Lediga jobb i Mellerud
Sök totalt 20 lediga jobb i Mellerud
Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om verksamheten Mellerud och Bengtsfors kommuner vågar tänka nytt och slår in på nya banor för att lösa framtidens kompetensförsörjning och säkra socialtjänstens utvecklingsarbete! Från och med hösten 2021 har kommunerna en gemensam styrning och ledning av det sociala området. Sociala området för Mellerud och Bengtsfors leds av en socialchef och delas in i fem verksamhetsområden; individ och familjeomsorg, vård och omsorg boende, vård och omsorg, stöd och service samt stab och administration. Genom samarbetet skapas möjligheter att dela både chefstjänster och specialistkompetenser på ett sätt som blir fördelaktigt för båda kommunerna. Det finns en stor nytta med samarbetet då många frågor kopplade till kvalitetsutveckling och kvalitetsledningssystem är likartade i kommunerna, särskilt på en övergripande nivå. Vi arbetar enligt devisen "Vi är i framkant och har en unik samverkan där individen alltid är i centrum". Vill du vara med på vår spännande resa och ingå i en organisation som präglas av nytänkande, utveckling och framåtanda? Då ska du söka tjänsten som Verksamhetsutvecklare/nämndsekreterare för socialförvaltningen i Mellerud! Arbetsuppgifter I nära samverkan med förvaltningsledning, chefer och medarbetare stödjer du förvaltningen i olika verksamhets-, utvecklings- och kvalitetsfrågor med utgångspunkt från socialtjänstens processer. Det kan exempelvis handla om specifika utredningsuppdrag, omvärldsspaningar och framtagande av processbeskrivningar, rutiner och riktlinjer. I rollen som verksamhetsutvecklare är du en viktig del i förvaltningens organisation och ges stor möjlighet att påverka vårt viktiga arbete framåt för att möta framtidens utmaningar. Du förväntas självständigt driva utvecklingsarbete och bistå ledning och politik med kvalitativa underlag och rekommendationer inför beslut. Det ingår även att uppdatera processarbete med mål, verksamhetsplan och verksamhetsuppföljning i dialog med ledningsgruppens chefer. Du kommer även uppdatera rutiner, dokumentera vid uppföljningar, revidera och följa upp pågående arbeten. I din tjänst ingår också kontakt med interna och externa nätverk och samverkanspartners där du i vissa nätverk kan komma att ansvara för kallelser och protokoll. Tjänsten kommer även att innefatta hela eller delar av uppdrag som nämndssekreterare med hantering av nämndsadministration såsom kallelser, protokoll med mera. Du kommer att ingå i förvaltningens stabsorganisation med tätt samarbete med övriga stödprofessioner såsom ytterliga verksamhetsutvecklare/strateger, systemförvaltare, SAS, MAS med flera. Flertalet tjänstepersoner inom verksamheten har en avtalsgemensam anställning Mellerud/Bengtsfors vilket kan komma att vara aktuellt för denna tjänst. Mycket goda pedlingsmöjligheter med kollektivtrafik sträckan Göteborg-Karlstad samt flexibla arbetstider med möjlighet till hemarbete del av tid. Du är direkt underställd verksamhetschef för stab och administration. Kvalifikationer För rollen krävs - minst treårig högskoleutbildning inom Samhälls- och beteendevetenskapligt område alternativt liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget - god kunskap inom områdets gällande lagstiftning, hur den tolkas och vilka krav som finns inom socialtjänstens verksamheter utifrån föreskrifter och nationella styrdokument kopplat till kvalitetsarbete - kunskap och erfarenhet av utrednings-, utvecklings- och kvalitetsarbete - god IT-kompetens - B-körkort Personliga egenskaper Vi söker en driven och initiativtagande person som har förmåga att arbeta självständigt på ett metodiskt och strukturerat sätt. Du skapar tydliga planer på både kort och lång sikt men lämnar också utrymme för kreativitet och nyfikenhet. Du har mycket god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt. Du har lätt för att navigera i, för vår verksamhet, gällande lagstiftningar och är förvaltningen behjälplig att tolka och guida oss framåt på ett rättssäkert vis. Du ser samverkan som en viktig del i arbetets framgång och har en god förmåga att inspirera och engagera andra i utvecklingsarbete. Förvaltningen har som ambition att ligga i framkant när det gäller kvalité, samverkan, arbetssätt och arbetsmetoder och som medarbetare hos oss har du en central roll i utvecklingsarbetet. Hos oss har du möjligheten att vara med och skapa något nytt! Meriterande kvalifikationer - erfarenhet av arbete inom kommunal socialtjänst - erfarenhet av projektarbete i offentliga organisationer Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar tobaksfri arbetstid. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!
Kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Vill du göra skillnad i sommar? Vi söker just dig som vill bli vår nästa sommarvikarie inom vård och omsorg i Melleruds kommun! Har du ett stort hjärta och gillar att göra skillnad för andra? Då har vi jobbet för dig! Om verksamheten Bemanningsenheten är en central enhet som ansvarar för rekrytering och tillsättning av vikarier inom Socialförvaltningen. På bemanningsenheten har du möjlighet att få arbeta inom olika verksamheter - utvecklande och lärorikt! Vi försöker alltid att matcha dina kvalifikationer med det arbete vi tycker passar dig bäst. Våra verksamheter är placerade i Dals-Rostock, Åsensbruk och Mellerud. Du kan jobba inom: Vård och omsorg – hemtjänst, särskilt boende eller korttid. Stöd och service (LSS) - bostad med särskild service (boende), boende unga, personlig assistans, korttidsvistelse för barn och vuxna. Socialpsykiatrin – boendestöd. Vad innebär arbetet? Att arbeta hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Hur stödet ser ut beror på personernas behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med personlig omvårdnad, hygien, inköp, tvätt, städning eller aktiviteter av olika slag. I arbetet ingår även att utföra insatser på uppdrag från sjuksköterska samt att dokumentera. Oavsett var du jobbar så är ditt uppdrag att tillsammans med stöttande kollegor arbeta för att skapa fina dagar och en trygg och glädjerik tillvaro för dem vi är till för. Vad erbjuder vi? Ett flexibelt arbete där vi skapar en trygg vardag för våra brukare genom god vård och omsorg. Du får värdefull arbetslivserfarenhet inför ditt framtida arbetsliv. Härliga och stöttande kollegor. Introduktion med utbildningar som passar till ditt uppdrag. Möjlighet att arbeta som timvikarie även andra delar av året. Arbetstider som passar dig Du har stor möjlighet att jobba upp till heltid! Eftersom verksamheterna är i gång dygnet runt, varje dag, finns det stor variation i arbetstider och schema. Arbetspassen är förlagda på dag/kväll, helger och för vissa tjänster även natt. Det här söker vi i dig Vi söker dig som har ett gott bemötande, vilja och förmåga att hjälpa andra och att kunna möta brukarens behov. Du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar ansvar för din uppgift och lägger ner tid och engagemang i ditt arbete. Du följer verksamhetens rutiner och brukarens genomförandeplaner. För att du ska lyckas och trivas i ditt arbete som vikarie behöver du ha ett intresse för att hjälpa andra och en hög arbetsmoral. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Du har fyllt 18 år. Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet, barn – och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god datorvana och vana av att hantera mobiltelefon samt andra digitala verktyg och system. Du ska ha god kunskap i svenska språket, tal och skrift. Inom vissa av våra verksamheter är B-körkort ett krav. Vi ser det även som positivt ifall du har tidigare arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Hur ser rekryteringsprocess ut? Skicka in din ansökan med CV, digitalt. Du ska uppge referens till nuvarande eller senaste chef och/eller handledare med namn, telefonnummer och mailadress. Har du ingen tidigare arbetserfarenhet? Lämna en av dina lärare på din gymnasieskola som referens. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Du måste lämna utdrag ur belastningsregistret innan du kan påbörja en anställning. Nu kan du få ditt utdrag från polisens belastningsregister som digital post om du har en digital brevlåda. Har du ingen digital brevlåda tänk då på att beställa det i god tid då det kan ta längre tid. Klicka på denna länk, Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten, för att komma till Polisen.se där du kan beställa utdrag från belastningsregistret. Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan med CV digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar tobaksfri arbetstid. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet skall uppvisas vid intervjutillfället. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!
Brinner du för att arbeta med utveckling? Vill du vara del i ett företag som fokuserar på säkerhet, ordning & reda, trivsel, motivation och kompetensutveckling? Då kan du vara den personen vi söker till rollen som Produktionstekniker hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Produktionstekniker hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ledningen inom pappersproduktionen för att nå uppsatta mål genom att utveckla maskiner, process och personal med fokus på förbättring av säkerhet, produktivitet, kvalitet och energiförbrukning. Du arbetar självständigt i nära samarbete med teknik- och underhållsorganisationen samt övriga inom produktionsorganisationen. Du är även en god förebild i företagets förbättrings- och säkerhetsarbete, du rapporterar till Produktionschef Pappersbruk. Exempel på arbetsuppgifter: - Daglig kontroll och uppföljning avseende mål - säkerhet, kvalitet och miljö. - Utredningar och framtagande av åtgärdsförslag samt korrigerande- och förebyggande insatser. - Återkommande FLT-rondering. - Medverka/leda projektarbete. - Delge information och körstrategi till operatörer, utbilda medarbetare mm. - Ersätta Linjechefer (vid kortare frånvaro) Vem trivs här? Vi söker dig som vill vill växa och utvecklas med företaget. Du har en hög energi, är positiv och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål, med intentionen att arbetet ska präglas av effektivitet, kontinuerligt utveckling och arbetsglädje. Med ett starkt fokus framåt, är du nytänkande, tar vara på idéer och vågar "gå före". Du har goda ledaregenskaper - är rak och ärlig i din kommunikation samt behandlar dina kollegor rättvist och med respekt. Du är lugn och trygg även i oförutsedda situationen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Bakgrund Vi ser gärna att du har en process- eller teknisk utbildning samt goda kunskaper inom maskiner, processer och kvalitetskrav. Du har en god datavana samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet från papperstillverkning är meriterande men inget krav. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur, korta beslutsvägar i en handlingskraftig organisation. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta tillvara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetarna med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Den dagliga arbetsplatsen är i fabriken i Billingsfors, beredskap ingår i tjänsten. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Vår omsättning 2024 var cirka EUR 3.0 miljarder på årsbasis och antalet medarbetare är cirka 6800. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. På det integrerade bruket i Billingsfors tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till tunnpapper samt Spantex och levereras till kunder runt om i världen. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständigt utvecklas, ett lag och omtanke. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde enligt ök. Urval och intervjuer påbörjas först i Augusti. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via RekryteringsHuset på: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/835855/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset som nås på mobil: 0727164381 alternativt via e-post: [email protected].
Är du en verksamhetsinriktad Controller som brinner för att utveckla sina färdigheter och vill vara del av vår fortsatta resa? Är du intresserad av att arbeta i en kvalificerad roll i ett stabilt och växande bolag i en framtidsbransch? Då kan du vara den person vi söker till rollen som Controller hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Controller hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ditt team med ekonomisk styrning, uppföljning och kontroll för verksamheten i Billingsfors. Du ingår i ett controller team som består av fyra Controllers. Du arbetar även nära företagets FSC-team (redovisningsteam). Exempel på arbetsuppgifter: - Delta i månadsbokslut, budgetering och prognosarbete. - Sammanställa, analysera och rapportera balanskonton och nyckeltal. - Produktkalkylering och lagervärdering tillsammans med verksamheten. - Anläggningstillgångar – projekt och rapportering. - Stödja FSC-teamet med kundreskontra och inkassoprocesser mm. - Stödja Plant Controller i både Billingsfors och Jönköping i förbättringsaktiviteter och projekt. Den dagliga arbetsplatsen är på Ahlstrom i Billingsfors som ligger söder om Bengtsfors. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka samt att veckopendla och övernatta i företagets herrgård som ligger i anslutning till fabriken i naturnära Billingsfors. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning inriktning redovisning eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Goda kunskaper i redovisning. - Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. - Hög digital mognad samt goda kunskaper i Office, främst Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. - Lagspelare med intresse för att förstå och stödja affärsbehov. Som person är du positiv, flexibel, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och gillar att vara del av ett team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Koncernen omsätter cirka 3000 mEUR på årsbasis och har cirka 6800 medarbetare. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. Billingsfors är ett integrerat bruk varför det tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till pappersprodukter som levereras till kunder runt om i världen. Omsättningen 2024 översteg 1,4 miljarder SEK och verksamheten har 290 anställda. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständig utvecking, omtanke samt arbeta som ett team. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta vara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetare med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde efter semestern eller enligt ök. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via länken: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/840344/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727164381.
Är du en självständig och professionell barnmorska och vill jobba i en organisation som tar till vara din erfarenhet och tar dig framåt i karriären? Om arbetet Som barnmorska arbetar du självständigt med reproduktiv och sexuell hälsa. I din tjänst ingår arbetsuppgifter som graviditetsövervakning, gynekologiska cellprovskontroller, vaccinering, preventivmedelsrådgivning, STI-förebyggande arbete och med föräldrainformation på olika sätt. Du arbetar med telefonrådgivning, digitala vårdmöten och handledning av studenter. Som barnmorska samarbetar du även med familjecentraler. Vad erbjuder vi? Vi vill främja medarbetarnas utveckling och arbetar efter karriärutvecklingsmodeller, där vi kartlägger din kompetens i förhållande till modellen, och vad som skulle kunna vara nästa steg i form av utbildning, utveckling och arbetsuppgifter. Du är delaktig i både din egen och mottagningens utveckling och vi tar vara på din initiativkraft. Vi erbjuder alla medarbetare mentorskap och lägger stor vikt vid en god individanpassad introduktion. Som barnmorska hos oss får du möjlighet till olika utbildningsdagar, planeringsdagar och konferenser. Vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö och våra medarbetare trivs på arbetsplatsen. Vi erbjuder också förmåner såsom friskvårdsbidrag. Du arbetar dagtid. Läs mer om våra förmåner här: https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/ Följ oss gärna på Instagram, där heter vi barnmorskemottagningar_vgr Om dig Du ska vara legitimerad barnmorska med förskrivningsrätt. Arbete på barnmorskemottagning är meriterande. Som person är du flexibel, strukturerad, lojal och har en god samarbetsförmåga liksom en god empatisk förmåga. Att ha ett professionellt förhållningssätt och ett positivt bemötande mot såväl patienter som medarbetare är en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om oss Barnmorskemottagningarna i Uddevalla och Mellerud ingår i ett större område med barnmorskemottagningar i Bohuslän och Fyrbodal samt övriga delar av Dalsland. Hela området är HBTQ diplomerat och vi arbetar enligt ISO ledning och kvalitetssystem 9001:2015. Barnmorskemottagningarna i Mellerud, Uddevalla, Färgelanda, Åmål, Bengtsfors och Dals-Ed har en gemensam chef och ett nära samarbete med varandra, exempelvis genom gemensamma arbetsplatsträffar och samma telefonsystem (ACE). Villkor Du kommer att ha din placering på mottagningen i Mellerud, men även tjänstgöra i Bengtsfors. På sikt kan tjänstgöringsorterna komma att fördelas om efter verksamheternas behov. Någon dag i veckan kan arbete ske digitalt, eventuellt hemifrån, enligt överenskommelse. Vi genomför urval och intervjuer löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan! Om Regionhälsan Förvaltningen Regionhälsan omfattar regiongemensamma vårdverksamheter och hälsofrämjande nära vård. Nära 1900 medarbetare jobbar för att invånarna ska må bra. När du blir en del av oss är du med och utvecklar verksamheten. Regionhälsan har en värdegrund som tagits fram tillsammans med förvaltningens chefer och medarbetare. Värdegrunden utgår ifrån tre värdeord; Tillit, engagemang och kvalitet. Vi arbetar aktivt för att värdegrunden ska vara känd och fungera som en viktig grundpelare i Regionhälsan. Vi ser mångfald som positivt och tycker att våra olikheter är en tillgång. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om verksamheten Rådaskolan är en högstadieskola med cirka 300 elever i årskurs 7-9, där vi arbetar för att synliggöra det aktiva lärandet i samverkan mellan alla på skolan. Skolans mål är att våra elever utvecklas så långt det är möjligt i en trivsam miljö. Vi strävar efter att utveckla arbetet i de olika ämnena och använder IT som en del av vardagen. Arbetet i arbetslag, ämneslag och elevhälsa har god struktur. På skolan råder en varm, positiv och mottagande atmosfär. Som nyanställd blir du väl omhändertagen. Arbetsuppgifter Undervisning i NO, främst biologi och kemi. Kvalifikationer Du som söker har en lärarexamen i sökt ämne eller godkänd, adekvat kompetens som bedöms likvärdig. Du har en positiv inställning till samarbete, är ansvarstagande och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tror på elevens förmåga att utvecklas och kan få eleven att känna glädje i lärandet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan. Tjänsten tillsätts om erfoderliga beslut fattas. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!
Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om verksamheten Rådaskolan är en högstadieskola med cirka 300 elever i årskurs 7-9, där vi arbetar för att synliggöra det aktiva lärandet i samverkan mellan alla på skolan. Skolans mål, att våra elever utvecklas så långt det är möjligt i en trivsam miljö. Vi strävar efter att utveckla arbetet i de olika ämnena och använder IT som en del av vardagen. Arbetet i arbetslag, ämneslag och elevhälsa har god struktur. På skolan råder en varm, positiv och mottagande atmosfär. Som nyanställd blir du väl omhändertagen. Arbetsuppgifter Undervisning i hem och konsumentkunskap. Kvalifikationer Du som söker har en lärarexamen i sökt ämne eller godkänd, adekvat kompetens som bedöms likvärdig. Du har en positiv inställning till samarbete, är ansvarstagande och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tror på elevens förmåga att utvecklas och kan få eleven att känna glädje i lärandet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan. Tjänsten tillsätts om erfoderliga beslut fattas. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!
Skållegården HVB riktar sig till barn och ungdomar mellan 12-16 år. Målgruppen är flickor och pojkar som bland annat kan befinna sig i olämpliga miljöer och som har ett normbrytande beteende, ofta i kombination med en NPF-diagnos, vilket kan ta sig i uttryck genom låg impulskontroll, utmanande beteenden, isolering, brister i sociala färdigheter, relations problematik eller en hög skol frånvaro. Skållegården är beläget i ett lugnt område på landet med stor trädgård för utelek. Verksamheten är uppbyggd så att varje barn och ungdom har sitt eget individuella anpassade schema. Vi strävar efter att vara en verksamhet som ger det lilla extra, som är närvarande med stor omtanke och där vi skapar förutsägbarhet och trygghet i barnen/den unges vardag. Målet med behandlingen på Skållegården är att skapa förutsättningar för en positiv utveckling i det psykiska och fysiska måendet. Verksamhetens mål är att skapa en helhetssituation i balans för barnet/den unge där delar i livet som skola, fritid och sociala relationer ingår. Metoder och förhållningssätt i verksamheten: Verksamheten har sin grund i KBT (kognitiv beteendeterapi) och tydliggörande pedagogik. Andra metoder och förhållningssätt i verksamheten är: MI (motiverande intervju och motiverande samtal vid förändring), Bemötande vid kris och trauman, AKK (alternativ kompletterande kommunikation), LAB (lågaffektivt bemötande). Din kunskap och erfarenhet: Vi ser att du har en avslutad eller att du har en pågående 2-årig eftergymnasial utbildning såsom behandlingspedagog, socialpedagog, beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning inom socialt arbete. Det är meriterande om du har kunskap inom NPF, LAB samt tydliggörande pedagogik eller har arbetat med barn i åldern 12-16 år. Du har god kunskap i svenska språket både i tal och och skrift då dokumentation och journalanteckningar och månadsrapporter är en viktig del i arbetet. Som person är du trygg i dig själv och kan förmedla detta till din omgivning. Det krävs att du har stort tålamod och orkar stå kvar även när barnen/de unge testar gränser. Du är strukturerad, ansvarstagande och flexibel, du ser möjligheter i stället för hinder. Vi ser även att du har lätt att samarbeta med andra och att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och ska tycka att aktiviteter är kul, då vi lägger stor vikt på att träna det sociala samspelet utanför verksamheten. Arbetsuppgifterna består i att vara delaktig och samverka med barnet/den unges intressenter såsom skola, socialtjänst, närstående och sjukvård. Tillsammans med barnet/den unge upprättar och utvärderar du genomförandeplanen som bygger på den vårdplan som vi erhållit från socialtjänsten. Du är med och driver behandlingsprocessen framåt tillsammans med dina kollegor, genomför skattningar tillsammans med barnet/den unge. Du bidrar till barnets/den unges behandlingsrapport som vi skickar till socialtjänsten varje månad. I övrigt har du god datavana. B-körkort samt utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister erfordras.
Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om verksamheten Socialförvaltningen i Melleruds kommun söker en socionom till Familjecentralen i Melleruds kommun. Familjecentralen är en mötesplats för föräldrar och barn där de fyra basverksamheterna mödrahälsovård, barnhälsovård, socialtjänst och öppen förskola är samlokaliserade. Familjecentralen ska främja god hälsa hos barn och föräldrar genom att erbjuda lättillgängligt stöd och stärka det sociala nätverket runt barn och föräldrar. Med ett familjecentrerat arbetssätt tar insatserna för barnet sin utgångspunkt i hela familjen och deras livsvillkor. Ett familjecentrerat arbetssätt kännetecknas här av ett hälsofrämjande perspektiv där styrkor och frisk- samt skyddsfaktorer lyfts fram och tas tillvara. Familjecentralen arbetar för att tillhandahålla riktad gruppverksamhet/-utbildning utifrån identifierade behov och önskemål, samt vid behov också erbjuda individuella stödsamtal. Arbetssättet förutsätter att verksamheterna samverkar utifrån ett barn- och familjeperspektiv. Målet är att stärka familjen och därmed förbättra villkoren för barnet. Den öppna förskolan är en del av familjecentralen vilken i första hand riktar sig till föräldrar och barn 0–5 år och den erbjuder lustfyllda aktiviteter där föräldrar och barn leker och lär tillsammans. Arbetsuppgifter Som socionom/samordnare är du organisatoriskt placerad under Individ och familjeomsorgen och du har inte personal- och budgetansvarar. Ditt uppdrag fördelas ungefär 80% som socionom som företräder socialtjänsten i samverkan och 20% som samordnare inom familjecentralen. Socionomen ansvarar för tidigt samordnade/ förebyggande/föräldrastödjande insatser för besökare vid familjecentralen, både enskilt och i grupp. I rollen ansvarar du vidare för mer riktat förebyggande stöd utifrån identifierade behov både enskilt och i grupp med samverkande parter inom familjecentralen och i kommunen. Du kommer även att vara en del av och aktivt delta i den öppna förskolan när verksamheten tillåter. Samordnaren ansvarar för att det gemensamma, vardagliga arbetet på familjecentralen samordnas och flyter på. Samordnaren deltar i styrgrupp för familjecentralen och utgör länken mellan styrgrupp och arbetslag. Samordnaren är en nyckelperson i Backa Banet och kommer att ingå i barnteam och indiviuella team. Samordnarens arbetsuppgifter består vidare exempelvis av; upprätta, följa upp och utvärdera gemensam verksamhetsplan för Familjecentralen. I arbetsuppgifterna ingår även att föra besöksstatistik, vara familjecentralens ansikte utåt, uppdatera information på hemsidan och sociala medier etc. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att självständigt leda och organisera projekt/verksamheter, där samverkan och samarbete är nödvändigt för ett gott resultat. Vi söker dig som har dokumenterad god samarbetsförmåga och kan arbeta i ständigt pågående dialog med styrgrupp, samverkanspartners, barn och föräldrar samt det lokala närsamhället. Du är socionom eller har motsvarande högskole-/universitetsexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av och engagemang samt intresse för socialt arbete med barn och familjer. Det är viktigt att du är positiv och serviceinriktad och ger ett professionellt bemötande. Du behöver goda kunskaper i svenska språket samt adekvat IT-kompetens för uppdraget. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav i tjänsten. Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!
Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om verksamheten Vi söker dig som vill jobba som verksamhetsutvecklare inom Samhällsbyggnadsförvaltningen och vara med och utveckla Melleruds kommun. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Mellerud består av åtta enheter: Administration, VA, Fastighet, Fjärrvärme, Gata-Park, Renhållning, Serviceenheten samt Plan & bygg. I en mindre kommun är avstånden mellan verksamheterna mindre och vi arbetar alltid för ett nära samarbete i alla riktningar. Arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare kommer dina arbetsuppgifter att ha en vid bredd och innefatta bland annat registrering och uppföljning av vårt diariesystem, vägbidrag, informationsbrev, protokollskrivning, personaladministration, driva och utföra olika utvecklingsarbeten för förvaltningen mm. På samhällsbyggnadsförvaltningen kommer du att vara anställd direkt under samhällsbyggnadschef och ha ett nära samarbete med våra enhetschefer, handläggare och ekonomer. Du kommer att ha mycket kontakt med andra kommunala enheter samt kommunens invånare. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom IT, verksamhetsutveckling, digitalisering, annan relevant utbildning inom samhällsbyggnad eller arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av att leda eller delta i digitaliseringsprojekt och förändringsarbete. Förmåga att analysera och förstå verksamheters behov och översätta dem till digitala lösningar. Erfarenhet av kontinuitetsplanering. God kommunikativ förmåga och vana vid att samverka med olika intressenter. Erfarenhet från kommunal verksamhet med uppgifter som kontering, offertförfrågningar, personaladministration samt hyres och arrendeavtal. Det är viktigt att du kan uppvisa mycket god dokumenterad datavana i, exempelvis Office 365. Dokumenterad vana från ekonomisystem är meriterande. Vi värdesätter att du har god förmåga att arbeta med helhetsperspektiv och service. Som person är du lösningsfokuserad och har en god förmåga att själv ta till dig ny kunskap samt att använda dig av den för att lösa oförutsedda uppgifter. Du har lätt för att själv planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du gillar när det är olika sysslor och du kan lätt skifta fokus om det behövs. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket flytande i såväl tal som skrift samt innehar bilkörkort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval sker löpande och intervjuer kommer att hållas 16/7 eller 17/7. Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar tobaksfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 20 jobb