Lediga deltidsjobb i Klippan
Det finns totalt 22 lediga deltidsjobb att söka i Klippan
Vi på Forenede Care söker dig som är undersköterska och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga äldreboende Väpnaren. Som undersköterska hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Varje dag på Forenede Care är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Väpnaren är ett särskilt boende med inriktning på somatik och har 36 platser fördelat på 4 avdelningar. Boendet ligger i centrala Klippan några minuters gångväg från statione Boendet är beläget i vackra omgivningar. Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Du kommer också utföra delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få nya vikariat eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flera kollegorpå deltid för sommarvikariat med startdatum v 23 - v 34. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Visa upp ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa relationer, har ett stort engagemang och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag 2025-03-31 Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Om tjänsten Vi söker nu en ansvarsfull och engagerad person för ett sommarjobb inom lagerverksamhet i Östra Ljungby. Som en del av vårt team kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att både e-handel och B2B-order behandlas effektivt och noggrant. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill få erfarenhet inom logistik och lagerhantering. Arbetsuppgifter: E-handel och B2B Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: Plocka och packa varor för e-handel och/eller B2B-beställningar. Säkerställa att alla beställningar är korrekta och levereras i tid. Hjälpa till med övriga lagerrelaterade uppgifter efter behov. Meriterande: Truckkörning (men inget krav) Det är meriterande om du har erfarenhet av att köra truck, men det är inte ett krav för att söka tjänsten. Profil & bakgrund Vi söker dig som: Är noggrann och har ett högt tempo. Är flexibel och kan hantera varierande arbetsuppgifter. Har ett intresse för logistik och lagerarbete. Är en lagspelare med god kommunikationsförmåga. Har erfarenhet av lagerarbete eller e-handel (meriterande men inte krav). Tjänsten är en tidsbegränsad sommaranställning med start omgående och löper över sommaren. Välkommen med din ansökan! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.
Våra assistansanvändare runt om i Klippan söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en glad musikintresserad tjej på 26 år som har Cerebral Pares och intellektuell funtionsnedsättning. Jag söker personliga assistenter som kan hjälpa mig i min vardag. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat dagliga rutiner, lyft, personlig hygien, måltider och på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 08:00 ( 7 timmar sovande jour ) Omfattning: Timvikarie/sommarvikarie Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående. Urval och Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Vi söker dig som är en glad och positiv person som gärna har ett intresse för träning. Du ska vara flexibel, lyhörd och ansvarstagande som har tidigare erfarenhet av att arbeta med hjälpmedel i olika former. Det absolut viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav att du är Rökfri Meriterande om du har Körkort Vana vid hjälpmedel Erfarenhet som personlig assistent eller vårdutbildning Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Om dig För vår kunds räkning i Örkelljunga/Eket, söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Vi söker nu personal på fast schemarad. Hos kunden arbetar man främst dygnspass (med jour), delade pass kan även förekomma. Skriv gärna i din ansökan hur många % du önskar att arbeta. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Kunden är en ung kvinna i 20-års åldern med en intellektuell funktionsnedsättning. Hon lever ett aktivt liv och är mycket intresserad av musik och att komma ut och göra roliga saker såsom bad, shopping och konserter. Kundens funktionsnedsättning innebär att hon är i behov av ständig tillsyn och motivering i vardagsaktiviteter. I arbetsgruppen jobbar man med lågaffektivt bemötande. Kunden kommunicerar ej verbalt utan via kroppsspråk och delvis bildstöd. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden. Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Om tjänsten: Är du en positiv och engagerad kvinna som älskar att vara del av en aktiv och dynamisk vardag? Då kan detta vara möjligheten du har väntat på! Vi söker nu en personlig assistent till en 61-årig kvinna som bor i eget boende i Klippan. Vår uppdragsgivare är en social och livsglad kvinna som använder rullstol och trivs med en balanserad vardag. Hon uppskattar både stimulerande aktiviteter och stunder av lugn och ro. En assistent som kan bidra med kreativitet, inspiration och lyhördhet för hennes behov blir en viktig del av hennes liv. Här får du chansen att vara en positiv kraft i hennes vardag och hjälpa henne att leva livet fullt ut, oavsett om det handlar om aktivitet eller avkoppling. Tjänsten är en timanställning med möjlighet att övergå till en fast deltidstjänst och innefattar dygnspass med nattjour. Flexibilitet uppskattas, du ska också vara beredd att hoppa in på kort varsel vid behov. Här har du chansen att verkligen göra skillnad i en inspirerande och spännande vardag! Vem är du som söker? Vi söker en självständig och initiativrik person som gärna är lite huslig och har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Du bör ha kompetens inom omvårdnad, mat- och hygiensituationer. Du är positiv, har nära till skratt och ett gott sinne för humor. Vi värderar påhittiga och glada personer högt. Eftersom du kommer behöva ta dig till och från arbetsplatsen, rekommenderar vi körkort och bil, men om du kan ta dig dit på annat sätt är det inga problem. God kroppsfysik och simkunnighet. Flytande i svenska (både tal och skrift). Tål pälsdjur, eftersom en hund ibland finns i hemmet. Flexibel, ansvarsfull och anpassningsbar. Omfattning: Tjänsten är en timanställning vid behov, för att täcka upp vid ordinarie personals sjukdom/ledighet samt för att bemanna obemannade pass i schemat. Om allt fungerar bra finns det goda möjligheter att längre fram erbjudas en fast tjänst upp till 67,5 %, som inkluderar dygnspass med nattjour samt helgarbete varannan vecka. I ansökan kan du ange om du endast söker en timanställning för att arbeta vid behov eller om du önskar en fast schemarad. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande men framförallt gillar att ha ett högt tempo då kvinnan är mycket aktiv. En del av hennes aktiviteter innefattar parasimning, gympa, promenader och karate, därför är det viktigt att du har god fysik och kan hänga med i hennes aktiva vardag. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna på 38 år bosatt i Klippan har mycket goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att kommunicera med tecken som stöd och/eller talplatta har körkort och tillgång till bil rökfri är pigg, glad och har lätt att ta tag i saker. Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen som är ett aktivt liv samt datorer, media och redigering av film, vilket hon ägnar mycket fritid åt, men även jobbar inom. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 45%. Tjänsten innebär arbete måndag, tisdag och onsdag kl 16.00-22.00. Du jobbar aldrig helg eller röda dagar. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Marina Dahlin [email protected]
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande men framförallt gillar att ha ett högt tempo då kvinnan är mycket aktiv. En del av hennes aktiviteter innefattar parasimning, gympa, promenader och karate, därför är det viktigt att du har god fysik och kan hänga med i hennes aktiva vardag. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna på 38 år bosatt i Klippan har mycket goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att kommunicera med tecken som stöd och/eller talplatta har körkort och tillgång till bil rökfri är pigg, glad och har lätt att ta tag i saker. Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen som är ett aktivt liv samt datorer, media och redigering av film, vilket hon ägnar mycket fritid åt, men även jobbar inom. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 45%. Tjänsten innebär arbete måndag, tisdag och onsdag kl 16.00-22.00. Du jobbar aldrig helg eller röda dagar. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Marina Dahlin [email protected]
Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Vi nu en personlig assistent till vårt team som vill arbeta på en 53 % tjänst hos en pigg och glad flicka i Klippan. Kunden har intellektuell och fysisk funktionsnedsättning och använder rullstol. Hon har inget tal utan kommunicerar med kroppsspråk. Hon har behov av stöd med samtliga moment i sin vardag. Flickan går i skolan dagtid på vardagar så tiderna är främst förlagda under eftermiddagar och helger, men kan variera beroende på skollov och andra lediga dagar. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Arbetet ställer krav på: Tala flytande svenska B-körkort Rökfri Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet av bildstöd och TAKK samt erfarenhet av vård och omsorg. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning så länge uppdraget varar. Omfattning: 53 % samt extra vid behov. Arbetstid: Främst eftermiddagar, kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att bli aktuell för denna tjänst krävs att du uppvisar ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Detta går att beställa via följande länk: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten Inför anställning behöver du som söker kunna uppvisa giltig ID-handling och/eller personbevis. Sista ansökningsdag 2025-03-23 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Marielle Larsson Verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter. Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete. Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete. Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan! Socialförvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 550 medarbetare och har socialnämnden som uppdragsgivare. Vi är en dedikerad och engagerad förvaltning. Vi välkomnar driv, framåtanda och nya idéer som kan bidra till att utveckla våra arbetssätt och skapa en modern och attraktiv organisation med fokus på medarbetarskap och ledarskap. Vi ska bidra till våra kommuninvånares bästa. I Klippans kommuns hemtjänst arbetar vi långsiktigt samtidigt som vi möter den rörlighet som vår verksamhet ständigt befinner sig i. Vi är stolta över vårt arbete och våra medarbetare som varje dag gör skillnad för våra brukare. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta inom hemvården i Ljungbyhed innebär att du främst använder hemvårdens bilar för att besöka brukare och hjälpa dem med vardagsrutiner samt ge medicin. Vid vissa rundor kan det även förekomma att du använder cykel för att ta dig runt. Varje arbetspass får du ett schema med planerade insatser som du ska utföra hos respektive brukare. Du kommer att möta flera olika brukare med varierande behov av hjälp, vilket kommer att utmana dig och samtidigt bidra till din utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse av att möta människor och hjälpa dem i deras vardag. Det är meriterande om du har relevant utbildning eller påbörjat utbildning inom socialt arbete som till exempel lärare, socionom, sjuksköterska, socialpedagog, stödpedagog, barnskötare och undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket är ett krav, och du måste ha körkort. Du behöver också vara minst 18 år. För att passa i rollen tror vi dessutom att du är/har: Flexibel: Du trivs i ett högt arbetstempo med snabba förändringar och med att arbeta i team men fungerar även självständigt. Relationsskapande: Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har en god förmåga att anpassa ditt bemötande till olika personer och situationer. Självgående: Du är engagerad och tar ansvar samt har ett intresse för verksamheten och personerna som du möter i arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 22 jobb