Auctionet är en marknadsplats där auktionshus från Sverige, Storbritannien, Finland, Spanien, Tyskland och Danmark säljer möbler, konst, designföremål, samlarobjekt och mycket mer. Om jobbet Vi söker nu en självgående, servicemedveten och noggrann student som vill arbeta hos oss som ekonomiassistent vid behov under våren (ca 15-25 timmar i veckan) med start så snart som möjligt. Under sommaren, v.26-34 uppgår behovet till motsvarande en heltidstjänst (40 timmar i veckan). Om teamet Tjänsten är en del av Payments-teamet, som ansvarar för bl.a. dagliga avstämningar och in- och utbetalningar åt Auctionets anslutna auktionshus samt hantering av återbetalningar vid t.ex. ångerrätter och returärenden. Vi sitter tillsammans och jobbar nära de övriga på ekonomiavdelningen på huvudkontoret i Stockholm. Här stöttar vi varandra, delar med oss av kunskap och hjälps åt för att hitta de bästa lösningarna. En prestigelös inställning värdesätts, där alla bidrar och där det alltid finns utrymme för frågor och idéer. Arbetsbeskrivning: Daglig hantering av in- och utbetalningar för auktionshusens räkning. Daglig avstämning av auktionshusens klientmedelskonton. Löpande hantering av auktionshusens reskontra gentemot köpare och säljare. Hantering av returärenden, ångerrätter och försäkringsärenden med tillhörande återbetalningar. Löpande bokföring, fakturering och liknande arbetsuppgifter. Kundtjänst per telefon och e-post till Auctionets anslutna auktionshus och slutkunder, dvs köpare och säljare av föremål. Utbildning/erfarenhet: Student inom ekonomi/juridik eller liknande utbildning. Självgående, noggrann och servicemedveten. Trivs att arbeta självständigt såväl som i grupp. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift erfordras. Kunskaper i tyska, finska eller spanska är meriterande, men inte något krav. Tidigare erfarenhet från auktionsbranschen och intresse för konst och antikviteter är meriterande, men inte något krav. Om Auctionet Auctionet.com är en av Europas ledande marknadsplatser för konst, design, möbler och antikviteter och samlar över 80 auktionshus från Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Tyskland och Spanien. Vi är ett sammansvetsat, internationellt team med mångårig erfarenhet från auktionsbranschen. Vi är idag ca 170 anställda och vårt huvudkontor ligger nära Stureplan i centrala Stockholm. Våra logistikcenter finns i Malmö, Stockholm, Göteborg, Westbury och Köln. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka till oss. Vi ser fram emot din ansökan!
Stockholm Fisk söker nu en bartender med högt servicetänk, som kan leverera fantastiska cocktails, och som gillar att röra sig mellan borden i matsalen. Vi ser att du har minst 2 års bartender-erfarenhet, och tillsammans med oss vill skapa minnesvärda gästupplevelser och mycket skratt. Vi ser att du har ett genuint intresse för mat och vin som toppas av din spetskompetens inom cocktails. Vi söker dig som brinner för mötet med gäst, är positiv, lyhörd, flexibel och vill använda din talang för service dagligen. Det är lika viktigt att kunna vara lika självgående som en god lagkamrat och arbeta över avdelningsgränserna för att vi tillsammans ska kunna uppnå det största målet - nöjda gäster som längtar tillbaka. Sysselsättningsgrad: 60% Kort om oss: Varje dag, året om, serverar vi på Stockholm fisk det som för dagen plockas upp från havets skafferi. Nyfiskade delikatesser i klassiska fiskaffärer, på generösa skaldjursplatåer och i nytänkande fusioner. Alltid omsorgsfullt tillagat med råvaran i fokus. Vi finns här varje dag och är en populär mötesplats mitt i huvudstadens pulserade kärna . I restaurangen, lobbybaren eller i vår chambre separée kan du ses för möten, affärsluncher, middagar, AWs eller festkvällar. Välkommen till Stockholm fisk, för att möta havet mitt i city 365 dagar om året. Vi erbjuder dig: Ett stimulerande och utvecklande jobb i ett fantastiskt team En anställning i en av Sveriges största restaurangkoncerner Utvecklingsmöjligheter inom koncernen Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Internutbildningar Är du intresserad? Tveka inte att höra av dig till oss! Rekryteringsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen in med din ansökan!
