Är du en serviceinriktad person som älskar att möta nya människor? Vill du vara en central del av vårt företag och bidra till en positiv arbetsmiljö? Då har vi en spännande möjlighet för dig. Vår nuvarande kontorsassistent ska nämligen snart gå på föräldraledighet och därför söker vi nu någon som kan vikariera för henne under ca ett år. Tjänsten är ett föräldravikariat på halvtid med arbetstiderna 08:00-13:00 som sträcker sig från juni 2025 till juli 2026. Vårt kontor kommer att vara din arbetsplats och som kontorsassistent hos oss kommer du att vara vårt ansikte utåt. Du bemannar vår reception och växel och välkomnar gäster med ett varmt leende samt ser till att varje besök och samtal blir en positiv upplevelse. Som "spindeln i nätet" kommer du att stödja våra medarbetare med blandande aktiviteter så som mötesbokningar, lunchbeställningar, duka fram onsdagsfrukost, beställa snacks och andra förbrukningsvaror som hör ett kontor till. Post och paket kommer att vara en naturlig del av din vardag – både att boka bud, att hämta och sortera post samt se till att utgående post skickas iväg. Utöver det ansvarar du för att de allmänna ytorna ser trevliga ut och att mötesrummen är representativa inför våra mötesbesök. Vi söker dig som: Talar och skriver flytande svenska och engelska. Är bekväm med Office-paketet, Outlook och Teams. Har en kommunikativ och social personlighet som trivs i möten med människor. Har förmåga att hantera flera ärenden samtidigt Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av serviceyrke Om oss: Orange Cyberdefense är Sveriges ledande cybersäkerhetsföretag. I Sverige är vi 400 kollegor och globalt 3000 kollegor. Vår vision är att bidra till det säkra digitala samhället. På Orange Cyberdefense är vi alla olika men med samma passion för cybersäkerhet; och det är vår främsta styrka. Vi är stolta över våra olikheter, erfarenheter och bakgrunder och är övertygade om att vi måste inkludera alla för att också kunna erbjuda lösningar som passar just alla. Rekryteringsprocessen: Vi gör ett löpande urval vilket gör att tjänsten kan plockas ned innan sista ansökningsdag. Så vänta inte med din ansökan. Har du någon funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare [email protected]. Vi återkopplar så snart vi kan i rekryteringsprocessen.
Medverkande i studie om inkontinensskydd Vi söker åtta stycken erfaren undersköterska för att delta i en studie om inkontinensskydd. Studien syftar till att testa och utvärdera olika skydd i praktisk användning för personer med varierande grad av rörlighet – från självständig rörelse till sängliggande med behov av lift. Om uppdraget: Studien genomförs i Malmö under hösten 2024 en förstudie kommer att ske den 22/4 Den består av 4 faser, där varje fas är en heldag. Du kommer att vara delaktig i att applicera och utvärdera inkontinensskydd med olika rörlighetsnivåer. Studien fokuserar bland annat på enkelheten att använda produkten och hur den fungerar i praktiken. Arbetet sker i en testmiljö med handledning av experter inom området. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska. Har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med inkontinensskydd. Har erfarenhet av att använda patientliftar från Arjo eller annan mobil lift. Talar och skriver flytande svenska. Är bekväm med vårdnära arbete och har förståelse för hygien- och omvårdnadsrutiner. Är noggrann och följer instruktioner väl. Praktisk information: Plats: Malmö Datum: fyra heldagar under hösten Ersättning: Utgår för deltagandet. Delta en till fyra dagar. Vill du vara med och bidra till utvecklingen av bättre inkontinensskydd? Sök uppdraget. Är du tveksam vilka liftar du har arbetat med så är det meriterande om du arbetat med dessa från Arjo som du kan se videos på, eller snarlika. Maximove (passiv lyft): https://www.arjo.com/int/products/patient-handling/floor-lifters/maxi-move/ Sara Flex ( stå-lyft) https://www.arjo.com/int/products/patient-handling/standing-and-raising-aid/sara-flex/ Anställning Du kommer få ersättning för varje dag du deltar i studien av Vårdlänken Bemanning Rekrytering, Ersättningen utgår efter hur många dagar du deltar i studien. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Glöm inte att lämna ett fullständigt cv som visar att du har erfarenhet av kraven i denna annons. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Om oss Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats. Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/vardlanken/?viewAsMember=true
