Lediga deltidsjobb i Piteå

Det finns totalt 33 lediga deltidsjobb att söka i Piteå

Personliga assistenter sökes till kvinna i Piteå
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu  Vi söker en assistent till en av våra kunder som bor i centrala Piteå och tjänsten är drygt 50% i dagsläget. Vi söker även vikarier som kan hoppa in vid behov.  Jag är en kvinna 60-års åldern som söker en livserfaren och engagerad assistent som kan arbeta främst dagtid måndag till fredag kl 7:30-13:00. Du ska vara mina förlängda armar och ben så att jag kan ta mig utanför bostaden. Jag bor tillsammans med min make och son i en villa. Du får gärna följa med mig till kyrkan, biblioteket och göra andra utflykter samt sitta och prata eller titta på tv tillsammans med mig. Jag behöver även din hjälp med t ex duschning samt vid förflyttningar till och från rullstolen.  Jag ser gärna att du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat omvårdnadsyrke men personligheten är viktigast. Du måste behärska det svenska språket i både tal och skrift eftersom du ska föra min talan vid kontakter med bland annat kommunen och sjukvården. Rekrytering sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Tillträde enligt överenskommelse och tjänsten inleds med introduktion. God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:-/år.  Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Gör skillnad i vardagen för en fantastisk kille i Norrfjärden!
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Är du en engagerad och ansvarsfull person som vill bli en del av vårt team i ett varierande och utvecklande uppdrag? Vi söker dig! Jag är en glad kille i 30-årsåldern som verkligen älskar djur och natur! Varierande aktiviteter är också något som jag uppskattar - det kan vara vara både stora- och små utflykter, att åka till badhuset, ridning eller att åka hundspann. När jag inte är ute på aktiviteter så tycker jag om att pyssla hemma eller att  se på TV/Film.    Din roll:   Som personlig assistent stöttar och hjälper du vår kund i allt som rör hans vardag, såsom att sköta hans hem och vardagliga livsföring, komma iväg på aktiviteter, läsa av och förebygga -för honom alltför utmanande situationer. Simkunnighet och att inte vara allergisk mot pälsdjur är viktigt då hans aktiviteter ofta inkluderar bad eller djur. Du ska kunna arbeta lågaffektivt och vara ett stöd i hans kommunikation.   Om tjänsten: Tjänsten inleds med introduktion och behovsanställning med möjlighet till fast rad på 90%. Assistansen är förlagd dygnet runt, med 4h väntetid, samt viss tid dubbelbemanning. Arbetspassen är främst dygnspass, men även kortare pass förekommer.   Vi söker dig som:   *   Är engagerad, initiativrik och ansvarsfull. *   Har B-körkort och tillgång till bil (Krav). *   Är tålmodig, flexibel och kan anpassa dig till förändrade situationer. *   Är simkunnig och inte har pälsdjursallergi.   Erfarenhet från liknande arbete är ett plus, men inte ett krav då dina personliga egenskaper är viktigast!   Låter det här som du?   Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag för alla som jobbar med barn.https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).

3 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistent sökes för sommarvikariat utanför Piteå
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker nu sommarvikarier för veckorna 25-32, alt del av period, samt timvikarier till vår kund som bor ca 3 mil utanför Piteå. Arbetstiderna varierar och kan innefatta- dag, kvälls- och nattpass, både vardagar och helger. Mellan kl 08.00-15.00 & 22.00-08.00 är det dubbelbemanning, vilket innebär att du arbetar tillsammans med en kollega. Arbetstider:  Kl 08.00-15.00 Kl 15.00-22.00 Kl 22.00-08.00 (både vaken natt och journatt) Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi ser gärna ser att du kan börja din introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 65-årsåldern som lever med ALS. Hon behöver din hjälp som assistent i sin vardag för att kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Hon kommunicerar i skriftlig form via kommunikationsplatta samt genom ögonstyrning. Arbetsuppgifter: Stöd vid dagliga rutiner och förekommande hushållssysslor Assistera vid förflyttningar med bla lyft och bälte. Personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Kommunikation Övriga hjälpmedel som förekommer hos kunden är sond, rikning, hostmaskin, bipap, gåbord. ÄR DU DEN VI SÖKER? Till just denna kunden söker vi dig som har en mjuk och omhändertagande personlighet, som är social och pratsam. Då kunden kommunicerar i skrift genom kommunikationshjälpmedel behöver du vara lyhörd och kunna läsa av på ett bra sätt.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket Tåla pälsdjur MERITER Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Sysselsättningsgrad: Varierande under sommaren + timvikarier Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Lugn & ansvarsfull assistent sökes till vår härliga kund i Öjebyn - Tjänst
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vi söker en lugn & ansvarsfull personlig assistent till en av våra härliga kunder i Öjebyn.  Vi söker dig som kan börja jobba på schema (80-90%) från och med augusti - men vi ser gärna att insklolning och arbetet påbörjas innan dess. Kunden behöver någon som kan lära känna, läsa av och vara ett stöd för honom både i hemmet och i den dagliga verksamheten. Kunden behöver stöttning i att motiveras och önskar att få komma ut på olika aktiviteter - så som promenader, cykling, bussåkning och utflykter. Körkort & tillgång till bil är meriterande men ej ett krav.  Arbetstiderna är förlagda dagtid med störst behov tisdag till fredag. Starttiderna är kl.6:30 respektive kl.8:00, varannan vecka. Sluttider efter överenskommelse. Tjänsgöringsgraden ligger på ca. 80-90% - efter överenskommelse. Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan, rekryteringen sker löpande. Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU). .

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistenter till man i centrala Piteå
Piteå kommun
Personliga assistenter

Vi finns till för de medborgare som är under 66 år och som behöver stöd i sin sociala situation på grund av utvecklingsstörning eller funktionsnedsättning. Vårt arbete är viktigt eftersom vi varje dag bidrar till att ge människor en bra livssituation utifrån just deras förutsättningar. Vi hoppas du också vill vara med och bidra! Vi ser fram emot din ansökan!   Arbetsuppgifter   Som personlig assistent stödjer du personen i hemmet och utgår från brukarens behov och önskemål. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. praktiska sysslor, personlig omvårdnad, medicinska insatser, fritidsaktiviteter och sociala kontakter. Du ska vara det stöd som brukaren behöver för att så långt som möjligt vara delaktig i alla aktiviteter samt medverka till att brukaren har en bra livssituation.   Kvalifikationer   Vi ser gärna att du har en slutförd utbildning från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller 1-årig personlig assistansutbildning. Sökande med annan utbildning eller erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kan bli aktuell för anställning. Du har goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt. Arbetet ska präglas av ett pedagogiskt förhållningssätt för att stödja brukaren att, så långt det är möjligt, behålla sina färdigheter. Det är viktigt att du känner dig trygg i din yrkesroll och kan agera professionellt. Vi ser även att du är social, lyhörd och drivande i aktiviteter med brukaren. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Arbetet som personlig assistent ställer krav på god fysisk i form av styrka, kondition och rörlighet. Eftersom arbetet ställer krav på dokumentation är det önskvärt om du har god datavana. Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till bil.   Mer om tjänsterna  Det är två stycken tillsvidaretjänster med sysselsättningsgrader om 75%, en tillsvidaretjänst med sysselsättningsgrader om 70% samt en tillsvidaretjänst med sysselsättningsgrader om 50%. Arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Brukaren. Brukaren är en man boende i centrala Piteå, han är rullstolsburen och behöver således hjäp med sin dagliga livsföring. Han är intresserad av musik och bilar, han gillar när det händer saker som att komma ut på stan och gå på evenemang. Du som jobbar här får gärna vara social och påhittig. Arbetstiden är till viss del dubbelbemannad.  Heltidsanställning kan erbjudas. Du arbetar då i huvudsak i detta ärende men kan behöva göra arbetstid i andra ärenden/verksamheter där behov finns. Detta förutsätter att du kan ta dig med egen bil till arbetsplatsen du tillfälligt ska arbeta på. Reseersättning utgår enligt avtal för resor i tjänsten. För anställning som personlig assistent krävs utdrag ur belastningsregistret: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)  och Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18.   Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.  Om arbetsplatsen   Socialtjänsten är en av kommunens åtta förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.     Läs mer:   Socialtjänsten i Piteå - vi bygger framtiden tillsammans - Våra verksamheter Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)   Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se)    Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå   Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.   Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

30 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Sjuksköterska till Specialistpsykiatrisk omvårdnadsteam, Piteå
REGION NORRBOTTEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Division psykiatri har påbörjat en omställning till Nära Vård, där vi förflyttar vården ut i hemmet nära patienten. Kliniken utformar därför i dagsläget ett specialistpsykiatriskt omvårdnadsteam, SPOT. Vill du vara med på resan och utveckla framtidens psykiatri? Just nu söker vi nya medarbetare! Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan redan nu. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med goda kunskaper i de vanligaste förekommande Office-programmen, goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift och B-körkort. Meriterande är utbildning till specialistsjuksköterska inom psykiatri. Kunskaper i journalföring, behärskar minoritesspråk samt erfarenhet av arbete i psykiatrisk vård och behandling är meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person har du lätt för att anspassa dig till ändrade omständigheter. Du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Du är trygg, stabil och har självinsikt samt ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Det här får du arbeta med Syftet med SPOT (Specialistpsykiatriska omvårdnadsteam) är att i en öppenvårdsform kunna ge mer individanpassande omvårdnadsinsatser i hemmet i stället för inom slutenvården. Målbilden är att kunna förkorta behovet av slutenvårdstid för patienterna samt undvika inläggning inom slutenvården om möjligt samt stärka där den ordinarie psykiatriska öppenvårdsnivån inte bedöms tillräcklig. Vården skall vara personcentrerad och anpassad utifrån den enskilda patientens behov, förmåga och mående. Målgruppen för SPOT är patienter inom Piteå Allmänpsykiatris upptagningsområde från 18 års ålder och uppåt, vars vårdnivå är större än det som den psykiatriska öppenvården kan erbjuda i den ordinarie verksamheten, men som ändå inte bedöms vara i behov av 24 timmars slutenvård. SPOT finns tillgängligt alla dagar året runt. Arbetsuppgifter som ingår i SPOT-teamet kan variera men innebära exempelvis stödjande samtal, beteendeobservationer, läkemedelsuppföljning, ångesthantering, telefonuppföljningar, arbeta i resursteam runt patienter med komplex problematik, uppföljning av patienter från slutenvården, stöd för patienter under permission, familjesamtal, samverkan med vårdgrannar och kommuner. SPOT arbetar på uppdrag av läkare från slutenvård eller öppenvård. SPOT är för närvarande indelade i tre mobila team med områdesindelningar enligt följande:   Team 1, Akut team, samverkan med annan blåljusverksamhet (ambulans, polis) Team 2, Piteå – Arvidsjaur – Arjeplog  Team 3, Piteå – Älvsbyn  Det här erbjuder vi dig - Kontinuerliga utbildningsinsatser  - Möjlighet till handledning - Möjlighet till att vara med och påverka utformningen av SPOT - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenAnställningen är ett vikariat på 75% under ett år. Arbetstid dag/kväll/helg. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Tjänsten är inom psykiatrin: Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig Assistans ca 65% i Piteå
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på ca 65% hos vår kund i Piteå. Du arbetar till största del dagtid vardagar, men även en övernattning/månad. Arbetstiderna är följande: Kl 08:00-16:00 Samt en övernattning per månad Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion i Augusti OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som gillar att titta på film, lägga pussel, rita, baka, skogspromenader, plocka bär och gå promenader. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har epilepsi. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Stöd vid aktiviteter Kunden använder sig av duschstol och lyftbälte. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker en kvinna som är kreativt lagd och gärna att du delar hennes intressen av pussel, bakning, promenader och att titta på film. Som person ser vi att du är lyhörd, initiativtagande, engagerad och ansvarstagande. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV B-körkort Inte vara allergisk mot pälsdjur Rökfri MERITER Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Sysselsättningsgrad: 64,37%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sommarjobb som personlig assistent i Piteå (10 jobb)
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och mer stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu fler kollegor till Piteå med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t ex att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt hjälp vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende på respektive kunds behov ( om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider så som dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Även dygnspass kan förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Glassplockare!
FMCG Partner Sweden AB
Övriga förmedlare

Om jobbet Vi söker just nu dig som vill plocka upp glass-leveranser i matbutiker på lördagar i sommar med start från vecka 26. FMCG Partner kommer vara din arbetsgivare men du jobbar åt ett specifikt glass-företag med att fylla på glass i olika butikers frysdiskar framför allt på Lördag förmiddag. Varje person kommer ansvara för 1-3 butiker och kommer besöka dessa varannan vecka som minst. All rapportering efter uppdraget sker digitalt så du behöver vara någorlunda tekniskt lagd samt äga en smartphone med möjlighet att ta bilder. FMCG Partner utbildar dig så du behöver inte ha jobbat med detta tidigare men det är såklart meriterande om du har vana från att jobba i butik.   Om den vi söker Jobbet passar dig som... Kan jobba minst varannan lördag på förmiddagen under perioden v.26-34 Är ansvarsfull, trevlig, lättlärd och serviceminded. Är relativt stark & klarar av att fylla på glass i butikernas frysdiskar Jobbar bra självständigt Är effektiv och gillar att tävla med sig själv Har inställningen att problem är till för att lösas och slutför alltid det du påbörjat. Gillar ordning och reda och njuter av att se ett färdigt resultat av ditt arbete. Har fyllt 18 år Har körkort samt egen bil (det är ett stort plus men inget måste).   Varför ska du jobba med oss? Förutom ett grymt extrajobb så erbjuder vi dig en bra marknadsmässig lön, betald restid mellan butikerna, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Säljare till Åhléns Piteå
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll Vårt mål på Åhléns är att vara upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Säljare hos oss har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Ditt uppdrag är att bidra till försäljningen genom aktiv kundkontakt och erbjuda service som överträffar kundens förväntningar. Du möter människor varje dag och är med och skapar en kundupplevelse som gör skillnad!  Exempel på arbetsuppgifter: Att sälja genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept  Att aktivt arbeta med merförsäljning genom tävlingar och kampanjer  Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen  Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Säljledare samt Varuhuschef. Vi erbjuder dig:  Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln En brinnande passion för god kundservice Ett intresse för trender och vårt sortiment För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är ett vikariat på 19-23 h/v Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08:00-18:00. Vi ser gärna att du kan börja hos oss den 1/9-25 eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Säljare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025