**Scandic Anglais är hotellet som ligger mitt i stadspulsen på Stureplan!** Scandic Anglais ligger mitt i centrala Stockholm, intill det pulserande Stureplan och den grönskande Humlegården. I kvarteren runt hotellet finns Stockholms bästa shoppingstråk och centrum av Stockholms uteliv. Hos oss kan gäster njuta av Stureplanspulsen i vår populära Bar Anglais, där laptopjobb varvas med klassiska barrätter och stimmiga afterworks. Under sommaren kan våra gäster även besöka vår takbar med utsikt över takåsarna och Humlegårdens grönska. Kännetecknande för arbetet på Scandic Anglais är den familjära stämningen och passionen för god service. Tillsammans strävar vi efter att fortsatt vara en destination för såväl Stockholmare och tillresande samt att ge våra gäster service i absolut toppklass. Så nu söker vi dig som tillsammans med oss vill ge våra gäster service utöver det vanliga! Nu söker vi en Receptionist till Scandic Anglais. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Älskar du mat och kundkontakt? Bli demonstratör hos Lexman! Är du en social och utåtriktad person med ett brinnande intresse för mat och service? Vill du ha ett flexibelt jobb där du får skapa härliga kundupplevelser och arbeta med spännande produkter? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Om rollen Som demonstratör hos Lexman blir du ansiktet utåt för högkvalitativa produkter i butiker och på event. Du kommer att: Presentera och bjuda på smakprover på ett professionellt och inbjudande sätt. Inspirera kunder och skapa köplust genom din entusiasm och produktkunskap. Variera din arbetsplats – ingen dag är den andra lik, och du får möta många nya människor! Den här rollen passar dig som älskar mat, har en positiv energi och trivs i en social miljö. Vem är du? Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad och har en naturlig talang för kundbemötande. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har: Stort intresse för mat och smaker Social och kommunikativ personlighet – du älskar att prata med människor! Svenska i tal och skrift Körkort och tillgång till bil – för att kunna ta dig till olika butiker och event Möjlighet att resa och arbeta på annan ort vid behov Erfarenhet från butik eller tidigare matdemonstrationer är meriterande, men inget krav – vi värdesätter din energi och inställning! Vad vi erbjuder Trygg anställning via Lexman – kollektivavtal och bra villkor Professionell utbildning – du får all nödvändig kunskap för att lyckas Flexibla arbetstider – huvudsakligen fredagar, men även andra dagar vid behov Ett roligt och socialt jobb – där du får arbeta med mat, människor och nya produkter! Anställningsform Behovsanställning Arbetstider: Varje fredag samt vid behov, även helgarbete kan förekomma. Ansök idag och bli en del av Lexman! Missade du chansen förra gången? Nu är det dags att ta steget! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team – där passion för mat och service möts. Skicka in din ansökan redan idag!
Lexman, ett av Sveriges ledande bemanningsföretag, söker just nu fler passionerade och dedikerad bagare för att ansluta sig till vårt team i Stockholmsområdet. Som bagare hos Lexman är ingen dag lik den andra. Hos oss får du möjligheten att arbeta hos fler av våra kunder. Om rollen Som bagare hos Lexman kommer du att spela en central roll i vårt team och hos våra kunder. Du kommer att arbeta i förstklassiga kök hos några av de mest välkända företagen i Sverige som t.ex. ICA, Willys, Hemköp, City Gross och Coop. Dina huvuduppgifter kommer att omfatta följande: Förberedelse och tillverkning av en rad bakverk, inklusive matbröd, kaffebröd och tårtor. Din förmåga att skapa högkvalitativa produkter kommer att vara avgörande för att upprätthålla vår höga standard och våra kunders tillfredsställelse. Övervakning av ingredienskvalitet och lagernivåer för att säkerställa att alla produkter är färska och av bästa kvalitet. Bidra till teamarbetet och samarbeta med kollegor för att säkerställa en effektiv arbetsprocess och ett positivt arbetsklimat. Upprätthållande av stränga hygien- och säkerhetsstandarder i hela köket för att säkerställa en säker och ren arbetsmiljö. Vem är du? Vi söker efter en kandidat som är hängiven, noggrann och har en stark passion för bakning. Du har en bageriutbildning, vilket ger dig en gedigen kunskapsgrund och tekniska färdigheter inom bakning. Du har förmågan att skapa en mängd olika bakverk, från traditionellt matbröd till utsökta tårtor. Du har också följande kvalifikationer och egenskaper: Avslutad bageriutbildning är ett krav. Stark arbetsmoral. Du är engagerad, pålitlig och tar ansvar för ditt arbete. Utmärkt kundservice. Du förstår vikten av att uppfylla och överträffa kundförväntningar. Teamspelare. Du kan samarbeta effektivt med dina kollegor och bidra till en positiv och produktiv arbetsmiljö. Om du har ett genuint intresse för bakning, vill ta din karriär till nästa nivå och är redo att bidra till vårt team med ditt engagemang och din expertis, vill vi gärna höra från dig! Ansök idag och bli en del av vårt team på Lexman. Om oss LeXman AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutet till Bemanningsföretagen via Almega. LeXman ingår i Svensk Handel och har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund. Är du intresserad? Om du uppfyller ovanstående kvalifikationer så vill vi att du söker till oss redan idag! Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl eller telefon. Välkommen!
Gör din passion för mat till en karriär – med Lexman! Älskar du mat och vill ta nästa steg i din yrkesbana? Nu har du chansen att bli delikatessmedarbetare hos Lexman! Vi erbjuder en skräddarsydd utbildning för dig som vill lära dig allt om delikatesser och arbeta i några av Sveriges främsta livsmedelsbutiker. Oavsett om du har tidigare erfarenhet eller vill byta karriär, ger vi dig rätt kunskap och verktyg för att lyckas! Vad ingår i utbildningen? Teoretisk del: Livsmedelshygien – Lär dig säker hantering av mat och vikten av renlighet. Temperaturkontroller & varmhållning – Förstå hur du säkerställer hög kvalitet på råvaror. Kundbemötande – Skapa förstklassiga kundupplevelser genom professionell service. Praktisk del: Fisk- och köttdisk – Lär dig hantera och presentera råvaror på ett attraktivt sätt. Chark & ost – Fördjupa dig i olika smaker och produkter. Färdigmat & salladsbar – Upptäck konsten att förbereda och servera delikatesser. Grillning & matlagning – Få insikt i smakbalanser och tillagningsmetoder. Efter avslutad utbildning är du redo att kliva in i rollen som delikatessmedarbetare och imponera med din expertis! Vad vi söker hos dig Du har ett genuint matintresse och älskar att lära dig nya saker. Du trivs i en social miljö och brinner för god service. Du är noggrann, flexibel och gillar att arbeta i ett högt tempo. Varför välja Lexman? Kollektivavtal och trygga anställningsvillkor. Praktisk och teoretisk utbildning som öppnar dörrar i branschen. Möjlighet att arbeta i olika butiker och bygga bred erfarenhet. En chans att förvandla din passion för mat till en spännande karriär! Ansök redan idag! Är du redo att ta steget in i delikatessvärlden? Skicka in din ansökan med CV och ett kort personligt brev där du berättar varför just du är rätt person för den här möjligheten! Din framtid inom delikatessbranschen börjar här – ansök nu!
Är du redo för en flexibel och dynamisk roll i dagligvaruhandeln? Vi på Lexman söker nu fler ambulerande butikskonsulter i Stockholm med omnejd! Är du serviceinriktad, snabb i steget och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan det här vara jobbet för dig! Om rollen Som ambulerande butikskonsult hos oss kommer du att arbeta i olika livsmedelsbutiker där behovet är som störst. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar kassaarbete och varuplock, och du får möjlighet att bredda din erfarenhet genom att arbeta i olika butikskedjor. För rätt person finns även chans att utvecklas inom fler avdelningar! Det här är en perfekt möjlighet för dig som vill bygga upp en bred kompetens inom handeln, få en flexibel anställning och arbeta i ett team med högt tempo och härlig stämning. Vem är du? Vi söker dig som: Har erfarenhet av kassaarbete och/eller varuplock från butiker som ICA, Willys, Coop, Hemköp eller City Gross. Har en naturlig känsla för service och kundbemötande. Trivs med ett högt tempo och kan arbeta självständigt. Är flexibel och tillgänglig för arbete på varierande tider. Vad vi erbjuder Kollektivavtal och schyssta villkor – trygg anställning med god ersättning. Utvecklingsmöjligheter – chans att växa och bredda din kompetens inom handeln. Flexibla arbetstider – anpassa ditt schema efter din tillgänglighet. Ett härligt team – jobba med engagerade kollegor i en social och dynamisk miljö. Anställningsform Som behovsanställd hos oss anger du själv vilka dagar du kan arbeta varje vecka. Vi ser gärna att du kan arbeta minst 2–3 pass i veckan, främst dagtid på vardagar, men även helgpass kan förekomma. Om oss Lexman är ett auktoriserat bemanningsföretag anslutet till Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal via Handelsanställdas förbund. Vi samarbetar med några av Sveriges största butikskedjor och erbjuder dig en trygg och utvecklande arbetsplats. Redo att bli en del av vårt team? Sök redan idag! Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mejl eller telefon. Välkommen till Lexman!
Restaurangansvarig till en av våra kunder – ca 80% med möjlighet till fast anställning, sökes till Staff by Five Moments och va med och Skapa oförglömliga upplevelser med oss! Är du en erfaren ledare inom restaurangbranschen med en passion för service i toppklass? Vi på Staff by Five Moments söker nu en restaurangansvarig till en av våra kunder. Det här är en tjänst på cirka 80% med möjlighet till fast anställning. Om rollen Som restaurangansvarig har du en central roll i att driva och utveckla verksamheten. Du ansvarar för den dagliga driften, leder och motiverar personalen samt säkerställer att gästerna får en förstklassig upplevelse. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där kvalitet och service står i fokus. Vi erbjuder: - En spännande roll i en kvalitetsmedveten restaurangmiljö - Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten - Ett engagerat team och en inspirerande arbetsplats - Möjlighet till personlig och professionell utveckling Vi söker dig som: Har erfarenhet av en ledande roll inom restaurangbranschen Brinner för service och värdskap Är en naturlig ledare som kan inspirera och motivera ditt team Är lösningsorienterad och trivs i en dynamisk miljö Har erfarenhet av schemaläggning och personalplanering Kan arbeta både dagtid och kvällstid enligt verksamhetens behov Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker nu Köksmästare till Melanders Södermalm, en Melanders i modern tappning med en livlig bar och restaurang. I din roll är du ansvarig för den dagliga driften i köket, planerar och organiserar arbetsflödet genom effektiv schemaläggning. Du har resultatansvaret för avdelningen genom kalkylering och kontroll på råvarukostnad för att leverera enligt uppsatta mål. I rollen som Köksmästare ingår även: Inköp och fakturahantering Kontakt med leverantörer, Gästnöjdhet och uppföljning Utveckla och skapa menyer Hygienrutiner och livsmedelshantering. Systematiskt arbetsmiljöarbete Vi söker dig som: Är en passionerad inspiratör kring mat och matkvalitet. Är en fantastisk ledare och god lagspelare. Goda kunskaper i köksekonomi. Goda kunskaper inom effektiv shchemaläggning. Du är prestigelös och visar stor förståelse för att vi hjälps åt över alla restaurangens avdelningar. Är kvalitetsmedveten och innovativ. Minst 3 års yrkeserfarenhet av en liknande roll att arbeta som Köksmästare i ett kök med klassisk svensk matlagning och klassiska svenska råvaror Vi erbjuder dig: Utvecklings-och karriärmöjligheter inom koncernen Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsattas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen in med din ansökan!
Art Bakery söker cafébiträde - en ansvarstagande och engagerad servicestjärna. Du är en positiv och flexibel lagspelare som gillar högt tempo och lägger stor vikt vid gästbemötandet. För att lyckas i rollen är du initiativtagande, engagerad och älskar service. Du har intresse för mat, dryck och människor och vill tillsammans med oss fortsätta leverera minnesvärda gästupplevelser. Vi söker dig som: Alltid har gästen i fokus och ett engagerat värdskap Har dokumenterad erfarenhet från motsvarande roll Lösningsorienterad och trivs i ett stundtals högt tempo Brinner för att leverera god service, både mot gäster och kollegor Kvalitetssäkrar Verkar för en god arbetsmiljö och bidrar med idéer Hos oss medverkar du i ett team som levererar en hög servicenivå och har roligt tillsammans! Sysselsättningsgrad: 75% Kort om oss: På ART Bakery kan du njuta av både bakverk och konstverk. Här serveras frukost, fika och lunch varje dag – och givetvis är det fokus på bröd och bakelser av absolut högsta klass. Hugg in på en härlig lunch, köp med dig nybakade bröd och bullar, ta en klassisk fika eller varför inte toppa shoppingen med lite bubbel och en bakelse? Välkommen till ART Bakery där du kan njuta av såväl svensk bageri- och konditorikonst som aktuell konst på väggarna. Vi erbjuder dig: Ett stimulerande och utvecklande jobb En anställning i en Sveriges största restaurangkoncerner Utvecklings-och karriärmöjligheter inom koncernen Friskvårdsbidrag Internutbildningar Kollektivavtal Är du intresserad? Tveka inte att höra av dig till oss! Rekryteringsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Tillträde i juni alt enligt överenskommelse. Varmt välkommen in med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer