Lediga deltidsjobb i Motala
Det finns totalt 26 lediga deltidsjobb att söka i Motala
Drivs du av att arbeta med människor och verkligen vill göra skillnad för våra boende varje dag? Vi på Attendo söker en undersköterska till vårt äldreboende Nämndemansgatan i Motala. Det är ett modernt äldreboende med en egen atriumgård som ger en ljus och välkomnande känsla. Boendet har 54 lägenheter fördelat på tre våningar, varav 36 är för personer med demenssjukdom. Om rollen Som undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra boende. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra boende och att skapa en positiv och social atmosfär samt bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål. Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser samt verksamhetens rutiner. Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra boende. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du ser individens behov och är engagerad för att ge bästa möjliga vård och omsorg. Du är aktiv i kontakten med de boende och deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar mot att göra det där lilla extra. Det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift). God datorkunskap/datorvana. Meriterande: Erfarenhet från arbete inom äldreomsorg. Erfarenhet av läkemedelsdelegering. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-08-15 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidare Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Tillträde: Snarast Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
. Inspirera Assistans AB jobbar för att kunden ska få den tryggaste assistansen och du som personlig assistent är en stor del i att det förverkligas. Är du bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang , är lyhörd och är van att ta ansvar och anpassa dig till nya situationer? En bra personkemi mellan assistenten och kunden är avgörande för att trivas i rollen som personlig assistent. Varje kund är unik och deras individuella behov bestämmer vad du ska göra. Nu söker vi Personliga assistenter till en 66 årig rolig och skojfrisk gubbe . ( han säger sig vara 30 år i själen och 90 år i kroppen) Han lever med sin fru och sina 3 stora hundar i Motala . Behöver hjälp med det mesta i sin vardag . Har dubbelbemanning dygnet runt så de som söker bör vara samarbetsvilliga och vara en bra kollega. Kunden tycker om att ha en lättsam och glad omgivning omkring sig och människor som kan skämta och även ta skämt tillbaka. Det gör att livet blir lite roligare då. Du som söker ska vara: * Skojfrisk och tåla skämt * Krav på att du tål / inte är rädd för hundar! * Att man är positiv och glad är en förutsättning * Du får gärna vara pratsam men ändå lyhörd * Har du körkort för manuell bil så är det positivt men inget krav. * Ditt kön och ålder spelar ingen roll * Du ska ha förmåga att samarbeta då man aldrig jobbar själv. * Personkemin är A och O * Viktigt att du är noga med tystnadsplikten * Att du kan prata god svenska Arbetstider: 90% på ett 4 veckors schema med varierande arbetstider. Dubbelbemanning alla tider 08:00-20:00 08:00-14:00 14:00-20:00 20:00-08:00 (vaken natt) Arbetsuppgifter: * Kunden sitter i rullstol och du behöver hjälpa till med förflyttningar via lift. * Kunden har olika maskiner såsom hostmaskin, slemsug, osv * Trach vård * Att hjälpa kunden i hemmet och utanför hemmet med allt i dennes vardag. * Gärna ha vana med att laga mat. Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Urval sker löpande så ansök i god tid Lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 8 orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Är du en skojfrisk, glad prick som gillar att prata och vill göra en givande insats SÖK IDAG! Rekrytering kommer ske löpande !
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Här jobbar du tillsammans med en tjej som gillar mode, smink, naglar och parfym. Jag behöver hjälp med det mesta i min vardag och jag vet vad jag vill. Gillar att spela spel, lyssna på musik och umgås med min katt. Söker dig som är lyhörd och har kännedom/förståelse kring psykisk ohälsa. Tillsammans gör vi dagarna meningsfulla. Hos mig jobbar man alla tider på dygnet, med väntetid på natten så det är bra om du är flexibel. Tänker att du är i 35-55 års åldern, tjej eller kille. Du förstår svenska i tal och skrift. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Verksamhet Förskola är en del av Bildningsförvaltningen. Vi arbetar för en likvärdig förskola där alla barns rätt till utbildning står i fokus, vi tydliggör yrkesroller och ansvar för förskollärare och barnskötare. Vår vision är att förskolan ska stödja varje barn oavsett förutsättningar så att alla ges möjlighet att utvecklas mot målen. Vårt mål är att erbjuda ett stödjande lärande i en inspirerande och trygg miljö som möter individens och samhällets behov. Hos oss sker kompetensutveckling och nätverkande kontinuerligt. Vi har en sammanhållen övergripande kompetensutvecklingsplan och fem studiedagar per år. Verksamhet Förskola har egna specialpedagoger. Alla våra förskolor har arbetskläder, både för inom – och utomhusbruk, ett led i vårt arbete att höja frisknärvaron i verksamheten. Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår vision är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen. ARBETSUPPGIFTER Har du ett brinnande intresse för barns utveckling och lärande? Är du öppen och nyfiken på barnens behov och unika förmåga? Som förskollärare ansvarar du för att leda arbetet mot målstyrda processer som syftar till att omsorg, utveckling och lärande bildar en helhet. Du ingår i ett arbetslag där ni tillsammans skapar goda förutsättningar för förskolans utbildning. Vidare ansvarar du för att förskolans värdegrund och uppdrag upprätthålls i det dagliga arbetet. Du planerar, dokumenterar och utvärderar utbildningen utifrån individ- och gruppnivå. Tjänsterna är förlagda på Eken i Borensberg och Skogslyckan i Tjällmo KVALIFIKATIONER Du som söker har förskollärarlegitimation avsedd för arbete inom förskolan. Du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av barn i behov av särskilt stöd. Du följer uppsatta mål, sätter upp egna, arbetare mot dem och fokuserar på resultat. Du styrds av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du förändrar din inriktning när målen ändrar sig. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer och underhålla relationer. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och för människors olika förutsättningar. Du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner och att arbeta i Motala kommun på motala.se/arbete. För att läsa mer om kommunen i övrigt kan gå in på motala.se Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Verksamhet grundskola/anpassad grundskola är en del av Bildningsförvaltningen. Verksamheten omfattar 21 grundskolor samt anpassad grundskola och det totala antalet elever är ca 4500. Fem av grundskolorna är högstadieskolor medan de övriga, med något enstaka undantag, omfattar åk F-6. I verksamheten ingår även fritidshem. Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår vision är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen. Dansäterskolan (skolår F-6 och fritids) och Österstad skola (skolår F-3 och fritids) är belägna i östra delen av Motala kommun. ARBETSUPPGIFTER Som korttidsvikarie på Dansäterskolan och Österstad skola kommer du att undervisa och ansvara för klass/elevgrupp vid ordinarie lärares frånvaro. Observera att du som korttidsvikarie arbetar främst under skolterminerna. Du bör enkelt kunna göra dig tillgänglig för arbete med kort varsel. Du lägger själv in tillgänglig arbetstid i vår digitala kalender och bokas efter verksamhetens behov. Det är verksamheternas behov som styr hur ofta du blir bokad. Din digitala kalender finns tillgänglig via en app i din telefon eller på webben. Som korttidsvikarie behöver du vara beredd på att passen ibland kommer med kort varsel och du bokas minst 4 timmar vid varje tillfälle. KVALIFIKATIONER För att du ska kunna arbeta i skolan behöver du vara minst 18 år. Vi söker dig med relevant utbildning, du behöver ha en gymnasieexamen med inrikting mot pedagogisk verksamhet. Meriterande om du har en pågående lärarutbildning. Det är även meriterande om du har arbetat i skolan tidigare. Du ska kunna omsätta dina kunskaper och dina erfarenheter i praktisk undervisning när du ska stötta barn och elever i deras utveckling. Du ska kunna bidra till att anpassa undervisningen till eleverna och låta dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. I din roll som vikarie ska du vara en god förebild. Du har förmågan att samarbeta väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll anpassat till situationen. I rollen som vikarie är det även viktigt att du som person tar initiativ och ansvar i aktiviteter och uppgifter som förekommer ute i verksamheterna. Eftersom du bokas efter verksamheternas behov innebär det att den ena dagen sällan är den andra lik och vi tror därför att du är en person som är flexibel och att du har lätt för att anpassa dig till nya verksamheter/arbetsmiljöer och gruppkonstellationer. Är du intresserad av att arbeta som korttidsvikarie hos oss? Du är då välkommen att skicka in en intresseanmälan till oss. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner och att arbeta i Motala kommun på motala.se/arbete. För att läsa mer om kommunen i övrigt kan gå in på motala.se Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Extrajobb i Motalas krogliv Vi söker dig som vill vara en del av utelivet i stan och arbeta i en rolig och positiv miljö. Du är utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gästerna för att skapa en trevlig stämning. Vill du ha ett socialt utvecklande extrajobb där ingen kväll är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Cherry Spelglädje söker blivande dealers i Motala. Vi erbjuder casino på barer, nattklubbar och restauranger. Att arbeta som dealer är ett väldigt spännande jobb som lämpar sig bra för dig som studerar, behöver ett arbete till eller helt enkelt vill ha väldigt roligt på jobbet. Ett arbete hos oss är flexibelt då Cherry Spelglädje bedriver casino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad. Så du kan med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden vilket motsvarar ca 20 timmar. Möjlighet att arbeta mer vardagar och helger utöver detta finns. Inga förkunskaper krävs eftersom vi kostnadsfritt utbildar våra egna medarbetare. Åldersgräns är 18 år. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden vilket motsvarar ca 20 timmar. Möjlighet att arbeta mer vardagar och helger utöver detta finns. Det är meriterande om du har körkort och tillgång till bil. Cherry är anslutna till Visita och arbetar enligt kollektivavtal. Vi erbjuder lön enligt gällande avtal. Ingångslön från 155,58 kr per timme, beroende på tidigare erfarenhet från yrket. Utöver grundlönen tillkommer ersättning för OB, provision samt semesterersättning. Lönen är pensionsgrundande. Känner du att detta är ett arbete som passar dig lämna du enkelt din ansökan på www.cherry.se/jobba/ Om du har frågor kan du vända dig till My Öberg som är ansvarig i Motala. Du når My på 0723-27 24 32 eller [email protected]. Kolla gärna in vår Instagram @cherryspelgladje Cherry Spelglädje AB har sedan 1963 - genom seriositet, ansvar och engagemang - levererat spelglädje på restauranger, lounger, barer, hotell och nattklubbar över hela Sverige, från Ystad i Söder till Kiruna i Norr och är uppdelat på tre regioner med kontor i Göteborg och Stockholm. Cherry Spelglädje AB ingår i Cherry With Friends koncernen. Spelglädje AB är den största operatören i landet av Landbaserat Kommersiellt spel och innehar över 80 procent av marknaden. Genom tillväxt av egen kraft i kombination med strategiska förvärv har Cherry Spelglädje idag en mycket god geografisk täckning. Vidare är landet uppdelat i ett 40-tal distrikt och Cherry Spelglädje har 600 anställda, dom flesta tillsvidareanställda på deltid.
Assistans Kompetens är verksamma i hela Sverige. Vi ger god personalvård samt gedigen kompetensutveckling för att våra medarbetare ska lyckas i sitt arbete. Vi har kollektivavtal och dygnet runt jour. Alla våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter. Gå gärna in på www.assistanskompetens.se för att läsa mer om oss eller på assistanskoll.se Vi söker nu efter en kvinnlig assistent som glad, engagerad till sommaren till vår kvinnliga kund i Motala. Uppdraget innebär att deltaga i olika aktiviteter, personlig omvårdnad samt hjälp med dagliga sysslor i hemmet. Vi söker dig som har ett positivt sätt, är alert, initiativrik och lyhörd. Givetvis ser vi att du är professionell i din yrkesutövning, ödmjuk och har en stor portion empati. Att du kan se vad som behöver göras och att du är orädd. Att du är flexibel och kan hoppa in extra vid behov. Tålamod, flexibilitet och ärlighet är otroligt viktiga parametrar för oss. Våra ledord är Kompetens, Kunskap och Engagemang ger trygghet. Krav att du har körkort B då kunden har en egen bil samt att du är rökfri. Vi ser gärna att du har undersköterske-utbildning alternativt erfarenhet inom vård och omsorgsarbete. Vi ser även att du följer rekommendationerna kring vaccinering av covid-19 Vi behandlar ansökningarna löpande.
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Motala. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Erfarenhet av att jobba med trach är önskvärt. Vi anställer löpande i denna rekrytering. Du måste vara rökfri. Du måste behärska svenska i tal och skrift. Hund finns i hemmet Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, och vaken natt. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 26 jobb