Läkare med inriktning gynekologisk cancer till Kvinnosjukvården

Din arbetsplats Vårt uppdrag är att ge länets befolkning gynekologisk och obstetrisk vård. År 2023 hjälpte vi cirka 2300 barn till världen från graviditetsvecka 28 och vi bedriver en stor mottagnings- och operativ verksamhet inom obstetrik, benign gynekologi, gynonkologi och tumörkirurgi. Kvinnosjukvårdens verksamhet är huvudsakligen förlagd till Centralsjukhuset i Karlstad men det bedrivs även öppenvård på andra orter i Värmland. Tumörteamets verksamhet bedrivs på Centralsjukhuset i Karlstad. Sedan mars 2019 är hela kliniken en HBTQI-certifierad verksamhet, något vi är stolta över. Vi behöver förstärkning i vårt team inom gynekologisk cancervård och söker dig som vill bli en del av en kompetent och engagerad arbetsgrupp. Dina arbetsuppgifter Som läkare hos oss vårdar du patienter med gynekologisk cancersjukdom under hela vårdkedjan från diagnos och utredning, genom behandling, rehabilitering och uppföljning till bot eller fortsatt behandling av kronisk cancersjukdom. På gynekologiska onkologimottagningen arbetar vi i team bestående av läkare, sjuksköterska och undersköterska med nära samarbete med fysioterapeut, dietist och kurator. Kontinuitet för patienten är prioriterad och uppskattad. Våra kontaktsköterskor har alla cytostatikakörkort och de flesta har onkologiutbildning. Vi samarbetar inom region mellansverige med kvinnoklinikerna och onkologklinikerna på universitetssjukhusen i Örebro och Uppsala dit våra patienter skickas för exempelvis brachybehandling och större kirurgi. Regelbundna multidiciplinära ronder hålls inom regionen där beslut kring behandling tas. Det finns stora möjligheter att anpassa tjänsten utifrån kompetens och intresse. Förutom det dagliga arbetet finns möjlighet att ingå i processgrupper som bygger på medarbetardrivet förbättringsarbete. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är specialistläkare inom obstetrik och gynekologi med intresse för gynekologisk cancervård och vill utvecklas inom detta område eller dig om är specialist inom gynonkologi. Även du som är specialist i allmänonkologi med intresse för, och eventuellt erfarenhet från, gynekologisk onkologi är välkommen med en ansökan. Erfarenhet av cytostatikabehandling och immunterapi är ett plus. Stor vikt kommer också läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.  Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan! Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vy bus4you i Karlstad söker bussförare för semestervikariat på deltid

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr. Vygruppen är en nordisk transportkoncern med cirka 11 600 anställda och en årlig omsättning på över 18 miljarder kronor. Vårt samhällsuppdrag är att erbjuda attraktiva, kollektiva transportlösningar på ett hållbart sätt, och visionen är "Vy gör det enkelt att välja miljövänligt". Det ska vi uppnå genom att ge våra kunder bra upplevelser varje dag, vara branschledande inom innovation, vara effektiva och pålitliga i allt vi gör, och ha engagerade och kundorienterade medarbetare. Vy har verksamhet inom tåg, buss, gods och resor i Norge och Sverige. Tillsammans utgör Vy bus4you och Vy flygbussarna den kommersiella avdelningen inom Vy Buss Sverige. Vi är en av de ledande aktörerna på expressbussmarknaden i Sverige och har resebranschens mest nöjda kunder, enligt undersökningar gjorda av SKI (Svenskt Kvalitetstindex).  Vi rekryterar nu förare för semestervikariat till vår depå i Karlstad. Vi söker dig som kan arbeta 50 % under perioden maj till augusti. Arbetstiderna är varierande och man behöver kunna arbeta dag, natt och tidiga morgnar. Vy bus4you Karlstad kör till Oslo, Örebro, Västerås, Arlanda och Stockholm City. Efter vikariatet finns goda möjligheter att fortsätta att arbeta hos som behovsanställd.  Innan du börjar arbeta kommer du att få en intern utbildning för att bli redo för att representera den kommersiella verksamheten.  Arbetsuppgifter Du arbetar dagligen med: .Ett bemötande som gör att fler tar bussen. .Ett trafiksäkert körsätt, eftersom vi har många människors liv i våra händer. .Ett hjälpsamt arbetssätt, där vi ställer upp för varandra. .Ett pålitligt arbetssätt som säkerställer att bussen går. .Ett arbetssätt som visar att vi har en hög ambition. Kvalifikationer .Vi söker dig som har D-körkort samt YKB och har en trygg körstil. .Du kommunicerar väl på svenska och engelska. .Du har minst ett par års erfarenhet från att ha kört buss. .Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av service. .Vidare är det meriterande om du behärskar andra språk än svenska och engelska.  .Du behöver ha tillgång till egen bil då våra arbetstider är varierande. Personliga egenskaper För att passa som förare hos Vy ska du på ett säkert och behagligt sätt köra våra fordon, alltid med gästens bästa i fokus. Som förare är du ansvarig för säkerheten och trivseln ombord och du håller hög servicenivå även i de ibland stressiga arbetssituationerna. Du är lösningsinriktad och har lätt för att hantera nya situationer. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du är inte rädd för att prata med nya människor. Du är duktig på att informera och tar egna initiativ till att göra det ”lilla extra” för gästen. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du samarbetar även väl med kollegor och bidrar till en god arbetsmiljö. Du trivs med att arbeta i en trevlig och föränderlig miljö där dina arbetstider varierar. Vi erbjuder Vi erbjuder en trivsam arbetsplats i en händelserik internationell miljö med hjälpsamma kollegor. Dina villkor är konkurrenskraftiga och du möter en kultur som kännetecknas av respekt, och att vi ställer upp för varandra. Du kommer att få möjligheten att arbeta på ett företag där miljötänkande är ett ledord och arbeta i fräscha bussar som är miljöanpassade. Vi fortbildar även våra anställda för YKB. Du får chansen att glädja våra gäster genom att leverera utmärkt service och därigenom påverka företagets resultat positivt. Din anställning omfattas av Bussbranschavtalet. Som en del av vårt säkerhetsarbete föregås anställningsförhållande av alkohol- och drogtest som utförs av anlitad företagshälsovård. Löpande under anställning förekommer det slumpvisa alkohol och drogtester. I samband med anställning kommer vi även be dig att uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister. Ansökning sker via vårt rekryteringssystem. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Mer information om oss hittar du på bus4you.se och vy.se. Kontaktinformation Bosse Bakken, Platschef, [email protected] Arbetsplats Välsviksleden 210 656 39 Karlstad

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kjell & Company Karlstad söker säljare med servicekänsla och teknikintre...

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genomolika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov i våra butikeri Karlstad. Du kommer ha möjlighet att jobba mer under sommar och jul - tjänsten passar därför perfekt för dig som är student och söker ett långsiktigt jobb vid sidan av!En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning.Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Eleonora, Talent Acquisition & Development Partner, Kjell & Company

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Personliga assistenter sökes till 50 årig kvinna

Fröken Fridas Assistans är ett litet och personligt assistansföretag med stor omsorg för våra anställda. Vi önskar engagerade och positiva medarbetare som brinner för att arbeta med människor. Levanda Personlig Assistans AB söker nu 1-2 assistenter till ett spännande uppdrag i Karlstad. Vill du ha ett meningsfullt och omväxlande jobb där du bidrar till våra uppdragsgivares välbefinnande?  En drygt 50 år gammal kvinna med nervskada behöver din hjälp, kunden är i dagsläget helt sängliggandes som behöver hjälp med det mesta. I arbetsuppgifterna ingår att stötta kunden i dens vardag utifrån dennes behov. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är att vara behjälplig vid aktiviteter, förflyttningar, sköta hushållssysslor och personlig omvårdnad. Vi matchar dig mot våra uppdragsgivares kravspec. Dock är det viktigt att du behärskar god svenska i tal och skrift. Tjänsten innefattar, dag, kväll samt jourtjänstgöring vid natt och helg.  Anställningen är till en början en timanställning som sedan har för avsikt att gå över till en fast schemarad på ca. 75-100% Det är bra om du har B körkort men är ej ett krav.

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Säljare till 3Butiken i Karlstad, deltid 75 %

Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt? Vi står nu med öppna armar, redo att välkomna vår nästa buddy för en deltidsanställning på 75 % till vår 3Butik i Karlstad! 3Butikerna är en av Tres viktigaste kanaler när det kommer till att skapa nöjda och lojala kunder. Detta gör vi genom vårt servicefokus, vår kunskap och vårt engagemang! En dag som Säljare i vår 3Butik Karlstad Det är starten på en ny dag. Du ser till att göra butiken i ordning för dagen, ser till att butiken är städad och fin, kollar försäljningsresultat och sätter därefter mål för dagen. Du läser på om vår senaste produktlansering och om våra pågående kampanjer. Snart öppnar du butiken och är redo för dagens första kundmöte. Under dagen kommer du och din chef att gå igenom försäljning, kundnöjdhet, daglig drift och du kommer att få regelbunden coachning. Du håller dig uppdaterad vad gäller utbildningar, nya produkter, kampanjer och tjänster. Tillsammans med dina kollegor strävar du efter att nå butikens budget och leverera kundmöten med hög kvalitet. Vi erbjuder dig • En roll på en av Sveriges bästa arbetsplatser (jajamen, även 2024 är vi utsedda till en av de bästa av Great place to work) • En deltidsanställning på 75 % med fast månadslön samt provision • Kontinuerlig utbildning och utveckling • En företagskultur vi är mycket stolta över • Kul på jobbet! Bland annat genom kvartalsvisa tävlingar som ger en möjlighet till fina priser Vem är du? Vi tror att du är serviceinriktad och är intresserad av försäljning. Som person är du relationsskapande och kommunikativ, och drivs av att arbeta mot mål. Vi ser också att du är ansvarstagande och en riktig buddy! Att arbeta som Säljare i 3Butik innebär att du jobbar kvällar och tre av fyra helger i månaden så en förutsättning är att detta passar din livssituation. Du behöver också vara minst 18 år och kunna svenska och engelska. Ansökan Låter det här som något för dig? Vad glada vi blir! Du ansöker enkelt, snabbt och smidigt utan CV och personligt brev, genom att besvara urvalsfrågor i denna annons. Flitiga som vi är, så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess vilket betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon - så tveka inte att visa ditt intresse så snart du har möjlighet! I den här rekryteringen genomför vi urvalstestning samt bakgrundskontroll på våra slutkandidater, du får mer information här. För frågor om rollen, tveka inte att kontakta ansvarig chef Lucas Alström. Varmt välkommen till oss på Tre!

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Universitetslektor i litteraturvetenskap, vikariat på 75 %

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning Institutionen för språk, litteratur och interkultur (ISLI) på består av ämnena engelska, spanska, svenska språket, litteraturvetenskap och interkultur. I ämnet litteraturvetenskap bedrivs utbildning som omfattar fristående kurser på grundnivå, avancerad nivå och forskarutbildningsnivå, samt lärarutbildning från förskola till gymnasium. Den fristående kursverksamheten bedrivs på grundnivå, avancerad nivå och forskarutbildningsnivå. Vid institutionen finns den Kulturvetenskapliga forskargruppen (Kufo) och i didaktiska frågor samarbetar ämnet med forskargruppen Centrum för språk- och litteraturdidaktik (CSL) samt Research on Subject-specific Education (ROSE). Mer information om universitetet finns på https://www.kau.se/och mer information om ämnet finns på https://www.kau.se/fakulteten-humaniora-och-samhallsvetenskap/institutionen-for-sprak-litteratur-och-interkultur Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår undervisning på grundläggande och avancerad nivå. Även handledning av självständiga arbeten kan bli aktuellt. Tyngdpunkten ligger på undervisning inom lärarutbildningens olika program och fristående kurser i litteraturvetenskap. Undervisning sker både på campus och på distans. Undervisningsspråk är svenska. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen. Behörighetskrav Behörig att anställas som universitetslektor i litteraturvetenskap är den som har doktorsexamen i litteraturvetenskap eller motsvarande vetenskaplig kompetens, eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen. Utöver det krävs visad pedagogisk skicklighet. Då undervisningen sker på svenska kräver arbetet mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Bedömningsgrunder Vid urval av behöriga sökande kommer särskild vikt att läggas vid god samarbetsförmåga, gott omdöme, ansvarstagande, engagemang för verksamheten och ett positivt förhållningssätt till kollegor och studenter. Meriterande är egen lärarutbildning och erfarenhet av undervisning på lärarutbildning och goda kunskaper i engelska. Villkor Anställningen är ett vikariat med omfattning 75 % med tillträde 1 juli 2024 eller efter överenskommelse, till och med 31 januari 2025. Eventuell möjlighet till förlängning. Övrigt Karlstads universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Ansökan Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Information om hur din ansökan kan se ut hittar du i följande länk: https://www.kau.se/files/2021-12/RadForAnsokan2021.pdf Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ange två referenser, varav minst en är från tidigare eller nuvarande chef.  Ansökan ska innehålla: - personligt brev - styrkt meritsammanställning med minst två referenspersoner, varav minst en är från tidigare eller nuvarande chef - redogörelse för pedagogisk och vetenskaplig verksamhet - intyg på genomförd högskolepedagogisk utbildning eller redogörelse för motsvarande - publikationsförteckning (vid sampublicering ska den egna rollen framgå) kopior på betyg, intyg och examensbevis Alla ansökningshandlingar ska vara skrivna på svenska och/eller engelska, eller annat skandinaviskt språk. Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan (inte länkar). Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller. De underlag som inte kan skickas elektroniskt, exempelvis böcker och publikationer, ska skickas i tre exemplar till nedanstående adress: Karlstads universitet HR-administratör HR-avdelningen 651 88  KARLSTAD Sista ansökningsdag:  2024-05-21 Ange referensnummer: REK 2024/102 Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

30 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Gynekolog till Kvinnosjukvården

Vi söker en legitimerad specialistläkare eller överläkare inom obstetrik och gynekologi för en utvecklande tjänst inom Kvinnosjukvården. Hos oss får du arbeta tillsammans med kompetenta kollegor och ha möjlighet att påverka din tjänst utifrån dina intressen och kompetenser. Din arbetsplats Vårt uppdrag är att ge länets befolkning gynekologisk och obstetrisk vård. År 2023 hjälpte vi cirka 2300 barn till världen från graviditetsvecka 28 och vi bedriver även en stor mottagnings- och operativ verksamhet inom obstetrik, benign gynekologi, gynekologisk onkologi och tumörkirurgi. Huvudsakligen är verksamheten förlagd till Centralsjukhuset i Karlstad men det bedrivs även öppenvård på andra orter i Värmland. Sedan mars 2019 är vi en HBTQI-certifierad verksamhet, något vi är stolta över. Här får du ett arbete tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Dina arbetsuppgifter Hos oss kommer du att arbeta med sedvanliga uppgifter inom området och det finns stora möjligheter att anpassa tjänsten utifrån kompetens och intresse. Du förväntas handleda mindre erfarna kollegor, till exempel ST-läkare. Jourtjänst ingår, där vi har en primärjour på huset och en bakjour med 30 minuters inställelsetid. Förutom det dagliga arbetet finns möjlighet att ingå i processgrupper som bygger på medarbetardrivet och förbättringsarbete. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad specialistläkare eller överläkare inom obstetrik och gynekologi. Bakjourskompetents är en fördel men kan också utvecklas efter tillträde. Du är person med ett stort intresse för att utveckla kunskaper och kompetenser och en god förmåga att arbeta i team. Vidare är du initiativtagande, ansvarstagande och har också förmåga att arbeta självständigt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Systemansvarig, Avvikelse- och synpunktshantering

Vill du vara med och bidra till att göra vården så god och säker som möjligt? På Patientsäkerhetsenheten får du arbeta nära verksamheterna för att stödja deras arbete med att undvika skador i samband med vård och behandling. Vi söker nu en engagerad medarbetare med kunskaper inom systemvetenskap eller processutveckling. Välkommen att bli en del av vårt team och vara med och utveckla vårdsystemet för en säkrare vård! Din arbetsplats Du kommer att tillhöra Patientsäkerhetsenheten vars huvudsakliga uppdrag är att vara ett stöd till verksamheterna i arbetet med att göra vården så god och säker som möjligt, där patienter inte drabbas av undvikbara skador i samband med vård och behandling. Enheten tillhör Område vårdkvalitet inom hälso- och sjukvården och har cirka 12 medarbetare. Inom enheten förvaltas regionens avvikelsesystem med systemansvar för de processer som stödjer hälso- och sjukvårdens lagstadgade hantering av avvikelser, synpunkter och klagomål. Dina arbetsuppgifter På vår enhet stödjer vi hälso- och sjukvårdens ständiga förbättringsarbete och som en i teamet kring avvikelser och synpunkter är du en central kugge för att ha ett system som bidrar till vårdens utveckling. För att leva som vi lär arbetar vi flexibelt och i nära samverkan med vården. Vi räknar med att både du och dina arbetsuppgifter kommer att utvecklas tillsammans med oss andra. Hos oss får du kombinera din erfarenhet och kunskap i ett situationsanpassat och närvarande användarstöd, där du är med och bidrar till både din egen och andras utveckling. Vi förutsätter att du är nyfiken och lyhörd och har förmåga att sätta dig in användarens situation och behov. Arbetsuppgifterna är verksamhetsnära support, förvaltning och utbildningsinsatser av processerna för avvikelse- och synpunktshantering samt utveckling av dessa i systemstödet Flexite. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig med en akademisk utbildning inom något av områdena systemvetenskap, processledning och/eller processutveckling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god datorvana och erfarenhet av Office 365 samt goda kunskaper i såväl svenska som engelska. Utbildning inom förbättrings- och kvalitetskunskap är meriterande. Även processarbete i offentlig förvaltning, systematiskt kvalitetsarbete samt erfarenhet av undervisning och kunskaper i pedagogik är meriterande samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. För att lyckas i uppdraget krävs förmåga att samverka med andra, både inom och utanför den egna organisationen med ett serviceinriktat och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har analytisk förmåga och kan förutse konsekvenser av olika beslut samt förmåga att se saker ur olika perspektiv. Du är handlingskraftig, gillar att ta initiativ samt att driva förändring som leder till förbättring och utveckling. Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Sjuksköterskor till våren/sommarens vaccinationsbussar i Karlstad

Till våra vaccinationsbussar söker vi legitimerade sjuksköterskor för att vaccinera mot TBE,bältrossamt difteri, kikhosta och stelkramp (grundskydd). Ett trevligt och omväxlande arbete under dagtid vardagar och helger under perioden april till september 2024. Perfekt tillfälle att under en period komma ut och prova på något nytt! Vaccinationsbussen kommer att besöka förbokade platser där Drop-in vaccinering erbjuds.Som vaccinatör arbetar du mestadels tillsammans med en informatör som har hand om den första kundkontakten samt betalningen. Under perioden arbetar du med skiftande informatörskollegor. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du vaccinerar vuxna och barn i bussarna. Du registrerar vaccinationerna i journalsystemet MittVaccin samt har koll på lagerhållning och inventering. Det ingår också att informera varje kund vad som gäller vid en vaccination samt om kommande doser, och att hjälpa till att reda ut eventuella frågetecken. Du rapporterar till närmsta chef eller jouransvarig. Exempel på arbetsuppgifter är att: Inventera och se till att det finns tillräckligt med förbrukningsmaterial i bussen Vaccinera intramuskulärt Journalföra vaccinationer i MittVaccin och fylla i vaccinationskort åt kunderna Informera och hjälpa kunder inför och under vaccination Öppettider för vaccination: Arbetspassen börjar 1-1,5h innan vaccinationen börjar och avslutas 0,5-1,5h efteråt (tiden avgörs utifrån den plats vaccinationen är på). April: kl. 15.00-18.00 (helger: kl. 12.00-15.00) Maj: kl. 15.00-18.00 (helger: kl. 12.00-15.00) Juni: 1-15/6: kl. 15.00-18.00 (helger: kl. 12.00-15.00) Juni : 16-31/6:kl. 13.00-17.00 (helger: kl. 11.00-15.00) Juli: kl. 13.00-17.00 (helger: kl. 11.00-15.00) Augusti: 1-15/8: kl. 13.00-17.00 (helger: kl. 11.00-15.00) Augusti:15-31/8:kl. 15.00-18.00 (helger: kl. 12.00-15.00) Röda dagar helgöppettider Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är van att arbeta självständigt, är trygg i din yrkesroll och har ett positivt bemötande. Du är legitimerad sjuksköterska Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift Du ser vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom Du känner dig trygg med att hantera många kundmöten Du är flexibel och kan anpassa ditt arbetstempo för att kunna hålla en jämn, hög servicenivå Du har en god förmåga att arbeta självständigt och i team Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av vaccinationer. Har erfarenhet av att arbeta i journalsystemet MittVaccin samt B-körkort och god körvana. Vi erbjuder dig Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension. Som sjuksköterska får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema. Övrig information Säsongsperiod: april- september 2024 (det går bra att arbeta delar av perioden) Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag. Lön: Timlön samtOB och tjänstepensiontillkommer enligt kollektivavtal. Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR. Om Doktor.se På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

30 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Servitör/Servitris / (BAR) till Joan´s Karlstad

Joan´s grundades i Södermanland år 2008 i orten Vingåker och numera finns vi även i Finspång och Karlskoga. Konceptet är omtyckt, smidigt och något för alla där vi erbjuder allt från fika, dagenslunch, Ala carte samt pizza. Restaurangen är belägen på torget i Karlstad centrum. Vi söker nu personal till Joans Karlstad. Så länge annonsen ligger ute är din ansökan intressant. Du som söker är serviceinriktad, flexibel, stresstålig och trivs att jobba i team. Vi söker Servitörer/bartender för anställning på timmar som kan leda till heltid. Arbetsuppgifterna omfattas av bland annat: Kundmottagning , servera kunder samt blandade uppgifter i baren. Arbetstiderna är varierande och passen förlagda mellan 10.00 - 02:00, även helger. Tidigare erfarenhet från restaurang är önskvärt men inte ett krav. Referenser är meriterande. MÄRK ditt mail i ämnes raden med "Servitör" eller "Bartender".

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024