Lediga deltidsjobb i Trelleborg
Det finns totalt 17 lediga deltidsjobb att söka i Trelleborg
Säljande receptionist till Nordic Wellness Trelleborg Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmare 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra anläggningar och ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu söker vi en säljande receptionist till Nordic Wellness Trelleborg. Är du en serviceinriktad person med driv och engagemang? Vill du vara med och skapa en inspirerande träningsmiljö där våra medlemmar känner sig välkomna och motiverade? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker dig som vill arbeta: Extra vid behov I en roll där service, försäljning och medlemskontakt står i fokus Med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger Om rollenSom säljande receptionist är du klubbens ansikte utåt och ansvarar för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö. Du ser till att varje medlem får en förstklassig träningsupplevelse och att anläggningen alltid håller högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Välkomna och hjälpa medlemmar samt gäster Skapa en ren, fräsch och trivsam miljö på anläggningen Hantera försäljning av medlemskap och produkter Bidra till en familjär och positiv atmosfär Säkerställa ordning och reda i receptionen och på gymmet Arbetet är varierande och kräver att du är flexibel och självgående. Ingen dag är den andra lik, och du kommer att spela en viktig roll i att skapa den bästa möjliga träningsupplevelsen för våra medlemmar. Vem söker vi?Vi letar efter dig som: Är 18 år eller äldre Trivs i mötet med människor och skapar goda relationer Har en positiv och serviceinriktad inställning Är flexibel och kan arbeta både dagtid, kvällar och helger Är självgående, tar egna initiativ och ser vad som behöver göras Trivs i ett högt tempo och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är din inställning, energi och vilja att utvecklas! Vad erbjuder vi? En inspirerande arbetsmiljö fylld med träningsglädje och teamkänsla Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Chansen att engagera dig i gruppträning och andra delar av verksamheten Ett roligt och omväxlande jobb i en växande organisation AnsökanSom en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER
Vill du jobba med mode och service i en av våra butiker tillsammans med våra andra fantastiska medarbetare? Nu har du chansen att bli en del av vårt team. Hos Deichmann tror vi på att man kommer längst med samarbete och vi arbetar därför hela tiden på att stärka teamkänslan och arbetsglädjen. Om jobbet För att ständigt följa med i förändrade konsumentbeteenden och en föränderlig bransch är det viktigt att vi hela tiden strävar efter utveckling för att möta nya behov. Genom våra medarbetares olika bakgrund, erfarenhet och perspektiv säkerställer vi en hållbar utveckling. Vi söker nu två motiverade och serviceminded butikssäljare med hög arbetsmoral, som vill sprida positivitet och energi i vår butik i Trelleborg. Ena tjänsten är ett vikariat på 6 tim/vecka och andra tjänsten är en provanställning på 5 tim/vecka, med 6 månaders initial provanställning. Tllsättningen av tjänsterna förväntas ske i slutet av juli. Arbetsuppgifter: • försäljning och kundservice • varupåfyllning • se till att butiken är städad och inbjudande • kassaarbete och delaktighet i öppning/stängning Om dig Nu söker vi två engagerade och hårt arbetande butikssäljare som: • är serviceorienterade med ett positivt sinnelag • är teamplayers som ser möjligheter framför begränsningar • är villiga att lära sig Deichmann Skos koncept • är beredda på hårt fysiskt arbete då tunga lyft kan förekomma Vi ser många vägar in på Deichmann, din inställning och engagemang är den viktigaste egenskapen. Du har kanske tidigare erfarenhet från serviceyrken, t.ex. restaurang/butik, eller arbetat med likvärdig bransch där du är van vid ett högt tempo, eller så söker du ditt första jobb där du vill lära dig, utvecklas och har rätt inställning. Är du en person som tycker om människor och vill ge det där lilla extra till kunden, kan det här jobbet vara för dig. Som person tar du gärna på dig ansvar och frodas av utmaningar. Vi ser även gärna att du är öppen för att arbeta i närliggande butiker och att du har möjlighet att arbeta extra timmar vid behov. Du behöver ha fyllt 18 år för att jobba hos oss, du talar och skriver flytande svenska. Vad erbjuder Deichmann? Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. För de medarbetare som visar potential och vilja att göra karriär finns det goda möjligheter hos Deichmann, bland annat som biträdande butikschef, trainee och butikschef. Vi har en väletablerad och engagerad arbetsmiljöorganisation som löpande fokuserar på att förbättra bland annat säkerheten, arbetsglädjen och motivationen genom aktiviteter och kampanjer. Vi erbjuder även: • Personalrabatt hos Deichmann Sverige • Kollektivavtal och pensionsordning • Friskvårdsbidrag genom Epassi • Avtalsenlig lön • Utvecklings- och utbildningsmöjligheter Ytterligare upplysningar Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Deichmann tror att en arbetsplats med större mångfald skapar en bättre arbetsmiljö och mer nöjda kunder. Håll gärna utkik i din skräppost, för eventuell kommunikation från oss. Deichmann genomför en bakgrundskontroll i slutet av varje rekryteringsprocess, som är en del utav referenstagningen. Detta är en del i ett led att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, bidra till god arbetsmiljö och säkerställa trygghet för såväl medarbetare, kunder och arbetsgivare. Kontrollen innefattar bland annat fällande och friande domar, samt strafföreläggande hos svenska domstolar. ________________________________________________________________________ DEICHMANN-koncernen är marknadsledande i Europa och grundades i Essen 1913 av Heinrich Deichmann. Det är idag en familjedriven verksamhet med tredje generationen vid rodret. Verksamheten har genom åren haft en kontinuerlig tillväxt och är nu representerad i 30 länder med mer än 4.000 butiker över hela världen. Deichmann är en modern verksamhet som med visionen ”Verksamheten ska tjäna människan” lägger stor vikt vid medarbetarnas trivsel, fokus på bra arbetsvillkor för såväl våra medarbetare som samarbetspartners, och inte minst på att ge kunderna trendiga kvalitetsskor till bra priser. Detta uppnås genom direkta globala inköp, teamwork och en människoorienterad verksamhetskultur. Sedan 2003 är Deichmann Sko representerat i Danmark och sedan 2007 även i Sverige. Deichmann Sko fortsätter att expandera i Sverige och Danmark de närmaste åren. Vi kan erbjuda dig ett spännande jobb där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. Läs gärna mer om oss på deichmann.com.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Arbetsmarknadsförvaltningen arbetar för att främja kommunens tillväxt genom att skapa förutsättningar för invånarna att ha ett livslångt lärande och vara självförsörjande. Detta gör vi med ett fokus på kompetensförsörjning och genom samordnad operativ service till företag där vi arbetar med att möta komplexa samhällsutmaningar med innovativa arbetssätt. Förvaltningen består av tre avdelningar: Arbetsmarknad, Kvalitet och samordning samt Campus Trelleborg, och har cirka 100 engagerade medarbetare. Arbetsplatsen Vill du vara med och göra skillnad? Vi söker nu en engagerad och kompetent SFI-lärare som brinner för att undervisa och som vill bidra till våra elevers språkutveckling och integration i samhället. Vi söker dig som har energi och mod att bidra med nya metoder och arbetssätt för att lyckas med vårt uppdrag. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som gör skillnad på riktigt, både för eleven, näringslivet och kommunen. Du får arbeta i en miljö där utvecklingsarbete är en naturlig del av vardagen och där du bidrar med din kompetens för att vi ska nå våra mål. Vi lever vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling står bakom den. Likaså med vårt arbetsmarknadsperspektiv som är grunden i vår organisation. Vi värnar även om att alla medarbetarna ska ha balans mellan arbetet och fritid. Arbetsuppgifter Uppdraget består av kvällsundervisning på plats ca 2-3 kvällar i veckan samt uppföljande mentorskap och elevstöd. Du deltar även på de veckovisa arbetslagsmötena på eftermiddagar och ingår bl.a. i arbetsgruppen som ger Flex-undervisningen. Du har en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, och kan fler språk samt har en god förtrogenhet med digitala hjälpmedel. Du tar del av aktuell forskning och har en drivkraft att strukturerat sprida goda exempel. Du är trygg i dig själv, har lätt för direkt kommunikation och kan ge och ta konstruktiv feedback. Som lärare i svenska som andraspråk på SFI skapar du och dina kollegor en utvecklande studiemiljö för eleverna. Du arbetar utifrån läroplanen och är del av skolans utveckling för ökad måluppfyllelse. Vi arbetar med ett coachande förhållningssätt med fokus på den enskilde individens behov och förutsättningar på väg mot arbete eller vidare studier. Kvalifikationer Du är legitimerad lärare med minst 30 hp svenska som andraspråk. Din undervisning möter vuxna elevers olika förutsättningar och du har en god förmåga att följa och stötta varje elev i sin progression. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det kan vara meriterande om du i din ansökan länkar till en kort videopresentation på 1–3 min av dig själv där du lyfter din främsta styrka som pedagog. Övrigt Tjänsten är en semestertjänst. Skyddsombud SFI: mailto:[email protected] Ansökan sker via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att arbetet med urval och intervjuer påbörjas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Den nya avdelningen Förebyggande, hälsa och omsorg inom socialförvaltningen kommer vara uppdelad i fyra enheter, myndighetsenhet, sjuksköterskeenhet, rehabenhet, samt förebyggande enhet. Till den förebyggande enheten söker vi nu en äldrelots för ett vikariat. Äldrelotsen utgår från anhörigcenter på Västergatan i centrala Trelleborg inte så långt från pendlingsmöjligheter med tåg/buss. Lokalen ligger på entréplan och har ett kontor med två arbetsplatser, ett samtalsrum samt kombinerat kök och mötesrum. Arbetsuppgifter Som äldrelots ansvarar du för att stödja och vägleda äldre personer samt anhöriga genom förebyggande insatser och individuella stödsamtal. Du kommer att arbeta tillsammans med en kollega som är anhörigkonsulent. Målet är att främja hälsa, välmående och självständighet hos äldre. I uppdraget ingår även att arbeta med att identifiera riskfaktorer för ensamhet och isolering hos målgruppen. Kvalifikationer Du har akademisk examen, t ex socionom eller annan utbildnings som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har relevant arbetslivserfarenhet såsom att möta människor i olika livssituationer och att ge stöd genom psykosociala samtal. Du har utmärkt kommunikationsförmåga i både tal och skrift, samt behärskar det svenska språket. Du har förmåga att arbeta självständigt och samarbeta med olika aktörer. Du har goda kunskaper om sociala och ekonomiska rättigheter samt erfarenhet av att använda lagstiftning i det praktiska arbetet. Det är meriterande om du har: - Kunskap av myndighetsutövning inom bistånd på socialtjänsten - Erfarenhet av projektledning/-arbete. - Erfarenhet av att genomföra presentationer och information till olika samhällsgrupper. Vi sätter stort värde vid personliga egenskaper som: - Engagemang, initiativtagande och samarbetsförmåga. - Förtroendeingivande, empatisk och professionell objektivitet. - Vilja att arbeta och göra skillnad utifrån vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar. Övrigt Vi kan komma att tillämpa löpande urval och intervjuer under ansökningstiden. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsbeskrivning Vi söker efter vår nya kollega, en skolsköterska till en trevlig grundskola i Trelleborg. Tjänsten är på 60 % med start augusti 2025. Vårt erbjudande Alltid Astrid erbjuder marknadsmässig lön, friskvård, försäkringar och pension enligt kollektivavtal samt stor möjlighet till utveckling och påverkan. Vi arbetar nära varandra för att lära av varandra och stötta varandra. Du kommer få en genomarbetad introduktion till din nya roll och tillhör sedan vår medicinska organisation med uppbackning och handledning från vår medicinska verksamhetschef och övriga resurser. Alla våra skolsköterskor får betald medlemsavgift i Skolsköterskornas riksorganisation. Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du känner igen dig i flera av följande egenskaper: - Van vid att planera och strukturera ditt arbete - Proaktiv och handlingskraftig - Social med en vilja att arbeta tillsammans i professionsöverskridande team - Lösningsorienterad - Ett stort intresse för barn och ungdomars utveckling - Stort intresse av och nyfikenhet kring förebyggande elevhälsa Erfarenhet av arbete som skolsköterska är meriterande. Om oss Alltid Astrid är ett nytt bolag inom elevhälsan, men med lång och omfattande erfarenhet och högt ställda mål inför framtiden. Tillsammans ska vi göra Alltid Astrid till det självklara valet att samarbeta med. Med Alltid Astrid kan du få en långsiktig och spännande karriär eller ett intressant och omväxlande deltidsuppdrag. För oss är kulturen det viktigaste vi har och vi agerar och arbetar efter våra tre värderingar: Alltid tillsammans - partnerskap med uppdragsgivare, inom teamet och kring barnet Alltid framåt - anamma ny forskning och tekniska möjligheter som kan stärka elevhälsans erbjudande Alltid på riktigt - riktig kvalitet, riktigt ansvar och riktig omsorg Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag! Välkommen till Alltid Astrid - elevhälsa på riktigt!
Vi söker nu personliga assistenter, på timmar, till vår kund i Smygehamn. Vår kund är en multisjuk kvinna i 40 års åldern. Hon bor i Smygehamn med närhet till havet och med liten trädgård. Vår kund lever med bland annat sjukdomarna EDS, Autism och ME. Dagsform och mående kan variera kraftigt från dag till dag. Hon behöver hjälp och stöttning med allt i hennes vardag, vilket innebär allt i den dagliga livsföringen så som personlig hygien, hushållssysslor och träning. Hon har ett stort intresse i teater och bio samt att vara i naturen bla genom trädgårdspyssel. Som personlig assistent kommer även du att vara delaktig i trädgårdsarbetet. Om du råkar vara lite händig eller teknisk, eller kanske både och är det en liten bonus. Vår kund lever ett så fullt liv hon kan utifrån sina förutsättningar och vill vara fri att genomföra de aktiviteter hon önskar så långt hennes situation tillåter det. Det är viktigt att du som söker är en lugn och stillsam person som är positiv, flexibel, engagerad och lösningsorienterad för att passa in i assistansen. Har du viss vana av personlig assistans är det meriterande, men absolut inte ett krav. Meriterande för tjänsten är körkort och tillgång till egen bil. Vi söker dig som kan arbeta extra som timvikarie med arbetstider 09:30-19:30 Omfattning: Sommarvikarie & timvikarie Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vill du jobba fritt, aktivt och med ett tydligt resultat? Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag och en trivsammare vistelse. Vi arbetar med tjänster inom bland annat städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare hantverksuppdrag – och nu söker vi fler stjärnor till vårt team i Trelleborg! Vi söker dig som är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Du tycker om att städa och att ge våra kunder absolut bästa service. På Hemrex är det viktigt att både kunder och medarbetare känner sig sedda – vi vill att du ska trivas och känna dig uppskattad på jobbet 💛 Uppdraget gäller stugstädning i och omkring Trelleborg och utförs vid behov, främst under helger. Det passar dig som har möjlighet att hoppa in med kort varsel och gillar ett flexibelt jobb där ingen dag är den andra lik. Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som: - Gärna har erfarenhet av städning – men det är inget krav - Har rätt attityd och en vilja att göra ett bra jobb - Är bekväm med att möta olika typer av kunder - Kan arbeta självständigt och gillar att ta ansvar - Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel - Förstår värdet av god service och gärna gör det lilla extra ✨ - Har B-körkort och gärna tillgång till egen bil 🚗 Hemrex erbjuder Hos Hemrex är medarbetaren alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med marknadens bästa villkor. Du får en ordentlig introduktion och utbildning innan du går ut på uppdrag, och vi ser till att du har allt du behöver för att lyckas i din roll. Dina arbetsdagar är varierande och du möter olika typer av kunder – men alltid med samma mål: att leverera service i toppklass. För oss är det viktigt att du trivs, känner dig trygg och tycker att det är roligt att gå till jobbet. Vi erbjuder: ✔️ Timanställning med möjlighet till fast tjänst ✔️ Kollektivavtal och friskvårdsbidrag ✔️ Arbetskläder och utrustning anpassad efter uppdraget ✔️ Körersättning vid användning av egen bil Vi vill att du som jobbar hos oss ska känna stolthet i det du gör – och känna dig som en del av Hemrexfamiljen 💛 Välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande på vårt kontor i Lund.
Välkommen till Attendo där du kan göra skillnad Ta chansen att börja arbeta på Attendo Johan Kocksgatan i Trelleborg, ett modernt livsstilsboende med inriktning Sport & Spa. Verksamheten består av ljusa fräscha lokaler och på översta våningsplanet finns spa-avdelning med bastu och bubbelbad, en sportbar, ett gym samt en fantastisk takterrass med utsikt över staden. Vi arbetar utifrån Attendos vision att stärka individen utifrån våra värdeord, kompetens, engagemang och omtanke. Vi öppnar nu upp en ny avdelning i verksamheten och söker dig som är utbildad undersköterska. Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och gör verklig skillnad för kunder varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Beskrivning av tjänsten Vi har nya kunder som behöver omsorg och utökar nu vårt trevliga medarbetarteam med fler undersköterskor. Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering. Vi söker dig med undersköterskeutbildning eller likvärdig utbildning som har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Tjänsten är på 75-80% Kvalifikationer Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor i hälso- och sjukvårdsfrågor. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, via samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 25-06-19 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Vi söker dig som är utåtriktad, positiv och gillar utmaningar samt har servicekänslan i blodet och som brinner för varje gästs välbefinnande. Att jobba hos oss innebär hårt arbete, ofta i ett högt tempo med ett stort engagemang. I gengäld erbjuder vi dig goda möjligheter till en berikande karriär, varierande arbetsuppgifter och ett helt gäng nya vänner. Tjänsten är på 20 timmar/vecka förlagt måndag till söndag, dag och kväll. Är du intresserad ? Maila till [email protected], bifoga CV, personligt brev samt foto. Markera ämnesraden med MA Trelleborg
Vi söker nu assistenter till en av våra kvinnliga kunder. Kunden är i yngre medelåldern och bosatt tillsammans med sin make i Trelleborg. Du som assistent jobbar självständigt tillsammans med kunden i en redan väl fungerande grupp med stort hjärta, humor, högt till tak där det hela tiden är nära till skratt. Viktigt att du som assistent förstår och är bekväm med att det är kunden och hennes familj som är dina arbetsledare. Vi söker dig som är flexibel, lyhörd, har hjärtat på rätta stället, är ödmjuk och har tålamod inför de uppgifter och utmaningar du ställs inför. Viktigt att du som assistent är lugn och trygg i dig själv, att du har en förmåga att vänta in och lyssna samt att du alltid frågar vad kunden vill. Kunden tycker om att resa och gör några resor per år. Det är högst önskvärt att du som assistent känner dig bekväm med att åka med kunden på dessa resor. Du som assistent måste kunna behärska det svenska språket mycket väl både i tal och skrift detta på grund av att kunden har dyslexi. Arbetspassen är dygnspass kl 22 - 22. Tjänstegrad: 60 - 90 %. Rörligt schema på grund av kundens behov men fast tjänstegrad. Kunden har en sällsynt kronisk lungsjukdom, detta medför en kraftig nedsatt lungfunktion. Kunden har även kraftig astma och doftöverkänslighet. Kunden saknar dessutom flimmerhår som ska vara ett skydd för att partiklar kommer ner i lungorna. Detta medför att kunden har en hög infektionskänslighet. Kundens sjukdomsbild medför att hon behöver hjälp att ta mediciner flera gånger per dygn. Allt detta medför att det ställs väldigt höga krav på dig som assistent gällande din personliga boende- och livssituation. Du som assistent inkl hela ditt hushåll / hem måste vara 100% djur, tobak och rökfri! Det vill säga att du som assistent och dina familjemedlemmar får inte vara djurägare, snusare eller vara rökare, inte ha djur på besök. Du som assistent och dina familjemedlemmar får dock ha djurägare hemma hos er så länge dem inte har djuret med sig. Du som assistent får inte ha varit i kontakt med djur 48 timmar innan du ska börja jobba. Denna kontakt gäller både i direkt och indirekt kontakt. Kunden har även en doftöverkänslighet mot olika dofter vilket innebär att du som assistent får inte ha parfym, smink, eller andra personliga artiklar med starka dofter eller andra allergena inslag på dig på jobbet eller på dig 24 timmar innan du ska börja jobba. Kunden sitter i rullstol och behöver hjälp med allt i sin vardag dvs kunden behöver hjälp med samtliga ADL-moment (aktiviteter i dagliga livet). Alla förflyttningar sker manuellt på grund av kundens kroniska lungsjukdom. Kunden har egenvård så det är kunden själv som bestämmer när, var och hur hon behöver hjälp med sin medicinering. Kunden har även en ångestproblematik som gör att du som assistent måste vara delaktig i att skapa en lugn och trygg miljö tillsammans med kunden och hennes familj. Kunden har en komplex sjukdomsbild och ett stort hjälpbehov 24 timmar om dygnet men kunden kan prata och tänka som vem som helst och kunden styr sitt liv själv och all hjälp sker tillsammans med gott samarbete mellan kunden och hennes assistenter. Mer information kring kunden och arbetet ges vid anställningsintervju. DoftfriRökfri/tobaksfriDjurfriSvenska i tal och skriftEndast kvinnliga sökanden På Björka är vi alla ett team med ett och samma mål – att leverera den bästa assistansen för dig. För oss är du som kund eller anställd aldrig en i mängden. Vi vet vem du är när du kontaktar oss. Det viktigaste för oss är dialogen med kunder och anställda. Det är nyckeln till en välfungerande assistans. Du kan alltid nå oss, och vi återkommer alltid om vi var upptagna. Vi ligger i absoluta framkanten avseende de system som används för att göra arbetet så effektivt som möjligt för dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb