Personlig assistent i Ockelbo

OP Assistans söker dig som vill jobba dygn som personlig assistent i Ockelbo.  Arbetet innebär att stödja en person med funktionsnedsättning i dennes vardag, med målet att skapa förutsättningar för ett meningsfullt och självständigt liv.   Du kommer att vara en viktig del av kundens vardag och hjälpa till med allt från personlig omvårdnad och vardagssysslor, till fritidsaktiviteter och social samvaro. Vi har flera kunder i området, så arbetsuppgifterna varierar beroende på vem du jobbar hos. Vi matchar dig med våra kunders kravprofiler för att se om vi har ett uppdrag till dig hos någon av våra kunder.  Vi söker dig som Är kvinna Har körkort och bil Kan jobba dygnspass Kan jobba i Ockelbo Har erfarenhet av att jobba som personlig assistent, eller annat yrke inom omsorgen Har tillräcklig fysisk kapacitet för att klara ett aktivt arbete Har ett genuint intresse för att arbeta med människor Är ansvarstagande, lyhörd och flexibel Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på dygnspass med väntetid Vi söker i första hand timvikarier som kan jobba vid behov.  Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar  OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.   Välkommen med din ansökan!

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
3-årig tjej söker lekfull assistent

Hej! Jag är en sprallig och busig tjej på 3 år. Jag är glad men jag vet också vad jag vill - jag kan vara både bestämd och envis! Jag älskar att plaska och leka i vatten. Älskar att lyssna på musik och att dansa till Babblarna. Nu letar jag efter en personlig assistent som vill hänga med i min vardag och göra den både rolig och trygg. Jag vill att du ska vara en person som älskar att leka och busa. Om du ska sitta i soffan så tycker jag att det blir ganska tråkigt. Det är viktigt att du kan förstå när jag behöver hjälp och stöd. Jag pratar inte så mycket. Så du behöver vara lite extra lyhörd så att du förstår vad jag vill och behöver. Vi har börjat använda bildstöd/AKK både hemma och i förskolan. Så om du redan kan det så är det jättebra. Annars får du lära dig det hemma hos mig. Så länge du är intresserad av att lära dig så är det inga problem. Jag kan vara lite försiktig i början när jag träffar nya personer. Därför är det viktigt att du är kontaktsökande men ändå låter mig lära känna dig i min takt. Jag tycker om folk. Så om du bara visar mig att du är hos mig för att du vill vara med mig, så kommer vi att bli bra vänner. Hemma hos mig finns också mina syskon. Det är viktigt att du kan förhålla dig till att vi är fler i familjen. Ibland är det fullt ös här hemma, men det är också så vi trivs! Vi har pälsdjur hemma. Jag behöver din hjälp med både lek och bus till praktiska saker i min vardag, och jag hoppas att vi kan ha riktigt roligt tillsammans! Jag söker dig som: Är lekfull och har lätt för att möta barn på deras nivå Är lyhörd, tålmodig och trygg Har körkort Behärskar svenska flytande i tal och skrift Kan arbeta där det finns pälsdjur i hemmet Gärna har erfarenhet av personlig assistans Gärna har erfarenhet av AKK Kan samarbeta med min familj Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på kvällar och vaken natt. På mina lov jobbar man också dagpass. Vi söker vikarier vid behov. För rätt person kan det finnas chans till ett vikariat på 50-85% Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar ____________________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se ____________________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med- funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.

9 april 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
3-årig tjej söker lekfull assistent

Hej! Jag är en sprallig och busig tjej på 3 år. Jag är glad men jag vet också vad jag vill - jag kan vara både bestämd och envis! Jag älskar att plaska och leka i vatten. Älskar att lyssna på musik och att dansa till Babblarna. Nu letar jag efter en personlig assistent som vill hänga med i min vardag och göra den både rolig och trygg. Jag vill att du ska vara en person som älskar att leka och busa. Om du ska sitta i soffan så tycker jag att det blir ganska tråkigt. Det är viktigt att du kan förstå när jag behöver hjälp och stöd. Jag pratar inte så mycket. Så du behöver vara lite extra lyhörd så att du förstår vad jag vill och behöver. Vi har börjat använda bildstöd/AKK både hemma och i förskolan. Så om du redan kan det så är det jättebra. Annars får du lära dig det hemma hos mig. Så länge du är intresserad av att lära dig så är det inga problem. Jag kan vara lite försiktig i början när jag träffar nya personer. Därför är det viktigt att du är kontaktsökande men ändå låter mig lära känna dig i min takt. Jag tycker om folk. Så om du bara visar mig att du är hos mig för att du vill vara med mig, så kommer vi att bli bra vänner. Hemma hos mig finns också mina syskon. Det är viktigt att du kan förhålla dig till att vi är fler i familjen. Ibland är det fullt ös här hemma, men det är också så vi trivs! Vi har pälsdjur hemma. Jag behöver din hjälp med både lek och bus till praktiska saker i min vardag, och jag hoppas att vi kan ha riktigt roligt tillsammans! Jag söker dig som: Är lekfull och har lätt för att möta barn på deras nivå Är lyhörd, tålmodig och trygg Har körkort Behärskar svenska flytande i tal och skrift Kan arbeta där det finns pälsdjur i hemmet Gärna har erfarenhet av personlig assistans Gärna har erfarenhet av AKK Kan samarbeta med min familj Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på kvällar och vaken natt. På mina lov jobbar man också dagpass. Vi söker vikarier vid behov. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar ____________________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se ____________________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med- funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.

24 mars 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
Sommarjobb - Personlig assistent

Vill du sommarjobba som personlig assistent? Kan du börja som vikarie redan nu? Då är du kanske den vi söker! Om jobbet Som personlig assistent har du ett viktigt uppdrag där du stöttar en individ för att han eller hon ska kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv, oavsett funktionsnedsättning. Ditt jobb är där kunden befinner sig, vilket kan vara både i och utanför kundens hem. Arbetet kan innebära att stötta vid personlig omvårdnad, hushållssysslor, socialt stöd, stöttning vid skola/arbete eller fritidsaktiviteter, kommunikation och samspel med mera. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är ansvarsfull och pålitlig, med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Som personlig assistent behöver du vara flexibel och öppen för att arbetet utgår ifrån kundens behov och önskan. Du behöver hantera det svenska språket mycket väl eftersom att kommunikationen är viktig. Har du erfarenhet av personlig assistans eller andra yrken inom omsorgen så är det meriterande. Men det är inget krav, då vi värdesätter den personliga lämpligheten och personkemin mellan dig och kunden allra mest. Ni kommer att spendera mycket tid tillsammans, så det är av högsta vikt att ni trivs ihop. Arbetstider och placering Arbetstiderna varierar utifrån vilken kund du jobbar hos. Hos de allra flesta av våra kunder arbetar assistenten dygnspass med väntetid. Andra arbetstider förekommer också, som till exempel dag, kväll och vaken natt. Kan du jobba alla typer av pass är det meriterande. Vi söker vikarier hos flera av våra kunder. Så placering diskuteras vid intervju. Vi erbjuder En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!

10 mars 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Personlig assistent sökes till en aktiv och levnadsglad tjej

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du får vara en del av någons vardag, och göra skillnad?Vi söker nu personliga assistenter till en tjej i 30-årsåldern som bor i centrala Sandviken. Det här är ett arbete för dig som trivs med att skapa trygghet. Du behöver ha en förmåga att balansera ett flexibelt och initiativrikt arbete med att vara strukturerad och följa rutiner. Det är viktigt för att ge vår kund stabilitet och harmoni i vardagen. Som personlig assistent åt henne så kommer arbetet att utgå från hennes dagliga behov, du ska vara hennes stöd och hjälp i vardagen, på daglig verksamhet, med all praktisk hjälp i hemmet och med olika fritidsaktiviteter. Vi söker dig som har en naturlig omtanke och ett stort hjärta, är initiativrik, engagerad, lyhörd och flexibel. Eftersom ni kommer spendera mycket tid tillsammans, så är det viktigt att ni trivs ihop och har en fin personkemi. Det är önskvärt att du har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav. Vi lägger allra störst vikt vid personlig lämplighet. Förutom detta så finns det några krav till för att du ska kunna jobba hos vår kund, nämligen: Du är kvinna Du är rökfri God svenska i tal och skrift Du kan arbeta dygnspass med väntetid Vi söker ordinarie personal för rullande schema på deltid, samt vikarier vid behov. ____________________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn iGästrikland, Dalarna, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligtutgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våramedarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda påhel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se ____________________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner attanvända ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är attdu som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuelladokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned påSkatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18år.Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittardu här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsensslutdatum.

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Behandlingspersonal till K rehab Odengatan
Humana AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Vi söker en nu en behandlingspedagog till vårt HVB i Sandviken. På Odengatan borvuxna män och kvinnor med missbruksproblematik och psykisk ohälsa. Uppdragsgivare är socialtjänsten ochvuxenpsykiatrin. Vi jobbar enligtkognitiv beteendeterapi och arbetssättet är teambaserat. Samarbete med läkare, psykolog, sjuksköterska, socionom, terapeut och behandlingspedagoger är en del i arbetet. På verksamheten förekommer arbete dag, kväll och helg samt sovande natt. Om rollen Arbetsuppgifterna är varierande men innebär till stor del arbete på plats på verksamheten medfrämst behandlings- och motivationsarbete men ocksåvardagliga arbetsuppgifter såsommåltidsrutiner, städ, samtal, samt daglig dokumentation i journal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete Medverkan i utredningsarbete Nätverkskontakter Dokumentation- och utvecklingsarbete Tjänsten är en tillsvidareanställning på ca 80%. Arbetet sker under dagtid, kväll, natt och helg. Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Arbetet kräver att du är trygg, balanserad, lösningsfokuserad, stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en ibland tuff psykosocial arbetsmiljö. Din förmåga att kunna bemöta människor samt anpassa dig till olika arbetsmiljöer ser vi som en självklarhet. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor, du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att samtala med klienterna samt att skapa bra relationer. Du ska vara ansvarstagande och med ett empatiskt förhållningssätt vara tydlig ochkunna sätta gränser. Du kan arbeta självständigt och är både flexibel och initiativrik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker i första hand dig om är utbildad behandlingsassistent, behandlingspedagog, socionom eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Dokumentation i tjänsten är ett krav. Erfarenhet av psykisk ohälsa, tydliggörande pedagogik, KBT, CRA, ÅP och MI är meriterande. För att söka tjänsten krävs det att du: Är utbildad socialpedagog, socionom, behandlingspedagog eller har annan avslutad eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Har erfarenhet av behandlingsarbete Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har god systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning Har B-körkort Erfarenhet av psykisk ohälsa, tydliggörande pedagogik, KBT, CRA, ÅP och MI är meriterande.Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Jenny Wilhelmsson, [email protected]

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025