Lediga deltidsjobb i Vänersborg
Det finns totalt 23 lediga deltidsjobb att söka i Vänersborg
Beskrivning Hemtjänst Brålanda söker engagerade undersköterskor som tillsammans med oss vill arbeta för att skapa en hemtjänst med hög kvalitet. Förvaltningen ska präglas av respekt, omtanke och dialog, för oss är relationen viktig! Hemtjänsten är idag uppdelad i flera olika hemtjänstgrupper över hela Vänersborg, de olika enheterna bildar tillsammans en helhet. Hemtjänst Brålanda är fördelad på två grupper med två gruppledare och två chefer, som tillsammans arbetar i ett gemensamt kluster. Gemensamt arbetar vi för en sammanhållen hemtjänst i Brålanda som har fått ett mycket bra resultat i Socialstyrelsens brukarenkät. Ditt arbete schemaläggs löpande med 8 veckors intervall. För ett hållbart arbetsliv kan du genom önskemål vara med och påverkar ditt schema. Du har rätt till heltid och 11 timmars nattvila i schemat. Du har schemalagd arbetstid, vilket innebär dag, kväll och varannan helg. Vi söker undersköterskor både för tillsvidareanställning och vikariat. Arbetsuppgifter Som undersköterska i hemtjänst ingår du i det dagliga arbetet på enheten. Du arbetar utifrån Socialtjänstlagen 4 kap 1 § och vårt mål är att stärka eller att ge möjligheter för brukaren att kunna leva ett självständigt liv. Arbetsuppgifterna är varierande och kan även vara komplexa utifrån brukarens behov. Som undersköterska i hemtjänst arbetar du med sedvanliga arbetsuppgifter inom vård och omsorg. Du kommer att arbeta nära brukaren med omvårdnadsuppgifter och vara ett stöd i vardagen. Vårt uppdrag är att stärka brukarens möjligheter till att leva ett självständigt liv utifrån brukarens egna resurser förmågor och behov samt värna om värdegrundens intentioner. I din yrkesroll ingår även att utföra delegerade hälso-och sjukvårdsuppgifter, ingå i ett kontakteam kring brukaren, skriva- och uppdatera genomförandeplaner, ombudsroller så som Senior Alert och omplanerare på helg, social dokumentation samt att bidra till verksamhetens utveckling. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som "Fast omsorgskontakt". Vi arbetar i olika digitala system för att underlätta och säkerställa god kvalité i arbetsuppgifterna. Vårt planering- och dokumentationssystem är LifeCare Planering och LifeCare mobil omsorg (LMO). Vi har MCSS för signering av delegerade HSL-uppgifter samt digitala lås och läkemedelsskåp hemma hos vårdtagarna. Serviceinsatser såsom, städ, tvätt och inköp utförs av extern aktör, vilket innebär att du som undersköterska kan fokusera mer på att utföra omvårdnadsinsatser. Eftersom vi arbetar i ordinärt boende kan du få arbeta i hem där det finns pälsdjur. Kvalifikationer Du ska ha en positiv människosyn, vara lugn och trygg i dig själv samt ha en god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du ska även ha förmåga att kunna bygga relationer med andra människor, vara flexibel, ha ett gott bemötande, lätt för att samarbeta samt vara lyhörd för vårdtagarens behov. Du behöver kunna behärska svenska språket i tal och skrift samt ha grundläggande teknisk kunskap såsom att hantera mobiltelefon, appar samt dator. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har läst Vård- och omsorgsprogrammet och vi ser gärna att du har flera års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Vid anställning kommer du få uppvisa bevis om rätt att använda yrkestiteln "Undersköterska". B-körkort samt cykelvana är ett krav. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan! När du söker tjänst inom Socialförvaltningens verksamheter får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .
Gryning är ett kommunalt bolag med samhällsengagemang. Vi erbjuder HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Våra fantastiska medarbetare gör varje dag skillnad för de barn, ungdomar, familjer och vuxna som vi stöttar. Vi finns i hela Västra Götaland och spänner över en rad olika verksamheter - här finns många möjligheter att hitta något som passar dig. Besök gärna vår hemsida www.gryning.se om du vill veta mer om våra enheter och deras målgrupper. Kanske har vi ett sommarjobb som passar just dig? Vi erbjuder sommarjobb som passar dig som studerar eller på timmar för dig som kanske har slutat arbeta men vill bidra med engagemang och skapa positiv förändring i någons liv? ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten? Beroende på din utbildningsbakgrund och tidigare erfarenhet kan det vara aktuellt med olika roller hos oss. Gemensamt för dem är att du i ditt arbete fungerar som ett stöd för våra klienter i deras vardagliga rutiner, du skapar trygghet och stabilitet och arbetar i nära samarbete med dina kollegor. Om du har en akademisk examen ingår även att arbeta med behandlings- och utredningsarbete. Vårt arbete sker på uppdrag av socialtjänsten och i nära samarbete med det nätverk som våra klienter har runt sig. Vi har verksamhet dygnet runt vilket innebär att du kommer att arbeta på schema med oregelbundna arbetstider. KVALIFIKATIONER Vem är Du? Vi söker dig som har pågående högskoleutbildning eller annan lämplig relevant gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Du har en psykisk robusthet och förmåga att skapa trygghet och förutsägbarhet. Du kan arbeta såväl självständigt som i team är lyhörd samt trygg i dig själv och har lätt för att skapa relationer till andra människor. Då resor kan förekomma i arbetet är körkort ett krav. ÖVRIGT Vi erbjuder • Engagerade kollegor i en dynamisk och kreativ miljö • Ett utmanande arbete där du lär dig något nytt varje dag • En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet • En möjlighet att skaffa viktig erfarenhet och växa i din nya eller kommande yrkesroll Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn!Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 5, 2025 Vi erbjuder 4 kurser per år, två under vårterminen och två under höstterminen Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu en personlig assistent för arbete hos vår kund i Vänersborg. Tjänsten är ett vikariat på minst 50 %, med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är cirka 20 timmar per vecka, och förläggs mellan kl. 08:00-21:00, både vardagar och helger. Arbetet utförs både i hemmiljö och på skola. Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan påbörja introduktionomgående. OM KUNDEN Kunden är en tjej på 13 år som bor i Vänersborg med sin familj. Hon har inget tal utan kommunicerar via kroppsspråk samt tecken som stöd. Hon kan gå själv och använder rullstol när det behövs. Vidare har hon PEG och ett stort omvårdnadsbehov. Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa henne med de vardagliga momenten såsom exempelvis personlig hygien, blöjbyten, av- och påklädning, matning och medicinering. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som kan följa kundens rutiner och schema. Det är viktigt att du är stresstålig, bestämd och kan sätta gränser. Du behöver även vara pedagogisk, flexibel, närvarande och ansvarsfull. Kunden ser gärna kvinnliga sökande och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Tala god svenska Ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret MERITERANDE Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av arbete med barn som har funktionsnedsättning Erfarenhet av epilepsi, PEG, medicinering samt tecken som stöd Utbildad undersköterska, pedagog eller liknande Erfarenhet av positivt beteendestöd (PBS) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 1 och 5 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-3 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Vi på Toppfrys är stolta över att vara certifierade enligt IP Sigill Frukt & Grönt + Klimatcertifiering + FSA. Vi söker nu en internrevisor som ska utföra revisioner ute hos våra odlare. En del av revisionerna kommer utföras ihop med en extern revisor från Kiwa. Tjänsten innebär följande: Granska checklistor Planera in revisioner med våra odlare Utföra revisionerna Följa upp och samla in korrigerande åtgärder Krav: B-körkort Revisionsutbildning om principerna för revision och revisionsteknik (2 dagar) Ha erfarenhet av att utföra revisioner inom växtodling Ha relevant högskoleutbildning (ex. agronom/lantmästare) och 1 års praktik inom primärproduktion alternativt behörighet för högskolestudier och 5 års praktisk erfarenhet från primärproduktion (ex. djuruppfödning eller trädgårdsodling) Utbildning inom HACCP (1 dag) Utbildning i livsmedelshygien (1 dag) Godkänd behörighetsutbildning för användning av växtskyddsmedel Du är välkommen med din ansökan, via Toppfrys AB Web sida: https://forms.office.com/e/NmZPALXtey Rekrytering sker löpande. Vi tar ej emot besök eller spontanansökningar på fabriken. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Frågor om tjänsterna besvaras av HR-chef. Vi behandlar alltid dina personuppgifter enligt gällande lagstiftning. Genom att skicka formuläret godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Toppfrys gällande integritetspolicy.
Beskrivning Hemtjänst Centrum 7och 8 söker nya kollegor. Vi kommer erbjuda både vikariat och/eller tillsvidareanställning. Arbetsgruppen består av erfarna undersköterskor och vårdbiträden och vi söker dig som tillsammans med oss vill arbeta för att skapa en hemtjänst med hög kvalitet. Vi arbetar för att arbetsplatsen ska präglas av respekt, omtanke och dialog, för oss är relationen viktig! Ett bra bemötande till varandra som kollegor är något vi värdesätter högt. Hemtjänsten är idag uppdelad i flera olika hemtjänstgrupper över hela Vänersborg, de olika enheterna bildar tillsammans en helhet. Hemtjänst Centrum 7 samarbetar med Centrum 8 som utgår från samma lokal och vi arbetar tillsammans i ett gemensamt kluster mot brukare som bor i Frändefors/Blåsut. varför körkort är ett krav. Ditt arbete schemaläggs löpande med 8 veckors intervall. För ett hållbart arbetsliv kan du genom önskemål vara med och påverkar ditt schema. Du har rätt till 11 timmars nattvila i schemat. Du har schemalagd arbetstid, vilket innebär dag, kväll och varannan helg. Arbetsuppgifter Som undersköterska i hemtjänst ingår du i det dagliga arbetet på enheten. Du arbetar utifrån Socialtjänstlagen 4 kap 1 § och vårt mål är att stärka eller att ge möjligheter för brukaren att kunna leva ett självständigt liv. Arbetsuppgifterna är varierande och kan även vara komplexa utifrån brukarens behov. Som undersköterska i hemtjänst arbetar du med sedvanliga arbetsuppgifter inom vård och omsorg. Du kommer att arbeta nära brukaren med omvårdnadsuppgifter och vara ett stöd i vardagen. Vårt uppdrag är att stärka brukarens möjligheter till att leva ett självständigt liv utifrån brukarens egna resurser förmågor och behov samt värna om värdegrundens intentioner. I din yrkesroll ingår även att utföra delegerade hälso-och sjukvårdsuppgifter, ingå i ett kontakteam kring brukaren, skriva och uppdatera genomförandeplaner, vara omplanerare på helg, social dokumentation samt att bidra till verksamhetens utveckling. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som "Fast omsorgskontakt". Vi arbetar i olika digitala system för att underlätta och säkerställa god kvalité i arbetsuppgifterna. Vårt planering- och dokumentationssystem är LifeCare Planering och LifeCare mobil omsorg (LMO). Vi har MCSS för signering av delegerade HSL-uppgifter samt digitala lås och läkemedelsskåp hemma hos vårdtagarna. Serviceinsatser såsom, städ, tvätt och inköp utförs av extern aktör, vilket innebär att du som undersköterska kan fokusera mer på att utföra omvårdnadsinsatser. Eftersom vi arbetar i ordinärt boende kan du få arbeta i hem där det finns pälsdjur. Kvalifikationer Du ska ha en positiv människosyn, vara lugn och trygg i dig själv samt ha en god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du ska även ha förmåga att kunna bygga relationer med andra människor, vara flexibel, ha ett gott bemötande, lätt för att samarbeta samt vara lyhörd för vårdtagarens behov. Du behöver kunna behärska svenska språket i tal och skrift samt ha grundläggande teknisk kunskap såsom att hantera mobiltelefon, appar samt dator. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har läst Vård- och omsorgsprogrammet och vi ser gärna att du har flera års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Vid anställning kommer du få uppvisa bevis om rätt att använda yrkestiteln "Undersköterska". B-körkort är ett krav. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan! När du söker tjänst inom Socialförvaltningens verksamheter får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .
Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. ARBETSUPPGIFTER Konsulentstödda jour- och familjehem Som konsulentstött jour- eller familjehem tar ni emot barn och ungdomar för en kortare eller längre tid. Ni får en ekonomisk ersättning som gör det möjligt för en vuxen att vara hemma på hel- eller deltid. Därutöver får ni kontinuerligt stöd av Grynings medarbetare och extern handledning, regelbunden fortbildning, tillhörighet i en grupp av andra jour- och familjehem och möjlighet till avlastning. Innan ni blir ett jour- eller familjehem inom Gryning genomgår ni en utredning. KVALIFIKATIONER Vem kan bli jour- eller familjehem? Ett jour- eller familjehem är en familj som vill öppna sin dörr och famn för någon annans barn. Familjesituationen är inte avgörande. Det som är viktigt är livserfarenhet, personlig mognad samt en trygg och stabil livssituation. Tidigare uppdrag eller erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar är meriterande. Det är en fördel om ni är 30 år eller äldre. Ni kan inte förekomma i polisens brotts- och misstankeregister, försäkringskassans register avseende längre sjukperioder eller kronofogdens register och det ska finnas ett ledigt, möblerat sovrum till det placerade barnet. En viktig uppgift är att stödja barnets relationer till sin biologiska familj. ÖVRIGT Ersättning och stöd Våra familjer erhåller en ekonomisk ersättning för uppdraget. Ersättningen utgörs av omkostnad, som ska täcka de utgifter för barnet samt arvode som är en ersättning för utfört arbete. Låter detta intressant? Kontakta Sofia Eriksson, familjehemskonsulent, för mer information. Urval och intervjuande sker löpande så välkommen med din ansökan redan i dag. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välkommen till Burger King! Vi söker dig som gillar omväxling, att arbeta i ett högt tempo och som vill vara en del av vårt härliga team! Hos oss finns möjlighet till allt från ett extrajobb till att göra en komplett karriär. Vi älskar att se våra medarbetare utvecklas och växa med oss. Ett arbete hos oss på Burger King innebär flexibla arbetstider vilket gör att det går utmärkt att kombinera med till exempel studier. Om du värderar service, kvalitet och team-work är detta jobbet för dig! Vill du utvecklas och få nya erfarenheter? Vill du ge våra gäster fantastisk service och servera riktigt grymma burgare? Vill du ha kul på jobbet med härliga kollegor? Nu har du chansen – sök jobbet idag! Sök jobbet nu direkt på endast några minuter. Ansökningsprocessen består endast av några snabba urvalsfrågor och tre korta frågor som skall besvaras via video. Vi värdesätter attityd och inställning framför arbetslivserfarenhet och meriter. Vi lägger därför stor vikt på videosvaren och värdesätter att du tar din tid för att besvara dessa. Lycka till!
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på en 80-90% tjänst. Arbetstidernaär förlagda till dagtid och kvällstidunder vardagar, samt varannanhelg. OM KUNDEN Vår kund är en 13-årig kille med glimten i ögat som bor med sin familj i Vänersborg. Han har cerebral pares, epilepsi och är rullstolsburen. Du som assistent hjälper honom med allt i hans vardag, från personlig hygien och förflyttningar till att spela tv-spel som är hans favoritsysselsättning. Utöver detta är du med honom i skolan under vardagar, därefter är arbetstiden förlagd hemma eller på diverse aktiviteter familjen hittar på tillsammans. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker vi dig med hjärtat på rätta stället. Du har nära till skratt, hög arbetsmoral, är initiativrik, ansvarstagande och tycker om att arbeta med människor. Personkemi är det som i slutänden väger tyngst. Som assistent i detta uppdrag bör du vara beredd på att manuella lyft förekommer. Både skolan, hemmet och bilen är anpassat för att tunga lyft ska undvikas, men det förekommer platser där lyft inte finns att tillgå.KRAV Körkort och tillgång till bil Ej allergisk mot pälsdjur då hund och katt finns i hemmet Behärska svenska språket väl i både tal och skrift Rökfri MERITER Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent Erfarenhet av epilepsi Erfarenhet av cerebral pares Sysselsättningsgrad:Ca 80-90%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 23 jobb