Lediga deltidsjobb i Mölndal

Det finns totalt 54 lediga deltidsjobb att söka i Mölndal

Skoladministratör till Krokslättsgymnasiet

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Nu söker vi en erfaren skoladministratör med servicefokus till Krokslättsgymnasiet. Tjänsten är ett vikariat på 75% under läsåret 24/25 pga. föräldraledighet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innebär främst att: • Arbeta med elevadministration såsom antagning, elevregistrering, studieplaner, betyg, skolkort, frånvaro samt rapportering till andra myndigheter som CSN och SCB. • Vara support till elever, personal och rektor med administrativa uppgifter. • Arbeta med enhetens dataskydd i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). • Ansvara för kontorsuppgifter såsom diarieföring och arkivering. • Hantera justeringar i schemat. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet från arbete inom skola och utbildning, särskilt inom skoladministration. Du kommer att vara ett nav i skolans arbete och i många avseenden vara ansiktet utåt för vår verksamhet. Du ska därför ha god förmåga att: • Arbeta serviceinriktat och ge elever, personal och besökare ett gott stöd och ett positivt bemötande. • Självständigt kunna organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. • Arbeta med digitala system som Edlevo, Skola24, StudyBee och andra för verksamheten relevanta verksamhetsstöd. Som person är du strukturerad och intresserad av att lära nytt Du kommer att arbeta i nära samarbete med rektorerna för Krokslättsgymnasiet och du kommer att delta i skolans administrativa verksamhetsgrupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är detta uppdraget för dig? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Campus Mölndal söker lärare i svenska som andraspråk

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Utbildningsfrågorna i Sverige är mer aktuella än någonsin vilket skapar en händelserik och utvecklingsintensiv utbildningsmiljö i Västsverige. I kombination med den växande efterfrågan på arbetskraft inom flera yrken såsom handel, hotell, vård och omsorg, förskola, lager och logistik mm ökar behovet av anpassade utbildningar och vi erbjuder ett spännande uppdrag hos oss med stor möjlighet till personlig utveckling. Mölndals vuxenutbildning erbjuder en mängd kurser och utbildningar inom SFI, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning, Yrkeshögskolan och särskild utbildning för vuxna. Vi erbjuder både utbildningspaket och fristående kurser. Nu söker vi en lärare i svenska som andraspråk till våra kombinationsutbildningar. ARBETSUPPGIFTER Som lärare har du ansvar för att bedriva undervisning, elevuppföljning och betygsättning. Dina elever läser svenska på grundskolenivå samtidigt som de studerar på vår barnskötarutbildning. Detta innebär att de har utbildningen med språkstöd och ska uppnå betyg i svenska som andraspråk på grundläggande nivå. Du kommer därför att arbeta nära en yrkeslärare där du har en viktig och stödjande roll. Vi söker därför dig som har erfarenhet från integrerad undervisning och har ett genuint intresse för detta arbetssätt. I jobbet ingår att planera, genomföra samt följa upp undervisningen av våra vuxenstuderande. APL-besök kan förekomma. Ett nära samarbete med arbetslaget och rektorn är en självklarhet i uppdraget. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig att undervisa i svenska som andra språk grund. Du har erfarenhet av undervisning och bedömning. Vi arbetar med Google workspace som vårt digitala verktyg i undervisningen. Du ska känna dig bekväm med att jobba digitalt och följa dina elevers utveckling och progression kontinuerligt. Du tycker om att arbeta i arbetslag och ser möjligheter med det. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och behov. Du är drivande och positiv till fortlöpande utveckling av vår verksamhet i nära samarbete med dina kollegor och din rektor. Vi lägger stor vikt på dina kommunikativa egenskaper, att du gillar teamwork, samarbetar och samverkar och kan relatera till andra människor samt anstränger dig för att arbeta lösningsinriktat. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Orderplockare sommar till Skylotec Nordic AB

