Jag är glad kille som bor i en egen trivsam lägenhet i centrala Sandviken. Jag gillar att hitta på saker och vara där det händer. Jag har nära till skratt och jag gillar musik, djur, teater, sport, promenader och liveevenemang samt att hälsa på vänner och familj. Jag söker nu personliga assistenter som kan arbeta vid behov samt sommarvikarier som kan jobba när mina ordinarie assistenter har semester. Om det fungerar bra kan det vara aktuellt med en tjänst på 50% på rullande schema. Om mig: Jag har personlig assistans alla dagar i veckan, under hela dygnet. Hos mig arbetar man - dag, helg, kväll och natt med jourtjänstgöring och jourersättning på ett rullande schema. Jag behöver hjälp med alla grundläggande behov samt städning, matlagning och allt som kan uppkomma i min vardag. Jag badar en gång i veckan, vilket jag älskar, och då är ni två assistenter som följer med mig. Vilka egenskaper söker jag? Ditt jobb är ett serviceyrke som ställer stora krav på personliga egenskaper snarare än utbildning. Du bör ha ansvarskänsla, empati, inlevelse- och initiativförmåga, vara tålmodig och ha stor respekt för den personliga integriteten när det gäller både mig och min omgivning. Du bör ha god fysik eftersom du behöver hjälpa mig med förflyttningar till och från rullstolen, med på- och avklädning samt annat som hör min personliga hygien till. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande. Är du en glad och positiv person som vill ha en innehållsrik arbetsdag så kan det vara dig jag söker! Sök jobbet: Du söker jobbet genom att skapa ett konto och fyller i din profil. Där kan du ladda upp CV och personligt brev. När profilen är klar klickar du på ’’lediga tjänster’’ och söker denna tjänst. Vi rekryterar löpande så vänta in med din ansökan! Vi erbjuder all nödvändig introduktion och utbildning för samtliga nyanställda, för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll som personlig assistent. Du kommer även att få gå de utbildningar som A-Assistans rekommenderar. Jag hoppas att vi ses! Om A-Assistans: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Umeå, Göteborg, Stockholm och Östersund. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia (f.d KFO) för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 tillsvidareanställda och ca 600 vikarier omfattar utöver ledningsgruppen fem verksamhetsområden. Dessa verksamhetsområden är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd som organiserar bland annat. handläggarenhet, ekonomer, HR, systemförvaltare och utredare. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Personalförsörjningsverksamheten, även kallad Pfv, ger service och stöd till förvaltningens verksamheter. Huvuduppdraget är tillsättning av vikarier vid korttidsfrånvaro. Pfv ansvarar även för hela rekryteringsprocessen och uppföljningen av timvikarier. Varje månad tillsätts cirka 3000 beställningar av vikarier till verksamheterna. Till detta kompetenta gäng av 8 planerare söker vi nu en sommarvikarie med möjlighet till fortsatt anställning som timvikarie på Pfv. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. PERSONALFÖRMÅNER Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner, bland annat dessa: - semesterväxling - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som planerare stöttar och samarbetar du med omsorgsförvaltningens enheter, personal och enhetschefer. Ditt uppdrag innefattar rekryterings- och personaladministrativa uppgifter. Fokus kommer att vara tillsättning av vikarier vid korttidsfrånvaro. Du kommer att arbeta i Time Care Pool och Multiaccess samt övriga tidrapporterings- och personalsystem. Planerarna på Pfv har ett nära samarbete med varandra och arbetar gemensamt med rekrytering och bemanning till en stor variation av verksamheter och befattningar så som personliga assistenter, stödbiträden, stödassistenter, boendestödjare, omsorgsassistenter, vårdbiträden, undersköterskor, servicepersonal och sjuksköterskor. KVALIFIKATIONER Du som söker har med fördel en eftergymnasial utbildning inom HR eller har erfarenhet inom HR som arbetsgivaren finner tillräcklig. Du har god kännedom om arbetsrätt, framför allt arbetstids- och arbetsmiljölagen. Om du har kompetens inom eller erfarenhet från vård- och omsorgsarbete är det meriterande. Din förmåga att planera och prioritera är viktig då du kommer ha flera arbetsuppgifter pågående samtidigt. Du känner dig bekväm med att föra en rak och tydlig kommunikation över telefon. Som person är du noggrann, kommunikativ och lösningsorienterad med en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du har hög energinivå, är positiv och ambitiös. Vi erbjuder ett utmanande arbete där kvalitet, bemötande och samarbete är några av de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Brinner du, precis som vi för att fler barn och unga ska upptäcka glädjen med musik och kulturutövande? I Sandviken finns ett livligt och varierat kulturliv byggt på tradition och nyskapande. Vi är ett gäng på 25 kreativa medarbetare med stort engagemang för att ge barn och unga möjlighet att utvecklas genom undervisning, upplevelser och eget skapande inom musik, dans, bild, cirkus och teater. Vi har en stor utåtriktad verksamhet med konserter, föreställningar och utställningar och bedriver även uppsökande och öppen verksamhet för att nå ännu fler barn och unga. Vi arbetar också med aktiviteter inom Kulturlöftet som innebär att alla elever i Sandvikens för- och grundskolor garanteras professionella kulturupplevelser och eget skapande varje läsår. Kulturskolan finns i anpassade lokaler i Kulturcentrum Sandviken där vi arbetar i nära samverkan med våra kollegor från bibliotek, kulturenhet, konsthall och litteraturhuset Trampolin. Undervisning sker också på flera av kommunens grundskolor. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner • friskvårdsbidrag • hälsofrämjande aktiviteter • extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år • personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa elever i åldrarna 4-19 år i fiol och viola, enskilt och i grupp samt leda ensembler på olika nivåer och inom olika genrer. Hos oss är det viktigt att eleverna tidigt får möjlighet till samspel tillsammans med andra. Bland arbetsuppgifterna ingår även aktiv elevrekrytering samt att organisera och genomföra utåtriktad verksamhet tillsammans med kollegor och elever. Du kommer även att arbeta med grundkursen Speldosan som riktar sig till barn 6-8 år samt projekt inom kulturlöftet för för- och grundskolan. Du deltar även i ämnesöverskridande projekt där du blir en kreativ kraft i gruppen. Även pianoundervisning kan komma att ingå i tjänsten. Tillsammans med elever, kollegor och chef utvecklar planerar och genomför arbetet utifrån kulturskolans verksamhetsplan. Du ansvarar själv för kommunikationen med dina elever och verkar för goda kontakter med dem och deras vårdnadshavare. Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en kompetent musiker och som har musikpedagogisk högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av undervisning i fiol och viola för barn och unga och kan även ackompanjera på grundläggande nivå. Kompetens och erfarenhet inom suzukiundervisning och/eller folkmusik är meriterande liksom kompetens att undervisa i piano. Du har god pedagogisk förmåga och en tydlig vilja att få barn och unga att utvecklas genom kulturutövande. I din roll ska du kunna väcka och bygga vidare på elevens intresse samt inspirera och anpassa undervisningen till varje individs unika förutsättningar. Du är kreativ, ansvarsfull, flexibel och välorganiserad, du arbetar självständigt och har också lätt att samarbeta med andra. Du har god kunskap om digitala verktyg, både pedagogiska och administrativa och använder dem aktivt i din undervisning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Tillgång till egen bil är önskvärd. I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Undervisningsprov i samband med anställningsintervju kommer att vara en del i rekryteringsprocessen. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo och leva i Sandvikens kommun? Kontakta oss gärna på telefonnummer 026-24 24 32 så berättar vi mer! Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Vill du arbeta på en modern och mindre klinik med fina kollegor? Värdesätter du utveckling? Torggatans Tandvård i Sandviken anställer nu en tandhygienist! Sedvanligt arbete som undersökningar, parodbehandlingar, profylax och kariesbehandlingar ingår i tjänsten. Då vi är en klinik med 3 behandlingsrum kommer du även stötta upp i receptionen och steril. Journalföring sker i Frenda. Kvalifikationer Du är legitimerad tandhygienist och kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har något års arbetserfarenhet. Som person trivs du med att jobba på en mindre klinik och att arbeta i tätt samarbete med tandläkare och tandsköterska. Du drivs av att erbjuda högkvalitativ och modern tandvård samt är prestigelös och är flexibel. Om Torggatans tandvård: Kliniken finns i centrala Sandviken och är en modern klinik med 3 behandlingsrum. Teamet består av två tandläkare, tre tandsköterskor och en tandhygienist. Vi arbetar med moderna hjälpmedel -som EMS prophylaxis master och med kirurgi inklusive implantatkirurgi. Vi strävar efter att vara i framkant avseende behandling av parodontala sjukdomar; samt all annan tandvård. Vi värdesätter vidareutveckling och att ha roligt tillsammans både på och utanför arbetet. Tjänsten är tillsvidare med provanställning. Arbetstiderna är 8-17 måndag till torsdag, 8-14 på fredagar. Du får gärna arbeta heltid men för rätt person kan vi komma fram till något som passar mellan 75-100%. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Björksätraskolan är en F-9 skola med ca 770 elever, varav cirka 350 elever på 7-9. Skolan ingår i ett av Sandvikens tre grundskoleområden, Södra grundskoleområdet. Där ingår förutom Björksätraskolan även Jernvallsskolan F-6 och Sätra skola F-6. Skolområdet leds av en rektor och på skolorna arbetar sammanlagt sju biträdande rektorer. Skolan upplevs av elever, personal och föräldrar som en varm och välkomnande plats. Vi skapar goda förutsättningar för en trygg skoldag genom en aktiv elevhälsa, engagerad personal, fasta vikarier och elevcoacher. Legitimerade och engagerade lärare bidrar till att flertalet av våra elever lämnar skolan med en gymnasiebehörighet. En god samverkan med hemmet är något som prioriteras på skolan och en förutsättning för att nå elevernas mål. Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning & förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner • semesterväxling • årsarbetstid • friskvårdsbidrag • hälsofrämjande aktiviteter • extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år • personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som studie- och yrkesvägledare hos oss kommer du att arbeta med att vägleda elever i deras utbildnings- och yrkesval utifrån deras intressen och förmågor. Du kommer att ha en central roll i skolans arbete med studie- och yrkesorientering samt bidra till att eleverna får en bred och saklig grund för sina framtida val. Tjänsten är ett vikariat. I rollen ingår att erbjuda individuell och gruppvägledning till elever för att hjälpa dem att fatta informerade beslut om sin framtid. Du kommer att informera elever och vårdnadshavare om olika utbildningsvägar, yrken och arbetsmarknadens utveckling. En viktig del av arbetet är att stödja elever i deras val av gymnasieutbildning och ansökningsprocessen. Du samarbetar med lärare och skolledning för att integrera studie- och yrkesorientering i undervisningen samt organiserar och deltar i studiebesök, prao och andra aktiviteter kopplade till arbetslivet. Därtill samverkar du med externa aktörer, som gymnasieskolor och näringslivet, och bidrar till skolans utvecklingsarbete inom studie- och yrkesvägledning. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en utbildning som Studie- och yrkesvägledare eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som studie- och yrkesvägledare, helst på högstadiet. Du ska ha god kunskap om skollagen och Skolverkets styrdokument gällande studie- och yrkesvägledning. Därtill behöver du ha förmåga att skapa förtroendefulla relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor samt ha en god kommunikativ förmåga och vana vid att tala inför grupper. Vi söker dig som är strukturerad, engagerad och lyhörd i din yrkesroll. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
På Sandvikens gymnasieskola gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform - digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. Bessemerskolan har ca 1050 elever fördelade på 12 program. Skolan är ett riksidrottsgymnasium inom orientering och två nationellt godkända idrottsutbildningar inom innebandy och bandy. Våra utbildningar är samlade i fina och ändamålsenliga lokaler och det finns ett stort och modernt skolbibliotek. Du har nära till bussar och promenadavstånd till centrum. Vi söker dig som vill arbeta på en skola som är mitt i ett spännande utvecklingsarbete, där undervisningen är i fokus. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa i yrkesämnen/karaktärsämnen på Försäljnings- och serviceprogrammet. Du kommer att jobba i ett arbetslag där - hög professionell kompetens råder - det relationella ledarskapet genomsyrar verksamheten - ett engagemang där elevens utbildning och utveckling alltid sätts i centrum. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - är legitimerad lärare i försäljnings- och serviceprogrammet alternativt har erfarenhet från branschen och en stark drivkraft att undervisa och handleda elever. - är en duktig kommunikatör och lagspelare som kan verka som en brobyggare mellan skola, elever och näringsliv. - kan arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga och kan tillsammans med kollegor arbeta för att på bästa sätt förbereda eleverna inför deras framtida yrkesliv. - har god förmåga att bygga relationer med elever i syfte att främja deras utbildning och utveckling. Krav: B-körkort Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Hej! Jag är en sprallig och busig tjej på 3 år. Jag är glad men jag vet också vad jag vill - jag kan vara både bestämd och envis! Jag älskar att plaska och leka i vatten. Älskar att lyssna på musik och att dansa till Babblarna. Nu letar jag efter en personlig assistent som vill hänga med i min vardag och göra den både rolig och trygg. Jag vill att du ska vara en person som älskar att leka och busa. Om du ska sitta i soffan så tycker jag att det blir ganska tråkigt. Det är viktigt att du kan förstå när jag behöver hjälp och stöd. Jag pratar inte så mycket. Så du behöver vara lite extra lyhörd så att du förstår vad jag vill och behöver. Vi har börjat använda bildstöd/AKK både hemma och i förskolan. Så om du redan kan det så är det jättebra. Annars får du lära dig det hemma hos mig. Så länge du är intresserad av att lära dig så är det inga problem. Jag kan vara lite försiktig i början när jag träffar nya personer. Därför är det viktigt att du är kontaktsökande men ändå låter mig lära känna dig i min takt. Jag tycker om folk. Så om du bara visar mig att du är hos mig för att du vill vara med mig, så kommer vi att bli bra vänner. Hemma hos mig finns också mina syskon. Det är viktigt att du kan förhålla dig till att vi är fler i familjen. Ibland är det fullt ös här hemma, men det är också så vi trivs! Vi har pälsdjur hemma. Jag behöver din hjälp med både lek och bus till praktiska saker i min vardag, och jag hoppas att vi kan ha riktigt roligt tillsammans! Jag söker dig som: Är lekfull och har lätt för att möta barn på deras nivå Är lyhörd, tålmodig och trygg Har körkort Behärskar svenska flytande i tal och skrift Kan arbeta där det finns pälsdjur i hemmet Gärna har erfarenhet av personlig assistans Gärna har erfarenhet av AKK Kan samarbeta med min familj Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på kvällar och vaken natt. På mina lov jobbar man också dagpass. Vi söker vikarier vid behov. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar ____________________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se ____________________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med- funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss! Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
Vill du sommarjobba som personlig assistent? Kan du börja som vikarie redan nu? Då är du kanske den vi söker! Om jobbet Som personlig assistent har du ett viktigt uppdrag där du stöttar en individ för att han eller hon ska kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv, oavsett funktionsnedsättning. Ditt jobb är där kunden befinner sig, vilket kan vara både i och utanför kundens hem. Arbetet kan innebära att stötta vid personlig omvårdnad, hushållssysslor, socialt stöd, stöttning vid skola/arbete eller fritidsaktiviteter, kommunikation och samspel med mera. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är ansvarsfull och pålitlig, med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Som personlig assistent behöver du vara flexibel och öppen för att arbetet utgår ifrån kundens behov och önskan. Du behöver hantera det svenska språket mycket väl eftersom att kommunikationen är viktig. Har du erfarenhet av personlig assistans eller andra yrken inom omsorgen så är det meriterande. Men det är inget krav, då vi värdesätter den personliga lämpligheten och personkemin mellan dig och kunden allra mest. Ni kommer att spendera mycket tid tillsammans, så det är av högsta vikt att ni trivs ihop. Arbetstider och placering Arbetstiderna varierar utifrån vilken kund du jobbar hos. Hos de allra flesta av våra kunder arbetar assistenten dygnspass med väntetid. Andra arbetstider förekommer också, som till exempel dag, kväll och vaken natt. Kan du jobba alla typer av pass är det meriterande. Vi söker vikarier hos flera av våra kunder. Så placering diskuteras vid intervju. Vi erbjuder En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer