Lediga deltidsjobb i Uddevalla

Det finns totalt 68 lediga deltidsjobb att söka i Uddevalla

Truckförare till ExxonMobil i Uddevalla | Extrajobb
Manpower AB
Truckförare

Letar du efter ett spännande extrajobb? Vi på Manpower söker just nu truckförare som vill vara en del av vår kund verksamhet! Är du en person som är noggrann i ditt sätt att arbeta och drivs av att nå högt uppsatta mål. Toppen! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Det här uppdraget innebär att du kommer att bli anställd av oss på Manpower men arbeta på plats hos ExxonMobil i Uddevalla. Arbetsbeskrivning Som truckförare kommer du vara ansvarig för förflyttning och distribuering av material inom produktions- och lagermiljön. Arbetsuppgifter kopplat till truckförardelen innefattar: * Tranport av material från produktionslinjer till lagerplats * Plockning av produkter till kundordrar med hjälp av truckar * Registrering av mängder för material eller produkter som tas emot och distribueras * Underhåll av utrustning på ett säkert och korrekt sätt * Lossning av trailers med förpackningar och transport till lagerplatser * Strikt efterlevnad av säkerhetsregler, bruksanvisningar och företagets rutiner Detta är ett extrajobb med löpande starter. Arbetstiderna är förlagda dag. För att bli aktuell för extrajobbet ska du vara öppen för att jobba i stort sett heltid under sommaren. Är du den vi söker? Vi söker en individ som är en naturlig lagspelare och som har förmågan att även arbeta självständigt. Du är driven av en inbyggd passion för resultatinriktat arbete i ett högt tempo med fokus på säkerhet och kvalitet. Din arbetsglädje är tydlig och du utför ditt arbete effektivt och noggrant, med en flexibilitet som går hand i hand med din ambition. Vi värdesätter gemenskap, samarbete och ömsesidig respekt, och strävar efter att skapa en miljö där varje individ känner sig värderad. Vi lägger stor vikt på personlig passning. Vi söker dig som * har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - exempelvis: deltidsjobb, studier, elitidrott, egen företagare * har truckkort A1-A4 samt B1-B4 * har körkort och tillgång till bil * har god svenska i både tal och i skrift * kan noggrant läsa och följa instruktioner * är uppmärksam på detaljer för att säkerställa kvalitetsstandarder * har god kommunikationsförmåga För att bli aktuell för tjänsten truckförare ska du ha erfarenhet av truckkörning från tidigare arbete. Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

21 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
MAX Uddevalla söker medarbetare inför sommaren 2025!
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

21 mars 2025
Sista ansökan:
3 april 2025
Vi söker säljare till Albrekts Guld i Uddevalla
Iduna AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi söker säljande lagspelare till Albrekts Guld med placering i Uddevalla   Är du en driven säljare med erfarenhet av försäljning som sätter kunden i fokus och gör det lilla extra för att överträffa deras förväntningar? – Då har du hittat rätt!   Som säljare hos oss sätter du en ära i att överträffa kundens förväntningar avseende bemötande, produkt, pris samt butiksmiljö. Du ser merförsäljning som ett naturligt sätt att skapa mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en roll i ett engagerat team som tillsammans jobbar för att nå butikens uppsatta mål. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och att du drivs av det personliga mötet. Att du har en positiv inställning, erfarenhet av försäljning samt att du gillar att jobba i ett högt tempo är en förutsättning för att lyckas i rollen.   Tjänsten avser extra vid behov samt sommarvikariat.   Tillträde enligt överenskommelse.   Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd/ medarbetare med företrädesrätt.   Låter detta intressant är Du välkommen med din ansökan! Vi kallar till intervju löpande, varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 116 butiker, Hallbergs Guld med 32 butiker och Albrekts Guld med 38 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 70 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.

20 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Säljare Uddevalla
Hemtex AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi söker nu en resultatorienterad butikssäljare med känsla för service till vår butik i Uddevalla, Torp. Tar initiativ, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Vara nyfikna, pålästa men aldrig fullärda. Att med ödmjukhet våga bjuda på oss själva, vara ärliga, tillåtande och våga göra misstag ibland. Vara lyhörda, intresserade och generöst dela med oss av våra kunskaper för att stärka varandra och vårt engagemang. Det är vi på Hemtex. Vi erbjuder en kreativ och trivsam arbetsplats där du tillsammans med dina kollegor säkerställer en inspirerande och säljande butiksmiljö. Som säljare på Hemtex arbetar du utifrån våra värderingar och kundlöften mot uppsatta försäljningsmål. Genom att vara Affärsmässig, Inspirerande och Dedikerad levererar du service av bästa kvalitet i varje kundmöte. Din profil Vi tror att du, precis som vi, alltid sätter kunden i fokus och vill ge ett generöst kundmöte med en fantastisk köpupplevelse. Vi söker dig som: • Har ett brinnande intresse för sälj och service • Drivs av att nå resultat genom teamwork • Är idérik och bra på att hitta lösningar • Är nyfiken och vill ständigt lära nytt • Är ansvarstagande och gillar att ta egna initiativ • Är prestigelös och en god lyssnare Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personlig service och försäljning, helst inom detaljhandeln. Det är även meriterande om du talar fler språk än svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser. Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattningen är i genomsnitt 6 timmar per vecka. Arbetstiden är främst förlagd till kvällar och helger. Möjlighet till semestervikariat finns. Tillträde: 2025-05-01 Har du frågor om tjänsten kontaktar du Butikschef Ulrika Eriksson, tel: 0522-86080. Välkommen med din ansökan snarast, men senast den 29 mars.

20 mars 2025
Sista ansökan:
29 mars 2025
Säljare Torp
Hemtex AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi söker nu en resultatorienterad butikssäljare med känsla för service till vår butik i Uddevalla, Torp. Tar initiativ, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Vara nyfikna, pålästa men aldrig fullärda. Att med ödmjukhet våga bjuda på oss själva, vara ärliga, tillåtande och våga göra misstag ibland. Vara lyhörda, intresserade och generöst dela med oss av våra kunskaper för att stärka varandra och vårt engagemang. Det är vi på Hemtex. Vi erbjuder en kreativ och trivsam arbetsplats där du tillsammans med dina kollegor säkerställer en inspirerande och säljande butiksmiljö. Som säljare på Hemtex arbetar du utifrån våra värderingar och kundlöften mot uppsatta försäljningsmål. Genom att vara Affärsmässig, Inspirerande och Dedikerad levererar du service av bästa kvalitet i varje kundmöte. Din profil Vi tror att du, precis som vi, alltid sätter kunden i fokus och vill ge ett generöst kundmöte med en fantastisk köpupplevelse. Vi söker dig som: • Har ett brinnande intresse för sälj och service • Drivs av att nå resultat genom teamwork • Är idérik och bra på att hitta lösningar • Är nyfiken och vill ständigt lära nytt • Är ansvarstagande och gillar att ta egna initiativ • Är prestigelös och en god lyssnare Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personlig service och försäljning, helst inom detaljhandeln. Det är även meriterande om du talar fler språk än svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser. Omfattning: Tjänsten är ett vikariat över sommaren t.o.m 2025-08-04 och omfattningen är i genomsnitt 20 timmar per vecka. Tillträde: 2025-6-23 Har du frågor om tjänsten kontaktar du Butikschef Ulrika Eriksson, tel: 0522-86080. Välkommen med din ansökan snarast, men senast den 29 mars.

20 mars 2025
Sista ansökan:
29 mars 2025
Timvikarier vid behov sökes till aktiv kille i Uddevalla!

Jag söker timvikarier som kan arbeta vid behov   Jag är en pratglad och social kille på 26-år som bor i egen lägenhet i Uddevalla. Jag har en CP-skada som påverkar min rörelseförmåga och jag måste därför ha hjälp med det mesta såsom påklädning, hygien och förflyttning. I min lägenhet finns taklyft men det kan ändå förekomma en del lättare manuella lyft. Jag har även en synskada, så en stor del av jobbet består av att syntolka åt mig.  När det händer saker trivs jag som bäst. Jag gillar att träffa folk samt se på sport och film. Jag åker gärna och ser på både fotboll och hockey live när det är möjligt. Tränar gör jag också regelbundet, både hemma och i bassäng. Du som söker måste vara simkunnig eftersom du är med mig i bassängen.  Jag söker dig kille eller tjej, som gillar att jobba självständigt och som tillsammans med mig planerar min vardag. Din arbetsplats är där jag är, i hemmet eller i väg på någon aktivitet. Jobbet kan innebära både dagar, kvällar, nätter ”jour på natten” och helger.   Du ska vara rökfri på arbetet samt ha goda kunskaper i svenska.   Det är ett stort plus om du har jobbat som assistent tidigare, men personliga egenskaper väger tungt.   Körkort är ett krav då jag har tillgång till egen bil.   Det är ett varierat arbete så tveka inte att söka detta arbete!   Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov Arbetstider: Dag, kväll, helg, natt Tillträde: Enligt överenskommelse För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post.   Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.   Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden.   Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare.   Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.

20 mars 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Sommarpersonal till Torp, Uddevalla
Systembolaget AB
Butikssäljare, fackhandel

Gillar du att möta människor i en roll där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss på Systembolaget i sommar!  Till vår butik i Torp, Uddevalla söker vi nu dig som vill vara del av vårt unika uppdrag att bidra till bättre folkhälsa genom en ansvarsfull försäljning av alkohol. Hos oss står service och omtanke om människa och miljö alltid i fokus. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är på ca 30-40 timmar i veckan.   I din roll som försäljare hos oss  Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Tillsammans håller vi våra lokaler rena och snygga. Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget.  Vi söker dig som       • Har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss.     • Har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte.      • Kan arbeta varierande arbetstider, tidigast från 06.00 och senast till 22.00 i juni, juli och augusti. • Gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål.  • Har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt och ett intresse av de möjligheter som moderna digitala verktyg skapar.  Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke och/eller med mat och dryck.   Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra.        Vad vi står för och hur vi arbetar     I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet.     Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss.   Kontakt      Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Ljung, gruppchef, på telefonnummer: 0522155131.      Känns rollen rätt för dig?    Kul! Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. I ansökningsformuläret kommer du få svara på ett antal frågor om din kompetens och erfarenhet för rollen.  Flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag!     Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass!     -------     Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.

19 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Assistent
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Habilitering & Hälsa erbjuder specialiserad vård och stöd till personer som har en varaktig funktionsnedsättning; som nedsatt förmåga att kommunicera, se, höra eller röra sig. Målet är att bibehålla och utveckla funktionsförmågan, skapa förutsättningar för en god hälsa och möjlighet att aktivt delta i samhället. Vill du göra skillnad för personer som har en funktionsnedsättning? Välkommen till Habilitering & Hälsa, en del av Västra Götalandsregionen. Tillsammans har vi kraft att förändra. Habilitering är specialiserad hälso- och sjukvård för barn och ungdomar som har autism, intellektuell funktionsnedsättning, rörelsenedsättning eller förvärvad hjärnskada. Vi ger hälsofrämjande och behandlande insatser utifrån varje individs unika behov och förutsättningar, och har specialistkunskap om hur funktionsnedsättningar kan påverka vardagsliv, hälsa och utveckling. Beskrivning Vi söker nu efter en vikarierande assistent till vår mottagning i Uddevalla. Vikariatet är på 80-100% i 6 mån med tillträde enligt överenskommelse.  Arbetsuppgifter I tjänsten som assistent är du en del i mottagningens administrativa stödfunktion, som i övrigt består av två medicinska sekreterare. Du kommer huvudsakligen att arbeta med bemanning av reception, ta emot inkommande telefonsamtal, hantera tolk- och besöksbokningar och återbud. I arbetet ingår även visst ansvar för lokaler och kontakter kring lokaler, tjänstebilar, beställningar av varor och material samt andra allmänna administrativa uppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som drivs av att ge god service till patienter och medarbetare och uppskattar en blandning av olika arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av receptionsarbete, goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i Officeprogrammen, journalsystem och 1177 e-tjänster. Vi använder journalsystemet AsynjaVisph så erfarenhet av detta är meriterande. Om du har erfarenhet av LOKA-uppdrag (Lokalt Lokal Ansvarig) eller liknande samt kunskap om Marknadsplatsen är detta en bonus. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.  Arbetet ställer krav på flexibilitet och självständighet, ibland är arbetstempot högt och den ena dagen är inte den andra lik. Du måste ha förmågan att växla mellan olika arbetsuppgifter och prioritera i stunden. Då tjänsten innebär kontakter med såväl besökare, medarbetare och externa aktörer krävs god samarbetsförmåga, social kompetens samt ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Inom Habilitering & Hälsa strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

19 mars 2025
Sista ansökan:
9 april 2025
Fiollärare till Kulturskolan Uddevalla
Uddevalla kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Beskrivning av Kulturskolan Uddevalla kulturskola erbjuder undervisning i bild, dans, musik och teater för barn och unga i ålder 5–26 år samt lovverksamhet . På Kulturskolan arbetar ca 28 lärare/pedagoger och vi möter cirka 1300 barn och unga i vår kursverksamhet och över 5000 barn och unga i våra olika projekt vi gör tillsammans med bland annat skola och fritidsgårdar. Vårt uppdrag är erbjuda en meningsfull fritid genom att ge barn och unga möjlighet att delta och utvecklas utifrån sina olika förutsättningar och ambitionsnivå. Det gör vi genom att bedriva rolig och innovativ verksamhet i olika former av kursupplägg samt ett erbjuda lovverksamhet och öppna aktiviteter både på Kulturskolan och andra ställen i kommunen. Vi har ett inarbetat samarbete med fritidsgårdarna och skolorna i kommunen samt flera bostadsområden som gör att vi verkar i många olika arenor och möter många barn och unga.  Genom detta uppdrag säkerställs barnen och ungas rätt till kultur och kulturuttryck enligt Barnkonventionen. Kulturskolans syfte är att lära och utveckla barns, ungdomars och unga vuxnas estetiska uttryck, för att främja ett nyfiket livslångt lärande. Verksamheten präglas av alla barns lika värde och ett normkritiskt förhållningssätt. Arbetsuppgifter • Du kommer att undervisa fiolelever i både grupp och enskilt • Du kommer även att delta i och leda stråkorkestrar tillsammans med övriga stråklärare från nybörjare till äldre elever • Du arbetar i ämneslag med övriga lärare och ingår i arbetsgrupper som ansvara för planering av gemensamma aktiviteter. • I arbetet ingår planerings- och mötestid samt att arbeta i olika projekt och aktiviteter med övriga ämnen på Kulturskolan. Vi söker dig som • har god samarbetsförmåga, initiativförmåga, är flexibel, är välorganiserad och strukturerad med god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra • vill bidra till vårt utvecklingsarbete tillsammans med Kulturskolans lärare • vill utveckla Kulturskolans orkestrar genom att skapa fler arenor för fiolelever att musicera med och för andra • har även erfarenhet, kunskap och metodik att arbeta med gruppundervisning • har ett konstnärligt driv och framför allt - du gillar mötet med barn och unga • har förståelse för alla människors olikheter, såväl kulturella som sociala • är öppen och nyfiken och beredd att ständigt ompröva dina metoder Kvalifikationer • Vi söker dig som är trygg i att undervisa i fiol och orkester för barn och unga. • Du har en lämplig pedagogisk högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. • Du har förmågan att inspirera barn och unga till ett livslångt lärande genom ditt sätt att undervisa. • Du spelar fiol på hög nivå och även van orkester- och ensemblemusiker. • Du behärskar olika genre. • Du är flexibel och har god förmåga att anpassa undervisningen till elevernas behov. • Lärarlegitimation meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 75 % med möjlighet till vikariat upp till 100 %. Du kommer att anställas på semestertjänst.  Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 mars 2025
Sista ansökan:
17 april 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

En meningsfull roll med flexibilitet och engagemang: Att arbeta som personlig assistent innebär mer än bara ett jobb – det handlar om att göra vardagen lättare för någon annan och samtidigt känna att du gör en viktig skillnad. Rollen kräver ansvarstagande, engagemang och en vilja att göra det lilla extra. Kanske arbetar du redan vid sidan av eller studerar, vilket gör att du har en flexibel tillgänglighet för den här tjänsten. Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % baserat på ett fast schema, men utöver detta kommer du även att ha möjlighet att arbeta som timanställd Om dig: Du som söker ser dig själv som en nyfiken kvinna som har funnit din väg i livet och vet vad du vill göra. Du tar ditt arbete på största allvar och ställer alltid upp för dina kollegor, även genom att hoppa in vid sjukdom eller ledighet. Din flexibilitet gör att du kan arbeta både dag-och kvällstid. Rökfri. Tål pälsdjur. Goda kunskaper i svenska. God kroppsfysik för att assistera vid förflyttningar. B-körkort och tillgång till bil är en stor fördel (pga. kollektivtrafik till arbetsplatsen är väldigt begränsad). En dynamisk och utvecklande vardag: Kvinnan du kommer att assistera är i 30-årsåldern, bor med sin familj och en busig hund i Ljungskile, och använder rullstol på grund av en omfattande CP-skada. Hon tycker om att vara kreativ genom att skapa eller baka något gott i köket. Utöver det uppskattar hon att delta i olika sociala aktiviteter, såsom bowling, utflykter, en trevlig kvällsfika på stan eller varför inte en spännande film på bio för att avrunda dagen? Du kommer att stödja henne med grundläggande omvårdnad och dagliga rutiner. Med din tålmodighet och beslutsamhet hanterar du utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Din starka sociala förmåga gör att du kan assistera henne i kommunikativa situationer och bidra till att göra hennes vardag enklare och mer hanterbar. Som assistent ser du utvecklingsmöjligheter, där varje dag erbjuder nya och varierande utmaningar. Ett oerhört inspirerande och utvecklande arbete för dig som brinner för att hjälpa andra. Omfattning: Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % med två fasta schemapass per vecka på eftermiddagar, samt möjlighet att hoppa in som vikarie på förmiddagar vid behov, t.ex. vid sjukdom, VAB eller semester, främst under vecka 28-31. Innan tillträde erbjuder vi introduktionspass som timanställd för att du ska känna dig trygg och förberedd i din nya roll. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in extra under kvällar vid behov. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

18 mars 2025
Sista ansökan:
6 juni 2025