Lediga deltidsjobb i Kalmar

Det finns totalt 151 lediga deltidsjobb att söka i Kalmar

Relationsskapande och nyfikna säljare till Dina försäkringar
Academic Work Sweden AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vill du också vara med på Dina Försäkringars tillväxtresa? Är du student och söker ett flexibelt extrajobb vid sidan om studierna? Dina Försäkringar Syd söker nu resultatinriktade säljare till sitt utringande team, med placering i Kalmar. OM TJÄNSTEN Som säljare i det utringande teamet arbetar du proaktivt med att utveckla befintliga kundengagemang och etablera nya kundrelationer via utgående samtal. Du arbetar med produktområdet privat som innefattar bland annat hem, bil- och personförsäkringar. För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i och förstå varje kunds unika situation, analysera deras försäkringsbehov och därefter föreslå lämpliga lösningar. Introduktion och utbildning sker under 6 veckor och kommer att hållas enligt nedan schema. Du behöver därför vara tillgänglig heltid under dessa veckor. - Heltid under v. 24-27 - Ledig v. 28-31 då kontoret stänger för sommarledighet - Heltid under v. 32-33 och eventuellt v. 34 Du erbjuds - En fartfylld och målfokuserad arbetsroll vid sidan om studierna - En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa och välmående - Möjligheten att ständigt få arbeta med din egen kompetensutveckling - En konsultchef som följer dig hela vägen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Proaktiv försäljning och rådgivning via telefon * Offertuppföljning och försäkringsadministration * Initiera och bidra till gemensamma säljaktiviteter t ex deltagande på mässor etc. VI SÖKER DIG SOM - Har minst ett år kvar på dina eftergymnasiala studier - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift - Har säljerfarenhet sedan tidigare - Är socialt självsäker och tycker om försäljning - Är självgående och har ett eget driv - Vill leverera resultat och uppfylla kundförväntningar - Är tävlingsinriktad och triggas av att nå och överträffa säljmål Det är meriterande om du - Har telefonvana från en tidigare roll - Arbetat med proaktiv försäljning - Är van vid att arbeta mot egen budget - Tidigare använt digitala hjälpmedel tex. Salesforce - Kan presentera och kommunicera försäkringar och behov Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Målmedveten - Socialt självsäker - Energisk Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Dina Försäkringar är en federation lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Vårt engagemang i lokalsamhället är stort och vi stöttar föreningar, kulturevenemang och skadeförebyggande insatser över hela landet. Dina Försäkringars vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Därför gör du skillnad på riktigt när du arbetar hos oss och vi är måna om att du ska känna att du är en viktig del i det. Långsiktiga relationer och hållbarhet är något vi strävar efter – så även inget undantag när det kommer till våra medarbetare. En förutsättning för att vi ska fortsätta vara långsiktigt hållbara är att medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Våra värdeord; Nära, Nytänkande och Engagerad präglar hur vi bemöter varandra och våra kunder.

23 april 2025
Sista ansökan:
24 maj 2025
Gigga var och när du vill som Gigförare!
Gigstep AB
Taxiförare m.fl.

I sann Gigstep anda är här en riktigt gig-möjlighet för dig med B-körkort och en vilja att resa mellan städer eller slippa betala tåg/flygbiljett när du ska längre sträckor! Låter det för bra för att vara sant? Icke! Som Gigförare för vår kund Flovi kan du antingen tjäna pengar genom att köra transporter som beställts av deras kunder eller att ta en körning som timar perfekt när du ska åka till annan ort och skippa tågbiljetten. Kanske kan du bara köra någon gång i veckan? Du kanske älskar att köra bil och vill köra varenda dag? Det bestämmer du själv utifrån Flovis utbud av körningar. Om gigget Flovi är en väletablerad tjänst i Sverige som kopplar ihop förare med transportuppdrag mellan olika städer. Bilarna som körs är beställda av Flovis kunder – ofta handlar det om att flytta en bil från en stad till en annan. I tjänsten kommer du att få körningar utskickad till dig när det är aktuella och där du själv väljer om du vill köra eller inte. Det innebär att du inte själv väljer uppdrag via en plattform, utan blir tilldelad körningar via Gigstep när Flovi har ett behov och du är tillgänglig. Uppdraget passar dig som gillar flexibilitet, frihet och som vill ha möjlighet att påverka dina arbetsdagar – samtidigt som du är öppen för att bli kontaktad med kort varsel när ett behov uppstår. Det här passar dig som: Vill ha ett extraknäck vid sidan av jobb eller studier Reser mellan städer och gärna kombinerar nytta med nöje Söker ett uppdrag där du har viss flexibilitet men också är redo att hoppa in vid behov Har ett serviceinriktat sätt och gillar att ta ansvar Krav för att kunna köra: B-körkort för manuell växellåda Minst ett (1) års körvana Tillgång till smartphone Kommunicera flytande på svenska och engelska Kör trafiksäkert och har ett gott bemötande Godkänd bakgrundskontroll (belastningsregister) Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

23 april 2025
Sista ansökan:
2 maj 2025
Personliga assistenter till man i Halltorp
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker just nu personliga assistenter till en av våra kunder i Halltorp söder om Kalmar. Är du en positiv person som tycker om att göra skillnad för andra? Toppen, kanske är du den vi söker! Om kunden Det är en man i 48 års åldern som bor tillsammans med sin familj. Till följd av en stroke har han personlig assistans dygnet runt, stora hjälpbehov och får all mat och mediciner via peg. Som personlig assistent till mannen hjälper du honom i sin vardag med allt från hygien, förflyttningar, omvårdnad, matlagning och städning till aktiviteter och följa med på läkarbesök osv vid behov. Du får gärna dela mannens stora intresse för bilar och musik, men inget krav. Om tjänsterna Arbetstiderna på arbetsplatsen är förlagda kl 8.30-8.30 med väntetid under natten. Då assistansuppdraget är nytt så söker vi personer till en helt ny grupp. Det blir att tillsätta 7 tjänster på 31,75%, antingen 2st pass varannan vecka eller 1 pass varje vecka. Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av personlig assistans eller annan form av vård och omsorg, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av hjälpmedel såsom taklift, rullstol och peg. Körkort och bil behövs för att kunna ta sig till och från arbetet. Bakgrundskontroll utförs på alla som går vidare i processen. Rekrytering görs löpande, så sök idag! Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

23 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Löne & HR-administratör
Unik Resurs i Sverige AB
Löne- och personaladministratörer

Företagspresentation Har du erfarenhet av löneadministration och vill kombinera det med viss HR-administration i en bred och viktig roll? Trivs du i en självständig roll där du får tolka avtal, skriva kontrakt och säkerställa att löneprocessen fungerar från start till mål? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vår kund är en växande aktör inom servicebranschen med en bred personalstyrka och flexibel arbetsmiljö. Här får du chansen att bli en nyckelperson i löneprocessen och samtidigt stötta chefer i vissa HR-relaterade frågor. Uppdraget är på deltid (ca 50%) och pågår i tolv månader. Arbetet sker 100% från distans. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Löne- och HR-administratör får du ett helhetsansvar för löneprocessen och arbetsrelaterad administration. Du säkerställer att kollektivavtal följs, hanterar löneunderlag och avtal samt fungerar som ett administrativt stöd för chefer i personalfrågor. Arbetsuppgifter:Kontroll och hantering av löner och löneunderlag Tolkning av avtal och kollektivavtal Upprättande och administration av anställningsavtal Uppföljning av arbetstid, övertid, sjukfrånvaro och andra lönerelaterade frågor Stöd till chefer i enklare HR-frågor (t.ex. arbetsmiljö, rehabilitering och rekrytering vid behov Se till att gällande arbetsrättsliga riktlinjer efterlevs Vara rådgivande i löne- och personalfrågor Din profil Vi söker dig som är självgående och strukturerad, med en noggrannhet som genomsyrar hela ditt arbetssätt. Du har vana av att ta ett helhetsansvar för löneprocessen och känner dig trygg i att tolka avtal och säkerställa att allt blir rätt. Du är kommunikativ och trivs i rollen som stöd till chefer och kollegor, där du med din kompetens skapar trygghet i både löne- och personalfrågor. Skallkrav: Minst 2 års erfarenhet av löne- och HR-administration Eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller HR Erfarenhet av arbete i lönesystem Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet av löneadministration i större bolag inom privat sektor Kunskap om kollektivavtal inom servicebranschen Erfarenhet av HR-stöd såsom arbetsmiljö, rehabilitering eller rekrytering Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Rebecca Pontmark och nås på [email protected] eller 070 410 63 97. Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

23 april 2025
Sista ansökan:
2 maj 2025
Customer Care Heroes - Danish & Finnish
Nordic Nest AB
Kundtjänstpersonal

Most companies would agree that customer satisfaction is important and something worth striving for. But at Nordic Nest Group, it’s more than that. We don’t just want satisfied customers – we want to create value that goes far beyond the purchase itself. Our very first core value is to deliver the best customer experience in the world, and we do that by truly caring about our customers – genuinely. To make sure we can continue delivering world-class service, we’re now strengthening our Customer Care team with more Danish-speaking and Finnish-speaking heroes! About the role: In the Customer Care team, you’ll be part of a cheerful, international group with colleagues from all over the world – a team known for its amazing sense of community and strong team spirit. We’re passionate, we love challenges, and what we enjoy most is working together! Your main responsibilities will be; Supporting and assisting our customers via phone, email, and chat Delivering top-class service with empathy and a solution-oriented mindset Creating world-class customer satisfaction in every interaction Working towards set goals Translate content in newsletters, banners and products Creating content with a SEO-perspective, to ensure an effective communication to the specific market We offer you a developing role where you will be a part of an engaged team full of energy and goal oriented focus. About you: We truly value personal qualities and are looking for someone with a genuine passion for customer service – someone who understands that the smallest details can make the biggest difference. You are attentive, communicative, and driven by the desire to help others. It’s important that you thrive in a fast-paced, high-energy environment where things can change quickly. To succeed in this role, you need to be structured and detail-oriented in your work, able to take initiative and ownership, and be motivated by working towards goals together with your team. For this position, we are looking for colleagues who are fluent in both spoken and written Danish and English or Finnish and English. Team spirit and dedication are key parts of our culture. That’s why it’s essential that you enjoy being part of an engaged and supportive team – and that you're eager to contribute to a strong sense of togetherness, so we can reach our goals together. Are you ready to join the team?  We offer a permanent part-time employment starting as soon as possible, according to agreement. Our working hours are during weekdays and regular office hours, and we work together at our office in Kalmar. Since we're constantly striving to create the world’s best customer experience, working hours may occasionally include evenings and/or weekends when needed. We believe that talent and personal qualities say more about your potential than documented experience. That’s why we use personality tests early in the recruitment process. For this role, we’ll also include a work sample to assess written communication skills. Does this sound like the right opportunity for you? Submit your application today! We review applications on a rolling basis, which means the position may be filled before the application deadline. If you have any questions about the role, feel free to reach out to David Carnelius, at [email protected] or Oscar Gorton, at [email protected]. We’re looking forward to hearing from you!

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Personliga assistenter 87,5% och 73,14% till tjej i Trekanten
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en ansvarsfull och engagerad person, med erfarenhet inom autism? Vill du dessutom ha ett roligt och stimulerande arbete, där du får möjlighet att göra skillnad i en annan människas vardag? Nu söker vi tjänster som även vill jobba i sommar! Till det här uppdraget söker vi personliga assistenter till en av våra barn kunder, en autistisk 14-årig tjej, som bor i Trekanten. Då flickan även har utåtagerande beteende behöver du som assistent vara lyhörd och orädd, samt duktig på att läsa av signaler då hon saknar tal. Du förväntas att aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Vi vill att du ska vara en bra lagspelare, då du kommer att ingå i ett team där viss tid är dubbelassistans tillsammans med annan kollega. Passen kommer vara förlagda till eftermiddag/kväll på vardagar då kunden då går i skola dagtid. Helger och lov - dag och kvällspass, samt vaken natt alla dagar. Tjänsterna. 87,5% 73,14% Då kunden är en barnkund, så behöver vi utdrag från belastningsregistret. Körkort krävs för uppdraget. Ansök idag! Urval görs löpande. Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

23 april 2025
Sista ansökan:
18 maj 2025
Personlig assistent 60% i sommar hos kvinna i Halltorp
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Välkommen till ett meningsfullt arbete som Personlig Assistent hos en kvinna i Halltorp! Om kunden En härlig rullstolsburen kvinna i 60 års åldern som lever med en förvärvad hjärnskada. Har kognitiva svårigheter och behöver hjälp med det mesta i sin dagliga livsföring. Tycker om att komma ut på dagliga promenader, baka och lösa korsord. Om dig Vi söker en engagerad och självgående personlig assistent för en person med särskilda behov. Rollen innebär att vara ett stöd i vardagen och medverka till att skapa en trygg och stimulerande miljö anpassad efter kundens önskemål och behov.  Det viktiga är att du är lugn, trygg i dig själv, har initiativförmåga och är ansvarstagande. Positivt om du har erfarenhet av att arbeta med människor. Då det ej finns bussförbindelser till hemmet, som är beläget ca 3 mil söder om Kalmar, är det en fördel om du har körkort och tillgång till bil. Kunds förväntningar på dig En rökfri kvinnlig assistent. Du är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar i arbetsuppgifter. Du har en positiv och omtänksam inställning. Du kan kommunicera tydligt och skapa förtroendefulla relationer. Arbetsuppgifter Assistera vid dagliga rutiner såsom personlig hygien och klädsel. Stöd vid matlagning och hushållssysslor. Medverka vid sociala aktiviteter och fritidsintressen. Förflyttningar med lyft. Kvalifikationer Erfarenhet av liknande arbete är meriterande men inte ett krav. Förmåga att hantera stress och arbeta lugnt i pressade situationer. B-körkort. Ej pälsdjursallergi. Ej rökare eller starka parfymer. Om Tjänsten Tjänsten är ett sommarvikariat på 60%. Arbetstider är varierande och inkluderar både dag, kväll och helg. Arbetstiden är förlagd vardagar mellan 8:15-21:45 fördelat på en dags och en kvälls tur. Lördagar 8:00-18:00. Vi utför bakgrundskontroll på alla som går vidare i processen. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstidens slut, så sök idag! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

22 april 2025
Sista ansökan:
1 juni 2025
Timvikarier Sfi
Folkuniversitetet Stift Kurs- Verksamheten
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Inhoppande vikarie till SFI dagtid/kvällstid Vi söker nu personal som med kort varsel kan hoppa in som lärare eller provvakt på SFI. Vi söker dig som är samarbetsvillig och kan jobba i en flexibel miljö. Du ska även kunna ta eget ansvar för arbetsuppgifterna och kunna jobba självständigt. Utbildning/Erfarenhet    I första hand söker vi dig som är utbildad lärare, men även du som går lärarutbildningen eller har tidigare erfarenhet av undervisning är varmt välkommen att söka tjänsten. Övrigt  Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Beroende på din tidigare erfarenhet kan arbetstid för planering och bedömning tillkomma. Sista dag för ansökan är den 25 maj. Ansökningar tas endast emot i vårt rekryteringssystem. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Tjänsten är en timanställning med timlön.  Vi undanber oss kontakt med annonssäljare och rekryterare, Kontakt  Verksamhetschef Ajna Caprnja, [email protected], telefon 0470-784410  Välkommen med din ansökan!

22 april 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Allakando läxhjälp Kalmar, läxhjälp 1 lektion/vecka, Generellt studiestöd
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

22 april 2025
Sista ansökan:
6 maj 2025
Medarbetare till serviceteam - Hemfrid Kalmar

We are looking for new home cleaners to join our serviceteam in region Kalmar. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who lives and breathes customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. Of course, you are a team player and like working close to your colleagues. You should: Have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent. Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner in our service team, you are responsible for cleaning our customers' homes to the highest quality. You will be an on-site supervisor on a temporary assignment. You will primarily be responsible for cleaning tasks when there is a need for temporary cover at a customer's home, as well as assisting with key management. You will often clean together with your colleagues, and you will be responsible for the quality assurance on these assignments. To enjoy this role, you should like working at a fast pace and be adaptable. About us Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt serviceteam i Kalmar. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som brinner för kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Självklart är du en lagspelare som tycker om att arbeta nära dina kollegor. Du bör: Ha arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Ha tidigare erfarenhet av ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare i serviceteamet ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Du kommer vara arbetsledare på plats på befintligt uppdrag. Du kommer främst ansvara för städuppdrag där det finns ett behov av vikarier för en kund, samt hjälpa till med nyckelhantering. Du kommer ofta att städa tillsammans med dina kollegor, och du kommer vara ansvarig för kvalitetssäkringen av dessa uppdrag. För att trivas i den här rollen bör du tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara anpassningsbar. Om oss Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

22 april 2025
Sista ansökan:
30 september 2025