Vi söker en driven och erfaren besöksbokare för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. Du kommer att arbeta i en utvecklande och trevlig arbetsmiljö med stora möjligheter att växa. Som besöksbokare kommer du bland annat att arbeta med: Kontakta potentiella kunder och boka möten Arbeta utifrån färdiga telefonlistor Skapa långsiktiga relationer Om dig Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har ett starkt driv, god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta mot tydliga mål. Du är student eller söker en flexibel deltidsroll med möjlighet till heltid och anställning på sikt. ÖvrigtUppdraget är på deltid och startar omgående. Du utgår från kontoret i Stockholm där du kommer att få utbildning i besöksbokning för att lyckas i rollen. Detta är ett konsultuppdrag, du väljer om du vill bli anställd av oss eller fakturera med F-skattsedel. AnsökanVälkommen med frågor, funderingar och din ansökan! Om Seemly Finance & Search Vi erbjuder effektiva lösningar inom rekrytering och konsultinhyrning. Med oss får du professionell och snabb hjälp inom rekrytering, search, interim management, konsultinhyrning och headhunting. Vi rekryterar kompetensbaserat och fördomsfritt chefer och specialister till både stora koncerner, ägarledda bolag, kommuner och kommunala bolag. Vi erbjuder även outsourcing inom redovisning och lön och hjälper bolag och dess ägare med löpande bokföring, bokslut, deklarationer, årsredovisningar, hållbarhetsredovisning och företagsrådgivning. Läs mer om oss på www.finance.seemlygroup.com
Arbetsuppgifter Avdelningen för Kvant- och Nano-fysik söker Mastersstudenter för sommararbetare som Labbassistent med forskning inom kvantteknologi. Personen som få tjänsten kommer att arbeta tillsammans med Doktorander och Postdoktorer med uppgifter som kan omfatta: simulation, design, mikro och nano-fabrikation, kryoteknik, mikrovågselektronik, optiskmätteknik och dataanalys. Aktiv forskningsprojekt inom avdelningen syftar på kvantbegränsadmätningar kvantkommunikationen och kvantinformationbehandling. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö - Handfast erfarenhet med avancerad utrustning och experimentalfysik Kvalifikationer Krav - Du ska vara antagen till utbildning på grund- eller avancerad nivå vid svenskt lärosäte Meriterande - Student på KTH - Mastersstudent i tillämpad fysik med avklarade kurser inom Kvantteknologi och Kvantfysik på avancerad nivå Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898 Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden Om anställningen Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal - i upp till 3 mån, med tillträde enligt överenskommelse. Amanuenstjänsten är avsedd för sommararbete mellan 1 juni och 31 augusti. De exakta veckorna för arbetet kommer att schemaläggas i diskussion med den anställde. Tjänsten är avsedd för Mastersstudenter som ett sommarjobb, mellan deras kursarbeten under vår och hösttermin. Sommarjobb kommer att bjudas till kvalificerad sökande beroende på tillgång till finansiering. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Är du en person som är lekfull, ansvarstagande, omtänksam och trivs med att hjälpa människor? Då är detta jobb för dig! Arbetet skulle passa dig som studerar eller har annan sysselsättning. Jag är en glad kille som bor med min familj. Jag söker dig som vill arbeta som personlig assistent, som vill arbeta kvällar och helger. Som assistent kommer du att hjälpa mig med allt som får min vardag att fungera såsom omvårdnad, personlig hygien och matning. Du som söker behöver vara pigg och glad precis som jag. Jag behöver dig som har lätt att ta initiativ, lyhörd, ordentlig och omtänksam. Ett plus är om du har erfarenhet av att arbeta med barn. Tjänsten innebär hjälp i samband med förflyttningar, måltider och personlig hygien. Du stöttar mig med allt i vardagen där funktionsnedsättning sätter gränser, både i och utanför hemmet. Du finns som ett stöd vid lek och bus och aktiviteter. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare erfarenhet som personlig assistent men inget krav Arbetat med barn är meriterande men inget krav Du som söker ska vara tobaksfri när du arbetar I arbete med barn krävs utdrag från belastningsregistret enligt lag som lämnas till arbetsgivaren innan påbörjad anställning. Du beställer registerutdraget enligt LSS från polisen på följande sida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Vid behov Arbetstid: Kvällar/ helger Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Martina Malmström [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Om DREM Vi hjälper husägare spara energi, höja värdet på sitt hus, och minska sin klimatpåverkan. Vi gör detta genom att förmedla gröna energilösningar, såsom LuftVatten- och Berg-Värmepumpar. Vi vill vara med och bidra i den gröna omställningen. Visste du att 12% av Europas koldioxidutsläpp kommer från uppvärmning av våra hus? Det är lika mycket som alla bilutsläpp tillsammans. Därför vill vi hjälpa husägare minska sin energiförbrukning, både för sin plånbok och för klimatets skull. Vi gör det genom att leverera en lösning som är Trygg, Prisvärd och Enkel för husägaren. Vi tror på den enkla devisen att en nöjd kund ger tre nya kunder. Därför är jobbar vi stenhårt för att alla våra kunder ska vara nöjda med de lösningar vi levererar. Vårt mål är 100% nöjda kunder så att vi får chansen att förmedla fler energilösningar till kunden och dennes bekanta. DREM står för Distributed Renewable Energy Movement - och vår resa har bara börjat. Vi når idag halva Sverige, men målet är Europa. Sök till oss och bli del av en tillväxtresa där du får utvecklas tillsammans med hyggliga människor, ha roligt och bidra till ett bättre klimat! Om rollen Du kommer att ha en varierande och självständig roll där du arbetar med olika typer av värmepumpinstallationer och är ansvarig för din egen servicebil. Som serviceelektriker hos oss har du stor frihet under ansvar och arbetar med hela flödet mot dina kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att utföra elvärmepumpinstallationer enligt gällande standarder och föreskrifter, självständigt genomföra service och underhåll av installerade system samt identifiera och lösa eventuella tekniska problem som kan uppstå under installation eller drift. I ditt arbete samarbetar du nära med våra värmepumpsinstallatörer för att säkerställa smidiga projektgenomföranden. Krav Erfarenhet av elinstallationer, särskilt inom elvärmepumpar. Behörighet som tredje eller fjärde års montör. Förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar för projekt. Starkt engagemang för kundservice och att leverera högkvalitiga resultat.' Körkort B Vi erbjuder En stimulerande arbetsmiljö med möjligheter till personlig och professionell utveckling Chansen att vara en del av ett framstående företag med en stark arbetsgemenskap Attraktiv lön och förmåner Att bli del av ett härligt team som bryr sig och vill göra en skillnad för klimatet Möjligheten att vara med på en riktigt spännande tillväxtresa med utvecklingsmöjligheter Bra att veta om anställningen Lön: Fast lön Placering: Malmö Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Förändra världen med oss Bli en del av DREM och förändra världen – ett hem åt gången. Skicka in din ansökan idag! *Vi vill informera dig om att det för närvarande är semesterperiod, vilket kan innebära att vår återkoppling dröjer något längre än vanligt. Vi uppskattar ditt tålamod och kommer att återkomma till dig så snart som möjligt.
Är du en passionerad barista med en känsla för service? Hos Staff by Five Moments får du chansen att arbeta på en mängd olika evenemang – från exklusiva banketter till trendiga caféer och specialbeställningar. Vi söker nu en erfaren barista för en extratjänst vid behov, där du får möjlighet att arbeta flexibelt och anpassa jobbet efter din tillgänglighet. Om rollen Som barista kommer du att spela en central roll i att leverera högkvalitativa kaffedrycker och enastående service. Du ansvarar för att: - Tillreda och servera kaffe med precision och passion - Ge gästerna en personlig och professionell upplevelse - Hantera kassaarbete och enklare servering - Hålla arbetsstationen ren och organiserad Vad vi erbjuder: Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på varierande evenemang En inspirerande och stödjande arbetsmiljö Möjlighet till personlig och professionell utveckling Ett fantastiskt team där din passion för kaffe och service är i fokus Vad vi söker: Du har tidigare erfarenhet som barista och goda kunskaper om kaffe och bryggtekniker Du är serviceinriktad och trivs i en fartfylld miljö Du har en positiv attityd och en förmåga att skapa en härlig atmosfär Du är noggrann, ansvarstagande och gillar att arbeta både självständigt och i team Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Läs mer om oss och ansök via vår hemsida: staffbyfivemoments.se. Vi ser fram emot att höra från dig!
Jag är en utåtriktad, glad och positiv man på 45 år. Boende på Söder i Stockholm. Till mina intressen hör musik, träning och att umgås med min familj och nära vänner. När jag gick på gymnasiet råkade jag ut för en svår trafikolycka. Efter olyckan behöver jag hjälp med de flesta vardagliga bestyren. Nu söker jag en person som ser mina behov och som vill hjälpa mig att få den normala och välfungerande vardagen som jag vill ha. Du kommer att ingå i ett väl sammansvetsat team där vi har en god stämning. Vem söker jag? Jag söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Du ska veta vad det betyder att assistera en person i stort och smått. Du får jättegärna vara intresserad av att laga mat, då jag själv är det. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg samt epilepsi Övrig information Anställningsform: Tillsvidaretjänst ca 50% Arbetstider: Dag, kväll och journatt Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Varmt välkommen med din ansökan!
Är du undersköterska eller sjuksköterska och nyfiken på Aleris Basal hemsjukvård? Välkommen på öppet hus hos oss! Tisdagen den 4 mars kl. 17.00–19.00 öppnar vi dörrarna till Aleris Basal Hemsjukvård för att träffa dig! Är du legitimerad sjuksköterska eller utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel? Då är du varmt välkommen att träffa våra chefer och få en inblick i hur vi arbetar för att göra skillnad i våra patienters vardag. Inom Basal hemsjukvård utför vi hemsjukvårdsbesök och arbetspassen är förlagda till kvällar, nätter och helger. Just nu söker vi sommarvikarier, tillsvidare anställda på deltid och timanställda. Vi hoppas att du vill ingå i vårt team i sommar! Under kvällen kommer vi att berätta om hur trevligt och givande det är att arbeta hos oss och svara på dina frågor. Chefer och rekryterare är på plats för att träffa dig och eventuellt erbjuda en första intervju. Under kvällen bjuder vi på dryck och tilltugg och ser fram emot en trevlig kväll tillsammans! Plats: Aleris Huvudkontor, Olivecronas väg 7, plan 1. Datum & tid: 4 mars kl. 17.00–19.00 För rollen som undersköterska hos oss krävs: Skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Giltigt B-körkort med undantag för vår verksamhet i Innerstaden som har gåslingor För rollen som sjuksköterska hos oss krävs: Att du är legitimerad sjuksköterska Har giltigt B-körkort Välkommen att registrera ditt CV hos oss! Vill du veta mer om oss på Aleris Basal hemsjukvård kan du klicka här. Vi ser fram emot att träffa dig, varmt välkommen!
Våra Assistansanvändare runt om i hela Sverige söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Om Aleris Närsjukvård Aleris Närsjukvård AB bedriver ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang och hög delaktighet. Sista ansökningsdag 2025-04-30 Plats: Stockholm- Södra Om Aleris ASIH Syd Våra team utgår från Årstaberg, Gustavsberg, Tyresö, Haninge, Tullinge, Nynäshamn och Södertälje. Palliativa avdelningen ligger på Handens sjukhus. Mer info om våra team hittar du på: https://www.aleris.se/asih/vara-team/ - Södertälje: lokalerna vid Södertälje Centrum vid Pendeltågstation - Nynäshamn: lokalerna intill Nynäshamns sjukhus - I Tullinge Centrum intill Pendeltågstationen har vi 2 team, Botkyrka-, och Huddingeteamet - Haninge Östra-, och Västra: lokalerna ligger på Handens sjukhus - Tyresö: lokalerna ligger 5 min promenad från Tyresö Centrum - Söderort: lokalerna ligger i Årstaberg med fem minuters promenad från pendeltågsstation och tvärbanans station och ca tio minuters promenad från Midsommarkransens tunnelbana. - Värmdö: Lokalerna i Gustavsbergs centrum Se även specifika annonser för respektive ort. Vårt mål är att patienten alltid ska erhålla vård av högsta kvalitet och tack vare ett stort förtroende hos våra patienter och beställare växer vår verksamhet. Vi har behov av specialistläkare med huvudplacering i ett av våra team eller palliativa avdelningen och med flexibilitet att arbeta i våra andra team om behovet uppstår. Vi är certifierade inom kvalitet och miljö. Arbetsuppgifter Du som läkare inom ASIH har helhetsansvar för dina patienter. Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med patienter med komplex sjukdomsbild och ofta i olika palliativa skeden. Vårt uppdrag består av palliativ vård samt avancerad medicinsk vård i hemmet. Vi arbetar i multiprofessionellt team bestående av läkare, enhetschef, sjuksköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast, dietist, kurator och undersköterska. Vi söker Vi söker en kollega som har vana att arbeta i multidisciplinärt team. Samarbetsförmåga med olika personalkategorier är ett grundkrav liksom ett genuint intresse för ASIH arbete. Vi arbetar i en kunskapsintensiv verksamhet där Aleris värderingar: ansvarsfullt, enkelt, innovativt vägleder oss i vårt dagliga arbete. Vi söker dig som är erfaren, engagerad, kompetent, noggrann och positiv. Att kunna ge ett trevligt patientbemötande och ha humor är också viktiga egenskaper. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper som initiativförmåga, flexibilitet och god samarbetsförmåga. Vi söker dig som är specialistläkare med erfarenhet inom ASIH och har en grundspecialist inom något av dessa områden, allmänmedicin, geriatrik, onkologi, lungmedicin, hematologi, njurmedicin, anestesiologi, infektionssjukdomar eller internmedicin. Övrigt Anställningsform: visstidsanställning, Tim/behovsanställning Arbetstid per vecka: 40 timmar Tillträde: Enligt överenskommelse Individuell lönesättning En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2025-04-30 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thays Alé Gonzalez, Läkarchef och Medicinskt ansvarig läkare på tel. 08-606 40 38/070 484 51 79 eller [email protected] Hoppas att vi hörs! Kontaktperson Thays Alé Gonzalez
Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och vill ha hela Stockholm som din arbetsplats? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer att arbeta på flera olika hotell runt om i Stockholm du får möjlighet att jobba på allt från stora hotellkedjor, boutiquehotell och konferenshotell till 5-stjärniga hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Vi söker dig som: har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell, viktigt då du kommer arbeta ute hos våra kunder i Stockholmsområdet Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semestersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar EJ emot ansökningar via telefon eller e-mail!
Välj ett jobb för att visa detaljer