Vikarierande verksamhetsledare Konstfrämjandet i Västerbotten
Konstfrämjandet i Västerbotten
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Vikarierande Verksamhetsledare, Konstfrämjandet Västerbotten Vikariat på 50% under perioden 18.08.2025-18.08.2027 Tillträde: 18.08.2025 Placeringsort: Umeå Resor och viss helg- och kvällstjänstgöring kommer att förekomma Konstfrämjandet Västerbotten är en ideell organisation som arbetar för att tillgängliggöra samtidskonsten och stärka konstens och konstnärens roll i samhället. Med samarbete som utgångspunkt vill Konstfrämjandet Västerbotten belysa små och stora kulturaktörer, organisationer och initiativ som verkar i området, och på så vis teckna en karta över ett mångsidigt konst- och kulturlandskap. Vi initierar projekt, utställningar, publika arrangemang, workshops m.m. i hela länet. Vårt arbete vilar på fyra hörnstenar: Konstbildning, främjande av arbetsmarknaden för konstnärer, demokratisering av konsten, samt synlig- och tillgängliggörande av konst i samhället. En stor del i Konstfrämjandets uppdrag handlar om att förmedla ingångar och verktyg med vars hjälp vi kan utveckla och stärka konstnärliga perspektiv och förmågor hos både van och ovan publik. Vi är huvudmän för konstkonsulenten i Västerbotten som i linje med vår övertygelse bedriver ett långsiktigt och strategiskt arbete för att stärka samtidskonsten i länet. Arbetsbeskrivning Konstfrämjandet Västerbotten erbjuder dig en välkomnande och kreativ arbetsplats där samverkan och nyfikenhet präglar arbetssättet. Förutom verksamhetsledaren arbetar en regional konstkonsulent samt en verksamhetsutvecklare med oss. Framöver kommer även en projektledare att anställas. Som verksamhetsledare på Konstfrämjandet har du en bred uppgift att leda och utveckla organisationens verksamhet. Detta inkluderar att planera, genomföra och utvärdera projekt, samarbeta med konstnärer och andra aktörer, samt att kommunicera Konstfrämjandets arbete och vision. Som verksamhetsledare är du också ansvarig för att stärka Konstfrämjandets roll i samhället och att driva projekt som främjar konstens betydelse. Du har stor kreativ frihet och det är ditt ansvar att självständigt planera, genomföra, dokumentera och kvalitetssäkra verksamhetens innehåll. I dina arbetsuppgifter ingår ansvar för verksamhetens ekonomi och du arbetar därmed löpande med budgetarbete, ekonomisk uppföljning, rapportering m.m. Personal- och arbetsmiljöfrågor, nätverkan samt styrelsearbete är andra arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vi tror att du som söker har: • Relevant utbildning samt praktisk erfarenhet av att organisera och leda konstnärliga verksamheter • Ett brett nätverk av och vana att arbeta med konstnärer, samt med kommuner, regioner och andra samhällsinstanser • God kännedom om det samtida konstlivet • Vana av administration, budgetarbete och ekonomistyrning • God förmåga av intern samt extern kommunikation samt marknadsföring • Vana av att utveckla projekt och skriva projektansökningar • En egen stark vision om hur ett konstfrämjande arbete kan genomföras i dialog med samarbetspartners. • God förmåga att arbeta såväl självständigt som i team • Meriterande är erfarenhet av konstpolitiskt arbete • Meriterande är erfarenhet från föreningsarbete Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Anställningsvillkor Tjänsten är ett vikariat på 50% under perioden 18.08.2025-18.08.2027. Tillträde 18.08.2025. Resor och viss helg- och kvällstjänstgöring kommer att förekomma. Arbetsplats Vårt arbete utgår från Umeå och vi har vårt kontor på Kulturhuset Klossen, Ålidhem. Vill du veta mer om tjänsten? Hör av dig till: Clarissa Siimes, verksamhetsledare, [email protected], 070 205 54 58 Thomas Hartman, ordförande, [email protected], 070 666 49 95 Välkommen med din ansökan bestående av ett personligt brev, cv samt referenser till e-posten [email protected]. Ansökan ska vara oss till handa senast 3:e augusti 2025. Intervjuer planeras till v.33. Observera att anställningsprocessen är kort och eventuell anställning påbörjas tätt efter intervjun.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Elgiganten Phonehouse Umeå Avion söker säljare
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som säljare Den viktigaste uppgiften för dig som säljare är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Det handlar om att hjälpa kunden genom hela processen från första mötet till färdigt köp det tar såklart inte slut här, kanske behövs din support även efter köpet. Du kommer i rollen som säljare även arbeta med att fylla på varor och hålla butiken uppdaterad enligt koncept. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.   Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!   Vi tror att du: • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.   Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera stort i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.   Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Omfattning: Deltid 75% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Modersmålslärare vietnamesiska, Kompetenscentrum för flerspråkighet
Umeå kommun
Grundskollärare

Vi har en gemensam strategi för utbildningen i vår kommun: att skapa en sammanhållen utbildningskedja som bidrar till ökad likvärdighet, förbättrade studieresultat och attraktiv utbildning. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna ha möjlighet att nå sin fulla potential och utveckla sina kunskaper och färdigheter. Vi vet att det bygger på engagerade, kunniga och professionella medarbetare som bedriver en undervisning av hög kvalitet. Vi gör skillnad varje dag och är stolta över vårt uppdrag. Vårt arbete bidrar till barn och ungas framtidstro. Kompetenscentrum för flerspråkighet i Umeå är en kommunövergripande verksamhet som stödjer förskolor och skolor med språkstöd, modersmåls¬undervisning och studiehandledning. Flerspråkighet är en tillgång och alla barn och elever ska få möjlighet att utveckla och stärka sina språk. Kompetenscentrum för flerspråkighet är också mottagningsenhet för nyanlända barn och elever från förskola till ungdomar i gymnasieålder och erbjuder dessutom kompetenshöjande insatser i språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt från förskola till årskurs 9. Kompetenscentrum för flerspråkighet verkar för att elever ska få undervisning i sitt modersmål samt studiehandledning på sitt starkaste språk. Idag finns det 38 språk representerade inom verksamheten. Vi arbetar såväl med kommunal huvudman som enskild. Vi söker en modersmålslärare i vietnamesiska. Anställningsform Särskild visstidsanställning, deltid 20%. Med start 2025-08-25. Arbetsuppgifter Arbetet som modersmålslärare är en ambulerande tjänst som styrs av elevunderlaget. Det kräver att läraren behöver åka runt till olika skolor inom kommunen - både centralt och till kommunens ytterområdesskolor för att träffa eleverna. Inom tjänsten som modersmålslärare kan de följande olika uppdragen ingå: Modersmålsundervisning, studiehandledning, fjärrundervisning, fjärrhandledning samt stöd till Mottagningsenhet Hej Umeå som språkstödjare. Modersmålsundervisning Undervisningen bedrivs med elever i grupper eller med enskilda elever inom kommunens skolenheter från förskoleklass till årskurs 9. Undervisning sker utanför elevens ordinarie timplan på eftermiddagar. Eleverna får närundervisning på elevens hemskola från förskoleklass upp till årskurs 3. Från årskurs 4 kan det innebära att eleven får sin undervisning på en annan skola. Vi erbjuder ett busskort för resor mellan skolorna. Fjärrundervisning kan ingå i tjänsten inom kommunens ytterområdesskolor för elever från årskurs 2. Ditt arbete är mycket självständigt och i arbetet som modersmålslärare ingår planering, genomförande, betygsättning och utvärdering av den undervisning du genomför utifrån den svenska läroplanen. Studiehandledning Studiehandledning innebär att du kan ha elever i årskurserna 1-9 samt på Språkintroduktionen på gymnasiet. Studiehandledning kan ske innan, under eller efter elevens lektionstid. Du kommer att ha nära samarbete med elevens mentor och ämneslärare som planerar och genomför lektionen, medan du stöttar på modersmålet för att hjälpa eleven nå kunskaper inom olika skolämnen. Du är flexibel och har förmåga att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du ska också vara ett stöd i mottagandet av nyanlända barn och elever vilket innefattar bl a informationssamtal, inskolningsstöd, direktstöd samt kartläggning av nyanlända elevers kunskaper. Kvalifikationer Du har vietnamesiska som ditt modersmål och har dokumenterade språkkunskaper i vietnamesiska. Du har dokumenterade kunskaper i svenska B/svenska 2 samt uppvisad mycket god digital förmåga. Du har lärarutbildning, svensk eller utländsk eller annan pedagogisk erfarenhet. Har du dokumenterade kunskaper i flera språk är det meriterande. Du är kreativ, självständig, flexibel och stresstålig. Du är nyfiken och vill utveckla och utvecklas. Som person har du lätt för att knyta kontakter med såväl personal som barn och vårdnadshavare. Du ska ha god samarbetsförmåga, du är en god lyssnare och kan kommunicera och hantera olika situationer på ett konstruktivt sätt.  Du tar ansvar för dina uppgifter och är tillmötesgående i ditt bemötande. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv skrivet på svenska. Har du lärarlegitimation bifoga denna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Extrajobb och vikariat till hösten inom Äldreomsorgen
Umeå kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi kan erbjuda intressanta och lärorika extrajobb och längre vikariat inom en rad verksamheter i Umeå, Hörnefors, Sävar, Holmsund/Obbola och Tavelsjö. Vi utför insatser dygnet runt, alla dagar på året, till personer som behöver stöd för att klara sitt dagliga liv. Vi söker nu dig som vill arbeta extra vid behov eller längre vikariat upp till 6 månader. Arbetstiden varierar och vi söker dig som kan jobba dag, kväll, helg eller natt.  Vad kan du jobba med? Inom äldreomsorgen kan du antingen arbeta på ett vård- och omsorgsboende, korttidsboende eller hemtjänst. Inom samtliga verksamheter fokuserar vi på det friska hos personen och jobbar för att bevara de förmågor som finns. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat att stötta vid vardagliga sysslor, aktiviteter, personlig hygien så som dusch och toalettbesök och att ge läkemedel till dem som behöver. Inom hemtjänsten besöker du flera olika personer under en dag i deras hem och därför behöver du kunna cykla och/eller köra bil.  Vill du veta mer? Kika in här: En kort film om äldreomsorgen - Umeå kommun (umea.se) Du som söker:  Behöver vara 18 år. Vi söker personer med olika erfarenheter och bakgrunder, även dig som kanske inte har hunnit skaffa dig så mycket erfarenhet ännu. Det viktigaste för oss är att du har en hög arbetsmoral, en positiv inställning, är lyhörd samt respekterar såväl den enskilde som kollegor. Det är meriterande om du har vårderfarenhet och/eller relevant utbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att du ska kunna kommunicera med den enskilde, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla läkemedelsdelegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. I många av våra verksamheter krävs det B-körkort så det är ett plus ifall du har det. Övrigt Vi tar emot ansökningar via registrering i vårt rekryteringssystem, ej via e-mail eller brev. Klicka på "sök jobbet" för att göra en ansökan. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att inte skicka in en ansökan via vårt rekryteringssystem. Se hur du går tillväga på www.umea.se/ledigajobb  Vi kan komma att begära in ett utdrag ur polisregistret innan anställning.  Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

15 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Vi söker personlig assistent till uppdrag i Böleäng/Röbäck, Umeå
Helsa Omsorg Norden AB
Personliga assistenter

Vi söker personlig assistent till uppdrag i Böleäng/Röbäck, Umeå Vi söker dig som vill arbeta med en meningsfull och givande insats i Röbäck. Uppdraget innebär att finnas som stöd i vardagen för en person som uppskattar aktiviteter, struktur och kontinuitet.   Som assistent är ditt viktigaste uppdrag att tillsammans med kunden göra dagarna meningsfulla och unika. Arbetsuppgifterna varierar och kan innefatta allt från personlig hygien och hushållsarbete till aktiviteter utanför hemmet och resor.   Vi söker både dig som är intresserad av en fast schemarad och dig som vill arbeta vid behov. Arbetstiderna omfattar dag-, jour- och helgpass.   Vi ser gärna att du: Är lyhörd för kundens behov och intressen, och vill bidra till meningsfulla dagar Har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt Har körkort (meriterande, men ej krav) Urval sker löpande – varmt välkommen med din ansökan! Företagsinformation På Helsa Omsorg arbetar vi med personlig assistans där vi tror på högt inflytande, hög tillgänglighet och god kvalitet för både våra kunder och vår personal.   Vi vet att de Personliga Assistenterna är helt avgörande för våra kunders livskvalitet. Hållbarhet, engagemang, lärande, samverkan och ansvar är vår värdegrund som genomsyrar hela vår verksamhet. Som Personlig Assistent hos oss får du en engagerad verksamhetschef som ansvarar för din arbetsmiljö och en platt organisation med korta beslutsvägar. Givetvis omfattas du också av kollektivavtal genom vår Branschorganisation Vårdföretagarna där vi är medlemmar.

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Hos oss blir du en värdefull del av ett engagerat arbetslag som tillsammans jobbar mot samma mål: att skapa livskvalitet i vardagen. Här blir du sedd, uppskattad och din insats är både betydelsefull och viktig. Om tjänsten:Vi söker en initiativrik och positiv personlig assistent till vårt team. Tjänsten är timanställning med en sysselsättningsgrad mellan 75–100 %. Du kommer att arbeta med en härlig 30-årig kille i Umeå som lever ett aktivt liv med många intressen. För att han ska kunna leva ett rikt och meningsfullt liv behöver han rätt stöd omkring sig. Arbetet sker där han befinner sig – både hemma och ute på olika planerade eller spontana aktiviteter. Eftersom han tycker mycket om att resa är det viktigt att du är flexibel och kan följa med på resor när det behövs. Arbetsuppgifter: Du är ett ovärderligt stöd som personlig assistent och kommer bland annat att assistera med: •   Personlig hygien. •   Av- och påklädning. • Måltidshantering. • Träning. •   Medicinering. • Kommunikation. •   Sociala kontakter och aktiviteter. Vem söker vi?Vi tror att du är en glad, ordningsam, pålitlig och trygg person med god fysik. Att du kan vara flexibel och anpassningsbar känns viktigt för oss, samt att du kan utföra ditt arbete med respekt för integritet och självbestämmande. Du behöver inte ha erfarenhet eller utbildning inom personlig assistans, utan det viktigaste är att du har hjärtat på rätt ställe och att ni trivs ihop! Det är dock ett krav att du är rökfri, har god fysik och B körkort. Du behöver även kunna prata och skriva obehindrat på svenska. Omfattning & Arbetsupplägg:   Tillträde: Mitten på augusti månad 2025.    Sysselsättningsgrad: 75–100 %. Avtal: Introduktionspass och cirka 3 månaders timanställning. Därefter finns det goda möjligheter till förlängning och fortsatt arbete.  Arbetspass: Omfattar dag- och kvällsarbete, samt helg. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocessVi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringenVi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. AnställningsvillkorOm du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar• Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. • Övriga ersättningar: kollektivavtal. Vill du göra skillnad?Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Du som är mellan 19-24 år, har manuellt B- körkort och gillar att resa i...
Better Business Sweden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du positiv, engagerad, gillar att resa och vill ta mycket ansvar i ett självständigt arbete? I sådant fall passar detta jobbet dig perfekt! Anställningen börjar i augusti månad. Better Business är ett företag som har kontrollanter och mystery shoppers utspridda över hela Sverige och vi i team Norr utgår från Umeå. Som Ålderskontrollant och Mystery Shopper arbetar du dig runt i landet på en så kallad "slinga" i ett team av två medarbetare. Ni kommer att köra våra företagsbilar och bo på hotell under slingorna. kostnader så som boende och bränsle står självklart företaget för. Där av är det viktigt att du har manuellt B-körkort och god körvana så att du känner dig trygg på vägarna. Slingorna kan variera mellan 3-5 dagar i streck. Det vill säga att beroende på månad och uppdrag så kan det variera hur mycket man arbetar och sover utanför Umeå. Under arbetet kommer ni att besöka butiker, caféer, restauranger och liknande typer av enheter, för att göra så kallade provköp på t.ex spel, tobak, läkemedel och alkohol. Detta för att mäta om försäljningsenheten begär legitimation på åldersbegränsade varor. Vidare ingår det som Mystery Shopper att genomföra anonyma kvalitets mätningar. Vilket innebär att du kommer besöka en enhet och agera som en vanlig kund där du följer ett specifikt scenario för att kunna bedöma specifika kriterier i upplevelsen av ditt besök. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande. Form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Dessa uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Detta för att säkra att alla provköp genomförs av en ålders representativ kontrollant och alla butiker kontrolleras på samma grunder. Själva ålderskontrollerna genomförs i förebyggande syfte. Kunskapskrav: Du som söker ska ha manuellt B-körkort och kunna svenska språket i både tal och skrift. Det är en stor merit att vara duktig på att uttrycka sig i skrift, samt att ha ett öga för detaljer då det ingår mycket rapportskrivning i arbetet. Har du tidigare arbetat med service yrken och / eller har kassa erfarenhet så ser vi detta som meriterande. Arbetet går att kombinera med lättare distans studier eller annat flexibelt extrajobb. Arbetsbelastningen varierar månad till månad beroende på våra kunders uppdrag. Arbetstiderna är främst under dagtid men kvälls och helg jobb kan förkomma. Du behöver kunna arbeta minst 3veckor i månaden och då även kunna sova borta måndag-fredag. Ansökningar tas endast emot via ansöknings portalen. Urval sker löpande och du blir kontaktad via telefon om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Better Business är ett nischat säkerhets- och undersökningsföretag med mer än 25 års erfarenhet och med över 12.000 kund objekt täcker vi idag upp landets samtliga orter. Vi är stolta över att vara ett ledande bolag i branschen och ett av Sveriges snabbast växande företag. Vårt huvudsyfte är att förebygga och avslöja internt svinn samt att mäta och förbättra kund upplevelsen. Våra tjänster används inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell, restaurang/nattklubbar, spelbolag, rederier, tåg och flygbolag för att ge våra kunder ökad kunskap och en god kontroll över sin verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Med vänliga hälsningar, Better business teamet i Norr.

13 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Roberto i Strömpilen
Bamo AB
Pizzabagare m.fl.

Vi på pizzeria Roberto i Strömpilen söker en pizzabagare för del/heltids anställning. På Roberto i Strömilen jobbar vi med Napolitansk surdegs pizza som gräddas i vår vedugn. Meriterande om du jobbat med vedugn tidigare men inget krav. Vi söker dig som gillar att jobba i team, som är noga i ditt arbete och villig att lära dig nya saker. Som person behöver du vara glad, servisinriktad och gilla att ha många bollar i luften.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Nattreceptionist till hotell i Umeå
Top Solution Security Sverige AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vi söker en engagerad och ansvarstagande nattreceptionist som är intresserad av ett utvecklande jobb där yrkesstoltheten är ledordet. Som nattreceptionist kommer du att vara hotellets ansikte utåt och ansvara för att gästerna får en trygg och smidig vistelse under nattens timmar.   Arbetsuppgifter: Hantera in- och utcheckning av gäster, betalningar och kassahantering, bokningar, besvara telefonsamtal och e-post, administrativa uppgifter, ansvara för brand och säkerhet under natten. Tjänsten innebär nattskift- och helgarbete.   Vem är du: • Du har förmågan att ge bra service • Förmåga att arbeta självständigt och fatta snabba beslut • Du är driven, lyhörd och flexibel • Lösningsorienterad och tar eget ansvar • Gillar att jobba natt • Du har goda datorkunskaper   Du som söker ska uppfylla följande kvalifikationer: • Erfarenhet av arbete inom hotellbranschen, gärna som receptionist eller liknande roll • Tidigare erfarenhet från andra servicerelaterade yrken • Utbildning inom hotell och turism är meriterande • Goda kunskaper i olika digitala verktyg och system • Meriterande kunskaper inom Opera, Cenium, Hotsoft, Mews, HMS eller liknande bokningsystem) • Vara ostraffad • Är trygg med att jobba ensam • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift (övriga språk är meriterande) Om du trivs med att arbeta i en nattlig miljö och har ett genuint intresse för gästservice, är du varmt välkommen att söka tjänsten som nattreceptionist. Vi ser fram emot din ansökan!    Top Solution är ett entreprenadföretag inom hotell och nattreception.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Säljare till Åhléns Umeå
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll Vårt mål på Åhléns är att vara upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Säljare till Hem hos oss har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Ditt uppdrag är att bidra till försäljningen genom aktiv kundkontakt och erbjuda service som överträffar kundens förväntningar. Du möter människor varje dag och är med och skapar en kundupplevelse som gör skillnad!  Exempel på arbetsuppgifter: Att sälja genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept  Att aktivt arbeta med merförsäljning genom tävlingar och kampanjer  Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen  Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Varuplockare, Avdelningschef eller Säljledare samt Varuhuschef. Vi erbjuder dig:  Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln En brinnande passion för god kundservice Ett intresse för trender och vårt sortiment För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20 h/v på våran Hemavdelning. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 8-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 11 Augusti Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Säljare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025