Stödassistenter till resurspool

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! ARBETSUPPGIFTER Har du ett tydligt brukarfokus och vill arbeta med individens behov i centrum? Är du lösningsfokuserad, flexibel och gillar omväxling? Då kan du vara en av de stödassistenter vi söker till Resursen på Funktionsstöd. Resursen hanterar verksamheters frånvaro (sjukdom, semestrar, VAB etc.) vilket innebär att du arbetar med hela Funktionsstöd. Dvs: personlig assistans, daglig verksamhet/sysselsättning, korttidsboende för barn och ungdomar samt grupp- och servicebostad. Varje resursare har ca 10 introducerade ärenden. Arbetet utgår alltid från individuella behov och syftar till att varje individ ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. I arbetet ingår stöd, omvårdnad, läkemedelshantering, dokumentation och rapportering. Du kommer att arbeta utifrån genomförandeplaner som är upprättade efter individernas behov. Detta förutsätter att du kan samarbeta med HSL-personal, enhetschefer, kollegor och andra professioner runt individen samt att du följer verksamhetens aktuella rutiner och arbetssätt. Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda med service, kvalitet och bemötande i fokus. Arbetstiderna är schemalagda enligt bilaga D, Allmänna bestämmelser (AB). KVALIFIKATIONER För att på bästa sätt kunna stötta och bemöta de individer du kommer arbeta med krävs att Du har en adekvat utbildning inom funktionshinderområdet. Du har fördjupade kunskaper om intellektuell, neuropsykiatriska (bla. autism) och psykiska funktionsvariationer samt erfarenhet av arbete inom socialpsykiatrin. Du ska ha kännedom om arbetssättet IBIC och vara väl förtrogen med alternativ kompletterande kommunikation (AKK) och lågaffektivt bemötande samt ha ett genuint intresse för att tillämpa nya arbetsmetoder anpassade för individuella behov. Arbetet kräver även att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil. För arbete i resursen krävs utdrag från belastningsregistret innan anställning. ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

11 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobba som personlig assistent- här gör du skillnad på riktigt!

Vill du ha världens bästa sommarjobb där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.   Vi söker personliga assistenter som kan arbeta i sommar hos någon av våra kunder i Ronneby med omnejd. Humana bedriver assistans åt både vuxna och barn med olika funktionsnedsättningar. Som personlig assistent hjälper du kunden i vardagen med de grundläggande behoven så som personlig hygien, förflyttningar och matsituation men även träning, aktiviteter och städning. Det är viktigt att du både vill och kan jobba i sommar och för den som gör ett bra jobb kan det finnas goda möjligheter att stanna kvar inom Humana hos samma eller hos andra kunder.  Vem vet, du kanske får en fast tjänst och kan bli en mer permanent del av denna fantastiska verksamhet där du faktiskt gör skillnad på riktigt varje dag!   Som personlig assistent är det viktigt att du är lyhörd inför kundens önskemål och kan följa de arbetsbeskrivningar och rutiner som finns på arbetsplatsen. För att fungera optimalt i rollen är dina personliga egenskaper av stor vikt. Tidigare erfarenhet är meriterande men personlig lämplighet och personkemi mellan dig och kund kommer att vara avgörande. Om tjänsten: Som sommarvikarie arbetar du hos en eller flera av våra kunder under perioden vecka 24-34. (möjlighet att börja som timvikarie redan nu finns för att lära känna kunden/kunderna) Det finnas självklart en möjlighet att bli en del av Humana även efter sommarperioden om du vill vara med i vår vikariepool. Vi söker dig som: - Har erfarenhet från en liknande roll. - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. - Mycket meriterande om du har B-körkort. -Brinner för att jobba med människor -Kan och vill jobba under sommarperioden 2024   Arbetstid/Varaktighet: Varierande dag, kväll samt helger. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse.   Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR  Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.  En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. Bifoga gärna personbevis eller eventuella dokument som styrker din rätt att arbeta i Sverige direkt i din ansökan. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.   Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

19 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Distributör Ronneby

Vi är alltid på jakt efter nya distributörer, så tveka inte att skicka in en spontanansökan här! Att vara distributör är ett självständigt arbete med många fördelar. I arbetsuppgifterna ingår att dela ut tidningar, paket, post, reklam och samhällsinformation till alla typer av boenden och företag. Distributionen sker utomhus på natten. Det är ett fysiskt krävande arbete med högt tempo, många trappuppgångar och med varierande väderlek. För utdelningen använder vi företagsbilar, elmopeder, elcyklar eller gångvagnar beroende på geografi. Du bör bo i eller nära det område där du arbetar. Arbetstiden är schemalagd någon gång mellan kl. 02.00 och 06.30 på vardagar och mellan kl. 02.00 och 07.00 på helgerna. Den faktiska arbetstiden kan variera från natt till natt. Vid försening kan arbetet pågå till 07:30 på vardagar och 08:30 på helger. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bli den lokala hjälten genom att leverera hem värden till människor. Du är ansvarsfull, passar tider och har en hög servicekänsla. Bland våra distributörer finns studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst. Mångfalden är vi stolta över. Krav - för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Inneha ett personnummer eller samordningsnummer - Inneha ett giltigt arbetstillstånd - Trivas med att arbeta natt - Klara av fysiskt krävande arbete utomhus - Bildistrikt kräver svenskt eller EU-körkort - Paxsterdistrikt kräver AM-körkort Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution och finns i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vårt huvuduppdrag är att dela ut tidningar. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av tidskrifter, post och paket. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare att överleva och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. För distributörer kan en dag börja bra när ditt deltidsarbete hos Point skapar möjligheter!

20 november 2023
Sista ansökan:
17 maj 2024