Personliga assistenter till Bjästa
Helsa Omsorg Norden AB
Personliga assistenter

Vi söker nu engagerade och positiva personliga assistenter till vårt uppdrag i Bjästa. Tjänsterna gäller  dag/kväll och vi söker dig som är intresserad av att arbeta på schemarad.   För att trivas i rollen ser vi att du har sinne för humor, är påhittig och kan ta egna initiativ samtidigt som du är lyhörd inför kundens önskemål och behov. Som personlig assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i hans vardag. Mannen du skall hjälpa har MS och kommunicerar via läppar och dator. Dina arbetsuppgifter omfattar allt från personlig hygien och omvårdnad till hushållssysslor. En central del av arbetet är också att skapa en trygg och positiv miljö, där du hjälper honom att delta i hans aktiviteter och sociala sammanhang. Det är en fördel om du har erfarenhet av att använda hjälpmedel som golvlift, PEG, kateter och näringsdropp, eller är villig att lära dig detta. Största vikt kommer att läggas på personkemin mellan dig och kunden. Körkort och tillgång till bil är ett krav, då det är begränsat med kollektivtrafik till arbetsplatsen.   Tjänsten Vi söker dig som är intresserad av en schemarad dag/kväll och varannan helg, men även du som är intresserad av att jobba som timvikarie är välkommen med din ansökan! Registerutdrag från polisen kommer att begäras.   Varmt välkommen med din ansökan! Företagsinformation På Helsa Omsorg arbetar vi med personlig assistans där vi tror på högt inflytande, hög tillgänglighet och god kvalitet för både våra kunder och vår personal.   Vi vet att de Personliga Assistenterna är helt avgörande för våra kunders livskvalitet. Hållbarhet, engagemang, lärande, samverkan och ansvar är vår värdegrund som genomsyrar hela vår verksamhet. Som Personlig Assistent hos oss får du en engagerad verksamhetschef som ansvarar för din arbetsmiljö och en platt organisation med korta beslutsvägar. Givetvis omfattas du också av kollektivavtal genom vår Branschorganisation Vårdföretagarna där vi är medlemmar.

18 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Serviceinriktad administratör till Bravida
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Löne- och personaladministratörer

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se. Om företaget Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. Förutom förmåner som exempelvis, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Är du en administratör som brinner för struktur, ordning och reda? Då har vi jobbet för dig! På Bravida främjar vi utveckling och du som medarbetare har en viktig roll i vår tillväxtresa. Nu söker vi en serviceinriktad administratör till vår avdelning Örnsköldsvik ventilation. Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Som administratör hos oss har du en viktig nyckelroll. Du kommer att vara ett stöd i ekonomifrågor och ärendeuppföljning till både avdelningschef, projektledare och serviceledare samt ansvara för bevakning av kundfakturor. Arbetet omfattar i stora drag följande huvudsysslor: • Sköta fakturering och vissa inköp • Registrera löner och nya kunder • Posthantering • Löpande kund- och leverantörsreskontra • Bemöta både kunder och medarbetare via telefon på ett serviceinriktat sätt • Personaladministration såsom utbildningssamordning, anställningsavtal, läsa och tolka kollektivavtal, tidregistrering etc. • Dagligen ansvara för verksamheten genom att rapportera avvikelse och bevaka betalningstid. Tjänsten innebär tät kontakt med stödfunktioner inom Bravida som kan hjälpa dig i frågor eller problem som kan dyka upp. På kontoret finns ett nätverk av administratörer som du samarbetar med dagligen och det är en grupp som ofta rådgör med varandra. Din profil Vi ser att du gärna har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller några års motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du några års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi, lön och-/eller personal. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel och visar tydligt engagemang och har viljan att lära dig nya saker. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av installationsavtalet och ekonomisystemet Agresso. Ditt sätt att skapa relationer bygger på din kommunikativa förmåga och tydlighet i ditt sätt att anpassa dig efter rådande situation. För att lyckas i rollen som administratör på Bravida är du en prestigelös person som trivs med ansvar och har en god förmåga att upprätthålla givna riktlinjer och deadlines. Tjänsten är på 50% och B-körkort är ett krav. Ansökan Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering i denna process. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2025-08-03. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna Konsultchef Elin Hilli på 0733-51 27 13. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske under augusti.

18 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Husvärd

Folkets Hus Husumgården är en mötesplats för kultur och människor som ligger mitt i Husum. Vår strävan är att erbjuda en bred mångfald av uttrycksformer och besökare, vara en demokratisk mötesplats och ett centrum för folkbildning. Som husvärd är du med och möjliggör detta, i alltifrån mötet med våra besökare till att huset är rent och trivsamt. Vi söker dig som är bra på att ta kontakt med olika typer av människor, svara på frågor och är beredd att hjälpa till där det behövs med allt från städning, möblering till att planera och genomföra evenemang. För oss är värdskapet och att arbeta i team viktigt. I arbetet som husvärd ingår lokalvård, servering/köksabete och lokalanpassning. Rollen innebär även viss hantering av bokningar, att stödja verksamheter och samverka med driftledaren och volontärer. Vi tror att du har ett öppet sinne och självklart delar du vår värdegrund om alla människors lika värde och strävan efter mångfald. Du förväntas vara intresserad av och insatt i de verksamheter och evenemang vi bedriver för att kunna ge god service till våra besökare. Du är pålitlig, självgående och tar ansvar för att nå resultat tillsammans med oss. Omfattning: 50% Tillträde: Efter överenskommelse Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att söka! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent sökes för ca 85% dygnstjänst i Örnsköldsvik
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 85% förlagt som dygnstjänst hos vår kund i Örnsköldsvik. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 8.00-8.00 dygnspass Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en glad kille i 19-årsåldern som bor med sin mamma i centrala Örnsköldsvik. Som personlig assistent hjälper du honom i vardagliga moment, exempelvis av- och påklädning, personlig hygien, sondmatning, medicinering, stretching, bad och förflyttningar när han sitter i rullstol. Förflyttningarna görs med hjälp av hjälpmedel, men ibland förekommer även något tyngre lyftmoment. Som assistent i detta uppdrag kommer du att arbeta både i skolmiljön och i hemmet. Vidare har han ett stort intresse för många olika saker och trivs bäst när det händer något omkring honom. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans, men det viktigaste är din personliga lämplighet och att du passar bra i rollen. Om du är en glad, empatisk, lyhörd och trygg person, kommer du att trivas och passa perfekt för det här jobbet. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta efter rutiner och har förmågan att följa en struktur. Du har ett lugnt och metodiskt förhållningssätt som bidrar till att vår kund känner sig trygg med dig. Slutligen ser vi gärna att du har förmågan att skapa lugn och trygghet för personer, även i intensiva miljöer och situationer. Sysselsättningsgrad: Cirka 85%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

17 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Personlig assistent på 75% sökes till 20-årig tjej i Bredbyn
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 75% hos vår kund i Bredbyn. Arbetet är förlagt under dagtid, kvällstid och helg. Arbetstiderna är förlagda enligt följande Kl. 07.00-14.00, 14.00-20.00, 08.30-20.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en tjej i 20-årsåldern som är bosatt i centrala Bredbyn, några mil utanför Örnsköldsviks stadskärna. Som personlig assistent hjälper du henne i vardagliga moment exempelvis förflyttningar, bad, träning, personlig hygien, vardagssysslor i hemmet, samt att följa med på fritidsaktiviteter. Hon har ett stort intresse för framförallt hockey och uppskattar även att åka på loppisar, spela bingo och vara ute på hundpromenader. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vår kund värdesätter högt om du som person tar egna initiativ, ser positivt på att hitta på saker, är empatisk och lyhörd inför kunden behov. Ett plus om du är sportintresserad då kunden har ett stort intresse för hockey. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av yrket men det är inget krav för att ansöka till tjänsten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Körkort och tillgång till egen bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. Ej Allergisk mot pälsdjur. MERITER Erfarenhet av yrket eller vård och omsorg. Sysselsättningsgrad: Cirka 75%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

17 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Administratör på 50% till spännande företag i Örnsköldsvik!
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Speditörer och transportmäklare

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se. Nu söker vi en serviceinriktad och ansvarstagande administratör till vår kund i Örnsköldsvik, är detta du? Varmt välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en driven administratör till vår kund i Örnsköldsvik. Uppdraget är på 50% och sträcker sig sex månader med start omgående och för rätt person finns goda chanser till förlängning. I rollen som administratör ansvarar du för all biladministration, du kommer att vara behjälplig med kundfakturering, systemuppdateringar och tidrapportering. I rollen kan det även ingå andra sedvanliga administrativa arbetsuppgifter så som t.ex. posthantering och påminnelsehantering. Din profil Vi ser att du med fördel har erfarenhet av administrativa och/eller serviceinriktade arbetsuppgifter. Du bör ha lägst gymnasieutbildning, det är meriterande om du har gått någon eftergymnasial bokföringskurs, projektadministration eller liknande. Eftersom arbetet innebär mycket användning av olika datasystem är det viktigt att du har goda IT kunskaper och god kunskap i Office paketet. Som person ser vi att du är noggrann samt har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att ge god service och du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande mot såväl externa som interna kontakter. Du trivs i en miljö där dagen ibland blir annorlunda än du planerat och där många arbetsuppgifter behöver lösas samtidigt. Du är kommunikativ och samarbetsorienterad men också strukturerad och tydlig. För oss är det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Du trivs att arbeta med andra och har viljan att tillsammans arbeta för att utveckla verksamheten. Ansökan I denna process samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Elin Hilli på tfn: 0733 - 51 27 13. Vi arbetar löpande med processen så ansök därför så fort som möjligt men senast 2025-08-03 via https://clockworkpeople.se/. Intervjuer sker i slutet av augusti.

17 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personliga assistenter, timvikarier/sommarvikarier, till 5-årig flicka i...
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker personliga assistenter till vår 5-åriga kund i Vännäs. Här får du ett flexibelt extrajobb där du kan arbeta vid behov under dagtid, kvällstid och vaken natt både på vardagar och helger. Med sommaren runt hörnet söker vi även dig som vill arbeta under sommarmånaderna. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en glad flicka med glimten i ögat. Arbetsplatsen är förlagd till hennes hem där hon lever tillsammans med sina två mammor och syskon. Förbered dig på dagar med mycket fart och fläkt! Arbetsuppgifterna består främst av omvårdnad och övervakning av syresättning. Det finns mycket tydliga (skriftliga) rutiner och stöd både i arbetsverktyg, men också av kollegan då man alltid jobbar dubbelt under sina arbetspass. Du och dina kollegor är viktiga personer för hennes utveckling, då ni både hjälper henne med daglig träning och kommunikation. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Du som söker bör vara barnkär, lyhörd och ansvarstagande. Du har med fördel en del tidigare erfarenhet med dig in i tjänsten, både arbets- och livserfarenhet. Arbetsuppgifterna kräver att du klarar av att hålla stort fokus i de olika momenten. Du arbetar i en stor personalgrupp och samarbetsförmåga är därför av stor vikt. Vi ser vidare att du som söker är flexibel och kan hoppa in med kort varsel vid dina kollegors frånvaro. KRAV Ej allergisk mot pälsdjur MERITER Vårderfarenhet Trackerfarenhet Körkort Sysselsättningsgrad: Timvikarier och sommarvikarier. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

17 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Personlig assistent på 90-100% dagtid sökes till 20-årig tjej
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 90-100% under dagtid hos vår kund i Örnsköldsvik. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 07:45-15:15 på vardagar under vistelse på daglig verksamhet. Enligt överenskommelse finns det även möjlighet att jobba efm/kväll när kunden har olika aktiviteter och kan således generera i fasta pass på schemat. Under röda dagar eller helger så sker arbete i överenskommelse utifrån kundens aktiviteter då man som assistent ej jobbar i kundens hem. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 21-årsåldern med autism och intellektuell funktionsnedsättning. Hon använder sig av kommunikationshjälpmedel för att lättare kunna kommunicera men kan uttrycka sig verbalt. Hon uppskattar att man är tålmodig och lyhörd inför hennes behov. Arbetsuppgifterna består av att man är tillsammans med kunden på daglig verksamhet måndag till fredag. Vidare tycker kunden om att simma, gunga och promenera samt att göra mindre utflykter när tillfälle ges. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vår kund söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du som person vara lugn och trygg. Vi ser positivt på om du har tidigare vårderfarenhet, och om du dessutom är utbildad undersköterska eller har erfarenhet att jobba lågaffektivt är det meriterande. KRAV Tåla klor/simkunning Vårderfarenhet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig MERITER Vårdutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Tillgång till bil Erfarenhet av att jobba lågaffektivt Sysselsättningsgrad: Cirka 90-100%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

17 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Kockar till Örnsköldsviks kommun
ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
Kockar och kallskänkor

På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Vi söker kockar till olika verksamheter inom Örnsköldsviks kommun! Vi är ett stort och glatt gäng där många inom de olika enheterna har jobbat tillsammans i många år. Vårt arbetssätt att täcka för varandra inom köken gör att du också ska kunna arbeta i andra kök inom området. Arbetsuppgifter Som kock arbetar du med tillagning av måltider, även specialkoster och konsitstensanpassning. Du tar även han om disk, servering, städ, tvätt, beställningar och administrativa arbetsuppgifter i kostdataprogrammet Matilda och beställningar via webb. Vi jobbar efter egenkontroll med tydliga arbetsordningar, rutiner och listor. Vi är ett stort och glatt gäng där många av oss jobbat tillsammans i många år. Vårt arbetssätt att täcka för varandra inom köken gör att du också ska kunna arbeta i andra kök inom området. Kvalifikationer Du bör ha kockutbildning och vad arbetsgivaren bedömer som tillräcklig erfarenhet för arbete inom kök och/eller kökspool. Vi vill att du har vana av att tillaga måltider, specialkoster och i konsistenser inom storkök. Du ska ha god datavana. Vi vill att du har ett gott bemötande, är serviceinriktad, flexibel och kan arbeta självständigt även i stunder då det är högt tempo. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då vi befinner oss i en föränderlig verksamhet ser vi gärna att du har ett utvecklande arbetssätt i det praktiska arbetet i köket men även inom olika system/verktyg som vi använder oss av. Arbetet kräver tillräckliga kunskaper i svenska språket i tal och skrift för att ta del av arbetsordningar, rutiner, checklistor, recepthantering, beställningar, kommunikation med kollegor, gäster etc. Vid arbete inom pool ingår pooltillägg och möjlighet till kilometerersättning i enlighet med gällande regler. Du kommer att vara delaktig i vårt utvecklande arbetssätt, jobb med de bästa av kollegor och få ta del av friskvårdsförmån/motionstid som påverkar din hälsa gott. Giltigt körkort med lägst B-behörighet och tillgång till egen bil är ett krav för poolanställning. Tjänsterna är följande, du kommer få berätta vilken/vilka av tjänsterna du helst föredrar när du gör ansökan: Kock inom poolverksamhet, tillsvidareanställning på heltid 100%, dagtid, måndag-fredag rullande schema Kock till kökspool Geneskolan tillsvidareanställning på deltid 90%, dagtid, helgfri måndag till fredag Kockar till Örnsköldsgården (2 tjänster)tillsvidareanställning på deltid ca 80%, dagtid, måndag-fredag rullande schema Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

16 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Köksbiträden till förskolor i Örnsköldsviks kommun
ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Vi söker köksbiträden till några av våra förskolekök inom Örnsköldsviks kommun. Sök våra lediga tjänster nu! Arbetsuppgifter Som köksbiträde kommer du att arbeta förberedande inför måltider, diska och göra andra sysslor som tillhör köksverksamheten. Tillsammans med andra medarbetare ingår du i en större arbetsgrupp med köksenhetschef som närmsta chef. Det ingår att kunna arbeta i andra kök inom organisationen. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbeta inom kök och vana att arbeta efter egenkontroll och checklistor. Vi söker dig som har ett gott bemötande, är flexibel och serviceinriktad. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av köksarbete eller vana att arbeta efter egenkontroll och checklistor. Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift för att kunna ta del av arbetsordningar, rutiner, checklistor, beställningar och kommunikation på arbetsplatsen. Tjänsterna är tillsvidareanställningar enligt nedan. Du kommer få berätta vilken/vilka av tjänsterna du helst föredrar när du gör ansökan: Köksbiträde till Höglandskolan, deltid 50%, dagtid, helgfri måndag till fredag Köksbiträde till Högland förskola, deltid 75%, dagtid, helgfri måndag till fredag Köksbiträde till Kungabacken förskola, deltid ca 81,25%, dagtid, helgfri måndag till fredag Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

16 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025