Är du en person som har ett tekniskt intresse och en naturlig fallenhet för praktiskt arbete? Då har vi sommarjobbet för dig! Vår kund Skylotec Nordic AB i Lindome söker nu drivna, noggranna och ambitiösa personer, som vill jobba med plock och pack av klätterutrustning. Sök idag, vi ser framemot din ansökan! OM TJÄNSTEN Skylotec Nordic AB accelererar upp i en väldig fart. Nu har de sin nya produkt Easy X redo att produceras och behöver därför öka på deras bemanning av orderplockare i deras produktion under sommaren. Är du därför en person som trivs med praktiskt arbete och har det där genuina teknikintresset, samtidigt som du vill vara med på en hejdundrande resa tillsammans med goa kollegor och chefer ska du söka dig hit. Som orderplockare kommer du stötta upp i produktionen under sommaren och fokusera på främst plock och pack som skall köras ut till deras kunder under sommaren. Vidare får du ta plats på ett företag som hjälper både polis, militär och civila i samhället. Med andra ord ett bolag som även gör samhällsnytta. Eftersom de är leverantörer till dessa myndigheter kommer en bakgrundskontroll att genomföras av dig som person innan en erbjudan om anställning kan ges. Detta i enlighet med säkerhetskyddslagen. Uppdraget är förlagt måndag - fredag KL 07.00-15.45 med placering i Lindome, väldigt nära till tågstationen. Möjlighet till flex +- 30 min. Från vecka 24 till 32 cirka, heltid. Du erbjuds - Schyssta arbetsvillkor i enlighet med bemanningsavtalet - Uppdragsspecifik lön - ett genomsnitt av förtjänstläget hos jämförbar grupp på uppdraget hos Skylotec AB VI SÖKER DIG SOM * Har obehindrade kunskaper i svenska då det krävs för arbetet * Har grundläggande datavana * Är en lagspelare av rang, har ett öga för detaljer och mån om resultatet du lämnar efter dig Det är meriterande om du har - Arbetat i lagermiljö/med orderplock tidigare - Kunskaper i engelska och tyska i både tal och skrift - kan komma att bli en fördel i utförandet av arbetsuppgifterna För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Innovativ - Självgående - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Skylotec Nordic AB ingår i den tyska Skylotec koncernen, en av världens största producenter av produkter för säkert arbete på höjd, med cirka 1000 anställda spridda över hela världen. Sedan introduktionen av världens första Power Ascender redan 1997 har Skylotec Nordic AB i Lindome, tidigare ActSafe AB, tagit ett stadigt grepp om den globala marknaden för motordriven rope access. Deras innovativa Power Ascenders möjliggör snabb, säker och pålitlig repåtkomst. De bidrar till deras kunders framgång och levererar alltid produkter och service av högsta kvalitet. De har en snabbt växande exportverksamhet genom deras globala nätverk av utsedda och pålitliga distributörer. Hållbara produkter med banbrytande design och med den senaste tekniken - Det är det de är bäst på! Läs mer om Skylotec Nordic AB här!

6 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Produktionspersonal sommar till Skylotec Nordic AB

Är du en person som har ett tekniskt intresse och en naturlig fallenhet för praktiskt arbete? Då har vi sommarjobbet för dig! Vår kund Skylotec Nordic AB i Lindome söker nu drivna, noggranna och ambitiösa personer, som vill jobba med förmontering av klätterutrustning. Sök idag, vi ser framemot din ansökan! OM TJÄNSTEN Skylotec Nordic AB accelererar upp i en väldig fart. Nu har de sin nya produkt Easy X redo att produceras och behöver därför öka på deras bemanning av montörer i deras produktion under sommaren. Är du därför en person som trivs med praktiskt arbete och har det där genuina teknikintresset, samtidigt som du vill vara med på en hejdundrande resa tillsammans med goa kollegor och chefer ska du söka dig hit. Som montör kommer du stötta upp i produktionen under sommaren och fokusera på främst förmontering. Du kommer att introduceras på plats för att sedan kunna montera ihop vissa delar på egen hand. Genom att vara involverad i produktionens alla delar får du en djupare insikt i produktens funktion och hur de olika komponenterna samverkar. Vidare får du ta plats på ett företag som hjälper både polis, militär och civila i samhället. Med andra ord ett bolag som även gör samhällsnytta. Eftersom de är leverantörer till dessa myndigheter kommer en bakgrundskontroll att genomföras av dig som person innan en erbjudan om anställning kan ges. Detta i enlighet med säkerhetskyddslagen. Uppdraget är förlagt måndag - fredag KL 07.00-15.45 med placering i Lindome, väldigt nära till tågstationen. Möjlighet till flex +- 30 min. Från vecka 24 till 32 cirka, heltid. Du erbjuds - Schyssta arbetsvillkor i enlighet med bemanningsavtalet - Uppdragsspecifik lön - ett genomsnitt av förtjänstläget hos jämförbar grupp på uppdraget hos Skylotec AB VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå - gärna en teknisk inriktning - Har obehindrade kunskaper i svenska då det krävs för arbetet - Har grundläggande datavana - Är en lagspelare av rang, har ett öga för detaljer och mån om resultatet du lämnar efter dig Det är meriterande om du har - Arbetat i lagermiljö/med montering tidigare - Kunskaper i engelska och tyska i både tal och skrift - kan komma att bli en fördel i utförandet av arbetsuppgifterna För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Innovativ - Självgående - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Skylotec Nordic AB ingår i den tyska Skylotec koncernen, en av världens största producenter av produkter för säkert arbete på höjd, med cirka 1000 anställda spridda över hela världen. Sedan introduktionen av världens första Power Ascender redan 1997 har Skylotec Nordic AB i Lindome, tidigare ActSafe AB, tagit ett stadigt grepp om den globala marknaden för motordriven rope access. Deras innovativa Power Ascenders möjliggör snabb, säker och pålitlig repåtkomst. De bidrar till deras kunders framgång och levererar alltid produkter och service av högsta kvalitet. De har en snabbt växande exportverksamhet genom deras globala nätverk av utsedda och pålitliga distributörer. Hållbara produkter med banbrytande design och med den senaste tekniken - Det är det de är bäst på! Läs mer om Skylotec Nordic AB här!

6 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Be Sporty-ledare för barn inom idrott eller dans

Kliv in i vår blå bubbla Vi vill vara veckans höjdpunkt för varje barn. Vi skapar bubbliga känslor och trollar fram gapskratt med vårt sätt att leda. Be Sporty grundades 2003 och är idag Sveriges största kursarrangör för barn inom idrott och dans. Kom med i vår framgångssaga som nu också finns i Norge och Danmark. En hel generation har vuxit upp med Be Sporty och flera av oss har själva varit ett Be Sporty-barn. Vi är nu över 600 ledare i 3 länder som vill få alla barn att upptäcka hur kul det är att röra på sig. På Be Sporty får du Upp till 250kr/lektion Vässa ditt ledarskap, betald utbildning Festlig gemenskap i vår community En riktig glädjeboost varje vecka! Bli en del av @besportylife Vi kallar oss för Sportys. Kika in på instagram för att följa livet i den blå bubblan. En Sporty är en figur som strösslar ut sprallig energi, en magnet som barnen ser upp till. Vi har stora hjärtan och är någon att lita på. Du hör själv, du blir en del av en speciell community. Du har en stor drivkraft och vilja att arbeta med barn Du har erfarenhet inom idrott eller dans Du kan arbeta minst ett läsår (2 terminer) 10 veckor/termin Omfattning: Arbetet pågår under höst- och vårtermin och vi har ett färdigt kursinnehåll. Varje termin innehåller 10 kursveckor och kommande termin startar i september 2024. Du jobbar 2-10h/vecka. Exempel på tidigare meriterande arbetsområden: arbete på förskola, fritids, nöjespark, utbildning inom pedagogik, idrott eller dans alt. bakgrund som gymnastikledare, fotbollstränare, danslärare, barnpassare eller gruppträningsinstruktör.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Semestervikarier sökes till Villekulla gruppbostad

