Lediga jobb i Mellerud

Sök totalt 19 lediga jobb i Mellerud

Dalslands Sparbank söker Privatrådgivare
Dalslands Sparbank
Banktjänstemän

Dalslands Sparbank står inför en generationsväxling bland personalen samtidigt som Sparbanken har ett mycket starkt inflöde av nya kunder. Vi behöver därför anställa medarbetare för att säkerställa kompetens och fortsatt hög kundnöjdhet. Om tjänsten Som privatrådgivare kommer du huvudsakligen att arbeta med en egen kundstock genom både bokade och spontana kundmöten inom bolån, sparande, försäkringar och övriga vardagstjänster. I rollen agerar du som ett bollplank och ger goda råd till privatkunder där målet är att leverera service i toppklass. Du engagerar nya och befintliga kunder genom att hjälpa kunden med hela sin ekonomi. Om dig Du har en god förståelse för varje unik kunds individuella behov och kan därmed anpassa varje kundsituation så att bästa kvalité ges i mötet. Vi söker dig med erfarenhet inom banksektorn och privataffären, som har en relevant utbildning eller likvärdig erfarenhet. Vidare har du goda ITkunskaper som du vill fördjupa och vidareutveckla med bankens kontinuerliga digitalisering och krav på förnyad kunskap. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som tycker om att ge en hög service till kunderna, trivs i mötet med andra människor och har en ambition att överträffa kundens förväntningar. Du är utåtriktad och skapar förtroende i kundmötet. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor och som trivs i bankmiljön och har ett genuint intresse för den. Varför arbeta i Dalslands Sparbank På Dalslands Sparbank arbetar vi för stark kundnöjdhet, att utveckla Dalsland och för en bra arbetsmiljö där våra medarbetare trivs och utvecklas. Vi har väldigt starka betyg för alla dessa delar och ser fram emot att välkomna en ny kollega som bidrar till fortsatt utveckling av kundnöjdhet, samhällsengagemang och arbetsmiljö. Om Dalslands Sparbank Dalslands Sparbank är en fristående Sparbank med stabil lönsamhet, hög kundnöjdhet och en affärsvolym på ca 21 miljarder kronor. Vi har 5 kontor i Dalsland (Mellerud, Bengtsfors, Ed, Åmål och Färgelanda) med sammanlagt 64 medarbetare. Ett levande och hållbart samhälle är en förutsättning för vår banks utveckling. Därför samarbetar vi med föreningar, företag och personer som utvecklar landskapet. Det gör oss till en unik bank, den enda vars främsta drivkraft är att gynna bygden och alla som bor här. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Tandhygienist, Mellerud

I Folktandvården Västra Götaland bidrar du till jämlik hälsa och livskvalitet för alla människor i alla livets stunder. Här möter du en kultur präglad av samarbete, engagemang och glädje och har tillgång till modern teknik och experter inom alla områden. Det finns alltid någon att lära av och många att trivas med. Vi erbjuder stabiliteten för en trygg vardag och möjligheter att växa under hela ditt fortsatta yrkesliv. Bli en del av något större. Välkommen till Folktandvården! Nu söker vi 1-2 tandhygienister som vill göra skillnad Huvuduppdrag och arbetsuppgifter På Folktandvården Mellerud träffar du patienter i alla åldrar med många olika vårdbehov. Som tandhygienist hos oss har du en viktig roll för att patienterna ska känna sig bra bemötta och trygga under sitt besök. Du får användning av hela din kompetens, samtidigt som tjänsten också ställer krav på både kreativitet, empati och servicekänsla. Tjänsterna avser placering på  Folktandvården Mellerud. Observera att detta kan komma att ändras. Det kanske behöver hjälpa grann klinikerna under en period. I tjänsten ingår bland annat: Att vara en viktig del i klinikens hälsofrämjande och förebyggande tandvård för alla åldrar Arbete med egna undersökningar samt att identifiera, bedöma och planera lämpliga munhälsovårdsinsatser Uppsökande tandvård på äldreboenden Hos oss arbetar idag sammanlagt 12 medarbetare. Läs gärna mer om våra öppettider och hur du hittar hit: Folktandvården Mellerud - Folktandvården Kompetenskrav och profil Legitimerad tandhygienist Intresse för både barntandvård och vuxentandvård Kunskaper i svenska språket som motsvarar svenskt gymnasium eller Svenska C1 i såväl tal som skrift Förmåga att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt och klokt sätt Kunna ge ett stabilt och lugnt intryck även när det är mycket att göra Förmåga att samarbeta och relatera till andra människor på ett lyhört sätt Är du ny i yrket får du ett individuellt upplagt handledningsprogram under första året. Handledningen är en del av vårt utvecklingsprogram, där även nätverksträffar, team- och kommunikationsutbildning samt auskultation på specialist- eller allmäntandvårdsklinik ingår. Om rekryteringsprocessen Du som inte redan är anställd hos oss blir kontaktad av rekryterare på HR-enheten för intervju. Efter ansökningstidens slut gör klinikchefen ett urval av de sökande och kallar till intervju på kliniken. Dessa intervjuer är planerade till vecka 13-14. Folktandvården Västra Götalandsregionen gör kontroll i misstanke- och belastningsregister innan anställning. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
25 mars 2025
Inköpschef till Forest Technology Group
CMMTTO AB
Inköpare och upphandlare

Är du en erfaren inköpare som älskar att hitta förbättringar och besparingar? Som Inköpschef hos FTG erbjuds du en roll med både strategiskt och operativt ansvar för inköp. Det här är rollen för dig som gillar att kunna påverka och att jobba både globalt och lokalt. Varför inte söka rollen redan idag!? Hos FTG får du arbeta med ett välkänt varumärke inom skogsindustrin, med produkter som är synonymt med kvalitet och innovation. FTG driver branschen framåt genom tekniska framsteg och starka kundrelationer. Om rollen I rollen som Inköpschef kommer du att ha ett övergripande ansvar för både det operativa och strategiska inköpsarbetet på företaget. Du kommer att leda en inköps-medarbetare, ansvara för förhandlingar och avtal samt driva förbättringsprojekt med fokus på kostnadsbesparingar och effektiva leverantörssamarbeten. Du utgår antingen från kontoret i Trollhättan eller Bäckefors, rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. Övriga arbetsuppgifter: Förhandla och ingå nya avtal samt säkerställa kostnadseffektiva lösningar. Tillsammans med systerbolaget FTG Baltic, vidareutveckla och optimera det strategiska inköpsarbetet genom att se över befintliga leverantörer och avtal. Säkerställa ett kontinuerligt och långsiktigt hållbart leverantörsarbete. Ansvara för budget- och prognosarbete relaterat till inköp och leverantörsrelationer. Leda och förhandla transportavtal för att säkerställa kostnadseffektiva och effektiva logistiklösningar. Om dig För att lyckas i rollen som Inköpschef är du en person som trivs med att ta initiativ och har en stark drivkraft för att skapa värde och förbättringar. Du är orädd och har lätt att kommunicera på både svenska och engelska. Vi ser att du är en person som trivs med att vara delaktig i alla delar av inköpsprocessen, från att hantera det dagliga operativa arbetet till att driva långsiktiga strategiska initiativ. Du har en passion för att utmana och utveckla leverantörsrelationer och är en nyfiken och engagerad ledare som alltid strävar efter att hitta förbättringspotential. Vi söker dig som har: En relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet. Erfarenhet av både strategiskt och operativt inköpsarbetet. God kunskap i sourcing-processer och inköpsmetodik/förhandlingar, gärna från en internationell miljö. Erfarenhet av budget- och prognosarbete. Meriterande: Förståelse för logistik och materialplanering. Kontakt I den här rekryteringen samarbetar Forest Technology Group med Committo. Välkommen att kontakta Linda Samuelsson på +46 702 163 752 eller [email protected] för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! Om FTG FTG (Forest Technology Group) har genom kontinuerlig innovation levererat hållbara och driftsäkra produkter som varit banbrytande inom utvecklingen av skogsvagnar och skogskranar i Sverige sedan 1950-talet. Våra tre välrenommerade varumärken – Mowi, Moheda och Källefall – förenar en gedigen tradition av hög kvalitet, teknisk innovation och pålitliga lösningar för skogsindustrin. Sedan början av 2010-talet har vi framgångsrikt vuxit också på den europeiska marknaden och är idag en etablerad partner för skogsbrukare över hela kontinenten. FTG grundades 2005 och består av två systerbolag: FTG Cranes i Sverige och FTG Baltic i Litauen. Vi är en del av Bruks Siwertell Group, en global ledare inom system för hantering av torra bulkmaterial. Gruppen levererar innovativa lösningar till industrier som hamnar, sågverk, pappersbruk, biobränslefabriker och bioenergikraftverk. Sedan 2018 ägs Bruks Siwertell Group av JCE Group och Kalmar (tidigareCargotec), två starka aktörer med djupa rötter inom industrin och en tydlig vision för hållbar tillväxt. Vill du bli en del av vårt team? Välkommen till en arbetsplats där innovation, kvalitet och engagemang står i fokus!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Säkerhetssamordnare
Melleruds kommun
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vad kul att du är intresserad av oss! Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Nu söker vi en säkerhetssamordnare till vårt lag Som säkerhetssamordnare kommer du att arbeta med att utveckla kommunens civila beredskap. Vi arbetar tillsammans inom säkerhetsfunktionen och i samverkan med kommunens förvaltningar, bolag och förbund. Säkerhetsenheten är en av fem enheter inom kommunstyrelseförvaltningen i Mellerud. Härifrån samordnas kommunkoncernens arbete med civilt försvar, krisberedskap och säkerhetsskydd. Vi har även ett samverkansavtal med Bengtsfors kommun som gör att vi förstärker varandra och kommunernas arbeten inom området. Tillsammans är vi tre medarbetare med säkerhetschefen som din närmsta chef. Arbetsuppgifter Arbetet som säkerhetssamordnare innebär att utifrån en plan, praktiskt stötta kommunernas olika verksamheter i att planera, utveckla, följa upp, utbilda och öva våra olika förmågor för att minska sårbarheten och öka förmågan att hantera fredstida kriser och höjd beredskap. Arbetet är både strategiskt och operativt och förändras med omvärlden. Du förväntas kunna leda och driva egna projekt och processer, men också delta i och vara ett stöd i andras uppdrag. Du kommer att ha kontakt med offentliga och privata aktörer, frivilligorganisationer och allmänhet. Sannolikt kommer du även ingå kommunens krisledningsorganisation. Säkerhetsenheten arbetar med kommunal krisledning, kontinuitetshantering, beredskapsplanering, samverkan och ledning, säkerhetsskydd, utbildningar, övningar och utvärderingar inom området. Våra arbetsuppgifter kommer utformas och fördelas utifrån kommunens behov, befintliga medarbetare och dina kunskaper och förmågor. Ny kunskap är inte tung att bära. När möjlighet finns har vi en positiv hållning till kompetensutveckling inom uppdraget. Din profil Som person är du trygg, stabil och utåtriktad. Du arbetar strukturerat, noggrant och systematiskt. Du har god problemlösningsförmåga, är analytisk och har lätt att lära nytt. Du har en helhetssyn och förstår vikten av samverkan för att nå goda resultat. Du har förmåga att självständigt planera, prioritera och organisera ditt arbete så att det leder till önskade resultat inom givna tidsramar. Du har förmåga att skapa goda relationer både internt och externt, du trivs med en samordnande roll men har heller inga problem med att vara drivande i dina frågor. Du har förmågan att omsätta skrivna planer i faktiska åtgärder. Kvalifikationer Vår säkerhetsfunktion ska stärkas upp med en medarbetare som har erfarenhet eller kunskap inom områdena civilt försvar, krisberedskap och säkerhetsskydd. Vi söker dig som har ett intresse för att utveckla samhället och har kommunens invånare som central utgångspunkt i arbetet. Du har relevant högskoleexamen inom risk och krishantering, samhällsplanering, samhällsskydd eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har kunskaper inom krisberedskapssystemet eller erfarenhet av att arbeta med frågor kopplade till civil beredskap. Erfarenhet från kommunal verksamhet eller arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande. Vi är väldigt måna om att få en bra arbetsgrupp som fungerar och kompletterar varandra så utöver att ha rätt kompetensprofil är din personliga lämplighet avgörande. Uppdraget medför resor i tjänsten varför du behöver ha körkort med behörighet B. Tjänsten kräver en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) vilket innebär ett krav på svenskt medborgarskap. Ett krav är också att kunna ta till sig och kunna dela information, muntligt som skriftligt. Vi ser fram emot din ansökan. Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk i din ansökan. Intervjuerna planeras till fredagen den 11 april och måndagen den 14 april. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
1 april 2025
C-chaufför till Ragn-Sells Recycling AB
Adecco Sweden AB
Lastbilsförare m.fl.

Om tjänsten Som C-Chaufför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära vardagliga arbetsuppgifter kopplade till renhållning-, sopbil- och slambilskörning, där besök hos företag samt privatpersoner förekommer. Arbetet utförs mellan 07.00-16.00.  Du kommer att utgå från någon av Ragn-Sells anläggningar med upptagningsområde inom Bengtsfors, Ed, Mellerud och Färgelanda kommun.    Tjänsten som C-Chaufför är ett konsultuppdrag hos Adecco med start enligt överenskommelse. Urval sker löpande.   Om dig Som person har du förmåga att arbeta självständigt och är ansvarsfull och noggrann i det du gör. Du är även en person som besitter goda sociala kunskaper då kundkontakter sker dagligen. Du har en god fysik då det är en hel del fysiskt arbete i tjänsten. Du har gymnasieutbildning och har tidigare yrkeserfarenhet av att köra lastbil. Du talar, läser och skriver obehindrat på svenska. Självklart har du ett intresse för miljö. C-körkort, giltigt YKB samt förarkort till digital färdskrivare är ett krav. Det är meriterande för tjänsten om du har kännedom om det geografiska lokalområdet samt om du har god datorvana. Viktigt för tjänsten är: - C-körkort, YKB samt förarkort till digital färdskrivare - Trivas med kundkontakter - Eget driv Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.   Om Ragn-Sells Recycling AB Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. De samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Ragn-Sells erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Företaget har drygt 1500 medarbetare i Sverige. Koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland.   Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Hansson via [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]    Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
9 april 2025
Utredningssekreterare barn och unga
Melleruds kommun
Socialsekreterare

