Lediga deltidsjobb i Lidingö
Det finns totalt 38 lediga deltidsjobb att söka i Lidingö
Hos oss på Ellery Beach House är det människorna som gör skillnad och våra värdeord Professionell, Passionerad, Lekfull och Personligt är en självklarhet i allt vi gör. För oss är det viktigt att du förstår att ditt leende och bemötande är en stor del för gästens upplevelse hos oss. Vem är du? Du är en social person som brinner för service och mötet med människor. Du är förstås punktlig, trivs i en miljö där det är mycket att göra och du har en positiv inställning. Du är intresserad av mat och dryck, vill utvecklas och lära dig nya saker samtidigt som du har en erfarenhet och trygghet i att äga en egen station i en restaurang. Närheten till skratt finns alltid där och du samarbetar gärna med andra för att skapa en oförglömlig vistelse för våra gäster. Vi vill att du har snabba fötter i kombination med en fantastisk personlighet. Utöver det tror vi att du behöver: Ett härligt morgonhumör. Intresse för människor och merförsäljning. Minst 2 års erfarenhet från att jobba i en a la carte restaurang. Om tjänsten Som Frukost- och lunchservis hos oss startar du dagen i vår frukostrestaurang. Arbetsuppgifterna är varierande, du kommer att få göra allt från att fylla på våra dryckestationer till att servera kaffe vid borden och plocka disk, men framför allt säkerställa att våra gäster får den bästa starten på dagen. Passet fortsätter med lunchservice där du kommer ha fokus på våra mötesgäster i Palmers eller ta hand om vår Day pass gäster i vår a la carte Restaurant COCO. Våra mötesgäster har oftast en förbeställd meny medan våra Day Pass gäster beställer från vår härliga lunchmeny och gärna lyxar till det med något gott i glaset. Den viktigaste delen av jobbet är att prata med våra gäster och få dem att känna sig som hemma. Precis lika viktigt är samspelet med dina medarbetare, din sociala kompetens kommer vara A och O! Vi kommer att anställa dig som sticker ut och vågar vara personlig. Dig som gästerna kommer ihåg och vill träffa igen. Anställningsgrad: Deltid Arbetstid: Dagtid vardagar och helger. Kvällar kan förekomma vid behov. Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal och överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 30 mars. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse där du dessutom får möjlighet att vara utomhus under ditt arbetspass? Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega! CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Lidingö Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort eller förarbevis för moped trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främst elcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
Jag heter Oskar och är 21 år. Jag har assistans dygnet runt och söker nu en ytterligare deltidassistent. Förra våren tog jag studenten från på St Eriks gymnasiet, riksgymnasiet för rörelsehindrade på Kungsholmen. Jag bor på Lidingö tillsammans med mina föräldrar och syskon. Jag har en cp-skada vilket innebär att jag behöver hjälp med allt såsom påklädning, toalett, sondmatning, kommunikation, stretch m.m. Jag använder ett flertal hjälpmedel såsom PEG, hostmaskin, ventilator, Immowalker, ögonstyrd kommunikationsdator m.m. som du dock inte behöver kunna innan utan får möjlighet att lära dig. Följande grundkrav finns dock på sökanden: 1. Mycket hög arbetsmoral: Jag är fullständigt beroende av mina assistenter för exakt allt, så det är viktigt att du alltid kommer när du ska och förstår att det är ett aktivt och viktigt arbete. 2. Goda svenska-kunskaper: Även om jag mest kommunicerar via en ögonstyrd dator behöver jag i vissa fall använda en manuell kommunikationskarta som du då måste klara av att läsa av. 3. God fysik: I flera situationer krävs manuella lyft (jag väger ca 42 kg) så du behöver ha god fysik och jag ser helst att du är en kille på ca 20-40 år. 4. Mycket stort engagemang och empati: Du blir min förlängda arm i allt och jag behöver ditt stöd och engagemang för göra mitt liv värdigt och innehållsrikt samtidigt som du har respekt för min självbestämmanderätt och förstår rollen som personlig assistent. Bra lön och andra anställningsvillkor. OB-tillägg och följer kollektivavtal. För rätt person finns möjlighet till arbetsledarroll och högre lön.
Är du en glad och omtänksam person som gillar att ta initiativ och vara aktiv? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker en personlig assistent till en 11-årig tjej på Lidingö, som bor tillsammans med sina föräldrar, lillebror och snart även en gullig hundvalp - så hundrädsla eller allergi är inte optimalt. Du som söker ska vara en ansvarsfull och engagerad person som vill bidra till ett tryggt, meningsfullt och roligt liv för vår flicka. Arbetsuppgifter och aktiviteter: Vår tjej går i skolan på vardagarna och då arbetar man inte som assistent, men på eftermiddagar och helger är assistenten där. Hon tycker om att vara aktiv, så du bör vara en person som gärna engagerar dig i hennes aktiviteter som ridning, simning och gym med glädje och energi, På fritiden tycker hon om att gå på bio, fika, åka till stan eller Mall of Scandinavia för att titta på affärer, och hon tycker om att åka kollektivtrafik - tunnelbana och buss - så det är en fördel om du tycker om att göra dessa utflykter tillsammans med henne. Resor och omväxling: Vi tycker om att resa, och som assistent kommer du ibland vara med på skidresor på vintern, ridläger på sommaren eller resor till sommarstället, mormor och morfar, eller till och med utomlands. Vi hoppas att du tycker det känns spännande att följa med och byta miljö då och då! Vem är du? Vi söker dig som gillar att vara aktiv utan att ta över, har ett hjärta för andra och tycker om att hjälpa till med dagliga aktiviteter (ADL). Du ska vara hennes ”armar och ben” och vara beredd på att hjälpa till med praktiska uppgifter till personlig omvårdnad. Det förekommer vissa lyft i arbetet, så det är viktigt att du har en god fysisk hälsa, inga besvär med axlar eller rygg. Eftersom vi söker långsiktig personal är det positivt om du är student eller vill arbeta deltid under en längre tid, vi ser gärna att du stannar och bidrar till hennes trygghet. Det är inte enkelt att lära upp, blotta hela sig själv och släppa in nya personer i hemmet så om du blir utvald till intervju så vill vi att du också tycker att tjänstens upplägg passar ditt liv nu och ett tag framöver. Passförläggning: Vardagar-14:30/16:00- 20:00 Helger-09:00-20:00 Tjänstegrad: Extra vid behov med möjlighet till fast pass i månaden Är du den vi söker? Tveka inte att höra av dig och berätta mer om dig själv! Vi ser fram emot att höra från dig. Övrigt: God Asssitans har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. VIKTIGT: I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)
Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och söker jobb på Lidingö? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer få möjlighet att arbeta på olika hotell i Lidingö- och Stockholmsområdet du får möjlighet att jobba på allt från stora hotellkedjor, boutiquehotell och konferenshotell till 5-stjärniga hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Vi söker dig som: har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en kvinna i 55- årsåldern bosatt i Lidingö Är positiv, lyhörd och tar egna initiativ Behärskar svenska språket flytande i tal och skrift Tål och är bekväm med hundar Är rökfri (under arbetstid) Det är även meriterande om du: Har tidigare erfarenheter av personlig assistans Har körkort och bil Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Vi söker nu två sommarvikarier med sysselsättningsgrad på ca. 80% under aktuella veckor. Arbetstiden är förlagd enligt följande: Vikariat 1 1 juli - 31 juli, vardagar och helger kl. 7-14 Vikariat 2 27 juli-11 augusti, vardagar och helger kl. 14-22 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Vikariaten börjar 1 juli respektive 27 juli, innan dess kommer du erbjudas bredvidgång som förväntas ta ungefär en vecka. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Amanda Finnhult [email protected]
RECEPTIONSPERSONAL – SÄSONG Vi på Skogshem & Wijk söker dig som tar studenten i år och vill ut i arbetslivet eller kanske har du några års erfarenhet men vill arbeta säsong hos oss. Det viktigaste för oss är att du tycker om att arbeta tillsammans med människor och att ge god service med ett glatt humör och har sinne för detaljer. Då vi har många nordiska gäster, ska din svenska vara flytande i tal och skrift. Körkort och bil är ett plus då vi ligger ute på norra Lidingö. Arbetstiderna varierar och vissa helger förekommer. Våra öppettider påminner om skolans, då vi har mindre eller stängt under lov och helger då det oftast inte är konferenser då. Vem eller hur tror vi att du är? Du gillar att jobba med människor och vara bland gästerna när det händer. Du har viljan och drivkraften att samarbeta och låta de runt omkring dig få möjlighet att växa. Att hjälpa andra avdelningar med idéer och utvecklig är naturligt för dig. Du har rätt känsla för detaljer och är van att se flöden. Tjänsterna är på minst 75 % under perioden 2023-08-11 till 2023-11-30 med möjlig förlängning. Vad har vi att erbjuda dig? Fantastiska arbetskamrater, https://skogshem-wijk.com/om-oss/medarbetare/ som är kända för att de är välkomnande, inkluderande och stöttar varandra. Du får en vacker arbetsplats i en helt fantastisk och kreativ miljö med härliga omgivningar. Som nämnts tidigare är arbetstiderna varierande över säsongen där vissa helger ingår och med möjlighet till mera ledighet runt lov, sommar, jul då vi inte har konfererande gäster. Som anställd har du många förmåner, såsom friskvårdsbidrag, gratis tillgång till gym mm men även bra priser hos kollegor i branschen på hotellnätter, tillgång till naprapat och företagsläkare. För mer information om din blivande arbetsplats och dina jobbarkompisar: https://skogshem-wijk.com/ https://skogshem-wijk.com/om-oss/fotogalleri/ Är du intresserad kontakta gärna oss, oss via mailen. [email protected] eller För frågor kontakta Hotellchef Petra Peltonen dagtid 08 – 731 42 45 Uttagning sker löpande
Poolarna assistans är en liten familjär organisation med hjärta och hjärna. Vi tillhör kollektivavtals området Almega och innehar tillstånd att bedriva personlig assistans. Vi tror att medarbetare som trivs skapar trygghet och kvalitet hos våra kunder. Vi ser gärna att du blir en del av i vårt glada gäng . Din röst är viktig. Till en av våra underbara kunder söker vi dig som har erfarenhet av personlig assistent och har ledarkunskaper, gärna tidigare erfarenhet av att samordna och leda arbetet som arbetsledare. Vi jobbar för en trygg miljö för såväl kund som assistent. Vår kund är en kvinna i 30 års åldern med autism. Vi söker endast kvinnlig arbetsledare som har erfarenhet av att arbeta låg affektivit. Arbetet kräver 110% närvaro att vara lugn och tydlig i sin kommunikation. Den vi söker ska vara trygg, med en personlighet som är initiativrik och lyhörd, snabb och flexibel. Tjänsten ska tillsättas omgående. Vi söker dig som vill arbeta enligt schema som assistent på 75% samt ansvara för bemanning och arbetsmiljö i gruppen. Som arbetsledare jobbar du i nära samarbete med kundansvarig för att säkerställa en god kvalitet i assistansen. Arbetstiderna är varierande dag, kväll, helg och vaken natt. Det är dubbelassistans dygnets alla timmar. Intervjuer kommer ske fortlöpande. Assistenten ska behärska det svenska språket i tal och skrift. Du ska vara rökfri och kunna uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret vid en ev intervju. Välkommen att maila din ansökan till [email protected]
Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmre 350 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 450 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu letar vi efter nästa medarbetare i tjänsten som säljande receptionist till Nordic Wellness Lidingö. Att vara säljande receptionist på Nordic Wellness Ditt jobb kommer främst att handla om en sak. Det är att ge våra medlemmar en makalös träningsupplevelse. Det betyder att klubben alltid behöver synas från sin bästa sida och att medlemmarna bemöts trevligt, proffsigt och med stor glädje. Det är du som tillsammans med dina kollegor är med och skapar vår familjära och välkomnande känsla på klubben. När du kommer till jobbet är ditt uppdrag att se till att klubbens medlemmar bemöts väl och att de befinner sig i en ren och fräsch miljö. Det är du som är värd, vilket betyder att det är du som ser till att det är ordning och reda på klubben. Du får gäster att trivas och känna sig som hemma! Arbetstiden i receptionen innebär variation och kräver att du är flexibel. Här kommer din känsla för försäljning in i bilden. Varje medlem är unik på sitt vis, och det är upp till dig att ge den information de behöver. Du vet att kundbemötande kan handla lika mycket om improvisation som information men oftast en kombination av båda. Vad söker vi hos dig? Du har fyllt 18 år och är en person som trivs i mötet med andra människor. Skapa nya relationer och lyssna till andras behov är något du känner dig bekväm med. Du är flexibel kring arbetstider, du ska kunna arbeta under dagtid, kvällar och helger. Det är viktigt att du kan arbeta självgående, samt ta egna initiativ och kunna se vad som behöver göras. Du ska vara kreativ för att hitta lösningar och se möjligheter för att kunna utveckla klubben. Arbetsplatsen är en miljö där mycket händer samtidigt, det krävs därför att du är kan arbeta i högt tempo och kan vara flexibel kring de olika arbetsuppgifterna som arbetet innebär. Du ska också känna dig bekväm med ett fysiskt arbete. Det är inget krav att du arbetat tidigare, vi söker dig som vill göra det lilla extra i det du tar för dig, där uppgifter som påbörjas också slutförs. Det är viktigt att du har en vilja att sträva framåt och lära dig. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Har du tidigare arbetat med försäljning är det ett stort plus och klappar hjärtat lite extra för träning och hälsa är det ett ännu större plus! Att jobba på Nordic Wellness Vi erbjuder en rolig som stimulerande arbetsplats med högt i tak. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Företaget växer och möjligheten att växa hos oss är stor. Här finns till exempel chansen att engagera sig i vår gruppträning och andra delar av företaget. Nu hoppas vi att du är redo att ta det första steget! Välkommen med din ansökan senast 2025-01-28. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag – så vänta inte med din ansökan!
God Omsorg - en del av God assistans, bedriver avlösarservice och ledsagarservice för kunder i vissa kommuner. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom bland annat assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godomsorg.se Om kunden: Kille i övretonåren med stort intresse för att skapa film! Han filmar och redigerar i sin hemmastudio. Han saknar ett socialt nätverk så han söker en kompisfigur som delar detta intresse med honom, är initiativtagande, ansvarsfull och framförallt lätt till skratt! Han tycker även om fysisk aktivitet, gärna styrketräning eller klättra. Då du får en stor betydelse i hans liv, så vill vi att du ser detta som ett långsiktigt uppdrag. Kvalifikationer/önskemål om ledsagare/avlösare: Erfarenhet av NPF-diagnoser (genom arbete eller anhöriga) Man 18-25 år Delar intresset för film och filmredigering Stort plus om du är intresserad av styrketräning eller klättring Om tjänsten: 8 tim/månad, helger eller vardagseftermiddagar. Tillträde snarast. Som ledsagare följer du med en kund, med en funktionsnedsättning, på olika aktiviteter. Det kan röra sig om shopping, gå på museum eller kanske ta en fika. Ta nu chansen och skicka in din ansökan så hör vi av oss om förslag på uppdrag som kan passa dig! I din ansökan vill vi ha ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och dina erfarenheter, ett CV samt kontaktuppgifter på hur vi kan nå dig. Enligt lagen om registerkontroll och God Omsorgs policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 38 jobb