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter som har lätt för att prata och syntolka åt en 19-årig kille i Tygelsjö. Killen bor tillsammans med sin familj i en villa och i hemmet finns också en mindre hund. Till följd av sina funktionsvariationer har killen behov av hjälp att genomföra aktiviteter så som träning, bada och vara ute i naturen på sin fritid. Han behöver också hjälp med personlig omsorg och hygien, förflyttningar, samt stöd och hjälp i samband med måltider och kommunikation. Som assistent behöver du hjälpa killen att syntolka omvärlden då han är blind, därav är det viktigt att du har lätt för att prata och berätta om vad som sker i omgivningen för att killen ska hänga med i vad som sker. Killen har inget talat språk och som assistent behöver en också tolka vad killen vill eller vill förmedla. Innan du börjar arbeta själv med killen får du en ordentlig introduktion för att lära känna killen och lära dig hantera olika situationer. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är ansvarstagande, trygg och lugn som person. Du ska ha lust och vilja att arbeta med en ungdom som har omfattande funktionsvariationer. Du är med fördel stark för att klara av att hjälpa killen vid förflyttningar och du har en positiv utstrålning. Liknande erfarenhet är bra men inte nödvändigt för uppdraget. Personlig lämplighet och interaktion med killen är däremot viktigt. Du ska ha körkort då du behöver köra kunden i hans bil till diverse aktiviteter. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Vi erbjuder timanställning till en början men för rätt person finns det möjlighet till schemarad. Arbetstiderna varierar mellan morgon, dag och kväll, såväl på vardagar som på helgdagar. Vi erbjuder dig en arbetsplats i en härlig familj med varierande arbetsuppgifter. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig och uppdragschef. Emilia Östlund [email protected]
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Malmö. Vår kund är rullstolsbunden och behöver hjälp med förflyttningar, personlig hygien, måltider, på- och avklädning, aktiviteter etc. Det ställer höga krav på assistenten att vara observant och närvarande då kunden använder Bliss-kommunikation. Arbetet sker i hemmet och i kundens närmiljö. Arbetstiderna är förlagda både dagtid och kvällstid. Du kommer få en ordentlig introduktion på arbetsplatsen och erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inget krav. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund tror vi att du brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver och du behärskar det svenska språket väl. Meriterande är om du har erfarenhet att arbeta med olika typer av hjälpmedel. Vi tror även att du är: Noggrann Tålmodig Lugn Initiativtagare Fantasifull Krav Körkort Kan svenska Stor vikt läggs på personlig lämplighet, välkommen att söka! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt! OmsorgsCompagnietvärnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Terminalarbetare – Deltid (50%) – Malmö Shark Bemanning AB söker nu en terminalarbetare till en av våra kunder i Malmö. Är du morgonpigg, noggrann och trivs med ett fysiskt arbete i högt tempo? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten:I rollen som terminalarbetare kommer du främst att arbeta med sortering av paket i en modern och välorganiserad terminalmiljö. Arbetet innebär att ta emot, sortera och placera paket på rätt plats enligt instruktioner. Du arbetar i team men med stort eget ansvar. Arbetstider:Tisdag till lördag Kl. 14-20 Tjänsten är på 50% och passar dig som söker ett deltidsjobb, kanske vid sidan av studier eller annat arbete. Vi söker dig som:- Är noggrann och strukturerad - Har god fysik och gillar att röra på dig - Behärskar svenska i tal och skrift - Är punktlig och ansvarstagande Meriterande:- Erfarenhet från liknande arbete inom terminal, lager eller logistik Vi erbjuder:- En trygg anställning enligt kollektivavtal - En arbetsplats med härlig laganda - Möjligheter till mer arbete på sikt Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Ansök nu och bli en del av Shark Bemanning AB – där människor och möjligheter möts.
Lite kort om oss som företag: In Store Marketing erbjuder ett heltäckande utbud av butikstjänster för dagligvaruhandeln/ detaljhandeln inom affärsområdena Merchandising-Demo-Innesälj-Fältsälj-Logistik. In Store Marketing är ett helägt dotterbolag till Consivo AB, i koncernen ingår också Sales Support Nordic Group AB samt systerbolag i de övriga nordiska länderna. Företaget startade 2014 i Linköping och drivs av personer med mycket lång branscherfarenhet inom dagligvaruhandeln. Vår övertygelse är att framgångsrika affärsrelationer bygger på fair play och långsiktighet ,lika mycket som på en förmåga att effektivt skapa resultat. Vem söker vi: Vi söker dig som har en social kompetens utöver det vanliga och som inte räds att ta kontakt och prata med människor. Du skall vara flexibel, ansvarstagande och utåtriktad. Du kommer att representera välkända varumärken och vara deras ambassadör i butik. Arbetet innebär att bjuda på smakprover och det kan även förekomma enklare matlagning. Tjänsten är en timanställning och passar utmärkt för dig som redan jobbar på timmar och vill utöka dessa, studerar eller vill dra ned på arbetstimmarna. Meriterande om du arbetar eller har arbetat med liknande uppdrag innan, dock inget måste. Bil och körkort är ett krav då arbetsplats och uppdrag kan vara varierande. Svenska i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder: Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal samt försäkringar. Läs mer på www.instoremarketing.se
Vi på Axelsons SPA & Skin Clinic Malmö växer och i våra väldesignade lokaler mitt i centrala Malmö, där lugnet infinner sig så fort man stiger innanför dörren, arbetar ett positivt gäng där värme, serviceanda och driv sätter tonen. Vi söker en medicinsk fotvårdare som kan hjälpa oss ta hand om våra underbara kunder. Meriterande är om du har några års erfarenhet samt är en fena på försäljning. På Axelsons spa jobbar vi med fotvård/pedikyr och medicinsk fotvård. Som person ser vi att du är flexibel, säljande, pålitlig och serviceminded. Du har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor samt ser försäljning som en service till kunden. Just nu söker vi en medicinsk fotvårdare på 50% Vill du bli en del av vårt växande team? Intervjuer hålls löpande och vi rekryterar vartefter behovet ökar. Vid frågor om tjänsterna kontakta [email protected] Varmt välkommen att söka till oss
Plats: Blomsterlandet, Löddeköpinge Period: Omgående – 30 juni Arbetstid: Ca 30 h/vecka, varierande pass mellan 08–17 eller 10–19. Varannan helg, 10-17:00. Arbetsuppgift: Kassaarbete. Kundservice inom växter, krukor och trädgårdsprodukter. Stödja i övriga butiksuppgifter vid behov. Upplärning sker på plats – du får en värdefull inblick i hur Blomsterlandet arbetar. Meriterande kvalifikationer: Utbildning inom trädgård, floristik eller liknande med inriktning på blommor och växter. Innehav av truckkort. Tidigare arbetslivserfarenhet inom blomsterhandel eller växtbutik. Erfarenhet av kundservice och försäljning i butiksmiljö. Goda kunskaper i växtvård, säsongsvariationer och produktpresentation. Om Storesupport by Job&Talent: Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan: Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM VEM VI SÖKER: Erfaren och självgående servis som vill jobba extra. Kan bära minst tre tallrikar. Trivs med att jobba på olika ställen. HUR DET FUNGERAR: Arbeta på olika platser, ibland flera under samma vecka, eller på längre uppdrag. Möjlighet att arbeta dagtid, kvällar eller specifika dagar beroende på vad du vill. Flexibilitet och möjlighet att arbeta när det passar dig bäst. FRAM ERBJUDER 145 - 190 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. FLEXIBEL LÖN. Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? VILKA ÄR FRAM BEMANNING? FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö. Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning. Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner
JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM VEM VI SÖKER: Erfaren och självgående kock som vill jobba extra. Känner sig säker på grunderna i matlagning. Trivs med att jobba på olika ställen. HUR DET FUNGERAR: Arbeta på olika platser, ibland flera under samma vecka, eller på längre uppdrag. Möjlighet att arbeta dagtid, kvällar eller specifika dagar beroende på vad du vill. Flexibilitet och möjlighet att arbeta när det passar dig bäst. FRAM ERBJUDER 170 - 210 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. FLEXIBEL LÖN. Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? VILKA ÄR FRAM BEMANNING? FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö. Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning. Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner
Välj ett jobb för att visa detaljer