Lediga deltidsjobb i Motala

Det finns totalt 51 lediga deltidsjobb att söka i Motala

Jobba Som Festsäljare
Getdet AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Personliga Assistenter till Kille i Egen Lägenhet i Klockrike
SAAND Service & Omsorg AB
Personliga assistenter

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND Service & Omsorg är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Botkyrka, Eskilstuna, Malmö, Stockholm, Södertälje, Uppsala, Västervik, Värmdö, och Örebro med huvudkontoret i Linköping. Vi letar efter dig som brinner för ditt arbete och vill göra verklig skillnad i en persons vardag. Nu har du chansen att vara en del av vårt team på SAAND Service & Omsorg och arbeta med en kille som bor ensam i sin egen lägenhet i Klockrike. Om uppdraget: Uppdragsgivaren är en man i 30-årsåldern med autism och intellektuell funktionsnedsättning. I rollen som personlig assistent kommer du att vara med och stötta honom i hans dagliga liv. Det inkluderar att följa honom i vardagen, förutse och förebygga svårigheter samt hjälpa honom med grundläggande vardagssysslor som han inte kan utföra själv. Erfarenhet av lågaffektivt arbetssätt är meriterande. Vi söker dig som: Är mellan 25–50 år. Har erfarenhet av att arbeta med personer med liknande funktionsnedsättningar eller inom andra verksamheter inom LSS. Har lätt att följa instruktioner och är ödmjuk. Kan skapa trygghet genom att upprätthålla viktiga rutiner med framförhållning. Har körkort och tillgång till bil för att kunna ta sig till arbetsplatsen. Arbetstider och Tjänstgöringsgrader: Arbetstiderna sträcker sig mellan 08:00–20:00 och mellan 20:00–08:00, med viss jourtid. Det finns dubbelbemanning hela dygnet, med varierande tider både dag/kväll och väntetid/vaken nattetid enligt ett rullande schema. Vi söker nu två assistenter som kan arbeta cirka 80%. Om du är redo att göra verklig skillnad i en annan persons liv och vill vara en del av ett dedikerat team, skicka in din ansökan redan idag!

11 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Sales Advisor Elgiganten Motala
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare!  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.   Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!   Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.  Vilka är vi? På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.   Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-09-29 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

11 september 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Department Manager Sales Elgiganten Motala
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du försäljning och att leda andra? Vi söker nu en försäljningsdriven Department Manager Sales med ledarförmåga och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra.  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din huvuduppgift som Department Manager Sales är att närvara i det dagliga arbetet där försäljningen sker samtidigt som du utvecklar, följer upp och coachar dina medarbetare. Du är en del av varuhusets lokala ledningsgrupp och utöver personalansvaret över ditt team ansvarar du tillsammans med resterande ledningsgruppsmedlemmar för den totala verksamheten och varuhusets resultat.    Din roll som Department Manager Sales  För dig är medarbetarna och kunden viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat, följer upp och förbättrar för att nå ännu högre. Du har ett övergripande ansvar för ditt säljområde, dina medarbetare, kunder och resultatet. Som Department Manager Sales leder du genom att utveckla och coacha dina medarbetare att vägleda våra kunder till bästa köp. Du har ansvar för att rekrytera, introducera och vidareutveckla ditt team och säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten. Du kommer att vara en del och arbeta verksamhetsnära tillsammans med dina medarbetare och vara en viktig förebild i varuhuset.     Vem är du?  Som Department Manager Sales på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas, utveckla andra och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!  Vi ser att du   • Har en god kommunikations- och ledarförmåga  • Kan skapa och upprätthålla en teamkultur som präglas av samarbete och arbetsglädje  • Är affärsinriktad och resultatdriven med kunden i fokus  • Är engagerad, ansvarstagande och har en vilja att göra ditt bästa  • Är proaktiv och lösningsorienterad  Rollen som Department Manager Sales kräver minst 3 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Du har erfarenhet av försäljning med goda resultat, är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person.   Vilka är vi?  På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.   De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.  Utveckling hos oss  Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.    Elgiganten erbjuder:  • Avtalsenlig lön och pension  • Generöst bonusavtal  • Förmåner inom friskvård och personalköp  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare  • Goda karriärmöjligheter  Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 90% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-10-13 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

11 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Service Advisor Elgiganten Motala
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt!  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss.   Din roll som Service Advisor  Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag.    Vem är du?  Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste.  Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!    Vi tror att du  • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service  • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor  • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas  • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa  • Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur  Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.    Vilka är vi?  På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.   De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.  Utveckling hos oss  Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.  Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension  • Generöst bonusavtal  • Förmåner inom friskvård och personalköp  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare  • Goda karriärmöjligheter  Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 70% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-09-29 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

11 september 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Timvikarier 7-9
Motala kommun
Grundskollärare

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår mission är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen. Verksamhet grundskola/anpassad grundskola är en del av Bildningsförvaltningen. Verksamheten omfattar 21 grundskolor samt anpassad grundskola och det totala antalet elever är ca 4500. Fem av grundskolorna är högstadieskolor medan de övriga, med något enstaka undantag, omfattar åk F-6. I verksamheten ingår även fritidshem. Zederslundsskolan är en 7-9 skola i centrala Motala med nära till kommunikationer. Vår skolidé: • Vi lär som mest när vi mår som bäst. • En kultur där man är sedd och saknad • Vi har höga förväntningar på varandra • Det borde gå en positiv grundinställning • Alla är lika mycket värda • Undervisning i ständig förbättring På skolan går ca 350 elever i 5 klasser per årskurs. Under skoldagen fördelas eleverna ofta i olika undervisningsgrupper i t ex kärnämnen och moderna språk. Vi har en hög andel behöriga lärare och arbetar i arbetslag och ämneslag för elevernas utveckling mot högre måluppfyllelse. Under de senaste åren har skolan arbetat med skolutveckling i samverkan med skolverket för att förbättra undervisningen. Att bli anställd på Zederslundsskolan innebär att du är delaktig i att bygga en ny skolkultur tillsammans med personal som tidigare arbetat på två olika skolor. Undervisningssalarna är välutrustade med projektorer och i vissa fall smartboards. Eleverna har en till en lånedatorer och arbetar med TEAMS som lärplattform. Elevdemokrati är viktigt på skolan med välutvecklat elevråd och klassråd. ARBETSUPPGIFTER Som timvikarie på Zederslundsskolan har du möjlighet att arbeta som ersättare för ordinarie lärare vid planerad eller uppkommen frånvaro. Du får information om vilka vikariat som finns att tacka ja till via mail och tackar du ja får du mer information om innehåll, tider och salar. Lärarna på Zederslundsskolan har en beredskap i planeringen av lektioner via elevernas TEAMS så du lätt kan genomföra lektionen. Din viktigaste insats är att förmedla för eleverna vad som ska göras och vara en ledare i klassrummet som skapar studiero och trygghet för eleverna. Vi hoppas att en av er som söker dessa tjänster är nyfiken på att ha ett organisatoriskt ansvar för vikarietillsättning. Detta uppdrag innebär ett mer regelbundet schema med fastare arbetstider. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieexamen i högskoleförberedande program. Har du påbörjad eller genomförd lärarutbildning är det meriterande. Du har högskolepoäng i något program i lärarutbildningen, gärna mot 7-9 eller gymnasiet. Du har genomfört universitetsstudier eller eftergymnasial utbildning inom pedagogik eller ledarskap. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer och underhålla relationer. Du är stabil och trygg i dig själv, hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Du har lätt för att anpassa, utveckla och lära dig nytt efter förändrade krav, förutsättningar eller omständigheter. Du ser möjligheter i ändringar och kan också ändra ditt synsätt och förhållningsätt. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Notera vikten av att du söker tjänsten digitalt via www.offentligajobb.se Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

11 september 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Social personlig assistent sökes till schemarad i Motala
Humana AB
Personliga assistenter

Är du en glad, lojal och arbetsvillig person? Vill du göra skillnad i en annan människas liv? Då är det här jobbet för dig! Om tjänsten: Vår kund är en man i 60-års åldern som bor i Motala. Han är rullstolsburen och har diagnosen MS. Han behöver hjälp med det mesta i sin vardag, vilket innebär att hjälpa till som personlig assistent både i och utanför hemmet genom att vara kundens förlängda arm. Han har hjälpmedel och en välanpassad bostad. Hans stora intressen är kultur och konst, delar du detta är det ett stort plus. Om du inte har samma intressen så finner ni säkerligen andra gemensamma intressen att prata om. Vi söker dig som: - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. - Är händig och tycker om att laga mat. - Klarar av ett arbete där det ingår förflyttningar. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och att ta ett stort ansvar. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat inom vården eller som personlig assistent, men detta är inget krav. Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre. Arbetstid/Varaktighet: Vi söker timvikarier med möjlighet till fast rad. Arbetstiden är varierande dag, kväll och helg. Större delen av dagen är det dubbelbemanning. Delade turer kan förekomma.  Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer med kund sker löpande. Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.   Att jobba på Humana  Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.   Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.  Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR    Vad händer nu?   Sista ansökningsdag för tjänsten är 2023-08-11. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.  Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.  För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.    Välkommen med din ansökan!

10 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Sjuksköterska, Timanställd
Motala kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Våra verksamheter styrs främst av socialtjänstlagen, LSS-lagen och hälso- och sjukvårdslagen och ska verkställa insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda.Hemsjukvården i Motala Kommun består av arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor, undersköterskor och rehabassistenter. Vi jobbar teambaserat tillsammans med äldreomsorg, LSS-verksamhet och dagligverksamhet för våra medborgares bästa. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu tim-anställda sjuksköterskor till kommunal hälso- och sjukvård med uppdrag inom jourverksamheten vilket innebär tjänstgöring dagtid, kvällar och helger. Är du legitimerad sjuksköterska och är ute efter ett jobb där du själv kan välja dina arbetstider? Då är det dig vi söker. Jourverksamheten utgår från lokaler på adressen Södra Allén i Motala. Arbetet under jourtid innehåller både planerade ärenden och oplanerade bedömningar samt insatser från samverkanspartner inom sjukvården. Som sjuksköterska i jourverksamheten träffar du patienten både i ordinärt boende och särskilt boende. Som vikarie hos oss jobbar du vid behov och under sommarperioden finns möjligheter att jobba på schema. Vi söker dig som kan börja jobba redan nu, som är intresserad av att jobba i sommar eller både och. Som timvikarie kan du bli erbjuden pass med kort varsel och med längre framförhållning, allt utifrån behoven i verksamheten. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: - Du har körkort för manuellt växlad bil. - Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska då arbetet innebär patient- och anhörigkontakt samt journalföring och annan dokumentation. - Du är legitimerad sjuksköterska. - Du är van att använda datorn som stöd i arbetet och anpassar dig till nya digitala verktyg. - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom vården och/eller kommunal verksamhet. Personliga kompetenser: - Du är stabil och trygg i dig själv, hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. - Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. - Du har de resurser som krävs för förändring eller problemlösning. Du gör ditt bästa genom att göra det du kan just nu. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

10 september 2024
Sista ansökan:
24 september 2024
Jobba Som Festsäljare
Getdet AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

9 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Undersköterska till Nämndemansgatans äldreboende
Attendo Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Nämndemansgatan i Motala är ett äldreboende som Attendo driver på uppdrag av Motala kommun. Äldreboendet ligger centralt med närhet till både Göta kanal och Vättern. Boendet har utsikt över idrottsplatsen och fotbollsplanerna vid Mossen och med förskolan Sagomossen som närmsta granne är det ett aktivt och levande närområde. Äldreboendet har tre våningar med sammanlagt 54 platser, varav 36 är för personer med demenssjukdom. Verksamheten delas in i sex enheter med nio lägenheter i varje. Vi behöver nu fler omsorgsstjärnor och söker dig som är undersköterska eller motsvarande och brinner för att arbeta med människor. Hos oss blir du en del av ett gäng stjärnor som arbetar med hjärta för omsorg och skapar bra dagar för de boende. Här erbjudsdet lilla extra! Vi drivs av att arbeta med människor och att göra verklig skillnad för de boende varje dag. Hos oss på Attendo Nämndemansgatan ges du möjlighet att både utvecklas i din yrkesroll samt vara delaktig och medverka till verksamhetens fortsatta utveckling. Vill du få en glimt av hur det är att arbeta hos oss? Titta in på vårt Instagramkonto: attendo_namndemansgatan Beskrivning av tjänsten Vi söker dig som är utbildad undersköterska om minst 1350 poäng.. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av omvårdnadsarbete inom äldreomsorgen ochatt du haft delegering. Tjänsten kommer varaplacerad på vår avdelning som inte är demensvård. Du är van att upprätta genomförandeplaner och dokumentera samt samverka med andra professioner och vara aktiv i närståendekontakter. Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift, är nödvändigt i rollen som undersköterska hos oss. Du ska även ha god datorvana. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra boende. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Tjänsten är tillsvidare och på80%. Vi tillämparprovanställning. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg. Tillträdesdatum snarast. Om Attendo På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg. Attendo har en bred verksamhet där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen och kompetenser. Vi erbjuder karriärvägar med möjlighet till personlig utveckling där du kan göra skillnad. Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje. Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt. Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet. Vi erbjuder kollektivavtal, tjänstepension och avtalsförsäkringar för att ge dig en trygg anställning. Som medarbetare får du även del av förmåner, däribland friskvårdsbidrag, attraktiva erbjudanden och rabatter via förmånsportalen Benify. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch! Vid frågor eller om du vill veta mer, kontakta verksamhetschef Mattias Jesmin, [email protected] eller 072-887 73 56.

6 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024