Personlig assistent sökes till uppdrag utanför Kristianstad

Vill du göra en verklig skillnad i någons liv varje dag genom att stödja och möjliggöra en meningsfull vardag? Vi söker nu en personlig assistent för en ung kvinna i 30-årsåldern, bosatt utanför Kristianstad. Hon har en funktionsvariation som gör att hon behöver din hjälp med olika vardagliga uppgifter för att kunna leva sitt liv fullt ut. Arbetet omfattar en variation av uppgifter såsom personlig omvårdnad, hjälp med hushållssysslor och aktivt deltagande i sociala aktiviteter. Tjänsten är initialt baserad på timanställning men med stor potential att utvecklas till en deltidstjänst på ca 75%, inkluderande dagar, kvällar, nätter med jour och helger. Vem är du? - Du är en kvinna med stor empati, tålamod och en positiv attityd till livet. - Du har ett genuint intresse av att bistå andra med deras behov och skapa en trygg och stimulerande miljö för den du stöder. - Körkort är ett krav då kvinnan bor utanför stadskärnan - Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då kommunikation är en stor del av ditt arbete. - Erfarenheter från liknande arbete är meriterande men inte ett krav. Vem du är och dina personliga egenskaper värdesätts högt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med gällande kollektivavtal. (https://enkv.se/wp-content/uploads/2021/05/ka-personlig-assistans-2021-2023-med-omslag-1.pdf) Villkor för anställning: Arbetstillstånd i Sverige kommer att kontrolleras. Ett Bank-ID är nödvändigt för att underteckna anställningskontrakt och tidrapportering. En introduktionsutbildning (https://enkv.se/utbildningar/) krävs inom en månad från anställningsstart. Rekryteringsprocessen: Vi värdesätter snabba processer och intervjuer sker löpande. Vänta därför inte med din ansökan! I våra rekryteringsprocesser ingår bakgrundskontroller, och ett polisutdrag (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) är obligatoriskt vid anställning hos minderårig. Vi ser fram emot att höra från dig och berätta mer om hur det är att arbeta som personlig assistent hos oss!

8 mars 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Sök sommarvikariat som personlig assistent i hela Sverige! (Kristianstad ko

Nu söker våra assistansanvändare i JAG i hela Sverige (bland annat i Kristianstad kommun) efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med! Ange i ansökan hur mycket och vilka veckor du kan arbeta. Skriv också om du kan hoppa in som timvikarie resten av året. Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! 🌟 Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Annonsens ID-nummer: 225852 Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

5 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Cirkelledare Keramik, Kristianstad

Folkuniversitetets kursverksamhet erbjuder kurser och föreläsningar inom områden som språk, ekonomi, kreativt skapande, skrivande, hälsa och hållbar utveckling. En stor del av vår verksamhet består av studiecirklar och kulturarrangemang. Vi söker nu en cirkelledare i Keramik. Är förnyelse och viljan att pröva nya vägar viktigt för dig? Det är det för oss också. Välkommen till Folkuniversitetet – ett oberoende studieförbund med en stark koppling till universiteten. Om tjänsten Kursverksamheten erbjuder dag- och kvällskurser samt längre utbildningar och föreläsningar inom områden som språk, estet, ekonomi, kommunikation, skrivande, hälsa och hållbar utveckling. Våra kurser riktar sig främst till privatpersoner. Vi har kurser både på dag- och kvällstid januari-maj samt september-december.  I vår keramikverkstad bjuder vi in deltagare att prova och utvecklas i det keramiska hantverket under ledning av cirkelledare. Vår verkstad är utrustad med drejskivor, verktyg, lera, glasyrer och bränningsugnar samt allt annat man kan tänkas behöva inom ämnet.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som cirkelledare inom keramik kommer du arbeta med att undervisa och hålla kurser på främst kvällstid till nyfikna och intresserade deltagare. Ditt undervisningssätt varvas med både teori och praktiska genomgångar inom ämnet.  Din kompetens och bakgrund Vi söker dig som har goda kunskaper inom keramik och med ett intresse för människor och att lära ut. Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet av att undervisa vuxna eller har annan erfarenhet av att leda grupper. Vi lägger dock störst vikt vid personlighet och engagemang.  Kvalifikationer -Lärarutbildning/pedagogisk förståelse eller pedagogisk erfarenhet. -Sakkunskap i keramik eller arbetslivserfarenhet inom keramik Meriterande Erfarenhet av att undervisa vuxna är meriterande.   Som cirkelledare på Folkuniversitetet förväntas du ha förmågan att individanpassa undervisningen och locka fram varje individs potential. Det är viktigt att du tycker det är roligt att förmedla kunskap och att du ser det positiva i att kursdeltagare utvecklas. Du är flexibel, lyhörd och strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Vi förutsätter också att du delar vår syn på människors lika värde och rätt till kunskap. Om anställningen Timanställning/Objektsanställning  Tillträde höstterminen 2024 Placeringsort Kristianstad För ytterligare information och frågor Theresé Gill, Koordinator estetiska ämnen  [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via vårt rekryteringsverktyg. Sista dag för ansökan är 2024-06-01 Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

