Lediga deltidsjobb i Sävsjö
Det finns totalt 10 lediga deltidsjobb att söka i Sävsjö
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. Hofgårdsskolan är en 7-9 skola med c:a 320 elever. På skolan är vi c:a 45 personer som arbetar. På skolan arbetar vi med ett tydligt kunskapsfokus där det vi gör syftar till att öka elevernas möjlighet att nå så långt som möjligt kunskapsmässigt utifrån individens förutsättningar. Skolan är organiserad i ämneslag där den kollegiala samtalet och gemensam utveckling står i fokus. På skolan bedrivs undervisning i tyska, spanska och franska. Vi söker en lärare i tyska, en i franska och en i spanska. Omfattning per tjänst är c:a 60% och det kan förekomma undervisning på annan skolenhet i tjänsten. ARBETSUPPGIFTER Som lärare på Hofgårdsskolan planerar du och genomför undervisning i enlighet med styrdokument. Du följer upp elevernas kunskapsutveckling och arbetar med olika metoder för att möta eleven där hen befinner sig. I din lärarroll förväntas du vara ledaren i klassrummet för att säkerställa en god studiemiljö för eleverna och tillsammans med kollegor bidrar du till skolans utveckling. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Utbildad och legitimerad lärare i tyska/franska/spanska ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en social och lyhörd assistent som jobbar utifrån ett motiverande arbetssätt. Du kommer bli en del av härligt assistentteam som finns runt vår uppdragsgivare, en man som bor på landet strax utanför Sävsjö. Är du en person som inte är rädd för att hugga i och har glimten i ögat kan det vara dig vi söker! Vad innebär tjänsten Din roll blir att genom engagemang och förtroende bidra till att göra varje dag till den bästa för vår uppdragsgivare. Han har assistans dygnets alla timmar och behöver hjälp/stöttning med alla delar i hans liv. Vår uppdragsgivare är kommunikativ och leder/planerar sin assistans själv. I arbetsuppgifterna ingår personlig omvårdnad, planering av vardagen, vanliga hushållssysslor, matlagning och assistera vid aktiviteter. Tunga lyft förekommer och hjälpmedel finns men det underlättar om du har god fysik. Vad krävs För att ni ska trivas ihop tror vi att du är en social och lösningsorienterad person som tycker om att arbeta med människor. Du är flexibel, lyhörd och trygg i dig själv med förmåga att motivera på ett naturligt sätt. Man eller kvinna spelar ingen roll - det viktiga är vem du är och att du kan vara flexibel när det kommer till hur dagarna ser ut. Ena dagen kan det vara fokus på matlagning och trädgård och nästa dag en ishockeymatch. Vi tror även att du är empatisk, lösningsfokuserad och har ett trevligt bemötande. Som person är du ansvarsfull, har förmågan att vara följsam och har känsla för när du ska ta ett steg fram och när du ska ta ett steg tillbaka. Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket personlig assistent eller liknande omvårdnadsarbete , men det är inget krav. Det viktigaste är att samarbetet er emellan fungerar på ett bra sätt. För att bli aktuell för tjänsten krävs det att du har körkort, tillgång till bil och är rökfri. Pälsdjur förekommer i hemmet så du får inte vara allergisk. Vad vi erbjuder Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. • Deltidstjänst 80% • Arbetstider i uppdraget är dygnspass med väntetid • Tillträde omgående eller enligt överenskommelse • Du får introduktion innan och möjlighet att gå bredvid en erfaren assistent • Körkort och tillgång till egen bil är ett måste Din ansökan vill vi ha omgående då urval och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig arbetsledare Simon Lagärde, [email protected] För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=belastningsregistret&mtm_source=google&mtm_medium=cpc&mtm_content=allman&gclid=EAIaIQobChMIys7XrrHv_AIVxMPVCh1ObgvKEAAYAiAAEgIKk_D_BwE Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”.
Nu söker vi på Nytida Strandhagen i Sävsjö timvikarie för omgående introduktion. Vi söker även dig som kan arbeta under semesterperioderna v 25-28 samt v 29 - 32. Sök senast 2025-04-01 Ditt uppdrag Vi erbjuder dig ett spännande, omväxlande arbete i personlig miljö med engagerade medarbetare som ser individen bakom problem och svårigheter, med ambitionen att göra skillnad för kvinnor med psykisk ohälsa. Vi arbetar aktivt med att förändra synen på psykisk funktionsnedsättning genom att alltid utgå från individuella behov och önskemål. Som behandlingsassistent fyller du en viktig funktion i det dagliga arbetet med att stödja människor till ett självständigare liv med stor respekt för individens rätt till självbestämmande. I dina arbetsuppgifter kommer att ingå att stödja den enskilde i följsamhet av individuellt veckoschema. Aktivt deltaga i de gemensamma aktiviteter som erbjuds klienterna för att upprätthålla en meningsfull vistelse. Du kommer ha ett nära samarbete med andra kontaktpersoner och behandlingspersonal. I dina uppgifter ingår även att dokumentera utifrån gällande lagstiftning, ge läkemedel på delegation, vissa kökssysslor samt behjälplig med städ vid behov. Om Strandhagen Nytida Strandhagen i Sävsjö är ett litet och personligt behandlingshem för kvinnor från 18 år, vanligast är åldern 18 -30 år. Behandlingshemmet erbjuder fullskalig kvinnobehandling i form av DBT behandling (dialektisk beteendeterapi). KBT (kognitiv beteendeterapi) tillämpas individuellt för personer som inte ingår i DBT-behandling. Personlighetsstörning och neuropsykiatriska diagnoser så som ADHD, ADD och autismspektrumtillstånd är vanligt förekommande. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Eftergymnasial utbildning som till exempel socialpedagog eller behandlingspedagog är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team, stötta dina kollegor och har alltid de boendes bästa som utgångspunkt i allt du gör. Vi söker dig som värdesätter och känner ett stort engagemang för att göra skillnad för kvinnor med psykisk ohälsa. För att komma till din bästa rätt hos oss behöver du vara självgående, initiativtagande och noggrann med en empatisk, prestigelös och trygg personlighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen och är utbildad inom MI samt kognitivt förhållningssätt. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Övrigt Anställningsform: visstidsanställning tim Lön: individuell lönesättning Tillträdesdag: enl ök. Sista ansökningsdag: 2025-04-01 Utdrag ur misstanke och belastningsregistret kommer begäras innan anställning Krav B-körkort är krav För mer information kontakta: Magnus Johansson, verksamhetschef Tel 076-787 07 40, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. ARBETSUPPGIFTER Skogsförvaltningen i Sävsjö kommun är en liten organisation där du tillsammans med vår skogsförvaltare utför skogsarbeten av både naturvårds- och traditionell karaktär, vilket inkluderar allt från röjning till hyggesfria skötselåtgärder. Större avverkningar sker tillsammans med externa aktörer. Vissa uppdrag kan innebära ett mer självständigt arbete, vilket kräver att du har en förmåga att planera hur uppdraget ska utföras och att du tar egna initiativ utifrån uppdragsbeskrivningen. Du kommer att arbeta med motor- och röjsåg. Daglig skötsel och underhåll av arbetsredskapen är också en viktig del av dina arbetsuppgifter, för att säkerställa att arbetet kan genomföras säkert och effektivt. Vi erbjuder en kombinerad roll där du kommer att jobba med många olika arbetsuppgifter inklusive skogsvård, tätortsnära skogsskötsel (röjning och riskträd), naturvårdande skötsel, svåra träd, rågångsarbete, hägn (anläggning och drift), planering, inventering och uppföljning. Rollen innebär flexibilitet med möjlighet att påverka ditt dagliga arbete och ger dig förutsättningar att utvecklas tillsammans med vår skogsförvaltare. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi söker dig som; - har gymnasieutbildning inom naturbruk eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - trivs med fysiskt krävande arbete och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - är intresserad av naturvårds- och rekreationsanpassad skogsskötsel. - har utmärkt servicekänsla och förmåga att samarbeta med andra. - har stor ansvarskänsla och stolthet i ditt yrkesutförande. - har AB-kort för motorsåg och röjsåg. - har B-körkort. - behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av naturvårds- och rekreationsanpassad skogsskötsel, C-kort för motorsåg, utbildningar i natur- och kulturhänsyn (SYN), maskinkompetens samt Arbete på väg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Är det här sommaren då du väljer ett jobb där du efter varje arbetspass får gå hem med en känsla av meningsfullhet och att du har gjort något betydelsefullt för en annan människa? Som personlig assistent hos oss på Kooperativet Olja får du varierande arbetsdagar och värdefull erfarenhet inom vårdbranschen. Låter det som det perfekta sommarjobbet för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Ta steget och ansök redan idag – bli en del av vårt kooperativ i sommar! Vad gör en personlig assistent? Att arbeta som personlig assistent är ett varierande och givande yrke, där du blir ett stöd åt en annan människa i vardagen och allt som hör därtill. Arbetsuppgifter som förekommer är bland annat personlig omvårdnad, hushållssysslor, matlagning och att följa med på olika aktiviteter. Din arbetsplats är där uppdragsgivaren befinner sig - i hemmet, på arbete/skola eller på fritidsaktiviteter. Det är uppdragsgivares behov och vardag som styr din arbetsdag och dina arbetsuppgifter. Vem söker vi? Våra uppdragsgivare är barn, ungdomar och vuxna med olika funktionsvariationer och behov – alla med en unik vardag. Därför söker vi personer som speglar vår mångfald vad gäller ålder, kön, erfarenhet, kompetens och personlighet för alla våra olika uppdrag. För att trivas i en roll som personlig assistent tror vi att du är en trygg och stabil person som tar ansvar. Du inger förtroende och är van att arbeta självständigt. Du är lyhörd för din omgivning och anpassar dig efter olika situationer som du ställs inför och möter. Utbildning eller erfarenhet från vård, omsorg eller socialt arbete är meriterande men störst vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för det specifika uppdraget. Goda kunskaper i svenska är ett krav för att kunna kommunicera och dokumentera. För att arbeta hos oss måste du också ha fyllt 18 år vid första anställningsdagen. Matchning i våra uppdrag Semesterperioden är i huvudsak under juni – augusti och vi ser gärna att du kan arbeta större delen av perioden. Möjlighet att börja arbeta som timvikarie redan nu finns i många av våra uppdrag. När vi matchar dig tar vi hänsyn till din kompetens, dina intressen och vad som motiverar dig. Tillträde sker enligt överenskommelse och anställningsform under sommaren är timanställning. Arbetstiderna kan variera mellan dag, kväll, helg, dygnspass och vaken natt beroende på arbetsplats – och därför ser vi gärna att du är flexibel gällande dessa. Varför ska du sommarjobba hos oss på Kooperativet Olja? Vårt främsta mål är att du och uppdragsgivaren ska trivas och må bra i varandras sällskap. Ett sommarjobb hos oss ger värdefull arbetslivserfarenhet och kan vara starten på en yrkesbana inom vård och omsorg eller utveckling i din yrkesroll. Möjlighet att fortsätta arbeta hos oss efter sommaren som timvikarie eller i en fast tjänst finns i många fall. I alla våra uppdrag finns en närvarande arbetsledare som säkerställer en bra arbetsmiljö och en god kommunikation. I början av din anställning får du en gedigen introduktion på arbetstid vilket innefattar bredvidgång i uppdraget samt kompetenshöjande e-utbildningar. Hur ansöker jag? Du ansöker genom att klicka på ”ansök” och fyller sedan i dina personliga uppgifter samt bifogar CV och Personligt brev. Vår rekryteringsprocess sker genom digitala system och därför tar vi inte emot ansökningar via e-post eller brev. Urval kommer att ske löpande och du kan kallas till en första intervju omgående. Polisens belastningsregister För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”. För att arbeta hos barn under 18år krävs det att du beställer ytterligare ett utdrag från Polisens belastningsregister. Detta utdrag går att få hem via posten men även till din digitala Kivra brevlåda – vilket ger dig tillgång till utdraget fortare. Beställ enkelt med hjälp av ditt Bank-id via länken nedan och välj sedan hur du vill gå få hem det: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!
Nu söker vi på Nytida Strandhagen i Sävsjö timvikarie för omgående introduktion. Vi söker även dig som kan arbeta under semesterperioderna v 25-28 samt v 29 - 32. Sök senast 2025-04-01 Ditt uppdrag Vi erbjuder dig ett spännande, omväxlande arbete i personlig miljö med engagerade medarbetare som ser individen bakom problem och svårigheter, med ambitionen att göra skillnad för kvinnor med psykisk ohälsa. Vi arbetar aktivt med att förändra synen på psykisk funktionsnedsättning genom att alltid utgå från individuella behov och önskemål. Som behandlingsassistent fyller du en viktig funktion i det dagliga arbetet med att stödja människor till ett självständigare liv med stor respekt för individens rätt till självbestämmande. I dina arbetsuppgifter kommer att ingå att stödja den enskilde i följsamhet av individuellt veckoschema. Aktivt deltaga i de gemensamma aktiviteter som erbjuds klienterna för att upprätthålla en meningsfull vistelse. Du kommer ha ett nära samarbete med andra kontaktpersoner och behandlingspersonal. I dina uppgifter ingår även att dokumentera utifrån gällande lagstiftning, ge läkemedel på delegation, vissa kökssysslor samt behjälplig med städ vid behov. Om Strandhagen Nytida Strandhagen i Sävsjö är ett litet och personligt behandlingshem för kvinnor från 18 år, vanligast är åldern 18 -30 år. Behandlingshemmet erbjuder fullskalig kvinnobehandling i form av DBT behandling (dialektisk beteendeterapi). KBT (kognitiv beteendeterapi) tillämpas individuellt för personer som inte ingår i DBT-behandling. Personlighetsstörning och neuropsykiatriska diagnoser så som ADHD, ADD och autismspektrumtillstånd är vanligt förekommande. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Eftergymnasial utbildning som till exempel socialpedagog eller behandlingspedagog är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation.Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team, stötta dina kollegor och har alltid de boendes bästa som utgångspunkt i allt du gör.Vi söker dig som värdesätter och känner ett stort engagemang för att göra skillnad för kvinnor med psykisk ohälsa. För att komma till din bästa rätt hos oss behöver du vara självgående, initiativtagande och noggrann med en empatisk, prestigelös och trygg personlighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen och är utbildad inom MI samt kognitivt förhållningssätt. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Övrigt Anställningsform: visstidsanställning tim Lön: individuell lönesättning Tillträdesdag: enl ök. Sista ansökningsdag: 2025-04-01 Utdrag ur misstanke och belastningsregistret kommer begäras innan anställning Krav B-körkort är krav För mer information kontakta: Magnus Johansson, verksamhetschef Tel 076-787 07 40, [email protected]ökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en kille i 50-årsåldern som har MS i progressiv form. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag bor med min fru och hund i Stockholm, menjag är uppvuxen på bondgård utanför Sävsjö i Småland så jag älskar skog och natur. Jag är en social person och min vardag fyller jag bl.a. med att vara ute på promenader, träffa vänner, träna, och vara med min familj. Likaså är lugn och ro viktigt för mig och en go film då och då ligger också i mitt intresse.Jag kommer att spenderamycket tid på vårt landställe i Småland under vår och sommar, från slutet av april till september. Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar under perioden slutet av april-september.Arbetstiden schemaläggs under dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Omfattning:Deltid.Antal tjänster:2.Tillträde: Enligt överenskommelse och de tidsperioder som nämnts ovan. Urval och intervjuer sker löpande. Om dig - Jag söker dig som älskar att vara i naturen och uppskattar det lugn som finns i skog och mark. Du som söker tjänsten är lugn och trygg i dig själv. Du är lyhörd för mina behov och kan vara social men även gå undan till assistentrummet när jag önskar det. Du bör ha god fysik då det ibland förekommer en del fysiskt krävande arbetsmoment. Du bör kunna vara flexibel och hoppa in och ta pass vid annan assistents frånvaro. Som personlig assistent ser vi gärna att du, utöver ovan nämnt, är samarbetsvillig, ansvarstagande och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Delar kundens intressen, Har erfarenhet inom personlig assistans. Det är krav på att du: Är rök- och snusfri, Innehar B-körkort, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret vid en eventuell anställning. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nytida Strandhagen i Sävsjö timvikarie för omgående introduktion. Vi söker även dig som kan arbeta under semesterperioderna v 25-28 samt v 29 - 32. Sök senast 2025-04-01 Ditt uppdrag Vi erbjuder dig ett spännande, omväxlande arbete i personlig miljö med engagerade medarbetare som ser individen bakom problem och svårigheter, med ambitionen att göra skillnad för kvinnor med psykisk ohälsa. Vi arbetar aktivt med att förändra synen på psykisk funktionsnedsättning genom att alltid utgå från individuella behov och önskemål. Som behandlingsassistent fyller du en viktig funktion i det dagliga arbetet med att stödja människor till ett självständigare liv med stor respekt för individens rätt till självbestämmande. I dina arbetsuppgifter kommer att ingå att stödja den enskilde i följsamhet av individuellt veckoschema. Aktivt deltaga i de gemensamma aktiviteter som erbjuds klienterna för att upprätthålla en meningsfull vistelse. Du kommer ha ett nära samarbete med andra kontaktpersoner och behandlingspersonal. I dina uppgifter ingår även att dokumentera utifrån gällande lagstiftning, ge läkemedel på delegation, vissa kökssysslor samt behjälplig med städ vid behov. Om Strandhagen Nytida Strandhagen i Sävsjö är ett litet och personligt behandlingshem för kvinnor från 18 år, vanligast är åldern 18 -30 år. Behandlingshemmet erbjuder fullskalig kvinnobehandling i form av DBT behandling (dialektisk beteendeterapi). KBT (kognitiv beteendeterapi) tillämpas individuellt för personer som inte ingår i DBT-behandling. Personlighetsstörning och neuropsykiatriska diagnoser så som ADHD, ADD och autismspektrumtillstånd är vanligt förekommande. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Eftergymnasial utbildning som till exempel socialpedagog eller behandlingspedagog är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation.Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team, stötta dina kollegor och har alltid de boendes bästa som utgångspunkt i allt du gör.Vi söker dig som värdesätter och känner ett stort engagemang för att göra skillnad för kvinnor med psykisk ohälsa. För att komma till din bästa rätt hos oss behöver du vara självgående, initiativtagande och noggrann med en empatisk, prestigelös och trygg personlighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen och är utbildad inom MI samt kognitivt förhållningssätt. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Övrigt Anställningsform: visstidsanställning tim Lön: individuell lönesättning Tillträdesdag: enl ök. Sista ansökningsdag: 2025-04-01 Utdrag ur misstanke och belastningsregistret kommer begäras innan anställning Krav B-körkort är krav För mer information kontakta: Magnus Johansson, verksamhetschef Tel 076-787 07 40, [email protected]ökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Är du en erfaren och engagerad personlig assistent som vill göra skillnad i någon annans liv? Vi söker en motiverande assistent till en aktiv och glad kille i 40-årsåldern bosatt i Stockaryd. Vad innebär tjänsten Som hans assistent kommer dina arbetsuppgifter vara personlig omvårdnad, assistera vid utförande av träning, medicinhantering, skötsel av hemmet. Inför helgen hjälps ni åt att planera vilka aktiviteter som ska ske och vilka vänner man ska träffa. Han tycker om att titta på sin ipad, läsa tidningen tillsammans med sin assistent, träffa sina vänner, gå på länsdans och uppskattar också andra roliga aktiviteter som att gå på cirkus. Vad krävs Du som söker är en person som är peppande och motiverande och du har en förmåga att drivas av uppsatta mål. Egenskaper som önskas är att du som söker är positiv, lyhörd och flexibel och drivs av att arbeta tillsammans med andra människor. Du är ansvarstagande och har en initiativrik sida som gör att uppdragsgivaren känner sig trygg och aktiverad. Du har en bakgrund som undersköterska, personlig assistent eller andra vårdrelaterande yrken. Lyft förekommer, men hjälpmedel finns i hemmet. För att bli aktuell för tjänsten krävs det att du har körkort och är rökfri samt att du behärskar det svenska språket såväl i tal som skrift. Det krävs också att du kan simma då bad förekommer. Vad erbjuder vi Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • Vikariat, ca 55% som sträcker sig fram till januari 2026 • Arbetstider som förekommer är: dag, kväll, helg och natt (väntetid), dygnspass • Du får introduktion och möjlighet att gå bredvid en erfaren assistent. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig arbetsledare Jimmie Hultin, [email protected] Är det här tjänsten för dig? Skicka in din ansökan omgående då urval och intervjuer kommer ske löpande. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=belastningsregistret&mtm_source=google&mtm_medium=cpc&mtm_content=allman&gclid=EAIaIQobChMIys7XrrHv_AIVxMPVCh1ObgvKEAAYAiAAEgIKk_D_BwE Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”.
Nu söker vi på Nytida Strandhagen i Sävsjö timvikarie för omgående introduktion. Vi söker även dig som kan arbeta under semesterperioderna v 25-28 samt v 29 - 32. Sök senast 2025-04-01 Ditt uppdrag Vi erbjuder dig ett spännande, omväxlande arbete i personlig miljö med engagerade medarbetare som ser individen bakom problem och svårigheter, med ambitionen att göra skillnad för kvinnor med psykisk ohälsa. Vi arbetar aktivt med att förändra synen på psykisk funktionsnedsättning genom att alltid utgå från individuella behov och önskemål. Som behandlingsassistent fyller du en viktig funktion i det dagliga arbetet med att stödja människor till ett självständigare liv med stor respekt för individens rätt till självbestämmande. I dina arbetsuppgifter kommer att ingå att stödja den enskilde i följsamhet av individuellt veckoschema. Aktivt deltaga i de gemensamma aktiviteter som erbjuds klienterna för att upprätthålla en meningsfull vistelse. Du kommer ha ett nära samarbete med andra kontaktpersoner och behandlingspersonal. I dina uppgifter ingår även att dokumentera utifrån gällande lagstiftning, ge läkemedel på delegation, vissa kökssysslor samt behjälplig med städ vid behov. Om Strandhagen Nytida Strandhagen i Sävsjö är ett litet och personligt behandlingshem för kvinnor från 18 år, vanligast är åldern 18 -30 år. Behandlingshemmet erbjuder fullskalig kvinnobehandling i form av DBT behandling (dialektisk beteendeterapi). KBT (kognitiv beteendeterapi) tillämpas individuellt för personer som inte ingår i DBT-behandling. Personlighetsstörning och neuropsykiatriska diagnoser så som ADHD, ADD och autismspektrumtillstånd är vanligt förekommande. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Eftergymnasial utbildning som till exempel socialpedagog eller behandlingspedagog är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation.Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team, stötta dina kollegor och har alltid de boendes bästa som utgångspunkt i allt du gör.Vi söker dig som värdesätter och känner ett stort engagemang för att göra skillnad för kvinnor med psykisk ohälsa. För att komma till din bästa rätt hos oss behöver du vara självgående, initiativtagande och noggrann med en empatisk, prestigelös och trygg personlighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen och är utbildad inom MI samt kognitivt förhållningssätt. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Övrigt Anställningsform: visstidsanställning tim Lön: individuell lönesättning Tillträdesdag: enl ök. Sista ansökningsdag: 2025-04-01 Utdrag ur misstanke och belastningsregistret kommer begäras innan anställning Krav B-körkort är krav För mer information kontakta: Magnus Johansson, verksamhetschef Tel 076-787 07 40, [email protected]ökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb