Ett tydligt målfokus och verkligt lärande förenat i en stark gemenskap. Som kurator blir du en del av elevhälsoteamet. Tillsammans ansvarar teamet för elevhälsoarbetet på skolan i nära samarbete med skolans övriga personal. Vi ser gärna att du jobbar med breda insatser till klasser, grupper, vårdnadshavare och skolpersonal kring olika teman som värdegrund, psykisk hälsa och relationer. Du kommer att genomföra skolsociala utredningar och frånvaroutredningar samt erbjuder samtalsstöd med psykosocialt syfte relaterat till skolsituationen. Du hjälper till att identifiera elever som riskerar att fara illa eller visar tecken på psykisk ohälsa, och vid behov upprättar anmälan till socialtjänsten. Vi söker dig som: - Har god kännedom om det regelverk som styr skolan. - Är positiv och öppen person som är tydlig i din kommunikation. - Har de verktyg som behövs för att kunna möta elever, vårdnadshavare och pedagoger på ett kommunikativt och förtroendeingivande sätt. - Har lätt för att samarbeta med såväl elever, vårdnadshavare och kollegor. Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen alternativt socionomstudent som är i slutet av sin utbildning. Goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift är en förutsättning för arbetet liksom grundläggande IT-kunskaper. Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet av arbete inom skola eller liknande arbete med barn och ungdomar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen in med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu personlig assistent till vår kund i Karlstad. Du kommer att arbeta som timvikarie och själv ansöka om arbetspass samt hoppa in vid behov. Vi letar därför efter dig som är flexibel och villig att stödja arbetsgruppen när det behövs. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15:00-09:00 på vardagar. Kl. 09:00-15:00 samt kl. 15:00-09:00 på helger. Delar av nattpasset består av väntetid. Tillträde sker enligt överenskommelse. OM KUNDEN Kunden är en aktiv och lekfull tonårsflicka som bor med sin familj i centrala Karlstad. Hon älskar att vara ute i naturen, titta på film och hitta på utflykter. Flickan har en stark vilja och som assistent behöver du kunna fatta genomtänkta beslut. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera personlig hygien och att vara ett stöd i hennes vardag. ÄR DU DEN VI SÖKER? Som person bör du vara lyhörd, empatisk och tålmodig. Eftersom du kommer att spendera mycket tid med kunden på egen hand ser vi gärna att du är trygg i dig själv och känner dig bekväm med att arbeta självständigt. Vi söker någon som har förmågan att balansera mellan lekfullhet och ansvarstagande, samt lättsamhet och gränssättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! MERITERANDE Körkort och tillgång till egen bil. God fysik. Erfarenhet av tecken som stöd eller intresserad av att lära dig. Erfarenhet av att arbeta med diabetes. Om du saknar denna erfarenhet kommer du att få en introduktion för att lära dig att hantera detta. Sysselsättning: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vill du göra skillnad i någon annans vardag? Personlig assistent sökes för ett meningsfullt uppdrag på deltid. Jag söker en engagerad och ansvarstagande person som vill arbeta tillsammans med mig i min vardag. Du kommer att spela en avgörande roll genom att stötta mig i de flesta vardagliga sysslor. Som personlig assistent får du inte bara göra skillnad i mitt liv, utan också möjlighet att utveckla dina egna färdigheter och erfarenheter inom ett meningsfullt och varierat arbete Vem är jag: Jag är en energisk 50-årig kvinna med stort hjärta, humor och en passion för trädgårdsarbete. Jag har valt att lämna de traditionella assistansbolagen och blivit min egen arbetsgivare för att få mer kontroll över min assistans och samtidigt kunna erbjuda dig bättre lön. På grund av en progressiv neurologisk sjukdom använder jag rullstol, vilket påverkar min motorik, tal och ork. Jag tillbringar mycket tid hemma, vilket gör att det är viktigt för mig att ha det både fint och trivsamt omkring mig. Ordning och reda är något jag värdesätter högt. Det är viktigt för mig att hålla igång min träning, såsom styrketräning på gymmet, simning i badhus och cykling. Det är inte bara bra för min hälsa, utan hjälper mig också att må bra både fysiskt och mentalt. Jag bor i Karlstad tillsammans med min 14-årige son varannan vecka och samt en katt. Arbetsuppgifter: - Stötta mig i dagliga sysslor och aktiviteter, såsom matlagning, städning, personlig hygien, handling, tvätt och aktiviteter utanför hemmet. - Arbeta självständigt under dina arbetspass. - Deltid mellan 50%-75% på rullande schema (hela arbetsdagar dvs morgon till läggdags). Vem är du? - Du har en positiv livssyn, ett sinne för humor och en förmåga att vara anpassningsbar när omständigheterna förändras. Du har den mognad och livserfarenhet som krävs för att förstå och stötta mig, särskilt på de dagar som kan vara tuffare än andra. - Du är lyhörd och har förmågan att anpassa dig till olika situationer. Förstå när du ska stötta mig, när du ska ta ett steg tillbaka och när du behöver driva på utan att jag behöver vägleda dig. - Du talar, läser och förstår svenska mycket bra. Min sjukdom påverkar mitt tal och uppfattningsförmåga, så det är viktigt att du kan förstå mig och själv kunna göra dig förstådd. - Du har god fysisk hälsa, då arbetet innebär förflyttningar och vissa tunga lyft. - Du ser vad som behöver göras och tar gärna egna initiativ för att hålla igång flödet i mina dagliga rutiner. - Du tycker om att resa, både inom Sverige och utomlands, och ser detta som ett extra plus i arbetet. - Körkort är meriterande. Jag har egen bil, vilket gör att vi ibland åker i väg på ärenden eller utflykter. - Du ser långsiktighet i uppdraget och vill vara en stabil och pålitlig del i mitt liv. Vi erbjuder dig: - Ett meningsfullt och varierande arbete där du gör skillnad varje dag. - Konkurrenskraftig lön, Ob-tillägg och semesterersättning utöver grundlön. - Försäkring via FORA. Om du känner att detta låter som en roll där du kan bidra med både hjärta och kompetens, ser vi fram emot att höra från dig!
Arbetsbeskrivning: I rollen som kassa- och informationsmedarbetare på BAUHAUS har du en viktig roll då du är BAUHAUS ansikte utåt mot våra kunder. Du arbetar i vår kassalinje med sedvanliga kassauppgifter samt i vår informationsdisk med kundservice genom att besvara frågor via disk, mail och telefon. Du är också vår första instans för hantering av reklamationer och återköp och därför är det viktigt att du har en ödmjuk inställning, är serviceminded och professionell gentemot kundens behov och önskemål. Vem söker vi? Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor samt är service- och kundfokuserad. Vi gillar att du är lösningsorienterad och har en positiv inställning till din omgivning. Du behöver vara utåtriktad, självständig och flexibel för att trivas i rollen. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd med branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss. Din roll som Service Advisor Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. Vem är du? Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa • Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 40%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Beskrivning Vi på Norrstrandsskolan söker nu en lärare i årskurs 4-9 i ämnena hemkunskap och idrott som vill spela en viktig roll i elevernas utveckling och ha möjlighet att göra skillnad i deras liv. På Norrstrandsskolan går cirka 800 elever från årskurs 4 till 9. Skolan ligger centralt på Norrstrand med närhet till Sundsta idrottshus. Norrstrandsskolan erbjuder sedan 30 år tillbaka en musikprofil. På vår skola har vi stort fokus på att arbeta främjande och förebyggande när det gäller elevhälsoarbetet. Du kan läsa mer om Norrstrandsskolan här: https://karlstad.se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor/norrstrandsskolan Arbetsuppgifter Som lärare i årkurs 4-9 är ditt huvuduppdrag att utveckla elevernas kunskaper och färdigheter utifrån läroplanen och varje elevs individuella behov och förutsättning. Du planerar undervisningen genom att ta fram mål, välja metoder och material samt förbereda lektioner. Tillsammans med eleverna utvärderar du undervisningen för att alltid sträva efter att förbättra undervisningen, elevernas lärande och ditt professionella lärande. Kvalifikationer Vi söker dig med lärarlegitimation mot årkurs 4-9 i hemkunskap och idrott. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att undervisa i dessa ämnen. Som person ser vi att du har förmåga att självständigt planera och genomföra undervisning. Att samarbeta och skapa goda relationer med både kollegor samt elever är något vi ser är viktigt i din yrkesroll. Du är tydlig och strukturerad och har förmåga att skapa en god lärmiljö för eleverna. Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Har du dokumenterad erfarenhet av flyttstädning? Då är du välkommen till oss på Clean & Sweep! Arbetet innebär i första hand flyttstädning hos företag och privatpersoner, men även andra typer av städning förekommer. Arbetet är fysiskt krävande och du måste veta med dig att du klarar av hålla motivation och nogrannhet uppe även om du är trött. Arbetstider kan variera beroende på schema, arbete kan ske dagtid, kväll och helger. Vi följer kollektivavtalet Serviceentreprenad. Vi ser fram mot din ansökan i form av CV med personligt brev!
