Lediga deltidsjobb i Östhammar

Det finns totalt 11 lediga deltidsjobb att söka i Östhammar

Kock/Städare/Ekonomibiträde Östhammars kommun
Östhammars kommun
Kockar och kallskänkor

Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över. Måltid- och städ enheten ansvarar för tillagning av mat på förskolor, skolor och äldreomsorg samt städning av förskolor, skolor och fler av kommunens lokaler. Våra mål är att servera välsmakande, säker och näringsriktig mat till våra barn och äldre och att tillhandahålla rena lokaler. Vi är idag ca 120 kollegor och är nu i behov av vikarier vid både kortare och längre frånvaro. ARBETSUPPGIFTER Varje dag lagar vi flera tusen måltider. Som kock får du bereda och tillaga mat. Om du jobbar som ekonomibiträde ligger fokus på att bereda sallader och tillbehör. Tillsammans hjälps vi åt med servering, disk, städ och i övrigt förekommande arbetsuppgifter i kök. På städ ansvarar vi för rengöring av tag- och golvytor samt av hygienutrymmen och därtill övrigt förekommande lokalvårdsuppgifter. KVALIFIKATIONER Det viktigaste för oss är att du har ett engagemang för det du gör, och att du trivs med att ge service. Det är ett stort plus om du har utbildning eller tidigare erfarenhet inom något av arbetsområdena: • Kock- eller ekonomibiträdesutbildning alternativt erfarenhet från storkök eller restaurangbranschen, respektive • Städutbildning eller att du tidigare arbetat som städare. Du talar god svenska så att du kan kommunicera med våra barn/elever/äldre. För att trivas hos oss ska du vara engagerad och ansvarstagande, flexibel och trivas att jobba med andra. Du har också en djupgående känsla för service både gentemot dina kollegor och dem vi finns till för! ÖVRIGT Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång. I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp. När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till: Östhammars kommun Kommunledningskontoret, HR Box 66 742 21 Östhammar

12 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Junior HR Business Partner på deltid till Vattenfall i Forsmark
Poolia Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker nu en engagerad Junior HR Business Partner på deltid (50%) till Vattenfall i Forsmark. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå fram till årsskiftet, med goda möjlighet till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult. Vi genomför urval och intervjuer löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som Junior HR Business Partner kommer du att ha en bred och varierande roll, där du stöttar HR-teamet inom flera olika HR-områden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Ge stöd och vägledning till chefer i HR-relaterade frågor, inklusive att säkerställa att HR-processer genomförs på ett effektivt och korrekt sätt • Självständigt samordna och driva ett specifikt ansvarsområde inom HR, både internt och i samarbete med Vattenfall samt externa kontaktytor • Arbeta proaktivt med att utveckla ditt ansvarsområde genom att analysera och rapportera aktuella frågeställningar samt följa upp att dessa hanteras på ett strukturerat sätt Detta är en roll för dig som vill arbeta nära verksamheten och ta en aktiv roll i att förbättra och vidareutveckla HR-arbetet. Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen som Junior HR Business Partner ser vi att du är en engagerad och driven person med ett starkt intresse för HR. Du har en relevant utbildning inom personalvetenskap och en grundläggande förståelse för HR-processer samt arbetsrättsliga frågor. Vi ser också att du har ett par års erfarenhet av liknande HR-uppgifter och därmed fått insikt i olika HR-processer, samt att du har kunskap om MBL-förhandlingar. Erfarenhet från arbete inom större organisationer, såsom kommuner eller regioner, är meriterande. Du behöver inte vara expert på alla HR-områden, men vi värdesätter om du har erfarenhet av några av dem och har förståelse för hur olika HR-processer fungerar. Vi söker dig som är initiativrik, strukturerad och har en god förmåga att bygga relationer. Du kan arbeta självständigt och är samtidigt en teamspelare som trivs med att stödja och utveckla medarbetare. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

11 september 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Junior HR Business Partner på deltid till Vattenfall i Forsmark
Poolia Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker nu en engagerad Junior HR Business Partner på deltid (50%) till Vattenfall i Forsmark. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå fram till årsskiftet, med goda möjlighet till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult. Vi genomför urval och intervjuer löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Junior HR Business Partner kommer du att ha varierande och utvecklande arbetsuppgifter där du stödjer HR-teamet i flera olika områden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Hantera administrativa uppgifter, som att uppdatera och underhålla personaldokumentation • Ge stöd och vägledning till både medarbetare och chefer i HR-relaterade frågor • Planera, organisera och delta i genomförandet av HR-evenemang och aktiviteter • Aktivt bidra till att skapa en positiv arbetsmiljö och främja medarbetarnas utveckling och välbefinnande Vem är du? För att vara framgångsrik som Junior HR Business Partner är du en engagerad och driven person med ett starkt intresse för HR. Du har en relevant personalvetarutbildning samt en grundläggande förståelse för HR-processer och arbetsrättsliga frågor. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av liknande HR-uppgifter och därmed har fått en inblick i olika HR-processer. Erfarenhet från arbete inom större organisationer, såsom kommuner eller regioner, är meriterande. Du behöver inte vara expert på alla HR-områden, men vi uppskattar om du har erfarenhet av några av dem och förstår hur olika HR-processer fungerar. Kunskap om MBL-förhandlingar och grundläggande arbetsrätt är ett plus. Vi söker dig som är initiativrik, strukturerad och bra på att bygga relationer. Du har förmågan att arbeta självständigt och är samtidigt en teamspelare som trivs med att stödja och utveckla medarbetare. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

9 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Sales Specialist - Fast månadslön + generöst bonusprogram!
Key Capital AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Älskar du att resa och vill ha ett jobb där varje dag är en ny utmaning? Som resande säljare på Key Solutions får du upptäcka hela Sverige tillsammans med dina kollegor, vi garanterar ett äventyr! Vilka är Key Solutions? Key Solutions koncernen består idag av 12 företag med 200 ambitiösa medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag att öka sin försäljning. Vi har haft nöjet att hjälpa några av världens största och snabbast växande varumärken som bland annat Google, Telia och EON. Sedan starten 2008 har vi levererat över 1 miljon kunder till våra varumärken. Vi har 12 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute och har idag lokala kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås och har nyligen påbörjat en internationell utlandsexpansion av verksamheten. Vad erbjuder vi? - Sveriges generösaste bonusar, med fast grundlön - Goda chanser att utvecklas och klättra inom företaget - Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika - Hjälp med att ta körkort samt möjlighet till tjänstebil och andra förmåner - Prisbelönt utbildningsprogram samt personlig coachning Hur funkar arbetet? Som resande säljare får du upptäcka hela Sverige tillsammans med dina kollegor, vi garanterar ett äventyr! Du kommer att utgå från vårt lokala kontor där du kommer att arbeta som resande säljare. Självklart står vi för resan till och från arbetsorten. Vi tillhandahåller även boende, står för tjänstebil samt övriga arbetsverktyg som krävs för att du ska kunna göra ett bra jobb. Du har dessutom traktamente för de dagar som du är bortrest. Våra arbetstider är måndag-fredag mellan kl. 12.00-21.00. Samtliga medarbetare har fast timlön och marknadens bästa bonusprogram! Vi söker dig som: - Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor - Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet - Är målinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre - Tidigare arbete inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav Vi ser gärna att du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt. Du är en aktiv person som tycker om att delta i spännande fritidsaktiviteter tillsammans med ditt team. Tycker du detta låter intressant? Skicka in din ansökan nedan!

9 september 2024
Sista ansökan:
16 september 2024
Butiksmedarbetare, Willys Hemma Östhammar Infarten
Willy:S AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Visstidsanställning på 12 timmar i veckan till och med 2024-12-31 Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Hemma Östhammar Infarten! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den dagliga driften i butiken. Du packar upp varor och ser till att våra hyllor är välfyllda, ser fina ut och att det är rent och snyggt i butiken. Du ser till att våra kunder kan avsluta sina köp på ett bra och smidigt sätt i kassalinjen med hjälp av våra utcheckningsalternativ. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys Hemma är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Nicole Junttila, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-09-17. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

3 september 2024
Sista ansökan:
17 september 2024
Peraonal till Stalltjänst
Gimo Ridklubb
Uppfödare och skötare av lantbrukets husdjur

Gimo Ridklubb söker en person till vår stalltjänst. Söker du ett stimulerande hästjobb där du har chansen att utvecklas och utveckla. Gimo Ridklubb söker nu en person till vår stalltjänst. Tjänsten är en deltidstjänst. Behovet och tjänsten kan i framtiden öka och utvecklas i takt med att vår verksamhet växer. Gimo Ridklubb driver en mindre ridskola i nordöstra Uppland. Ridskolan har funnits sedan 1972 i egna lokaler beläget i Gimo, 5 mil nordost om Uppsala. Anläggningen har ett stall med plats för 22 hästar fördelat på ridskolehästar och privatinackorderingar samt ett isolerat ridhus och en belyst utebana. Vi har grupper från Hästis och nybörjarnivåer och uppåt för både barn och vuxna. De arbetsuppgifter som hör till tjänsten: I stalltjänstens arbete består främst av arbete i stallet på förmiddagar där du tar ut hästar, mockar fodrar och andra aktiviteter som tillhör stalltjänstuppdraget. Vi söker dig som är flexibel, positiv och engagerad. Du kommer lära känna en liten trevlig personalgrupp. Du behöver ha lätt för att samarbeta, vara professionell i din yrkesroll samt att du vill vara med på resan att utveckla vår verksamhet framåt. Du ska kunna ta eget ansvar och tycka om att arbeta med hästar och människor. Du behöver också tycka om att arbeta med, och ha viss förståelse för barns och ungdomars utveckling. Du behöver vara serviceminded. Adekvat utbildning och/eller motsvarande erfarenhet är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Lön enligt kollektivavtal Ansökan med CV och personligt brev skickas till [email protected] Läs mer om oss och vår verksamhet på www.laget.se/gimork Sista ansökningsdag: Urval sker löpande För eventuella frågor kontakta Jessika Rick 0705-47 49 64 Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Tillsammans är vi Gimo Ridklubb

2 september 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Handläggare skolskjuts, Östhammar
Östhammars kommun
Planerare och utredare m.fl.

Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över. Nu söker vi en skolskjutshandläggare till Barn och utbildningskontoret. Du kommer själv ansvara för skolskjutshandläggningen men teamet består också av handläggare för barnomsorg och verksamhetskontroller samt ledning för Barn- och utbildningskontoret. Ni arbetar nära med varandra och nätverkar kontinuerligt med skoladministratörgruppen och rektorsgruppen. ARBETSUPPGIFTER Som handläggare upprättar du beslut i ärenden om rätt till skolskjuts. Handläggningen innebär även att göra juridiska bedömningar, syna skolskjutshållplatser och sköta administrationen kring de ärenden som inkommer till kontoret. I dina arbetsuppgifter ingår även administrativa uppgifter som exempelvis fakturagranskning samt handläggning och beslut kring elevresor, reseersättning och inackorderingstillägg. Under högsäsongen, mars-september, har arbetet fokus på att handlägga alla ansökningar. Under resten av året är fokus istället på verksamhetsutveckling, vid sidan av de löpande arbetsuppgifterna. Du har mycket kontakt med vårdnadshavare, skolor, skolskjutsleverantörer och andra aktörer och att vara empatisk och förstående är en stor del av arbetet. KVALIFIKATIONER Du som söker ska vara mycket van vid att arbeta med dator och du ska snabbt kunna sätta dig in i nya IT-system. Du har en dokumenterad erfarenhet av att hantera olika system och administrativa arbetsuppgifter. Som person anpassar du dig lätt till nya eller förändrade omständigheter och krav, och du ser möjligheter i förändringar. Du tar ansvar för din uppgift och levererar i tid. Du driver själv ditt arbete framåt och strävar efter att alltid arbeta ihärdigt och effektivt. I relationen till kollegor är du omtänksam och du bidrar till upplevelsen att vi här på Östhammars Kommun arbetar tillsammans. I mötet med vårdnadshavare, kollegor eller andra är du lugn uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett intresse för att hjälpa andra. Du har även inga problem med att arbeta tillsammans över gränserna, både internt och med andra myndigheter, för att underlätta och överbrygga det gapet för kunden. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och planerar, organiserar och prioriterar arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. ÖVRIGT Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång. Utdrag ur belastningsregistret krävs vid anställning. I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp. När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till: Östhammars kommun Kommunledningskontoret, HR Box 66 742 21 Östhammar

28 augusti 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Vikarierande sekreterare/undersköterska
Praktikertjänst AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Information om arbetsplatsen Öregrunds vårdcentral är en liten mottagning med bara 20 medarbetare. Vårdcentralen har funnits länge i offentlig regi men sedan 2010 är den en del av Praktikertjänst. Vi är kända för att vara flexibla och tillmötesgående för våra patienter men också för våra medarbetare. Vi är angelägna om att ha en god arbetsmiljö för att säkerställa god trivsel och hälsa hos våra medarbetare. På så sätt kan vi erbjuda våra listade patienter bästa vård. Arbetsuppgifter Vill du vara vårt ansikte utåt? Vi söker just nu en medicinsk sekreterare som känner sig lockad av att få vara med och driva framtidens primärvård tillsammans med oss. Tjänsten innebär arbete vid behov, främst under lov, klämdagar, sommar och annan frånvaro i aktuell personalgrupp. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete som är omväxlande och händelserikt. Uppdraget som medicinsk sekreterare på Öregrunds vårdcentral innebär att du dels arbetare i receptionen men även med vanligt förekommande arbetsuppgifter såsom medicinsk dokumentation, om- och avbokning av patienter, journalhantering, scanning mm. De flesta av våra läkare använder TIK (taligenkänning) vilket innebär att våra journaldiktat är färre.   Kvalifikationer Vi väkomnar i första hand dig som är utbildad inom hälso- och sjukvårdsadministration eller motsvarande YH-utbildning som medicinsk sekreterare. Är du utbildad undersköterska med tidigare erfarenhet inom primärvård är detta meriterande då intresse finns för en kombinerad tjänstgöring inom reception och provtagning på vårt laboratorium. Önskvärt är att du tidigare arbetat i journalsystemet Cosmic. Personliga egenskaper Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna så kräver. Som person är du positiv och ansvarstagande med ett flexibelt förhållningssätt. Du tycker om att arbeta självständigt men också i team och har lätt för att samarbeta över yrkesgränserna. Ett professionellt arbetssätt och ett gott bemötande mot såväl patienter som kollegor är en självklarhet för dig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Övrig information Skicka in din ansökan redan idag. Rekrytering sker löpande och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!   Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

25 augusti 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Lokalvårdare

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår verksamhet inom Östhammar med omnejd söker ISS lokalvårdare som kan arbeta på kort varsel vid plötslig sjukdom Dina arbetsuppgifter Som lokalvårdare inom vårdmiljö arbetar du i första hand med städning av kundens lokaler och även med andra lokalvårdsrelaterade servicetjänster. Som vikarie är det viktigt att ha en god social kompetens och att vara bra på att samarbeta med kollegor. Du kommer att genomgå praktisk och teoretisk utbildning och även lära dig hur städningen går till hos flertalet av våra kunder inom detta område. Tjänsten är som vikarie, visstid i samband med att någon av de ordinarie medarbetarna blir sjuka eller ska ha planerad ledighet. Din profil Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kunna komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du har en lyhördhet för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor och du ska även ha förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi vill att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Tidigare erfarenhet av lokalvård är meriterande. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. Körkort är meriterande då våra kunder är utspridda över Östhammar, Gimo och Österbybruk Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Övrigt Lön enligt kollektivavtal Almega kommunal. Timlön. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta Rikard Lehman på mail: [email protected] Obs! Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller brev, enbart via registrering i vårt rekryteringssystem. Ansökningar via e-mail eller brev kommer att makuleras obehandlade. Välkommen med din ansökan!

19 augusti 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Assistenter sökes till ung kvinna utanför Alunda.
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor en bit utanför Alunda Om jobbet Vi söker nu assistenter till en kvinna i Alunda. Hon har en CP-skada och som efter sjukdom är behov av mer hjälp. Du som söker får inte vara allergisk då det finns både häst, hund och katt. Kvinnan har en hjärntrötthet så du som assistent måste vara lyhörd och kunna stå tillbaka samtidigt som du ska finnas i hennes närhet. Kvinnan lider också av mycket ångest som du måste kunna hantera som assistent. Kvinnan bor på föräldrarnas gård i ett eget hus och hon har en egen bil så körkort är önskvärt. Du som söker måste ha god fysik då förflyttningar görs manuellt. I dagsläget ingår inte natt men om föräldrar ska bort kan det behövas och då är det väntetid under natten.  Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som:  Är lugn, trygg, ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Om anställningen Passen är förlagda under all vaken tid. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Du som söker måste ha permanent uppehållstillstånd.  Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV och ser gärna att du skriver ett personlig brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

15 augusti 2024
Sista ansökan:
28 september 2024