Lediga deltidsjobb i Ockelbo
Det finns totalt 6 lediga deltidsjobb att söka i Ockelbo
Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad, på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen. Vi erbjuder även avgiftsfri pedagogisk lunch. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? ARBETSUPPGIFTER Utbildningen i förskolan är första steget för barnen i utbildningskedjan och är en viktig del för att lägga grunden för barnens fortsatta utveckling och lärande. Vi söker engagerade medarbetare till Ockelbos förskola som vill vara med att skapa de bästa förutsättningarna för barnens utveckling. Som vikarie i förskolan kommer du på kort varsel ersätta ordinarie medarbetar vid deras frånvaro. Arbetet innebär pedagogiskt arbete i barngrupp 1-5 år på våra 5 förskoleenheter. Detta innebär att arbetsplats samt arbetstider kan variera beroende på verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Arbetet ställer krav på att du har en god samarbetsförmåga. Likaså att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt kan planera och organisera ditt arbete på ett framgångsrikt sätt. Har du erfarenhet av arbete med barn är det meriterande. Som person har du lätt för att skapa nya relationer och är initiativtagande i sociala sammanhang. Du har en god kommunikativ förmåga och förstår vikten av att agera respektfulle mot både barn och vårdnadshavare såväl som mot dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att få arbeta inom pedagogisk verksamhet behöver du ha ett godkänt utdrag från Polisens belastningsregister. Beställ gärna ett direkt i samband med att du skickar in din ansökan. Blankett finns här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/. Körkort är meriterande, men inte ett krav. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Bor du utanför Ockelbo? Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad, på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen. Vi erbjuder alla våra månadsanställda medarbetare olika förmåner bl.a. möjlighet att semesterdagsväxla så beroende på ålder kan du ha upp emot 37 semesterdagar på ett år. Vi har även 2 000 kr i friskvårdsbidrag varje år samt tillgång till Falck Personalstöd. För oss är det också viktigt att alla medarbetare har möjlighet att kunna förena arbetsliv med privatliv. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? ARBETSUPPGIFTER Vi söker engagerade medarbetare till Ockelbo grundskola som vill vara med att skapa de bästa förutsättningarna och en trygg skoldag för alla elever. Som vikarie i grundskolan kommer du på kort varsel ersätta ordinarie medarbetar vid deras frånvaro. Ockelbo kommuns grundskola består av Perslundaskolan 4-6 samt 7-9, Åbyggeby skola skola f-3 samt Gäverängeskolan f-3. Arbetet innebär pedagogiskt arbete på våra skolenheter, från förskoleklass till årskurs 9. Detta innebär att arbetstider kan variera beroende på verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har utbildning inom pedagogik och/eller tidigare erfarenhet av pedagogiskt arbete eller arbete med barn. Du drivs av möjligheten att ge elever den bästa starten de kan få utifrån varje individs förutsättningar och behov. Du är öppen, drivande och har lätt för att kommunicera med barn, kollegor och vårdnadshavare. Då kommunikation är av stor vikt för att lyckas i denna tjänst är det ett krav att du besitter god förmåga till att utrycka dig i svenska, både i tal och i skrift. Som person är du ansvarstagande och har en god förmåga att planera, organisera och samarbeta för att nå bästa möjliga resultat. Utdrag ur belastningsregistret krävs för anställning. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Bor du utanför Ockelbo? Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
JA-assistans söker personlig assistent till en kille född 2014. Kunden bor med sin familj utanför Ockelbo. Omfattningen är till en början timvikariat på eftermiddagar, kvällar och helger, men kommer att övergå till en ordinarie tjänst. Vi/du kommer tillsammans med kunden överens om tjänstens omfattning och arbetstider. Du som söker har en humanistisk människosyn, och stor respekt för allas lika värde. Du har en trygg och lugn personlighet. Erfarenhet av arbete inom vård/ omsorg eller barnomsorg är meriterande. Störst vikt läggs dock vid personlig lämplighet och personkemi med kund och familj. Arbetet utförs i främst i kundens hem utanför Ockelbo, men även på diverse fritidsaktiviteter och utflykter. Hundar, kanin och höns finns i familjen. Körkort är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen. Löneformen är timlön utifrån branschpraxis. OB-, jour/ beredskap, semester och övriga förmåner/ villkor enligt kollektivavtal. Betald introduktion påbörjas enligt överenskommelse. Din skriftliga ansökan innehållande CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt, dock senast 2024-09-20. Ange ref JA-2410.
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb som timvikarie hos oss på Humlan HVB! I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Humlan HVB är en behandlingsenhet i Ockelbo kommun som tar emot föräldrar till barn 0–16 år, där det finns oro kring föräldraförmågan av olika skäl. Vi driver verksamheten enligt ett unikt koncept där barn och föräldrar bor tillsammans i en lägenhet under observation och stöd av personal. Våra arbetsmetoder utgår från ett systemteoretiskt synsätt och miljöterapeutiskt arbetssätt där vi arbetar med struktur i familjens vardag, bland annat samspelsobservationer, stöd i föräldrarollen, enskilda terapeutiska samtal och familjesamtal. Vi arbetar salutogent, motivationsstödjande och lågaffektivt. Behandlingen styrs av individuella genomförandeplaner som bygger på familjens behov, förutsättningar och styrkor. Målet med behandlingen på Humlan är att familjen ska få hjälp med att kartlägga vad de behöver för ett bra liv tillsammans med barnet/barnen samt en större uppsättning fungerande verktyg att använda sig av i vardagen. Om tjänsten Som timvikarie kommer du huvudsakligen att arbeta med: - Vardagliga arbetsuppgifter såsom måltidsrutiner och städning - Bistå i utredningsarbete och behandlingsinterventioner - Dokumentationsarbete - Kontakt med socialtjänst och andra myndighetskontakter Vem är du? Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du har: - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - God systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning - B-körkort Det är meriterande om du har: - En 2årig YH yrkesexamen som social- eller behandlingspedagog alternativt påbörjad utbildning - Tidigare erfarenhet av liknande arbete - Utbildning och erfarenhet av lågaffektivt bemötande Övrigt: Anställningsform: Timanställning Arbetstid: Dag, Kväll, Helg Tillträde: Enligt överenskommelse För anställning hos oss krävs ett utdrag från misstanke och belastningsregistret. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Verksamhetschef Sofie Sjöberg via mail [email protected] Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm.
Nu söker vi på OP Assistans personliga assistenter till några av våra kunder i Ockelbo. Vi söker dig med hjärtat på rätt ställe. Du som vill finnas för en medmänniska i behov av assistans. Som personlig assistent arbetar du med kundens önskemål och behov i fokus.Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Våra kunder har assistans dygnet runt. Därför är det viktigt att du kan arbeta olika typer av arbetspass. Dygn med vänetid är vanligt förekommande. Uppdelade pass på dagar, kvällar och vaken natt kan förekomma.Vi kan erbjuda timvikariat och eventuellt ordinarie tjänster med en schemarad. OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!
Jag är en man på 65+ som bor tillsammans med min fru i Holmsveden norr om Lingbo. Jag har en funktionsnedsättning som bland annat innebär att jag ärrullstolsburen. Mina assistenter jobbar självständigt, och hjälper mig medpersonlig omvårdnad, förflyttningar, kommunikation och övriga rutiner somingår i ett liv såsom matlagning, städning och att komma ut på aktiviteter.Jag söker nu personliga assistenter för både ordinarie tjänst och vikarier vidbehovJag söker dig som är flexibel vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider. Du ärtrygg i dig själv, noggrann och följer upprättade rutiner. Du är ansvarsfull, hargott omdöme, är lyhörd för mina behov och kan arbeta självständigt.Körkort är ett krav då jag har egen bil som assistenten kör. Stor vikt kommer attläggas vid personlig lämplighet då det är viktigt att vi trivs bra ihop, så jag villdärför att du i din ansökan berättar lite om dig själv.Arbetstider: Arbetstiden är fördelad på dag/kväll/nattpass, vardag som helg.Omfattning: Är du rätt person så kan vi erbjuda en ordinarie tjänst på ca 75%,Vi söker även vikarier vid behov. OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!
Visar 1 till 6 av 6 jobb