Lediga deltidsjobb i Klippan
Det finns totalt 10 lediga deltidsjobb att söka i Klippan
I Klippans kommun är vi 1500 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är ”en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet”. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan Snyggatorpsskolan är en högstadieskola i Klippan. På skolan går cirka 470 elever. Skolan ligger i centrala Klippan och det är lika enkelt att ta sig till skolan med tåg som med bil. På skolan arbetar ca 60 personer: lärare, administration och elevhälsa. Sedan 2021 arbetar skolan tillsammans med Skolverket (Samverkan för bästa skola) för att förbättra våra resultat. Anpassad grundskola finns i angränsande lokaler. Besök gärna vår skola, https://www.klippan.se/utbildning--barnomsorg/grundskola/grundskolor-i-klippans-kommun/snyggatorpsskolan ARBETSUPPGIFTER Du ska hjälpa elever som språkstöd svenska-portugisiska för att möjliggöra inlärning när svenskan inte räcker till. Du kommer även behöva vara behjälplig med att översätta skolmaterial (prov, instruktioner, texter) när lärare ber om hjälp. KVALIFIKATIONER Om du är utbildad studiehandledare är det ett plus, men det viktigaste är att du har båda språken (portugisiska och svenska) samt att du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi arbetar med ett löpande urval i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd.
Om tjänsten Vi söker extramedarbetare inför kommandehögsäsong under Black Friday samt Julhandeloch är nu på jakt efter personal med tidigare erfarenhet av lager och orderplock! Vi letar därför just nu efter dig som är nyfiken, arbetsvillig och vill utvecklas tillsammans med oss. Uppdraget är extra och behovet är som allra störst Måndagar - Onsdag.Vi letar efter dig som vill jobba 2-3 dagar i veckan, främst dagtid men även kväll kan förekomma. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kan variera efter behov. Vanligast är plock och pack där varor ska plockas och sedan packas för att skickas iväg till våra kunder. Även retur och inleverans förekommer, där det är viktigt att vara noggrann och snabb. Truckkörning Orderplock Paketering Sortering Profil & bakgrund Vi letar efter dig som studerar eller kanske är mellan två jobb, som vill stötta upp under vår högsäsong. Vi värderar skötsamhet, noggrannhet och effektivitet högt och det är därför viktigt att du som anställd kan passa tider, lär dig snabbt och tar ditt jobb på allvar. Du behöver vara flexibel, stresstålig och kunna ställa om snabbt. Som person har du en positiv inställning till arbete, prestigelös och ärordningsam. Krav God fysik Körkort och tillgång till bil Meriterande Erfarenhet av arbete på lager Erfarenhet av att jobba med plock (med scanner) och pack Truckkort, A2 och B3 Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet så skriv gärna en motivering i din ansökan varför du är rätt för just den här rollen. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.Urval sker löpande, så välkommen in med din ansöka redan idag. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda
Om dig För vår kunds räkning i Klippans kommun, söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Kunden är en ung kvinna i 20-års åldern. Hon lever ett aktivt liv och är mycket intresserad av musik och att komma ut och göra roliga saker såsom bad, shopping och konserter. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Har du erfarenhet av personlig assistans är det bra men inte nödvändigt för att du ska bli bli aktuell för tjänsten. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden. Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Om dig För vår kunds räkning i Klippans kommun, söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Kunden är en ung kvinna i 20-års åldern. Hon lever ett aktivt liv och är mycket intresserad av musik och att komma ut och göra roliga saker såsom bad, shopping och konserter. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Har du erfarenhet av personlig assistans är det bra men inte nödvändigt för att du ska bli bli aktuell för tjänsten. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden. Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Om dig För vår kunds räkning i Klippans kommun, söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Kunden är en ung kvinna i 20-års åldern. Hon lever ett aktivt liv och är mycket intresserad av musik och att komma ut och göra roliga saker såsom bad, shopping och konserter. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Har du erfarenhet av personlig assistans är det bra men inte nödvändigt för att du ska bli bli aktuell för tjänsten. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden. Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
I Klippans kommun är vi 1500 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är ”en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet”. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER Undervisa i polska som modersmål i Klippans kommun. Som modersmålslärare planerar, organiserar och genomför du undervisning i modersmål fysiskt på flera av kommunens skolor. Körkort är därför ett krav. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har legitimation i ämnet modersmål och erfarenhet av pedagogiskt arbete. Det är starkt meriterande om du är behörig modersmålslärare. Du ska ha goda kunskaper i svenska och har läst svenska 1, 2 och 3 på gymnasienivå. Du ska även kunna arbeta mot uppställda mål och ha goda kunskaper inom styrdokumenten. För dig är modern teknik ett självklart val i din roll som pedagog och du använder tekniken som verktyg för kunskapssökande, kommunikation, skapande och lärande. Din kunskap främjar kreativa och inkluderande lärmiljöer. Som person är du en positiv lagspelare som hela tiden har eleven och dess utveckling i fokus. Du är resultatinriktad och motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål. Du ser dig själv som en god ledare, är flexibel och har förmåga att samarbeta med elever, föräldrar samt kollegor. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Jag är en härlig 26 åring som nu söker fler assistenter till mitt assistansteam. Idag bor jag på en liten gård strax utanför Klippan tillsammans med mina föräldrar men jag planerar att flytta hemifrån i framtiden. Jag har svår ME och autism och har nyligen blivit beviljad assistans under större delen av dagen/kvällen. Jag har även jour under natten. Jag söker dig som har ett genuint engagemang för arbete med människor och som ser uppdraget långsiktigt. Du finner glädje i att sätta guldkant på en annan människas tillvaro och trivs med ett lugnare arbetstempo där fokus är att skapa livskvalitet för personen du arbetar med. Under dagen varierar min energi och jag är ljud och ljuskänslig. Du behöver därför vara inlyssnande och lyhörd för mig och mina behov. Det är viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur eftersom jag älskar djur och träffar en vårdhund varje vecka. Jag önskar även att du har körkort, behärskar svenska språket väl i tal och skrift samt att du är rökfri. Erfarenhet av mina diagnoser och/eller personlig assistans är meriterande men det viktigaste är att vi trivs tillsammans. Tjänsten: - ca 20% + 4-5 journätter i månaden. Passen kommer vara förlagda ca 1 pass/v med arbetstiderna 18.30-11.00, enstaka kortare pass dagtid kan förekomma, ca 3 timmar. Tillträde efter överenskommelse.
Vi på GELITA Sweden har mer än 127 års erfarenhet inom vårt område. Men vi slår oss aldrig till ro utan befinner oss i en ständig förflyttning där vi utvecklar våra produkter och skapar nytta för vår omvärld. För att lyckas har vi dedikerade medarbetare som varje dag arbetar med vår vision och våra mål i ryggen. Har du ett tekniskt intresse? Gillar du utmaningar? Tycker du om att samarbeta med andra? Ja, då är du som klippt och skuren för att bli vår nya talang i rollen som vikarierande processoperatör på vår avdelning G2. Vad gör vi på GELITA? I vår process framställer vi livsmedelsklassade produkter som gelatin, fett och proteinpulver. Tillverkningen är högt automatiserad och på flera sätt komplex där råvaran genomgår flera olika steg innan vi nått den färdiga slutprodukten. Andra viktiga faktorer i vår tillverkning är energianvändning i form av el och ånga. Om tjänsten Processen på G2 innehåller processteg som indunstning, sterilisering, torkning. homogenisering, malning, blandning och packning. Arbetsuppgifterna innefattar processtyrning och processövervakning via SCADA-system men också packning, blandning och truckkörning. Avdelningen drivs i en kontinuerlig process där arbetstiderna följer olika skiftlag enligt ett särskilt 3-skiftsschema. Arbetet är ett vikariat på 50% under ett år. Vem är du? Du trivs med att vara en del i ett lag och samarbeta samtidigt som du kan vara självgående i ditt arbete. Som person kan du se vad som behöver göras och agera utifrån det. Du ser lösningar på utmaningarna du ställs inför och du har även förmågan att kunna anpassa dig till oväntade situationer. Du kan kommunicera och samverka med andra funktioner på företaget. Du är van vid ständigt förbättringsarbete och Lean filosofin. Kvalifikationer Du har en processteknisk utbildning eller motsvarande, samt tidigare erfarenhet från processindustrin, då gärna inom livsmedel eller läkemedel. Du har erfarenhet av att arbeta med automatiserad processtyrning och övervakning i SCADA-system. Du har kunskaper i Officepaketet och mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Om ansökan Urval till tjänsten sker löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. GELITA Sweden AB är en högt automatiserad processindustri som producerar högkvalitativa livsmedelsklassade produkter som gelatin, fett och proteinpulver. Vi är en av världens största gelatintillverkare och verksamheten är placerad i Stidsvig nära Helsingborg och Ängelholm. Som ledande tillverkare har företaget tagit på sig ett ansvar i branschfrågor som rör kvalitet, hygien, etik och miljö. GELITA Sweden AB ingår i GELITA gruppen som är ledande i branschen med tillverkning över hela världen. GELITA Sweden AB är certifierade enligt ISO 9001,14001 samt FSSC 22000. Läs mer på www.gelita.com Krav: Körkort: * B (Personbil)
Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende. Nu söker vi personal på timmar för att hjälp en 10-årig pojke. Han behöver hjälp med sondmatning och all omvårdnad.För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver och du behärskar det svenska språket. Mer information ges ut vid eventuell intervju. För rätt person kan det bli en fast schemarad. Vi tror även att du är: Noggrann Tålmodig Serviceinriktad Initiativtagare OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4423-enskild-person-belastningsregistret/
Vi söker nu dig som vill arbeta som rekryteringsassistent hos oss på Boxflow. Du blir en del av ett bolag i en spännande tillväxtfas där du kommer ha stora möjligheter att påverka din egen utveckling. Vi söker dig som är student och som vill arbeta extra inom HR-området. Ett spännande extrajobb som ger insyn i vad det innebär att arbeta med rekrytering i ett snabbväxande bolag. Tjänsten är förlagd så att du skall kunna kombinera arbetet med dina studier. Vi ser gärna att du skall kunna avvara minst 1-2 vardagar i veckan för att vara aktuell för tjänsten. Arbetstiden är förlagd under kontorstid på kontoret. Arbetsuppgifter Som rekryteringsassistent är du företagets första kontakt med potentiella medarbetare varpå vi tror att du trivs och känner dig trygg i en relationsskapande roll. Du kommer arbeta med delar i flertalet rekryteringsprocesser, vilket ställer högra krav på noggrannhet samt förmåga att prioritera. Du kommer samarbeta med HR ansvarig, där du kommer stötta med vissa delar av rekryteringsprocessen - alltifrån urval av kandidater, referenstagning samt vara ett administrativt stöd i våra olika system. Profil & bakgrund Som person tror vi att du är mål- och resultatinriktad med ett utpräglat sinne för ordning och reda. Vi ser även att du är engagerad, ansvarstagande, ser möjligheter och trivs med att arbeta i team. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften. Du är van att ta egna initiativ, eget ansvar och arbetar effektivt. Vi söker dig som: - Studerar PA eller motsvarande - Är duktig på att bygga och vårda relationer - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Kan arbeta i våra olika system och Office-paketet. - Meriterande är om du har arbetat med Intelliplan och/eller Teamtailor. Stämmer detta in på dig så har vi en otroligt spännande tjänst som väntar på dig. Vi träffar kandidater löpande och ser en uppstart så fort vi hittat rätt person! Välkommen in med din ansökan redan idag! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda
Visar 1 till 10 av 10 jobb