Barnvakt till NPF Barnvakten i Karlstad, 1-2 em/vecka

Vi söker just nu en pedagogisk barnvakt till en familj i Karlstad. Meriterande om du kan prata engelska. Om oss NPF Barnvakten erbjuder barnpassning till familjer med barn inom NPF. NPF står för neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och de vanligaste funktionsnedsättningarna är: ADHD, Autism, ADD, AST, Tuorettes syndrom och Språkstörning. Vårt mål är att hjälpa så många som möjligt med speciella behov och därför kommer du att genomgå en internutbildning inom NPF innan du får börja ditt första uppdrag. Hos NPF Barnvakten får du ett utvecklande, glädjefyllt och otroligt givande extrajobb. Läs mer på vår hemsida: https://www.npfbarnvakten.com/ Uppdraget: Antal barn och ålder: Två barn, fem och åtta år. Dagar och tider: 1-2 eftermiddagar/veckan Önskat startdatum: Omgående Barnpassningen sker hemma hos familjen eller i närliggande park. Plats: Karlstad, Stockfallet. Vi söker dig som: Har någon form av erfarenhet med barn och gärna barn med Autism. Är ansvarsfull och har ett genuint intresse för barn Vill ha ett utvecklande och givande extrajobb Är pedagogisk, trygg och lugn Kan arbeta flexibelt både kvällar och helger Meriterande om du har bil, moped eller annat fordon. Fördelar med att arbeta som barnvakt hos oss: Du får ett flexibelt och glädjefyllt arbete Du får en viktig och relevant merit inför framtida arbeten Du skapar personliga relationer och kan få vänner för livet Du får en enorm personlig utveckling Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kan variera utifrån behov från familjen. Sedvana arbetsuppgifter kan vara: Hämta från förskola/skola Hitta på aktiviteter i och utanför hemmet Agera stöd vid utflykter Laga enklare mat Nattning Aktivering, socialisering och avlastning Är du intresserad av ett utveckla extra jobb som ger otroligt mycket tillbaka? Mejla en beskrivning av vem du är och vad som gör dig till en trygg barnvakt hos oss. Om du inte kan hjälpa just den här familjen så rekommenderar vi att skicka en spontanansökan som en generell tjänst hos oss då vi erbjuder barnpassning i hela Sverige. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

21 mars 2024
Sista ansökan:
20 april 2024
Life Science Academy

Vi på Semcon drivs av en genuin nyfikenhet på människor och deras beteenden och allt vi gör handlar om människorna som använder våra produkter och lösningar. Inom Life Science har vi lång erfarenhet av att utveckla, kvalitetssäkra, optimera och implementera processer för medicinteknik och läkemedelsproduktion. Här får du chansen att vara med och förbättra människors liv. Till hösten 2024 startar vi för sjätte året i rad vår Life Science Academy, en språngbräda för dig som söker möjligheter att växa inom läkemedelsindustrin eller den medicintekniska branschen inom roller såsom: - Validering/Kvalificering - Kvalitet - Teknisk Projektledning - Produktionsutveckling / Produktutveckling - Processteknik - Automation - Test och verifiering Om programmet Life Science Academy sträcker sig över 6 månader och innehåller utöver ditt uppdrag även utbildningar, kunskapsutbyten och möjlighet till nätverkande. Du får chansen att fördjupa dig inom exempelvis GMP, validering, CE-märkning eller projektledning i vår egen metodik XLPM. Dessutom får du en mentor i någon av våra kollegor och blir del av våra interna nätverk inom Life Science. Efter programmet övergår du i en tillsvidareanställning hos oss på Semcon och fortsätter din resa. Och här (https://www.semcon.com/sv/stories/life-science-academy-gav-ratt-skjuts-i-karriaren)kan du läsa mer om hur Emma, en tidigare deltagare i Life Science Academy, upplevde programmet. Om dig För att du ska trivas i en konsultroll på Semcon är du en person som gillar att träffa nya människor och har en förmåga att bygga relationer. Vi tror även du är en person som värderar ett gott samarbete och som gärna hjälper till där det behövs. Du trivs med att jobba förbättringsorienterat. Vi ser att du har en examen inom exempelvis bioteknik, kemiteknik, molekylärbiologi, maskin eller medicinteknik för att få rätt förutsättningar i rollen. Troligen har du kommit i kontakt med Life Science-branschen via ett sommarjobb, extrajobb eller så har du kanske hunnit arbeta något år inom branschen. Alternativt har du erfarenhet från en annan industri men nu intresserad av att börja arbeta inom Life Science. Oavsett så är du nyfiken på vad branschen har att erbjuda. Du behöver flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Vad gör oss unika i en värld av valmöjligheter? Vi tror att det är vår kultur. En stark, välkomnande och inkluderande företagskultur gör människor engagerade. Och det är när vi blir engagerade och inspirerade som vi utvecklar de verkligt framstående produkterna och lösningarna. Läs mer om vår kultur här (https://semcon.com/sv/jobba-hos-oss/var-kultur/). Ansökan Är du intresserad av att delta i 2024 års Life Science Academy välkomnar vi dig att skicka in en ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval och startdatum kan diskuteras, programmet kommer dock att starta i september. Har du frågor är du välkommen att ta kontakt med Elin nedan. Elin Berg [email protected] Rekryteringsansvarig

7 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Jobba som inköpsassistent i sommar!

Vi söker dig som är serviceminded, positiv och har en fallenhet för struktur och ekonomi! Känner du igen dig? Skicka in din ansökan redan idag, eller tipsa en vän! DINA ARBETSUPPGIFTER Du blir en del av inköpsteamet som håller koll på hela varuförsörjningen till och från det lokala lagret, och till viss del de andra lagren. Här kommer du vara en administrativ resurs och assistent till inköparen. Du tar hand om orderbekräftelser och ser till att de stämmer överens med inleveranser. Du ser även till att tillhörande faktura matchar dessa orderbekräftelser och sammanställer alla uppgifter innan de skickas vidare till ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta både med papper och i affärssystem med olika typer av administration. Det finns även utvecklingspotential i form av leverantöransvar för dig som visar rätta viljan. OM FÖRETAGET Vår samarbetspartner är en rikstäckande restaurang-och matgrossist med ett starkt lokalt engagemang som signum. Från Luleå till Malmö har de 16 olika lokala lager med noga utvalda sortiment passande för marknadens behov. De erbjuder ett brett sortiment av produkter från internationellt kända varumärken i kombination med produkter från lokala producenter. Deras kunder är alltifrån restauranger till dina lokala dagligvaruhandlare. Deras idé är att leverera riktigt bra råvaror till alla typer av kök och butiker – stora som små – enkla som exklusiva. Du erbjuds en fartfylld och spännande arbetsvardag med härliga kollegor under högsäsongen för detta bolag. DIN PROFIL För att axla rollen på bästa sätt tror vi att du går någon form av ekonomisk utbildning eller har arbetslivserfarenhet som har lärt dig grunderna av faktura-hantering och annan administration. Vi ser helst att du är en duktig och självgående problemlösare med ett genuint servicemind. I övrigt söker vi dig som är glad, positiv och villig att bidra både med professionalism och personlighet till gruppen. KOMPETENSKRAV Du har tidigare en generell arbetslivserfarenhet från andra sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb Du har tagit studenten Du talar och skriver svenska och engelska flytande MERITERANDE Du har erfarenhet från jobb inom ekonomi/fakturering Du har erfarenhet från jobb inom inköp/administration Du har erfarenhet från att ha jobbat i restaurang/dagligvaruhandel OM OSS Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. VILLKOR Startdatum: V.24-V.31 Ort: Karlstad Arbetstider 07.30-16.00 Omfattning: 100%

5 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarjobb och extrajobb hos oss på Azalea Care

Vill du jobba som personlig assistent i sommar? Azalea Care startade med intentionen att bli ett av de bästa assistansutförarna på marknaden direkt från start. Redan efter första året gav våra kunder oss betyget 4,7 av 5 vilket vi är otroligt stolta över! Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschens generösaste kollektivavtal samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygga i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, stolthet, kvalitet och dessa jobbar vi utifrån. Varje dag. Vill du bli en av oss? Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent under sommarmånaderna hos någon (eller några) av våra kunder i Karlstad med omnejd. Vi ser gärna att du är tillgänglig för inskolning relativt omgående så att du har god tid på dig att bli trygg i rollen inför sommaren. Personlig assistans är brett och varierat, och arbetet ser väldigt olika ut beroende på hos vilken kund du jobbar, men kort kan det beskrivas som att du är kundens förlängda arm och hjälper till där funktionshindret sätter gränser.   För att jobba som assistent hos oss krävs det att du har en positiv attityd, är prestigelös och alltid vill det allra bästa för dina medmänniskor.  Har du någon erfarenhet av liknande yrken sedan innan kan det vara meriterande, men personlig lämplighet är det som avgör! Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Att jobba som personlig assistent kan se väldigt olika ut beroende på vilken funktionsnedsättning kunden har, likväl för att vi alla är olika individer vare sig vi har en funktionsnedsättning eller inte. Som personlig assistent kompenserar du för det kunden inte klarar av att göra själv, så att denne kan leva som andra i så hög utsträckning som det är möjligt. Att jobba i en annan människas hem ställer stora krav på dig som assistent, det kan även finnas en familj att ta hänsyn till. Det gäller att ha fingertoppskänsla för att läsa av hur kunden vill ha det i olika situationer. Som personlig assistent hos oss får du: - God arbetsmiljö - Närhet kund – assistent - verksamhetschef - Kollektivavtal - Kompetensutveckling Välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.

4 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Specialist inom allmänmedicin

AGILA SÖKER SPECIALISTER INOM ALLMÄNMEDICIN Nu söker vi på Agila fler specialister inom allmänmedicin för uppdrag. Arbetet som läkare hos Agila innebär både variation och frihet att kunna styra mer över din egen tid. Vi hjälper till med all administration som krävs för att du snabbt ska kunna ta ditt första uppdrag. Processen är enkel och de allra flesta har uppdrag kort efter kontroll av utbildningar och referenser. Skicka din intresseanmälan redan idag! VI ERBJUDER DIG Vi på Agila erbjuder dig som är läkare både variation och frihet till att kunna styra mer över din egen tid. Du väljer själv om du vill jobba heltid eller deltid, helger eller bara som extrajobb. Vi hjälper till med all administration som krävs för att du snabbt ska kunna ta ditt första uppdrag. Uppdragen varierar från enstaka pass till heltidsuppdrag. Processen är enkel och de allra flesta har uppdrag kort efter kontroll av utbildningar och referenser. OM AGILA Agila startade redan 2008 och har en lång erfarenhet av bemanning inom vård, skola och omsorg. Tack vare vår gedigna erfarenhet och kunskap har vi en djup förståelse för både våra kunders och konsulters behov. Vi har ett stort fokus på service och trygghet och arbetar alltid för långsiktiga relationer.

1 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024