Lediga deltidsjobb i Hörby
Det finns totalt 9 lediga deltidsjobb att söka i Hörby
Skogsvårdsbolaget utför tjänster inom skogsvård. Vi gör alltifrån markberedning, plantering och inventering av plantor till behandling mot vilt- och snytbagge, stängsling, röjning, manuell avverkning, virkesförmedling och restaurering av betesmark. Verksamheten startades 2004. Skogsvårdsbolagets verksamhetsområde sträcker sig över hela Götaland, från Skåne till Mälardalen. Skogsvårdsbolaget är helt oberoende, och utför tjänster åt såväl skogsbolag, länsstyrelser, kommuner och privata markägare. Vårt ledord är flexibilitet, och vi sätter en ära i att alltid kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt. 2022 omsatte vi 45 miljoner kronor. Du kan läsa mer om företaget på vår hemsida, www.skogsvårdsbolaget.se . Är du den naturlige ledaren som dessutom är praktiskt kunnig inom skogsvård? Om ja, då är det kanske du som ska bli Skogsvårdsbolagets nya arbetsledare inom Skåne (region syd). Skogsvårdsbolaget utför tjänster inom skogsvård. Vi gör alltifrån markberedning, plantering och inventering av plantor till behandling mot vilt- och snytbagge, stängsling, röjning, manuell avverkning, virkesförmedling och restaurering av betesmark. Verksamheten startades 2004. Skogsvårdsbolagets verksamhetsområde sträcker sig över hela Götaland, från Skåne till Mälardalen. Skogsvårdsbolaget är helt oberoende, och utför tjänster åt såväl skogsbolag, länsstyrelser, kommuner och privata markägare. Vårt ledord är flexibilitet, och vi sätter en ära i att alltid kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt. Rollen som arbetsledare Arbetet innebär primärt planering och arbetsledning av varierande antal skogsarbetare (cirka 10-15 stycken vilka mestadels kommer från Litauen) inom Skåne. Våra skogsarbetare utför huvudsakligen plantering, plantbehandling, röjning, huggning (manuell avverkning) men även en del av våra övriga tjänster som t.ex. uppsättning av stängsel. Kund- och markägarkontakt kommer att bli en del av din vardag. Rollen innebär att du kommer arbeta nära vår områdeschef för region syd. Du kommer även ansvara för fordon och övrig materiel m.m. som våra anställda behöver för att kunna utföra sitt arbete. Vidare kommer du som arbetsledare hjälpa våra skogsarbetare med att lösa en del av sina praktiska privata saker som hör till deras vardag. För oss är det viktigt att våra anställda trivs. Vi försöker alltid göra det där lilla extra som arbetsgivare. Verksamheten är säsongsbetonad, vilket kan innebära en högre arbetsbelastning under vissa delar av året. Du kommer att utgå från det egna hemmet och disponera vår företagsbil. Vi erbjuder Du kommer att ges stor frihet under ansvar inom en ansvarsfull och bred roll som arbetsledare hos oss på Skogsvårdsbolaget. Din arbetsdag kommer att präglas av stor variation mellan operativt praktiskt och administrativt arbete. Skogsvårdsbolaget är ett stabilt företag som är verksamt inom den svenska skogsnäringen. Vidare erbjuds du friskvårdsbidrag, årliga sociala aktiviteter utanför arbetet samt bonuslön som utbetalas till tillsvidareanställd personal om vinsten överstiger förutbestämd summa. Vi har gällande kollektivavtal via Unionen eller Ledarna. Din bakgrund Vi ställer krav på att du i någon form har praktisk erfarenhet av skogsarbete, helst inom skogsvård. Du skall besitta grundläggande kunskap om skogsvård, vara flexibel, ansvarstagande och ha entreprenörskänsla, alltså gilla att ha kundkontakter och bygga upp samt utveckla vår verksamhet lokalt inom region syd. Vidare ser vi att du har grundläggande datorvana (skall behärska MS Office), behärskar god svenska samt engelska i tal och skrift. B-körkort är ett grundkrav. Det är meriterande om du har relevant utbildning (gärna inom skog), genomgått kurs i Natur- och kulturhänsyn (grönt kort), har erfarenhet av arbetsledning, motorsågskörkort samt BE-körkort. Du får gärna vara bosatt någonstans i mellersta Skåne. Givetvis är det en fördel om du idag har ett upparbetat lokalt nätverk inom Skåne med relevanta kontaktar inom skogsnäringen, vilka kommer bidra till att du lyckas i rollen som arbetsledare hos oss. Dina personliga egenskaper För att trivas i den här rollen är du trygg och prestigelös både som person och ledare. Som person är du driven, är utvecklingsorienterad samt bra på att se möjligheter till förbättringar. Vi tror också att du är uppmärksam på detaljer samtidigt som du kan se helheten. Du är praktiskt lagd och händig samt van att vistas utomhus i skog och natur. Vi ställer höga krav på ditt engagemang och samarbetsförmåga. Du är strukturerad, lyhörd samt har en god kommunikativ förmåga med dina medarbetare och kunder. Du är lagspelaren som alltid sätter företagets bästa först. Sist men inte minst så har du ett stort engagemang för skogsvårdsfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733670660 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 31 juli, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Vi på Ny Kollega har som mission att utveckla människor och företag genom långsiktiga och seriösa relationer med våra kunder, kandidater och medarbetare. Vi utvecklar människor och företag inom hela Skandinavien. Sedan 2006 har vi samlat på oss en gedigen erfarenhet och kompetens inom rekrytering och personaluthyrning. Vi har specialiserat oss på att hitta nya kollegor åt våra kunder inom främst ledning, sälj, teknik och specialistnivå. Vi är medlem i Kompetensföretagen och sedan oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.
Välkommen att ansöka till vår HVB-verksamhet som erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer! Samskapa är ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. På Samskapa tror vi på modeller men vi tror ännu mer på människor. Det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. Vi är övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Uppdrag: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomarna. Du arbetar tillsammans med ungdomarna på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomarna ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsten: Omfattning: Ca 85 % Placering: Hörby Arbetstid: Rullande schema, dygnspass Start: Omgående Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning Krav Eftergymnasial utbildning om minst två år inom socialt arbete eller beteendevetenskap. Det kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog, behandlingspedagog, specialistsjuksköterska med inriktning psykiatri med flera. Ett annat krav är att du har arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen. Att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att du har B-körkort är ytterligare krav. Meriterande Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete på HVB. Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD. Kunskaper i lågaffektivt bemötande och i att hantera hot och våld. Baskunskaper i BBIC. Erfarenhet av olika journalsystem. Personliga egenskaper: Som person har du ett genuint pedagogiskt förhållningssätt. Du innehar förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Du har god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du har en nyfikenhet på ungdomen, samt en stark vilja att arbeta mot uppställda mål i genomförandeplanen. Du är även en ansvarsfull person, som angriper dina arbetsuppgifter med stor omsorg och engagemang. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, då handläggningstiderna kan vara långa. Urval och intervjuer genomförs löpande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu två personliga assistenter till en rullstolsbunden tjej som bor i Hörby. Du erbjuds jobba som sommarvikarie och timvikarie vid behov. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat hjälp med personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar och lyft, medicinhantering enligt delegering samt omvårdnad kopplad till tracheostomi och sondmatning. Assistansen är dubbelbemannad, förutom under natten då en av assistenterna har väntetid. Vaken natt kan alltså förekomma vid sjukdom. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 16:00 16:00 - 22:00 Om kunden Kunden är en tjej i 17-årsåldern som bor hemma tillsammans med sin familj. Hon går i skolan på vardagarna och tycker om att vara aktiv på olika sätt – hon gillar bland annat att gunga, vara ute i naturen, måla, lyssna på musik, pyssla, baka och spendera tid med sin familj. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en lugn, positiv och kreativ person – egenskaper som kunden verkligen uppskattar i sin omgivning. Det är också viktigt att du är flexibel, pålitlig och har förmågan att behålla lugnet i stressade situationer. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du har automat körkort tillgång till bil inte är allergisk mot pälsdjur Det är meriterande om du har vårderfarenhet och vårdutbildning har tidigare erfarenhet av trach Omfattning: sommarvikariat samt extra vid behov Antal tjänster: 2 Tillträde: omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Jag är en glad och positiv tjej som bor i Höör tillsammans med min familj. På grund av en muskelsjukdom, som medför nedsatt muskelstyrka, är jag i behov av personlig assistans i min vardag. Jag är kreativ och har intresse för pyssel, datorspel och jag uppskattar sociala sammanhang som att umgås med mina vänner. För att kunna leva ett aktivt och självständigt liv behöver jag stöd i de moment jag inte själv kan utföra. Tjänsten avser främst arbete under kvälls- och nattpass. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att assistera vid förflyttningar i sängen, vid toalettbesök, handräckning, samt stödja mig vid användning och förberedelse av andningsmask. Jag söker dig som är ansvarsfull, pålitlig, rökfri, ordningsam och trygg i din roll. Jag ser gärna att du är lugn och inte räds av att det ibland blir ett väldigt lugnt arbetstempo. Du bör också vara djurvän och inte ha allergi mot husdjur, då det finns djur i hemmet. Känner du att detta uppdrag passar dig? Välkommen med din ansökan! Företagsinformation Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer med funktionsnedsättning i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter. På Sydassistans erbjuder vi våra anställda utbildningar som är relevanta för arbetet med just din uppdragsgivare.
