Lediga deltidsjobb i Mölndal

Det finns totalt 49 lediga deltidsjobb att söka i Mölndal

Vill du jobba extra som elektronikmontör?
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Har du ett intresse för elektronik och vill jobba deltid med kretskortstillverkning? Då kan vi ha tjänsten för dig! Vi söker dig som gillar elektronik, mekatronik eller teknik och som vill jobba extra hos vår kund i Mölndal som har både utveckling och produktion av kretskortstillverkning samlat under ett tak. Dina arbetsuppgifter kommer att variera men främst rör det sig om montering, provning, felsökning samt manuell lödning av kretskort till bl. a. styrsystem. Tjänsten är på deltid och vi söker dig som är flexibel med när du kan jobba och vi önskar att du är tillgänglig för 2-3 pass i veckan. Arbetspassen är förlagt antingen dagtid 07-15.50 eller kväll 14-23.15 på vardagar. Du måste kunna arbeta både dag- och kvällstid då det kan variera. Det är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd hos StudentConsulting och uthyrd till vår kund. Din profil För att vara aktuell för tjänsten krävs att du: - Har goda kunskaper inom elektronik, samt förståelse för elementära samband samt termer som används i yrket. - Studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% Meriterande med erfarenhet av: • Komponentmontering på kretskort • Prövning och felsökning av elektronik • Lödkunskaper Det är också meriterande om du har gått en utbildning inom elektronik, eller med annan teknisk inriktning, exempelvis på Chalmers. Då du kommer att arbeta i ett team så ser vi att det är av yttersta vikt att du är social, flexibel samt har lätt för att samarbeta. Låter det här som något för dig? Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum, sök redan idag! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Hemstädare / Home cleaner - Hemfrid Mölndal

We are looking for new home cleaners to join our team in Mölndal. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Mölndal.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

11 september 2024
Sista ansökan:
16 september 2024
Extrajobb som lagerarbetare till vår kund Kappahl
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Lager- och terminalpersonal

Har du en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, till exempel studier eller ett annat jobb, och känner att du vill ha ett långsiktigt extrajobb vid sidan av? Då kan vi ha tjänsten för dig! Nu söker vi drivna och engagerade lagermedarbetare till vår kund Kappahl i Mölndal, Göteborg. För detta uppdrag anställs du hos oss på StudentConsulting men arbetar som uthyrd konsult till Kappahl. Arbetsplatsen är stor, med flera avdelningar och många kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande och skiljer sig åt beroende på vilken avdelning du jobbar på. Vanliga arbetsuppgifter är plock av varor, sortering, packning av beställningar och godshantering. Har du truckkort kan även truckkörning vara en del av arbetet. Övrigt information: - Tjänsten är på deltid och arbetstiderna kan variera mellan dag och kväll, och för att vara aktuell för denna tjänst vill vi att du ska kunna jobba minst 2-3 pass i veckan och vara flexibel med din tillgänglighet. - Start sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt och Kappahl erbjuder en gedigen onboarding där du handleds av en fadder. - Tjänsten kräver att du är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, och detta behöver du kunna intyga under rekryteringsprocessen. Din profil Tillsammans med ditt team bidrar du till en energifylld arbetsplats med högt engagemang och du får en chans att vara delaktig i en arbetsplats som vill framåt! Du är tävlingsinriktad och har inställningen att allt går om man bara vill. Du är lyhörd för feedback, samarbetsvillig och arbetar lika bra i grupp som individuellt. Flexibilitet och noggrannhet värdesätts högt, liksom vikten av att vara engagerad och uthållig. För att trivas i rollen som konsult bör du vara vara flexibel när det kommer till arbetstider, då behovet hos vår kund kan variera stort från vecka till vecka. Vi vill dock att du ska vilja jobba mycket och du är en person som sällan har problem att tacka ja till pass med kort varsel. Vi vill vidare att du: - Har god fysik - Goda tal- och skriftkunskaper i svenska - Har studier eller jobb på minst 50 % - Har du truckkort är detta meriterande Platserna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så du är välkommen med din ansökan redan idag! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
SiS Ungdomshem Fagared söker behandlingsassistenter för timanställning
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Fagared tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosociala problem, kriminalitet och missbruk. Vi har avdelningar i Lindome, i Öxnevalla och i Göteborg. Arbetsbeskrivning Passa på att prova ett intressant jobb som timanställd behandlingsassistent på SiS Ungdomshem Fagared! Målet med uppdraget som timanställd behandlingsassistent på Fagared är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga goda behandlingsrelationer och medverkar till att våra ungdomar får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg eller natt, vardagar och helger. Som timanställd på SiS kommer du att genomgå en anpassad introduktionsutbildning för att rusta dig inför ditt uppdrag. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i en utsatt livssituation t.ex. inom psykiatri, HVB- verksamhet, eller vård- och omsorg.  • B- körkort  • God svenska i tal och skrift På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en visstidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 6 oktober 2024. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

11 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Städpersonal till Göteborgsområdet

Vi söker just nu nya medarbetare till vårt team. Vi söker dig som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor är självklart hos oss. B-körkort är ett stort plus men inget krav. Vi erbjuder ett deltidskontrakt med start från 40% men med möjlighet att arbeta mer. Välkommen att skicka CV & personligt brev till [email protected] så hörs vi vidare där. Med vänliga hälsningar, Haynes Cleaning AB

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Personlig assistent till Onsala
Optimal Assistans i Göteborg AB
Personliga assistenter

Optimal Assistans i Göteborg AB startades år 2005. Vår vision är att skapa självständighet för brukare som vill leva sina egna liv och en central grundsten i vårt arbete är att utforma en assistans som är optimal för varje individ. Vi söker dig som kan arbeta några vardagskvällar i veckan (19:00-24:00) och heldag varannan söndag (09:30-17:00 och 19:00-24:00). Vi tror att detta uppdrag kan passa dig som studerar och vill jobba extra vid sidan av dina studier. Körkort är meriterande. Som personlig assistent hos oss får du tillgång till: Kompetensutveckling Nära kontakt med din närmaste chef En trygg arbetsmiljö Friskvårdsbidrag Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal. Varmt välkommen att skicka din ansökan till oss!

10 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Vår uppdragsgivare är en kille med behov av hjälp och stöttningkring allt i sin vardag. Din roll kommer innehålla en variation av uppgifter som hjälp med förflyttningar, omvårdnad, sondmatning, köra rullstolen mm. Han har assistans dygnet runt men inte under skoltid. Vi söker en självständig, lugn och stabil personsom tycker det är kul att hitta på olika aktiviteter. Ett allmänt musikintresse och sångglädje är ett starkt plus. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av personlig assistans och är bekant med olika hjälpmedel som liftar ochgånghjälpmedel. Du behöver även vara en simkunnig person och känna dig trygg i vatten då han älskar att bada. Det är nödvändigt att du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift för att kunna tolka och översätta hans signaler till andra ihans omgivning.P.g.a. allergi i hemmet är det ett krav attdu är rök- och snusfri. Då uppdragsgivaren är minderårig så krävs ett utdrag ur belastningsregistret på assistenter, beställ gärna detta i samband med att du ansöker så det finns på plats inför en eventuell intervju. Beställ ditt utdrag här! Omfattning: Extra vid behov för att täcka upp ordinarie personals sjukdom och ledighet. Arbetstiderna omfattar dagar, kvällar och vaken nätter under veckodagar och helger. Varför arbeta hos oss? Som anställd hos oss får du möjligheten att bidra till en meningsfull vardag för andra, samtidigt som du utvecklas professionellt. Vi erbjuder interna utbildningar och goda anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Utöver det erbjuder vi också handledning och stöd i ditt dagliga arbete och ett generöst friskvårdsbidrag om du har en fast sysselsättningsgrad. Vår arbetsplats präglas av ömsesidig respekt och en stark gemenskap där varje medarbetares insats värderas högt. Tillträde:Efter överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Villkor för anställning: Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs det att du har ett Bank-ID. Alla våra anställda ska inom en månad efter påbörjad anställning genomföra en webbaserad introduktionsutbildning som tar ca 1 timme. Rekryteringsprocessen: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller kan förekomma i våra rekryteringar. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av ett positivt och stöttande team som gör skillnad varje dag! Varmt välkommen med din ansökan!

10 september 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Norsktalande telefonintervjuare
Nordic Viewpoint AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Jobbeskrivning Bli en del av vårt team som norsktalande telefonintervjuare på Nordic Viewpoint! Nordic Viewpoint är ett dynamiskt och expanderande oberoende marknadsundersökningsföretag baserat i Mölndal. Vi är specialiserade på att genomföra kvalitativa och kvantitativa konsument- och B2B-undersökningar genom olika metoder såsom gruppdiskussioner, onlineforum, telefonintervjuer och produkttester. Som en nyckelspelare i branschen hjälper vi företag och organisationer att få värdefulla insikter för att optimera sina strategier, produkter och tjänster. Vi söker just nu en proaktiv och målinriktad norsktalande telefonintervjuare till vårt team i Mölndal. I den här rollen kommer du att ansvara för att genomföra kalla samtal, rekrytera deltagare och genomföra intervjuer för våra marknadsundersökningsprojekt. Samarbete är kärnan i vårt arbete och du kommer att ha möjlighet att engagera dig med projektledare, kollegor och externa respondenter. Vem söker vi? Tidigare erfarenhet av en callcenter-miljö (kundtjänst/teleförsäljning/CATI-center) är att föredra. Stark kommunikationsförmåga och en passion för att engagera sig med konsumenter och entreprenörer. Flytande norska och svenska, med kunskaper i engelska och andra nordiska språk som ett plus. Kunskaper i Microsoft Office-program som Excel och Word. Nordic Viewpoint erbjuder dig En stimulerande och varierande miljö Intressanta uppdrag Hybrid arbetsmodell som möjliggör distansarbete hemifrån. Om du har erfarenhet som telefonintervjuare eller i kundtjänstroller, och om du talar flytande norska med en passion för kommunikation, skulle vi gärna höra från dig. Kom till oss på Nordic Viewpoint och bli en del av vår spännande resa inom marknadsundersökningar! Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en 6-månaders provanställning. Inledningsvis kan denna tjänst komma att erbjudas på deltid, cirka 75%, på grund av varierande behov som kan uppstå periodvis, vilket sedan kan leda till en heltidsmöjlighet. Ansök nu för att bli en del av vårt team baserat i Mölndal, med möjlighet till distansarbete. Rekrytering sker löpande, välkommen med din ansökan! Jobbtyp: Heltid, Deltid Schema: Dag Måndag till fredag Ansökningsfrågor: Har du tidigare erfarenhet som telefonintervjuare eller från reception/kundtjänst eller liknande ? Språk: Norska (Obligatoriskt) Arbetsort: Delvis på distans i 431 44 Mölndal

9 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Producent Barn & Unga, Bohuslän Big Band (50%)
Vara kommun
Regissörer och producenter av film, teater m.m.

Vill du vara en del av Sveriges främsta storband och driva utvecklingen av barn- och ungdomsverksamhet inom jazz och storbandsmusik? Bohuslän Big Band söker nu en engagerad och erfaren producent för att leda och utveckla våra projekt och produktioner riktade mot barn och unga. Om tjänsten  Som producent för Barn & Unga har du det operativa ansvaret för att planera, producera och genomföra Bohuslän Big Bands verksamhet riktad mot barn och unga. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa högkvalitativa produktioner och konserter, inklusive försäljning och turnéläggning, samt arbeta med planering och operativt producentansvar för Next Generation Big Band i samarbete med ensembleledaren som ansvarar för repetitionerna.   En viktig del av rollen innebär att bygga och upprätthålla starka samarbeten med olika aktörer både inom regionen och i hela Sverige. I en bransch som ständigt förändras kommer du att behöva arbeta strategiskt för att planera turnéer och produktioner, där goda kontaktnätverk och relationer är avgörande för framgång. Det är också viktigt att du har en djup förståelse för målgruppens behov och önskemål, särskilt när det gäller barn och unga, och att du kan kommunicera och etablera samarbeten som kräver tid och resurser.  Dina arbetsuppgifter inkluderar:  - Ansvar för olika produktioner och konserter för barn och unga, samt försäljning och turnéläggning.  - Operativt ansvar för genomförande av produktioner, konserter och projekt.  - Budgetering, prognosarbete samt uppföljning inom givna ekonomiska ramar.  - Upprättande och förhandling av kontrakt.  - Deltagande i relevanta musiknätverk med fokus på barn och unga samt jazz- och storbandsmusik.  - Insamling och rapportering av statistik.  - Samarbeta med marknadsavdelningen för att samla in marknadsmaterial.  Kvalifikationer  Vi söker dig som har:  - Utbildning inriktad på scenkonst eller kultur på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet.  - Erfarenhet av liknande roll inom scenkonst- och kulturlivet i Sverige.  - Produktionserfarenhet inom jazz och storbandsmusik eller andra scenkonstområden, särskilt med inriktning mot barn och unga.  - Erfarenhet av att arbeta inom anslagsfinansierad och politiskt styrd verksamhet som samtidigt ska möta kommersiella krav på egenfinansiering.  - Erfarenhet av avtalsskrivning och förhandling.  - Erfarenhet av budget- och prognosarbete.  - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.  - Grundläggande kunskaper i Office-paketet.  - B-körkort krävs.  Personliga egenskaper  För att lyckas i rollen behöver du vara engagerad och genuint intresserad av scenkonst och kultur, särskilt inom jazz och storbandsmusik. Du är väl insatt i de kulturella och samhällsmässiga kontexter som påverkar kulturlivet och har en stabil och självsäker framtoning inom ditt ansvarsområde. Din sociala kompetens och kommunikativa förmåga är god, och du är flexibel, nyfiken och kreativ. Dessutom är du strukturerad och noggrann i ditt arbete.  Om Bohuslän Big Band  Bohuslän Big Band är ett av Sveriges främsta storband och består av 16 heltidsmusiker, med sitt konstnärliga uppdrag från Västra Götalandsregionen. Bandet har sin fasta scen på Vara Konserthus och replokaler samt kontor i Mölndal.  Bohuslän Big Band både värnar och utmanar storbandsgenren. Genom åren har de samarbetat med internationella jazzgiganter som Danilo Pérez, Maria Schneider, Joe Lovano, Vince Mendoza och Nils Landgren. Samt spelat med några av våra mest folkkära artister som Jill Johnson, Sarah Dawn Finer och Tommy Körberg. Storbandets verksamhet spänner från konserter på skolgårdar och jazzklubbar till internationella festivaler och konserthusturnéer.  Bohuslän Big Band driver även ungdomsstorbandet Next Generation Big Band, där ungdomar upp till 23 år från hela Västra Götaland spelar tillsammans. Ungdomsstorbandet startades 2013 av Vara Konserthus och Bohuslän Big Band. Ambitionsnivån är hög – bandet har vunnit SM för ungdomsstorband fem gånger.  En del av Vara Konserthus  Sedan 2004 är Bohuslän Big Band en del av Vara Konserthus verksamhet. Som huvudman för storbandet ska Vara Konserthus både värna om storbandsmusiken och driva dess utveckling framåt.   Vara Konserthus invigdes 2003 och är ett kommunägt aktiebolag med uppdrag från Västra Götalandsregionen. Varje år presenteras nästan 200 konserter och föreställningar på konserthusets scener – allt från klassisk musik, teater och modern dans till standup, nycirkus, pop och rock.   Läs mer om verksamheten:   https://www.bohuslanbigband.com  https://www.bohuslanbigband.com/next-generation-big-band/ https://www.varakonserthus.se  Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan senast 14 oktober. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.  Vi ser fram emot att höra från dig!

8 september 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024
Stödassistent Brännåsvägens servicebostad
Mölndals kommun
Vårdare, boendestödjare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård. ARBETSUPPGIFTER Brännåsvägen 15 är en servicebostad som ger stöd till personer med olika funktionsvariatoner inom främst äldrepsykiatri. Nu söker vi två nya stödassistenter som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss! Du arbetar tillsammans med dina kollegor för att varje individ skall få en begriplig, hanterbar och meningsfull vardag genom ett salutogent förhållningssätt. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består i att ge stöd och service i det vardagliga livet genom sociala och praktiska insatser. Förekommande arbetsuppgifter består först och främst av personlig omvårdnad, hantering av grundutrustning men det förekommer även städ, ADL, hygienuppgifter, annan omsorg samt hantering av medicin. Ditt arbete präglas av ansvar, möten och samspel med andra människor. Som personal arbetar du aktivt med genomförandeplaner enligt IBIC som verktyg för att möta den enskildes behov och förutsättningar - allt arbete har sin utgångspunkt från brukarens individuellt upprättade genomförandeplan. Genom att utveckla och stärka brukaren i dess vardag ger du denne stöd i att leva ett så självständigt liv som möjligt. Gemensamt med kollegor har du möjlighet att skapa en givande och utvecklande arbetsplats. Arbetet är aktivt och delvis fysiskt krävande. Dokumentation sker i IT-verktyget Treserva. Observera att tjänsten är på 85%. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten: • Utbildad stödassistent eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig av arbetsgivaren. • Tidigare erfarenhet av liknande arbete. • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. • God datorvana. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med mycket omvårdnad i dina arbetsuppgifter. Som stödassistent visar du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt i ditt arbete. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Som stödassistent har du förmåga att arbeta tillsammans med andra. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Vidare är du bekväm i sociala kontaktytor. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringsprocessen arbetar vi med löpande urval och du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Innan en eventuell anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Vi kommer också att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

6 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024