Om rollen Är du student och letar efter ett flexibelt extrajobb som kan anpassas efter ditt schema? Vi erbjuder extrajobb vid sidan av studierna och inför kommande sommarbehov i södra Stockholm. Vi söker engagerade och motiverade studenter för jobb inom transport, lager, produktion och montering. Oavsett om du vill vara på vägen, i en aktiv lagermiljö, arbeta med tillverkning eller utveckla dina monteringsfärdigheter, har vi möjligheter för dig! Vi erbjuder: Flexibla arbetstider som passar ditt studieliv. En chans att samla på dig värdefull arbetslivserfarenhet inom en rad olika områden. En inkluderande arbetsmiljö där ditt bidrag värderas högt. Möjligheter att utveckla och fördjupa dina färdigheter genom varierade arbetsuppgifter. Vi söker dig som: Är inskriven i minst 50% studier vid en högskola eller universitet. Är ansvarstagande, flexibel och har en positiv attityd till arbete. Har möjlighet att arbeta regelbundet, och kan ange specifika dagar och tider som passar för dig. Har relevanta färdigheter eller certifikat (för vissa roller kan detta tex inkludera truckkort, C-körkort) – meriterande men inte ett krav för alla positioner. Positioner vi rekryterar för: Transport: Lastbilschaufförer med ansvar för att säkerställa effektiva och säkra leveranser. Lager: Truckförare, orderplockare och andra lagerrelaterade roller där du bidrar till vår logistik- och distributionsverksamhet. Produktion: Roller inom tillverkning och produktion där noggrannhet och effektivitet är nyckeln. Montör: Monteringsjobb inom olika områden där verktygsvana och erfarenhet av att läsa och följa monteringsanvisningar och el-schema kan förekomma. Intresserad? Skicka in din ansökan där du berättar om dig själv, din studieinriktning och hur du kan bidra till vårt team. Vi ser fram emot din ansökan! Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal
Om rollen Är du student och letar efter ett flexibelt extrajobb som kan anpassas efter ditt schema? Vi erbjuder extrajobb vid sidan av studierna och inför kommande sommarbehov i norra Stockholm. Vi söker engagerade och motiverade studenter för jobb inom kundtjänst/support, administration och IT/Data. Oavsett om du vill arbeta med kundkontakt, administration eller teknik, har vi möjligheter för dig! Vi erbjuder: Flexibla arbetstider som passar ditt studieliv. En chans att samla på dig värdefull arbetslivserfarenhet inom en rad olika områden. En inkluderande arbetsmiljö där ditt bidrag värderas högt. Möjligheter att utveckla och fördjupa dina färdigheter genom varierade arbetsuppgifter. Vi söker dig som: Är inskriven i minst 50% studier vid en högskola eller universitet. Är ansvarstagande, flexibel och har en positiv attityd till arbete. Har möjlighet att arbeta regelbundet, och kan ange specifika dagar och tider som passar för dig. Har relevanta färdigheter eller certifikat (t.ex. affärssystemsvana) – meriterande men inte ett krav för alla positioner. Positioner vi rekryterar för: Administration: Tjänstemannaroller inom administration, orderhantering, kundtjänst och ekonomi där dina organisatoriska och kommunikativa färdigheter kommer till sin rätt. IT/Data: Positioner som omfattar reparation och byte av hårdvara, samt enklare programmering av mjukvara i enheter som datorer, telefoner och surfplattor. Intresserad? Skicka in din ansökan där du berättar om dig själv, din studieinriktning och hur du kan bidra till vårt team. Vi ser fram emot din ansökan! Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal
Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Vårt mål är att fler människor ska kunna uppleva fördelarna med att köra elbilar. Därför har vi skapat det säkraste, mest bekväma och transparenta sättet att sälja, köpa eller leasa en elbil på. Carla grundades år 2020 i Stockholm och vi befinner oss i en spännande tillväxtfas. 4 år efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 800 omdömen och en imponerande 4,6/5 i betyg. På Trustpilot kan du läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se Om rollen: Som Carlas IT Support Specialist kommer du att vara ansvarig för att leverera en högkvalitativ och snabb support till Carlas anställda. Du ansvarar för att säkerställa att vi har robusta IT-lösningar som stödjer och skyddar Carlas verksamhet. Denna roll ger dig möjlighet att arbeta med spännande teknologier och utveckla färdigheter inom flera IT-områden, inklusive användarsupport, säkerhet, leverantörsrelationer och kontorsadministration. I den här rollen rapporterar du direkt till Carlas Chief Product & Tech Officer. Tjänsten är en roll på 50%, när arbetet sker är förhållandevis flexibelt, men behöver ske under kontorstider. Arbetet sker primärt från vår anläggning i Kungsängen och från vårt kontor i Vasastan, Stockholm. Viss möjlighet till hemarbete finns vid behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter: IT-support och Användarservice: Hantera Carlas IT-servicedesk och tillhandahålla support för macOS, Windows 11 och iOS Utföra felsökning och tekniska konfigurationer över ett brett spektrum av plattformar och verktyg, inklusive MacOS, Windows 10, iOS, Android samt SaaS-verktyg som Google Workspace, Slack och HubSpot IT-säkerhet och Infrastrukturhantering: Ansvara för säkerheten och dataskyddet för all hårdvara och programvara. Sköta installationer och kontinuerligt underhåll av hårdvara och SaaS/IT-infrastrukturer. Administrera åtkomst och hantera på- och avstängningar av IT-tjänster Leverantörs- och lagerhantering: Utveckla och underhålla relationer med teknikleverantörer samt förhandla om kontrakt. Övervaka och analysera hårdvaru- och SaaS-inventeringar för att optimera kostnadseffektivitet och driftsäkerhet Kontorsadministration och Personaladministration: Koordinera onboarding och offboarding av anställda, inklusive hantering av teknisk utrustning och programvarulicenser Hantera praktiska detaljer kring kontorstillträde, säkerhetsfrågor och larm. Inköp av hårdvara till kontor och arbetsutrustning Vi tror att den vi söker: Har tidigare erfarenhet av administration av Google Workspace och gärna även Business Central, HubSpot, SafetyCulture Förmåga att administrera telefonväxel och MDM för macOS är meriterande Erfarenhet av arbete i Jamf och Mosyle är meriterande Personliga egenskaper: Utmärkt problemlösningsförmåga och serviceinriktad inställning Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team Högt utvecklad känsla för ansvar och etik när det gäller dataskydd och hantering av konfidentiell information Förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt under tryck Utmärkta kommunikationsförmågor, både muntligt och skriftligt, för att effektivt interagera med både teknisk och icke-teknisk personal Mot bakgrund av rollens karaktär kräver den stundtals att vara tillgänglig under och utanför kontorstid vid behov. Vad vi erbjuder dig: Först och främst, så erbjuder vi en fantastisk möjlighet att ansluta till ett bolag som bygger en ny onlinemarknad, med starka värderingar, och en affärsmodell som ska vara hållbar på alla sätt. Utöver det erbjuder vi dig: Chansen att från grunden vara med och bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar online En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte hårdare. Vi på Carla tror att balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt och hållbart företag Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald Konkurrenskraftig grundlön och andra trevliga förmåner Fantastiska, drivna och kompetenta kollegor Vill du bli vår nya kollega? Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast
RUNNER SÖKES TILL KAJSAS ENHETERStuderar du på universitet eller gymnasium, har en annan sysselsättning eller vill arbeta extra vid sidan av dina egna intressen? KAJSAS söker nu runners till sina enheter – både PARKEN och TULLEN Vem är du? Vi söker dig som är snabb på fötterna, hanterar stress på ett bra sätt och har en härlig inställning. Oavsett om du tidigare har arbetat inom bar, restaurang eller café, eller om du helt enkelt drivs av att arbeta med människor, kan du vara rätt person för oss! Du är driven, van vid att arbeta i högt tempo och har en tydlig kommunikationsförmåga för att bidra till ett smidigt och lönsamt teamwork. Du älskar mat, dryck och service, och du engagerar dig i att lära dig om råvarorna och produkterna vi säljer för att kunna ge våra gäster en ännu bättre upplevelse. Rollen och arbetsuppgifter Som runner på KAJSAS får du ett omväxlande och roligt arbete i en restaurangmiljö, vilket även kan vara en väg vidare till flera andra yrken inom branschen. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och ha ansvar för att säkerställa att våra gäster får en fantastisk upplevelse. Sommaren är vår högsäsong, så du behöver kunna arbeta i ett högt tempo och alltid ha ett leende på läpparna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Säkerställa att området alltid är rent och fräscht Torka av och hålla ordning på borden på uteserveringen Diska och plocka disk Bordsservering: Ta emot beställningar, servera mat och dryck till gästerna vid deras bord Hjälpa baren med att fylla på dryck och glas Kontrollera att serveringen håller hög standard och att gästerna alltid har en ren och mysig plats att slå sig ner vid Utföra renhållning av toaletter och allmänna ytor Stödja och hjälpa andra stationer i verksamheten vid behov, för att säkerställa ett effektivt och bra flöde under hela arbetsdagen. Som runner är du ansvarig för att ge ett gott första intryck och att restaurangerna alltid håller högsta kvalitet när det gäller både service och renlighet. Du är en viktig del av vårt team och hjälper till att skapa en trivsam och inbjudande atmosfär för våra gäster. Arbetstider: Arbetstiderna varierar och du kan jobba både morgnar, dagar, sena kvällar och helger. Våra öppettider är 09.00-00:00 under högsäsong, men de kan påverkas av väderförhållanden då KAJSAS är en utomhusservering. Därför behöver vi att du är flexibel och kan anpassa dig efter förändrade förhållanden. Villkor: Vi erbjuder en deltidsanställning på ca 50–75 %, med möjlighet till extra timmar vid behov. Lön enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande. Så här ansöker du: Skicka din ansökan med CV och en kort film där du berättar lite om dig själv! Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill vara en del av vårt härliga team. För mer info om KAJSAS, kika gärna på vår hemsida www.kajsas.se eller följ oss på våra sociala medier.
Är du redo att jobba i ett högt tempo och trivs med att vara snabb om fötterna när stressen stiger? KAJSAS söker nu engagerad kökspersonal för våren och sommaren 2025. Här får du möjlighet att arbeta på en plats med en härlig familjär stämning, samtidigt som du får vara med och skapa den bästa möjliga upplevelsen för våra gäster. Vem är du? Vi söker dig som brinner för service och matlagning. Du har erfarenhet av att arbeta i högt tempo och hantera många bollar i luften samtidigt. Du trivs med att vara flexibel och har en god förmåga att växla upp under stressiga perioder med mycket gäster och bongar i köket. Du är van vid gästbemötande och tycker om att laga mat. Kommunikation och lagarbete är avgörande för oss, och du är en teamplayer som ser till att alla arbetar tillsammans för att hålla högsta kvalitet både i köket och i bemötandet av våra gäster. Samtidigt har du förmågan att arbeta självständigt och ta eget ansvar när det behövs. Om oss: KAJSAS är ett familjeföretag där vi lagar maten själva med bra råvaror och massor av kärlek. Vi arbetar som ett tajt team och ser till att alla trivs på jobbet. För oss är personlighet, samarbete och en härlig stämning lika viktiga som att maten och servicen håller högsta kvalitet. Vi har tre fasta enheter på Södermalm och vår vision är att skapa mötesplatser runt om i Stockholm, där varje gäst lämnar som en vän. Rollen och arbetsuppgifter: Som köksbiträde på KAJSAS får du ett varierat och ansvarsfullt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Beredning av mat/fastfood (hamburgare, tunnbrödsrullar, grillade paninis) Förberedelser inför service, inklusive disk och städning för att hålla arbetsområdet rent och organiserat. Kassahantering och att ta emot beställningar. Ansvara för öppning och stängning av köket, inklusive att säkerställa att alla rutiner följs. Stödja och hjälpa andra stationer i verksamheten vid behov, för att säkerställa ett effektivt och bra flöde under hela arbetsdagen. Det viktigaste är att du är redo att arbeta, ha kul på jobbet, samarbeta med dina kollegor och har ett genuint intresse av att utvecklas. Kvalifikationer: 1-2 års erfarenhet från köksarbete inom resturang och fastfood Du känner dig trygg i köket och är van vid att arbeta självständigt Du har en genuin glädje och kunskap om råvaror Anställning: Tjänsterna vi söker är både hel- och deltid med varierande arbetstider under dag, kväll och helg. Intervjuer sker löpande med uppstart i mars/april. Lönesättning sker individuellt enligt överenskommelse. Arbetstider under högsäsong är mellan 06:30 - ca 20.00 Såhär ansöker du: För att ansöka ber vi dig att skicka en fullständig ansökan med ditt CV, ett personligt brev samt en kort video där du berättar lite om dig själv. Ansökningar tas endast emot via länk. Hoppas vi hörs snart – vi ser fram emot att få veta mer om dig!
We are looking for new home cleaners to join our team in region Stockholm City. Right now, we are hiring employees who can work in areas such as Stockholm city, Lidingö, Södermalm and Kungsholmen . Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i region Stockholm City. Just nu är vi i behov av medarbetare som kan arbeta i områden Stockholm city, Lidingö, Södermalm och Kungsholmen. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Scandic Skärholmen och Scandic Kungens Kurva ligger belägna strax söder om Stockholm city, i nära anslutning till norden mest expansiva affärs och shoppingområde. På båda hotellen arbetar vi i samma team, därför kan vi erbjuda våra anställda två spännande arbetsplatser med mycket variation och utveckling! Drivs du av teamarbete och vill arbeta i en spännande miljö? Då är du den vi söker! Nu söker vi en Receptionist för Extra vid behov till Scandic Skärholmen & Scandic Kungens Kurva Våra gäster bokar ofta rum hos oss med kort varsel och det gör att vi ofta är i behov av extra hjälp i receptionen med kort varsel. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på båda hotellen och skapar en gästupplevelse i världsklass. Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som gästerna möter först och har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Vi ser självklart till att du får en gedigen upplärning och rätt förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb och trivas här hos oss. Hotellen har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Du är flexibel då vårabehov ofta dyker upp med kort varsel. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov, och du förväntas finnas till förfogande för båda hotellen. Tjänsten kan utvecklas till en fast procentuell tjänst framöver och det finns stora möjligheter för dig att arbeta i sommar. Jobbet omfattar för- och eftermiddagsshift, vardagar och helger. Stardatum efter överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Vi söker Ekonomiassistent/Ekonomikoordinator för konsultuppdrag Edge of Talent är ett kompetens- och konsultbolag som stolt erbjuder våra kunder de bästa talangerna, oavsett om det gäller kortsiktiga uppdrag eller långsiktiga samarbeten. Vi värderar flexibilitet och anpassar oss efter både våra konsulters och kunders behov. Vi söker just nu dig som vill bli en del av vårt nätverk, antingen som egenanställd konsult där vi ingår ett partnersamarbete eller som anställd konsult hos Edge of Talent. I båda fallen erbjuder vi dig spännande uppdrag där du kan utvecklas och bidra till våra kunders framgång. Vem är du Du har erfarenhet av ekonomiadministrativa uppgifter och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du har god förståelse för redovisning, ekonomiska processer och är van vid att arbeta i SAP. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående och kan driva ditt arbete framåt. Just nu söker vi en Ekonomiassistent/Ekonomikoordinator Som Ekonomiassistent/Ekonomikoordinator arbetar du nära ekonomiavdelningen och ansvarar för att hantera och administrera ekonomiska processer på ett strukturerat och effektivt sätt. Uppdraget är på deltid till att börja med, men omfattningen kan komma att utökas. Arbetsuppgifter Hantering av leverantörs- och kundreskontra Bokföring, avstämningar och fakturering Uppföljning av betalningsflöden och påminnelser Assistera vid månads- och årsbokslut Administrera och hantera ekonomiska processer i SAP Stötta vid rapportering och analysarbete Samverka med interna och externa parter för att säkerställa smidiga ekonomiska processer Kravprofil Erfarenhet av liknande ekonomiadministrativa uppgifter Kunskap och erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem gärna SAP God förståelse för redovisning och ekonomiska processer En utpräglad samarbetsförmåga och ett prestigelöst sätt att arbeta i team Förmåga att självständigt ta ansvar och driva ditt arbete framåt Strukturerat arbetssätt och en god problemlösningsförmåga Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Oavsett om du söker anställning eller ett partnersamarbete som egenanställd konsult, vill vi höra från dig. Skicka in din ansökan idag!
