Lediga deltidsjobb i Karlstad
Det finns totalt 166 lediga deltidsjobb att söka i Karlstad
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället. Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning Institutionen för pedagogiska studier söker en utbildningsledare till kunskapsområdet utbildningsledarskap och skolutveckling. Placeringen är vid Rektorsutbildningen. Rektorsutbildningen genomför och medverkar i utbildningar samt utvecklings- och forskningsinsatser riktade till skolledare inom skola och förskola. En primär uppgift är ansvaret för den statliga befattningsutbildningen Rektorsprogrammet, 30 hp. Vi kan erbjuda en livaktig utbildnings- och forskningsmiljö med ett kreativt arbetslag som ständigt utvecklar verksamheten. På Institutionen för pedagogiska studier finns förutom ämnet pedagogiskt arbete också specialpedagogik samt idrott och hälsa. Vid institutionen finns utbildningsprogram mot ämneslärare, grundskolelärare, förskolelärare, yrkeslärare och speciallärare. Institutionen har idag runt 120 medarbetare. Arbetsuppgifter I anställningen ingår uppdragsutbildning och handledning i riktade insatser till skolor och förskolor. Du deltar i planering, utveckling och uppföljning av Rektorsutbildningens olika uppdrag. Att leda lärprocesser och handleda skolledare och andra nyckelpersoner i skolväsendet blir därmed centrala arbetsuppgifter. Uppdraget inbegriper även aktiv omvärldsbevakning. Behörighetskrav Behörig att anställas som utbildningsledare är den som har avlagt kandidatexamen i pedagogik/ pedagogiskt arbete eller annat ämnesområde som har relevans för anställningens innehåll och som genomfört högskolepedagogisk utbildning. Om högskolepedagogiskt utbildning saknas, kan anställning ändå ske under förutsättning att den anställde förbinder sig att genomföra utbildningen under de första två åren av anställningen. Lika vikt kommer att läggas vid prövningen av den sökandes vetenskapliga och pedagogiska skicklighet. För behörighetskrav i övrigt, se Karlstads universitets https://www.kau.se/files/2023-12/Anstallningsordningen Kau rev 220928_0.pdf. Bedömningsgrunder För att kunna särskilja sökanden kommer nedanstående bedömningsgrunder ”av särskild vikt”, ”av stor vikt” och ”meriterande” att beaktas i nämnd ordning. Observera att alla de meriter du önskar åberopa skall vara styrkta genom betyg, intyg eller liknande. Meriter som inte är verifierade kommer inte att beaktas och hela din ansökan kan komma att sorteras bort. Av särskild vikt är dokumenterad erfarenhet av lednings- och kvalitetsarbete i skolan, samt erfarenheter av att ha arbetat med riktade utbildningsinsatser inom området utbildningsledarskap och skolutveckling utifrån ett vetenskapligt förhållningssätt. Av särskild vikt är också fördjupade kunskaper om hållbar utveckling inom fältet skolutveckling och utbildningsledarskap. Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ och ansvar är av stor vikt, liksom god samarbetsförmåga samt förmåga att skapa goda relationer med interna såväl som externa samarbetspartners. Vana att läsa, analysera och tolka såväl vetenskapliga texter som skolans författningar, samt en god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga är en förutsättning för att lyckas i uppdraget. Genomförd rektorsutbildning är meriterande. Villkor Anställningen är en tidsbegränsad anställning på deltid (25%) till och med 251231. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ansökan ska innehålla: - CV - Personligt brev med beskrivning av den sökandes kvalifikationer i förhållande till anställningens innehåll. - Beskrivning av pedagogiska och yrkesmässiga meriter. - Kopior av relevanta betyg, examensbevis, intyg från tidigare verksamhetsmiljöer och rekommendationsbrev som styrker tidigare erfarenheter, inte minst personliga egenskaper. - Redogörelse för språkkunskaper, eventuella intyg på språkkurser o.d. - Två referenser, där minst en är från tidigare eller nuvarande chef Alla handlingar och publikationer som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan (inte länkar). Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller. De underlag som inte kan skickas elektroniskt, exempelvis böcker och publikationer, ska skickas till nedanstående adress: Karlstads universitet HR-administratör 651 88 KARLSTAD Sista ansökningsdag: 2025-02-26 Ange referensnummer: REK2025/32 Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r
Folkuniversitetet bedriver flera arbetsmarknadsutbildningar på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi planerar att starta upp en vårdbiträdesutbildning i Karlstad som vi söker vårdlärare till. Värdesätter du oberoende och ett vetenskapligt förhållningssätt? Brinner du för pedagogisk förnyelse? Då kan vi vara rätt arbetsgivare för dig. Uppdraget Utbildningen genomförs på uppdrag av Arbetsförmedlingen och riktar sig till de personer som är arbetssökande eller till individer som riskerar att bli arbetslösa, samt har intresse och förutsättningar till att vara anställningsbara inom området. Målet med utbildningen är att erbjuda en av branschen kvalitetssäkrad utbildning, där deltagarna efter avslutad utbildning erhåller betyg samt de kunskaper och den praktiska förmåga som krävs för att erhålla arbete vid exempelvis landsting, kommuner eller hos privata vårdföretag. Uppdraget som Yrkeslärare innebär att du ansvarar för utbildningens pedagogiska innehåll, dess upplägg, planering och genomförande enligt kursinnehåll och kunskapsmål i skolverkets läroplan samt betygsätter respektive deltagares kunskaper. I tjänsten ingår även administrativa uppgifter som t ex dokumentation till uppdragsgivare, deltagare och huvudman. Du kommer också att delta i samarbeten med myndighetsutövare och branschorganisationer. Din kompetens och bakgrund • Du skall vara behörig som vård- och omsorgslärare. • Du skall ha minst ett (1) års erfarenhet på heltid av att ha undervisat i utbildningen vård och omsorg inom senaste 6-årsperioden. Det krävs att du har en god digital kompetens då vi använder oss av flera digitala verktyg. Som person är du trygg, inkännande och empatisk samt har en förmåga att motivera deltagaren till att nå sina mål. Önskvärda personliga egenskaper är god social förmåga samt vilja och förmåga att arbeta i grupp/nätverk. Du behöver vara en lagspelare med positivt driv och bra ordningssinne. Anställningsform Tjänstens omfattning är 100% och provanställning tillämpas. Tillträde efter överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2025-03-02 via vår e-rekrytering. Vi undanber oss att du lämnar referenser i din ansökan. Vi kommer istället att efterfråga referenser i ett senare skede. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande. För ytterligare information och frågor Ing-Marie Kahlin, [email protected] Facklig kontakt Sveriges lärares Kristian Karlsson, [email protected]
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället. Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Är du psykologstudent, har hög arbetskapacitet och är lösningsinriktad? Då kan du vara den vi söker för uppdraget som amanuens vid ämnet psykologi på Karlstads universitet. Läs vidare och sök anställningen som amanuens i psykologi! Beskrivning Inom psykologiämnet ges utbildningar på grundnivå, avancerad nivå samt forskarnivå. Oktober 2014 fick ämnet rättigheter för psykologexamen och ett psykologprogram startades därmed hösten 2015. Utöver detta program ges flera fristående kurser i ämnet psykologi på grundnivå och avancerad nivå. Forskarutbildning i psykologi har funnits vid Karlstads universitet sedan årsskiftet 2006. I anslutning till psykologprogrammets verksamhet startades hösten 2018 en psykologmottagning vid universitetet. Under vårterminen 2025 ska en anställning som amanuens tillsättas med koppling till verksamheten vid psykologmottagningen. Arbetsuppgifter Amanuensen är student som vid sidan av sina studier ska biträda verksamhetschefen för psykologmottagningen på Karlstads universitet. Det innebär arbetsuppgifter som att bistå vid upprättande och genomförande av rutiner, hålla i kommunikation med berörda gällande journalsystem, inspelning och annan teknisk utrustning. Det kan även innebära att bistå i arbetet med hantering av ansökningar till psykologmottagningen, samt att bistå i administrationen av psykologmottagningens hemsida. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen. Bedömningskrav Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap §10). Sökande ska vara antagen till psykologprogrammet vid Karlstads universitet och läsa termin 7 eller 8. Den sökande ska uppvisa goda studieresultat och ha ett intresse av att delta i undervisningen inom våra program och vår forskning. Ett krav är också goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Bedömningsgrunder Av särskild vikt är att du kan växla mellan lösningsinriktat självständigt arbete och samarbete, att du är initiativrik, handlingskraftig och därmed kan få saker gjorda. Vi lägger stor vikt vid att du har goda pedagogiska och sociala färdigheter samt lätt att lära dig nya datasystem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Anställningen som amanuens omfattar 20% av heltid, vilket motsvarar 8 timmar i veckan eller en arbetsdag i veckan. Arbetets förläggning kan komma att variera över tid och sker enligt överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse, men vi ser helst tillträde från 1 maj 2025 för att kunna gå bredvid nuvarande amanuens under en månad. Anställningen är under ett år. Anställning som amanuens kan förlängas, dock sammanlagt längst 3 år och under förutsättning att sökande fortfarande uppfyller behörighetskraven. Lönen för amanuensanställning följer lokalt kollektivavtal med en fast angiven månadslön. Ansökan Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kvalitativt kan prövas i alla avseenden. Ansökan ska innehålla: - personligt brev med beskrivning av dina kvalifikationer och intressen i förhållandee till anställningens innehåll - CV - kopior på betyg samt ev. tidigare examensbevis och intyg - intyg på pågående studier (eller antagningsbevis) - minst två referenspersoner (till exempel lärare eller tidigare chef) Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Ange ref.nr REK 2025/30 Sista ansökningsdag 2025-03-16 Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r
Amerikanskinspirerad restaurang/bar mitt i hjärtat av Karlstad. Här spelas livemusik i en skönt avslappnad atmosfär. Vi behöver nu utöka vårt team med en flitig och positiv servitör/servitris för helgjobb. Du ska under många gånger högt tryck kunna ta emot beställningar och servera samtidigt som du alltid ska vara serviceminded. Kassaarbete förekommer. Har du ingen erfarenhet men känner att detta är något för dig ändå, så tveka inte lämna in en ansökan. Ansökan sker antingen genom ett personligt besök där du lämnar ditt CV eller skicka in din ansökan via e-post. Anställningen är på på helger framförallt men kan koma att utökas. Välkommen att ansök så snart som möjligt.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, inkännande och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vår kund är en 28 årig man som studerar på universitetet i Karlstad. På fritiden tycker han om att träna på gym, spela brädspel och datorspel. Vi söker nudig som stämmer in på följande: vill arbeta hos 28-årig man bosatt i Karlstad. har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift ej är pälsdjursallergisk Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen Vi ser gärna manliga sökande, men stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform "Så länge assistansuppdraget varar"och tjänsten är på ca 72,5 %. Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid, både vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående ellerenligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]
Blomsterboda Sverige AB söker en passionerad och självgående säljare/säljstöd för att bli en nyckelspelare i vårt team i Karlstad. Blomsterboda är en rikstäckande aktör och en av Sveriges främsta specialister på blommor inom dagligvaruhandeln. Vi fokuserar på närodlade, attraktiva och tillgängliga produkter, och vårt företag präglas av entreprenörskap, frihet under ansvar och kamratskap. Arbetsbeskrivning: Som säljare/säljstöd hos oss kommer du ha en central roll i att sköta våra blomsteravdelningar hos våra kunder i dagligvarubranschen. Din dag kommer börja på Blomsterbodas filial i Karlstad, där du plockar ihop sortimentet för dagens leveranser till butikerna du ska besöka och ansvara för under arbetsdagen. Butikerna du ansvarar för varierar och ibland kommer du att åka tillsammans med en kollega och utföra arbete ihop, framförallt under högsäsong. I ansvaret för butikens blomsteravdelning kommer du utföra uppgifter som leverans, sortimentshantering, varuvård, städning och prisvård. Krav och meriter: - Språk: Flytande svenska. - Körkort: B-körkort är ett krav. - Butiksvana: Erfarenhet från dagligvaruhandeln är meriterande. Vad vi erbjuder dig: - En omfattande internutbildning i vårt koncept, försäljning, växtkunskap, och nödvändig systemkunskap. - Ett ansvarsfullt och roligt jobb med frihet under ansvar. - Möjlighet att jobba med ett dedikerat team som älskar utmaningar och försäljning. - En deltidstjänst på 75% Vem är du? - Motiverad av högt tempo och nya utmaningar. - Van att skapa rutiner och effektivisera arbetsuppgifter. - Älskar kundkontakt och har ett öga för färg och form. - Lösningsorienterad och har lätt för att ta instruktioner. - Njuter av att starta dagen tidigt på morgonen. - Tidigare erfarenhet inom livsmedelsbranschen, särskilt frukt och grönt, är meriterande. Låter detta som din nästa utmaning? Vi ser fram emot att välkomna en ny blomsterhjälte till vårt team. För att komma vidare i rekryteringsprocessen! Glöm inte bort att besvara videofrågorna i slutet av ansökningsprocessen! Glöm heller inte bort att bifoga CV/personligt brev i vändande bekräftelsemail från oss om när ansökan är mottagen. (Har du inte fått något bekräftelsemail? Hör av dig till HR på mail [email protected])
Alpha Surgical Care Kliniken AB erbjuder läkartjänster inom kirurgi och kärlkirurgi med sina två varumärken A-Surgery Din Kirurgklinik och Åderbråckskirurgerna. Vi erbjuder våra tjänster i toppmoderna, topputrustade och välinredda mottagningar och operationsavdelningar i Karlstad, Örebro, Göteborg och i Umeå. Vi växer nu i samtliga städer och vi söker nu en undersköterska till vår mottagning i Karlstad. Arbetsuppgifterna är en mycket trevlig kombination av både kliniska och administrativa uppgifter där det goda bemötande och högsta patientsäkerhet står centralt i våra tjänster och förhållningssätt. Våra patientflöden är helt digitala gällande kommunikation, verksamhetsplanering och uppföljning och vi jobbar sömlöst i flera administrativa system och platformer såsom META, Google och även AI verktyg. Våra digitala arbetssätt innebär att tjänsten kräver mycket goda digitala kunskaper och en god anpassningsförmåga till nya teknologier. Då vi befinner oss i en konstant tillväxtfas det finns mycket goda chanser till både utökning av tjänstgöringsgrad, kompetensutveckling genom fortbildningar och även en mångårig karriär med oss. Du kommer arbeta huvudsakligen från våra trevliga lokaler i Karlstad. Låter det som ett intressant karriär spår då är du välkommen med din ansökan.
Säljare i butik och kassa Brinner du för försäljning och kundupplevelse? Har du förmågan att förstå vad kunderna behöver så att de går hem nöjda med välfyllda inköpskorgar. Om du dessutom har en passion för växter så är det förmodligen just dig vi vill jobba med! På Plantagen vill vi att våra kunder ska få en köpupplevelse och ett kundbemötande utöver det förväntade. Våra säljare gör alltid sitt bästa för att butiken ska vara inspirerande och välfylld. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta för att skapa goda resultat och att göra det enkelt för våra kunder att hitta vad de önskar. Hos oss finns allt som våra kunder behöver för att odla livet. Inneväxter, uteväxter, krukor, möbler, redskap, gödning och inspiration till nya projekt. Våra medarbetare bidrar till kundernas gröna projekt med kunskap och service, inspiration och tips, för att vi alltid ska uppfattas som det självklara växthuset att besöka året om. En vanlig dag på Plantagen i högsäsong Vi älskar vår högsäsong! Det är full fart i butiken med odlingssugna kunder som behöver tips, råd och inspiration. Arbetsuppgifterna hos oss är många och beroende på vilket ansvarsområden du har, kan dina arbetsuppgifter innebära sälj och kundvägledning, varupåfyllning, kassaarbete, vattning och skötsel av växter. Utöver det bidrar du till att det är ordning och reda i butiken och att vi har en välfylld butik som sprider odlarglädje! Vi söker nu efter: • 1 säljare i butik med växtkunskap - 25-30 tim/vecka från april till juli. • 4 säljare i butik / kassa - 20 tim/vecka från april till mitten av juni. Vi har generösa öppettider vilket innebär varierande arbetstider och du behöver kunna jobba både dagtid, kvällstid och helg. Din profil Att jobba hos oss på Plantagen passar dig som gillar människor och kundkontakt och som sprider glädje runtomkring dig. Du är utåtriktad, effektiv och trivs med att hålla ett högt arbetstempo. Du tycker om sälj och tillsammans med dina kollegor bidrar du till att butiken når sina mål. Som medarbetare hos oss ser vi gärna att du har erfarenhet från detaljhandeln eller annan kundorienterad verksamhet. För kassamedarbetare söker vi dig som har tidigare kassavana. För att arbeta på våra plantskolor och växtavdelningar behöver du ha kunskap om, och självklart stort intresse för, växter och trädgård. Truckkort är meriterande, speciellt för dig som vill jobba inom lager/logistik. För att trivas hos oss tror vi att du är en person som tar initiativ, ser till att få saker gjorda och brinner lite extra för att skapa fantastiska kundmöten. Vi på Plantagen har kanske världens roligaste jobb, där vi går många steg under dagen, hanterar mycket varor och träffar många härliga kunder. Vill du bli en av oss? I nästa steg kommer du får svara på några korta frågor om dig själv, din erfarenhet och vilken/vilka tjänster du söker till. Sista ansökningsdag är 15/3. Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra ifrån dig! /Butikschef Björn och Teamet på Plantagen Karlstad Om Plantagen På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med butiker i Norge och Sverige, är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!
Vill du sommarjobba på ett företag som vill bidra till en mer hållbar framtid? Är du positiv, flexibel och initiativrik? Då har vi på Adecco jobbet för dig! Just nu söker vi sommarpersonal till attraktiva Löfbergs. Om tjänsten Nu söker vi studenter som vill sommarjobba samt jobba extra under studietiden på Löfbergs. De olika rollerna vi söker är: Processoperatör: Som processoperatör på Löfbergs kommer du att arbeta med att övervaka och säkerställa att tillverkningsprocessen fungerar väl och effektivt enligt uppsatta riktlinjer. Du kommer att arbeta med planering, förberedelse och genomförande av processen för att tillsammans med dina kollegor uppnå produktionsmålen. För att säkerställa flödet och kvalitén i processen kommer du att ha samarbete med andra avdelningar vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga. I din roll som processoperatör kommer några av dina arbetsuppgifter innebära: - Rostning och malning av kaffe - Övervakning av styrsystem - Analysering av processen - Genomföra säkerhetsronder Maskinoperatör pallasteriet: Som maskinoperatör i pallasteriet kommer du att arbeta i produktionen och det innebär att dina uppgifter består av truckkörning, systemhantering, åtgärda lättare driftstopp, 5S och se till att produktionsflödet är optimalt. Mycket av arbetet sköts av maskinerna och det är din uppgift att se till att allt flyter på utan problem och att produktionen håller rätt kvalité. Maskinoperatör produktion: Du kommer att arbeta i produktionen och det innebär att du kommer att få arbeta vid flera olika maskiner med varierande arbetsuppgifter. Då Löfbergs tillämpar rotation i arbetsgruppen ges du möjlighet att lära dig flera olika moment. Mycket av arbetet sköts av maskinerna och det är din uppgift att se till att allt flyter på utan problem och att produktionen håller hög kvalité. I din roll som maskinoperatör till pallasteriet eller produktion är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Tillsyn av maskiner - Problemlösning - Systemhantering - Kvalitetskontroller - Truckkörning Lager/logistik: Du kommer framför allt att arbeta med orderplock,s ortering och lastning/lossning av gods. Service, planering och problemlösning är en stor del av ditt arbete för att säkerställa ett effektivt och resultatinriktat arbetssätt. I alla rollerna ingår arbete i och hantering av Löfbergs affärssystem, truckkörning samt arbete med livsmedelssäkerhet. Detta förutsätter att du har datavana och har truckkort. Om dig Vi söker dig som studerar i Karlstad och som har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för att din arbetsinsats har betydelse för en lyckad slutprodukt. Du gillar att arbeta med andra människor och sprider gärna positiv energi bland kollegor samt bidrar till ett gott samarbete. Din lösningsfokuserade och flexibla personlighet kommer att vara uppskattad då du har lätt för att byta arbetsuppgift, arbetsgrupp eller skift beroende på hur behovet förändras hos kunden. Vidare ser vi att du har en vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats och du har en bra medvetenhet kring god kvalité. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra samt se förbättringsmöjligheter. Viktigt för tjänsterna är: - Truckkort A+B - Datavana - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och språk Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!! Om anställningen Sommarjobbet på Löfbergs är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att man blir anställd hos Adecco för att utföra arbete på Löfbergs. Sommarjobbet är ett konsultuppdrag sommaren 2025 med tillsättning löpande. Vi ser gärna att du efter sommaren kan arbeta extra under studietiden. Om ansökan Tjänsten har start efter överenskommelse och rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte till sista ansökningsdatum med din ansökan. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mattias Olsson, 0736847297, [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Maskinoperatör, Truckförare, Process, Orderplock, Löfbergs, Kaffe, Karlstads Universitet, KAU, Karlstad, Adecco
Bli en del av Medborgarskolans hundteam – Vi söker hundinstruktörer! Är du en passionerad hundinstruktör med gedigen inom hundverksamhet? Vill du inspirera hundägare och stärka relationen mellan människa och hund – oavsett nivå? Då är det dig vi söker! Om oss Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som sätter viljan att lära först. Vi erbjuder kurser och evenemang för alla intressen, åldrar och årstider. Vårt mål är att sprida kunskap och glädje genom lärande. Om rollen Vi söker både erfarna instruktörer för avancerade kurser och engagerade kursledare för grundläggande utbildningar. • För dig med spetskompetens: Vi letar efter instruktörer som kan leda fördjupade kurser inom exempelvis spår, specialsök, lydnad, nosework eller tjänstehundsträning. Har du erfarenhet av att utbilda professionella hundförare eller specialekipage? Då vill vi gärna höra från dig! • För dig som älskar att inspirera hundägare på alla nivåer: Vi söker också kursledare som vill guida hundägare genom valpkurser, vardagslydnad, aktiveringskurser och andra populära hundkurser. Har du en pedagogisk ådra och ett intresse för hundars beteende? Perfekt! Vem är du? • Du har en relevant utbildning och erfarenhet av att träna hundar. • Du har erfarenhet av att leda kurser eller en stark vilja att dela med dig av din kunskap. • Du är positiv, pedagogisk och kan anpassa undervisningen efter deltagarnas behov. • För avancerade kurser: Du har en specialistkompetens och erfarenhet av träning inom exempelvis spår, sök, tjänstehund eller annan hundsport. Vi erbjuder • En flexibel roll där du kan hålla kurser inom din passion ditt expertområde. • Deltidsuppdrag med flexibla tider – kurser hålls ofta kvällar och helger. • Möjlighet att inspirera hundägare och stärka relationen mellan människa och hund. • Stöd och resurser för att du ska kunna genomföra kurser av hög kvalitet. • Möjlighet att växa inom Medborgarskolan och vara en del av ett engagerat team. Vill du vara med och sprida kunskap, inspiration och hundglädje? Ansök idag! Medborgarskolan är en ideell bildnings- och utbildningsorganisation med en humanistisk värdegrund. Vi vill vara den självklara mötesplatsen för människor som vill utvecklas och skaffa kunskap.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 166 jobb