Är du en ekonomistudent som vill skaffa dig värdefull arbetslivserfarenhet vid sidan av studierna? Har du möjlighet att arbeta minst en dag i veckan under terminerna och heltid under sommaren? Då kan denna timanställning som ekonomiassistent hos Lantmännen vara den perfekta möjligheten för dig! Om tjänsten Detta är ett konsultuppdrag där du arbetar ca 8h i veckan i genomsnitt under terminerna och heltid under sommaren. Du behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning som studier på minst 50%. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Lantmännen. Om företaget Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. De ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, verksamhet i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar de åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av deras mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Korvbrödsbagarn, GoGreen, Finn Crisp och Bonjour. Företaget är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos deras ägare. Genom att de har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan de tillsammans ta ansvar från jord till bord. Arbetsuppgifter Som en del av ekonomiavdelningen hos Lantmännen hanterar du kundreskontra. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att hantera inbetalningar, upprätta bokföringsordrar och genomföra bankavstämningar. Du hjälper även till med att hantera påminnelser, delta i bokslutsarbete samt utbetalningar för olika bolag inom Lantmännen. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har ca två år kvar av din utbildning inom ekonomi på högskola eller universitet Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av extrajobb Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift För att trivas och lyckas som ekonomiassistent hos Lantmännen ser vi gärna att du är en noggrann och strukturerad person med ett starkt intresse för redovisning och ekonomi. Du arbetar metodiskt och har ett öga för detaljer, vilket säkerställer att dina arbetsuppgifter hanteras korrekt. Din förmåga att organisera och prioritera gör att du håller ordning även i ett högt tempo. Samtidigt är du prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Du ser samarbete som en självklarhet och bidrar med en positiv inställning. Med ditt engagemang och din flexibilitet blir du en värdefull del av teamet hos Lantmännen. Övrig information Start: 1 April Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Är du en flexibel och ambitiös lärarstudent eller har arbetserfarenhet inom skola sedan tidigare? Vill du ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av studierna helt på distans? På NE Nationalencyklopedin AB får du möjlighet att arbeta på en arbetsplats med lärande i fokus. Om tjänsten Detta är ett studentuppdrag på deltid där du behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning som studier på minst 50%. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos NE Nationalencyklopedin. Om företaget NE Nationalencyklopedin är ett av Sveriges mest ansedda kunskapsföretag och erbjuder digitala kunskapstjänster till en majoritet av Sveriges skolor, universitet samt bibliotek, såväl små som stora företag, public service, myndigheter och annan offentlig verksamhet. De arbetar också med digitala läromedel, från lågstadiet till gymnasiet. Kulturen är pragmatisk, prestigelös och de älskar feedback för att utvecklas. Här jobbar människor med mycket energi och höga krav på kvalitet och trovärdighet. Det balanserar de med upptäckarlust och modet att våga ta risker för att fortsätta ligga i topp och skapa en briljant produkt. De tror på styrkan hos sina anställda och strävar alla efter att utveckla NE. Och sig själva. På NE ses mångfald bland personalen som en superkraft och en förutsättning för deras utveckling framåt. De gillar olika och strävar efter en jämn fördelning på sin arbetsplats. NE Nationalencyklopedin har en stolt historia och en lika spännande framtid. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att producera innehåll för grundskolan. Det är ett självständigt arbete som samtidigt kräver samarbete för att säkerställa kvalitet. Granska och bearbeta undervisningsmaterial för grundskolan och gymnasiet Samarbeta med redaktörer för att lösa problem Arbeta med att anpassa språket efter målgruppen beroende på årskurs Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Studerande, lärarstudent är meriterande Erfarenhet av arbete inom skola är meriterande God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift För att passa i rollen som produktionsassistent till NE tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet blir bra och säkerhetsställer att allt blir slutfört i tid. Du är noggrann och dubbelkollar alltid ditt arbete för att säkerställa hög kvalitet, och din strukturerade samt pedagogiska arbetsstil gör att du inte bara skapar ordning och effektivitet, utan också gör det enkelt för andra att förstå och ta del av ditt arbete. Övrig information Start: Omgående Plats: Ospecificerat Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-28.
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö. Är du en person som brinner för kundservice? Är du kanske student eller letar du efter ett flexibelt och givande extrajobb? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Bygghemma är e-handeln som värdesätter att kunna erbjuda våra kunder en utmärkt köpupplevelse, från rätt bemötande till rätt produkt. Vi letar efter kundorienterade och serviceinriktade personer som vill bli en del av Customer Relations och hjälpa våra kunder genom eventuella ärenden som uppstår med deras beställningar. Om tjänsten Din roll som Customer Relations Representative innebär direktkontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl. Du kommer att hantera olika ärenden såsom frågor kring order, leverans, returer och reklamationer, och guida våra kunder genom eventuella situationer där det inte riktigt blev som tänkt. Här är tempot högt och supportkulturen stark, och till din hjälp har du erfarna kollegor och en tät dialog med din team manager. Genom att bli en del av vårt team kommer du att få en gedigen internutbildning i våra rutiner, bemötande och system för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Om dig Vi söker dig som trivs i en snabb och dynamisk miljö och som brinner för att lösa problem och hjälpa andra. Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande, men inte ett krav - vi värdesätter framför allt din positiva inställning och vilja att lära dig. Att du uttrycker dig tydligt i tal och skrift, både på svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas. Om du är redo att ta dig an en spännande och utvecklande roll, så ser vi fram emot din ansökan! Vi erbjuder Som en del av Customer Relations kommer du att vara en del av ett engagerat och stöttande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete och utveckling. Du kommer att ha möjlighet att påverka kundresan och bidra till att skapa en ännu bättre kundupplevelse Förutom ett stimulerande arbete erbjuder vi även möjligheten att vara en del av ett av Nordens ledande e-handelsföretag med kontor centralt beläget i Malmö. Hos oss finns det utrymme för utveckling, och vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter som exempelvis teambuilding-aktiviteter och after works. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans. Tjänstgöringsgrad Vi erbjuder en tjänst med flexibla arbetstider, med en tjänstgöringsgrad på 20-50%. Under sommarmånaderna och vissa storhelger ökar behovet upp till 75-100%. Låter detta som din typ av utmaning? Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Om företaget Bygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö. Är du en person som brinner för kundservice? Är du kanske student eller letar du efter ett flexibelt och givande extrajobb? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Bygghemma är e-handeln som värdesätter att kunna erbjuda våra kunder en utmärkt köpupplevelse, från rätt bemötande till rätt produkt. Vi letar efter kundorienterade och serviceinriktade personer som vill bli en del av Customer Relations och hjälpa våra kunder genom eventuella ärenden som uppstår med deras beställningar. Om tjänstenDin roll som Customer Relations Representative innebär direktkontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl. Du kommer att hantera olika ärenden såsom frågor kring order, leverans, returer och reklamationer, och guida våra kunder genom eventuella situationer där det inte riktigt blev som tänkt. Här är tempot högt och supportkulturen stark, och till din hjälp har du erfarna kollegor och en tät dialog med din team manager. Genom att bli en del av vårt team kommer du att få en gedigen internutbildning i våra rutiner, bemötande och system för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Om digVi söker dig som trivs i en snabb och dynamisk miljö och som brinner för att lösa problem och hjälpa andra. Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande, men inte ett krav - vi värdesätter framför allt din positiva inställning och vilja att lära dig. Att du uttrycker dig tydligt i tal och skrift, både på svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas. Omdu är redo att ta dig an en spännande och utvecklande roll, så ser vi fram emot din ansökan! Vi erbjuderSom en del av Customer Relations kommer du att vara en del av ett engagerat och stöttande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete och utveckling. Du kommer att ha möjlighet att påverka kundresan och bidra till att skapa en ännu bättre kundupplevelse Förutom ett stimulerande arbete erbjuder vi även möjligheten att vara en del av ett av Nordens ledande e-handelsföretag med kontor centralt beläget i Malmö. Hos oss finns det utrymme för utveckling, och vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter som exempelvis teambuilding-aktiviteter och after works.Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans. TjänstgöringsgradVi erbjuder en tjänst med flexibla arbetstider, med en tjänstgöringsgrad på 20-50%. Under sommarmånaderna och vissa storhelger ökar behovet upp till 75-100%. Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 61 till 64 av 64 jobb