Technogarden bistår nu Nolato Meditech i Hörby med att finna en duktig kvalitetsingenjör som kan driva såväl QA-som valideringsuppgifter som rör processer och produkter. I arbetet ingår utförande av uppgifter i företagets kvalitetsprocesser som validering av nya produkter/processer, CAPA/avvikelsehantering, ändringshantering, frisläppning av produkt, riskbedömning och framtagande av dokumentation så som instruktioner och kontrolldokument. Även vidareutveckling av kvalitetsprocesser och förbättringsarbete ingår i arbetet samt mycket kundkontakt. Du arbetar nära andra funktioner så som produktion, logistik och projekt i en verksamhet som främjar teamarbete som en del av vår LEAN kultur. Din profil För att lyckas i rollen söker vi någon som: har erfarenhet från arbete med tillverkande produktion, kvalitetssäkring inom medicinteknik eller av läkemedel i renrum. du har goda kunskaper inom GMP samt inom ISO 13485. du har högskoleutbildning inom relevant område (t e x kemi, biotech eller motsvarande). du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och är noggrann i ditt sätt att kommunicera dokumentera. Erfarenhet av polymera produkter och statistikverktyg som Minitab är meriterande. Som person tror vi att du är en prestigelös lagspelare som är lösningsfokuserad - både avseende interna och kundens frågeställningar - ju mer utmanande desto mer trivs du! Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta samtidigt som du är noggrann, strukturerad och har integritet. Du får möjlighet att arbeta i omväxlande och utmanande projekt och därmed utvecklas i ett intressant och omväxlande arbete i en framgångsrik börsnoterad koncern som ger dig stora möjligheter till utveckling. Vi kan också lova dig att du får fantastiska kollegor och en utmärkt chef! Tjänsten är en heltids, tillsvidareanställning hos Nolato Meditech. Ring gärna ansvarig rekryteringskonsult Carolina Pankarz Bernro på 0730-981310 om du vill veta mer. Varmt välkommen med din ansökan!
Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Personlig assistent sökes till en man bosatt i Hörby. Som personlig assistent arbetar du i brukarens hem och utför den assistans som han har rätt till. Arbetet innebär att ge stöd och omvårdnad utifrån brukarens individuella behov. Arbetstiden är varje fredag (förutom röda dagar) kl 08-15:25. Timanställning till en början men kan eventuellt bli månadsanställning. KVALIFIKATIONER Personlig lämplighet är avgörande men meriterande är: Utbildad undersköterska, har gått barn och fritids programmet eller har annan pedagogisk utbildning samt har erfarenhet inom området personlig assistans Du ska ha lätt för att samarbeta med andra men även kunna ta egna initiativ, ha en god förmåga att kommunicera, kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter, ha ett respektfullt och värdigt bemötande med en positiv människosyn och sätta brukarens behov i fokus. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi tillämpar löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!
Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig kock/måltidsbiträde som har ett stort intresse av köksarbete allt från förberedelser och tillagning av måltider till att bereda sallad och ta hand om varor, disk osv. Du trivs och fungerar väl med att arbeta ensam såväl som i arbetslag. Du vill bidra med din kunskap och kreativitet att skapa lockande och smakrika måltider. Vi tillagar måltider åt förskola, skola och äldreboende. Våra kök är både mottagningskök och tillagningskök och är geografiskt jämt fördelade över kommunen. Vi söker Dig med positiv inställning och som med kort varsel kan ersätta ordinarie personals frånvaro. Du arbetar som timvikarie och tiden är förlagt måndag - söndag. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig med utbildning kock eller måltidsbiträde, alternativt dig som har kunskap/erfarenhet inom yrket. Körkort och tillgång till bil är meriterande. Våra kök finns inom hela kommunen. Vi gör löpande urval så välkommen med din ansökan snarast möjligt. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu två personliga assistenter till en rullstolsbunden tjej som bor i Hörby. Du erbjuds jobba som sommarvikarie och timvikarie vid behov. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat hjälp med personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar och lyft, medicinhantering enligt delegering samt omvårdnad kopplad till tracheostomi och sondmatning. Assistansen är dubbelbemannad, förutom under natten då en av assistenterna har väntetid. Vaken natt kan alltså förekomma vid sjukdom. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 16:00 16:00 - 22:00 Om kunden Kunden är en tjej i 17-årsåldern som bor hemma tillsammans med sin familj. Hon går i skolan på vardagarna och tycker om att vara aktiv på olika sätt – hon gillar bland annat att gunga, vara ute i naturen, måla, lyssna på musik, pyssla, baka och spendera tid med sin familj. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en lugn, positiv och kreativ person – egenskaper som kunden verkligen uppskattar i sin omgivning. Det är också viktigt att du är flexibel, pålitlig och har förmågan att behålla lugnet i stressade situationer. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du har automat körkort tillgång till bil inte är allergisk mot pälsdjur Det är meriterande om du har vårderfarenhet och vårdutbildning har tidigare erfarenhet av trach Omfattning: sommarvikariat samt extra vid behov Antal tjänster: 2 Tillträde: omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi på Norlandia Förskolor söker dig som vill jobba timvikarierande barnskötare på vår förskola Trollbäcken i Hörby. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som barnskötare på Norlandia Förskolor Trollbäcken, Hörby. Hos oss får du möjligheten att följa med i samhällets utveckling kring förskola och skola. En god värdegrund innebär att ge barnen en inre kompass som de kan lita på och stärka dem genom livet. Vi anser att vi på förskolan har möjlighet att lägga grunden för barnen vidare i livet. På Norlandia Förskolor riktar vi blicken mot att bidra till en hållbar värld. Du som barnskötare är drivande i att jobba med hållbarhetsfrågor via våra koncept som är en del av läroplanen. För oss är daglig fysisk rörelse ett måste både för barnen men också för dig som vuxen där du aktivt tar del av och driver Norlandiaskuttet tillsammans med dina kollegor. Måltidspedagogik, ekologisk och kravmärkt mat är en självklarhet hos oss. Du har ett gott förhållningssätt till barn, föräldrar och kollegor som präglas av tron på att alla vill och kan. Vi vill vara en lärande organisation där du som barnskötare förväntas lära och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi sätter stor vikt vid din samarbetsförmåga samt att du tar ansvar för att skapa en god arbetsmiljö genom en positiv inställning och energirik arbetsglädje. Läs mer om våra koncept här. Vem söker vi? Vi är i behov av flexibla timvikarier som är beredda att ta uppdrag med kort varsel. Det är meriterande om du har barnskötarutbildning eller annan relevant pedagogisk utbildning, men är absolut inte ett krav. Du är ansvarstagande och tar ditt uppdrag på allvar och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du arbetar i enlighet med Norlandias policy, etiska riktlinjer samt följer skollagen och våra styrdokument. Kontakt med barn och deras vårdnadshavare är viktigt, och vi ser att du har god social förmåga och alltid sätter barnet i fokus. Du är nyfiken och kreativ och ser till att skapa en trygg och utvecklande miljö för barnen genom lek och utforskande. Rent belastningsregister är ett krav. Ytterligare kvalifikationer och krav: Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Du har goda kunskaper om läroplanens innehåll och känner att du kan bidra till verksamhetsutveckling tillsammans med kollegor i ett kollegialt lärande. Du har goda kunskaper i Office365 Om förskolan Trollbäcken Norlandia Förskolor Trollbäcken ligger i Hörby. Vi är en stor förskola med 10 avdelningar och 150 barn. Här jobbar 19 fantastiska pedagoger redan och hoppas att du vill bli en del av vårt härliga team. Vad erbjuder vi dig? Hos oss på Norlandia förskolor erbjuder vi dig kompetensutveckling varje termin utifrån förskolans prioriterade mål och satsningar. Du får ta del av våra unika koncept, kompetensutvecklingsdagar på förskolan, centrala insatser samt genom utbud i vår digitala lärplattform. Övrig information Anställningsform: Extra/Timvikarie Omfattning: - Arbetstider: ~6.30-17.00 Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 30 mars 2025 Vill du veta mer om Norlandia Förskolor? Besök vår hemsida här. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb