Modersmålslärare i meänkieli, Kompetenscentrum för flerspråkighet
Umeå kommun
Grundskollärare

Talar du meänkieli?  Kompetenscentrum för flerspråkighet söker en kollega i meänkieli. Talar du meänkieli och har erfarenhet av att arbeta med barn och unga kanske du vill bli vår nya kollega. Helst har du en pedagogisk lärarutbildning inom förskola eller skola.  Dina arbetsuppgifter Tillsammans med andra modersmålslärare undervisar du elever från förskoleklass till åk 9 i meänkieli. Eleverna får 120 minuters undervisning varje vecka. Eleverna får närundervisning på elevens hemskola från förskoleklass upp till årskurs 3. Från årskurs 4 kan det innebära att eleven får sin undervisning på en annan skola. Vi erbjuder ett busskort för resor mellan skolorna. Fjärrundervisning kan ingå i tjänsten inom kommunens ytterområdesskolor för elever från årskurs 2. I arbetet som modersmålslärare ingår planering, genomförande, betygsättning och utvärdering av den undervisning du genomför utifrån den svenska läroplanen. Du är aldrig ensam eftersom vi arbetar tillsammans med att utveckla undervisningen utifrån våra tre ledord språk, kultur och identitet inom ramen för vårt Språknav; ett språknav som samlar de nationella minoritetsspråken från det lilla barnet till den nästan vuxne. Umeå. VILL MER. Umeå kommun VILL MER när det gäller utvecklingen av undervisningen i meänkieli, särskilt med fokus på förskolan och de yngre barnen. Tillsammans har vi påbörjat ett längre utvecklingsarbete med utgångspunkt i att hitta framgångsrika språkmodeller för undervisning i och på det nationella minoritetsspråket för såväl första- som andraspråkare. Om dig Behärskar du meänkieli i tal och skrift, vill du arbeta med barn och unga, har du erfarenhet av pedagogiskt arbete och utbildning i detsamma och blir du nyfiken på att veta mer om oss och vår verksamhet, tveka inte, utan ta kontakt med någon av oss. Vi vill så gärna ha en ny kollega till våra barn och elever som inget hellre önskar att fortsätta utveckla sitt språk, kultur och identitet. Du är så välkommen! Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
DHL Åkeri Umeå söker; Lastbilschaufförer sommarvikariat
Dhl Freight (Sweden) AB
Lastbilsförare m.fl.

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   För DHL Åkeri är Umeå en viktig utgångspunkt för att kunna bedriva partitrafik i hela Sverige. Härifrån lotsas fjärrbilar runt hela dalarna och hjälper även andra bilar från angränsande linjer med inhämtningar och utkörningar. Vi söker CE-chaufförer för lotsning dagtid samt för spetsbyten nattetid. Du är en driven och självgående medarbetare, men lika viktigt att vara en lagspelare. Teamet som du kommer tillhöra, består av positiva kollegor med högt engagemang som gillar ordning och reda.   Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att lasta och lossa ditt ekipage hos olika kunder i Västerbotten/Norrbotten samt angränsande län, alternativt köra spetsbyten mot diverse orter i landet. Lastningarna och lossningar sker oftast med truck hos företag eller på terminaler. Profil & Bakgrund För att lyckas i det här jobbet behöver du vara lösningsfokuserad, engagerad och ha vana av att lotsa med lastbil och släp. Du innehar CE Behörighet, YKB, ADR samt truckutbildning.   Nedan kännetecknar dig som person: * Älskar utmaningar och inte vara rädd för att ta i * Visar engagemang och uthållighet  * Är strukturerad och ordningsam  * Brinner för att kollegor och kunder är nöjda * Kommunicerar väl och är tydlig Tjänsten är ett sommarvikariat med chans till förlängning. Tjänsten är placerad i Umeå. Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-19,​ urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor kontakta Arbetsledare Nicklas Backlund eller [email protected] Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
HR-administratör till Ohlssons Tyger!
Professionals Nord Sundsvall och Umeå AB
Löne- och personaladministratörer

Tillsammans med Ohlssons Tyger söker vi dig som har erfarenhet av personaladministration och HR-frågor. Här ges du möjlighet till en dynamisk och varierande roll inom personaladministration och HR-frågor, i en organisation med högt i tak och verkligen möjlighet att påverka!  Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med Ohlssons Tyger en HR-administratör till deras team. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Ohlssons Tyger. Tjänsten är en långsiktig roll på 75% med placering på huvudkontoret i Umeå. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Rollen innebär varierande arbetsuppgifter som allt eftersom du växer in i rollen kan utvecklas och förändras. Främst kommer du säkerställa de personaladministrativa delarna som anställningsavtal, tolkning och uppföljning av kollektivavtal samt schemaläggning, men också finnas som stöd till butikscheferna runt om i Sverige i frågor av HR-karaktär. Exempel på arbetsuppgifter: Personaladministration Tolkning av kollektivavtal Stöd till butikschefer i personalfrågor Delta i vissa fackliga förhandlingar Stöd vid schemaläggning och attestering Vi söker dig som har någon form av tidigare erfarenhet från HR och personaladministrativa frågor samt ett stort intresse för att lära dig mer och ta reda på sådant du inte redan kan. För denna rekrytering kommer personlighet väga tungt och vi söker dig som är en prestigelös problemlösare som trivs i en bred roll. Du gillar att hugga i, våga fatta beslut och drivs av att saker händer. Vidare har du en god administrativ förmåga och ser struktur som en viktig del av din vardag. Du behöver inte ha full koll på allt - men du är nyfiken, självgående och lär dig gärna av dina misstag. START: Augusti OMFATTNING: Deltid, 75% STAD: Umeå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Emelie Steen #hr #ohlssons-tyger #administration #personal Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på ”Mina sidor” efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Som personlig assistent är du mer än ett stöd – du är en möjliggörare! Är du en positiv och social kvinna som söker ett meningsfullt och utvecklande arbete och har en naturlig förmåga att vara både engagerad och omtänksam? Vi söker nu en engagerad personlig assistent till en tjänst på 38 % åt en 27-årig tjej, som bor cirka 1,5 mil utanför Umeå med sin familj och deras husdjur. Hon har en CP-skada, vilket innebär att hon behöver stöd i sin vardag och vid olika aktiviteter. Hon använder rullstol till största delen av sin förflyttning men kan gå kortare sträckor inomhus. Hennes vardag är fylld av aktiviteter och hon tycker om att komma ut och göra saker. Social samvaro är viktigt för henne, och hon uppskattar att umgås med människor i olika sammanhang. Är du vår nästa engagerade assistent? Vi ser att du som söker är en social och initiativrik kvinna, gärna i ungefär samma ålder som uppdragsgivaren. Du är ansvarsfull, pålitlig och har ett genuint intresse för att vara aktiv och hjälpa andra. Du tycker om att skapa en positiv och energisk atmosfär och har lätt för att ta egna initiativ. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inte ett krav – det viktigaste är att du är engagerad och villig att lära dig. Körkort är en fördel, då det ger större flexibilitet i arbetsuppgifterna. Vi ser fram emot att hitta någon som kan bidra med både kompetens och glädje till arbetet.  Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: 38%.  Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Främst dag-och eftermiddagspass.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & Anställningsvillkor- Rekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. - Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. -Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs BankID. För att säkerställa hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad. Läs mer om utbildningen här.  - Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
MinDoktor söker vaccinationssköterska till Apotek Hjärtat i Umeå/Ersboda...
MD International AB (publ)
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker nu nästa medlem i vårt team! Att arbeta som vaccinatör hos oss Du är en legitimerad sjuksköterska som brinner för bra service och alltid gör det lilla extra för dina patienter. Du har förmågan till självständigt arbete och beslutsfattande utifrån din kompetens. Hos Min Doktor får du regelbundna vaccinationsutbildningar. Du arbetar nära kollegorna på Apotek Hjärtat och dina vaccinationskollegor runtom i landet. Erfarenhet av att arbeta med vaccinationer är meriterande men skall ej ses som ett krav. Vill du veta mer? Se vår film om hur det är att arbeta hos oss Det här söker vi hos digVi söker en utåtriktad sjuksköterska med god datorvana för arbete med vaccination på Apotek Hjärtat i Umeå 1 dag på Ersboda och 1 dag Strömpilen Tjänsten är totalt på 2 dagar i veckan på ett kontinuerligt schema. Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: Vaccinering Journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Övrig information Placering: Apotek Hjärtat ICA Kvantum Umeå/Ersboda och Ica Maxi Strömpilen. Omfattning: Avtalad visstidsanställning/ tillsvidareanställning 2 dagar i veckan Tillträde: Augusti Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan! Om Min Doktor Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder sedan 2013 snabba och trygga vårdbesök över nätet, oberoende av tid och plats. Idag är vi en av Sveriges största digitala vårdcentraler. Sedan 2018 bedriver vi även sjuksköterskeledda fysiska vård- och vaccinationsmottagningar i anslutning till Apotek Hjärtat och ICA Maxi, samt en vårdcentral i Nyköping. Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
EMPATISK PERSONLIG ASSISTENT SÖKES
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

Empatisk personlig assistent sökes  Jag är en kvinna i mina bästa år, 51. Jag har hjärtat på rätta stället.  Jag söker tim och semestervikarier. Du bör ha möjlighet att hoppa in både vardagar och helg. Du bör även ha möjlighet att jobba såväl dagtid som kvällar och nätter. Du ska inte ha några problem med att jobba pass där det ingår sovande jour. De timmar som är sovande jour är betalningen 25 procent av timlönen. Du ska vara duktig på matlagning, kunna följa recept. Vara bra på att ställa upp vid sjukdom medmera. Jag behöver hjälp i vardagen med allt från hygien, förflyttning, tandborstning, matlagning, städning till fritidsintressen med mera. Arbetet innebär både dagtid, kvällar, nätter och helgarbete. Du är ansvarsfull, lyhörd, glad och positiv, punktlig, empatisk och omtänksam. Pigg och energisk. Viktigt att du klarar tunga lyft och har bra fysik och god hälsa. Du ska vara djurvän. En liten gullig hund och en fin katt finns i mitt liv. Katten kommer från Ursviken och hunden från Bjerten. Är kreativ/ estetiskt lagd. Mina intressen. Människor, böcker, skriva poesi, foto, djur och musik. Humor och att skratta tycker jag är kul. Vänner, släktingar, särbo. Du blir mina armar och ben. Tänker och planerar gör jag själv. Jag lever ett självständigt liv och du hjälper till med detta. Det är viktigt att vi fungerar bra ihop. Jag kommunicerar i huvudsak via text. Det är bra om du kan rycka in när behov uppstår. Ömsesidigt förtroende och lojalitet är viktigt. Du är flexibel. Beskriv vilka möjligheter du har att hoppa in vid sjukdom och vid semester. Sjukdomen ME, känner du till den? Du måste vara doftfri på arbetstid. Är överkänslig mot ljud och dofter med mera. Rökfri arbetsplats.  Hör av dig och berätta om dig själv och varför du skulle passa som personlig assistent åt mig! Bifoga CV och referenser. https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Persisktalande kvinnlig Personlig assistent
Care of Elin & Lotta AB
Personliga assistenter

Vi söker nu 2–3 persisktalande kvinnor som vill arbeta som personliga assistenter i en ny assistans. Anställningarna omfattar både vikariat och ordinarie tjänster, med start enligt överenskommelse. I din roll som personlig assistent kommer du att vara en viktig del av kundens dagliga liv och bidra till en meningsfull och värdig tillvaro. Arbetstiderna följer ett varierande schema med: Dagpass: 07:30-15:00 Kvällspass: 14:30-20:30 Nattpass med sovande jour: 20:30-8:30 eller 20:30-09:15 Helgarbete ingår Du kommer arbeta hos en fantastisk kvinna som behöver hjälp med bland annat: Personlig hygien, inklusive dusch och påklädning Sondmatning och medicin hantering Städning och lättare hushållsarbete Förflyttningar och mobilisering Vi söker dig som talar persiska och har grundläggande kunskaper i svenska. Tidigare erfarenhet från vården är meriterande, men inte ett krav. Vi värdesätter personliga egenskaper som lugn, tålmodig, empatisk och att du har lätt att arbeta såväl i team som ensam. Om oss: Care of Elin & Lotta är ett lokalt företag som arbetar med personlig assistans och personlig omsorg. Vår värdegrund bygger på ödmjukhet, respekt och en genuin vilja att hjälpa. Vi förstår att det vi gör påverkar människors liv, och därför tar vi vårt ansvar på största allvar. Vi är tacksamma för det förtroende som ges oss, och arbetar alltid för att vara ett stöd som känns nära, tryggt och pålitligt. Vi söker de bästa medarbetarna Som anställd på Care of Elin & Lotta så blir du en del av ett härligt Team med närvarande chefer som vill ge dig de bästa förutsättningarna för att kunna göra ett bra arbete. Vi vill ge våra kunder den allra bästa assistansen och omsorgen och det innebär att vi även har höga krav på vår personal. När du arbetar hos oss så förväntar vi oss att du har ett professionellt förhållningssätt till yrket och är en god lagspelare som tillsammans med dina kollegor och chefer arbetar aktivt för att skapa en bra och lösningsfokuserad arbetsgrupp. Det finns inget krav på vårdutbildning när du arbetar hos oss. Det viktigaste är att du har de personliga egenskaper som gör dig lämplig att jobba med vård och omsorg. Välkommen med din ansökan

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Ung kille i Obbola söker personliga assistenter!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras.  Kunden tycker om att vara ute och röra på sig. Han gillar att cykla, spela boll, åka skidor och bada. Han gillar även att spela spel, pussla och titta på bilar. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en kille i 20-års åldern bosatt i Obbola Har goda kunskaper i svenska Har B-körkort och tillgång till bil (resa till och från arbete) Får ej ha pälsdjur hemma då allergi finns i gruppen Är simkunnig Har god fysik och kan utföra tunga lyft Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbete Har erfarenhet av autism/utvecklingsstörning/intellektuell funktionsnedsättning Har erfarenhet av pedagogiskt arbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är på ca 87,5% och 95%. Tjänsterna innebär arbete under främst nattetid men det kommer även att vara ca 4 dagspass fördelat över ett fyra veckors schema. Arbetstiderna för nattetid är 20.00-08.00 (aktiv tid). Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Alessia Larsson [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Köksbiträde kväll- och helg till Heat Umeå!
Heat Restauranger AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Om oss På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion! Vi erbjuder våra gäster vällagad mat serverad på våra stora fräscha bufféer och ett personligt bemötande. Vårt fokus är lunch och middag tillagad från grunden i våra egna kök, men vi jobbar även med catering av alla de slag till företag och privatpersoner i våra närområden. Vi strävar alltid mot att gästen ska få en bra upplevelse på Heat, och därför är vår trevliga och kunniga personal en viktig del av konceptet. Våra menyer är centralt planerade och utifrån våra noggrant framtagna recept kan vi bibehålla Heats kvalitet och hjärta. Vi finns för närvarande i Malmö, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Östersund och Umeå. Om dig och om tjänsten Heat Umeå serverar varierad och välsmakande lunch- och middagsbuffé alla veckans dagar och vi behöver nu stärka upp teamet med rätt person. Du har några års erfarenhet av arbete som köksbiträde/motsvarande i ett större kök och du vill laga mat från grunden. Som person är du ansvarsfull, självständig och lösningsfokuserad. Du tycker att det ska bli roligt lära dig vår receptur och följa Heats koncept. All kommunikation hos oss sker på svenska, så du behöver vara flytande i både tal och skrift. Tjänsten är extra vid behov kväll och helg. Möjlighet till deltidsanställning kan finnas. Pga. tjänstens placering kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras.  Vi erbjuder En trygg och säker arbetsplats med kollektivavtal, härliga kollegor och chefer och ett roligt och omväxlande arbete. Är du rätt person som vill utvecklas med oss så finns goda möjligheter till fast tjänst och en karriär inom företaget! Varmt välkommen med din ansökan och till Heatfamiljen!

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Vaktmästare till Skoldriftenheten, Umeå

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Hällsboskolan i Umeå tar emot elever med grav språkstörning. Vår undervisning har fokus på språk och kommunikation. Vi har undervisning för elever från förskoleklass till och med årskurs 10. Målet är att eleverna ska få förutsättningar att nå kunskapsmålen, vara delaktiga och aktiva i olika sociala sammanhang och utvecklas som individer. Vi erbjuder boenden för de elever som inte kan pendla varje dag till skolan. Vi söker nu en vaktmästare till Skoldriftsenheten med placering i Umeå som kommer primärt att arbeta på Hällsboskolan Umeå. Skoldriftsenheten säkerställer ett ändamålsenligt verksamhetsstöd för våra skolor och ansvarar för samordningen av myndighetsgemensamma områden som skolkök, vaktmästeri och arbetet med specialskolornas löpande skoladministration. ARBETSUPPGIFTER Som vaktmästare ansvarar du för den vardagliga driften på Hällsbo Umeå samt dess elevboende. Du kommer ha samarbete med övrig personal samt rapportering till biträdande enhetschef på Skoldriftsenheten samt rektor. Du har en nyckelfunktion på enheten och måste vara självständig i ditt arbete och en tydlig prioriteringsförmåga med många bollar i luften. Arbetsuppgifterna innebär att du ansvarar för: • Hantera felanmälningar och ärenden i ärendehanteringssystem • Möblera kontors-, mötes- och utbildningslokaler • Enklare montering och reparationer • Byte av förbrukningsvaror • Vara behjälplig med vissa tekniska uppgifter • Ansvar för att lösa enklare hörseltekniska arbetsuppgifter • Post- och pakethantering/följesedlar • Beställa förbrukningsmaterial • Viss form av grönyteskötsel kan förekomma • Övriga arbetsuppgifter kan förekomma KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Minst 2 års erfarenhet som vaktmästare eller som vi bedömer likvärdigt • Gymnasieexamen • Uttrycker dig mycket väl i talad svenska eller svenskt teckenspråk samt skrift på svenska och engelska • Körkort klass B Det är meriterande om du har: • Utbildning inom fastighetsskötsel eller som vi bedömer likvärdigt • Erfarenhet av att utföra enklare reparationer, montage och liknande arbetsuppgifter • Har kompetens och är driven i tekniska frågor • Kunskaper i svenskt teckenspråk, om inte kunskaper finns så måste intresset för att lära sig finnas • Erfarenhet av SPSM:s målgrupp • Erfarenhet av att möta elever med olika funktionsnedsättningar i ditt vardagliga arbete • Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem • Goda kunskaper i MS Office eller motsvarande Personliga egenskaper Som person är du prestigelös, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Du har ett stort engagemang för ditt arbetsområde och är driven, självgående och har ett öga för vad som behöver göras. Du är strukturerad och har en god prioriteringsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

17 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025