Lärarvikarier i Vallentuna sökes
Bemannia AB (Publ.)
Gymnasielärare

Har du erfarenhet av arbeta med barn och unga och söker ett flexibelt extrajobb? Då har vi uppdraget för dig!  Om uppdraget Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering. Vi har i nuläget avtal med Vallentuna kommun för att stötta upp med engagerade vikarier till deras kommunala grundskolor och gymnasium. Dina arbetsuppgifter Som lärarvikarie ersätter du skolans ordinarie personal vid frånvaro, oftast av akut karaktär samt kortare vakanser. Du behöver vara förberedd på att bokas på arbete med kort varsel, oftast samma morgon. Du ansvarar för- och leder undervisningen i enlighet med den planering som ordinarie lärare överlämnar. Dina kvalifikationer Avslutad gymnasieexamen eller motsvarande. Tidigare erfarenheter av arbete med barn och unga, exempelvis som läxhjälpare, idrottstränare, lägerledare eller liknande. Du ska kunna arbeta minst två vardagar per vecka och vara bekväm med att bokas till pass samma morgon. För att passa i rollen som lärarvikarie är du en tydlig ledare men också en god lagspelare och en bra förebild. Du har även ett brinnande engagemang för arbete med barn och unga. Är du utbildad lärare, studerar du till att bli lärare eller har du erfarenhet av undervisning är detta meriterande. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till [email protected] alternativt 08-122 00 450 under kontorstid. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO/IEC 27001:2022, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

22 maj 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistent sökes i Vallentuna, Brottby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en glad kvinna med mycket humor som är bosatt i Vallentuna, Brottby, tillsammans med sin tonårsdotter. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat förflyttningar både inomhus och utomhus, läsning av diverse texter, matsituationer, personlig hygien samt andra dagliga sysslor. Det finns en bil att tillgå i kvinnans hem i syfte att kunna uträtta ärenden, därav ser vi det som viktigt att du innehar ett B-körkort för att kunna hitta på diverse aktiviteter.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 12.00-19.08, mån-sön.  Om kunden Denna kvinna är 49 år och gillar att vara ute i naturen, shoppa, lyssna på intressanta föreläsningar på nätet och är djurvän. Kvinnan är positiv, vänlig och gillar djupa samtal. Hon har en synskada samt högfungerande autism nivå 1, och därför är det viktigt att du är strukturerad samt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Inte är allergisk mot pälsdjur, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet av arbete med synskadade, Har erfarenhet av NPF-diagnoser, Har tillgång till egen bil.  Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Personlig assistent sökes i Vallentuna, Brottby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en glad kvinna med mycket humor som är bosatt i Vallentuna, Brottby, tillsammans med sin tonårsdotter. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat förflyttningar både inomhus och utomhus, läsning av diverse texter, matsituationer, personlig hygien samt andra dagliga sysslor. Det finns en bil att tillgå i kvinnans hem i syfte att kunna uträtta ärenden, därav ser vi det som viktigt att du innehar ett B-körkort för att kunna hitta på diverse aktiviteter.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 12.00-19.08, mån-sön.  Om kunden Denna kvinna är 49 år och gillar att vara ute i naturen, shoppa, lyssna på intressanta föreläsningar på nätet och är djurvän. Kvinnan är positiv, vänlig och gillar djupa samtal. Hon har en synskada samt högfungerande autism nivå 1, och därför är det viktigt att du är strukturerad samt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Inte är allergisk mot pälsdjur, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet av arbete med synskadade, Har erfarenhet av NPF-diagnoser, Har tillgång till egen bil.  Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

7 maj 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Unikas LSS-boende Lindholmen söker Stödassistent
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Om Unika Lindholmen Granne med Roslagsbanan norr om Vallentuna finns Unika Lindholmens gruppbostad. Vi finns med naturen in på knuten i lugna omgivningar. Här finns 6 lägenheter för personkrets 1 LSS. Vi söker nu fler vikarier till sommaren med chans till tillsvidareanställning på c:a 75%!   Hos oss arbetar vi dag/kväll och dygnspass med sovande jour. Vi söker dig som är lugn, trygg med mod att arbeta ensam och med förmågan att vara lösningsorienterad med god initiativförmåga!  Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timvikarie med chans till anställning Tjänstgöringsgrad: Timvikarie Arbetstid: dag/kväll och helg, dygnspass med sovande jour Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vad kan vi erbjuda dig?Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+, via samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.

14 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Unikas LSS-boende Lindholmen söker Stödassistent
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Om Unika Lindholmen Granne med Roslagsbanan norr om Vallentuna finns Unika Lindholmens gruppbostad. Vi finns med naturen in på knuten i lugna omgivningar. Här finns 6 lägenheter för personkrets 1 LSS. Vi söker nu fler vikarier till sommaren med chans till tillsvidareanställning på c:a 75%!   Hos oss arbetar vi dag/kväll och dygnspass med sovande jour. Vi söker dig som är lugn, trygg med mod att arbeta ensam och med förmågan att vara lösningsorienterad med god initiativförmåga!  Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timvikarie med chans till anställning Tjänstgöringsgrad: Timvikarie Arbetstid: dag/kväll och helg, dygnspass med sovande jour Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Personlig assistent sökes i Vallentuna, Brottby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en glad kvinna med mycket humor som är bosatt i Vallentuna, Brottby, tillsammans med sin tonårsdotter. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat förflyttningar både inomhus och utomhus, läsning av diverse texter, matsituationer, personlig hygien samt andra dagliga sysslor. Det finns en bil att tillgå i kvinnans hem i syfte att kunna uträtta ärenden, därav ser vi det som viktigt att du innehar ett B-körkort för att kunna hitta på diverse aktiviteter.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 12.00-19.08, mån-sön.  Om kunden Denna kvinna är 49 år och gillar att vara ute i naturen, shoppa, lyssna på intressanta föreläsningar på nätet och är djurvän. Kvinnan är positiv, vänlig och gillar djupa samtal. Hon har en synskada samt högfungerande autism nivå 1, och därför är det viktigt att du är strukturerad samt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Inte är allergisk mot pälsdjur, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet av arbete med synskadade, Har erfarenhet av NPF-diagnoser, Har tillgång till egen bil.  Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Jobba som personlig assistent i Vallentuna i sommar!

Våra assistansanvändare i Vallentuna söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

3 april 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Sommarvikarier till Sommaralléns serviceboende
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi sommarvikarierande boendestödjare till vårt team på Sommaralléns serviceboende. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är ett vikariat med chans att fortsätta jobba som vikarie på vår enhet. Om Sommaralléns serviceboende Hos oss bor vuxna individer med autism, autismliknande tillstånd eller intellektuell funktionsnedsättning. Boendet erbjuder 12 platser och ligger mitt i Vallentuna centrum nära till kollektivtrafiken och mataffärer. Vissa lägenheter ligger i samma hus som baslägenheten och vissa ligger på promenadavstånd. På verksamheten finns även en gruppledare som kommer jobba nära dig och som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida [OBS Tas bort om du söker timanställda] samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Vikariat Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Senast introduktion under maj Sista ansökningsdag: 30/4-25 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Amanda Österberg 070-166 57 23 [email protected] och [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Deltidsjobb - Stockholm

Är du ute efter ett flexibelt deltidsjobb i en utvecklande arbetsmiljö? På Konnect erbjuder vi möjligheter för drivna individer att växa och utvecklas. Just nu söker vi engagerade säljare som vill stärka vårt team i Stockholm och arbeta deltid på 60%. Om tjänsten: Det här är en perfekt möjlighet för dig som vill kombinera arbete med studier, annan sysselsättning eller helt enkelt söker ett deltidsjobb med fasta kvällstider. Som säljare hos oss kommer du att: - Utveckla dina förmågor inom försäljning och kundrelationer. - Representera marknadsledande varumärken. - Bidra till framgångsrika projekt i en stimulerande arbetsmiljö. Vi erbjuder dig: - Ett introduktionsprogram och löpande utbildning som stödjer din framgång. - Möjlighet att jobba i en innovativ och stöttande arbetsmiljö. - Konkurrenskraftiga villkor med en grundlön och provision utan tak. - En dynamisk arbetsplats där din utveckling står i fokus. - En kultur som uppmuntrar tillväxt och belönar prestation. - Möjligheter att klättra inom företaget och ta din karriär till nästa nivå. - En stark gemenskap med kollegor som stöttar, inspirerar och firar framgång tillsammans. Det spelar ingen roll om du är ny i arbetslivet eller redan har erfarenhet – vi tror att din motivation och inställning är det viktigaste för att lyckas hos oss! Vi söker dig som: - Är kommunikativ, resultatinriktad och motiveras av att nå höga mål. - Har ett positivt driv och älskar att bygga relationer. - Är redo att ta ansvar för din utveckling och se möjligheterna i varje utmaning. - Vill arbeta deltid och trivs med fasta kvällstider. Ansökan: Letar du efter ett deltidsjobb där du kan utvecklas och arbeta i en motiverande miljö? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team på Konnect! Vi är stolta över att vara det föredragna valet för Sveriges mest framstående varumärken. Med över ett decennium av erfarenhet inom kundhantering har vi inte bara etablerat oss som branschledande utan även byggt upp pålitliga partnerskap vid vår sida. Vår arbetsplats präglas av prestigelöshet och högt i tak. Vi strävar ständigt efter att överträffa kundens förväntningar och skapar en miljö där varje interaktion ses som en möjlighet att leverera exceptionell service. Genom att vara flexibla och kontinuerligt anpassa oss till kundernas behov, fortsätter vi att skapa meningsfulla och långsiktiga relationer.

6 februari 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Psykolog till Kry vårdcentral Vallentuna

Om vårdcentralen Kry Vårdcentral i Vallentuna ligger i nya fräscha lokaler i Vallentuna centrum. Vårdcentralen består av ett team på 20 medarbetare som ansvarar för ca 8 200 listade patienter. Vårdcentralen är en välfungerande vårdcentral med en familjär och lärande miljö där medarbetarna tillsammans arbetar för våra patienter. På vårdcentralen har vi ett stort fokus på gott bemötande, god tillgänglighet och att arbeta hälsofrämjande. Vill du vara med på vårdcentralen och Krys fortsatta redan inom digi-fysisk vård? Sök tjänsten som psykolog hos oss! Om rollen I rollen som psykolog har du en central roll i de sedvanliga uppgifterna på mottagningen där du får möjlighet att möta många olika patienter. Du får arbeta både på vår fysiska vårdcentral samt till viss del digitalt. Arbetet innefattar bedömning, rådgivning och behandling. Du får möjlighet att kompetensutveckla dig själv samt vara med på resan att utveckla och förändra primärvården. Vårdcentralen lägger stor vikt vid att arbeta nära patienten, med kontinuitet och med ett nära samarbete mellan olika professioner, uppnå bästa möjliga vård. Kvalifikationer & egenskaper Legitimerad psykolog med KBT-inriktning. Erfarenhet inom svensk primärvård, psykiatri eller företagshälsovård. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Goda tekniska kunskaper. Du arbetar evidensbaserat, är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten först. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd mot både kollegor och patienter Vi erbjuder dig Möjlighet att jobba utifrån vår unika Kry-modell bland annat skapad för att öka tillgängligheten för våra patienter. En vårdcentral med stort fokus på service, som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Förmånligt erbjudande för besök i Kry-appen. Involvering i det medicinska planeringsarbetet för vårdcentralen inom nya verktyg, processer samt rutiner och riktlinjer. En möjlighet att bidra till kontinuerlig utveckling av Krys digitala och fysiska vård. Kollegor över hela landet som samarbetar och utbyter erfarenheter kring metoder och medicinska fall. Introduktionsdagar, digitala utbildningsveckor med varierande föreläsningar kopplat till vården samt till specifika lanseringar. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar. Om Kry Kry lanserades 2015 och driver både digital och fysisk sjukvård i Sverige, Norge, Frankrike och Storbritannien. Kry är Sveriges tredje största vårdgivare och har 72 mottagningar runt om i landet som integreras med den digitala vården. Detta möjliggör hög kvalitet, tillgänglighet och kontinuitet. Kry levererar över 200 000 konsultationer per månad. Kry har aldrig och kommer aldrig att vara ett vanligt vårdbolag. Vår primärvård bygger på enkla grundprinciper: Det ska vara enkelt att komma åt vården. Vården ska vara kostnadseffektiv. Vår medicinska kvalitet och personalens arbetsmiljö ska vara i absolut toppklass. Vården ska styras och designas av kliniker som förstår sjukvård på djupet. Praktisk information Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: Ca 60 %,(finns ävenmöjlighet att arbeta på annan vc 20% utöver 60% om intresse).Anställning: Tillsvidareanställning (med inledande provanställning 6 mån).Arbetstider: Vardagar, dagtid.Plats: Vallentuna. Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected] Notera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.

31 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025