Dina arbetsuppgifter Omniglot söker nu en modersmålslärare och studiehandledare i ukrainska på 15% med start omgående (mars 2025). Som modersmålslärare undervisar du barn och ungdomar i ditt modersmål på olika skolor i hela Stockholms region. Undervisningen sker utanför ordinarie skoltid, i regel på eftermiddagen mellan 14.00-17.00, ibland mellan 8:00 och 9:00 på morgonen. Reseersättning utgår ej. Dina arbetsuppgifter är: - planering och genomförande av modersmålslektioner; - stöd på modersmålet till nyanlända elever i olika ämnen, såsom SO, NO, matte osv; - när- och frånvarohantering av dina elever; - mejlkontakt med vårdnadshavare; - betygsättning och omdöme; - rapportering av dina arbetstimmar och tät kontakt med Omniglots centrala enhet; - deltagande i kompetensutveckling tillsammans med övriga lärarkollegor. Din profil För att bli anställd måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret som är mindre än ett år gammalt. Beställ här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vi söker dig som: - Bor i Stockholmsområdet; - Har ukrainska som modersmål; - Talar och skriver svenska eller engelska obehindrat; - Har god datorvana; - Är lyhörd för elevens behov och intresse; - Är flexibel och trivs med att samarbeta med både kollegor, vårdnadshavare och personal på skolorna. Undervisningserfarenhet är meriterande. Vi tar emot ansökningar endast genom denna plattform och intervjuer sker löpande. Om oss Omniglot – En del av Tellusgruppen Omniglot har över 200 modersmålslärare i 70 språk som arbetar på 60 olika skolor i Stockholmsområdet samt i andra delar av landet. Vi erbjuder även studiehandledning, fjärrundervisning och tolk. Vår vision är att ge alla elever, oavsett bakgrund, samma möjligheter och förutsättningar för en bra utbildning genom modersmålsundervisning. Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp.
Dina arbetsuppgifter Omniglot söker nu en modersmålslärare i tyska, inledningsvis på 5%, med start omgående (mars 2025). Som modersmålslärare undervisar du barn och ungdomar i ditt modersmål på olika skolor i hela Stockholms region. Undervisningen sker utanför ordinarie skoltid, i regel på eftermiddagen mellan 14.00-17.00, ibland mellan 8:00 och 9:00 på morgonen. Dina arbetsuppgifter är: - planering och genomförande av modersmålslektioner; - när- och frånvarohantering av dina elever; - mejlkontakt med vårdnadshavare; - betygsättning och omdöme; - rapportering av dina arbetstimmar och tät kontakt med Omniglots centrala enhet; - deltagande i kompetensutveckling tillsammans med övriga lärarkollegor. Din profil För att bli anställd måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret som är mindre än ett år gammalt. Beställ här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vi söker dig som: - Bor i Stockholmsområdet; - Har tyska som modersmål; - Talar och skriver svenska eller engelska obehindrat; - Har god datorvana; - Är lyhörd för elevens behov och intresse; - Är flexibel och trivs med att samarbeta med både kollegor, vårdnadshavare och personal på skolorna. Undervisningserfarenhet är meriterande. Vi tar emot ansökningar endast genom denna plattform och intervjuer sker löpande. Om oss Omniglot – En del av Tellusgruppen Omniglot har över 200 modersmålslärare i 70 språk som arbetar på 60 olika skolor i Stockholmsområdet samt i andra delar av landet. Vi erbjuder även studiehandledning, fjärrundervisning och tolk. Vår vision är att ge alla elever, oavsett bakgrund, samma möjligheter och förutsättningar för en bra utbildning genom modersmålsundervisning. Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer