Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta med barn- och unga inom socialtjänsten! Mottag 1, på avdelningen barn och unga myndighet erbjuder ett omväxlande och meningsfullt arbete tillsammans med barn och deras familjer. Vårt kontor finns i Hjällbo och mottaget består av tio socialsekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef, vilket möjliggör nära arbetsledning och metodhandledning i såväl grupp som individuellt. Enheten Barn- och Unga Mottag 1 kännetecknas av bred kompetens, ett gott arbetsklimat och där medarbetare och arbetsledning har mångårig erfarenhet. Vi arbetar med barn och deras familjers bästa i första rummet och har ett nära och prestigelöst kollegialt stöd. Vi arbetar utifrån SoL och LVU samt med arbetssättet Barns Behov i Centrum (BBiC), Signs of Safety, rådande lagstiftning samt i enlighet med aktuell delegationsordning. Vi tar emot orosanmälningar och ansökningar gällande barn 0-17 år och vi har jourberedskap att agera i akuta situationer. Vi gör risk- och skyddsbedömningar kring barns situation samt rättssäkra förhandsbedömningar som underlag för om utredning ska inledas eller inte. Vi handlägger även vissa yttranden. En viktig arbetsuppgift är också att förebygga desinformation genom att möta de vi är till för samt andra professionella på deras arenor för att skapa dialog och ge korrekt information om socialtjänstens arbete. Vi ger en god service, vägleder och ger råd och stöd till de som söker kontakt med socialtjänstens verksamhet för barn och deras familjer, såväl privatpersoner, andra professionella och samverkanspartners. På avdelningen barn och unga genomförs det under 2025 olika arbetstidsinnovationer. På mottaget testar vi nu smart effektiv arbetstid (SEAT) vilket innebär sex timmar per dag på kontoret och, om verksamheten tillåter, två timmar reflektionstid per dag, med syftet att bidra till ett mer hållbart och hälsosamt arbetsliv. Som anställd i socialförvaltningen Nordost har du tillgång till en gedigen introduktion, en mängd utbildningar utifrån behov och intresseområde, löpande kompetensutveckling och extern handledning. KVALIFIKATIONER Då en av våra socialsekreterare går vidare till uppdrag som 1:e socialsekreterare har vi nu en ledig tjänst för dig som har socionomexamen och som har erfarenhet av myndighetsutövning med barn och unga sedan tidigare. Du har särskilt intresse inom områden som normbrytande beteende, psykisk ohälsa, våld i nära relation och barns rättigheter och behov. Du som söker har ett tydligt barnperspektiv och är mån om ett gott bemötande. Du lyssnar på personen du möter och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du ansvarar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med barnets bästa i fokus. Du tycker om att dokumentera, du är lyhörd och lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du tycker samarbete är viktigt och du tilltalas av ett omväxlande arbete. Kring barn och ungdomar finns många aktörer och vi lägger därför stor vikt vid din förmåga att samverka, både internt och externt, vilket kräver en hög grad av flexibilitet och eget ansvar. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du har ett öppet synsätt och förhållningssätt samt att du har en förmåga att se lösningar istället för hinder i arbetet med barnen, deras familjer och övrigt nätverk runt barnet. Intervjuer genomförs löpande under annonseringsperioden, så ansök redan idag. Varmt välkommen! ÖVRIGT För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta i en unik verksamhet där du gör verklig skillnad för utsatta människor i akuta sociala situationer? Då kan socialjouren vara rätt för dig! Då en av våra nuvarande 1:ar går vidare till annat uppdrag söker vi nu en ny 1:e socialsekreterare till vårt team. Socialjouren är en del av Socialförvaltningen Centrum och arbetar för hela Göteborgs Stad samt 12 kranskommuner. Socialjouren hanterar hela bredden av socialtjänstens olika målgrupper och utövar myndighetsutövning enligt SoL, LVU samt LVM. Då alla ärenden är akuta, präglas arbetet av variation och spännande utmaningar - ingen dag är den andra lik. Vi samarbetar nära med polis och sjukvård för att ge bästa möjliga stöd till dem som behöver det mest. Verksamheten är igång dygnet runt, året om, vilket innebär att majoriteten av arbetstiden är förlagd på obekväm arbetstid. I rollen arbetar du på rullande schema över dygnets alla timmar, även natt. Vår personalgrupp består av erfarna och kompetenta medarbetare med mångårig erfarenhet av socialtjänsten, men många är relativt nya på socialjouren. Gruppen är ny som helhet, vilket innebär att det finns stora möjligheter att bidra till att forma ett gott samarbete. Verksamheten leds av två enhetschefer och inkluderar sju 1:e socialsekreterare som arbetar jour, samt en som arbetar dagtid. Vi har även en egen löneadministratör samt reception. Som 1:e socialsekreterare har du en nyckelroll i verksamheten. Ditt huvuduppdrag är att leda och fördela arbetet för socialsekreterarna under dina pass, säkerställa rättssäkerhet och kvalitet, prioritera bland inkomna ärenden och stötta medarbetare i deras bedömningar. Vi har ett prestigelöst arbetsklimat så du har flera erfarna socialsekreterare som du med fördel kan bolla bedömningar med. Eftersom personalkonstellationerna varierar för varje pass, leder du inte en fast grupp utan teamet som är i tjänst, utifrån detta anpassar du ditt ledarskap efter medarbetarnas behov. Utöver detta bidrar du aktivt till verksamhetsutvecklingen genom att arbeta nära enhetscheferna med verksamhetens mål och olika uppdrag. Du ansvarar för metodutveckling, både individuellt och i grupp, och representerar socialjouren i nätverk och samverkansforum. Du bidrar med din erfarenhet och kompetens i ett nära samarbete med dina 1:e kollegor. Ni har även gemensam extern processhandledning. I din roll bidrar du aktivt till att skapa ett gott arbetsklimat som stärker socialjourens viktiga arbete. KVALIFIKATIONER Att vara 1:e socialsekreterare på socialjouren är ett väldigt givande och betydelsefullt uppdrag, som erbjuder både möjligheter att utvecklas och utmaningar att hantera. Vi söker dig som har en stark yrkeskompetens och drivkraft att bidra till vårt viktiga arbete. För tjänsten krävs att du är utbildad socionom och har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst. Då rollen innebär ett stort mått av självständighet som arbetsledare behöver du ha flerårig erfarenhet av arbete som 1:e socialsekreterare, gärna inom myndighetsutövning. Du behöver ha mycket goda kunskaper i aktuell lagstiftning gällande SoL och LVU eller LVM. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att bedriva ett situationsanpassat ledarskap. Arbetet kan stundtals vara intensivt, och därför är det viktigt att du har en förmåga att arbeta strukturerat, prioritera effektivt och behålla ett lugnt förhållningssätt i olika situationer. Vi ser också att du är bekväm med att fatta självständiga beslut i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel, lösningsfokuserad och har en trygg och positiv inställning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Intervjuer kan komma att bokas in löpande under annonseringstiden. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Giltigt utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas för arbetsgivaren inför erbjudande om anställning. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta i en unik verksamhet där du gör verklig skillnad för utsatta människor i en akut social situation? Då kan socialjouren vara någonting för dig! Socialjouren är en del av Socialförvaltningen Centrum och arbetar för hela Göteborgs Stad och 12 kranskommuner. Arbetet innebär myndighetsutövning enligt SoL, LVU samt LVM. Verksamheten är öppen dygnet runt där arbetstiderna främst är förlagda på kvällar, nätter och helger. Viss dagtjänstgöring förekommer. Som socialsekreterare på socialjouren möter du ett brett spann av olika ärenden och olika arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Du vet aldrig vad du har att förvänta dig när du går på ditt pass, men du är alltid klar när du går hem. Du hanterar akuta sociala problem för personer inom socialtjänstens olika målgrupper och åldrar. Några av arbetsuppgifterna är exempelvis skyddsbedömningar gällande barn utifrån SOL och LVU, beslut om placering på skyddade boenden för våldsutsatta personer, ansökningar om akut boende och akuta matpengar, bedömningar utifrån LVM på anmälningar om missbruk samt mycket mer. Vi har ett nära samarbete med främst polis och sjukvård, men vi samarbetar med alla samhällsinstanser. I arbetsuppgifterna förekommer hembesök eller andra former av uppdrag, exempelvis att vi blir kallade till BUP, BB eller migrationsverket. Dagtid består arbetsuppgifter främst av att överlämna information från kvällens och nattens arbete till ordinarie socialkontor, hänvisa medborgare och samarbetspartners rätt i staden samt hantera akut uppkomna situationer för människor som saknar tillhörighet till Göteborgs stad. Verksamheten drivs av två enhetschefer med delat ledarskap. Dygnets alla timmar finns en 1:e socialsekreterare tillgänglig för arbetsledning. Vi har en egen löneadministratör och en reception. Kvällar, nätter och helger bemannas receptionen av ordningsvakt då vi har många besök som både kommer till oss. Personalgruppen består av medarbetare i olika åldrar som alla har lång erfarenhet av myndighetsutövning. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med dina kollegor. Du erhåller regelbunden metodutveckling och extern processhandledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning hos socialtjänsten. Då arbetet är utmanande och kräver en hög grad av självständighet ser vi det som ett krav att du har minst 2 års erfarenhet av myndighetsutövning på socialkontor. Om du har 5 års erfarenhet eller mer ser vi det som starkt meriterande. Vi ser det som ett krav att du tidigare har arbetat med SoL, LVU och/eller LVM. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i mottagningsgrupp på ett socialkontor. Vi ser det även som ett krav att du har B-körkort. Arbetet är beslutsintensivt och kräver att du kan fatta självständiga beslut i enlighet med lagar, rutiner och delegation. Du behöver samtidigt ha en ödmjukhet inför uppdraget och ta hjälp av kollegor och arbetsledare i bedömningar. Du arbetar effektivt under stress, kan göra nödvändiga prioriteringar och behåller lugnet i svåra situationer. Du bidrar med din kompetens och erfarenhet och kan agera som ett gott stöd till dina kollegor då ni ofta arbetar tillsammans i team. Du har ett professionellt bemötande, är lösningsfokuserad och en god förmåga att samarbeta både externt och internt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att bemöta utsatta människor och att du har ett stort barnperspektiv. Intervjuer kan komma att bokas in löpande under annonseringstiden. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Är du en erfaren socialsekreterare som brinner för drogpreventivt och behandlande arbete? Har du en fallenhet för samordning och en vilja av att arbeta i ett tvärprofessionellt team som kan skapa verklig skillnad för ungdomar och unga vuxna? Då söker vi dig! Mini-Maria Nordost söker nu en socialsekreterare med samordnande uppdrag. Mini Maria Nordost är en av tre lokala öppenvårdsmottagningar som vänder sig till ungdomar upp till 21 år med narkotika och/eller alkoholproblem. Mottagningen drivs i samverkan och med delat huvudmannaskap mellan Göteborgs Stad och Västra Götalandsregionen. Mottagningen vänder sig i första hand till ungdomar och anhöriga boende i de nordöstra stadsdelarna. Det övergripande målet med verksamheten är att motverka narkotikarelaterat skadligt bruk och beroende bland ungdomar. På Mini-Maria ska vi identifiera, möta och behandla unga i en öppen tillåtande miljö. De unga som söker sig till verksamheten ska kunna känna sig sedda, trygga och tillitsfulla i mötet med oss och känna att deras frågor och problem blir respekterade och tagna på allvar. Vår verksamhet präglas av en tvärprofessionell helhetssyn på den unge och familjens situation och även på socialt nätverk, privat och professionellt. Tvärprofessionellt teamarbete och samverkan är grunden vårt arbete. Du kommer att arbeta som samordnare och behandlare på mottagningen. I samordningsuppdraget har du ansvar för att samordna mottagningens dagliga arbete och teamet på enheten som består av socionomer, sjuksköterska, psykolog, sekreterare och läkare. Du kommer också att ingå i ett nätverk med samordnare från de övriga Mini-Maria mottagningarna. Utöver att arbeta som samordnare kommer du att arbeta som behandlare för ungdomar och anhöriga. I uppdraget ingår dessutom att arbeta utåtriktat och i samarbete med andra befintliga resurser som rör ungdomen/ungdomar i linje med vårt uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Vi ser det även som ett krav att du har minst 5 års arbetserfarenhet som socionom. Du behöver även ha erfarenhet av behandlande arbete inom skadligt bruk och beroende, företrädesvis kopplat till ungdomar. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbetsleda i tvärprofessionella team. Vi ser det även som meriterande om du har Steg1-utbildning, utbildning inom Motiverande intervjuer (MI) samt Återfallsprevention (ÅP). Meriterande är dessutom att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en trygg och positiv grundpersonlighet, god samarbetsförmåga, är flexibel, positiv till förändringsarbete samt kan arbeta självständigt gentemot team och ledning. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsfastighetsförvaltningen har en central roll i denna utmaning. Avdelningen projekt och investering har det viktiga uppdraget att genomföra projekt för ny-, ombyggnations- och underhållsprojekt för att möta stadens behov av skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Totalt hanterar avdelningen projekt och investering runt 1000 projekt i delar av, eller genom hela byggprocessen från förstudie till överlämnande och garantiförvaltning. Avdelningen omsätter i dagsläget närmare tre miljarder per år. Projektavdelningen befinner sig i nuläget i ett spännande utvecklingsskede där vi ser över arbetssätt och processer kopplade till en professionell projektstyrning. Tillsammans med andra förvaltningar skapar vi förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad. Vi söker nu en enhetschef till vår enhet Projektplanering och utveckling. Enheten har i huvudsak uppdraget att proaktivt stödja projektavdelningens chefer med ledning och styrning, administrativt stöd samt driva avdelningsövergripande utvecklingsuppdrag. Inom ledning och styrning stödjer enheten avdelningens ledningsgrupp i struktur och systematik kopplat till verksamhetsplanering, budget- och uppföljningsprocessen samt styrning av projekt och investeringsportföljen. Enheten driver utveckling inom projekt och portföljhantering samt stödjer förvaltningen med analysunderlag kopplat till projektverksamheten. Enheten har en viktig roll i samverkan med avdelningen för utveckling och styrning för att lyfta behov och lyfta verksamhetens perspektiv i övergripande utveckling. Enheten ansvarar även för kalkylunderlag och kostnadsberäkningar i byggprojektens olika faser. På enhet finns funktioner för: Ledningsstöd, portföljstöd och kalkyl. Som chef är du tydlig med vad uppdraget är och tillsammans med medarbetarna lägger du upp arbetet på ett bra sätt och skapar goda arbetsförutsättningar. Du är lyhörd för behov hos de verksamheten är till för och engagerar dina medarbetare i kvalitetsarbete och den nyttan som görs för målgruppen. Du är öppen för förändringar, tar aktivt tillvara de möjligheter utveckling ger och undanröjer hinder för medarbetarna att tänka nytt. I din roll som enhetschef ingår även personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen på minst kandidatnivå inom relevant område. För tjänsten krävs följande erfarenheter; • Erfarenhet av personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. • Erfarenhet av kultur och värdegrundsarbete. • Erfarenhet av ett utvecklings- och processinriktat arbetssätt. • Erfarenhet av offentlig förvaltning (offentlighet och sekretess, LOU, kvalitetsarbete) Vi ser det som meriterande om du har; • Erfarenhet av förändringsarbete och att leda i förändring. • Genomgått en ledarskapsutbildning/ erfarenhet av utvecklande ledarskap. • Inköp inom offentlig verksamhet. • Dokumenthantering inom offentlig verksamhet. • Uppföljning av större projektverksamhet. • Andra krav på kunskap är kunskap inom facklig partssamverkan och arbetsmiljölagstiftningen. Vi söker dig som är en engagerad och coachande ledare! Du är kommunikativ med god förmåga att lyfta blicken och se helheten. Det är centralt i rollen att du ser vad som är bra för staden och Stadsfastighetsförvaltningen i stort och utifrån det gör korrekta och väl avvägda prioriteringar och bedömningar. Vidare är du lyhörd och trivs där du får vara med och fatta beslut samt bidra till utveckling. Det är också viktigt att du är flexibel och förändringsorienterad för att trivs i en omväxlande och utvecklande miljö där den ena dagen inte är lik den andra. Ditt arbete inom förvaltningen kommer också präglas av våra förhållningssätt, där vi arbetar tillsammans, vi bryr oss, vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för samt tänker nytt. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen. Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete, välkommen till oss på Socialförvaltningen Hisingen! ARBETSUPPGIFTER Unga vuxna-enheten möter unga vuxna i åldern 18 - 24 med psykosocialt stödbehov och som är boende på Hisingen. Vi utreder, fattar beslut och följer upp bistånd enligt SoL, LVU samt LVM. Unga vuxna är i en expansiv ålder och de vi möter har ofta komplexa och sammansatta behov i vilka missbruk, kriminalitet, våld, psykisk ohälsa samt bostadslöshet förekommer. Ofta har de en lång historia med kunskapsluckor inom utbildning och arbete samt omsorgsbrister under uppväxt. Enheten består idag av 10 socialsekreterare och två 1:e socialsekreterare. Då en av nuvarande 1:e socialsekreterarna till hösten tillträder tjänsten som enhetschef på Unga vuxna enheten uppstår en lucka och vi söker därför en ersättare. Som 1:e socialsekreterare på enheten har du delat arbetsledningsansvar med nuvarande 1:e socialsekreterare. Uppdraget som 1:e socialsekreterare innebär bland annat att: • Leda och fördela det dagliga arbetet. • Ge stöd och vägledning i det dagliga arbetet vilket sker både enskilt och i grupp. • Företräder enheten vid individutskottets sammanträden samt nämnden i förvaltningsdomstolarna. • Planerar och bidrar till genomförande av verksamhetsplan tillsammans med chef. • Driver utvecklingsarbetet på enheten. • För statistik och följer tillsammans med chef och ekonom upp kostnader för boende och vård. • Samverkar med andra vårdgivare och internt med andra enheter och 1:e socialsekreterare. • Inspirerar till arbetsglädje och positivt medarbetarskap. • Bidrar till medarbetarnas professionella utveckling och självledarskap. • Du ser till att arbetet sker i enlighet med gällande lagstiftning och bedrivs utifrån aktuell kunskap, beprövad erfarenhet och utifrån rättssäkerhet. KVALIFIKATIONER Då vi tillämpar lagstiftning utifrån såväl frivillig vård enligt SoL som tvångsvård enligt LVU och LVM söker vi dig som har lång praktisk erfarenhet av det sociala arbetet inom myndighetsutövning. Du är socionom och det är meriterande om du har erfarenhet av socialtjänstens olika delområden, ekonomiskt bistånd samt övrigt bistånd. Då vi möter unga vuxna med komplexa behov vill vi att du har särskild kunskap inom områdena missbruk, våld, hedersproblematik, kriminalitet samt erfarenhet av personer med funktionsvariationer. Enheten arbetar mycket framgångsrikt och har kommit långt med utvecklingsarbete inom olika områden som MI och ASI. Tidigare erfarenhet av detta är därför meriterande. På vår enhet jobbar vi utifrån en helhetssyn på både problem och lösningar. Det är viktigt att i rollen som 1:e socialsekreterare kunna förmedla hopp och att ha en positiv syn om att förändring är möjligt samt att genom ett coachande arbetssätt bidra till arbetslust och arbetsglädje. Som 1:e socialsekreterare behöver du kunna vara både analyserande, stödjande, gränssättande och pådrivande både i förhållande till kollegor och andra samarbetspartners. Har du erfarenheter som vilar på systemteoretisk grund är det meriterande. Du har goda IT-kunskaper och har förmågan att uttrycka dig väl i skrift då dokumentation är en vanligt förekommande uppgift inom myndighetsutövning. Kunskap i Treserva är meriterande. Det är även meriterande om du har körkort. På vår enhet trivs vi och vi bidrar tillsammans till en god arbetsmiljö. Du erbjuds olika personalförmåner såsom friskvårdspeng, företagshälsovård, processhandledning och att emellanåt kunna jobba hemifrån. Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Till Stadsmiljöförvaltningens smidesverkstad söker vi nu en svetsare. I tjänsten kommer du bland annat att arbeta med konstruktion, tillverkning och reparation av stålkonstruktioner, till viss del även träkonstruktioner, såsom räcken, handledare, stängsel, staket, broar, bänkar och hållplatsutrustning. Viss maskinreperation kan förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med någon form av teknisk inriktning. Du ska ha erfarenhet av svetsning samt reparation av material i olika typer av stål. Körkort B är ett krav, svetslicenser är meriterande. I arbetet ingår kontakt med allmänhet och beställare varför det krävs god kommunikativ förmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt med egna uppdrag men också tycka om att arbeta i grupp och ha en god samarbetsförmåga. Delar av arbetet utförs på hög höjd varför förmåga att arbeta under sådana förhållanden måste finnas. Förvaltningen anser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen. Urval sker löpande och vi kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag så tveka inte med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/ Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Välkommen till Lundbyskolan 7-9, en plats för gemenskap, lärande och utveckling! Kul att just du vill bli en del av en nystartad organisation i vår nybyggda skola. Skolan ligger centralt på Hisingen och kommer på sikt att ha plasts för totalt 630 elever i åk 7-9 och 30 elever som går i den anpassade grundskolan 7-9. Vi har fyra klasser på den anpassade grundskolan och söker nu en speciallärare med ansvar för undervisning i klass som läser inriktning mot ämnen. I rollen som speciallärare leder du undervisningen samt arbetar direkt med eleverna i undervisningssituationer. Du skapar en trygg lärandemiljö genom att vara lyhörd inför elevernas individuella förutsättningar och behov. Utöver undervisningen ansvarar du för planering, utförande, utveckling och utvärdering som utformas tillsammans med övriga speciallärare och elevassistenter. Vill du ingå i vårt arbetslag och tillsammans med kollegor utveckla verksamheten är du välkommen att söka dig till oss. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är legitimerad lärare med bred behörighet. • är utbildad speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning. • har erfarenhet av arbete i bägge kursplanerna, ämne och ämnesområde • har erfarenhet av AKK samt kunskap om tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Personliga kompetenser: Som person har du förmåga att samarbeta med andra för att utföra uppgifter och organisera arbetet föra att bidra till en trygg lärandemiljö för eleverna. Du har en drivkraft i att skapa engagemang och delaktighet samt förmåga att motivera andra, såväl elever som elevassistenter för att skapa bästa förutsättningar för lärande. Tjänsten kräver även att du är flexibel med god bedömnings- och anpassningsförmåga. Du har en god utvecklad analytisk förmåga och kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Slutligen är du trygg och kan balansera krav samt behålla lugnet i svåra situationer. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn. Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg. Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag som tillsammans skapar en trygg och inspirerande miljö för barnen. Med ditt pedagogiska ledarskap planerar, genomför, dokumenterar och analyserar du verksamheten utifrån förskolans läroplan. Vi lägger stor vikt vid att bygga goda relationer både med barnen, dina kollegor och vårdnadshavarna och du är en trygg och ansvarstagande förebild som bidrar till en positiv atmosfär. Genom ditt arbete säkerställer du att varje barn känner sig sett och får möjlighet att utvecklas i en stimulerande och trygg miljö där deras behov alltid står i centrum. Är du nyutexaminerad förskollärare får du vid din anställning en mentor. Mentorn ingår i en central grupp och har som uppgift att bidra till att du får en bra start i ditt yrkesliv hos oss. Vi söker nu förskollärare till vår Reggioinspirerade förskola i norra Torslanda som ligger i vackra naturområden med närhet till havet. Så är du intresserad av att arbeta på en mindre förskola med stor möjlighet till inflytande är detta något för dig! Förskolan består av två avdelningar. I personalgruppen finns totalt 8 pedagoger, både förskollärare, barnskötare och förskoleassistenter. Vi har förmånen att ha en pedagogista knuten till enheten som handleder pedagoger i bland annat systematiskt kvalitetsarbete och utformande av lärmiljöer. På vår förskola arbetar vi projekterande där barnens frågor och funderingar ligger till grund för riktningen. Vi tänker att du brinner för att skapa miljöer som är tillgängliga, kreativa och utmanande där barnen görs delaktiga och har inflytande i utbildningen. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för genomförande av det pedagogiska arbetet med barnen enligt styrande dokument såsom läroplanen för förskolan, Barnkonventionen m.m. Alla pedagoger på förskolan har en egen dator och iPad som arbetsverktyg KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen och legitimation enligt Skollagen. Du har en stark förmåga att planera, genomföra, dokumentera och analysera pedagogisk verksamhet enligt förskolans läroplan. Du har också en god förståelse för och förmåga att arbeta utifrån förskolans styrdokument, värdegrund och mot förskoleförvaltningens gemensamma mål. Vi ser gärna att du som söker har ett par års erfarenhet av att arbeta som förskollärare inom likvärdig verksamhet. Dessutom har du en naturlig förmåga att leda både barn och vuxna. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda samarbeten och relationer till barn, kollegor, vårdnadshavare och andra du möter. Du är ansvarstagande, har gott självledarskap och kan skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Vi ser även att du har förmåga att vara en god förebild, både för barn och vuxna. Vi ser gärna att du som söker har kunskap eller intresse för Reggio Emilia-filosofin, då detta är en viktig del av vårt pedagogiska arbete. Vidare har du god digital kompetens och kan använda digitala verktyg som datorer, iPads och dokumentationssystem för pedagogiskt arbete. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig HR-specialist på Enheten för Kompetens och Arbetsmarknad. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Kvibergsskolan är en tekniktät skola med flexibla lärmiljöer. Vi är en av Sveriges åtta certifierade Apple skolor. I vår innovativa undervisning har vi ett tematiskt arbetssätt som grund. Skolan består av två skolhus F-3 och 4-9 samt den anpassade grundskola 1-9. Skolans pedagogiska personal är indelade i 6 arbetslag som tillsammans med ledning och stödfunktioner ansvarar för ca 850 elever. Vi skapar varje dag förutsättningar för elevernas lärande och demokratiska utveckling genom att arbeta med trygghet, gemenskap, självständighet och att möta våra elever med nyfikenhet. Vi har alltid eleverna lärande i centrum och vi bygger en kultur som tar ansvar för vår miljö och varandra. Vi arbetar aktivt med vår vision #Hållbarttillsammans och en kultur som tar ansvar för vår miljö och varandra; "Vi vill varandra väl och gör varandra bra". Vi söker nu en legitimerad lärare med behörighet att undervisa i Matematik och teknik i åk 7-9. Du kommer att ingå i ett av skolans 6 arbetslag och ha mentorselever, jobba tematiskt och värdeskapande samt vara värdefull medarbetare i vårt fortsätta arbete med att utveckla skolan. KVALIFIKATIONER Krav Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i Matematik och teknik i åk 7-9. Personliga kompetenser Du har alltid elevens lärande i centrum där ditt förhållningssätt visar att du har en stark tilltro till att alla elever gör rätt om de kan. Du kan, vill och låter dig och andra få vara en del i ett kollegialt lärande för att öka undervisningens kvaliteter för alla elever, något som i sin tur leder till en ökad måluppfyllelse för hela skolan. Ditt intresse för varje elev gör att du på ett medvetet sätt anpassar innehåll och metoder i undervisningen för varje situation. Du visar en god förmåga att förbättra elevers studieresultat och har ett starkt intresse och engagemang för att utveckla undervisningen. Du ska gilla utmaningar och tycka om att vara en pionjär och utveckla verksamheten tillsammans med oss. Du har förmåga att skapa riktigt goda relationer med eleverna vilket gör dig och teamet till det mest kraftfulla verktyget att upprätthålla såväl trygghet som studiero i och utanför skolan. Du har en differentierad undervisning som inkluderar alla elever och du är beredd att prova och ständigt ompröva din metodik för att tillgodose de behov som finns i den grupp ditt arbetslag ansvarar för. Vidare är du nyfiken på och beredd att arbeta utifrån den verksamhetsidé som är framtagen, och du är både modig och prestigelös nog att fortsätta utveckla den tillsammans med oss. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. ÖVRIGT I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Välj ett jobb för att visa detaljer