Lediga deltidsjobb i Mellerud

Det finns totalt 4 lediga deltidsjobb att söka i Mellerud

Museichef Dalslands Museum och Konsthall
Stift Dalslands Museum och Konsthall
Verkställande direktörer m.fl.

DALSLANDS KONSTMUSEUM SÖKER MUSEICHEF Dalslands konstmuseum är beläget i Upperud i Melleruds kommun. Det grundades 1995 och drivs idag av en stiftelse. Museet är ett av de museer som har ett långsiktigt uppdrag från Västra Götalandsregionen. Långsiktiga uppdrag ges till institutioner och kulturverksamheter som har omfattande betydelse för regionens kulturella infrastruktur. Dalslands konstmuseum håller öppet från mars till och med november och har de senaste åren haft drygt 25 000 besökare om året. Verksamheten är baserad på att visa svensk samtidskonst. Till museet hör även ett kafé, en park samt en gästateljebostad. Om tjänsten Museichefen ansvarar för att på en strategisk nivå planera, leda och utveckla museet i enlighet med styrelsens vision och mål. Du har det övergripande ansvaret för verksamheten och för att driva och utveckla museet som varumärke och besöksmål. Dalslands konstmuseum är organiserad med en museichef (80%), en konstpedagog (50%) och en kaféansvarig (50%). Därtill 4–5 timanställda medarbetare med varierade uppgifter. En viktig del i din roll blir att fortsätta förankra och utveckla museets verksamhet lokalt men även nationellt. Dalslands konstmuseum har en stabil grund och är ett etablerat besöksmål i regionen och ditt uppdrag blir att förvalta museets varumärke och museet som en viktig samhällsaktör. Du förväntas förvalta och utveckla det upparbetade nätverk som finns, såväl lokalt som nationellt. Din kompetens och erfarenhet Du ska ha en akademisk utbildning inom konstområdet eller motsvarande som bedöms relevant för tjänsten. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat som chef med personal- och budgetansvar. Du ska även ha erfarenhet av och mycket goda kunskaper inom konstområdet. Erfarenhet av en publik verksamhet och/eller besöksnäringen är meriterande. Du har goda erfarenheter av att driva utvecklingsarbete på ett övergripande plan och är väl grundad i att arbeta med kultur- och värderingsfrågor. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Har du tidigare arbetat inom offentlig verksamhet och har en god förståelse för sådana verksamheters processer och arbetsgång, ser vi det som meriterande. Högt meriterande är även goda kontaktnät inom konstområdet Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Du är en trygg ledare med ett förhållningssätt som fokuserar på individerna och att allas erfarenheter och kompetenser är en viktig del i att verksamheten drivs framåt. Du är ansvarstagande och driftig i förändringsarbete och ser möjligheter till utveckling, samtidigt som du har förmåga att förvalta och använda organisationens styrkor på bästa sätt. Du bidrar till att skapa goda samarbeten inom hela verksamheten genom att visa engagemang och intresse och vara ett gott föredöme i samverkansfrågor. Du inger förtroende genom att vara inlyssnande till verksamheten, men även genom att vara tydlig med riktning och vägval när det behövs. Du är en mycket god nätverkare som skapar och bibehåller relationer internt, såväl som externt. Anställning Museichef med ett förordnande på 80% i sex år med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Ersättning Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan. Kontakt Kontakt vid frågor om tjänsten eller stiftelsen Bertil Larsson Stiftelseordförande tel. 0736606998 Kontakt vid frågor om verksamheten Jörgen Svensson Museichef tel. 0733225674 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-04-30 Ansökningen ska mejlas till [email protected]

7 april 2025
Sista ansökan:
7 maj 2025
Brevbärare Mellerud, Tidsbegränsad anställning
PostNord Sverige AB
Brevbärare och postterminalarbetare

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 80%. Anställningen startar omgående och pågår fram till och med vecka 35. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid, måndag till fredag. Du kommer att utgå från Österrådagatan 13 B, 464 31 Mellerud. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

4 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Multisjuk kvinna 60 års åldern i Melleruds kommun söker timvikarier vid ...
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Humana assistans söker personliga assistenter till en multisjuk kvinna som bor i Mellerud. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie. Kvinnan behöver hjälp och stöttning i alla delar av sin vardag. I dina arbetsuppgifter ingår hjälp med den dagliga livsföringen, så som hygien, matlagning, inköp och planering, städning och tvätt m.m. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nudig som stämmer in på följande: vill arbeta hos kvinna i 60 åråldern bosatt i Mellerud har goda kunskaper i svenska är kvinna lugn och stabil ansvarsfull positiv Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har utbildning inom vård och omsorg Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Arbetstiderna är varierande fördelat på hela dygnet. Under natten arbetar du väntetid med 6 timmar per natt. Du behöver således kunna arbeta både dagtid och nattid.Aktuell anställningsform är timanställning, där du kommer jobba vid behov. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Jonathan Mårtenssonpå"[email protected]".

4 december 2024
Sista ansökan:
23 maj 2025
Undersköterska, personlig assitent eller klok varm medmänniska sökes till e
Nursehouse Consulting AB
Personliga assistenter

Nurse Inhouse erbjuder omsorg i hemmet för privatpersoner. Vi har nu en äldre dam i Mellerud som önskar sällskap och stimulans 4-7 gånger i veckan, 4,0 timmar åt gången. Ta en nypa frisk luft, fixa hemma, laga mat tillsammans. Helt enkelt se till att dagen blir bättre, tryggare och härligare! Start så snart som möjligt. Perfekt syssla t ex för en pensionär. Rätt person på uppdraget är det viktigaste! Du ska ha livserfarenhet, gärna vara äldre, 40 år eller mer.Du har erfarenhet av omsorg och omvårdnad.Vi söker en serviceminded lösningsorienterad person som är pigg, glad och social.Du behärskar svenska språket. Nurse & Doctor House är ett tryggt och säkert bemanningsföretag för vårdpersonal och vårdenheter, där ingår också Nurse House Consulting. Vi har lång erfarenhet av att tillsätta rätt person på rätt plats. Vi hjälper er gärna med era personalbehov. Vi är baserade i Stockholm men arbetar med personal och arbetsgivare över hela landet.

7 november 2024
Sista ansökan:
5 maj 2025