Lediga deltidsjobb i Trelleborg

Det finns totalt 43 lediga deltidsjobb att söka i Trelleborg

Lagermedarbetare med leverans, vid behov-anställning
Mio AB
Butikssäljare, fackhandel

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör? Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.   Arbetsbeskrivning: Som lagermedarbetare på Mio ansvarar du för kontroll och mottagning av leveranser, lossar bilar, hanterar e-handel och sorterar gods. En lika viktig del av din vardag är att hjälpa kunder genom att leverera ett kundmöte i världsklass vid varuutlämning och i telefon. Du visar omtanke för våra kunder genom att erbjuda dem att köpa produkter som kompletterar deras köp såsom möbelvård, eller ljuskällor. Tillsammans med dina kollegor ser du till att det råder ordning och reda på lagret, plockar order, hanterar gods samt bidrar till att kunder får en positiv upplevelse av sitt besök och vill komma tillbaka. I rollen ingår också att leverera möbler hem till våra kunder med företagets egna mindre lastbilar, därför är B-körkort ett krav. Leveranserna inkluderar även att vi ofta monterar varorna samt bär in dem i kundens hem. Arbetstiderna är förlagda på både vardagar och helger, blandade tider kan börja innan och sluta efter butikens öppettider.  Kompetenser: Du sätter alltid kundens upplevelse i första rummet och är mån om att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är genuint nyfiken och vill utvecklas på arbetsplatsen. Du trivs med att arbeta i ett team men är också självgående och initiativtagande. Du är bra på att prioritera och har hög social förmåga. Med din positiva inställning och högt engagemang bidrar du till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen. Du trivs att arbeta i högt tempo med omväxlande arbetsuppgifter som innehåller både fysiska och administrativa moment, fokuserar på lösningar och anser dig vara stresstålig. Arbetet på lager innebär en hel del tunga lyft, därför är det viktig med god fysik. Eftersom rollen innebär arbete med höglyftande truck och lätt lastbil är truckkort för A2 samt B-körkort ett krav.   Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

25 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Stödpedagog, inriktning vuxna med funktionsnedsättning
Trelleborgs kommun
Vårdare, boendestödjare

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Var med på Funktionsstöds resa mot att bli Sveriges bästa LSS 2025! Avdelning funktionsstöd är uppdelad i tre enheter, myndighetsenheten, särskilt resurskrävande enheten och den traditionella enheten. Vi söker nu stödpedagog till den enhet som arbetar med personer med stort behov av stöd, den särskilt resurskrävande enheten. Vi söker dig med känsla för mötet med den enskilde som har förmåga att arbeta strukturerat och skapa en lugn, trygg miljö för våra boende. Arbetsplatsen finns i ett modernt boende byggt för ändamålet. Målgruppen är personkrets 1 inom LSS, vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Det finns också ofta fler diagnoser och beteendesvårigheter.  Boendet är väl genomtänkt och fysiskt utformat för att vara stressreducerande i vardagen för brukarna. Det finns utrymmen för såväl avskildhet som en socialt utvecklande miljö och är dessutom planerat för en personaltät bemanning. Utemiljöerna är anpassade för målgruppen med promenadstråk och olika aktivitetsområden.  Gruppboendet och arbetsplatsen ligger strax utanför Trelleborgs tätort. Du tar dig enklast till och från arbetsplatsen med egen bil. I rollen som stödpedagog hos oss trivs du som har förmåga att se och förstå den enskilde du arbetar för samt stödja personalen i arbetet och den pedagogiska strukturen. Vad vi kan erbjuda dig - Modernt gruppboende som din arbetsplats - Strukturerade arbetsmetoder och arbetsmiljö    - Kompetensutveckling internt - Kommunövergripande förmåner   - Bästa kollegorna Arbetsuppgifter Som stödpedagog har du, utöver grunduppdraget, uppdrag att vägleda kollegor samt att vara en god förebild i det pedagogiska arbetet. Du utvecklar och implementerar, tillsammans med kollegor, arbetssätt och metoder. Du genomför, lär ut och följer upp pedagogiska metoder utifrån den enskilde individuella behov. Du vägleder i att upprätta, följa upp och utveckla genomförandeplaner. Du vägleder även i att planera det brukarnära arbetet utifrån genomförandeplaner samt skapar och följer upp riskbedömningar, rutiner och arbetsbeskrivningar.  Du förväntas att omvärldsbevaka nya arbetssätt, metoder och hjälpmedel för målgruppen. I uppdraget ingår även att metodhandleda kollegor, skapa rutiner och säkerställa att de håller en hög kvalitet samt efterföljs i praktiken.  Grunduppdraget innebär att du i det dagliga arbetet stöttar och vägleder brukarna utifrån ett pedagogiskt och praktiskt förhållningssätt i deras vardag med bland annat; omsorg/hygien, aktiviteter, matlagning och färdighetsträning. Allt med målsättningen att brukarna ska nå ökad självständighet. Din primära uppgift är att inge ett lugn och vara trygghetsskapande för den enskilde du möter. Du behöver se och möta den enskildes sinnesstämning och behov samtidigt som du lyssnar och anpassar din kommunikation utifrån situationen och behoven. Du förhåller dig till de strukturer som finns och bär stödet till den enskilde, samtidigt som du strävar efter att i samarbete med övriga pedagogerna i verksamheten utveckla stödet och strukturerna till den enskilde.    Arbetstiderna är rullande schema bestående av dag och kväll samt helg. Beroende på behov kan arbetstiderna förläggas till enbart dagtid. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten som stödpedagog söker vi dig som har:  Utbildning till stödpedagog (400 YH); eller annan eftergymnasial yrkesutbildning (minimum 200 YH) eller högskoleutbildning (minimum 60 hp) inom vad arbetsgivaren bedömer relevant område exempelvis pedagogik, psykiatri, beteendevetenskap, socialt arbete. Du har dessutom minst två års sammantagen yrkeserfarenhet från antingen funktionsstöd/LSS; skolans värld eller annat område där du, gärna utifrån ett pedagogiskt perspektiv, arbetat med och mött personer med funktionshinder, ex. personer med autism eller utmanande beteende.  För arbetet krävs att du har goda datorkunskaper och dokumentationsvana, eftersom du behöver läsa och skriva dagliga noteringar i olika system. För detta krävs även god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.  Minst B-körkort för manuell växlad bil, krävs för att ta dig till arbetet samt för att köra brukare mellan boendet och aktiviteter.  En god fysik och och trivsel med ett rörligt arbete behövs, eftersom arbetet innebär aktiviteter med den enskilde du stödjer i vardagen.  För att trivas och fungera i arbetsrollen, är det av största vikt att du i dig själv är lugn, trygg och stabil och fokuserar på rätt saker i arbetssituationen. Du trivs med att arbeta i en befintlig struktur, förhåller dig till denne samtidigt som du kan reflektera efter och samarbeta kring behov att utveckla strukturerna som är stöd till den enskilde. Du ser möjligheter i stället för hinder och agerar utifrån befintliga strukturer och forum i arbetet. Övrigt Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Renhållningsarbetare (timavlönad)
Trelleborgs kommun
Lastbilsförare m.fl.

