Söker personlig assistent till kvinna på Lidingö

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Är du ansvarstagande, social och trivs med att hjälpa andra? Då är det dig vi söker! Om tjänsten Vi söker nu assistenter till en kvinna i 50 års åldern som är boende på Lidingö. Hennes intressen är bland annat trädgårdsarbete, båtliv och matlagning, hon tycker även om friluftsliv och att åka in till stan. Då vår kund har diagnosen ALS behöver hon hjälp med olika saker i livet för att hon kan leva och göra det hon vill. Som assistent är det viktigt att du är flexibel och gärna hänger med på vad dagen erbjuder som exempelvis, en tur in till stan, en långpromenad i skogen eller hemmasysslor. Då det finns hundar i hemmet bör du inte ha pälsdjursallergi. Vi ser också att du som söker har B-körkort. Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta stort ansvar, vi söker därför efter dig som är social och ansvarstagande. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbeta som personlig assistent. Du får gärna ha erfarenhet av hjälpmedel som hostmaskin, slemsug och syrgasmask. Välkommen med din ansökan! Arbetstid/varaktighet Torsdag och fredag 8.00-18.00 Arbete på helger kan förekomma. Visstidsanställning och timanställning Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Tillträde: Omgående

6 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Undersköterska till vård- och omsorgsboende

Högsätra vård- och omsorgsboende ligger i Högsätrahuset. Vi är omgivna av grönska och vi använder våra balkonger, vår trädgård och kringliggande promenadstråk så mycket vi kan. På entréplan finns KulturPunkt Högsätra för äldre, våra inbjudande lokaler som vi använder för olika aktiviteter och evenemang. Kulturpunkten använder vi också till utbildningar, arbetsplatsträffar och ibland gruppträning för personalen. Att främja ett hållbart arbetsliv är något vi strävar efter. I Lidingö stad arbetar vi utifrån ett utvecklande ledarskap och ett aktivt medarbetarskap. Tillsammans skapar vi en stimulerande arbetsmiljö där din insats gör verklig skillnad i människors liv. Vi är ett akademiskt vård- och omsorgsbonde. För att vara i framkant och ha senaste forskning och utveckling inom vår verksamhet har vi ett samarbetsavtal med Marie Cederskiölds Högskola. Genom kontinuerlig kompetensutveckling får du möjlighet till personlig och professionell utveckling. Vi är även Silviacertifierade vilket innebär att alla som arbetar hos oss får gå en grundläggande utbildning i demenskunskap och alla har schemalagd tid för reflektion i grupp. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team som värdesätter samarbete och gemenskap. Vi tillhör omsorgs- och socialförvaltningen som är en av våra sex förvaltningar i Lidingö stad. Hos oss arbetar cirka 800 medarbetare med att stötta våra invånare i livets alla skeenden. Vi jobbar med äldreomsorg, socialpsykiatri, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg. Vi sätter alltid individens behov i centrum. ARBETSUPPGIFTER Vi söker två engagerade undersköterskor till vårt professionella och erfarna team. Som undersköterska är din huvudsakliga uppgift att erbjuda personlig vård och stöd utifrån varje boendes individuella behov och önskemål. Det innefattar att ge hjälp med på- och avklädning, personlig hygien, måltider och andra vardagsaktiviteter enligt biståndsbeslut och genomförandeplaner. Många av dina arbetsuppgifter handlar om att kunna ta emot instruktioner och föra vidare information på ett korrekt och tydligt sätt. Du arbetar i nära samarbete med sjuksköterska och andra teammedlemmar för att säkerställa att vården är av hög kvalitet och följer gällande lagstiftning. Som undersköterska har du även en viktig roll som kontaktperson för en eller två boende och deras anhöriga, vilket innebär att du är deras främsta kontakt inom vårdteamet och har en fördjupad förståelse för deras behov och önskemål. En annan central del av uppdraget är att erbjuda meningsfulla aktiviteter, social samvaro och utevistelse för de boende. På Högsätra har vi en kulturprofil där bland annat sång, musik och högläsning är inslag i vardagen för att främja välbefinnande och trivsel bland våra boende. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Vi ser gärna att du är vidareutbildad till specialistundersköterska inom vård och omsorg av äldre eller inom demensvård. Du har god datorvana och förmåga att använda andra digitala verktyg. Eftersom svenska är det gemensamma arbetsspråket på arbetsplatsen behöver du behärska språket både muntligt och skriftligt. Vem du är som person är väldigt viktigt för oss. Vi vill att du har god samarbetsförmåga, tar ansvar för ditt arbete och har en stor personlig mognad. Du är trygg, lugn och stabil i mötet med de boende och deras anhöriga. Att vara omtänksam och att erbjuda ett gott bemötande är betydelsefulla egenskaper i ditt arbete som undersköterska. I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. Vi förväntar oss att du bidrar med att skapa engagemang, ett professionellt förhållningssätt och att du tar initiativ för att ständigt utveckla dig och verksamheten. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärandeorganisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. I Lidingö stad krävs det att du uppvisar utdrag ur polisens belastningsregister före anställning inom utförarverksamhet inom äldreomsorg och funktionsnedsättning. Detta begär du utdrag om på polisens hemsida. Vi tillämpar språktest som en del av rekryteringsprocessen för att säkerställa språkkunskapernas nivå. Vi är en arbetsplats som främjar språkutveckling. Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Sjuksköterska för vaccination - Lidingö

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Lidingö. Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 150 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen, DOZ Apotek och Apotek Hjärtat. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer.Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Timvikarier/sommarvikarier till våra grupp- och servicebostäder

Inom Funktionsnedsättningsområdet arbetar vi med barn, ungdomar och vuxna som har intellektuella och/eller motoriska funktionsnedsättningar och därför har behov av särskilt stöd och omsorg. Med det goda mötet som värdegrund vill och vågar vi ta kundens perspektiv och möta varje individ utifrån sina förutsättningar. Vi tar gemensamt ansvar för att trygghet, respekt och inflytande genomsyrar vår verksamhet och att vi håller en god kvalitet för våra kunder. Vi tillhör omsorgs- och socialförvaltningen som är en av våra sex förvaltningar i Lidingö stad. Hos oss arbetar cirka 800 medarbetare med att stötta våra invånare i livets alla skeenden. Vi jobbar med äldreomsorg, socialpsykiatri, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg. Vi sätter alltid individens behov i centrum. ARBETSUPPGIFTER Vi söker timvikarier till en gruppbostad för personer med intellektuell funktionsnedsättning. Du kommer att arbeta både dag, kväll, helg samt natt/jour. Arbetet innebär att ge kunden stöd och service i vardagen. Det innefattar allt från vanliga hushållssysslor som förekommer i ett hem till hjälp med personlig omvårdnad, struktur vid fritidsaktiviteter och sociala kontakter. Stödet anpassas utifrån individens behov. Kort beskrivet stöttar du med allt från personlig hygien till att följa med på disco, dagsutflykt till skansen med mera. Du kommer att ingå i ett arbetslag och arbeta både ensam och tillsammans med dem. Är du intresserad av att ha ett flexibelt arbete där du får utvecklas som person? Här har du chansen att lära känna en spännande verksamhet! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har slutfört gymnasiet. Det är meriterande om du har erfarenhet inom verksamhetsområdet eller utav liknande arbete. På grund av verksamhetens dokumentationskrav är det också viktigt att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Vi tror att du är lugn, stabil och kan kontrollera olika typer av situationer. Du har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskapet når fram och att förväntningarna är tydliga för alla berörda parter. Det är även viktigt att du påminner och följer upp. Vidare så tänker vi att du är en person som kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat. Vi fäster även stor vikt vid personlig mognad så att du som person är trygg och har en stor självinsikt. Du har förmågan att se relationer i sitt rätta perspektiv och kan skilja på det personliga och professionella. I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. Vi förväntar oss att du bidrar med en stor skopa engagemang, ett professionellt förhållningssätt och att du tar initiativ för att ständigt utveckla dig och verksamheten. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Det är av stor vikt att du är tillgänglig under hela semesterperioden juni-augusti. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärandeorganisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. I Lidingö stad krävs det att du uppvisar utdrag ur polisens belastningsregister före anställning inom utförarverksamhet inom äldreomsorg och funktionsnedsättning. Detta begär du utdrag om på polisens hemsida. |Polismyndigheten (polisen.se) Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Butiksextra hos Lindex i Lidingö

Nu söker vi fler Polare till Lindex olika butiker i Lidingö och omkringliggande områden i Stockholm. Du är anställd av oss på Retail Staffing och arbetar på uppdrag hos Lindex och ambulerar mellan butikskedjans olika butiker vid behov. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app. Vi har även samarbete med MQ, Hemtex, Cervera, Lagerhaus och The Body Shop i Stockholmsområdet.    Som säljare är du delaktig i butikens alla ordinarie arbetsuppgifter såsom försäljning i kassan och på golvet, kundservice, lager samt plock. Som säljare ger du alltid en god kundupplevelse. Du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken.    Erfarenhet/kvalifikationer: • Det är ett KRAV att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver. Detta i form av studier på minst 50%, deltidsjobb på minst 50% (behovs- eller timanställning räknas inte), alternativt är egen företagare med aktiv f-skatt • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har tidigare arbetat som butikssäljare med personlig försäljning inom detaljhandeln • Det är ett KRAV att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper: • Du är driven och motiveras av försäljning och kundmöten • Du tycker det är utvecklande att arbeta i olika butiker • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med kollegor • Du är flexibel och trivs med att inte ha ett fast schema • Du trivs med att arbeta i högt tempo   Vi erbjuder: Ett utvecklande extrajobb med möjlighet att arbeta i flera olika butiker inom samma butikskedja Flexibla arbetstider, då vi arbetar med en app där du själv bokar in dig på pass   Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Vi vill förtydliga att det enligt vårt kollektivavtal är ett krav för tjänsten att du har en huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Beskriv din sysselsättning tydligt i din ansökan, tack!    Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.   Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!    Retail Staffing - "We love retail" Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"

1 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säsongspersonal till bar, restaurang och reception

RECEPTIONSPERSONAL, SERVERINGS & BARPERSONAL – SÄSONG Vi på Skogshem & Wijk söker dig som gärna har några års erfarenhet av likande arbete men det är inget krav. Tjänsterna vi söker kommer alltså att vara både i baren/servisen samt för reception/mötesvärd. Arbetstiderna varierar och vissa helger förekommer. Våra öppettider påminner om skolans, då vi har mindre eller stängt under lov och helger då det oftast inte är konferenser då. Det viktigaste är att du tycker om att arbeta tillsammans med människor och att ge god service med ett glatt humör och har sinne för detaljer. Då vi har många nordiska gäster, ska din svenska vara flytande i tal och skrift. Körkort och bil är ett plus då vi ligger ute på norra Lidingö. Vem eller hur tror vi att du är? Du gillar att jobba med människor och vara bland gästerna när det händer. Du har viljan och drivkraften att samarbeta och låta de runt omkring dig få möjlighet att växa. Att hjälpa andra avdelningar med idéer och utvecklig är naturligt för dig. Du har rätt känsla för detaljer och är van att se flöden. Tjänsterna är på minst 75 % under perioden 2023-08-19 till 2023-11-30 med möjlig förlängning. Vad har vi att erbjuda dig? Fantastiska arbetskamrater, https://skogshem-wijk.com/om-oss/medarbetare/ som är kända för att de är välkomnande, inkluderande och stöttar varandra. Möjligheter finns till utveckling för dig som vill utvecklas i ditt yrke, som person, men även som ledare. Du får en vacker arbetsplats i en helt fantastisk och kreativ miljö med härliga omgivningar. Som nämnts tidigare är arbetstiderna varierande över säsongen där vissa helger ingår och med möjlighet till mera ledighet runt lov, sommar, jul då vi inte har konfererande gäster. Som anställd har du många förmåner, såsom friskvårdsbidrag, gratis tillgång till gym mm men även bra priser hos kollegor i branschen på hotellnätter, tillgång till naprapat och företagsläkare. För mer information om din blivande arbetsplats och dina jobbarkompisar: https://skogshem-wijk.com/ https://skogshem-wijk.com/om-oss/fotogalleri/ Är du intresserad kontakta gärna oss, oss via mailen [email protected] eller Hotellchef Cecilia för reception dagtid 08 – 731 42 45 alt Restaurangchef Micke för bar/servis 08-731 42 39 Uttagning sker löpande

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Mötesvärd & receptionist

Receptionist/Mötesvärd 75% med goda chanser till 100% i framtiden. Du vill möta dina gäster med ett stort leende, för service är det som du älskar. Skogshem och Wijk erbjuder inte bara en inspirerande och vacker miljö som kombineras med sköna sängar och god mat, utan allt från stora event till mindre personliga möten, fester och aktiviteter. Våra kunder är här för att få en upplevelse tillsammans och vi vill skapa rätt förutsättningar för att de ska få ett lyckat möte. Nu söker vi en person med sinne för och som prioriterar detaljer samt kan uppfylla våra kunders önskan och tillsammans med dina kollegor kan skapa den där gästupplevelsen i världsklass. Du har rätt känsla, inställning och kunskap att vägleda våra kunder genom ditt arbete. Vi strävar efter att de ska återvända till oss år efter år så vi försöker alltid göra det yttersta för att alla gäster skall vara nöjda med sin vistelse hos oss. Dina kollegor är ett gäng generösa, roliga och hårt arbetande personer som stöttar varandra och jobbar tätt tillsammans, därför vill vi även att du har den drivkraften och viljan att samarbeta. Vissa perioder har vi ett extra högt tryck på gäster och det finns stunder när det behövs ett extra par händer, då ser vi till att hugga i där det kan behövas för stunden, vilket till exempel kan vara att ställa i ordning en möteslokal eller gå ut med tallrikar i restaurangen. Då ditt jobb till stor del kommer att bestå av att kommunicera med kunden är flytande svenska och goda kunskaper i engelska en förutsättning. Fler språk ger såklart en stjärna i kanten. Dina arbetsverktyg är dator samt telefon så där ska du ha vana och god kunskap förutom att du skall ha en god kommunikativ förmåga i relationen till människor. En stor fördel är om du har några års erfarenhet från liknande arbete inom hotell/konferens och har arbetat med HotSoft eller liknande hotellbokningssystem tidigare men är inget krav. Eftersom vi ligger mitt i den vackra naturen går här heller inte tunnelbanan var 10e min, vilket innebär att det är en fördel med körkort och egen bil. Dina arbetsuppgifter blir följande: · Allt förekommande dagligt receptions-/mötesarbete · Att vara uppdaterad på teknik i konferenslokaler och allmänna utrymmen. · Möblera lokaler och vara behjälplig med tekniken i lokalerna · Ansvarig för renhållning och ordning av lobby- och receptionsytor · Ständigt uppdatera checklistor för att säkerställa kvalité i leveransen i receptionen. Vi tror att du som person: · Gillar att bidra till kvalité i leveransen · Prioriterar efterlevnad av rutiner · Samarbete med andra avdelningar och kunna hjälpa till vid behov · Inte se till problemen utan gillar att hjälpa till att lösa dem · Har intresse för teknik och datorer · Kanske gillar du sociala medier Vi erbjuder dig både ett underbart gäng med härliga kollegor och en av de vackraste miljöerna att jobba i. En storslagen natur som bär upp alla våra årstider. Gillar du att träna kan vi servera dig fina möjligheter. Hos oss är man aldrig fullärd och det gillar vi, utbildning och utveckling uppmuntras. Tjänsten är deltid ca 75 % med goda chanser till 100% i framtiden. Arbetstiden är enligt överenskommet schema, i första hand vardagar där ett par kvällar ingår, men även vissa helger. Tillträde snarast. Uttagning sker löpande.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Mötesvärd & receptionist

Reception/Mötesvärd 50% Du vill möta dina gäster med ett stort leende, för service är det som du älskar. Skogshem och Wijk erbjuder inte bara en inspirerande och vacker miljö som kombineras med sköna sängar och god mat, utan allt från stora event till mindre personliga möten, fester och aktiviteter. Våra kunder är här för att få en upplevelse tillsammans och vi vill skapa rätt förutsättningar för att de ska få ett lyckat möte. Nu söker vi en person med sinne för och som prioriterar detaljer samt kan uppfylla våra kunders önskan och tillsammans med dina kollegor kan skapa den där gästupplevelsen i världsklass. Du har rätt känsla, inställning och kunskap att vägleda våra kunder genom ditt arbete. Vi strävar efter att de ska återvända till oss år efter år så vi försöker alltid göra det yttersta för att alla gäster skall vara nöjda med sin vistelse hos oss. Dina kollegor är ett gäng generösa, roliga och hårt arbetande personer som stöttar varandra och jobbar tätt tillsammans, därför vill vi även att du har den drivkraften och viljan att samarbeta. Vissa perioder har vi ett extra högt tryck på gäster och det finns stunder när det behövs ett extra par händer, då ser vi till att hugga i där det kan behövas för stunden, vilket till exempel kan vara att ställa i ordning en möteslokal eller gå ut med tallrikar i restaurangen. Då ditt jobb till stor del kommer att bestå av att kommunicera med kunden är flytande svenska och goda kunskaper i engelska en förutsättning. Fler språk ger såklart en stjärna i kanten. Dina arbetsverktyg är dator samt telefon så där ska du ha vana och god kunskap förutom att du skall ha en god kommunikativ förmåga i relationen till människor. En stor fördel är om du har några års erfarenhet från liknande arbete inom hotell/konferens och har arbetat med HotSoft eller liknande hotellbokningssystem tidigare men är inget krav. Eftersom vi ligger mitt i den vackra naturen går här heller inte tunnelbanan var 10e min, vilket innebär att det är en fördel med körkort och egen bil. Dina arbetsuppgifter blir följande: · Allt förekommande dagligt receptions-/mötesarbete · Att vara uppdaterad på teknik i konferenslokaler och allmänna utrymmen. · Möblera lokaler och vara behjälplig med tekniken i lokalerna · Ansvarig för renhållning och ordning av lobby- och receptionsytor · Ständigt uppdatera checklistor för att säkerställa kvalité i leveransen i receptionen. Vi tror att du som person: · Gillar att bidra till kvalité i leveransen · Prioriterar efterlevnad av rutiner · Samarbete med andra avdelningar och kunna hjälpa till vid behov · Inte se till problemen utan gillar att hjälpa till att lösa dem · Har intresse för teknik och datorer · Kanske gillar du sociala medier Vi erbjuder dig både ett underbart gäng med härliga kollegor och en av de vackraste miljöerna att jobba i. En storslagen natur som bär upp alla våra årstider. Gillar du att träna kan vi servera dig fina möjligheter. Hos oss är man aldrig fullärd och det gillar vi, utbildning och utveckling uppmuntras. Tjänsten är deltid ca 50 % Arbetstiden är enligt överenskommet schema, i första hand vardagar där ett par kvällar ingår, men även vissa helger. Tillträde snarast. Uttagning sker löpande.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
MAX Lidingö söker Helgjobbare!

MAX är Sveriges äldsta burgarkedja och vi använder oss endast av lokalt kött, kyckling och bacon. Vi har också branschens bredaste utbud av gröna burgare. År 2008 blev vi världens första restaurangkedja att klimatmärka menyn och klimatkompensera alla utsläpp.  Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Medarbetare Kassaansvarig och förbutik

Vår vision ”Grönast på ön”! Ett ständigt pågående arbete hos oss för att sälja varor hållbart med fokus på Hälsa, Miljö & Ekologi. Förutom vårt stora miljöfokus är vi en matinspirerande butik som satsar på bra färskvaror och hög personlig service. Nöjda kunder är det viktigaste för oss och vi vill alltid ge bästa möjliga service och försöka överträffa våra trevliga kunders förväntningar. Vi vill att både kunder och personal ska längta till oss! Kunden är den viktigaste personen i vår butik! Vi söker dig som älskar service och kundkontakt och har förmågan att sprida glädje både bland kunder och medarbetare. Du bör tycka om att arbeta i ett högt tempo då vi servar många kunder i självscanningen och förbutiken. Du bör ha förmågan att organisera och arbeta strukturerat även i stressiga situationer.För att trivas hos oss är du positiv och glad, tycker om att prestera på hög nivå Krav för tjänsten är att du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter Arbetet innebär att du som kassaansvarig har yttersta ansvaret för kassalinjen med dess personal eftermiddag/kväll samt planering av arbetet i kassalinje/självscanning, i förbutiken har du jobbat med Post i butik Atg och Svenska spel. Du kommer även att jobba i vår kassalinje. Du behärskar god svenska i tal och skrift. Stämmer detta in på dig är du välkommen att söka. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka. Tjänsten är på 28,5 tim/v med arbete varannan helg.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024