Aimo Park vill spela en viktig roll i övergången till smartare städer och mer miljövänliga transporter. Genom att fortsätta tänka nytt och fokusera på människan och hennes behov tror vi att vi kan göra skillnad. Vi tror på en framtid där parkering inte bara är en slutdestination utan även en del av resan. Vill du ha ett omväxlande, fritt och ansvarsfullt arbete? Vi söker nu Parkeringsvakter till vårt kontor i Umeå Om rollen Som parkeringsvakt hos oss har du en viktig funktion och erbjuds ett omväxlande och roligt arbete med stor frihet under eget ansvar. Arbetet innebär parkeringsövervakning inom tilldelat område (tomtmark). Genom din närvaro ute på fältet med bevakningsbil och till fots ger du den service och hjälp som behövs för att parkeringsreglerna ska följas och tillsammans hjälps vi åt att säkerställa hög trivsel och god framkomlighet. Arbetet erbjuder mycket variation, stor frihet och ett viktigt ansvar. Du kommer till exempel att: Bevaka ditt arbetsområde med bil. Kontrollera att parkeringsregler följs. Säkerställa att korrekt och tydlig skyltning finns inom området. Utfärda kontrollavgifter vid behov. Hjälpa våra kunder på plats med parkeringsrelaterade frågor. Hjälpa våra kunder på plats med frågor gällande våra digitala tjänster. Tjänsten är en behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tiderna varierar efter schema och kvälls- och helgarbete förekommer. Under sommaren kommer tjänsten ligga på heltid. Våra parkeringsvakter utgår från vårt kontor i Umeå. Om dig För att passa för tjänsten har du en positiv attityd, social förmåga och agerar omdömesfullt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer, att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Krav för tjänsten: Innehar B-körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Gymnasiekompetens Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke Meriterande: Tidigare erfarenhet som parkeringsvakt Tidigare erfarenhet inom bevakning Vid utvärdering av sökande till tjänsten ser vi alltid över personlig lämplighet sett till krav, personliga egenskaper, meriter och referenser. Innan anställning begärs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Ansökan Vi ser fram emot att få in din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-04-20. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information om företaget hänvisar vi till vår hemsida www.aimopark.se Har du frågor om tjänsten kontakta Områdesansvarig, Daniél Johansson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Aimo Park ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Aimo Park kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag. Vi är Nordens ledande parkeringsbolag och har idag cirka 800 anställda. Aimo Park står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt! Vi vill berika våra kunders vardag genom smart parkering och mobilitetslösningar där vi är övertygade om att allt ska ledas av innovation. Hur kommer framtidens smarta städer att se ut med självkörande bilar, en anpassning efter fler elbilar i städerna är några av de frågor som väntar. Vi vill vara med och svara på dessa frågor och bidra till ett samhälle där människan alltid kommer först. Det genom att bevisa att saker som trafiksäkerhet och "sharing economy" kommer att gynna inte bara dagens människor utan även kommande generationer.
Jag är en 46 årig kvinna med ledgångsreumatism. Jag bor tillsammans med med min sambo och vårt barn på 8 år. Jag behöver hjälp med allt i vardag, därför är det ett stort plus om du också är van och trivs att arbeta med barn. Som person är jag glad, utåtriktad, positiv, ganska envis och pedantisk. Några av mina största intressen är allt inom mode, inredning, samt att rita och måla. Vi har stuga uppåt i Norrland och försöker åka dit så ofta vi kan ,därför är det bra om du vid behov har möjlighet att följa med på resan. Om dig: Det är meriterande om du har erfarenhet av jobb inom vård och omsorg men det är inget krav. Du är noggrann, lyhörd ,ansvarsfull, flexibel. och kunna rycka in vid behov. Assistans uppdraget är betydelsefullt och ställer krav på att du är empatisk och förstår andra människors behov och gärna komma med egna initiativ. Det är ett krav på att du har körkort, vana att arbeta med barn och trevligt om du behärskar det finska språket. Vi har djur allergiker i vår familj och kan därför inte ta emot ansökningar av specifikt kattägare. Övrigt: Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. Välkommen med din ansökan!
Vi söker efter assistenter som har möjlighet att jobba extra hos vår brukare. Brukaren känner sig mest bekväm med kvinnor så vi söker kvinnliga assistenter. Vi behöver nu stärka upp vår arbetsgrupp med extrapersonal som kan hoppa in vid sjukdom, sommar och övrig frånvaro. Arbetsdagen är uppdelad på två arbetspass, dagtid och kvällstid. Vardag som helg, beredskap en timme på eftermiddagen samt på nätterna. På grund av beredskapen underlättar det om du har egen bil eller bor i närheten av brukaren. Om brukaren Brukaren är en kvinna på snart 80 år som är i behov av ytterligare assistenter till sin arbetsgrupp. Hon har MS och är rullstolsburen. Hon behöver hjälp med mycket i sin vardag, allt från hushållsarbete, ledvård och hygien. Hennes sjukdomsproblematik gör bl.a. att hon blir väldigt lätt trött och utmattad samt känslig för ljud. Även om sjukdomen begränsar henne är hon i grunden en väldigt aktiv person, du kommer därmed följa med henne på olika aktiviteter och ärenden. Om dig För att du och brukaren ska trivas tillsammans behöver du vara positiv, lugn och tålmodig. Du tycker om att motivera personer och du ska vara ordningsam. Du ska gärna ta egna initiativ men alltid med brukarens godkännande. I rollen ingår matlagning så du ska kunna hantera fläsk- och andra typer av kött. Har du erfarenhet inom vårdyrket och/eller MS är det en fördel men inget krav. Övrigt Om du går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter är det en fördel om du har (mobilt) Bank-Id. Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kommer rutinmässigt att begära ett utdrag ur belastningsregistret om ansökan leder till en anställning. Välkommen med din ansökan!
Jag är en 23-årig tjej som letar efter vikarier som kan hjälpa mig i vardagen, med möjlighet till en fast anställning längre fram. Jag föddes med AMC, en led- och muskeldiagnos, och använder rullstol och permobil för längre sträckor. Till vardags jobbar jag som parasportsamordnare, spelar elinnebandy och hänger med min familj, flickvän och min extremt gosiga katt. I mitt vardagsliv behöver jag hjälp med personlig hygien, av- och påklädning, hushållssysslor och handräckning. Jag har högt i tak, gillar humor och tycker att bra personkemi är det viktigaste. Du som söker är gärna en positiv och ansvarsfull tjej i åldern 23–30 år med körkort. Du är lyhörd, stöttande utan att vara för på och tycker om att ha roligt på jobbet. Det är viktigt att du inte är allergisk mot djur och att du är rökfri (snus går bra). Detta är en perfekt möjlighet för dig som exempelvis studerar eller vill ha en extra inkomstkälla.Till en början kommer det att vara en vid behovs anställning/ timanställning, men det finns chans till en mer stadig anställning på sikt. Välkommen in med din ansökan om det låter intressant, så ser vi om vi klickar!
Sommarvikarie som personlig assistent hos Assistera Skandinavien AB – En meningsfull och givande upplevelse! Är du en empatisk, ansvarsfull och positiv person som vill göra skillnad i en annan människas vardag? Då är jobbet som sommarvikarie hos Assistera Skandinavien AB något för dig! Vi erbjuder en arbetsplats där engagemang, respekt och individens behov står i fokus. Som personlig assistent hos oss arbetar du nära våra kunder, personer med olika funktionsvariationer, och stödjer dem i deras dagliga liv. Dina arbetsuppgifter kan variera från att assistera vid personliga behov, matlagning och aktiviteter till att följa med på utflykter och sociala sammankomster. Ingen dag är den andra lik, och du får möjlighet att skapa starka och meningsfulla relationer. Vad vi erbjuder: Flexibilitet: Anpassade arbetstider som passar din sommarplanering. Utveckling: En chans att utveckla dina kommunikations- och samarbetsfärdigheter. Meningsfullhet: Varje arbetsdag ger dig möjligheten att göra skillnad i någon annans liv. Stöttande team: Du blir en del av en arbetsplats där du får stöd och utbildning från erfarna kollegor och handledare. Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och självständig. Har du tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är det meriterande, men det viktigaste är din inställning och viljan att lära. B-körkort är ett plus, men inget krav. Hos Assistera Skandinavien AB är vi övertygade om att varje individ förtjänar att leva sitt liv på sina egna villkor. Som personlig assistent är du en nyckelspelare i att förverkliga detta. Låter detta som något för dig?Ansök redan idag och bli en del av vår engagerade och omtänksamma arbetsplats. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team i sommar!
Om tjänsten: I rollen som kundtjänstmedarbetare har du ansvaret för vår kundtjänst för våra O’Learys restauranger samt Sing Sing Karaoke. Detta innebär att du mottar och hanterar alla samtal, mail och meddelanden från nya och tidigare gäster i form av besvarande av frågor, bokningar av bord/aktiviteter/företagsevent/barnkalas och delegering av samtal till platscheferna på respektive enhet. Du kommer att arbeta i Hubspot CRM system, svara i telefon, lägga in bokningar i Caspeco bokningssystem och hantera meddelanden/recensioner i Google, Facebook och Tripadvisor. Du kommer vara en del av ett härligt litet team där resultat och kvalitet sätts i främsta rummet. Du kommer att arbeta både ensam och med andra på kontoret, där vi värderar en trevlig arbetsmiljö högt och att samtliga i teamet bidrar till ett gott arbetsklimat! Då vårt mål är att skapa en outstanding kundupplevelse är arbetet som Kundtjänstmedarbetare otroligt viktigt och värdefullt för oss, eftersom gästens första möte med våra restauranger ofta sker här! Om dig: En glad, social och ordentlig person som älskar kundservice och kundrelationer! Du har tidigare erfarenhet från kundservice och försäljning samt har erfarenhet av arbete i olika bokningssystem (ex Caspeco) och CRM system (ex Hubspot) eller liknande Meriterande är om du har arbetat i restaurang och tidigare hanterat bokningar inom restaurang och event Du är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift på både svenska och engelska Du är flexibel, tålmodig, snabbtänkt och lösningsfokuserad samt gör allt i din makt för att ge våra gäster en så bra upplevelse som möjligt Låter det här som något för dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag, intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta [kontaktperson (mailadress)]. Vi ser fram emot att höra från dig! Omfattning: 50-75% Arbetstider: Varierande tider, vardagar, kvällar och helger. Telefontiderna är alla dagar 10-21. Plats: Call Center- kontoret, Skolgatan 64, O’Learys Umeå. Lön: Fast månadslön eller timlön beroende på anställningens omfattning. Om O’Learys O’Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ’s, band och artister. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Om jobbet Vi är ett familjärt assistansbolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har funnits i 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal. Om tjänsten Tjänsten är en behovsanställning med möjlighet till vikariat under sommarperioden med stor möjlighet till schemarad. Arbetspassen är förlagda vardagar dagtid 08:30-16:00, kvällstid 16:00-23:00. Helger dagtid 09:00-16:00 och kvällstid 16:00-23:00 Om brukaren Jag är en glad kvinna på 44 år som har ett stort intresse av bakning, skytte och tycker om att lyssna på poddar. Jag anser mig vara en djurvän och har marsvin. Jag är en aktiv person och går gärna på föreläsningar, föreställningar och tycker om att fika! Om dig Det är meriterande om du har erfarenhet av jobb inom vård och omsorg, men inget krav. Den verbala kommunikationen är extra viktig hos denna brukare och därför är det ett krav att du har goda språkkunskaper. Du är ödmjuk, lyhörd och ansvarsfull. Assistansuppdraget är betydelsefullt och ställer krav på att du är empatisk, förstår andra människors behov och försöker komma med lösningar i samråd med brukaren. Vi värdesätter att du är stöttande och har förmågan att motivera. Övrigt Brukaren ser gärna kvinnliga sökande. Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. Bakgrundskontroller kan förekomma i våra rekryteringar och polisutdrag (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. Välkommen in med din ansökan!
Är du positiv, engagerad, gillar att resa och vill ta mycket ansvar i ett självständigt arbete? I sådant fall passar detta jobbet dig perfekt! Anställningen börjar i mitten av april. Better Business är ett företag som har kontrollanter och mysteryshoppers utspridda över hela Sverige och vi i team Norr utgår från Umeå. Som Ålderskontrollant och Mystery Shopper arbetar du dig runt i landet på en så kallad "slinga" i ett team av två medarbetare. Ni kommer att köra våra företagsbilar och bo på hotell under slingorna. kostnader så som boende och bränsle står självklart företaget för. Där av är det viktigt att du har manuellt B-körkort och god körvana så att du känner dig trygg på vägarna. Slingorna kan variera mellan 3-5 dagar i streck. Det vill säga att beroende på månad och uppdrag så kan det variera hur mycket man arbetar och sover utanför Umeå. Under arbetet kommer ni att besöka butiker, caféer, restauranger och liknande typer av enheter, för att göra så kallade provköp på t.ex spel, tobak, läkemedel och alkohol. Detta för att mäta om försäljningsenheten begär legitimation på åldersbegränsade varor. Vidare ingår det som Mystery Shopper att genomföra anonyma kvalitets mätningar. Vilket innebär att du kommer besöka en enhet och agera som en vanlig kund där du följer ett specifikt scenario för att kunna bedöma specifika kriterier i upplevelsen av ditt besök. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande. Kunskapskrav: Du som söker ska ha manuellt B-körkort och kunna svenska språket i både tal och skrift. Det är en stor merit att vara duktig på att uttrycka sig i skrift, samt att ha ett öga för detaljer då det ingår mycket rapportskrivning i arbetet. Har du tidigare arbetat med service yrken och / eller har kassa erfarenhet så ser vi detta som meriterande. Arbetet går att kombinera med lättare distans studier eller annat flexibelt extrajobb. Arbetsbelastningen varierar månad till månad beroende på våra kunders uppdrag. Arbetstiderna är främst under dagtid men kvälls och helg jobb kan förkomma. Du behöver kunna arbeta minst 3veckor i månaden och då även kunna sova borta måndag-fredag. Ansökningar tas endast emot via ansöknings portalen. Urval sker löpande och du blir kontaktad via telefon om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Better Business är ett nischat säkerhets- och undersökningsföretag med mer än 25 års erfarenhet och med över 12.000 kund objekt täcker vi idag upp landets samtliga orter. Vi är stolta över att vara ett ledande bolag i branschen och ett av Sveriges snabbast växande företag. Vårt huvudsyfte är att förebygga och avslöja internt svinn samt att mäta och förbättra kund upplevelsen. Våra tjänster används inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell, restaurang/nattklubbar, spelbolag, rederier, tåg och flygbolag för att ge våra kunder ökad kunskap och en god kontroll över sin verksamhet. Form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Varmt välkommen med din ansökan! Med vänliga hälsningar, Better business teamet i Norr.
Är du en positiv och rökfri kvinna som vill göra skillnad? Jag är en glad medelålders kvinna som söker kvinnliga assistenter till mitt team. Jag är en glädjespridare med nära till skratt och uppskattar ett gott samarbete. På fritiden tycker jag om att vara ute, ta promenader och hitta på roliga aktiviteter. Jag värdesätter ordning i hemmet och älskar att pyssla med blommor – både inomhus och i trädgården. Dina arbetsuppgifter kommer vara att assistera mig i min vardag med allt från hushållssysslor till att följa med på promenader och andra aktiviteter. Om du gillar struktur, trädgårdsfix och ett arbete fyllt av skratt, är du kanske den vi söker! Hör av dig och bli en del av mitt härliga team!
Om tjänsten I rollen som merchandiser/varuplockare kommer du att vara nyckeln till att skapa en inspirerande och lockande butiksmiljö. Vi erbjuder dig ett arbete där du kan påverka och styra ditt arbete till stor del själv, men såklart även i samråd med oss. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att besöka olika butiker i Umeå, Skellefteå och Örnsköldsviksområdet för att fylla på, fronta, underhålla samt beställa varor för våra kunder. Då du arbetar själv är det viktigt att du är handlingskraftig, självgående och har förmågan att planera ditt arbete effektivt. Personliga egenskaper Vi söker dig som är kreativ, självgående och har en god förmåga att ta egna initiativ. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och har en flexibel inställning, vilket gör att du kan anpassa dig efter olika situationer. Som person är du serviceinriktad och ansvarstagande, med ett starkt driv att hitta lösningar i det dagliga arbetet. Du har ett öga för detaljer och arbetar noggrant för att säkerställa hög kvalitet i det du gör. Erfarenhet av varuplock, merchandising eller liknande arbetsuppgifter inom detaljhandeln är meriterande. Krav B-körkort och tillgång till bil Anställningsform Tjänsten är en extratjänst på cirka 5 timmar per vecka, med möjlighet till fler timmar vid behov. Arbetstiderna är förlagda på vardagar, måndag till fredag, under dagtid. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med sex månaders prövotid. Du kommer att vara anställd av Storesupport by Job&Talent och arbeta för vår kund. Startdatum sker enligt överenskommelse. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Varmt välkommen!
Välj ett jobb för att visa detaljer