Om oss Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas. Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv. Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet. Om tjänsten Till Villekullas gruppbostad i Kållered söker vi semestervikarier som kan arbeta under perioden juni till september. Vi söker dig som vill arbeta vaken natt eller dag/kväll/helg.  Villekulla är en liten gruppbostad för personer med intellektuell funktionsnedsättning och autism. På gruppbostaden bor det tre vuxna personer i egna lägenheter direkt tillgång till en gemensamhetsdel. Som personal  kommer du arbeta med att ge stöd i alla aspekter i livet till de boende. Du stöttar och hjälper till vid vardagliga sysslor, fritidsaktiviteter och personlig omvårdnad. På gruppbostaden förekommer utmanande beteende och arbetet kring detta utgår ifrån metoderna; tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande samt AKK. Det är önskvärt att du har erfarenhet av både utmanande beteende och de beskrivna metoderna från tidigare arbeten. I dina arbetsuppgifter ingår också att föra social dokumentation.   Din profil - Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet eller kunskap inom att arbeta med autism och personer som har stort behov av stöd i sin vardag. - Som person är du självgående, tålmodig och tar ansvar för dina uppgifter. Vi värdesätter att du är positiv i ditt bemötande och ser möjligheter till utveckling. - Att du är med och bidrar till ett bra samarbete med kollegor ser vi som en självklarhet, då det är ett måste för att de som bor hos oss ska få det bästa möjliga stödet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Det här får du hos oss - Nära ledarskap. - Pedagogisk handledning och vägledning. - Friskvårdsbidrag. - Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du veta mer om våra verksamheter och hur vi jobbar? Läs mer på vår hemsida https://betaniahemmet.se/

6 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Waiter (Servitör/Servitris) Scandic Mölndal, Sommar

Scandic Mölndal ligger centralt beläget vid Mölndals Galleria med goda kommunikationer till Göteborg. Hela hotellet är nyligen nyrenoverat och har en mycket inbjudande miljö för våra gäster. Våra mötesrum är personliga och vår lobby är ett vardagsrum där våra gäster sluter upp. Vi är alla delar av samma team och jobbar tillsammans med mycket glädje och engagemang. Vi har alltid fokus på vårt gemensamma arbete och sluter upp tillsammans där det behövs. Vi är övertygade om att en god stämning bland oss medarbetare leder till enastående hotellupplevelser för våra gäster. Nu söker vi en skicklig medarbetare till restaurangen på Scandic Mölndal i Sommar. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen? Du är den första gästen möter i vår restaurang, därför är det av stor vikt att du har ett varmt bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du har ett brinnande intresse för mat och dryck samt gillar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att servera mat och dryck och att ansvara för egen kassa. Du stöttar dessutom förstås upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och presigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en sommaranställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och hur det är att arbeta på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lärare till barnskötarutbildningen på Campus Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Campus Mölndal strävar efter att erbjuda en stimulerande och inkluderande lärandemiljö där varje individ ges möjlighet att utveckla sin fulla potential. Vi är dedikerade till att främja lärande och innovation genom att integrera modern teknik, samarbete och praktisk tillämpning i våra utbildningsprogram. Som en del av Mölndals stad har vi en stark koppling till samhällets behov och strävar efter att vara en ledande institution inom vuxenutbildning och kompetensutveckling. ARBETSUPPGIFTER På Campus Mölndal kommer vi under hösten att behöva en driven yrkeslärare till våra barnskötarutbildningar. Vi erbjuder Barnskötarutbildning med språkstöd och som Flex, vilket är en blandning av studier på plats och distans. Uppdraget omfattar i huvudsak arbete med yrkeskurser i vår språkstödsutbildning tillsammans med lärare i svenska och övrig lärare i arbetslaget. Du ska ha god förmåga att planera, genomföra och utvärdera din undervisning i enlighet med styrdokument. Vi söker dig som värdesätter samarbete med kollegor samt har eleven i fokus. I samarbete med kollegor i arbetslaget skapar ni de bästa tänkbara förutsättningarna för att våra elever ska nå sina mål. Du har en god samarbetsförmåga och ett coachande förhållningssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker en legitimerad lärare och/eller person med likvärdig erfarenhet som är behörig eller kan undervisa i ämnet pedagogik samt yrkesämnen på barnskötarutbildningen. Det är önskvärt om du har arbetat inom barn- och fritidsprogrammet tidigare. Erfarenhet inom förskolan och/eller pedagogisk verksamhet är meriterande kunskap. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Låter detta uppdrag intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Timanställd behandlingsassistent natt

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Fagared tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosociala problem, kriminalitet och missbruk. Vi har avdelningar i Lindome, i Öxnevalla och i Göteborg. Arbetsbeskrivning Passa på att prova ett intressant jobb som timanställd behandlingsassistent natt på SiS Ungdomshem Fagared! Målet med uppdraget som timanställd behandlingsassistent på Fagared är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att trygga avdelningen nattetid och medverka till att våra ungdomar får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Som medarbetare hos SiS ingår även flera förmåner i din anställning, dessa kan du läsa om här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som timanställd på SiS kommer du att genomgå en anpassad introduktionsutbildning för att rusta dig inför ditt uppdrag. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i en utsatt livssituation t.ex. inom psykiatri, HVB- verksamhet, eller vård- och omsorg.  • B- körkort  • God svenska i tal och skrift På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en timanställning med start enligt överenskommelse. Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Studie- och yrkesvägledare inom vuxenutbildning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vägledning och Kompetens Mölndal är den enhet i Mölndals stad som ansvarar för all studie- och yrkesvägledning inom stadens alla egna skolor (grundskola, gymnasieskola, särskola samt vuxenutbildning). Vägledning och Kompetens Mölndal tillhör Utbildningsförvaltningen, som i övrigt organiserar gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Som studie- och yrkesvägledare på Vägledning och Kompetens Mölndal, VKM, kommer du att vara ett stöd i de studerandes valprocess till studier inom vuxenutbildning och högskolestudier och den studerandes möjlighet att utveckla sina förmågor och att genomföra sina val av studier och yrken. Som SYV hos oss jobbar man med behörighetsgranskning och antagningsprocessen tillsammans med administrationen och skolledningen, man delta i hela kedjan, från första mötet med eleven till studieplanering, antagning. Du kommer att arbeta på vuxenutbildningen med GR utbildningar tillsammans med flera utbildningsledare inom samma skolform. Vi (28 st SYV) på vår enhet träffas en halv dag/ vecka och har då fortbildning, APT eller någon form av utvecklingsarbete i olika grupper. KVALIFIKATIONER Du ska ha erfarenhet av att jobba med GR utbildningar eller vuxenutbildning, då detta uppdrag är specifikt och en stor del av vår verksamhet. Vi söker dig som är engagerad, tydlig och har god kunskap i samtalsmetodik. Du ska kunna entusiasmera och stimulera eleverna till att hantera valsituationer och vidga elevernas perspektiv genom att utmana eleverna i deras föreställningar om framtiden. Du är utbildad studie- och yrkesvägledare, från någon av våra tre utbildningsanordnare i landet, och har ett förhållningssätt baserat på aktuell forskning och utvärdering i planering och genomförande av de insatser som eleverna ska erbjudas. Du ska ha erfarenhet från vuxenutbildningen och dess regelverk angående antagning. Att jobba digitalt och vara intresserad av att utveckla nya digitala möjligheter i yrkesrollen måste vara ett intresse och något man vill jobba vidare med. Du har en social förmåga och är utåtriktad. Du skapar kontakter och underhåller relationer. Du har empatisk förmåga samt du har vilja att hjälpa andra och arbetar för att vägleda till lösningar. Du är bra på att kommunicera och arbeta på ett sådant sätt som skapar delaktighet. Du är trygg och har en humanistisk värdegrund och ett holistiskt synsätt på eleven. Du har en förmåga att prioritera och planera ditt arbete så att du når önskade resultat. Vill jobba i en enhet tillsammans med andra och vara delaktig i verksamhetens utveckling på både det lilla viset och även i det stora. Campus Mölndals vuxenutbildning växer och vi skapar nya utbildningar och nya möjligheter för våra studenter, detta är vi som SYV med och skapar. Varmt välkommen med din ansökan! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, intervjuer ske löpande under ansökningsperioden. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 maj 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024