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Är du intresserad av att vara med i vårt arbete för en hållbar framtid? Då är renhållningsenheten rätt plats för dig!  Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta hos oss på sektion insamling. Hos oss får du chansen att ingå i ett härligt team samtidigt som du bidrar till ett mer hållbart samhälle. Du kommer att utföra alla förekommande arbeten inom enheten och arbeta vid tillfällen när ordinarie personal är frånvarande samt för att täcka tillfälliga behov som kan uppstå i verksamheten.  Arbetsplatsen Tekniska serviceförvaltningen ansvarar för service åt övriga förvaltningar i Trelleborgs kommun i form av IT, lokalvård, transporter, verkstad och lokalförsörjning. Förvaltningen ansvarar även för frågor i kommunen beträffande vattenförsörjning, avloppshantering, allmän platsmark, trafikens infrastruktur, väghållning, torghandel och avfallshantering. Avdelningen Kretslopp och vatten är en avdelning inom tekniska serviceförvaltningen. Avdelningens gemensamma uppdrag är att säkerställa att kommunens vatten- och avloppsverksamhet fungerar så att våra abonnenter får ett gott dricksvatten och att avloppsvattnet renas innan det når recipient. Avdelningen ansvarar även för insamling av avfall och material för återvinning och återbruk i kommunen. På avdelningen är vi 70 anställda fördelat på sex enheter och två sektioner.   Renhållningssenheten ansvarar för insamling av avfall samt driver två ÅVC (återvinningscentraler) i egen regi. Insamling av slam och fett sker av upphandlade entreprenörer På sektion insamling är vi 15 renhållningsarbetare, en arbetsledare samt sektionschef. Du kommer ingå i ett team med erfarna renhållningsarbetare där god service och säkerhet är ledord. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Arbetsuppgifter Som renhållningsarbetare arbetar du som chaufför med fastighetsnära insamling av avfall över hela Trelleborgs kommun. Kommunalt avfall samlas in enligt fastställt körschema vid villor, flerfamiljshus och verksamheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tömma olika avfallsmaterial i en baklastad sopbil, hantera fordonets digitala utrustning samt ansvara för skötseln av ditt fordon. Som renhållningsarbetare hos oss får du möjlighet att arbeta utomhus i friska luften och röra på dig ordentligt i jobbet. Vår fordonspark består i nuläget av åtta fyrfacksbilar, fem tvåfacksfordon samt servicebil.  Ordinarie arbetstid 06.00 - 14.00. Givet bör du kunna arbeta merdelen av ordinarie arbetstid. Vi ser positivt på om du har möjlighet att kombinera annan sysselsättning med arbete hos oss. Kvalifikationer För tjänsten krävs C-körkort samt yrkeskompetensbevis.  Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom miljö- och återvinningsbranschen, samt vana från yrkesmässig trafik.  För uppdraget krävs det att du har god fysik för arbete med inhämtning av sopkärl samt återkommande förflyttning in och ur lastbil samt god datorvana. Uppdraget kräver också en god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska, då vi i det dagliga arbetet kommunicerar med kollegor och medborgare, arbetar med instruktioner och rutiner m.m. Det kan även handla om dokumentation såsom avvikelser. Att arbeta som renhållningsarbetare hos oss innebär att du ges ett stort ansvar i det dagliga arbetet. För att lyckas i rollen hos oss behöver du vara serviceinriktad, kommunikativ och flexibel. Du agerar ansvarsfullt, är noggrann och utför arbetet på ett serviceinriktat sätt med fokus på kunden och medborgare som du möter. Du har en god samarbetsförmåga, likaväl som du trivs med att arbeta självständigt. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt när det uppstår situationer i arbetet. Du respekterar och värdesätter dina kollegor och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.  Arbetstid/varaktighet Tidsbegränsad anställning vid behov, 2025-04-24 (löpande)  Du är inte garanterad ett visst antal timmar/dagar i veckan.  Övrigt Sista ansökningsdag 2024-05-08 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.  Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan! Kan finnas behov av bemanning tidigare än angivet. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 april 2025
Sista ansökan:
8 maj 2025
Stödassistent, gruppboende
Trelleborgs kommun
Vårdare, boendestödjare