Om arbetsplatsen och organisationen Mellerud och Bengtsfors vågar tänka nytt och slår in på nya banor för att lösa framtidens kompetensförsörjning och säkra socialtjänstens utvecklingsarbete! Kommunerna har en gemensam styrning och ledning av det sociala området. Sociala området för Mellerud och Bengtsfors leds av socialchef och delas in i fem verksamhetsområden; individ och familjeomsorg, vård och omsorg boende, vård och omsorg, stöd och service (LSS och socialpsykiatri) samt stab och administration. Genom samarbetet skapas möjligheter att dela både chefstjänster och specialistkompetenser på ett sätt som blir fördelaktigt för båda kommunerna. Det finns en stor nytta med samarbetet då många frågor kopplade till kvalitetsutveckling och kvalitetsledningssystem är likartade i kommunerna, särskilt på en övergripande nivå. Vi arbetar enligt devisen ”Vi är i framkant och har en unik samverkan där individen alltid är i centrum”. Varmt välkommen att bli en del av vårt lag!  Inom IFO i Melleruds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss? Vi söker nu två utredningssekreterare till vår mottag - och utredningsenhet Barn och Unga som handlägger för båda våra kommuner med anställning i Melleruds kommun. ​​​​​​De två kommunerna arbetar varje dag för att invånarna, familjer och barn ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Samverkan är en central del i vårt arbete. Vi har samverkande enheter i Dalsland som handlägger kommunernas familjhem samt en barnsekreterargrupp som föjer upp placeringar av barn och unga utanför eget hem.  På vår mottag- och utredningsenhet arbetar enhetschef, 1:e socialsekreterare, fyra mottagningssekreterare och åtta utredningssekreterarer utifrån inkomna orosanmälningar/ansökningar. Vi är en grupp socialsekreterare med stort engagemang för de individer, barn och familjer vi träffar. I en mindre kommun är avstånden mellan verksamheterna mindre och vi arbetar alltid för ett nära samarbete i alla riktningar framförallt med våra Öppenvårdsenheter.   Arbetsuppgifter  Arbetsuppgifterna innebär  utredning och handläggning efter inkommen orosanmälan/ansökan enligt gällande lagstiftning Socialtjänstlag eller Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU).  Andra förekommande arbetsuppgifter är det förebyggande arbetet i samverkan med andra aktörer, både interna och externa.   Vad kan vi erbjuda dig? Du blir en del av en kreativ och utvecklande arbetsgrupp där alla bidrar med sin kompetens för utveckling av verksamheten.  Vi erbjuder friskvårdsbidrag, flextidsavtal samt semesterväxling. Handledning och kontinuerlig kompetensutveckling ser vi som en självklarhet.   Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper om lagstiftningen SoL, LVU och annan relevant lagstiftning. Du har obehindrade kunskaper i svenska och mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.   Du behöver ha god förmåga att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer, både i förhållande till dem vi möter och i förhållande till arbetsgruppen och andra samarbetspartners. För att kunna hantera de olika situationer som kan uppstå i arbetet behöver du också vara flexibel, lösningsfokuserad och tycka om att samarbeta över verksamhetsgränserna med klientens behov i fokus. Du är trygg som person och känner dig bekväm med att fatta självständiga beslut utifrån gällande lagstiftning, samtidigt som du behöver vara lyhörd för arbetsgruppens behov av samarbete och utveckling. Vi kommer därför att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet. B körkort är ett krav.   Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
30 mars 2025
HR-konsult Vikariat
Melleruds kommun
Personal- och HR-specialister

Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om verksamheten Som medarbetare hos oss på personalenheten blir du en i gänget av totalt 7 personer som arbetar med HR och lön. Tillsammans är ett ledord, och tillsammans hjälps vi åt och stöttar varandra och provar gärna nya vägar i vårt mål att vara en utvecklande och attraktiv arbetsplats. Tillsammans med övriga medarbetare i Melleruds kommun finns vi till för att bidra till att bygga samhället! Uppdraget är brett och ingen dag är den andra lik. Trivs du med ett arbete i ständig förändring och är lösningsfokuserad så kan du vara den vi söker! Du som inte är bosatt i Mellerud kan pendla till oss från både Göteborg, Trollhättan och Karlstad. Om arbetet hos oss innebär pendling för dig så ser vi med nutida digital teknik till att erbjuda dig möjligheter till en god balans mellan arbete och fritid genom att du under viss tid kan ges möjlighet att arbeta på distans. Arbetsuppgifter Som HR-konsult i Mellerud arbetar du med flera olika HR-processer i kommunen så som rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt, lönesättning etc. Rollen innefattar både strategiskt och operativt arbete inom HR-området, där du samarbetar och samverkar med bland annat chefer, fackliga representanter, skyddsombud och andra professioner. I din roll bidrar du med att säkerställer att vi som arbetsgivare lever upp till de krav och policys som åläggs oss genom bland annat lagar, avtal och politiska beslut. Du är med och skapar, utvecklar och implementera HR strukturer och rutiner, samt säkerställa efterlevnad och kontinuerlig förbättring av dessa. Vi kan erbjuda ett brett arbete i en liten kommun där du blir delaktig i allt som berör området. Att utbyta kunskap, synpunkter och att ge varandra stöd i arbetet är viktigt för gruppen. Hos oss arbetar du med flexibla arbetstidsramar och med frihet under ansvar. Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år. Kvalifikationer Vi söker dig som vill vara med och utveckla HR-arbetet centralt i en kommun. Det är en förutsättning för arbetet att du är lyhörd och kan kommunicera på mycket god svenska i både tal och skrift. Vi arbetar mycket med att digitalisera våra processer och vi söker dig som ser detta som ett spännande utvecklingsarbete där du gärna bidrar med goda kunskaper. Den vi söker har examen från personal-/beteendevetenskaplig utbildning på högskolenivå eller motsvarande som arbetsgivaren finner likvärdigt alternativt flera års erfarenhet av yrket, gärna inom offentlig sektor. För att lyckas med uppdraget bör du ha formella kunskaper i arbetsrätt. Som person har du ett konsultativt förhållningssätt med hög integritet. Du arbetar resultat- och målinriktat och går med lätthet från tanke till handling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Så av dig önskar vi mod och klokskap när det gäller att möta och hantera svåra situationer, nyfikenhet och lust att ibland pröva nya angreppsätt, envishet och uthållighet samt en stor dos humor! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!

21 dagar sedan
Sista ansökan:
24 mars 2025
Lastbilschaufförer med C-körkort
Manpower AB
Lastbilsförare m.fl.

Har du C-körkort, giltigt ykb och gillar att köra lastbil? Vi letar efter dig som vill hänga med oss och ta dig an nya utmaningar. Bli en del av vårt sköna gäng och utvecklas tillsammans med oss. Skicka in din ansökan nu - vi ser fram emot att träffa dig! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Det här är ett konsultuppdrag där du får en visstidsanställning på 6 månader med goda chanser till förlängning. För att vara aktuell för detta uppdrag behöver du kunna arbeta heltid, ha ett C-körkort och ett giltigt YKB. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag till fredag. Om jobbet Som lastbilschaufför kommer du att ansvara för körning av olika lastbilstyper och förväntas leverera arbete av hög kvalitet och service. I rollen ingår att upprätthålla fordon och andra resurser i utmärkt skick. Som ett företag med fokus på miljö håller vi hög standard för miljövänlig och kostnadseffektiv körning. Fordonsunderhåll utgör en del av tjänsten, där noggrannhet och ansvarstagande är centrala komponenter. Kvalifikationer Till denna tjänst söker vi dig som * Har C-körkort * Har ett giltigt YKB * Hanterar svenska obehindrat i tal och skrift * Tillgång till egen bil eller bor nära arbetsplatsen Vi ser det som meriterande om du själv är miljömedveten och tidigare har arbetat som lastbilschaufför. Vi ser att du som person har ansvarskänsla, noggrannhet och en hög servicenivå. Förmågan att kunna fatta självständiga beslut och att prioritera effektivt i pressade situationer. Vi värdesätter även din kvalitetsmedvetenhet, försiktighet och engagemang i arbetet. Ditt samarbetsförmåga som lagspelare kombinerat med din förmåga att arbeta självständigt är av stor betydelse för oss. Du ser fram emot att aktivt delta i ett fysiskt krävande arbetsklimat och är redo att omfamna de utmaningar som detta innebär. I enlighet med vår kunds krav kommer vi i denna rekryteringsprocess att genomföra en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret. Vad erbjuder Manpower? Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en Konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Övrigt Placeringsort: Vi finns på flera orter! Mellerud, Vänersborg, Färgelanda, Bengtsfors, Dals-Ed Tillsättning: Enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid Är du intresserad av tjänsten? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta teknisk support på 0771-559910, öppet helgfria vardagar 07:00 - 18:00. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Larsson via epost: [email protected] Notera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post! Vi ser fram emot att höra från dig!

21 dagar sedan
Sista ansökan:
2 april 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Melleruds handel. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Melleruds Handel kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket ligger i nära anslutning till centrum i ett bra läge i Dalslands första köpcenter, tillsammans med butiker som Coop, Normal och Elon. Utmärkta parkeringsmöjligheter för kunderna ger också gott om mer långväga kunder. Närheten till Norge och mycket turister gör oss till ett välbesökt apotek på sommaren. Vi är ett mindre apotek med fyra medarbetare, där god sammanhållning och tydligt fokus på farmaci och kvalitet sticker ut. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 10:00-18:00 och lördagar10:00-15:00. Välkommen till Apoteket!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Sjuksköterskor till kommunal primärvård
Melleruds kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker nu sommarvikarier till den kommunal primärvården i Melleruds kommun. Om verksamheten Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang.  Inom den kommunala primärvården i Mellerud arbetar 30 sjuksköterskor, undersköterska, administratör och enhetschef. Här finns en god arbetsmiljö och ett positivt arbetsklimat där vi gör vårt bästa för att värna om våra patienter och varandra. Om du arbetar hos oss blir du en del av en kompetent och självständig arbetsgrupp som är van att tänka lösningsfokuserat. Vi utgår alla från samma lokal vilket vi tycker gynnar arbetsklimat, samarbete, fördelning av resurser och kompetensutveckling. Lokalen  ligger bredvid tågstationen, så det är lätt att åka kollektivt.  Arbetsuppgifter Som sjuksköterska i kommunal primärvård arbetar du med patienter i olika åldrar i deras hem som kan vara i ordinärt boende, på ett särskilt boende eller på en gruppbostad inom LSS. En viktig del i arbetet är också  att samverka med, handleda, stötta och kompetensuteckla omvårdnadspersonal. Sommarvikariaten innebär tjänstgöring dag, kväll, helg under veckorna 23-33. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och känner dg trygg i din roll och det är en merit om du har tidigare erfarnhet av kommunal primärvård. Som person är du flexibel, ansvarstagande och bekväm i att arbeta både självständigt och i team. Du har god kommunikativ förmåga, god samarbetsförmåga och självklart ett gott bemötande mot både patienter och kollegor. B-körkort med manuell växling krävs. Övrig information För att kvalitets säkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!

31 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025