Lediga deltidsjobb i Växjö
Det finns totalt 110 lediga deltidsjobb att söka i Växjö
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Språk- och kompetenscenter ansvarar för mottagning av nyanlända elever, modersmålsundervisning och studiehandledning i Växjö kommun. Enheten har också ett kompetensuppdrag inom mottagande, kartläggning, studiehandledning. Vi söker dig som vill vara med i vårt team i SKC för studiehandledning. Som studiehandledare stödjer du eleverna i deras språk- och kunskapsutveckling med hjälp av modersmålet, samt verkar som en kulturell och språklig brygga. Det gör du bl.a. genom ett nära samarbete med elevens mentor och undervisande lärare ute på grundskolorna. Studiehandledningen kan ske före, under och efter lektionstillfället utifrån elevens och ämnets behov. Det innebär att du kommer att arbeta både i klass och enskilt med elev i samråd med ämneslärare. Tjänsten är förlagd på en grundskola inom Växjö kommun. Arbetet innebär samarbete med såväl elever, vårdnadshavare som skolpersonal. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning, gärna pedagogisk, och erfarenhet av studiehandledning. Egenskaper som samarbetsförmåga och flexibilitet är viktiga i detta uppdrag eftersom ditt arbete sker i nära samarbete med andra. Vi söker dig som: - har mycket goda kunskaper i studiehandledningsspråket i såväl tal som skrift, - har som lägst godkänt i svenska eller svenska som andraspråk 2 på gymnasienivå, - har god kännedom om svensk kultur och svenskt skolsystem, - är van vid att ta stort eget ansvar och kan arbeta självständigt, Tjänsten tillsätts under förutsättning av att erforderliga beslut tas. Tjänsten är en särskild visstidsanställning på 25 % med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Språk- och kompetenscenter (SKC) är en enhet med ansvar över utbildningsförvaltningens mottagande för nyanlända elever, studiehandledning och modersmålsundervisning. Arbetsuppgifterna består av undervisning enligt kursplan i ämnet modersmål, dokumentation samt bedömning och betygsättning. Undervisningen sker efter elevens ordinarie skoltid och på olika skolor inom Växjö kommun. Undervisningen kan också ges via fjärrundervisning. Som modersmålslärare ingår du i ett arbetslag som leds av en arbetslagsledare och bland annat planerar man tillsammans. Kollegialt lärande utgör också en viktig del i arbetslagsarbetet. Arbetslaget och mentor fungerar som ett stöd i ditt läraruppdrag. I tjänsten ingår även studiehandledning i franska. Studiehandledningen utförs på elevers hemskolor. Det går också att dela upp tjänsten i två tjänster och att endast söka modersmålstjänsten eller endast söka studiehandledningstjänsten. Studiehandledningstjänsten är ca 35-40%. Totalt sett är uppdragets omfattning 60%. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som: - är legitimerad modersmålslärare, men även du som saknar det men har en svensk eller utländsk pedagogisk utbildning riktad mot skolan är välkommen att söka. Det är ett krav att du har någon form av relevant pedagogisk utbildning - har erfarenhet av undervisning i svensk skola - har dokumenterat goda kunskaper i aktuellt språk - har god insikt i såväl svenska traditioner, seder, bruk och samhällsstruktur som de som finns i landet/länderna där språket talas - har datorvana och är van vid att hantera digitala lärverktyg som utgör en självklar del i din undervisning ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
ProCivitas har som ambition att vara Sveriges Bästa Gymnasieskola. Vi är en liten skola med ca 500 elever. Vi erbjuder programmen samhällsvetenskap, naturvetenskap och ekonomi samt nationell idrottsutbildning (NIU). Vi arbetar i en kreativ miljö och attraherar personal med driv och engagemang. Alla elever som börjar hos oss får en symbolisk guldbiljett till framtiden, en guldbiljett som vi tillsammans fyller med kunskaper, färdigheter och drivkrafter för att de ska kunna nå sina mål. En av våra styrkor är vår litenhet. Våra studiemotiverade elever väljer oss för att de söker en bra utbildning i en trygg miljö där de får utvecklas och där de blir sedda. Idag är vi ca 40 medarbetare på skolan. Det är viktigt för oss att ha medarbetare som trivs och som ständigt vill utveckla sig själva såväl som organisationen. Skolan har en stark koppling till näringsliv, samhället, universitet och idrottsliv. Läs mer på: www.procivitas.se Din utmaning Vi söker dig som är lärare i samhällskunskap / svenska. Arbetet ställer krav på att du har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som att samarbeta med andra. Som person är du ansvarstagande, förtroendeingivande och flexibel. Vi arbetar med kollegialt lärande för att utveckla verksamheten. Du kommer att undervisa, bedöma och betygsätta kurser i samhällskunskap och svenska. Arbetet ställer krav på att du har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som att samarbeta med andra. Vi erbjuder dig ProCivitas erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du blir en del av vår personalgrupp där kunskap och drivkraft står i fokus tillsammans med våra värdeord - professionalitet, engagemang och respekt. Undervisningen är på alla program. Du kommer att ingå i ett arbetslag med 6-7 kolleger som undervisar i flertalet ämnen. Anställningsform Tjänsten är visstid. Deltid ca 80% Din profil Du är utbildad gymnasielärare i samhällskunskap / svenska samt med erfarenhet av undervisning, bedömning och betygsättning på gymnasiet.
Är du specialist på upphandling och vill göra skillnad för framtidens HR-arbete? Nu letar vi efter en vass konsult på deltid som kan driva arbetet med att ta fram ett upphandlingsunderlag för ett helt nytt HR- och lönesystem. Här får du chansen att kombinera strategi, teknik och mänskliga värden i ett och samma uppdrag. Om uppdraget Du kommer att spela en central roll i ett samverkansprojekt, med fokus på en specifik organisations behovsanalys – och lägga grunden till ett hållbart och framtidssäkrat HR-system. Du förväntas ta fram kravspecifikation och upphandlingsunderlag som grund för en framtida upphandling. I den här rollen kommer du mer specifikt att: Göra en grundlig kartläggning av nuvarande systemstöd Identifiera funktioner som saknas och förbättringsområden Genomföra behovsanalys utifrån verksamhetens krav Säkerställa att lagar, förordningar och tekniska krav inkluderas i underlaget Det handlar om att forma lösningar för: Lön, bemanning, schemaläggning, rekrytering, referenstagning, kursadministration, vikariehantering, arbetsmiljö, rehabilitering, samtalsstrukturer, personalförmåner, organisationsträd och mycket mer Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet av kravställning och upphandlingsarbete för HR/lönesystem Är van vid att arbeta strukturerat med analys, dokumentation och behovsinsamling Har god kännedom om relevanta lagkrav och tekniska ramverk Gillar att samarbeta med olika intressenter – från HR till IT Uppdraget ger dig möjlighet att: Göra verklig skillnad i ett viktigt utvecklingsprojekt Arbeta i en organisation som satsar på hållbar HR och professionellt ledarskap Flexibilitet – med plats för egna initiativ Start: September och pågår fram till årsskiftet. Plats: Arbetet kan utföras remote, basen finns i Växjö. Uppdragets omfattning: Deltid på 50%. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Om tjänsten Som medarbetare i kassa och café får du sköta en mängd olika uppgifter, allt från att hjälpa våra kunder i kassalinjen, kundservice och café till att baka och beställa varor från olika leverantörer. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag. Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service. Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter! Om Dig Du som söker har en genuin känsla för service och har alltid kunden i fokus. Du är initiativtagande, flexibel, trivs i ett högt arbetstempo och lägger i en extra växel när det behövs. Du ser det som en självklarhet att arbeta effektivt, strukturerat och att hjälpa dina kollegor. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln och det är meriterande om du har erfarenhet från kassa och/eller caféarbete. Om du dessutom tycker att det är viktigt med ordning och reda kommer du att trivas hos oss. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet. Sista ansökningsdag: 2025.07.31 Arbetsplats/placering: Biltema Växjö Anställningsform: Vikariat Sysselsättningsgrad: Deltid, 30 timmar/veckan Lön: Enligt avtal Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: Ställföreträdande Varuhuschef, Jane Gadd, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker kontinuerligt efter kompetenta och drivna individer som vill arbeta inom omsorg. Passa därmed på att söka till oss för en chans till arbete med start nu alternativt till hösten. I Växjö med omnejd har vi kunder som letar efter personliga assistenter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis läkarbesök och inköp av livsmedel. Du hjälper kunden att leva ett så fullvärdigt liv som möjligt utifrån dennes förutsättningar. Lyft vid förflyttningar kan även förekomma, beroende av respektive kunds behov (oftast finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Om dig Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd och flexibel samt ansvarstagande. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till egen bil Flexibel att arbeta varierande arbetstider Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med enklare hantverkstjänster hos våra kunder i Växjö. Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter och hjälpa till att skapa trivsamma miljöer. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du kan också få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du i stället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och vill ta dig an olika projekt hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
När någon får stopp på vägen – då får vi upp farten. På Redgo Småland i Växjö söker vi nu dig som vill rycka ut när andra behöver hjälp som mest. Du har C-körkort, YKB och ett lugn i stressade situationer. Resten lär vi dig. Vill du bli en del av vårt bärgarteam på timmar, kvällar och helger? Vad innebär jobbet? Du jobbar med bilbärgning, vägassistans och transporter runt Växjö med omnejd. Ena dagen hjälper du en barnfamilj med punktering. Nästa dagen bogserar du en lastbil. Det är omväxlande, praktiskt och viktigt – varje uppdrag gör skillnad. Du kommer att: Köra tung bärgningsbil Rädda dagen för människor i knepiga lägen Samarbeta med SOS Alarm, räddningstjänst och polis Representera Redgo – med värme, trygghet och handlingskraft Vad krävs? För att söka behöver du ha: C-körkort YKB (yrkeskompetensbevis) God körvana och stresstålighet Förmåga att jobba självständigt och ta egna beslut Möjlighet att arbeta kvällar, helger och vid behov Tidigare erfarenhet av bärgning är meriterande, men inte ett krav. Vi letar efter rätt person – resten kan vi lära dig. Vad erbjuder vi? Ett meningsfullt extrajobb där du verkligen gör skillnad Ett starkt team och stöd från erfarna kollegor Intern introduktion och utbildning Möjlighet att växa i rollen Variation, frihet och ett jobb som aldrig blir tråkigt Om anställningen Timanställning Arbetstider: kvällar, helger och vid behov Stationeringsort: Växjö Rekrytering och anställning Rekryteringsprocessen hanteras av Workforce Rekrytering & Bemanning, men din anställning sker hos vårt juridiska bolag: Smålands Bilbärgning AB – en del av Redgo Småland. Är du redo?Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Har du frågor? Kontakta Workforce, så berättar de mer. Redgo Småland – trygghet på väg. Alltid redo.
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Institutionen för film och litteratur ingår i Fakulteten för konst och humaniora, som är en dynamisk, flexibel och internationell fakultet med både vetenskaplig och konstnärlig verksamhet i ett stort antal ämnen. Institutionen för film och litteratur består av tre ämnen med utbildning och forskning: filmvetenskap, kreativt skrivande och litteraturvetenskap. Filmvetenskap vid Linnéuniversitetet är ett brett utbildnings- och forskningsämne som har profilerat sig mot en inriktning på film och samhälle. Institutionen erbjuder fristående kurser och ämneskurser i olika utbildningsprogram, varav flera kan läsas både på campus och på distans. Ämnesområde för befattningen: Filmvetenskap Placeringsort tillsvidare: Placeringsort Växjö. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Anställningens omfattning: Tillsvidareanställning 50-100% enligt överenskommelse beroende på sökandes kompetens och institutionens behov. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, tidigast 1 januari 2026. I normalfallet tillämpas provanställning. Arbetsbeskrivning Anställningen omfattar i huvudsak undervisning och forskning i filmvetenskap. Undervisningen genomförs dels på campus, dels i en digital lärplattform. Utbildningen i filmvetenskap sker genom fristående kurser, inom ramen för vissa utbildningsprogram och som inslag i lärarutbildningen. Undervisning genomförs även under sommarterminen. Undervisning sker som regel på svenska, men kan även förekomma på engelska. Linnéuniversitetet och Fakulteten för konst och humaniora har som ambition att utveckla nya tvärvetenskapliga utbildningar på grund- och avancerad nivå som möter samhällsutmaningar. Dessutom ingår att bedriva forskning och samverkan. I anställningen ingår kompetensutveckling som ska inriktas företrädesvis mot områden som är relevanta för undervisning och forskning i ämnet. I anställningen ingår dessutom administration och ett aktivt deltagande i institutionens och fakultetens inre och yttre arbete. Innehavaren förutsätts ha sin huvudsakliga arbetstid förlagd till arbetsplatsen och förväntas kunna undervisa kontinuerligt på campuskurser på plats i främst Växjö, men i förkommande fall även i Kalmar. Behörighet Behörig att anställas som lektor är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen i filmvetenskap eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Med motsvarande vetenskaplig kompetens avses i regel examen från utländskt universitet med i huvudsak samma nivå och kvalitet som svensk doktorsexamen i filmvetenskap. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en lektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden. God samarbetsförmåga ska styrkas. Vägledande för bedömningen av den vetenskapliga skickligheten är den egna forskningens självständighet, omfattning och kvalitet. Den pedagogiska skickligheten ska ha visats genom undervisning och avser såväl utveckling, planering, genomförande och utvärdering av undervisning, som handledning och examination. Den pedagogiska skickligheten ska visa på ett reflekterande förhållningssätt till studenters lärande och till den egna lärarrollen. Meriterande i övrigt är: • Erfarenhet av utvecklingsarbete i forskning och utbildning samt undervisning inom ämnesområdet utifrån arbetsbeskrivningen. • Erfarenhet av och förmåga att självständigt leda och utveckla IT-stödd undervisning. Kontaktpersoner Prefekt Piia Posti, [email protected] Ämnesföreträdare Anders Åberg, [email protected] HR-partner Emmy Andersson, [email protected] Vill du veta mer om institutionen för film och litteratur? Läs mer på Lnu.se Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.
Ett par svängar in från E4:an ligger Scandic Växjö- mitt emot stadens största shoppingcenter och några minuters promenad från Arena Staden. Här kan våra gäster simma i inomhuspoolen, äta en god middag i Köksbaren eller ta en drink i vår lobbybar. Vi lägger stor vikt vid ett personligt, trevligt och välkomnande bemötande- mot våra gäster så klart men också mot varandra. Våra utvecklingsmöjligheter på hotellet sträcker sig längre än över avdelningsgränserna. Vi är ett stort gäng med snabba steg som är måna om att inspirera varandra så att alla ska trivas med sitt arbete på vårt spännande hotell. Nu söker vi en housekeeper till Scandic Växjö. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen? Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den viktiga uppgiften att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent och ser till att våra gäster få en ”wow-känsla” när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum. I rollen ingår bland annat att städa hotellrum, korridorer, pentry samt allmänna utrymmen. Du och dina kollegor bidrar till den allmänna ordningen i hotellets lokaler, hanterar tvätt och fyller på våra förråd. Vem är du? För att trivas i rollen behöver du vara noggrann och ha ett öga för detaljer. Det är viktigt att du har en god fysik, är flexibel och har god samarbetsförmåga då alla medarbetare tillsammans ansvarar för gästens upplevelse. Du sprider god energi runt dig och är en omtänksam kollega. Du har tidigare vana från städyrket, gästbemötande och kan kommunicera på svenska. Då vi använder Ipads behöver du ha viss datorvana. Tidigare erfarenhet från hotell är meriterande. Information om tjänsten Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. Arbetet omfattar både vardagar och helg. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 110 jobb