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Var med på Funktionsstöds resa mot att bli Sveriges bästa LSS 2025! Avdelning funktionsstöd är uppdelad i tre enheter, myndighetsenheten, särskilt resurskrävande enheten och den traditionella enheten. Vi söker nu stödassistent till den enhet som arbetar med personer med stort behov av stöd, den särskilt resurskrävande enheten. Vi söker dig med känsla för mötet med den enskilde som har förmåga att arbeta strukturerat och skapa en lugn, trygg miljö för våra boende. Arbetsplatsen finns i ett modernt boende byggt för ändamålet. Målgruppen är personkrets 1 inom LSS, vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Det finns också ofta fler diagnoser och beteendesvårigheter.  Boendet är väl genomtänkt och fysiskt utformat för att vara stressreducerande i vardagen för brukarna. Det finns utrymmen för såväl avskildhet som en socialt utvecklande miljö och är dessutom planerat för en personaltät bemanning. Utemiljöerna är anpassade för målgruppen med promenadstråk och olika aktivitetsområden.  Gruppboendet och arbetsplatsen ligger strax utanför Trelleborgs tätort. Du tar dig enklast till och från arbetsplatsen med egen bil. Hos oss trivs du som har förmåga att se och förstå den enskilde du arbetar för, dennes sinnesstämning och behov samt att du själv kan stötta detta genom den struktur som finns till gagn för den enskilde. Vad vi kan erbjuda dig - Modernt gruppboende som din arbetsplats - Strukturerade arbetsmetoder och arbetsmiljö    - Kompetensutveckling internt - Kommunövergripande förmåner   - Bästa kollegorna Arbetsuppgifter I rollen som stödassistent är du nyckelperson i att stötta och vägleda brukarna utifrån ett pedagogiskt och praktiskt förhållningssätt i deras vardag med bland annat; omsorg/hygien, aktiviteter, matlagning och färdighetsträning. Allt med målsättningen att brukarna ska nå ökad självständighet. Med utgångspunkt i brukarnas genomförandeplan, arbetar du för att upprätta, driva och följa upp genomförandeplanens mål och förverkliga största möjliga kvalitet och delaktighet i vardagen.  Din primära uppgift är att inge ett lugn och vara trygghetsskapande för den enskilde du möter. Du behöver se och möta den enskildes sinnesstämning och behov samtidigt som du lyssnar och anpassar din kommunikation utifrån situationen och behoven. Du förhåller dig till de strukturer som finns och bär stödet till den enskilde, samtidigt som du strävar efter att i samarbete med pedagogerna i verksamheten utveckla stödet och strukturerna till den enskilde. Du är också ett stöd som skapar förutsättningar för god kontakt med anhöriga, sjukvård och andra viktiga kontakter för den enskilde. Inom den interna organisationen samarbetar du främst med andra stödassistenter, stödpedagoger samt ledning för att kontinuerligt utveckla verksamhet och nå uppsatta mål.    Arbetstiderna är rullande schema; dag/kväll och helg. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har vissa grunder med dig i form av utbildning, arbetslivserfarenhet och i ditt sätt att hantera såväl dig själv och de du möter i ditt arbete.  Vi vill att du har gymnasial- eller yrkesexamen från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Du har minst ett års arbetslivserfarenhet av antingen funktionsstöd/LSS; skolans värld eller annat område där du, gärna utifrån ett pedagogiskt perspektiv, arbetat med och mött personer med funktionshinder, ex. personer med autism eller utmanande beteende.  För arbetet krävs att du har goda datorkunskaper och dokumentationsvana, eftersom du behöver läsa och skriva dagliga noteringar i olika system. För detta krävs även god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.  Minst B-körkort för manuell växlad bil, krävs för att ta dig till arbetet samt för att köra brukare mellan boendet och aktiviteter.  En god fysik och och trivsel med ett rörligt arbete behövs, eftersom arbetet innebär aktiviteter med en enskilde du stödjer i vardagen.  För att trivas och fungera i arbetsrollen, är det av största vikt att du i dig själv är lugn, trygg och stabil och fokuserar på rätt saker i arbetssituationen. Du trivs med att arbeta i en befintlig struktur, förhåller dig till denne samtidigt som du kan reflektera efter och samarbeta kring behov att utveckla strukturerna som är stöd till den enskilde. Du ser möjligheter i stället för hinder och agerar utifrån befintliga strukturer och forum i arbetet. Övrigt Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 april 2025
Sista ansökan:
8 maj 2025
Vikarierande arbetsledare till vår butik i Trelleborg
Fören Erikshjälpen Second Handbutiker
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Erikshjälpen söker nu en vikarierande arbetsledare till vår butik i Trelleborg. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom att arbeta operativt och leda det dagliga arbetet är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan! Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige och Norge. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Beskrivning Som arbetsledare jobbar du i team. Du är delaktig och leder det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås. Du är ställföreträdande chef då verksamhetschefen inte är på plats. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: • Du kommer till stor del arbeta tillsammans med medarbetarna i butiken och leda genom att vara en god förebild. • Du fungerar som arbetsledare för anställda, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter. • Du har tillsammans med verksamhetschefen ansvar för försäljning, drift och resultat, koncept och riktlinjer. • Gemensamt ansvara för butiken under öppettid, du kommer att vara schemalagd varannan lördag och kvällar. • Du rapporterar till verksamhetschefen. Kvalifikationer Du: • har relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsledning • har erfarenhet av butiksarbete, gärna inom detaljhandel • har intresse för bistånds- och secondhandarbete • delar Vår värdegrund (https://erikshjalpen.se/var-vardegrund/) som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn. Meriterande om du har: • Erfarenhet av och/eller kunskap och intresse för marknadsföring genom sociala medier. • Erfarenhet av och/eller kunskap om värdering av secondhandvaror. • Erfarenhet av arbete med människor med särskilda behov. Du är: • en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang. • självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat. • öppen, trevlig och har ett representativt sätt med hög servicekänsla. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Secondhandverksamhet inom idéburen organisation, mellan FREMIA och Handelsanställdas förbund. Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former. Villkor Anställningsform: Vikariat Omfattning: 32 h/vecka Tillträde:  2025-06-02 tom 2026-01-31, med eventuell möjlighet till förlängning Antal platser: 1 Placering: Trelleborg Sök tjänsten ·         Klicka på länken för att söka tjänsten hos oss senast den 8e maj. Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

23 april 2025
Sista ansökan:
8 maj 2025
Vi söker en legitimerad veterinär

Vi söker en legitimerad veterinär till vår familjära smådjursklinik! Är du en engagerad veterinär som brinner för djurens välmående och vill arbeta i en varm och personlig miljö? Vi växer och söker nu en kollega som vill bli en del av vårt team. Hos oss får du arbeta på en modern och välutrustad klinik där vi har operationsavdelning, gasanestesi, tandvård, laboratorium, röntgen och ultraljud. Vi erbjuder ett varierande arbete med spännande och stimulerande arbetsuppgifter i en miljö där både djur och djurägare står i fokus. Vi söker dig som är flexibel, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Eftersom vi har en nära kontakt med våra patienter och deras ägare är det viktigt att du har en god social förmåga, är lyhörd och bemöter både djur och människor med empati. Erfarenhet från klinik eller djursjukhus är meriterande. Har du ett särskilt intresse för kirurgi eller mjukdelskirurgi ser vi det som ett stort plus! Vi erbjuder en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Lönen sätts enligt överenskommelse, och tillträde sker enligt vad som passar dig och oss bäst. Vill du bli en del av vårt härliga team och arbeta i en miljö där du verkligen kan göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att träffa dig!

23 april 2025
Sista ansökan:
23 maj 2025
SOMMARJOBB Trelleborg
Point Logistik Gota Media AB
Reklamutdelare och tidningsdistributörer

Vi är alltid på jakt efter nya distributörer, så tveka inte att skicka in en spontanansökan här! Att vara distributör är ett självständigt arbete med många fördelar. I arbetsuppgifterna ingår att dela ut tidningar, paket, post, reklam och samhällsinformation till alla typer av boenden och företag. Distributionen sker utomhus på natten. Det är ett fysiskt krävande arbete med högt tempo, många trappuppgångar och med varierande väderlek. För utdelningen använder vi företagsbilar, elmopeder, elcyklar eller gångvagnar beroende på geografi. Du bör bo i eller nära det område där du arbetar. Arbetstiden är schemalagd någon gång mellan kl. 23.00 och 07.00. Den faktiska arbetstiden kan variera från natt till natt. Vid försening kan arbetet pågå till 07:30 på vardagar och 08:30 på helger. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bli den lokala hjälten genom att leverera hem värden till människor. Du är ansvarsfull, passar tider och har en hög servicekänsla. Bland våra distributörer finns studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst. Mångfalden är vi stolta över. Krav - för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Inneha ett personnummer eller samordningsnummer - Inneha ett giltigt arbetstillstånd - Trivas med att arbeta natt - Klara av fysiskt krävande arbete utomhus - Bildistrikt kräver svenskt eller EU-körkort - Paxsterdistrikt kräver AM-körkort **** Information om rekryteringsprocessen Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess som möjligt, har vi i denna process valt att samarbeta med Hubert.ai. Om du väljer att skicka in en ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution och finns i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vårt huvuduppdrag är att dela ut tidningar. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av tidskrifter, post och paket. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare att överleva och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. För distributörer kan en dag börja bra när ditt deltidsarbete hos Point skapar möjligheter!

23 april 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Personlig assistent i Trelleborg sökes
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en engagerad och omtänksam personlig assistent för en vakant tjänst hos en kund med multipel skleros (MS). Som personlig assistent kommer du att vara ansvarig för att ge kunden bästa möjliga omsorg och stöd. Kunden är till stor del sängliggande, vilket gör det extra viktigt att du är positiv, energisk och skicklig på att motivera kunden till aktivitet. Vi förväntar oss att du som nyanställd bidrar till den positiva arbetsmiljö och höga arbetsmoral som finns i nuvarande arbetsgrupp. Tjänstens omfattning: cirka 82%. OBS tjänsten innefattar ett rullande 4 veckors schema med pass förlagda på tre av helgerna.   Arbetsuppgifter: Städning Matlagning Hushållssysslor Förflyttning med hjälpmedel Personlig hygien Observera att arbetsuppgifterna är fler än de som står listade ovan, men dessa är några av de vanligaste.   Viktigt att veta: Rökning förekommer inomhus i kundens hem. Arbetet sker främst under enkelbemanning, men vissa moment utförs under dubbelbemanning. Därav kommer kortare arbetspass och delade turer förekomma i den utannonserade tjänsten. Arbetspassen är varierade och kan vara olika långa, men börjar tidigast 08:00 och slutar senast 23:00.  Arbetspassen är fördelade måndagar till söndagar med hänsyn till både dygns- och veckovila enligt arbetstidslagen. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Har tidigare erfarenhet av arbete med MS eller liknande. Har förmågan att driva motiverande arbete. Kan arbeta både självständigt och tillsammans med kollega. Anställningsprocessen är utformad i olika delar som innefattar anställningsintervju, kundbesök, introduktionspass på arbetsplatsen, digital introduktion och digital utbildning. Anställningsprocessen är fastställd och samtliga delar måste slutföras korrekt för möjlighet att förlänga anställningsavtalet efter avslutad introduktion.    Det är viktigt att vara bekväm i arbetet med med digitala verktyg och system då flera av arbetsuppgifter som personlig assistent hos oss utförs digitalt.   Eftersom det även förekommer korta arbetspass och delade turer är det fördelaktigt att bo i centrala Trelleborg. Det finns även ett behov av timvikarier för att täcka ordinarie personals frånvaro. Vad vi erbjuder: En meningsfull arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad. Möjlighet att utveckla dina färdigheter inom omsorg och stöd. Viktigt att veta: Vi kontrollerar nyanställda mot polisens belastningsregister.  Referenser från tidigare arbetsgivare kan efterfrågas. Ansökan: Intervju och anställning kan ske före sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan snarast. Ansökan mottages enbart via denna annons. Övriga kontaktvägar hanteras ej. Välkommen med din ansökan! Det mindre bolaget som värnar om kvalitét.

22 april 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Säsongsarbete
Kristersson, Robin
Växtodlare och djuruppfödare, blandad drift

Säsongsarbete- Hjälp med hö hantering sökes. Vi söker dig som är pålitlig och arbetsvillig person som kan hjälpa till med att ta in hö under denna säsong. Arbetet är fysiskt och sker delvis utomhus, så du bör vara i god form och inte rädd för att ta i. Erfarenhet är ett plus, men inget krav- viktigast är rätt inställning! Om jobbet: Säsongsarbete (start Juni-Augusti Enligt överenskommelse) Arbetet innebär att lasta, bära och stapla hö. Varierande arbetstider beroende på väder. Plats: Östra Klagstorp Vi söker dig som: Är fysiskt stark och gillar att jobba. Kan arbeta flexibelt och ibland med kort varsel. Har körkort (minst AM) och tillgång till fordon. Intresserad? Hör av dig till: Charlotte Tarler 0709-156711 Jimmy Tarler 076-7638184 [email protected]

22 april 2025
Sista ansökan:
1 juni 2025
Lindbergh söker butiksssäljare till Lund
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Lindbergh söker butikssäljare till Nova Lund - Ny butik som öppnar i höst!   I våra butiker vill vi ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. Vi fokuserar på försäljning, kundservice och en bra kundupplevelse genom vår passion för mode.   JOBBET: Om du tycker om att prata med människor och älskar mötet med kunderna så är det precis DIG vi letar efter. Du kommer att få en vardag fylld av försäljning och mode. Du kommer att få arbeta med goda kollegor, i en informell ton, där vi alla arbetar mot samma mål och stöttar varandra. Du får frihet under ansvar och god personalrabatt.   DU KAN ERBJUDA:   Vi förväntar oss att du som säljare drivs av att skapa resultat genom god kundservice – varje gång. Erfarenhet från tidigare jobb i butik eller inom branschen är en fördel och vi värdesätter att du har passion för och erfarenhet av Visual Merchandising och sociala medier.   DIN VARDAG: En spännande vardag där ditt fokus tillsammans med resten av teamet kommer att vara: Att säkerställa att vi tillhandahåller den bästa kundservicen för våra kunder Att säkerställa att butiken är försäljningsklar. Att hantera de dagliga uppgifterna i butiken i samråd med dina kollegor Att ta emot varor. Merchandising; städa, optimera och underhålla butiken visuellt utifrån kedjans riktlinjer. Rekrytering av kundklubbsmedlemmar. Marknadsföring på sociala medier   Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 27 t/v, 20 t/v och 3 t/v med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.   Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven. Välkommen med din ansökan! Om företaget Lindberghs mission är att skapa kläder som är tidlösa och autentiska – kläder av hög kvalitet som den urbana mannen kan använda om och om igen. Med sitt ursprung i Danmark är Lindbergh ett internationellt modevarumärke som är känt för sina detaljerade designer och plagg av hög kvalitet. Med många års erfarenhet inom klädproduktion har Lindbergh snabbt vuxit inom den skandinaviska modeindustrin. Lindbergh säljs hos över 700 internationella återförsäljare, och utöver 2 Lindbergh-butiker i Danmark och Tyskland finns varumärket även representerat i flera shop-in-shops i varuhus runt om i Europa. Lindbergh ingår i PWT Group som erbjuder förstklassigt skandinaviskt mode för män. PWT Group driver också över 140 butiker under kedjorna Tøjeksperten i Danmark samt Wagner i Danmark och Sverige.

17 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025