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna! Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg. Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare. Arbetsuppgifter Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv. Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har. Våra ärenden finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare inom personlig assistans arbetar du varierade arbetstider under dag, kväll, jour, vakennatt och helger. Ensamarbete förekommer. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 för period 1 och vecka 30-33 för period 2 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Vi använder oss av Heroma som schemastyrning och vi tillämpar delvis personligt lagd tillgänglighet. Det finns administratörer som matchar tillgängligheten med verksamheters behov. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har lämplig utbildningsbakgrund så som exempelvis omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och det är önskvärt att du har kunskap om, och erfarenhet av att arbeta utifrån ett kognitivt förhållningssätt. För att lyckas i rollen behöver du vara lugn och trygg i dig själv samt ha en god initiativförmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, ett professionellt förhållningssätt och förmåga att samverka med den enskilde, anhöriga, kollegor och andra viktiga professioner. I ditt utförande är du ansvarsfull och noggrann. Då situationer snabbt kan förändras är du lösningsfokuserad och flexibel. Du ska ha fyllt 18 år. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar två olika register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret” samt ”Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning”. Vi rekommenderar att du beställer registren inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registren kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna! Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg. Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare. Arbetsuppgifter På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 och 30-33 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär. Vårdboenden/ Trygghetsboenden Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis hantera medicin, städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. Hemtjänst Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem. Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika. Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb. Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Städ- och serviceenheten Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare. Funktionsstöd Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn. Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Du ska ha fyllt 18 år. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla. Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelssbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med flera hundra drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till en av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker Säljare! Om rollen som Säljare Rollen som Säljare är en viktig roll hos oss då man är vårat varumärke mot kund. Försäljning ligger oss varmt om hjärtat men också förstaklassigt kundbemötande och därför blir det mycket bakande av fikabröd, många korvar som serveras med omsorg, kontinuerligt städande. Vi tror på att alla ska kunna det mesta om allt på stationen. Din viktigaste roll blir dock att ge varje kund ett bemötande i världsklass, vi söker därför dig som är utstrålar glädje, är utåtriktad och tycker om att ge bra service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av medarbetare utöver de som finns på din station. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som Säljare har du en av Preems viktigaste roller är Preems ansikte utåt och du kommer att vara en viktig ambassadör för Preems varumärke. Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi tror mycket på engagemang och viljan att lyckas. Det viktigaste är att du brinner för och tycker det är roligt att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och ser vikten i att knyta goda relationer. Det är dock meriterande om du tidigare arbetat med service. Kanske på bensinstation, restaurang eller inom liknande verksamheter. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt kollektivavtal Startdatum: omgående Anställningsform: Behovsanställning Stationens öppettider: 06:00-22:00 (Helg 08:00-20:00) Arbetstider: Vardagar, kvällar och helger. Morgon och kvällspass Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Stationschef Anna-Karin här nedan; Mail: [email protected] Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer