Lediga deltidsjobb i Karlshamn
Det finns totalt 17 lediga deltidsjobb att söka i Karlshamn
Personliga assistenter sökes! Vi söker nu en engagerad och erfaren personlig assistent, Timvikarier som kan hoppa in och täcka vid behov. Kunden önskar enbart manlig assistans, övriga ansökningar kommer därmed inte gå vidare i ansökningsprocessen. Vi erbjuder en möjlighet att arbeta och utvecklas i en utmanande arbetsmiljö där din förmåga att hantera stress, tåla påfrestande situationer och behålla lugnet är avgörande. Om tjänsten Som personlig assistent kommer du att arbeta i kundens hem. Arbetsuppgifterna för denna tjänst inkluderar: Personlig omvårdnad, såsom hjälp vid dusch och toalettbesök Förflyttning med hjälpmedel Matlagning och hushållsarbete Följa med vid läkarbesök och inköp Bokning av färdtjänst och andra administrativa uppgifter Arbetstiderna är 07:00 - 14:00 samt 14:00 - 21:00 och inkluderar helgarbete. Arbetet är både dubbel och enkelbemannat och vi strävar efter goda relationer och gemensamma mål inom arbetsgruppen. Timvikarier behövs för att täcka ordinarie personals frånvaro vid behov och akut vakans. Du som söker tjänst som timvikarie behöver därmed ha möjlighet att vara flexibel för att kunna hoppa in vid kort varsel, du behöver även vara nåbar och vara mån om att återkoppla. Vi söker dig som: Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller liknande yrken Är stresstålig och har ett starkt psyke, då arbetet kan innebära utmanande situationer Är lugn, trygg och kan hantera en mentalt krävande arbetsmiljö Har körkort och tillgång till bil, då kunden bor utanför stadskärnan Kan lämna referenser från tidigare arbetsgivare inom vård och omsorg Behärskar det svenska språket i tal och skrift Har goda erfarenheter av lågaffektivt bemötande Har goda kunskaper av digitalt arbete då vi har som krav att bland annat föra social dokumentation i vårt digitala verksamhetssystem Introduktion och utbildning. I samband med nyanställning är det obligatoriskt att: Genomgå minst tre introduktionspass på arbetsplatsen Delta i två digitala introduktionstillfällen med vår introduktionssamordnare Slutföra en digital utbildning via företagets utbildningsportal Tjänsterna ska tillsättas omgående. Om du känner att detta är ett uppdrag för dig, skicka in din ansökan snarast! Rekrytering sker löpande. Carelli Assistans anordnar personlig assistans över hela Sverige. Läs mer på www.carelli.se
För vår kunds räkning i Karlshamns kommun söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Eftersom kunden är under 18 år behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret, skicka med detta vid ansökan. "Arbete med barn med funktionsnedsättning", detta kan du beställa till Kivra/din digitala brevlåda. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Vem söker vi? Kunden är en tjej som söker en aktiv assistent som trivs med att hitta på aktiviteter och ett varierande arbete. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du är en positiv person som trivs med att ta intiativ och ansvar, du har god problemlösningsförmåga. Du är stresstålig och lösningsorienterad i utmanande situationer. Som personlig assistent behöver du vara uppmärksam, lyhörd och trygg i din roll. Du ska kunna förebygga och hantera riskfyllda situationer och skapa struktur i vardagen. Meriterande: • Meriterande om du talar serbiska eller bosniska. • Har körkort • Har erfarenhet av NPF • Erfarenhet av AKK och bildstöd • Arbetat som personlig assistent tidigare • Utbildning inom vård & omsorg Om kunden: Kunden är en tjej som är social, positiv och har en hög aktivitetsnivå. Till följd av bristande impulskontroll och hög aktivitetsnivå ser hon inte potentiella risker såsom trafikfaror. Kunden har även en tendens att smita iväg eller rymma, stark nyfikenhet och kan utforska farliga föremål såsom spris, strömbrytare kontaktar med mera. I större sociala sammanhang kan hon känna nervositet och behöver då stöttning och vägledning av sin assistent. Kunden tycker om att bada, leka på lekplatser, musik och dans. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden. Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Det är önskvärt att du kan uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Vi är på jakt efter dig som brinner för både traditioner, genrebredd och nytänkande och som vill vara med och utveckla Karlshamns Musikskola för framtiden. Arbetsuppgifter Som cellolärare undervisar du våra elever i åldrarna 9 till 19 år i olika genrer, med tyngdpunkt på klassisk musik men även andra genrer. I tjänsten kan komma att ingå att leda/spela med i olika orkestrar och ensembler, eller leda grupper. Eftersom verksamheten utgår från barn och ungas behov kan tjänsteinnehållet komma att förändras vid behov. Kvalifikationer Du som söker ska ha en adekvat pedagogisk högskoleutbildning eller annan motsvarande utbildning/erfarenhet som vi bedömer lämplig. Mycket goda kunskaper i cellospel med god bredd avseende genre och spelteknik krävs. Du behöver god förmåga att organisera varierade och stimulerande lärsituationer. Tidigare erfarenhet av undervisning i cello är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda olika typer av ensembler i olika genrer. Du behöver ha körkort. Meriterande Erfarenhet av undervisning i grupp är meriterande Är du själv aktiv musikant är det ett stort plus och meriterande Leda orkester etc Profil Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du har god pedagogisk förmåga och varierar din undervisning med utgångspunkt från elevens förutsättningar. Ditt sätt kännetecknas av empati och kreativitet. Du är ansvarsfull, genom att du tar din uppgift på allvar och har förmåga att stå på egna ben. Du är välorganiserad och har ordning och reda på såväl administrativa uppgifter som det dagliga praktiska arbetet, arbetsredskap, instrument osv. har bra handlag med barn och ungdomar är utåtriktad och flexibel kan skapa goda relationer med föräldrar och andra vuxna kring barnen och ungdomarna kan jobba såväl på egen hand som i arbetslag vill arbeta utvecklingsinriktat Om arbetsplatsen Karlshamns musikskola: Musikskolas uppdrag är att erbjuda instrumental- och sångundervisning individuellt, gruppvis eller i ensemble för barn och unga i förskoleklass, grundskola eller gymnasiet. Musikskolan erbjuder kurser inom bland annat sång, instrumentalspel, rytmik och musikskapande. Målsättning är att med låga trösklar och hög kvalitet erbjuda både bredd och spets samt att ge Karlshamns barn och unga möjlighet att växa såväl musikaliskt som personligt. Information om tjänsten Anställningen är en visstidsanställning. Sysselsättningsgraden är 40-60 % ht 2025-vt 2026 med möjlighet till förlängning. Tjänsten är för närvarande ett vikariat men förutsatt att erforderliga beslut fattas under läsåret kommer det att finnas möjlighet att söka tillsvidareanställning inför nästa läsår Undervisningen bedrivs under dag- och kvällstid och helgarbete är ett återkommande inslag i musikskolans verksamhet. Som anställd i Karlshamns kommun får du ta del av våra förmåner som bland annat erbjuder är mängd träning och aktiviteter med samarbetspartners för motion och hälsa. För frågor och tjänsten kontakta Michael Bäck Enhetschef Musikskolan 0454-810 73, [email protected] Facklig representant: Aida Jaran-Bilanovic 073-357 62 85; [email protected] Innan anställning erbjuds behöver du visa upp id-handling: pass eller nationellt id-kort. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Sista ansökningsdag 2025-07-31 Hjärtligt välkommen med din ansökan till oss på Musikskolan i Karlshamns Kommun! Besök gärna Så jobbar vi med rekrytering - Karlshamns kommun Där hittar du viktig information kring bland annat vad som gäller dig som har skyddade personuppgifter, hur vi kontrollerar rätten att arbeta i Sverige, när du behöver och hur du beställer ett utdrag ur belastningsregistret samt krigsplacering vid anställning. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via knappen i annonsen. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning. Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är en särskildvisstid på 20h/v under perioden 2025-07-21 - 2025-08-17 Placering: City OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift. MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd. Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer. VAD VI HAR ATT ERBJUDA • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling. • En positiv och familjär arbetsmiljö. • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 11/7 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!
Bespisning och daglig städ på en liten kooperativ förskola i Karlshamn. Om Föräldrakooperativet Tummetott. Förskolan Tummetott ligger belägen i Norra Prästslätten i Karlshamn med ett härligt läge som både är nära skogen och Markastugölen. Verksamheten består av ca 20 barn i åldrarna 1-5 år och 5 pedagoger och 1 kock som varje dag serverar god hemlagad mat. På Tummetott värdesätter vi att arbeta med små barngrupper vilket ger goda pedagogiska möjligheter. Hos oss på Tummetott är varje barns utveckling, trygghet och lärande i centrum. Vi vill att barnen ska vara aktiva i sitt lärande och stor vikt läggs vid att barnen ska lära sig samarbeta, känna empati och allas lika värde.Självklart med styrning av läroplanen LpFö18. Förskolan har funnits sedan 1990 och kännetecknas av en god gemenskap, samarbetsanda och engagemang från såväl personal som föräldrar. Vi firar traditionsenliga högtider tillsammans tex på påsk, midsommar och lucia vilket knyter barn, personal och föräldrar samman. Beskrivning: Du ansvarar för att planera, köpa in och laga samtliga måltider (frukost, mellanmål och lunch) för cirka 20 barn. Du är som person självgående, disciplinerad och barnkär. Du har erfarenhet av att arbeta i restaurang/storkök och är duktig på att anpassa din matlagning till målgruppen med fokus på hälsosam kost. Ditt arbete innebär också att säkerhetsställa livsmedels- och kvalitetskontroller i den dagliga verksamheten. En stor del av tjänsten innebär ansvar för daglig städ av förskolan. Eftersom arbetet sker på en förskola behöver du även uppvisa utdrag av belastningsregister som du kan beställa på polisens hemsida. Utbildning är meriterande. Eftersom vi är en liten förskola lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med ett stort engagemang. Som person kännetecknas du av att: - vara lyhörd och har ett bra bemötande mot barn, personal och vårdnadshavare - vara engagerad och motiverad - ha god samarbetsförmåga - skapa en härlig stämning och god arbetsmiljö - vara flexibel, lösningsfokuserad och ha en positiv inställning - ha en god kommunikationsförmåga
Ett tydligt målfokus och verkligt lärande förenat i en stark gemenskap. Som pedagog hos oss kommer du att spela en viktig roll för våra elever samtidigt som du får möjlighet att tillsammans med skolledningen och dina kollegor arbeta för att utveckla skolan. På Tegnérskolan arbetar vi med digital transformation och strävar efter nära samarbete med arbets- och näringsliv. Vi arbetar aktivt med olika nätverk för att lära oss av och tillsammans med varandra och delar frikostigt med oss av vår kunskap och våra erfarenheter. Arbetsplatsen präglas av kollegialt utbyte och samverkan. Vi har modet att ständigt utmana oss själva och utveckla vår undervisning. Om skolan Tegnérskolan i Karlshamn är en personlig fristående högstadieskola med 230 elever i årskurs 7–9 läsåret 2024-2025. Skolan har nya fina lokaler och ligger i en vacker miljö på Strömmaområdet med närhet till Kreativum och Sparbanken Arena. Vi har en god kvalitet på vår undervisning och en god kompetens bland våra lärare. Hos oss får eleverna utmanas och bygga sina kunskaper för framtiden. Alla elever ska känna sig sedda och ges de bästa förutsättningarna för att lyckas med sitt skolarbete. Arbetsuppgifter Vi söker nu en engagerad och inspirerande lärare i musik 2024-2025. Du kommer undervisa skolans elever i årskurs 7-9 och det ingår även mentorskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% . Har du ytterligare ämneskompetens - delge gärna detta i din ansökan. Det kan vara intressant för oss att pussla ihop olika kombinationer och då med möjlighet att jobba 50 - 100%. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Som medarbetare blir ditt uppdrag att fortsätta utveckla en modern grundskola. Du kommer ha ett övergripande ansvar för elever och för vissa delar av verksamheten. Du lägger stor vikt vid att målmedvetet arbeta med att ha koll på elevens utveckling och att aktivt lotsa mot måluppfyllelse genom dialog och formativ bedömning. Du marknadsför skolan och arbetar målmedvetet för att stärka skolans långsiktiga utveckling med högsta kvalité för ögonen. Kvalifikationer Du har lärarlegitimation och erfarenhet av att arbeta i skola. Du är ansvarsfull, positiv och har ett gediget intresse för skola och lärande. Som pedagog är du inspirerande och drivs av att möta och nå fram till alla elever. Du ska vara trygg i dig själv och ha lätt för att samarbeta. För att arbeta hos oss bör du trivas med att tänka nytt och hitta undervisningsmetoder och förhållningssätt som fångar och skapar lust att lära utifrån elevers olika behov. Du tycker om att arbeta i ämnesintegrerade projekt och i olika digitala lärmiljöer. Du är en god ledare både i och utanför klassrummet med struktur och tydlighet. Målmedvetenhet, beslutsamhet tillsammans med flexibilitet är viktiga egenskaper för att arbeta hos oss. Vi bygger från grunden och marknadsför oss genom ett bra arbete och goda relationer till dem som finns omkring oss, både elever, föräldrar och kommun. Blir du inspirerad av vad du läser och svarar du upp till våra förväntningar så är du varmt välkommen med din ansökan. Vi kommer att läsa ansökningar efterhand och genomföra intervjuer fortlöpande. Vi erbjuder Som arbetsgivare erbjuder vi dig en plats i en spännande och nytänkande organisation som vill utveckla medarbetarupplevelse, hälsa och arbetsmiljö. Edukatus Alliance erbjuder årligen sina medarbetare en utvecklingspeng som möjlighet för personlig utveckling och individuellt välbefinnande. I ditt arbete får du frihet under ansvar och snabba beslutsvägar, som gör det möjligt för dig att driva utveckling och undervisningen framåt. Du ingår i ett fantastiskt arbetsteam som uppmuntrar idéer och kreativitet, där inget känns för stort eller svårt. Du kommer att arbeta med härliga kollegor på Tegnérskolan i Karlshamn, men också bli en del av Edukatus Alliance med ytterligare ett stort gäng inspirerade och grymma kollegor runt om i hela Sverige. För ytterligare information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: TF Rektor Linda Nilsson [email protected] Telefon: 076-1032505 Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille i 30-års åldern som bor i egen lägenhet i Karlshamns kommun. Behöver assistans dygnet runt och hjälp med allt. Jag sitter i rullstol och förflyttningar sker med lift. Har ett eget språk med ljud och förstår även tecken och tal. Tycker om fysisk kontakt men på mina villkor. Eftersom jag har epilepsi är det viktigt att du alltid har ett öga på mig om jag skulle få ett anfall. Hos mig gör man allt ifrån promenader, hygien och skötsel av min lägenhet. Viktigt att du som assistent är pålitlig och trygg. Eftersom jag är en person som tycker om att vara aktiv så är det viktigt att du som assistent har en god fysisk form och tycker om att röra på dig. Promenader och gymnastik tycker jag om. Jag vill gärna att du har lite tidigare erfarenheter inom vård men också att du kan anpassa dig och göra efter mina rutiner. Utbildning är en merit men det viktigaste är en anpassningsförmåga och sunt förnuft. Viktigt att du pratar svenska och kan göra dig förstådd både verbalt och i skrift. Ej rökare. Arbetstider är förlagda på veckans alla dagar och tider. Varmt välkommen med din ansökan! Ytterligare information Vi som arbetsgivare kommer begära in utdrag från polisregistret och personbevis för arbete från Skatteverket.
Om företaget Vi söker dig som vill arbeta inom lager och logistik hos vår kund i Karlshamn. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta operativt med lageruppgifter, så som in- och utleverans av artiklar i lagersystem, hantering av ankommande och avgående gods samt kontroll av eventuella transportskador. Även inventering och emballering av gods förekommer i arbetsuppgifterna. Truckkörning och daglig tillsyn av fordon är en naturlig del av arbetet. Utöver detta ingår även administrativa uppgifter samt att ta del av och följa skriftliga anvisningar och dokumentation. Din profil Till tjänsten som timanställd medarbetare söker vi dig som är arbetsvillig och trivs med ett praktiskt arbete. Du har truckerfarenhet samt tidigare erfarenhet från industrin. För att vara aktuell för den här timanställningen krävs det att du; - Studerar på 100% eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på 70% - Truckkort, behörighet A1-4 b1-3 - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Är tillgänglig för att jobba dagtid 1-2 gånger/vecka. Arbetstiden är kl. 07:00-16:00. Ansökningsförfarande Låter detta som en spännande utmaning för dig? Vänta inte med att skicka in din ansökan, urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten innebär att du är konsult hos oss på Skill men med uppdragsplacering hos kund. Kontakta ansvarig rekryterare Maria Ericson, [email protected] för frågor om tjänsten. Vi arbetar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så skicka in din ansökan redan idag!
Om oss Medicinkliniken är en del av specialiserad vård och bedriver verksamhet på Blekingesjukhusets båda orter Karlskrona och Karlshamn. Klinikens uppdrag är att ge invånarna specialiserad vård och behandling inom det internmedicinska området. Vi är en processorienterad kunskapsorganisation som kännetecknas av kompetenta medarbetare, hög vårdkvalitet, utvecklingsvilja, engagemang, ansvar och delaktighet. Kliniken består av fem vårdavdelningar och flera specialistmottagningar med ca 400 anställda. Om jobbet Nu söker vi en medicinsk fotvårdsspecialist till vår medicinmottagning i Karlshamn. Den medicinska fotvårdens huvuduppdrag är att arbeta förebyggande med de patientgrupper som löper störst risk att utveckla fotsår. Utöver den medicinska fotvården är du som medarbetare en central aktör i den multidisciplinära och klinikövergripande fotsårsmottagningen för diabetiker. Du driver egen mottagning med egen väntelista men ingår samtidigt i en arbetsgrupp med kollegor nära till hands. Upplärningen skräddarsys efter dina behov och tidigare erfarenhet och sker tillsammans med kollegor med lång erfarenhet inom uppdraget. Din arbetsplats är i Karlshamn men även arbete vid vår filial i Sölvesborg kan bli aktuellt. Kompetensutveckling ingår i anställningen och ges regelbundet internt inom regionen och externt via nationella nätverk. Om dig Du skall ha genomgått adekvat medicinsk fotvårdsutbildning och gärna några års erfarenhet. Det är meriterande om du har gått yrkeshögskolan medicinsk fotterapeut. Vi söker dig som bidrar till en god stämning på arbetsplatsen, är positiv och flexibel. Du bör även ha lätt att organisera ditt arbete, vara noggrann och ansvarstagande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb