Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Utåtriktad och engagerad jobbmatchare/handledare - deltid

A-karriär är en del av A-Group som representerar starka varumärken inom omställning, bemanning, rekrytering, coachning och search. Årligen sysselsätter våra bolag omkring 3 000 medarbetare och samarbetar med cirka 500 kundföretag. Som en fristående aktör för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha är vårt mål är att hitta långsiktiga och hållbara lösningar för våra deltagare att närma sig arbetsmarknaden genom effektiva och professionella processer samt verktyg. Vårt recept på framgång kan uttryckas i en kort mening: "Expertis och engagemang ger resultat". Just nu befinner vi oss i en expansiv fas och letar därför efter ytterligare en kollega på deltid till vårt team i Halmstad. Arbetsbeskrivning Du kommer arbeta med människor enskilt och i grupp. Arbetet följer vår unika metodik, OPC, där deltagarnas kunskaper, färdigheter, motivation och styrkor tas till vara. Avsikten är att hitta varje persons unika profil för att kunna ta nästa steg mot arbetsmarknaden. Din arbetsuppgift är att planera, organisera, leda och genomföra de insatser som syftar till att deltagarna ska förbättra sina möjligheter att komma närmare arbetsmarknaden. Parallellt söker du aktivt efter jobbmöjligheter genom att kontakta arbetsgivare som matchar deltagarens kompetens. Du fungerar som ett stöd till deltagaren i hela processen mot arbete. Detta genom regelbunden coachning, matchning och uppföljning. Löpande kontakter med näringslivet är en viktig del i arbetet. Utbildnings- och erfarenhetskrav På grund av myndighetskrav behöver du minst ha läst 180 högskolepoäng. Du måste också ha minst två års arbetslivserfarenhet. Alternativt minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid och minst tre års yrkeserfarenhet från arbete med personalansvar, karriärrådgivning, bemanning, rekrytering, studie- och yrkesvägledning eller motsvarande. Personliga kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. För att lyckas med uppdraget som jobbmatchare/handledare ser vi att du är energisk, engagerad, har stort tålamod och drivs av att se resultat av dina prestationer. Du har ett coachande och rådgivande förhållningssätt, förståelse för människors olika förutsättningar och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. I rollen som jobbmatchare/handledare ingår ett omfattande administrativt ansvar, både internt och externt, varför du behöver vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chefer och kunder är det viktigt att du är kommunikativ. Du är bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du uppfyller både deltagarnas och kundernas önskemål. Placering Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Halmstad. Omfattning och arbetstider Inledningsvis är tjänsten på 8 - 24 timmar/vecka. Du kommer att vara schemalagd dagtid på vardagar. Till viss del kommer du att kunna påverka ditt arbetsschema. I ett senare skede kan ökad omfattning komma att erbjudas. För denna tjänsten tillämpar vi löpande urval. Vänta därför inte med att ansöka! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Sjuksköterska till Kvälls- och helgmottagningen i Halmstad

Om oss Capio Vårdcentral Halmstad är en centralt belägen vårdcentral mitt i hjärtat av Halmstad. Här finns närhet till buss, restauranger och affärer. På vårdcentralen finns bland annat specialister i allmänmedicin men även specialister inom allmänkirurgi. Vi har mottagningar för astma/KOL, diabetes, sjukgymnastik, psykolog, kurator, arbetsterapeut och BVC. Vi utför även resevaccinationer och hälsokontroller. Vi är idag ca 55-60 medarbetare som har hand om ca 14 700 listade patienter. Din roll Vi söker just dig legitimerad sjuksköterska, grundutbildad, som kan hjälpa oss att bemanna Kvälls- och helgmottagningen (KHM) som vi tillsammans med andra vårdcentraler gemensamt bemannar i Halmstad. KHM är belägen på Nyhems vårdcentral i Halmstad. Tjänsten innebär att du arbetar med telefonrådgivning samt fysiska besök i team tillsammans med läkare, sjuksköterska och undersköterska. Ett intressant och omväxlande jobb. Om dig Du som söker är legitimerad sjuksköterska, gärna med några års erfarenhet. Du är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Erfarenhet från primärvården är ett måste. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo och arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2024-05-08 Sista ansökningsdag: 2024-06-08 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Professor i företagsekonomi

Högskolan i Halmstad Jobba på en innovativ högskola där olika perspektiv möts! Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden. Ända sedan starten 1983 har Högskolan präglats av nytänkande och samverkan med samhället. Forskningen är internationellt välrenommerad och bedrivs till stor del i mångvetenskapliga forskningsprogram inom Högskolans två fokusområden: hälsoinnovation respektive smarta städer och samhällen. Högskolan har ett brett utbildningsutbud med många populära utbildningsprogram. Campus är modernt och välutrustat, och ligger nära både resecentrum och Halmstads trevliga stadskärna.  Akademin för företagande, innovation och hållbarhet Högskolan består av fyra tvärvetenskapliga akademier och den aktuella tjänsten är förlagd vid Akademin för företagande, innovation och hållbarhet (FIH). Här får du jobba i en forsknings- och utbildningsmiljö med fokus på hållbar utveckling och entreprenörskap. Akademin har ungefär 120 medarbetare och består av fyra avdelningar: avdelningen för miljö- och biovetenskap, avdelningen för bygg- och energiteknik, avdelningen för ekonomi  och avdelningen för engineering and innovation. FIH erbjuder utbildning på grund- och avancerad nivå, samt forskarutbildning inom innovationsvetenskap. Forskningen inom akademin är mångvetenskaplig och sker ofta i samproduktion med andra aktörer. https://www.hh.se/om-hogskolan/akademier/akademin-for-foretagande-innovation-och-hallbarhet.html Arbetsuppgifter Som professor ingår att stödja forskning och stärka utvecklingen av akademins forskningsmiljö. I arbetsuppgifterna ingår också att stödja och utveckla akademins utbildningar som har inslag av företagsekonomi, med kompetensprofil mot International business and entrepreneurship. Dessutom innefattar arbetet att stödja akademins forskare i projektansökningar till externa finansiärer och vid författandet av publikationer. Mentorskap och handledning av doktorander. I övrigt förekommande uppgifter för professor. Anställningen är en deltidsanställning på 25%.  Kvalifikationer Vi söker en professor i företagsekonomi med inriktning International business and entrepreneurship (svenska: internationellt företagande och entreprenörskap). Behörig att anställas som professor är den som har visat såväl vetenskaplig som pedagogisk skicklighet. Som bedömningsgrunder vid anställning av en professor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av den vetenskapliga eller konstnärliga skickligheten (Högskoleförordningen 4 kap 3 §).  https://dokumentarkiv.hh.se/api/showDocument/8CD1FACC-FAB6-4CF7-9543-0C81ED2DA446 Övriga kvalifikationer - God förmåga att publicera artiklar i vetenskapliga tidskrifter. Potentialen skall ha visats genom hög volym (antal publikationer), kvalitet (ranking på de tidskrifter där artiklar publiceras) och spridning (antal citeringar). - Brett nätverk inom företagsekonomi och angränsande ämnesområden, både i Sverige och internationellt. Detta visas genom antal och geografisk spridning av medförfattare på publicerade artiklar. - Bred kompetens inom företagsekonomi och angränsande ämnesområden. Detta visas genom forskningsfrågeställningarnas ämnesmässiga hemvist. - Meriterande med kompetens som knyter an till starka forskningsfält på HH, t.ex. sådant som rör små och nystartade företags hantering av information och kunskap i syfte att skapa hållbara erbjudanden. - Erfarenhet av såväl strategiskt som operativt pedagogiskt utvecklingsarbete. Ansökan https://hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss/att-soka-jobb-hos-oss.html. Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet. https://www.hh.se/om-hogskolan/fakta-om-hogskolan.html https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss Individuell lönesättning tillämpas, var god och ange ditt löneanspråk i din ansökan.  Välkommen med din ansökan!   Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Operativ Biträdande Restaurangchef Till Hotell Mårtenson

Hotell Mårtenson söker en Operativ Biträdande Restaurangchef Nu söker vi på Hotell Mårtenson i Halmstad en operativ biträdande restaurangchef till vår restaurang Franz Bistro & Bar. Om oss i Franz Bistro & Bar Beläget i hjärtat av centrala Halmstad lever vi efter visionen att vara Halmstads vardagsrum och därav en naturlig plats för både boende och besökare i Halmstad. Med mat inspirerad från världens alla hörn, en gedigen vinlista, utsökta signaturdrinkar och avslappnad service strävar vi efter att ge alla gäster en upplevelse värd att minnas. Som biträdande restaurangchef är du restaurangchefens högra hand. Du kommer att arbeta i nära samarbete med restaurangchefen om de ekonomiska målen och resultaten, medarbetarnas utveckling, och säkerställa exceptionellt värdskap. Vi söker en person som i det dagliga operativa arbetet kan leda, inspirera, utbilda hovmästare och medarbetare i matsal och bar. Vem vi tror att du är och har: Tidigare ledarroll i restaurangbranschen Lång erfarenhet av restaurangbranschen Inspirerande Resultatfokuserad Tydlig i ditt ledarskap Positiv och lösningsorienterad Omtänksam Prestigelös Ansvarstagande Kreativ affärsmässig Arbetsuppgifter: Leda och inspirera arbetet i matsalen Skapa och följa upp säljtävlingar. Ansvarar tillsammans med restaurangchef för att uppnå avdelningens mål Vara ställföreträdande vid eventuell frånvaro av restaurangchefen Delat ansvar tillsammans med restaurangchefen av den dagliga bemanningen Övriga arbetsuppgifter tilldelade av restaurangchef kan tillkomma Några av våra förmåner: Generösa personalrabatter på hotellet Friskvårdsbidrag Fri tillgång till hotellets gym dygnet runt Tjänstegrad: Tjänsten är på 75% med varierande arbetstider och innefattar även helger. Bifoga CV och personligt brev. Märk ansökan med: “Biträdande Restaurangchef” Ansökan skickas till restaurangchef [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
AI-specialist

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro HighFive Innovationsarena ägs av Halmstads kommun och vårt uppdrag är att utveckla näringslivet i kommunen och Halland och verka för ett gott företagsklimat. HighFive finns till för de som vill starta eller utveckla ett företag i Halland. Vi erbjuder bland annat kvalificerad affärsutveckling i vår inkubatorprocess, mötesplats och en projektarena där vi driver flera utvecklingsprojekt i samarbete med Högskolan i Halmstad och andra aktörer inom det halländska innovationsstödsystemet. Att bidra till samhällsutveckling, hållbarhet och jämställdhet är en viktig del av HighFive. I Halmstad har vi ett förhållningssätt som präglas av mod och nytänk och vi arbetar tillsammans för att göra skillnad för invånare, besökare och företagare genom bra service. HighFive finns lokalt, verkar regionalt, har ett nationellt ansvar och ett globalt perspektiv. ARBETSUPPGIFTER I rollen som AI-specialist förväntas du bidra med din expertis inom AI i våra olika innovationsprocesser, särskilt för företag i Halland. Ditt mål är att accelerera tillämpningen av AI i olika organisationer genom att förstå teknikens potential och kunna analysera data. Du kommer att fungera som den tekniska länken mellan andra experter eller forskare och vårt team samt företagen vi samarbetar med. Vi strävar efter att vägleda företag genom att hjälpa dem att förstå deras behov och att säkerställa att de får rätt kompetens för att ta projekten vidare. Vi är det första steget mot att öka deras förståelse för AI och säkerställa att de insikter och resultat vi uppnår i våra projekt kan kommuniceras effektivt till dem som kommer att arbeta vidare med dem. De övergripande ansvarsområdena för rollen inkluderar: Bidra med AI-expertis i teamet: Samarbeta med andra teammedlemmar och tillföra specialistkunskaper inom området för att stödja teamets arbete och mål. Utveckla nya projekt och idéer: Skapa och formulera nya projekt och idéer baserat på identifierade behov från företag och partners. Dataanalys och modellering: Genomföra analysarbete och modellering av data för att utveckla och utvärdera AI-lösningar och förslag. Omvärldsbevakning: Hålla sig kontinuerligt uppdaterad med de senaste trenderna, forskningen och utvecklingen inom AI och relaterade områden för att säkerställa att organisationen är på framkant med teknologin. Applikationsförståelse: Förstå hur AI-applikationer kan appliceras och användas i verkliga situationer för att effektivt möta behoven hos företag och partners. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gedigen erfarenhet och expertis inom AI, vilket innefattar exempelvis en doktorsexamen inom antingen Data Science eller Computer Science eller motsvarande kunskapsnivå inom teknik, filosofi eller annat relevant område bedömt som likvärdigt av arbetsgivaren. Vi ser att du har minst fyra års praktisk erfarenhet inom AI, med arbete antingen inom näringslivet eller akademin, då gärna i samarbete med företag och partners. En bred förståelse för olika tillämpningar av AI-teknik är nödvändig, tillsammans med goda språkkunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har deltagit i designorienterade kurser eller liknande och har erfarenhet av att arbeta med Python och GitHub. Erfarenhet av projektledning är också en fördel. Om du har en koppling mellan ditt doktorandarbete och din yrkeserfarenhet, kommer även detta att ses som meriterande. Forskningsbakgrund inom maskininlärning och AI är också meriterande, liksom erfarenhet av entreprenörskap utöver akademiskt arbete. Att ha arbetat med gränssnitt och ett designperspektiv samt tillämpning av Deep Learning med artificiella nätverk är också meriterande. Du har en stark problemlösningsförmåga som innebär att du kan analysera situationer noggrant för att identifiera logiska lösningar och förutse potentiella problem. Genom att prioritera utifrån övergripande strategier utvecklar du effektiva och genomförbara lösningar och kan snabbt anpassa dig till nya utmaningar baserat på din erfarenhet och kunskap. Vidare är du skicklig på att förutse potentiella hinder och utveckla alternativa lösningar. Genom att integrera kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden kan du hålla fokus på att uppnå önskade resultat och samordna resurser på ett effektivt sätt. Du har förmågan att förmedla information klart och tydligt, både muntligt och skriftligt, och är lyhörd för andras perspektiv och synpunkter. Genom att ge konstruktiv feedback och hantera frågor och problem direkt och öppet bidrar du till att skapa en positiv och produktiv kommunikationskultur. Slutligen är din kundfokus och servicementalitet avgörande för att uppnå och överträffa kundförväntningar. Du prioriterar kundnöjdhet och visar ett genuint intresse för att förstå och tillgodose företagens behov. Genom att vara tillgänglig, hjälpsam och proaktiv i att lösa företagens problem skapar du långsiktiga relationer och framgångsrika AI-lösningar. ÖVRIGT Information om tester: Som ett steg i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalet vilket gör det möjligt för oss att säkerställa en fördomsfri och rättvis process. Om du går vidare kommer du att få ett e-postmeddelande med tester att genomföra. Har du redan genomfört dessa tester kan du återanvända ditt resultat.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Vi söker sjuksköterska, undersköterska eller personlig assistent för ett up

Vi söker hjälpande hand till ett äldre par som bor centralt i Halmstad. De önskar en gammaldags ”hembiträde” för att upprätthålla livskvalitén trots att de har har en hel del krämpor p g av bakomliggande sjukdomar. De har bott utomlands flera år, b la i Frankrike. De älskar franskt mat, pratar flytande franska och engelska. De önskar att hembiträdet handlar kvalitativa råvaror, lagar god mat. Ser vad som behöver göras och är flexibel, social, beläst. Upp till 50% tjänstgöring och tillsvidare.. Det finns tillgång till en bil. En pensionerad sjuksköterska tycker vi skulle vara perfekt för detta uppdrag! sjuksköterska, undersköterska eller personlig assistent som tycker det vore roligt att vara "Hemsamarit. Nurse & Doctor House är ett tryggt och säkert bemanningsföretag för vårdpersonal och vårdenheter, där ingår också Nurse House Consulting. Vi har lång erfarenhet av att tillsätta rätt person på rätt plats. Vi hjälper er gärna med era personalbehov. Vi är baserade i Stockholm men arbetar med personal och arbetsgivare över hela landet.

8 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Lokalvårdare till kund i Getinge

Nu söker vi dig som vill arbeta halvtid som lokalvårdare på ett väldigt trevligt företag! Det passar dig som trivs att sköta dig själv och arbeta i en servicefunktion! Om rollen I rollen som lokalvårdare bidrar du till att skapa en god arbetsplats hos en av våra största kunder, placering i Getinge. Tjänsten är på 50%, 4 timmar om dagen (med fördel förmiddag men detta går att diskutera) och är ett löpande, långsiktigt uppdrag. Företaget har en väldigt trevlig och bra arbetsplats, med både produktion och kontor. Den här tjänsten innefattar lokalvård samt iordningsställande av kontorsytor inklusive pentryn, omklädningsrum och toaletter. Du kan själv lägga upp strukturen och ordningen för de angivna arbetsuppgifterna. Om dig Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbete, inom lokalvård och/eller serviceyrke. Vi söker dig som är serviceinriktad och ansvarstagande. Du trivs i ett självständigt arbete där du sköter dig själv. Självklart finns en chef och kollegor på plats för frågor, men du är ensam lokalvårdare på denna avledning. Du har hög servicenivå, god överblick över ditt område och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Krav för tjänsten: • Erfarenhet från lokalvård och/eller service • Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt • En stor ansvarskänsla Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag med 6 månaders visstidsanställning, vilket betyder att du är anställd av Adecco och uthyrd till kund. På lång sikt kan även en direktanställning hos våra kunder vara aktuellt. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Om ansökan Då ska du skicka in ditt CV som berättar vad du gjort tidigare och ditt personliga brev som beskriver varför du är rätt person för jobbet! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Emma Andersson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Hallands Konstmuseum söker Konstpedagog

Hallands Konstmuseum söker Konstpedagog Tjänstgöringsgrad 80% Tillsvidareanställning Arbetsgivare Stiftelsen Hallands länsmuseer, Tollsgatan 7 302 32 HALMSTAD Tel 035-19 26 00 http://www.hallandslansmuseer.se Stiftelsen Hallands länsmuseer driver museiverksamheten vid Hallands Konstmuseum och Hallands kulturhistoriska museum samt Kulturmiljövård i länet. Vi är Hallands största regionala kulturinstitution med ett sjuttiotal anställda. Den utlysta tjänsten är placerad på Hallands Konstmuseum som har sitt säte i Halmstad. Arbetsplatsbeskrivning Hallands Konstmuseum ligger i Halmstad och verkar i hela regionen. I Hallands kulturstrategi och kulturplan 2021-2024 slås fast att konsten är ett prioriterat kulturområde i utvecklingen av regionens kulturliv. Hallands Konstmuseum ska ha en central roll i detta arbete och vara ett nav för konst och konstliv i hela Halland. Arbetet på Hallands Konstmuseum är organiserat i tre avdelningar: Utställningar och samlingar, Publik och regional närvaro samt Service och teknik. Museet driver en omfattande utåtriktad verksamhet med utställningar, program och pedagogik. Därtill är konstmuseets hörsal, kafé/restaurang och butik centrala mötesplatser med stor utvecklingspotential. I konstmuseets uppdrag ingår också Friluftsmuseet Hallandsgården, där arbete med en ny profilering pågår. Hallands Konstmuseum har en rik och växande konstsamling samt förvaltar en kulturhistorisk samling. Svea Larsons donationsfond ger möjlighet att årligen göra betydande inköp av konst och konsthantverk med halländsk anknytning. Verksamheten innefattar även Resurscentrum Konst i Halland, där konstmuseet i samverkan med Region Halland driver regionala utvecklingsfrågor inom bild- och formområdet. Arbetsbeskrivning Den utlysta tjänsten ingår i avdelningen Publik och regional närvaro där ytterligare en konstpedagog finns. Tillsammans har ni det övergripande uppdraget att utveckla och samordna den konstpedagogiska verksamheten på Hallands Konstmuseum. Du arbetar bland annat med att planera och genomföra visningar, konstsamtal och workshops för grupper i konstmuseet ateljé, framför allt för barn och unga men även för vuxna. I arbetsuppgifterna ingår också textproduktion och att ta fram pedagogiskt material för att främja kreativitet och lärande. En viktig del i arbetet är att, i dialog med kollegorna, medverka i utställningsarbete samt i programverksamhet. Både i planering och genomförande. Vår strävan är att det konstpedagogiska perspektivet ska vara närvarande i hela verksamheten. Du kommer även vara delaktig i utvecklingen av Hallandsgården. Tillsammans med övriga medarbetare verkar du för att tillgängliggöra verksamheten för nya målgrupper och bredda deltagandet. Tjänsten innebär omfattande samarbete med externa parter, så som till exempel skola, föreningsliv, region och kommuner. Som medarbetare bidrar du aktivt till att stärka profilen för Hallands Konstmuseum och verkar för ett bra samarbete inom Stiftelsen Hallands länsmuseer. Helg- och kvällstjänstgöring förekommer. Kvalifikationer Universitets- eller högskoleexamen med konstvetenskaplig, konstnärlig eller konstpedagogisk inriktning. Goda språkkunskaper i svenska och engelska samt förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift. I arbetsuppgifterna ingår både teoretisk visningsverksamhet och att leda skapande verksamhet i ateljé vilket kräver praktiska kunskaper inom olika konstnärliga tekniker och god materialkännedom. Som person är du utåtriktad, har god social kompetens och kan kommunicera på ett inspirerande sätt. Tjänsten innebär många kontakter och kräver stort engagemang både internt och externt för att skapa goda och hållbara relationer. Du är lyhörd och tycker om att samarbeta, samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. En förutsättning är att du kan prioritera, samt arbeta strukturerat och målinriktat. Du är ansvarstagande och behöver kunna koordinera flera parallella projekt utan att tappa helhetsperspektivet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan I din ansökan vill vi att du berättar om dig själv samt bifogar CV. Ange gärna löneanspråk. Uppge också innehav av körkort. Anställningsdatum Vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum 9 juni Intervjuer planeras att hållas i v. 25, 2024. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Evelina Lindblom, intendent/avdelningschef Publik och regional närvaro tel: 035-16 23 14 Magnus Jensner, museichef Hallands Konstmuseum tel: 035-16 23 01 Fackliga företrädare SACO/DIK Andreas Johansson tel: 035-16 23 19 Ansökan skickas till [email protected] Ange Konstpedagog i ärendefältet Observera Vi godtar bara ansökningar via e-post. Vi undanber oss kontakter med annonsförsäljare i detta ärende. Stiftelsen Hallands länsmuseer Halmstad och Varberg omfattas av offentlighetsprincipen vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan komma att begäras ut. Alla som begär ut allmänna handlingar kan därmed ta del av dina personuppgifter. Vi behandlar dina personuppgifter enligt gällande Dataskyddsförordning (GDPR) och enligt vår personuppgiftspolicy, vilken finns på www.hallandslansmuseer. se/policys-viktiga-dokument.html.