5 mars 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Personlig assistent sökes till kvinna i Kristianstad

Beskrivning av tjänsten Vi söker nu kvinnliga assistenter till en härlig 40-årig kvinna boendes i Kristianstad. Till kundens intresse hör bland annat att gå ut på dans och fixa i trädgården. Vi ser gärna att du som assistent delar liknande intressen. Vidare är kunden en djurälskare och då det ibland förekommer hundar i hemmet är det viktigt att du som söker inte är hundrädd. Arbetsuppgifterna innebär att i nära samarbete med kunden sköta om hemmet och hjälpa henne i hennes dagliga livsföring, exempelvis i hygiensituationer och att vara ett allmänt stöd i hennes vardag. Du som söker tjänsten behöver vara trygg, ansvarstagande och mogen. Du behöver även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ med kundens bästa i åtanke och samtidigt känna av när du behöver ta ett steg tillbaka. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har körkort och ett krav är att du behärskar svenska i tal och skrift. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information - Anställningsform: Behovsanställning/ sommarvikarie - Omfattning: Vid behov - Arbetstid: 15.10-12.00 - Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 240530 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Linda Laulumaa, verksamhetschef 010-1303082 Varmt välkommen med din ansökan!

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Sommarjobb-Distributör Kristianstad

Vi är alltid på jakt efter nya distributörer, så tveka inte att skicka in en spontanansökan här! Att vara distributör är ett självständigt arbete med många fördelar. I arbetsuppgifterna ingår att dela ut tidningar, paket, post, reklam och samhällsinformation till alla typer av boenden och företag. Distributionen sker utomhus på natten. Det är ett fysiskt krävande arbete med högt tempo, många trappuppgångar och med varierande väderlek. För utdelningen använder vi företagsbilar, elmopeder, elcyklar eller gångvagnar beroende på geografi. Du bör bo i eller nära det område där du arbetar. Arbetstiden är schemalagd någon gång mellan kl. 02.00 och 06.30 på vardagar och mellan kl. 02.00 och 07.00 på helgerna. Den faktiska arbetstiden kan variera från natt till natt. Vid försening kan arbetet pågå till 07:30 på vardagar och 08:30 på helger. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bli den lokala hjälten genom att leverera hem värden till människor. Du är ansvarsfull, passar tider och har en hög servicekänsla. Bland våra distributörer finns studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst. Mångfalden är vi stolta över. Krav - för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Inneha ett personnummer eller samordningsnummer - Inneha ett giltigt arbetstillstånd - Trivas med att arbeta natt - Klara av fysiskt krävande arbete utomhus - Bildistrikt kräver svenskt eller EU-körkort - Paxsterdistrikt kräver AM-körkort Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution och finns i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vårt huvuduppdrag är att dela ut tidningar. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av tidskrifter, post och paket. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare att överleva och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. För distributörer kan en dag börja bra när ditt deltidsarbete hos Point skapar möjligheter!

14 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Äventyrsguide sökes till Upzone Åhus

Är du vår nästa stjärninstruktör som trivs lika bra på hög höjd som på marken? Om Upzone Upzone är idag ett av Sveriges snabbast växande äventyrsbolag med flera äventyrsparker i landet. Vi erbjuder aktiviteter och event för privatpersoner, grupper och företag i alla dess former. Vi finns på tio platser runt om i landet och växer i snabb takt på flera andra platser i landet. - Äventyrsguide med räddningsansvar minst 18 år IAPA som är ett klättersamfund i Tyskland som vi håller vår utbildning igenom har som krav att man måste vara minst 18 år för att jobba som äventyrsguide med räddningsansvar. Att jobba som äventyrsguide med räddningsansvar, är ofta spännande och fartfyllda dagar som aldrig är den andra likt. Du arbetar utomhus i våra höghöjdsbanor och att klättra på hög höjd blir din vardag. Arbetet består till stor del av att coacha och instruera våra gäster i hur man använder vår utrustning och tar sig igenom våra banor. Ett stort ansvar du som äventyrsguide har är att vid behov hjälpa de deltagare som behöver, att ta sig ner eller att fortsätta banan genom räddningsarbete. Utöver att jobba i vår höghöjdsbana kommer du också att bli utbildad i att hålla i våra andra upplevelser, såsom Escape games och andra lagaktiviteter. Det går att söka denna tjänst även om du ännu inte är 18 år, men du blir det under våren/ tidig sommar. Vi erbjuder - En trivsam arbetsmiljö ute i naturen med glada och engagerade kollegor - Ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter - Ett utvecklande jobb i en spännande bransch - Utbildning IAPA (International Adventure Park Association) Din profil - Bekväm med att jobba på hög höjd och vill ha naturen som en arbetsplats, oavsett väder - Ansvarstagande, har en god samarbetsförmåga och ser lösningar istället för problem - Bekväm med att prata framför en grupp - Serviceinriktad och vill ge det där lilla extra till våra gäster - Fysiskt aktiv Låter det här som en roll för dig? Vill du få möjligheten att både kunna påverka och bidra till Upzones framgång? Ansök idag! Arbetstid: Vi erbjuder jobb från och med 1 april - mitten av november men då främst helger och vissa vardagar. Från mitten av juni behöver vi att du kan vara tillgänglig minst 75 % till och med sista augusti, gäller även helger. Anställningsdetaljer: När: April 2024 - November 2024 Omfattning: Säsongsanställning

11 februari 2024
Sista ansökan:
30 juli 2024
Speciallärare Montessori Mondial Kristianstad

Montessori Mondial består av åtta grundskolor varav tre med integrerad förskola. Skolorna bedriver en modern och resultatinriktad montessoripedagogik med specialistutbildade lärare och optimala lärmiljöer. Montessori Mondial finns i Kristianstad, Malmö, Linköping, Lund och Stockholm. Montessori Mondial är en del av AcadeMedias grundskolor. Är du rätt person för tjänsten? Vi är en F-9 skola med montessoripedagogik belägen i centrala Kristianstad. Vi söker behörig speciallärare till vårterminen 2024. Vill du att varje elev ska få möjlighet att nå sin fulla potential? Det vill vi också! Till Montessori Mondial Kristianstad söker vi en initiativtagande speciallärare till vårt elevhälsoteam som ser, utmanar och stödjer våra elever i deras utveckling utifrån deras individuella förutsättningar. Ditt uppdrag: Som speciallärare ansvarar du för att eleverna utmanas till optimalt lärande utifrån sina individuella förutsättningar. Du planerar, genomför och följer upp arbetet i nära samarbete med ämneslärare. Du dokumenterar elevernas utveckling tillsammans med specialpedagog i form av till exempel pedagogiska kartläggningar och åtgärdsprogram. Tjänsten är inriktad för årskurserna 4-9. Arbetet som speciallärare innebär, tillsammans med övriga medarbetare i det specialpedagogiska teamet, ett gemensamt ansvar för utvecklandet av det specialpedagogiska stödet på skolan. Uppdraget kräver självständighet gällande planering, schemaläggning och genomförande. I ditt uppdrag som speciallärare ingår bland annat att: - planera och genomföra stöd till elever - stödja lärare och mentorer för att möjliggöra lärmiljöer som är främjande och förebyggande - delta i att kartlägga, utreda och dokumentera behov av särskilt stöd Din profil Vi söker dig som är legitimerad speciallärare, som har ett genuint intresse för att varje elev ska få möjlighet att nå sin fulla potential. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser: - du har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer då arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare - du skapar en god miljö för lärande samt är en kvalificerad samtalspartner för elever, vårdnadshavare och kollegor - du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team, samtidigt som du kan planera och arbeta självständigt - du har ett lågaffektivt bemötande Som speciallärare ser vi gärna att du är initiativtagande och stabil, är tydlig och strukturerad samt kvalitetsmedveten. Intervjuer kan komma att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Välkommen med ansökan! För oss är det viktigt att rätt person vill arbeta med oss. Är du denna personen, sök till oss! Har du några frågor kontakta Martin Stenberg, 044-204371 eller Gustav Kjällqvist

6 februari 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2024, Amalia, Norlandia Äldreo...

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Amalia i centrala Kristianstad. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! Om Amalia äldreboende Amalia ligger mitt i centrala Kristianstad med goda kommunikationer. Boendet har 36 platser fördelat på 4 våningsplan. På varje avdelning bor det 9 personer, en av avdelningarna är för personer med demenssjukdom. Vi arbetar i Team på Amalia och du har alltid nära till dina kollegor. Hos oss finns förutom Undersköterskor även Sjuksköterska, Arbetsterapeut, Fysioterapeut, Teamledare och Verksamhetschef på plats i verksamheten och vi arbetar alla för att ge våra boende ett gott liv varje dag! Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. - Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. - Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. - Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. - Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2024 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2024-05-01 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Teamledare Marie Binecki, 0730-39 44 77 [email protected] Verksamhetschef Lotta Orrgren Manthos, 0730 - 53 10 52, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Sommarvikarier sökes till Kristianstad

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Vill du ha det roligaste sommarjobbet? Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2024. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

29 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterska till Vardaga Sommarlustvägen Kristianstad

Nu söker vi på Vardaga Sommarlustvägen Kristianstad en undersköterska för en tillsvidareanställning. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Självklart har vi även friskvårdsbidrag, skobidrag, arbetskläder och kollektivavtal. Om Sommarlustvägen Sommarlustvägen är ett modernt boende med närhet till både natur och service. Verksamheten har 54 platser med inriktning mot demens. På Sommarlustvägen är vi angelägna om att våra boende ska känna sig som hemma. Dygnet runt. En förutsättning för att arbeta hos oss är ett gott bemötande där alla våra boende ska få det stöd och hjälp dom behöver på deras villkor. Vi är stolta över vår arbetsplats och vi hjälper varandra i alla lägen. Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/demens/). Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar. Vi jobbar helt tiden för att hitta på nya, spännande aktiviteter för våra boende. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya Muangsiri Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Jag har alltid blivit trodd och satsad på. Det har varit mycket interna utbildningar, och när man kommer med idéer så lyssnar arbetsgivaren.” Mårten Hedberg Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 240401 Sista ansökningsdag: 240228 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Jeanette Sundgren 0791-406195 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/). Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024