Lediga deltidsjobb i Ludvika
Det finns totalt 21 lediga deltidsjobb att söka i Ludvika
In everything we do, we believe in being sincerely caring and in chasing perfection, so that we can enjoy and deliver happiness :-) As a housekeeper, your main task is to be responsible for cleaning hotel rooms. You maintain the cleanliness of the hotel and ensure that the hotels' cleaning and service concepts are followed. We are looking for you, who care about delivering good service and you who take your own initiatives. You are professional and personal in your treatment of both guests and colleagues. You must have good physique, cope well with a fast pace working environment, spread positive energy and have a good organizational ability. Previous experience of hotel work in cleaning is an advantage, but not a requirement. You must speak and understand English. If you speak Swedish it is an advantage, but not a requirement. --- Working Hours: 9:00 to 15:00 Monday to Friday. Saturday+Sunday 10-15:30 (Every second weekend) (If you are studying SFI, then we can potentially adjust your schedule to match that.) Working Hours: 20-25 hours per week depending on your availability. Start: As soon as possible Salary: According to collective agreement Last application day: Selection will take place on an ongoing basis, we therefore recommend that you do not wait with your application! --- For housekeeping, we are always looking for sincerely caring individuals. We look for detail-oriented and dedicated employees who have service and interior design as an interest. Here you get space to be part of a fantastic team of similarly caring employees and contribute to creating a beautiful and inviting hotel that our guests want to come to, stay at and return to. Your contribution is absolutely central for us to be able to deliver high-quality guest experiences. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker passionerade Baristor som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Barista på Espresso House får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där ni har kul bakom baren samtidigt som ni skapar lönsamhet. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Har du ingen Baristautbildning? Ingen fara! Vi utbildar alla våra nya medarbetare till baristor! För att börja jobba som Barista måste du ha fyllt 18 år, är du yngre kan du i stället söka tjänsten som HOST. Arbetstiderna varierar mellan dagar, kvällar och helger. Vi söker dig som: • Har fyllt 18 år och är redo att kliva in bakom baren! • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor samt brinner för att ge superservice! • Är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av försäljning • Känner stolthet för det varumärke du arbetar för och ser en framtid inom servicebranschen • Gillar att arbeta i ett högt tempo och att effektivisera arbetet • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nudig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en killei 15 årsåldern bosatt i Grängesberg har goda kunskaper i svenska har B-körkort och tillgång till bil Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av att kommunicera med hjälp av alternativ kommunikation är ansvarstagande och lugn har tålamod och är lösningsfokuserad Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar". Det är två tjänster, tjänst 1 är på ca 75%tjänst 2 är på ca 45% Tjänsterna innebär varierande arbetstiderunder dagtid, kvällstid och nattetid med jour både vardag och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående ellerenligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Matilda Ehrencrona | Rekryteringsansvarig Humana
Älskar du musik och vill dela din passion med andra? Medborgarskolan söker nu kursledare i Uppsala, Karlstad, Gävle, Ludvika och Falun. Är du gitarrlärare, pianolärare eller sånglärare – eller kanske undervisar i något annat instrument som trummor eller trumpet? Har du en unik idé för en musikkurs? Vi är öppna för förslag! Vi söker dig som: • Har kompetens inom musik – sång eller instrument. • Är engagerad och inspirerande i ditt sätt att undervisa. • Gillar att möta människor och dela med dig av dina kunskaper. • Vill vara en ambassadör för Medborgarskolan och bidra till att vår gemensamma verksamhet utvecklas och växer. Det här erbjuder vi: • Deltidsanställning - Flexibla arbetstider – kurser hålls främst kvällar och helger. • Möjlighet att påverka kursinnehåll och upplägg. • En kreativ, utvecklande och inspirerande arbetsmiljö. Hos Medborgarskolan blir intresse till kunskap, och du får en chans att inspirera deltagare på deras musikresa. Intervjuer sker löpande, ansökan är öppen tills tjänsterna är tillsatta. Skicka in din ansökan idag – vi ser fram emot att höra från dig! 🎵 Medborgarskolan är ett studieförbund med ett brett kursutbud, stor musikverksamhet och samarbete med föreningar och grupper inom många olika ämnen. Deltagarna är i alla åldrar och med olika bakgrunder och intressen.
Hej och välkommen till din nästa utmaning! Vi söker en lugn och trygg person som vill göra skillnad i vardagen för vår kund i Grängesberg. Är du den vi söker? Läs vidare! Om rollen Som personlig assistent kommer du att vara en viktig del av kundens dagliga liv. Din insats gör att kunden kan leva ett aktivt och självständigt liv. Du kommer att hjälpa till med både praktiska och sociala aktiviteter, vilket ger en varierad arbetsdag fylld med meningsfulla uppgifter. Du behöver ha god fysik eftersom det förekommer manuella lyft. Vem är vår kund? Vår kund är en glad och livfull person med MS som bor i Grängesberg. Du bör gilla katter eftersom det bor en här. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarstagande, inkännande och har en lugn personlighet. Du är lösningsorienterad och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Det är viktigt att du har en positiv inställning och är lugn och trygg i dig själv. Erfarenhet inom personlig assistans är meriterande men inte ett krav. Krav och önskemål Körkort för manuell bil. Tillgång till bil. Du bör behärska svenska väl, både i tal och skrift. Du ska vara fri från pälsdjursallergi och tobaksfri. Arbetstid och omfattning Tjänsten är på 50-85% med möjlighet till ökad arbetstid vid behov. Arbetet sker på dagtid, kvällar, dygn och helger. Vi utför bakgrundskontroll på de som går vidare i processen. Om du känner att du vill vara med och göra skillnad hos vår kund och samtidigt växa i din yrkesroll, tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig varmt till vårt team. Sök idag, då tjänsten kan tillsättas innan annonstidens slut! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Vi söker dig som kan arbeta inom hemtjänst antingen i de centrala delarna av Ludvika eller i ytterområdet som innefattar Sunnansjö, Grängesberg och Fredriksberg. Vi behöver dig under perioden vecka 25-32 och antingen jobbar du 4 eller 8 veckor. Ditt uppdrag Du åker hem till brukare och hjälper dem med bland annat inköp, bädda sängen, diska, matberedning och social aktivitet. Inga omvårdnadsuppgifter förekommer. Utsedd handledare finns som vägleder och stöttar dig under hela perioden. Varje period är det två stycken med A-traktor som arbetar och ni har möjlighet att hjälpa varandra. Ytterområdet har ett stort geografiskt område och du behöver en egen godkänd A-traktor att transportera dig i. Du måste även ha ett godkänt AM körkort. Vi förutsätter att bilen inte har några olämpliga dekaler. Självklart får du milersättning för att du använder din A-traktor. Dina kvalifikationer och meriter Vi har inget krav på utbildning utan ser till personlig lämplighet. Vi vill att du är ansvarsfull, håller tider och tar ditt uppdrag seriöst och självklart är det viktigt att du tycker om människor och trivs med sociala kontakter. Vi behöver dig under perioden vecka 25-32 och antingen jobbar du 4 eller 8 veckor. Du får introduktion i verksamheten innan du börjar på din tjänst I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsvillkor Sommarjobb/säsongsanställning. Heltid/Deltid. 4 eller 8 veckor. Tillträde efter överenskommelse. Timavlönad samt milersättning. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Rekrytering av kandidater sker löpande, ansök därför redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-04-30 Vi läser alla ansökningar och en första kontakt sker via mail. Ange tydligt i din ansökan vilket område du önskar. Upplysningar Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Bemanningsenheten på tel. 0240-869 80 Facklig kontakt Kommunal, tel. 0240-860 00
Västerbergslagens utbildningsförbund, VBU, är ett kommunalförbund som bedriver gymnasieutbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och uppdragsutbildning. Vi ansvarar även, på uppdrag av Ludvika och Smedjebackens kommuner, för det kommunala aktivitetsansvaret och kulturskolan. VBU har ca 260 anställda och totalt 2 800 elever samt omsätter 260 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om VBU och våra olika skolor hittar du på vår hemsida www.vbu.se. Om dig Du har lärarexamen med 30 hp i svenska som andraspråk och lärarlegitimation. Du bör ha god digital kompetens och intresse av att bygga upp kurserna på ett flexibelt sätt. En förutsättning för att kunna trivas hos oss är att du, på samma sätt som vi, tror på att det går att skapa en av Sveriges bästa skolor och arbetsplatser genom hög kvalitet, delaktighet, trygghet, samarbete, tydlighet och respekt. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill undervisa i svenska som andraspråk, handleda och stötta vuxna elever i deras lärande samt arbeta med övriga arbetsuppgifter som ingår i det pedagogiska uppdraget. Som lärare på VBU står du för ett ledarskap som utmanar och skapar förtroendefulla relationer med hög delaktighet. Vidare kommunicerar och formulerar du mål och utvärderar arbetssätt, metoder och måluppfyllelse tillsammans med elever och kollegor i det dagliga arbetet. Du har god förståelse för hur eleverna tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Vidare situationsanpassar du undervisningen med inriktning på att alla elever ska nå så långt som möjligt och anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Som stöd använder du din didaktiska och metodiska kompetens fullt ut med en bred arsenal av metoder, verktyg och djupa ämneskunskaper. Vi söker just nu lärare för att arbeta med orienteringskurser mot SFI. Arbete på plats i Ludvika. Om anställningsvillkoren Tjänsten är en tidsbegränsad särskild visstidsanställning på 50% fram till 27 juni 2025. Start så snart som möjligt efter överenskommelse. Vi begär utdrag ur belastningsregistret vid anställning. Om ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag den 14/2 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdagen. Jessica Mattsson Rektor 0240 867 24 [email protected] Charlotte Borg Sveriges lärare 0240 866 98 [email protected] Sveriges Lärare Expeditionen Facklig representant 0240-86758
Jag är en 40-årig kvinna som tycker om musik, resor och att umgås med mina vänner. Jag har en kombination av psykisk och reumatisk funktionsnedsättning och söker därför assistenter. Jag söker kvinnliga assistenter som kan motivera och begränsa mig vid olika aktiviteter och som även kan ge mig fysiskt stöd i vardagens olika situationer. Det är viktigt att du har ett genuint intresse av att lära känna mig och mina behov. Du kommer att bli en del i min vardag och därför är det viktigt att du är lyhörd och har ett stort engagemang i ditt arbete. Jag söker dig som är lugn, empatisk och trygg i dig själv. Du ska vara rökfri och det är fördel om du har körkort och tillgång till bil, men inget krav. Jag har en katt, så du kan inte vara allergisk mot pälsdjur. Arbetstider: Deltid samt extra vid behov men chans till fasta pass dag, kväll och helg. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG: Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!
Vi söker nu en företagsläkare till ett spännande uppdrag på en mottagning i Dalarna. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Utföra hälsoundersökningar av olika slag Ansvara för rehabilitering, göra bedömningar Utfärda lagstadgade intyg och undersökningar Göra medicinska bedömningar av hälsa och arbetsförmåga Rapportera resultat från exempelvis hälsoundersökningar till företagsledningar Ge rådgivning i hälsa och arbetsrelaterade frågor Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad specialistläkare inom Allmänmedicin och har minst 2 års yrkeserfarenhet. Specialistutbildning som företagsläkare och inom allmänmedicin Minst två års erfarenhet inom företagshälsa Rollen som bemanningsläkare hos oss passar perfekt för dig som är engagerad, lättlärd och trygg i din yrkesroll. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift då god journalföring är viktigt. Vi lägger stor vikt vid goda referenser. Du ska ha god medicinsk kompetens, ett stort patientfokus samt bra samarbetsförmåga med kollegor. Period Tillträde enligt överenskommelse Om oss Clara Care är det personliga bemanning- och rekryteringsföretaget. Vi är lyhörda och hjälper dig att hitta ditt nästa uppdrag. Vi erbjuder bl.a: Hög ersättning som vårdpersonal förtjänar Flexibilitet utifrån dina önskemål, behov och förutsättningar Boende och resa vid uppdrag på annan ort Avsättning till tjänstepension Vår vision är ett samhälle med en välfungerande vård och omsorg för alla! Där trivs personalen eftersom de har en hållbar arbetsmiljö, bra villkor och ges förutsättningar att göra ett bra jobb samtidigt som de får möjlighet att utvecklas. Där är patientsäkerheten hög och vårdköerna korta. Vi vill göra branschen mer human och tillgänglig, Clara Care är din partner!
VI SÖKER DIG, engagerad och nyfiken legitimerad förskollärare, som vill vara med i starten av en ny förskola. Du ska vara väl förtrogen med förskolans läroplan. Som förskollärare har du ansvar för det pedagogiska arbetet och skapa förutsättningar för ett lustfyllt lärande utifrån förskolans läroplan. Du ansvarar för att driva arbetslagets arbete i riktning mot målen. Du har viljan att prova och utveckla nya arbetsmetoder samt förmågan att engagera barnen till en lärorik och kreativ verksamhet i samarbete med arbetslaget och i dialog med föräldrar. Vi söker en förskollärare med inställningen att barnet kan om den ges möjligheten. Vårt arbete präglas av en tydlig respekt för individen samt en bra relation till barn, vårdnadshavare och kollegor. Vi arbetar för att skapa en trygg, rolig och lärorik utbildning för våra barn, där vi erbjuder barnen en spännande och kreativ miljö. Vi ser utemiljön som viktig resurs och mycket av den pedagogiska verksamheten bedrivs just utomhus, både på gården och i skogen. Du ska ha en god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och arbeta kvalitetsmedvetet både mot barn, kollegor och vårdnadshavare. Du ska kunna uttrycka dig mycket bra på svenska både i tal och skrift. Vi erbjuder friskvårdstillägg, pedagogiska måltider och arbetskläder för utomhusbruk. Kompetensutveckling sker löpande. Vi samarbetar delvis med vår ”tvillingförskola” i Håksberg. Om oss Olympicaförskolan Marnäs är en treavdelningsförskola. I dagsläget har vi enbart öppnat en avdelning (ambitionen är att växa). I vår närmiljö finns skog, äng och sjö. Olympica har profilen idrott, lek och rörelse vilket visar sig genom egna fysiska aktivitetstraditioner samt som medvetna inslag i vår planerade undervisning. Respekten för varje människas lika värde har vi i ständigt fokus och arbetar aktivt med motverkande alla slag av kränkande behandling. Olympica driver också skolor och förskolor i Skålö, Leksand, Gagnef, Täby och Hedemora. Mer information finner ni på vår hemsida www.olympica.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 21 jobb