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Hallands Konstmuseum söker Intendent konstsamling i utvecklingsprojekt

Hallands Konstmuseum söker Intendent konstsamling i utvecklingsprojekt Tjänstgöringsgrad 75 %, Visstidsanställning 240901-250630 Arbetsgivare Stiftelsen Hallands länsmuseer, Tollsgatan 7 302 32 HALMSTAD Tel 035-19 26 00 http://www.hallandslansmuseer.se Stiftelsen Hallands länsmuseer driver museiverksamheten vid Hallands Konstmuseum och Hallands kulturhistoriska museum samt Kulturmiljövård i länet. Vi är Hallands största regionala kulturinstitution med ett sjuttiotal anställda. Den utlysta tjänsten är placerad på̊ Hallands Konstmuseum i Halmstad. Arbetsplatsbeskrivning Hallands Konstmuseum ligger i Halmstad och verkar i hela regionen. I Hallands kulturstrategi och kulturplan 2020-2024 slås fast att konsten är ett prioriterat kulturområde i utvecklingen av regionens kulturliv. Hallands Konstmuseum ska ha en central roll i detta arbete och vara ett nav för konst och konstliv i hela Halland. Verksamheten innefattar även Resurscentrum Konst i Halland, där konstmuseet i samverkan med Region Halland driver regionala utvecklingsfrågor inom bild- och formområdet. Arbetet på̊ Hallands Konstmuseum är organiserat i tre avdelningar: Utställningar & samlingar, Publik & regional närvaro samt Service & teknik. Museet driver en omfattande utåtriktad verksamhet med utställningar, program och pedagogik. Därtill är konstmuseets hörsal, kafé/restaurang och butik centrala mötesplatser med stor utvecklingspotential. I konstmuseets uppdrag ingår Friluftsmuseet Hallandsgården där arbete med en ny profilering pågår. Museet har en rik och växande konstsamling samt förvaltar en kulturhistorisk samling. Svea Larsons donationsfond ger möjlighet att årligen göra betydande förvärv inom konst, konsthantverk och slöjd med halländska anknytning. Arbetsbeskrivning Projektuppdraget ligger under avdelningen Utställningar och samlingar vilka ansvarar för Hallands konstmuseums samling. Den består av ett stort antal objekt i olika tekniker inom konst, konsthantverk och det fotografiska fältet. Museet förvaltar även en kulturhistorisk samling med bland annat folkkonst, hantverk och slöjd med konstnärliga värden. Idag är samlingarna fördelade på två nybyggda och två äldre magasin. Genom Svea Larsons donationsfond växer samlingen årligen, något som ställer allt högre krav på förvaltning. Grundläggande för projektuppdraget som Intendent Konstsamling är arbete i databasen Primus med inventering av innehåll och upplägg, samt att upprätta en lägesrapport. Intendenten tar ett helhetsperspektiv på processen från nyinkomna förvärv till långsiktig förvaltning likväl som förberedelser inför utställningar och utlån. Tjänsten kräver goda kunskaper inom konsthistoria, konstnärliga tekniker och vana att praktiskt hantera konstverk. Tjänsten ingår i avdelningen Utställningar och samlingar där ytterligare samlingsintendenter samt magasinsföreståndare ingår. Som medarbetare bidrar du aktivt att stärka profilen för Hallands Konstmuseum och verka för ett bra samarbete inom Stiftelsen Hallands länsmuseer. Kvalifikationer Kandidat- eller masterexamen med konstvetenskaplig inriktning och grundläggande kunskaper i museal samlingsförvaltning. Praktisk yrkeserfarenhet av konsthantering och goda kunskaper om konstnärliga tekniker. Stort intresse av samlingsutveckling ur ett hållbarhetsperspektiv. Har god förmåga att planera och leda projekt utifrån mål och ekonomi, samt god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du lösningsorienterad, ansvarsfull och noggrann. Tycker om att samarbeta samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och målinriktat. B-körkort är ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Ansökan I din ansökan vill vi att du berättar om dig själv samt bifogar CV. Ange gärna löneanspråk. Uppge också̊ innehav av körkort. Anställningsdatum Vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum 26 maj, Intervjuer planeras att hållas i v. 22-23 2024 Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Jensner, museichef Hallands Konstmuseum tel: 035-16 23 01 Annelie Tuveros, avdelningschef Utställningar och samlingar, tel: 035-16 23 06 Fackliga företrädare SACO/DIK Andreas Johansson tel: 035-16 23 19 Ansökan skickas till [email protected] Ange Intendent konstsamling i ärendefältet Observera Vi godtar bara ansökningar via e-post. Vi undanber oss kontakter med annonsförsäljare i detta ärende. Stiftelsen Hallands Länsmuseer Halmstad och Varberg omfattas av offentlighetsprincipen vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan komma att begäras ut. Alla som begär ut allmänna handlingar kan därmed ta del av dina personuppgifter. Vi behandlar dina personuppgifter enligt gällande Dataskyddsförordningen (GDPR) och enligt vår personuppgiftspolicy, vilket finns på www.hallandsmuseer.se/policy-viktiga-dokument.html.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024