Arbetsförmedlingen jobb

Lediga jobb hos Arbetsförmedlingen

Erfaren statistiker till Analysavdelningen

Vill du arbeta med statistik som gör verklig skillnad i samhället? Vi söker statistiker som vill bidra till utvecklingen av Arbetsförmedlingens verksamhetsstatistik – en central del i vårt uppdrag som expertmyndighet. Vår arbetsplats  Analysavdelningen har en viktig del i att förstärka Arbetsförmedlingens roll som expertmyndighet inom det arbetsmarknadspolitiska området. Analysavdelningen ansvarar för att följa upp och utvärdera arbetsmarknadspolitiken och myndighetens verksamhet. Avdelningen gör prognoser och bedömningar av arbetsmarknadsläget och har huvudansvaret för att producera och utveckla myndighetens verksamhetsstatistik. Avdelningen har ca 65 medarbetare och är indelad i fem enheter: Prognos, Stab, Statistik, Utvärdering och Verksamhetsnära analys. Du kommer att jobba på Enheten Statistik som har huvudansvaret för myndighetens verksamhetsstatistik. På enheten arbetar för närvarande ca 13 personer. Verksamheten finns både i Solna och Malmö. Enheten ansvarar för produktion, förvaltning och utveckling av myndighetens verksamhetsstatistik. Beskrivning av tjänsten I rollen som statistiker arbetar du med främst datauttag och statistikproduktion utifrån beställningar som kommer in från våra användare. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med utlämnande av mikrodata till forskare och andra myndigheter. Du tar i dialog med användarna fram statistik som används för att analysera arbetsmarknaden och Arbetsförmedlingens verksamhet. Du arbetar strukturerat och självständigt med att ta fram data ur Arbetsförmedlingens olika databaser, bearbeta data samt att sammanställa resultat. Du kommer att arbeta med kravställning och kvalitetssäkring av informationsinnehållet i Arbetsförmedlingens datalager. I rollen som statistiker är det viktigt att du arbetar strukturerat med dokumentation och kvalitetssäkring, för att säkerställa leveranser av god kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår även att vara med och utveckla arbetet med digitalisering och tillgängliggörande av verksamhetsstatistiken. Arbetsförmedlingens verksamhet utvecklas ständigt, vilket innebär att verksamhetsstatistiken behöver utvecklas parallellt för att verksamheten ska kunna utvärderas och följas upp. Arbetet innebär också ett nära samarbete med utvecklingsteam och kollegor inom andra verksamhetsområden och avdelningar. I rollen som statistiker kan det också bli aktuellt att få ett samordnande ansvar för olika arbetsgrupper inom vårt uppdrag att utveckla och leverera verksamhetsstatistik. I denna rekrytering söker vi dig som har ett intresse för statistik och verksamhetsuppföljning samt förmåga att förstå verksamhetens behov. Du har mycket god analytisk förmåga. Du är samhällsintresserad och har en god omvärldskunskap. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du är även flexibel och har förmåga att hantera flera parallella uppdrag. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Malmö. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Mer om vad vi erbjuder Kvalifikationskrav Akademisk examen med inriktning statistik eller annan inriktning som Arbetsförmedlingen bedömer likvärdig Flerårig erfarenhet av att använda SQL för uttag av data ur stora databaser Aktuell erfarenhet av att hantera och bearbeta registerdata eller andra stora datamängder samt kombinera data från olika källor God vana av att arbeta med dokumentation och kvalitetssäkring av kod Goda kunskaper i MS Office God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både engelska och svenska Övriga meriter för tjänsten Flera års erfarenhet av arbete med statistikverksamhet inom statlig myndighet Erfarenhet av Arbetsförmedlingens verksamhet Aktuell erfarenhet av programmeringsspråket Python Aktuell erfarenhet av kravställning, test och kvalitetssäkring av informationsinnehållet i databaser Aktuell erfarenhet av utlämnandefrågor och tillämpning av offentlighets- och sekretesslagen Erfarenhet av att lämna ut mikrodata till forskare och myndigheter Erfarenhet av att arbeta med visualisering av statistik, företrädesvis i Qlik Sense Erfarenhet av att leda arbetsgrupper eller projekt Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess.  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

Igår
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Erfaren statistiker till Analysavdelningen

Vill du arbeta med statistik som gör verklig skillnad i samhället? Vi söker statistiker som vill bidra till utvecklingen av Arbetsförmedlingens verksamhetsstatistik – en central del i vårt uppdrag som expertmyndighet. Vår arbetsplats  Analysavdelningen har en viktig del i att förstärka Arbetsförmedlingens roll som expertmyndighet inom det arbetsmarknadspolitiska området. Analysavdelningen ansvarar för att följa upp och utvärdera arbetsmarknadspolitiken och myndighetens verksamhet. Avdelningen gör prognoser och bedömningar av arbetsmarknadsläget och har huvudansvaret för att producera och utveckla myndighetens verksamhetsstatistik. Avdelningen har ca 65 medarbetare och är indelad i fem enheter: Prognos, Stab, Statistik, Utvärdering och Verksamhetsnära analys. Du kommer att jobba på Enheten Statistik som har huvudansvaret för myndighetens verksamhetsstatistik. På enheten arbetar för närvarande ca 13 personer. Verksamheten finns både i Solna och Malmö. Enheten ansvarar för produktion, förvaltning och utveckling av myndighetens verksamhetsstatistik. Beskrivning av tjänsten I rollen som statistiker arbetar du med främst datauttag och statistikproduktion utifrån beställningar som kommer in från våra användare. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med utlämnande av mikrodata till forskare och andra myndigheter. Du tar i dialog med användarna fram statistik som används för att analysera arbetsmarknaden och Arbetsförmedlingens verksamhet. Du arbetar strukturerat och självständigt med att ta fram data ur Arbetsförmedlingens olika databaser, bearbeta data samt att sammanställa resultat. Du kommer att arbeta med kravställning och kvalitetssäkring av informationsinnehållet i Arbetsförmedlingens datalager. I rollen som statistiker är det viktigt att du arbetar strukturerat med dokumentation och kvalitetssäkring, för att säkerställa leveranser av god kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår även att vara med och utveckla arbetet med digitalisering och tillgängliggörande av verksamhetsstatistiken. Arbetsförmedlingens verksamhet utvecklas ständigt, vilket innebär att verksamhetsstatistiken behöver utvecklas parallellt för att verksamheten ska kunna utvärderas och följas upp. Arbetet innebär också ett nära samarbete med utvecklingsteam och kollegor inom andra verksamhetsområden och avdelningar. I rollen som statistiker kan det också bli aktuellt att få ett samordnande ansvar för olika arbetsgrupper inom vårt uppdrag att utveckla och leverera verksamhetsstatistik. I denna rekrytering söker vi dig som har ett intresse för statistik och verksamhetsuppföljning samt förmåga att förstå verksamhetens behov. Du har mycket god analytisk förmåga. Du är samhällsintresserad och har en god omvärldskunskap. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du är även flexibel och har förmåga att hantera flera parallella uppdrag. Vårt erbjudande Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Mer om vad vi erbjuder Kvalifikationskrav Akademisk examen med inriktning statistik eller annan inriktning som Arbetsförmedlingen bedömer likvärdig Flerårig erfarenhet av att använda SQL för uttag av data ur stora databaser Aktuell erfarenhet av att hantera och bearbeta registerdata eller andra stora datamängder samt kombinera data från olika källor God vana av att arbeta med dokumentation och kvalitetssäkring av kod Goda kunskaper i MS Office God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både engelska och svenska Övriga meriter för tjänsten Flera års erfarenhet av arbete med statistikverksamhet inom statlig myndighet Erfarenhet av Arbetsförmedlingens verksamhet Aktuell erfarenhet av programmeringsspråket Python Aktuell erfarenhet av kravställning, test och kvalitetssäkring av informationsinnehållet i databaser Aktuell erfarenhet av utlämnandefrågor och tillämpning av offentlighets- och sekretesslagen Erfarenhet av att lämna ut mikrodata till forskare och myndigheter Erfarenhet av att arbeta med visualisering av statistik, företrädesvis i Qlik Sense Erfarenhet av att leda arbetsgrupper eller projekt Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess.  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

Igår
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kravanalytiker Pega
Arbetsförmedlingen
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Är du en erfaren kravanalytiker med intresse för digital utveckling i en samhällsviktig verksamhet? Hos oss på Arbetsförmedlingen får du en nyckelroll i att forma framtidens digitala lösningar i en modern, agil miljö – med fokus på användarnytta och effektiv matchning på arbetsmarknaden. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Sektionens/enhetens uppdrag På Enheten Fristående Aktörer arbetar vi med ett av Arbetsförmedlingens mest strategiska utvecklingsområden – att skapa en digital mötesplats där arbetssökande, arbetsgivare och fristående aktörer kan mötas på ett effektivt sätt. Vårt uppdrag är att bygga den digitala infrastrukturen som möjliggör träffsäkrare matchningar och snabbare vägar till arbete. Vi är flera sektioner inom IT-avdelningen som tillsammans driver Arbetsförmedlingens digitala transformation. PEGA-plattformen är en central del av denna resa – ett strategiskt teknikval som gör det möjligt att fasa ut äldre system och ersätta dem med moderna, användarcentrerade digitala tjänster. Vi arbetar i tvärfunktionella team, i så kallade utvecklingståg, och i en produktstyrd och agil miljö inspirerad av SAFe-ramverket. Här får du vara en del av en kultur som präglas av innovation, samarbete och ständig förbättring – alltid nära verksamheten. Beskrivning av tjänsten Nu söker vi flera erfarna kravanalytiker till våra team som arbetar med PEGA. I rollen får du en nyckelposition i att utveckla och leverera lösningar som möter såväl tekniska som verksamhetsmässiga behov. Du arbetar nära produktägare, byggstensägare, utvecklingsteam och verksamheten för att säkerställa att vi bygger rätt saker – på rätt sätt. Om du har tidigare erfarenhet som kravanalytiker men saknar kunskap om PEGA, kommer du att certifieras som Business Architect i PEGA under inledningen av din anställning. Dina arbetsuppgifter - Identifiera, analysera och specificera krav i nära samarbete med både verksamhet och IT. - Dokumentera krav tydligt, självständigt och tillsammans med andra intressenter. - Strukturera och bryta ner behov så att de är redo för utveckling, i tätt samarbete med utvecklingsteam. - Säkerställa att krav och behov möter uppställda acceptanskriterier. - Delta i och bidra till incidenthantering när det behövs. - Presentera resultat på ett sätt som är anpassat efter olika målgruppers behov. Vi söker dig som - Har erfarenhet av kravinsamling, analys och dokumentation inom agila miljöer. - Förstår och kan använda modeller såsom process-, begrepps- och informationsmodeller. - Är en skicklig facilitator med vana att leda workshops och möten med tydligt syfte. - Är pedagogisk, kommunikativ och trygg i både svenska och engelska – i tal och skrift. - Har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt, samtidigt som du är flexibel. - Är prestigelös, ansvarstagande och trivs med att arbeta i team. - Har förmågan att se både helheten och de viktiga detaljerna. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna, Stockholm. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Grundläggande krav för tjänsten - Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av rollen som kravanalytiker eller liknande - Erfarenhet av arbete enligt agila metoder - Erfarenhet av att facilitera workshops och hålla effektiva möten - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet som Business Architect i PEGA - Innehar PCBA-certifiering och/eller andra PEGA-certifieringar - Erfarenhet av roller som IT-projektledare eller teknisk projektledare - Erfarenhet av utveckling i större och tekniskt komplexa organisationer - Kunskap i processmodellering och erfarenhet av modelleringsverktyg - Vana att arbeta i Jira och Confluence. Certifiering i SAFe eller erfarenhet av att arbeta enligt SAFe i större organisationer Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.  https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-25. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Arbetsförmedlare till Arvidsjaur (Personligt distansmöte)
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Avdelningen Personligt distansmöte erbjuder service och stöd på distans till arbetssökande och arbetsgivare. Genom behovsanpassade kundmöten bidrar vi till att skapa en tillgänglig myndighet i hela Sverige. Vår arbetsplats   Vi sitter tillsammans där samarbete och stöd är centrala för att skapa en levande atmosfär. På vårt kontor i Arvidsjaur arbetar det 70 stycken medarbetare och vi finns placerad vid Västra Skolgatan 19. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt dagliga arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.   Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Beskrivning av rollen   Vi har arbetssökande och arbetsgivare i fokus och i din roll kommer du vara ett viktigt stöd för dessa över hela landet och göra skillnad varje dag. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. En central del i rollen är vägledning till våra arbetssökande och arbetsgivare. För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att:  Arbeta med människor främst via telefon  Arbeta med schemalagda uppdrag  Tolka och tillämpa lagar och regelverk  Erbjuda service och på ett bra sätt lösa de uppgifter du ställs inför Navigera och arbeta i flera system samtidigt Arbeta mot uppsatta mål      Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Se filmen om hur det är att jobba på Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fRdyF0D_CBE&feature=youtu.be  Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag till en utvecklande och stödjande verksamhet, då är Arbetsförmedlingen Personligt Distansmöte platsen för dig.   Digital informationsträff Vill du veta mer om tjänsten? Vi genomför denna digitala informationsträff digitalt där du som sökande får en möjlighet att lära dig mer om tjänsten och vad det innebär att jobba hos oss. Onsdag den 2 juli kl. 17.00-17.30: https://infomote.arbetsformedlingen.se/publicaccess/BM42 Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)  Alternativt  Har arbetat på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare, beslutshandläggare, kundresurs, handläggare eller servicehandläggare Samt Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse Övriga meriter för tjänsten Arbetat minst 1 år med stöd och service till kunder via telefon  Arbetat minst 1 år inom statlig verksamhet med erfarenhet av myndighetsutövning Arbetat minst 1 år med vägledning mot arbete och/eller studier  Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.   Medarbetare på Arbetsförmedlingen:  Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten  Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser  Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring  Vårt erbjudande  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Arvidsjaur.   Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete ochprivatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta pådistans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligtfriskvårdsbidrag. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss Ansökan  Välkommen med din ansökan senast 2025-07-07.  Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Digital informationsträff onsdag den 2 juli kl. 17.00-17.30: https://infomote.arbetsformedlingen.se/publicaccess/BM42 Intervjuer beräknas att pågå under veckorna 31-32. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)  Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.  Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Arbetsförmedlare till Göteborg (Personligt distansmöte)
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Avdelningen Personligt distansmöte erbjuder service och stöd på distans till arbetssökande och arbetsgivare. Genom behovsanpassade kundmöten bidrar vi till att skapa en tillgänglig myndighet i hela Sverige.   Vår arbetsplats   Vi sitter tillsammans där samarbete och stöd är centrala för att skapa en levande atmosfär. På vårt kontor i Göteborg arbetar det 90 stycken medarbetare och vi finns placerad vid Stampgatan 14. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt dagliga arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.   Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet.    Beskrivning av rollen   Vi har arbetssökande och arbetsgivare i fokus och i din roll kommer du vara ett viktigt stöd för dessa över hela landet och göra skillnad varje dag. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. En central del i rollen är vägledning till våra arbetssökande och arbetsgivare.   För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att:  - Arbeta med människor främst via telefon  - Arbeta med schemalagda uppdrag  - Tolka och tillämpa lagar och regelverk  - Erbjuda service och på ett bra sätt lösa de uppgifter du ställs inför - Navigera och arbeta i flera system samtidigt - Arbeta mot uppsatta mål      Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Se filmen om hur det är att jobba på Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fRdyF0D_CBE&feature=youtu.be Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag till en utvecklande och stödjande verksamhet, då är Arbetsförmedlingen Personligt Distansmöte platsen för dig.     Digital informationsträff Vill du veta mer om tjänsten? Vi genomför denna digitala informationsträff digitalt där du som sökande får en möjlighet att lära dig mer om tjänsten och vad det innebär att jobba hos oss. Onsdag den 2 juli kl. 17.00-17.30: https://infomote.arbetsformedlingen.se/publicaccess/BM42    Grundläggande krav för tjänsten - Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)  Alternativt  - Har arbetat på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare, beslutshandläggare, kundresurs, handläggare eller servicehandläggare Samt - Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år - Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse   Övriga meriter för tjänsten - Arbetat minst 1 år med stöd och service till kunder via telefon  - Arbetat minst 1 år inom statlig verksamhet med erfarenhet av myndighetsutövning - Arbetat minst 1 år med vägledning mot arbete och/eller studier  Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.   Medarbetare på Arbetsförmedlingen:  - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten  - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser  - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring    Vårt erbjudande  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Göteborg.   Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss   Ansökan  Välkommen med din ansökan senast 2025-07-07.  Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Digital informationsträff onsdag den 2 juli kl. 17.00-17.30: https://infomote.arbetsformedlingen.se/publicaccess/BM42 Intervjuer beräknas att pågå under veckorna 31-32. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.  Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Sektionschef till enheten Kompetensförsörjning
Arbetsförmedlingen
Övriga chefer inom samhällsservice

Har du erfarenhet av strategisk kompetensförsörjning och vill leda i en verksamhet som bidrar till samhällsnytta? Som sektionschef på enheten Kompetensförsörjning får du möjlighet att påverka hur Arbetsförmedlingen utvecklar och samordnar arbetet med kompetensförsörjning, rekrytering och stöd till chefer. Här får du kombinera ledarskap, utveckling och samhällsengagemang i en central roll. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Enhetens uppdrag HR-avdelningen ansvarar för myndighetens arbetsmiljöarbete, arbetsgivarfrågor, kompetensutveckling samt medarbetar- och chefsförsörjning.  På avdelningen finns enheten Kompetensförsörjning vars uppdrag är att samordna, utveckla och skapa förutsättningar för Arbetsförmedlingens kompetensförsörjning. Enheten har ett strategiskt och taktiskt ansvar för detta samt ett operativt ansvar inom rekrytering och kompetensutveckling. Enheten finns i Östersund men har även medarbetare och utbildningslokaler i Solna. Enheten består av sektionen Kompetensutveckling och en nybildad sektion dit vi nu söker en sektionschef. Den nya sektionen ansvarar för att utveckla och skapa förutsättningar för myndighetens övergripande kompetensförsörjningsförmåga. Det innebär utveckling, samordning och förvaltning av synsätt, processer och metoder för kompetensförsörjning. Arbetet bedrivs ur ett övergripande myndighetsperspektiv och sker inom ramen för myndighetsprocesserna.  I sektionen finns även myndighetens rekryteringsfunktion, vars uppdrag är att stödja myndighetens chefer vid rekrytering. Rekryteringsansvaret omfattar helheten, från strategisk till taktisk och operativ nivå. Det dagliga rekryteringsarbetet leds av en teamledare men som chef har du det övergripande verksamhetsansvaret samt personalansvaret. Sektionen innefattar även enhetens administrativa chefsstöd. Som sektionschef vid enheten Kompetensförsörjning finns stora möjligheter att påverka utvecklingen av de processer och metoder som ligger till grund för myndighetens kompetensförsörjning nu och i framtiden. Beskrivning av tjänsten Vi söker dig som har erfarenhet och intresse för att arbeta med kompetensförsörjning på en strategisk och taktisk nivå. Du kombinerar din pedagogiska förmåga med analytiskt tänkande och har förmågan att arbeta strategiskt med ett långsiktigt perspektiv. Ditt uppdrag som sektionschef innebär verksamhets- och personalansvar. Du ansvarar för att sektionens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar. Du som sektionschef har ett viktigt uppdrag i att skapa välfungerande arbetsgrupper och tillsammans med dina medarbetare driva och utveckla verksamheten. Du möjliggör goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefs- och medarbetarkriterier. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp och kommer gemensamt med den att ansvara för hela enhetens resultat och utveckling.  Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Östersund eller Solna. Resor förekommer i tjänsten. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten - Aktuell erfarenhet av en ledande roll (sammanhängande uppdrag, projekt, arbetsgrupp) i minst 6 månader inom eller utanför Arbetsförmedlingens verksamhet Eller: - Genomfört Arbetsförmedlingens förberedande chefsprogram Samt: - Relevant högskoleexamen om 180 hp alternativt 120 poäng enligt tidigare system eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt - Minst fem års aktuell arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete - Mycket goda kunskaper i skriftlig och muntlig kommunikation på svenska   Övriga meriter för tjänsten - Flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta med strategisk kompetensförsörjning - Erfarenhet av att arbeta process- och projektorienterat - Flerårig aktuell erfarenhet av rekrytering på operativ och taktisk nivå - Erfarenhet av förändringsledning   Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom: - Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer - Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem - Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-04. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Beredskapssamordnare till Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlingen
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Som beredskapssamordnare hos Arbetsförmedlingen får du en central roll i att samordna och utveckla myndighetens beredskapsarbete. Rollen kräver lyhördhet och samarbetsvilja för att stödja och driva arbetet framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Enhetens uppdrag Enheten Strategisk säkerhet och civilt försvar på Ledningsstaben är ett direkt stöd till generaldirektören när det gäller frågor om säkerhet, säkerhetsskydd, beredskap och civilt försvar. Enheten utför sitt uppdrag genom att ha en strategiskt stödjande, samordnande, uppföljande och riktningsgivande roll. Chefen för enheten Strategisk säkerhet och civilt försvar är också myndighetens säkerhetschef. Arbetsförmedlingen är en av Sveriges beredskapsmyndigheter och ska i den rollen säkerställa att vår samhällsviktiga verksamhet kan upprätthållas även under fredstida kriser, vid höjd beredskap och i yttersta fall krig. Beskrivning av tjänsten Som beredskapssamordnare på Ledningsstaben får du en central roll i att samordna och utveckla Arbetsförmedlingens beredskapsarbete. Du har ett övergripande ansvar att stödja att olika aktiviteter och funktioner är i linje med interna och externa krav samt att alla organisatoriska delar arbetar mot gemensamma mål och prioriteringar exempelvis i arbetet med risk- och sårbarhetsanalyser. I rollen ingår även att kunna ersätta stabschef för central krisledningstab. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du har förmåga att hantera flera olika processer samtidigt, hitta balanserade lösningar och agera med gott omdöme. För att lyckas i rollen är du förtroendeingivande, kommunikativ och samarbetsinriktad. Tjänsten innebär att du behöver etablera och upprätthålla kontakter, såväl internt inom myndigheten som externt med våra olika samverkansparter. Du planerar och prioriterar ditt arbete för att leverera resultat i tid och är samtidigt flexibel när behoven förändras och omprioriteringar behöver göras. Tjänsten ställer höga krav på risk- och säkerhetsmedvetenhet med en grund i förståelsen av regelverk och med kunskap och erfarenhet av säkerhets- och beredskapsfrågor. Du har gott omdöme även i pressade situationer och förstår vikten av att dokumentera och förankra ditt arbete. Du följer och bedömer förändringar i omvärlden, samt rapporterar regelbundet till säkerhetschefen om status och leveranser inom ditt ansvarsområde. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Befattningen är säkerhetsklassad vilket medför krav på svenskt medborgarskap. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Grundläggande krav för tjänsten - Relevant högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Minst två års aktuell erfarenhet av arbete inom området säkerhet och beredskap - Mycket god förståelse för aktuella regelverk inom beredskapsområdet - Mycket god muntlig och skriftlig förmåga i svenska med erfarenhet av att ta fram texter och underlag som håller en hög nivå Övriga meriter för tjänsten - Aktuell arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning - Erfarenhet av att leda och samordna tvärfunktionella arbetsgrupper - Erfarenhet av arbete med risk- och sårbarhetsanalyser - Erfarenhet av att leda eller verka i en krisledningsgrupp eller stab - Erfarenhet av signalskyddstjänst och signalskyddssystem Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-21. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du att bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Arbetsförmedlare till Motala
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Inledning Är du redo att göra skillnad och bidra till att få Sverige i arbete? Vi söker dig som vill arbeta med att stödja personer som söker jobb och arbetsgivare som söker arbetskraft. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med förmåner som flextid och friskvårdsbidrag. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Sektionens/enhetens uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. I vårt uppdrag ingår även att bedriva arbetslivsinriktad rehabilitering i form av vägledande, utredande, rehabiliterande eller arbetsförberedande insatser. Enheten är uppdelad i ett antal sektioner som alla har ansvar för att tillsammans säkerställa enhetens förmåga att uppnå uppsatta mål och förväntat resultat. Vi har kontor på tre orter; Norrköping, Linköping och Motala, men arbetar med arbetssökande från hela länet. Beskrivning av tjänsten En central del i arbetet är att informera och kommunicera om Arbetsförmedlingens uppdrag, tjänster samt rättigheter och skyldigheter. Genom samtal kartlägger du kompetenser, behov av stöd och föreslår konkreta åtgärder. Detta kan inkludera vägledning, utbildningsinsatser eller utveckling av jobbsökningsstrategier. Du håller dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Du kan hantera både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: - Tolka och tillämpa lagar och regelverk - Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt - Möta och arbeta med människor i olika situationer - Navigera och arbeta i flera system parallellt - Arbeta mot uppsatta mål Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Motala. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten - Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (eller 120 p enligt tidigare system) Alternativt: - Är du/har du varit anställd som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt: - Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år - Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av arbete med arbetslivsinriktad rehabilitering - Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig förvaltning - Erfarenhet av myndighetsutövning - B-körkort Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 07 - 01. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Arbetsförmedlare till Linköping
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Inledning Är du redo att göra skillnad och bidra till att få Sverige i arbete? Vi söker dig som vill arbeta med att stödja personer som söker jobb och arbetsgivare som söker arbetskraft. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med förmåner som flextid och friskvårdsbidrag. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Sektionens/enhetens uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. I vårt uppdrag ingår även att bedriva arbetslivsinriktad rehabilitering i form av vägledande, utredande, rehabiliterande eller arbetsförberedande insatser. Enheten är uppdelad i ett antal sektioner som alla har ansvar för att tillsammans säkerställa enhetens förmåga att uppnå uppsatta mål och förväntat resultat. Vi har kontor på tre orter; Norrköping, Linköping och Motala, men arbetar med arbetssökande från hela länet. Beskrivning av tjänsten En central del i arbetet är att informera och kommunicera om Arbetsförmedlingens uppdrag, tjänster samt rättigheter och skyldigheter. Genom samtal kartlägger du kompetenser, behov av stöd och föreslår konkreta åtgärder. Detta kan inkludera vägledning, utbildningsinsatser eller utveckling av jobbsökningsstrategier. Du håller dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Du kan hantera både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: - Tolka och tillämpa lagar och regelverk - Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt - Möta och arbeta med människor i olika situationer - Navigera och arbeta i flera system parallellt - Arbeta mot uppsatta mål Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Linköping. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten - Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (eller 120 p enligt tidigare system) Alternativt: - Är du/har du varit anställd som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt: - Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år - Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av arbete med arbetslivsinriktad rehabilitering - Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig förvaltning - Erfarenhet av myndighetsutövning - B-körkort Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 07 - 01. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.  Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Vi söker seniora systemarkitekter inom Pega!
Arbetsförmedlingen
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Har du gedigen erfarenhet av Pega och vill använda din kompetens i en roll där din kod gör samhällsnytta? Vi söker en senior PEGA utvecklare som vill vara med och vidareutveckla en central plattform som påverkar tusentals användare varje dag. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Enhetens uppdrag På Enheten Fristående Aktörer arbetar vi med ett av Arbetsförmedlingens mest strategiska utvecklingsområden: att skapa en digital mötesplats där arbetssökande, arbetsgivare och fristående aktörer möts. Vårt uppdrag är att bygga den digitala infrastrukturen som ska möjliggöra mer träffsäker matchning och snabbare väg till jobb. Vi är flera sektioner på IT-avdelningen som tillsammans driver myndighetens digitala förnyelse. Plattformen PEGA är en central del i den transformationen – ett strategiskt val som ger oss kraft att fasa ut äldre system och samtidigt skapa moderna, användarcentrerade tjänster. Vi jobbar i tvärfunktionella team, i utvecklingståg, och i en produktstyrd, agil miljö inspirerad av SAFe. Här får du arbeta nära verksamheten i en kultur som värdesätter innovation, samarbete och ständig förbättring! Beskrivning av tjänsten För att trivas i rollen behöver du vara tekniskt kunnig och lösningsorienterad, med förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du aktivt bidrar till teamets sammanhållning. Du har lätt för att skapa samsyn, motivera andra och driva arbetet framåt – även utan formellt ledarskapsansvar. Du är trygg i din kompetens, nyfiken på förbättringar och bidrar till ett öppet, engagerat och prestigelöst samarbete. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Bidra till att skapa sammanhållning och gemensam riktning i teamet genom att lyfta blicken, samordna perspektiv och driva arbetet framåt med helheten i fokus Designa och implementera Pega-lösningar i samarbete med andra seniora utvecklare och arkitekter Bidra till lösningsförslag med fokus på skalbarhet, återanvändbarhet och systemintegration Delta i konceptutveckling och slutanvändartester som en del av vår iterativa process Samarbeta nära produktägare, testare, kravanalytiker och verksamheten i utvecklingståg Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Eftergymnasial utbildning inom systemutveckling, datavetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet Certifiering som Pega Certified Senior System Architect (PCSSA) Erfarenhet av att driva utvecklingsinitiativ samt agera mentor/teknisk bollplank för andra utvecklare inom teamet Flerårig erfarenhet av att utveckla lösningar i Pega, i rollen som SSA eller motsvarande Erfarenhet av att arbeta med systemintegrationer och deployment-processer i Pega-miljö Erfarenhet av agilt arbetssätt, exempelvis SAFe eller Scrum Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av att arbeta med Pega-lösningar i offentlig sektor eller annan reglerad verksamhet Praktisk erfarenhet av framtagning av datamodeller, kravanalyser och affärslogik i komplexa system Erfarenhet av att samarbeta med andra kompetensområden, såsom kravanalytiker, UX och verksamhetsexperter Erfarenhet av felsökning och prestandaoptimering i större Pega-applikationer Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Vi är medvetna om att perioden infaller under sommaren. Du är varmt välkommen att söka även om du har semester – vi planerar att hålla intervjuer från vecka 34-35. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025