Lediga deltidsjobb i Huddinge
Det finns totalt 29 lediga deltidsjobb att söka i Huddinge
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kille i 19-årsåldern bosatt i Huddinge har goda kunskaper i Turkiska eller Azerbajdzjanska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av att kommunicera med hjälp av alternativ kommunikation har erfarenhet av lågaffektivt bemötande Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar", det är tre tjänster som är på ca 44%. Tjänsterna innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattetid, vardag och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-15 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Matilda Ehrencrona [email protected]
Är du en energispridare som älskar fart, fläkt och fulla butikshyllor? Då kan du vara den vi söker! Arbetet i ett Rustavaruhus är fartfyllt och omväxlande, tempot är högt, men glädjen är högre! I kassan, bland hyllorna och mitt i våra kampanjer är det du som skapar kundupplevelsen. Du möter våra kunder med ett leende och ser till att butiken är snygg, påfylld och inspirerande. Ena dagen hjälper du en kund att hitta rätt badbalja, nästa dag bygger du om en hel avdelning. Ingen dag är den andra lik – och det älskar vi! Du behöver inte kunna allt från början – vi lär dig! Men vi tror att du: Gillar att snacka med folk och göra deras dag lite bättre Trivs när det går undan och löser problem med ett "det fixar jag!" Har möjlighet att jobba morgon, dag, kväll och helg Sprider positiv energi och vill växa med oss Har du jobbat i butik tidigare? Toppen! Men viktigast för oss är att du har rätt inställning. Vad är det som gör Rusta till – ja, Rusta? 💛 Våra värderingar är inte bara ord på ett papper – de är något vi faktiskt jobbar efter varje dag: Enkelhet – Vi gillar raka vägar och smarta lösningar. Varför krångla till det? Mod – Vi vågar testa nytt och vi lär oss längs vägen – det är så vi utvecklas. Engagemang – Vi bryr oss på riktigt, tar ansvar och gör vårt bästa – varje dag. Tillsammans – Hos oss vinner laget, inte jaget. Vi stöttar varandra och lyckas ihop. Så här går det till när du söker Utöver ditt CV vill vi lära känna dig genom: Några urvalsfrågor du svarar på när du ansöker Ett kort test (bara lugn – det är inget matteprov) Intervju på plats i varuhuset Digital referenstagning En bakgrundskoll – inget konstigt, bara rutin Vill du förbereda dig? Här är ett tips: Tips inför chatten med Hubert Vad en bakgrundskontroll är? Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller Är du pepp? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte till sista sekunden. Anställningsform: Tillsvidareanställning- Inleds med sex månaders provanställning Omfattning: Deltid (5 timmar/vecka) Startdatum: Snarast enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal Sista ansökningsdag: 2025-07-20 Vi längtar efter att få lära känna dig – Varmt välkommen med din ansökan!
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Barn- och utbildningsförvaltningen jobbar på uppdrag av förskolenämnden och grundskolenämnden. Förvaltningen ansvarar för förskoleverksamhet, skolbarnomsorg, grundskola och anpassad grundskola. Vårt viktigaste uppdrag är att ge alla barn och elever i Huddinge möjlighet att utvecklas till sin fulla potential i en trygg utbildningsmiljö. Här spelar alla våra anställda en viktig roll i genomförandet. Om Balingsnässkolan Balingsnässkolan är en två parallellig F-9 skola samt med Anpassad grundskola för åk 7-9. Det går ca 600 elever på skolan och personalen består av ca 80 medarbetare. Balingsnässkolan är en modern och fin byggnad som ligger i ett naturskönt radhus- och villaområde i centrala Huddinge. Skolan har en stor idrottshall, praktiskestetiska salar och ett eget tillagningskök. Eleverna på Balingsnässkolan har tillgång till ipads i förskoleklass, Chromebooks 1:1 i åk 1-9 och i samtliga klassrum finns det Smartboards. Vi är organiserade i årskursvisa arbetslag, sk hemvister, där pedagogerna i arbetslaget ansvarar och arbetar gemensamt kring årskursens alla elever. Vi har två "Studios" på skolan, som är stödverksamheter där elever som är i behov av ett omfattande stöd kan få undervisning i ett mindre sammanhang delar av eller hela skoldagen. Skolans vision "En trygg skola där kunskap ger glädje och framgång" leder skolan i arbetet mot ett tydligt gemensamt mål. Nu söker vi en engagerad Skolsköterska för en tillsvidareanställning på 30%. Beskrivning av arbetsuppgifter Tillsammans med Balingsnässkolans andra skolsköterska är du ansvarig för att planera, genomföra och följa upp elevhälsans medicinska insatser i enlighet med gällande lagstiftning såsom skollagen och hälso- sjukvårdslagen och centrala EMI:s riktlinjer och rutiner. Du är också en del i skolan elevhälsoteam. Skolsköterskans uppdrag är att i samverkan med skolledning och övrig elevhälsopersonal utifrån sin medicinska kompetens skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas lärande, utveckling och hälsa. Tillsammans med andra skolsköterska och i samråd med skolledningen ansvara för organisationen av elevhälsans medicinska insatser i skolan. Arbetet innefattar samverkan med elever, vårdnadshavare, skolans personal samt verksamheter och myndigheter utanför skolan. Huddinge kommuns skolsköterskor ingår i elevhälsans medicinska insats som drivs av verksamhetschef och en medicinskt ledningsansvarig skolläkare. Ni har regelbundna konferenser med hela gruppen kring utveckling och verksamhetsfrågor. EMI arbetar i journalsystemet Prorenata. Din profil För att lyckas i rollen som skolsköterska ska du vara professionell, flexibel och relationsskapande. Du har ett respektfullt och empatiskt förhållningssätt i mötet med eleven och/eller vårdnadshavare. Du har ett gott omdöme, är noggrann och har god samarbetsförmåga. Därutöver ställer rollen krav på en förmåga att vara självständig och strukturerad i ditt arbetssätt för att lyckas planera på kort och långt sikt. Du är en i teamet och lägger stor vikt vid att arbeta förebyggande med eleverna och skolans personal. Du har en god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Vi söker dig som: • Är legitimerad sjuksköterska med någon av nedanstående specialistsjuksköterskeutbildningar: • Specialistsjuksköterskeprogrammet - Distriktssköterska 75hp • Specialistsjuksköterskeprogrammet - Barn och ungdom 60hp • Specialistsjuksköterskeprogrammet - Skolsköterska 60hp Det är även bra om du: • Har arbetat som skolsköterska tidigare • Har erfarenhet av arbete i journalsystemet Prorenata Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner) Upplysningar Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Christiane Rönqvist, rektor: [email protected] (mailto:[email protected]) Välkommen in med din ansökan!
Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Huddinge inför höstterminen 2025! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets-, högskolestuderande eller yrkeshögskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv, stiftelser och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 100 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Malmö, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle och Mora. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se
Hej Jag är pigg och glad kille på snart 19 år som bor i Tullinge tillsammans med min familj. Eftersom jag har en CP-skada sedan födseln, epilepsi och tilläggshandikapp så har jag behov att assistans dygnet runt för att kunna leva mitt liv. Jag har redan ett gäng fantastiska assistenter vid min sida och söker nu efter ytterligare en assistent till mitt team. Förutom att gå i skolan, tycker jag om att vara hemma och hänga med min familj, spela spel, baka och att gå promenader. Ibland vill jag göra utflykter och då är mina favoritställen Tom Tits och Skansen. Arbetsuppgifter Personlig assistans handlar om att ge service - att assistera mig så att jag kan leva som vilken tonåring som helst, vilket innefattar allt som ingår i mitt vardagliga liv. Mina funktionsnedsättningar gör att jag behöver hjälp med i stort sett allt; så som måltider, hygien, aktiviteter, träning, andningsgymnastik och kommunikation. Jag har slem- och andningsproblem, vilket gör att du måste vara lyhörd och observant för mina behov. På dagarna går jag i skolan och efter skolan åker jag oftast hem och hittar på roliga saker med hjälp av min assistent. En del av ditt arbete innebär att assistera mig vid motorisk träning. Vem är du som söker? Du ska ha hög arbetsmoral och tycka om att ha mycket att göra oavsett tid på dygnet. Jag vill att du engagerar dig i ditt arbete och ställer upp både för mig och teamet, är prestigelös och lyhörd för mina behov samt har en professionell och positiv inställning till arbetet - du är otroligt viktig i mitt liv! Jag söker någon som är social, flexibel, ansvarstagande och som jobbar med hjärtat. Jag ser gärna att du tar initiativ och att du är tydlig i din kommunikation. Jag har lyfthjälpmedel men arbetet innebär ändå fysiska moment, så det är bra om du har en god fysik. Det är ett plus om du har någon slags vårdutbildning eller erfarenhet av inhalering, sondmatning, BPAP och/eller host- och sugmaskin, men det är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av yrket personlig assistent sedan tidigare. Tjänst: Ca 28 tim/vecka (Ca 71%) Huvudsakligen dagtid: kl.07-16:10, kvällar: kl.16-21.40 och helg kl.08-16. Bambi erbjuder: Individuell lönesättning, lång introduktion, friskvårdsbidrag, handledning och kompetensutveckling för att du ska kunna växa i din roll som personlig assistent. Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal. Glöm inte att beställa utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning! Välkommen med din ansökan!
Om Unika Kavlevägen Kavlevägen gruppbostad smälter väl in i det trivsamma villaområdet där den gröna fasaden möter naturens färger och den smakfulla exteriören ger en känsla av något extra! Gruppbostaden är byggd i ett plan och varje lägenhet har en öppen och modern planlösning samt egen uteplats. De gemensamma ytorna är väl tilltagna och erbjuder en trivsam miljö för de som tycker om socialt umgänge och gemensamma aktiviteter. Verksamhetens arbetssätt utgår ifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande där varje individs behov står i fokus. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timvikariat Tjänstgöringsgrad: Efter behov. Arbetstid: Rullande schema som omfattar dagtid, kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Nu söker vi personliga assistenter till vår 27-åriga kille med muskeldystrofi. Du kommer att vara kundens förlängda arm och hjälpa honom med allt i hans vardag. Vem söker vi? Vi söker en lugn, lyhörd person som trivs bra i en arbetsmiljö där tempot är lågt. Du som söker ska kunna tala och förstå svenska flytande. Du får gärna ha erfarenhet av att jobba som personlig assistent och att du kan hantera lyft. Krav är att du skall vara rökfri och inte han ågon djurallergi. Det finns inget krav på körkort men det kan vara bra att ha för att ta sig till arbetsplatsen. Arbetstider Schemarad 1: 90% Arbetstider: v.1 ons 15-23, tors 10-23, fre 15-23 v.2 mån 15-23, tis 15-23 lör 08,30-22 & sön 09,30-23 Schemarad 2: 73,75% Arbetstider: v.1 mån 15-23, tis 15-23 lör 08,30-22, sön 09,30-23 v.2 ons 15-23, fre 15-23. Referenser Förbered gärna minst två referenser. Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/
Älskar du kaffe lika mycket som vi? Vi söker Baristor som vill sprida kaffeglädje varje dag! Som Barista på Espresso House, Sveriges ledande cafékedja, får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där vi har kul bakom baren. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Vad erbjuder vi dig? Flexibelt schema och arbetstider förekommer under dag, kväll och helg. Utvecklingsmöjligheter inom Espresso House Academy. Personalrabatt i alla våra shopar, i alla länder! Tillsvidaretjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Ekonomisk trygghet i form av extra ersättning från oss under din föräldraledighet. Hur vet du att du är den vi söker? • Jo, du är nyfiken på människor, gillar det här med sälj och service och är den som sätter laget före jaget.. • Vi tror att du är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av utveckling. • Du har snabbt till handling att berätta vad just du tycker, tänker och känner. Det säger oss att du är mån om både din, och andras, förbättring och kvalitet. • Du älskar att ha kul på jobbet! Join the brew crew! Jobbet som Barista kräver inga förkunskaper, vi utbildar våra nya medarbetare till Baristor! För att börja jobba som Barista behöver du vara myndig. Är du minderårig kan du i stället söka tjänsten som Host, håll koll på hemsidan när nya tjänster läggs upp. Det är meriterande om du tidigare jobbat som cafébiträde, butiksbiträde eller inom service tidigare. I rollen kommer du göra goda drycker, bereda och servera fika. Du ser till att shopen är härligt välkomnande, ren och prydlig så som du själv skulle vilja ha det. Och du, tillsammans med dina kollegor, ser till att ni har det bra bakom baren! Låter det här kul? Sök direkt, vi kollar ansökningar löpande! Om du går vidare kommer ett litet test också, inget krångligt, bara en del av vägen framåt. Let us brew our future together!
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Vi söker engagerade och positiva kvinnliga assistenter till en social och aktiv kvinna i centrala Huddinge. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafik. det finns två olika tjänster: vakne natt ca 50% dagtid: ca 30% Om uppdraget Kvinnan har en muskelsjukdom som påverkar både rörelseförmåga och andning, vilket gör att hon använder elrullstol och ventilator. Som personlig assistent kommer du att stödja henne vid vissa förflyttningar och personlig omvårdnad, samt hjälpa till med vardagliga sysslor i hemmet. Uppdraget är långt ifrån enbart praktiska insatser – det innebär också att följa med på roliga aktiviteter! Brukaren älskar inredning, så shoppingrundor och inspirationsturer till möbelbutiker är återkommande inslag. Under sommaren står utflykter, fika på stan och lata dagar i solen på schemat. När energin inte är på topp kan en lugn dag med Netflix och sällskapsspel vara lika uppskattad. Arbetstider: deltid ca 30 timmar i veckan Tjänsten är deltid det förekommer både dagpass/kvällspass med varannan vecka helg. Vem vi söker Vi söker dig som är en trygg och självgående kvinna mellan 23–50 år. Du har skinn på näsan, är lyhörd och noggrann, samt behärskar svenska i tal och skrift. Erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande, men inget krav – vi lär dig det du behöver på plats. För att trivas i rollen ser vi gärna att du delar brukarens intressen, exempelvis resor, musik, inredning, tv-spel, sällskapsspel och serier. Det gör arbetsdagen både roligare och mer givande för er båda! Är du rätt person? Skicka in din ansökan idag! För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper.
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Bemanningscenter är en kommunal verksamhet och har ansvar för Huddinge kommunsvikariehantering inom egen regi. Vårt uppdrag är att bemanna och rekrytera timvikarier till olika verksamheter inom funktionsstöd och äldreomsorgen vid korttidsfrånvaro som sjukdom, semester eller utbildning. Vi söker just nu timvikarier till hemtjänsten. Våra hemtjänster är spridda över hela Huddinge, med kontor i centrala Huddinge, Flemingsberg, Vårby, Trångsund, Skogås, Segeltorp och Stuvsta. Vi söker även personal till Nattpatrullen och Larmgruppen som svarar på trygghetslarm från hela Huddinge Kommun. För att veta vilken eller vilka verksamheter du är intresserad av att arbeta i, kommer du att svara på frågor i din ansökan. Arbetsuppgifter Vill du tillsammans med oss göra skillnad när det behövs som mest? Som anställd i Huddinge kommun får du ett viktigt och meningsfullt arbete som påverkar andra människors vardag. Arbetsuppgifterna innefattar att tillgodose våra brukares individuella behov av vård och omsorg i hemmet. Du behandlar brukare med respekt med fokus på att få dem att känna sig trygga och delaktiga i sin vård. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att stötta brukarna i alla deras behov inklusive personlig hygien, städning och inköp. Din profil För att vara aktuell för arbete behöver du kunna vara tillgänglig minst tre dagar i veckan. Vi har verksamheter som är öppna alla årets dagar. Därför behöver du kunna arbeta varierande arbetstider som kan förekomma dag och kväll, både vardagar och helger. Eftersom du arbetar på olika tider på dygnet ställs särskilt höga krav på flexibilitet. Du behöver kunna vara tillgänglig med kort varsel. Vi söker dig som kan börja omgående och som vill fortsätta jobba hos oss under hösten. Du som söker tjänsten ska ha erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg. Meriterande är om du kan cykla och har B-körkort. Särskilt meriterande om du är utbildad undersköterska och har erfarenhet inom hemtjänst. Arbetet ställer höga krav på initiativförmåga, samarbetsförmåga, och problemlösning. Du behöver vara trygg i dig själv och bekväm med att arbeta med personer som är i stort behov av kontinuitet, struktur och omvårdnad. Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt som präglas av god människosyn och gott bemötande. Du behöver ha förståelse för andra människors behov och känslor i omsorgsuppgifterna med våra boende, samt även i arbetsgruppen. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. God datavana krävs då dokumentationen görs på dator. - Låter det här som ett jobb för dig? Sök tjänsten direkt då vi tillsätter löpande. Vi kommer att begära ett utdrag ur Polisens belastningsregister så ansök gärna om det i samband med att du söker tjänsten. Utdraget heter "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget kommer hem till dig per post och ska tas med i ett oöppnat kuvert om du går vidare i processen. Du kan beställa hem det från polisens hemsida: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 29 jobb