Lediga deltidsjobb i Vänersborg
Det finns totalt 11 lediga deltidsjobb att söka i Vänersborg
Kostenheten är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen. Inom Kostenheten finns välutbildad och engagerad personal som arbetar för att servera god, näringsriktig och varierad mat till kommunens grundskolor, förskolor och kommunens vård- och omsorgsenheter samt gymnasieskolan. Sammanlagt är vi ca 125 medarbetare. En måltid har flera syften; den ska uppfylla våra behov av näring och njutning men även det sociala umgänget kring måltiden är viktigt. Kostenheten arbetar för att maten ska vara av god kvalitet, vara varierad och att gästen får ett trevligt bemötande och kan äta i en trevlig miljö. Inom kostenheten finns 6 tillagningskök och 14 mottagningskök som tillhör skolor och 17 tillagningskök och 8 mottagningskök som tillhör förskolor. Inom äldreomsorgen finns det 2 tillagningskök. Vill du jobba i ett kök med fokus på matlagning från grunden? Då är denna tjänsten något för dig! Mål att arbeta emot - Kostenheten arbetar för att maten ska vara av god kvalitet, vara varierad och att gästen får ett trevligt bemötande. - Tillgodose våra kunders krav och önskemål på avtalade tjänster. Vår målgrupp är äldreomsorg, skola och förskola. - Vi arbetar för att måltiderna ska vara säkra, hållbara och klimatsmarta. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten - Man kommer att vara verksam och arbeta i alla delar av köket - Tillaga och servera måltider, normalkost samt individanpassade måltider - Delaktighet i produktion- och inköpsplanering, e-handel - Varumottagning - Utföra och dokumentera enhetens egenkontroll - I det dagliga arbetet ska du bidra till att riktlinjer följs och uppsatta mål nås. Du ingår i team som samarbetar och hjälper varandra med de arbetsuppgifter som finns i ett kök - Jobba i Kostdatasystem Kvalifikationer: Du ska ha genomgått gymnasiets restaurang- och livsmedelsprogram eller vuxenutbildning som bedöms likvärdig. Alternativt ha genomgått en validering (eller gesällbrev) som kan verifiera kunskaper motsvarande ovanstående. Du ska ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt datavana. Kunskaper inom specialkoster är meriterande. Arbetslivserfarenhet som behövs för arbetet - Erfarenhet som kock i storkök. Personliga egenskaper - Flexibel - Självgående - Mål- och resultatorienterad - Initiativtagande - Samarbetsförmåga - Serviceinriktad - Bra på muntlig kommunikation - Tydlig - Helhetssyn - Strukturerad - Kvalitetsmedveten - Problemlösande analysförmåga Villkor Innan anställning som kock krävs registerutdrag enligt skollagen (2010:800). Du begär en registerkontroll på polisen.se som sedan visas innan anställning sker. Vikariat till och med 5/6-2026, möjlighet till förlängning. Semestertjänst Successionstjänst kan komma att bli aktuellt. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kunder i Vänersborg. Det handlar om timanställning vid behov under sommaren, vilket innebär att du arbetar när ordinarie personal är frånvarande. Därför söker vi dig som är flexibel och kan arbeta med kort varsel. Arbetspassen är fördelade enligt följande tider – både på vardagar och helger: Kl. 09:00–19:00 Kl. 19:00–09:00 (med väntetid under natten) Vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktionen så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 50-årsåldern som använder rullstol. Som personlig assistent kommer du att stötta henne i det dagliga livet – allt från hushållssysslor och matlagning till personlig hygien och fritidsaktiviteter. Hjälpmedel, såsom mobil lyft, finns i hemmet för förflyttning. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker efter dig som är ansvarsfull, pålitlig och lyhörd för kundens behov. Eftersom arbetet som personlig assistent ställer höga krav på att du är handlingskraftig, så behöver du vara trygg i dig själv samt kunna ta egna initiativ. Arbetet kan vara både fysiskt krävande och intensivt, så vi söker dig som har god fysisk hälsa och ser en utmaning som något inspirerande. Tidigare erfarenheter inom vård och omsorg är meriterande, men störst betydelse har dina personliga egenskaper, då personkemin mellan dig och kunden är avgörande för en god assistans. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Beskrivning Ankargatan 2, LSS Gruppbostad för vuxna. Vi söker dig som varje dag vill använda din förmåga att kommunicera tydligt och pedagogiskt och som gillar en vardag, där du får använda din förmåga att lyssna in, reflektera och ge rätt insatser för att göra livet värdefullt för andra människor. Vi har fokus på hållbarhet, kvalité och gemenskap! På socialförvaltningen upplever du trygghet och tillit genom att vi har kompetens och engagemang. Förvaltningen ska alltid präglas av respekt, omtanke och dialog. För oss är relationer en framgångsfaktor. Det gör Vänersborgs kommun attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet! På flera av våra tjänster erbjuds du som en förmån förkortad arbetstid i förhållande till de centrala kollektivavtalen. Kontakta gärna rekryterande chef om du vill veta vad som gäller på just denna tjänst. Arbetsuppgifter Tillsammans med enhetschef, verksamhetsledare, stödpedagog och kollegor arbetar du som stödassistent i enlighet med de mål och riktlinjer som finns för verksamheten. Du skall ha en god samarbetsförmåga, vara lyhörd och prestigelös, samt förstå vikten av samsyn kring personen där vi lyckas som grupp fast i en självständig arbetsuppgift. Du ska utifrån varje persons behov ge stöd i den enskildes vardag genom tydliggörande pedagogik, AKK och arbeta i enlighet med befintliga genomförandeplaner och rutiner. Vi jobbar utifrån lågaffektivt bemötande. Stödet kan röra alla delar som hör livet till t.ex. kommunikation, bemötande, matlagning, dusch, tvätt, städ och olika aktiviteter osv. Samverkan internt och externt runt den enskilde utgör en del av arbetet, vilket ställer krav på en god samarbetsförmåga och att följa gällande rutiner. Det ingår att upprätta social dokumentation och genomförandeplaner, ett gott samarbete med anhöriga vill vi lägga stor vikt på, samt företrädare och andra professioner som ingår i uppdraget. Omvärldsbevakning, kartläggningar, evidensbaserade metoder och uppföljningar, ingår i arbetet. Du kommer att delta på aktiviteter såsom bad, promenader och så vidare. I arbetet ingår även att arbeta i grannhuset Ankargatan 4 vid behov. Kvalifikationer Du ska ha erfarenhet av arbete med och kunskap om personer med intellektuella och/eller psykiska funktionsnedsättningar samt personer inom autismspektrumtillstånd. Tydliggörande pedagogik samt AKK är ett krav. Vi förutsätter att du har en positiv människosyn, är flexibel och lyhörd samt har förmåga att arbeta både enskilt och i grupp. Erfarenhet inom psykiatri samt vana av utåtagerande. Du har tålamod och kan anpassa bemötande och kommunikation utifrån behov hos personen och förstår vikten av detaljer och att ligga steget före. Du har kunskap i att kommunicera med anhöriga samt andra aktörer i vardagen. Du har goda kunskaper om att skriva social dokumentation, arbetet kan innebära att ha rollen som kontaktperson. Du ska ha genomgått Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och Fritidsprogrammet med inriktning social verksamhet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Schemalagd arbetstid, vilket innebär dag, kväll och helg. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Krav på B-körkort, att du aktivt kör bil samt cykelvana. Du bör vara simkunnig, då det förekommer bad. När du söker tjänst inom socialförvaltningen får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst. Rekrytering kan komma att påbörjas under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. Villkor Vikariat t o m 2026-01-31 med tillträde 2025-09-01. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Funktionen för fisk är en del av Länsstyrelsens Natur- och vattenavdelning. På Funktionen för fisk arbetar vi långsiktigt för hållbara fiskbestånd och för ett långsiktigt hållbart fiske i både inlandsvatten och i havet. Detta bland annat genom att fördela ekonomiska stöd till fiskevården och kalkningsverksamheten, förvalta fiskevårdsområden, bedriva fisketillsyn, bevaka fiskets intressen i samhällsplaneringen, pröva ansökningar om tillstånd och dispenser enligt fiskerilagstiftningen samt skydda och bevara hotade arter i vatten. Funktionen deltar även i olika projekt knutna till vatten och fisk. I tillägg bistår Funktionen för fisk även andra avdelningar och enheter inom myndigheten i olika projekt och i arbetet med att fördela bidrag och EU-stöd inom vattenområdet och fiskerinäringen. Arbetsuppgifter I uppdraget ingår att bedriva landbaserad- såväl som båtburen fisketillsyn på allmänt vatten inom länet samt att bistå Länsstyrelsen eller annan myndighet vid behov. Det ingår också att sprida allmän information om gällande fiskeregler och att bistå Länsstyrelsen eller annan fiskekontrollerande myndighet vid särskilda insatser. Uppdraget omfattar även att delta i tillfälliga projekt inom Länsstyrelsen med inriktning mot exempelvis draggning av förlorade redskap, provfisken, provtagning av miljögifter i fisk med mera. Arbetet som fisketillsynsman utförs i huvudsak i fält och utgår från Vänersborg eller Mariestad. Anställningen styrs av verksamhetens behov under en ramtid på två år. Det innebär att du kommer att erbjudas arbetstillfällen när behov finns. Varje arbetstillfälle är en enskild anställning som du har rätt att tacka ja eller nej till. Du är alltså endast anställd under de dagar du har tackat ja till arbete. Placeringsort: Vänersborg eller Mariestad Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser till och från utgångspunkten för tillsyns- eller projektarbetet. Kvalifikationer Krav: - Du har erfarenhet av arbete inom yrkesfiske - Du har minst 5 års erfarenhet av att bedriva fisketillsyn enligt Fiskelagen på allmänt vatten i Länsstyrelsens regi - Du har god sjövana och god vana vid att framföra båt - Du har relevant båtförarutbildning - Du har relevant och aktuell utbildning med förordnande inom fisketillsyn - Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift - Lokal kunskap om Vänern med dess omgivningar - B-körkort Meriterande: - Kunskap om fiskerätt och vattenförvaltning Personliga egenskaper: Som person är du strukturerad och kan självständigt planera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Din förmåga att analysera information är god och du utför ditt arbete med stort ansvarstagande och noggrannhet. Du har en positiv attityd, är lyhörd och engagerad. Du har mycket god förmåga att skapa och utveckla goda relationer då arbetsuppgifterna präglas av internt samarbete och extern samverkan. Du tar egna initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Bra att veta Anställningsform: Tidsbegränsad anställning under en ramtid på två år. Omfattning: Varierande tjänstgöringsgrad och arbetstider. Dagtid, vid behov. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Du som har skyddade personuppgifter postar din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en engagerad personlig assistent till vår kund i Vänersborg. Tjänsten är på 30%, där möjligheten till att arbeta mer kommer att finnas. Arbetat kommer främst vara förlagt på vardagskvällar men du kommer även arbeta en helg i månaden. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15:00 - 21:00 vardagskvällar Kl. 10:00 - 16:00 helger Tillträde och introduktion sker enligt överenskommelse. OM KUNDEN Kunden är en social tjej i 20-årsåldern som bor tillsammans med sin familj. Hon har epilepsi, autism, ADHD och en intellektuell funktionsnedsättning. Hennes verbala språk är begränsat, och hon kan inte uttrycka sig i fullständiga meningar, men vid konkreta frågor svarar hon ofta kortfattat. Vid längre promenader använder hon rullstol som hjälpmedel. Vår kund behöver stöd i större delen av vardagen och arbetsuppgifterna för dig som assistent kan exempelvis vara: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien och vid av- och påklädning Vår kund är en aktiv person som uppskattar både natur och små utflykter i vardagen. Hon trivs med att tillbringa tid utomhus och tar gärna en promenad, spelar fotboll eller grillar korv i skogen. Små utflykter till stan för att besöka biblioteket, handla eller äta lunch är även det något som hon värdesätter. Hon har också ett stort intresse för musik och sång. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har lätt för att behålla lugnet i olika situationer samt kan vara flexibel i ditt arbetssätt. Din drivkraft och initiativförmåga gör att du alltid ligger steget före, och vi uppskattar även om du kan bjuda på dig själv och bidra till en varm och positiv arbetsmiljö. Vi värderar personlig lämplighet högt i vår rekryteringsprocess, då vi ser att rätt attityd och personlighet är nyckeln till ett bra samarbete med kunden. KRAV Tål klor och är simkunnig Rökfri B-körkort Har goda kunskaper i Svenska tal och skrift MERITER Tidigare arbetslivserfarenhet från vården, som personlig assistent eller motsvarande Erfarenhet av att arbeta med epilepsi Sysselsättningsgrad: 30% med en möjlighet till att arbeta mer. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Semestervikariat med chans till förlängd anställning. 2-6 timmar per dag måndag till fredag. lördagar kan före komma. 25-75% anställning Du skall: Ha ett Körkort. Vara bosatt i staden/orten. Vänersborg/ trollhättan Mejla in foto, meritlista i form av vilka utbildningar och tidigare arbetsplatser. De ansökningar som inte är kompletta kommer ej att granskas. Tjänsten innebär att utföra daglig lokalvård som att torka golv, städa toaletter, lunch rum, kontor, putsa fönster, stor städning, hemstäd, flyttstäd, kontorsstädning, butiksstädning, trappstädning m.m. hos våra kunder. Tristar Clean AB Erbjuder kundunika lösningar för alla branscher. Familjeägt företag med huvudkontoret i Vänersborg ca 100 anställda med kunder i hela södra Sverige. Från Västerås till Malmö. Tjänster vi erbjuder: hemstäd, flyttstäd, företagsstäd, golvård, fönsterputs, frukt och material leveranser, uthyrning av entrémattor och kaffe maskiner. Vill du läsa mer om oss gå till: http://www.tristarab.se Söker ansvarsfulla medarbetare som lokalvårdare. Du är en gladlynt person som tycker om att städa och hålla ordning. Är noggrann, engagerad, lyhörd, ärlig samt har en hög servicenivå och stor ansvarskänsla. Du har blick för kvalitet och lätt för att kommunicera. Arbetet kan kräva högt tempo, varför du bör vara stresstålig, tycka om att arbeta självständigt, kunna planera, och ej vara rädd för förändringar i dagens arbete. Du ser möjligheter istället för problem. För att kunna läsa och förstå arbetsinstruktioner, säkerhetsdatablad samt kommunicera med våra kunder, skall du ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. SRY- el PRYL utbildning ses som en merit. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende och serviceboende. Besök gärna vår hemsida www.oc.se Vi söker dig, med ett genuint intresse för människor och hjärtat på rätt plats. Du är positiv och har ett glatt humör med stor empati. Du sätter alltid kunden i fokus. Är lyhörd för kundens önskemål och förstår vikten av att respektera kundens hem, som även är arbetsplatsen. Du är pålitlig och ärlig, och vill utföra ditt arbete så noggrant som möjligt då du lägger stor vikt vid att alltid göra ditt bästa. Vi söker nu assistenter till vår kund i Vänersborg. Kunden har en CP-skada samt en utvecklingsstörning. Kunden har olika hjälpmedel i hemmet för att förflytta sig men även för kommunikation. Tjänsten är på deltid och arbetstiderna varierar under dygnet. Mer information om kund och arbetstider ges under intervjutillfälle. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personlig assistans sedan tidigare, men viktigast är personkemin. För våra kunders säkerhet samt vår egen tar vi registerutdrag på samtliga personer vi anställer. Du kan beställa ditt redan idag från polisens hemsida och utdraget heter "kontrollera egna uppgifter".
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag är en glad och positiv norrländska, 70 plus och bosatt på landet i Sollebrunn med min make. Några av mina intressen är färg, form, design, sport, film och hundar. Jag drabbades tidigt i livet av polio och lever idag med dess följdsjukdomar. Jag är beroende av respirator dygnet runt då jag inte har någon egen andning. Omfattning Arbetspassen är 12 timmar och tiderna är 08–20 och 20–08 vaken natt. Tjänsten innefattar både vardag och helg. Vi söker nu någon som vill jobba dagtid 08-20. Viss del av semestern tillbringar vi på kusten och under veckorna 26–31 behöver du kunna arbeta därifrån. Du behöver också kunna vara tillgänglig i god tid före v.26 för att genomföra din upplärning hemma hos mig, inför sommarens arbete i Grundsund. Till hösten finns det möjlighet att fortsätta som timvikarie för inhopp vid ordinarie personals frånvaro såsom sjukdom och semester och då i mitt ordinarie hem utanför Sollebrunn. Vem är du som söker? Du som söker är kvinna gärna med lite erfarenhet av livet, du ska vara självgående och ha lätt för att ta egna initiativ då du jobbar ensam. Viss dubbelassistans finns och används vid läkarbesök mm. Du ska även vara lyhörd, trygg och stabil. Rök- och snus-fri under arbetstiderna. Körkort och egen bil krävs då det inte finns passande kommunikation. Då upplärning sker på plats behövs ingen erfarenhet inom yrket, men det är meriterande. Då arbetet innebär integritetsnära arbetsuppgifter söker jag enbart kvinnliga assistenter. Språkkunskaper: Svenska Körkort: Körkort och bil krävs då kollektivtrafik är begränsad i området. Ansök omgående då rekrytering sker fortlöpande. Tillträde efter överenskommelse. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Rasta Brålanda är en anläggning som ingår i den välkända Rasta kedjan med 30 mötesplatser runt om i Sverige där vi driver Restaurang, butik & hotellverksamhet. Här på Rasta Brålanda har vi en restaurang med fokus på svensk husmanskost samt en välsorterad trafik butik som drivs under varumärket OKQ8. ArbetsbeskrivningVill du ha ett roligt sommarjobb på en bensinstation med mycket variation? Vi söker just nu dig som vill arbeta hos oss sommaren 2025! Rollen innebär en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina färdigheter inom flera områden – från kassahantering till butikshantering och kundservice. Vi kan erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena stunden jobbar du med merförsäljning i kassan, för att snabbt skifta till att servera mat, fylla på med varor eller så ser du till att stationen är ren och fräsch. För oss är alla uppgifter lika viktiga, och vi hjälps åt att genomföra dem med högsta kvalitet. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder genom service i världsklass. Arbetsuppgifter Rollen som Säljare innebär primärt kassatjänst vilket innefattar servering av fastfood och försäljning av vårat breda sortiment utav varor. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en bensin/servicestation såsom städning, uppfyllning i butik m.m. Kvalifikationer och Erfarenhet Serviceinriktad inställning – Förmåga att ge kunder ett trevligt bemötande och bra service. Flexibilitet & stresstålighet – Kunna hantera snabba situationer och variera mellan arbetsuppgifter. Erfarenhet av försäljning – Merförsäljning och hantering av kampanjer och erbjudanden. Ansvarstagande & självständig – Kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Arbetstid och FörmånerAnställningsform: Säsongsanställning. Arbetstid: Varierande timmar, inklusive helger och kvällar. Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Förmåner: Möjligheter till personlig utveckling och att bli en del av ett passionerat team. AnsökningsprocessSök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig. För frågor eller mer information om rollen, kontakta
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag är en glad och positiv norrländska, 70 plus och bosatt på landet i Sollebrunn med min make. Några av mina intressen är färg, form, design, sport, film och hundar. Jag drabbades tidigt i livet av polio och lever idag med dess följdsjukdomar. Jag är beroende av respirator dygnet runt då jag inte har någon egen andning. Omfattning Arbetspassen är 12 timmar och tiderna är 08–20 och 20–08 vaken natt. Tjänsten innefattar både vardag och helg. Vi söker nu någon som vill jobba dagtid 08-20. Viss del av semestern tillbringar vi på kusten och under veckorna 26–31 behöver du kunna arbeta därifrån. Du behöver också kunna vara tillgänglig i god tid före v.26 för att genomföra din upplärning hemma hos mig, inför sommarens arbete i Grundsund. Till hösten finns det möjlighet att fortsätta som timvikarie för inhopp vid ordinarie personals frånvaro såsom sjukdom och semester och då i mitt ordinarie hem utanför Sollebrunn. Vem är du som söker? Du som söker är kvinna gärna med lite erfarenhet av livet, du ska vara självgående och ha lätt för att ta egna initiativ då du jobbar ensam. Viss dubbelassistans finns och används vid läkarbesök mm. Du ska även vara lyhörd, trygg och stabil. Rök- och snus-fri under arbetstiderna. Körkort och egen bil krävs då det inte finns passande kommunikation. Då upplärning sker på plats behövs ingen erfarenhet inom yrket, men det är meriterande. Då arbetet innebär integritetsnära arbetsuppgifter söker jag enbart kvinnliga assistenter. Språkkunskaper: Svenska Körkort: Körkort och bil krävs då kollektivtrafik är begränsad i området. Ansök omgående då rekrytering sker fortlöpande. Tillträde efter överenskommelse. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 11 jobb