Lediga deltidsjobb i Säter
Det finns totalt 6 lediga deltidsjobb att söka i Säter
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Tjänsten avser: Tillsvidareanställning om 32 timmar i veckan. Provanställning tillämpas Tillträde: 2024-11-11 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav:Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Det är meriterande med tidigare erfarenhet från ledarroller. Som arbetsledare på Willys Hemma har du en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp och har, tillsammans med butikschefen, ett övergripande ansvar för butiken. Självklart deltar du också i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du bidrar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Du arbetsleder medarbetare i butiksteamet och bidrar till att dina kollegor utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du har totalansvaret för butiken när butikschefen inte är närvarande. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din yrkesroll. Att vara arbetsledare på Willys Hemma är ett väldigt bra sätt att skaffa dig erfarenheter som gör att du kan axla ledarroller inom Willys Hemma och Willys. Majoriteten av våra team- och butikschefer rekryteras internt. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfood-familjen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina kollegor, och du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv och en god problemlösningsförmåga. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är bra på att samarbeta. Hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och ge feedback. Det är en fördel om du har tidigare erfarenheter från ledarroller i ett serviceyrke. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Elliot Nyroos Törnqvist, 0739354342. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-09-22. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna i Säter. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker nu timvikarier till vår kund i Säter. Vår kund är en kvinna i 55års åldern som haft en stroke och sitter nu i rullstol. Hon har varit en aktiv kvinna hela sitt liv som tycker om djur och vara ute i naturen. Kunden har behov av tillsyn alla dygnets timmar och har kateter samt sondmatning. Kund kommunicerar främst via ansiktsuttryck och kroppsspråk, så det är viktigt att du som assistent är uppmärksam, trygg och lugn. I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att arbeta med: - vara behjälplig med personlig omvårdnad - hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet - stötta och träna kunden kring kommunikation Vem är du? Vi söker dig som är ordningsam och strukturerad, gärna med tidigare erfarenhet inom vården eller personlig assistans. Du ska vara initiativtagare och hitta på aktiviteter med kunden utanför hemmet. Du behöver vara tydlig i både tal och kroppsspråk. Du behöver även vara lugn och lyhörd. För denna tjänst krävs det att du: - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - Ej är pälsdjurallergiker Det är även meriterande om du: - Har erfarenhet av sond, kateter eller lift - Har erfarenhet av ha jobbat med alternativa kommunikationssätt - Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarie vid behov. Varierande arbetstid som innefattar både dagar och nätter, 8.30-20.30 eller 20.30-8.30. Kund har dubbelassistans dagtid 9.30-18.55. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Säter, en av Dalarnas vackraste och mest nära städer präglas av både småstad och landsbygd. Staden ligger i hjärtat av Dalarna med närhet till bra kommunikationer - Falun-Borlängeregionen ligger inom 20 minuters bilresa och till Stockholm tar det ca två timmar med tåg. Att bo i Säter är att bo vackert och lugnt, men ändå ha aktiviteter, storstadsliv, utbildning, arbete och kommunikationer inom räckhåll. I Säter hittar du lugnet i tillvaron, samtidigt som du har nära till allt du önskar för dig och din familj. Nära till jobbet. Nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare uppväxt för din familj. Kulturskolan erbjuder frivillig ämnesundervisning i musik, teater, dans, bild ,sång och digitalt skapande. Vi ansvarar även för grundskolans musikundervisning. Arbetsuppgifter Träblåslärare saxofon och klarinett 50 % Kvalifikationer Träblåspedagog / musikutbildning eller liknande kompetens. God dator- och IT-kompetens. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Personliga egenskaper Kulturskolan i Säter har ett arbetssätt där du som personal är delaktig i beslutsprocessen kring verksamhetsutveckling och organisationsfrågor vilket ställer höga krav på engagemang, ansvarstagande och delaktighet. Eftersom du kommer att jobba på olika skolor krävs det att du har god social kompetens och är en organiserad flexibel person med tydlig struktur i ditt arbete som gärna samarbetar med kollegor. Din undervisning präglas av gott ledarskap och ett arbetssätt grundat på forskning och beprövad erfarenhet och du utvecklar kontinuerligt dina metoder och arbetssätt. Vi erbjuder Du kommer att ingå i ett lärarlag som jobbar nära tillsammans i alla frågor som rör musikundervisning i grundskolan. För att skapa trygghet och studiero och för att ge alla elever så goda förutsättningar som möjligt att nå målen, organiserar vi större klasser med två lärare, en musiklärare och en kompanjonlärare/lärarassistent. Du kommer också att bli en viktig kugge i ämnesövergripande projekt med fokus på estetiska lärprocesser där musik-, drama- och danslärare samarbetar med klasslärare i olika ämnesområden. Inom den frivilliga ämnesundervisningen kommer du att bli en viktig medspelare i vårt pågående och spännande verksamhetsutvecklingsarbete grundat i elevers önskemål och behov, med sikte mot framtidens kulturskola. Kontaktinformation Pia Ling-Eriksson, Kulturskolledare, +46 0225-553 37 Arbetsplats Västra Långgatan 14 783 30 Säter
Välkommen att jobba i en naturskön miljö i södra Dalarna. Romme Stugby är en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter samt frihet under ansvar. Arbetsbelastningen över året varierar beroende på hur bokningssituationen ser ut. Arbetsuppgifter: -Kundvård -Städ -Fastighetsskötsel -Trädgårdsskötsel Meriterande: -Tidigare erfarenhet av beskrivna arbetsuppgifter
Vi söker ett engagerat Köksbiträde till vårt team! Vi söker en positiv och serviceinriktad person som vill bli en del av vårt team. Som köksbiträde hos oss kommer du att ha varierande arbetsuppgifter i en dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Arbetsuppgifter: Bidra till en positiv kundupplevelse genom att vara serviceinriktad och social. Upprätthålla renlighet och ordning i köket. Vara behjälplig i kök och servering Vi söker dig som: Är serviceinriktad och tycker om att arbeta med människor. Är social, trevlig och har lätt för att samarbeta. Har erfarenhet av liknande arbete (meriterande, men inget krav). Är noggrann, effektiv och stresstålig. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team.
Har du minst två års arbetslivserfarenhet som ekonom och trivs med att arbeta i bokföringssystem? Välkommen med din ansökan nedan. Om uppdraget Vi söker nu en ekonom till vår kund i Säter.Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund, som förväntas starta2024-09-01 tom 2024-11-30, med möjlighet till förlängning.Uppdraget tjänstgöringsgrad är på 80% med möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse med uppdragsgivaren. Dina arbetsuppgifter I denna tjänst kommer du ansvara för attarbeta med bokslut, budget och prognoser med avstämningar, uppföljningar och ekonomiska analyser samt utredningar av sektorns verksamhet.Vidare arbetsuppgifter som också förekommer: Sammankallande för budget genomgångar varje månad och arbete med budget i balans inför månatliga budgetuppföljningar Genomföra ekonomiska analyser och utredningar Dina kvalifikationer Högskoleexamen inom ekonomi Minst två (2) års yrkeserfarenhet av arbete som ekonom B-körkort Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift Goda kunskaper i vanligt förekommande bokföringssystem med exempel inom kalkylering och redovisning Mycket goda kunskaper och vana att arbeta i Office ochExcel Meriterande Erfarenhet av ekonomisystem Unit4 och av beslutsstödsystem Hypergene Erfarenhet från kommunalverksamhet Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag,2024-08-11. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Izabella Karroum, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 941 66 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Visar 1 till 6 av 6 jobb