Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi på Funktionsstöd Myndighet Nordost söker dig som vill göra skillnad för våra invånare. Vi arbetar på Angereds torg, en central plats med goda kommunikationer och ett brett utbud av butiker och restauranger. På vår enhet med inriktning socialpsykiatri är vi i dagsläget 23 socialsekreterare, 3 förste socialsekreterare och en enhetschef. Vi är ett stort gäng som trivs ihop, värnar om vårt goda arbetsklimat och stöttar varandra. Till hösten blir vi två enheter med inriktning socialpsykiatri, och det är till denna vi söker två nya kollegor. Hos oss får du ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med möjlighet att påverka enhetens utveckling. Vi erbjuder en genomarbetad introduktion, kompetensutveckling samt metod- och processhandledning. Nya socialsekreterare deltar även i myndighetens introduktionsprogram Kompetenstrappan. Som socialsekreterare hos oss handlägger du ansökningar om bistånd enligt SoL samt begäran om insatser enligt LSS för personer från 18 år och uppåt. Arbetet innebär att föra daglig social dokumentation och att utreda enligt metod IBIC- individens behov i centrum samt att använda klarspråk. Du kommer att möta personer med psykisk/neuropsykiatrisk funktionsnedsättning med eller utan samtidig beroendesjukdom. Tjänsten innebär att kombinera teoretisk kunskap om diagnoser, sjukdomar och funktionsnedsättningens konsekvenser ur socialt, biologiskt, psykologiskt och kulturellt perspektiv med dina praktiska färdigheter. Du möter personer med kognitiva svårigheter, nedsatt kommunikationsförmåga samt människor i utsatta situationer och kris. Arbetet innebär att tillgodose behov både i akuta lägen och över tid, med såväl korta som långsiktiga handläggningsprocesser. I vårt arbete samarbetar vi med personernas nätverk såsom anhöriga och godemän/förvaltare. Vi samverkar med utförarverksamheter såsom kort- och långsiktiga boenden, boendestöd och hemtjänst. Vi samarbetar med övrig socialtjänst, andra myndigheter och sjukvård. Ibland kan arbetet innebära resor för att följa upp insatser för personer som bor utanför kommunen. Att förhålla sig till krav och motstridiga intressen och att göra etiska överväganden och ställningstaganden är en del av arbetet. En viktig del är också att avgöra när annan kompetens än den egna behövs. I nordost möter vi människor med varierande bakgrund. Du kommer att hålla samtal tillsammans med tolk. Vi arbetar utifrån ett normkritiskt förhållningssätt och enheten har medarbetare som är hbtqi-certifierade. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I din utbildning ska du ha läst socialrätt. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i både tal och skrift. Erfarenhet av arbete med målgruppen personer med psykisk/neuropsykiatrisk funktionsnedsättning med eller utan samtidig beroendesjukdom är meriterande. Det är också meriterande att du arbetat som socialsekreterare samt att du har B-körkort. För att lyckas i rollen ser vi att du med hjälp av din kunskap och ditt goda bemötande jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter och tänker på de vi är till för och deras bästa. Slutligen planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bifoga examensbevis och studieintyg på efterfrågad utbildning. Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
I Göteborg ska alla kunna växa. Fritt och självständigt. Det kräver att fler får kompetens som matchar arbetsmarknadens behov. Och därigenom jobb, en egen försörjning och möjlighet att bidra till samhället. Oavsett hur resan dit ser ut, ska alla få plats i vår stad. Därför finns förvaltningen för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Vi ser varje människas potential och öppnar vägar framåt. Genom att samordna Göteborgs Stads arbetsmarknadsinsatser och säkerställa den kommunala vuxenutbildningen sätter vi riktning och är ett nav för samarbete. Tillsammans med engagerade entreprenörer, akademin, internationella företag, civilsamhället och andra delar av staden jobbar vi med samlad kraft mot gemensamma mål. Så stärker vi människor och en av Sveriges största arbetsmarknader. Vi öppnar möjligheter, varje dag. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER I din roll som antagningshandläggare på antagningsenheten på Arbetsmarknad och vuxenutbildningen kommer du tillsammans med andra antagningshandläggare att ansvara för behandlingen av ansökningar till fristående kurser, anpassad utbildning och yrkesutbildningar på grundläggande och gymnasial nivå. Detta görs i huvudsak genom behörighetsgranskning och prioritering enligt vuxenutbildningsförordningen och andra styrdokument. Hantering av interkommunala ansökningar till och från andra kommuner ingår också i enhetens uppdrag. En viktig del av arbetsuppgifterna är att säkerställa att rätt sökande antas till utbildningarna. Antagning till vuxenutbildning sker under hela året och vi handlägger flera kursstarter parallellt vilket innebär många deadlines. Antagningsarbetet ställer stora krav på rättssäkerhet, likvärdighet och noggrannhet. Förutom ett nära samarbete med dina kollegor kommer du även arbeta nära andra funktioner inom förvaltningen som till exempel rektorer, studie- och yrkesvägledare, resursteam och administratörer. Kontakten med de sökande sker framför allt i vårt ärendesystem Kosmos. Under sommaren går vi in i ett nytt verksamhetssystem som heter Edlevo vilket påverkar antagningsenheten mycket. Vi söker därför en medarbetare som vill testa på att arbeta på förvaltningsnivå, är administrativt lagd, strukturerad och som är nyfiken att arbeta inom kommunal vuxenutbildning. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stort fokus på kvalitet och utveckling. Då förvaltningen är inne i ett förändringsarbete, med bland annat byte till verksamhetssystemet Edlevo och övergång till GY25, behöver du vara beredd på en hög arbetsbelastning och att arbetsuppgifter kan förändras under anställningens gång. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten ska ha en högskoleexamen inom till exempel studie- och yrkesvägledning, offentlig förvaltning eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant. Därtill ska du vara väl förtrogen med de styrdokument som reglerar den kommunala vuxenutbildningen. Du behöver ha mycket god datorvana. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i vårt nya verksamhetssystem Edlevo. Erfarenhet av tidigare arbete inom utbildningsväsendet, arbete med myndighetsutövning och beslutsfattande ses också som meriterande. Vi tror att du är en person som ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Rollen kräver att du är mycket noggrann, kan hålla deadlines och kan uttrycka dig väl i skrift, både på svenska och engelska. Du har förmåga att arbeta både enskilt och tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du visar respekt och hänsyn för de du möter i din yrkesroll. Du utgår från allas lika värde och skapar en god atmosfär. Du har en öppen och positiv attityd där du har den sökandes behov som utgångspunkt för ditt agerande. ÖVRIGT Vänligen bifoga till din ansökan examensbevis eller motsvarande. Vi söker en antagningshandläggare på heltid med en visstidsanställning till och med 31/12-2025. Eventuellt kan anställningen komma att förlängas. Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö och erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering. Intervjuer planeras att hållas under vecka 28. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår sida på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/ Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar. Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar. Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs Stad hittar du på http://www.goteborg.se ARBETSUPPGIFTER Som controller hos oss blir du en del av avdelningen Ekonomi & Inköp. Avdelningen stödjer förvaltningsdirektören och ledningen i den strategiska ekonomistyrningen. Avdelningen består av åtta medarbetare och omfattar funktionerna ekonomi, controlling och inköp. Då en medarbetare går vidare till nya utmaningar söker vi nu en controller med bred erfarenhet inom controlling. I rollen kommer du stötta chefer och andra nyckelpersoner i vår förvaltning. Avdelningen som ska stöttas ansvarar för byggande av idrottsanläggningar inom staden. Du kommer att vara ett viktigt stöd till avdelningen i ekonomiska frågor och stötta cheferna i arbetet med budget, uppföljning, prognos, bokslut och ekonomiska analyser. Du arbetar även med intern kontroll och olika typer av utredningar. Du kommer att jobba med investeringsprojekt, uppföljning av dessa, aktivering av projekt och ickemateriell anläggningsreskontra. I nära samarbete med dina kollegor medverkar du också till utveckling och kvalitetssäkring av förvaltningens ekonomistyrprocesser. Avdelningen och förvaltningen har påbörjat ett förändringsarbete och du kommer arbeta med att förbättra och utveckla processer och tillsammans med avdelningen hanterar du allt vad en förändringsresa bär med sig. Vi på idrotts- och föreningsförvaltningen erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att växa och utvecklas. Förvaltningen kommer att växa under åren som kommer och står inför många spännande och utvecklande utmaningar. Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande förvaltning som arbetar med positiva och roliga frågor som friskvård och meningsfull fritid. tillsammans gör vi göteborgarna friskare! Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden får du en anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Här kan du läsa mer om förvaltningens verksamheter, organisation och ledning: http://goteborg.se/idrottoforening KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot ekonomi/controlling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av controlling enligt ovan beskrivning. Det är meriterande om du har arbetat i en liknande tjänst inom staden tidigare. Du har god IT-vana och goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av uppföljnings- och analysverktyget Hypergene (Nekksus) och ekonomisystemet Agresso. Det är också meriterande om du arbetat med projekt och investeringsuppföljning. I rollen krävs att du har förmågan att se helhet likväl som att kunna se detaljer. Du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer och har ett konsultativt och prestigelöst förhållningssätt i din roll som controller. Du kommunicerar och arbetar på ett sätt som skapar delaktighet. Du är utvecklingsorienterad och har förmågan att tänka nytt samt anpassar ditt arbetssätt och stöd efter behov. Att sätta kunden i fokus är en självklarhet för dig. Som person är du strukturerad, kommunikativ, ansvarsfull och lyhörd. Du är lagspelare med positiv inställning som bidrar till energi i din arbetsgrupp. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT På grund av semestertider kommer intervjuer hållas i augusti. Vi kommer att hålla dig som kandidat uppdaterad om hur processen fortskrider. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Vid intervju behöver du uppvisa pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn. Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg. Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag som tillsammans skapar en trygg och inspirerande miljö för barnen. Med ditt pedagogiska ledarskap planerar, genomför, dokumenterar och analyserar du verksamheten utifrån förskolans läroplan. Vi lägger stor vikt vid att bygga goda relationer både med barnen, dina kollegor och vårdnadshavarna och du är en trygg och ansvarstagande förebild som bidrar till en positiv atmosfär. Genom ditt arbete säkerställer du att varje barn känner sig sett och får möjlighet att utvecklas i en stimulerande och trygg miljö där deras behov alltid står i centrum. Är du nyutexaminerad förskollärare får du vid din anställning en mentor. Mentorn ingår i en central grupp och har som uppgift att bidra till att du får en bra start i ditt yrkesliv hos oss. Vi söker dig som är utbildad förskollärare med legitimation och har en dokumenterad skicklighet och förmåga att leda andra till Förskoleenhet i norra Angered. Förskolan ligger i Hammarkullen och har 6 avd. Det finns goda kommunikationsmöjligheter och närhet till stora grönområden. Detta ger oss möjlighet att använda oss av naturen i det dagliga arbetet på förskolorna. På våra förskolor arbetar vi också för en skapandemiljö där egna initiativ, kreativitet och nya idéer om arbetssätt och metoder välkomnas. Vi har skapat en ny schemastruktur där du som förskollärare generellt arbetar mellanskift. I vårt område får du en chef som har hållbar arbetsmiljö som en prioriterad fråga och där alla medarbetare är viktiga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen och legitimation enligt Skollagen. Du har en stark förmåga att planera, genomföra, dokumentera och analysera pedagogisk verksamhet enligt förskolans läroplan. Du har också en god förståelse för och förmåga att arbeta utifrån förskolans styrdokument, värdegrund och mot förskoleförvaltningens gemensamma mål. Dessutom har du en naturlig förmåga att leda både barn och vuxna. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda samarbeten och relationer till barn, kollegor, vårdnadshavare och andra du möter. Du är ansvarstagande, har gott självledarskap och kan skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Vi ser även att du har förmåga att vara en god förebild, både för barn och vuxna. Vidare har du god digital kompetens och kan använda digitala verktyg som datorer, iPads och dokumentationssystem för pedagogiskt arbete. Har du erfarenhet av och tycker det är roligt och intressant att metodiskt arbeta med barns språkutveckling i ett mångkulturellt område och vara den språkliga förebild som barnen behöver samt om du arbetat med utveckling av tillgängliga lärmiljöer ser vi det som meriterande. Förskolan arbetar med musikprofil språk genom musik där du tillsammans med barnen får kontinuerlig ledning av musikpedagog i arbetet med språkutvecklande arbetssätt utifrån musikprofil. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig HR-specialist på Enheten för Kompetens och Arbetsmarknad. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill arbeta som omsorgshandledare i hemtjänsten Frölunda/Högsbo! Som omsorgshandledare i hemtjänsten kommer du bidra till ökad kvalitet inom stadens hemtjänst. Ditt huvuduppdrag är att stödja och stärka omsorgspersonal genom pedagogisk handledning i deras arbete. Vi arbetar enligt den nationella värdegrunden och har ett salutogent synsätt som är grunden i personcentrerad vård och omsorg. Omsorgstagarna ska ha ett meningsfullt liv, med delaktighet och inflytande. Utifrån din specialistkompetens inom exempelvis vård av äldre, demens och/eller psykiatri ska du handleda omsorgspersonal och stödja dina kollegor för att utveckla kvalitén i vardagsarbetet kring personen. Omsorgshandledarrollen innebär ett nära metodhandledarskap och merparten av arbetstiden ska därför utföras i det verksamhetsnära arbetet. Som omsorgshandledaren hos oss ger du stöd vid två hemtjänstenheter. Vi vill främst att du skall handleda kollegor i det dagliga arbetet med målet att våra brukare ska få leva värdigt och gott liv. Vi har en tydlig plan för kontinuitet i personalgrupper som gör att vi har goda förutsättningar för en fortsatt utveckling i kvalitetsarbetet. I uppdraget ingår att: • Handleda i behovsinriktat och systematiskt arbetssätt (IBIC), att genom samtal med omsorgstagaren planera, genomföra och följa upp genomförandet. • Handleda i social dokumentation. • Vid komplexa ärenden/situationer ge praktiskt samt metodstöd till såväl individ, anhöriga, omsorgspersonal och enhetschef. • Kvalitetssäkra och utveckla arbetssätt och samverkan kring uppdrag, behov och mål mellan kontaktpersonal och biståndsbedömare/socialsekreterare. • Pedagogiskt stödja och utveckla verksamheten i nya arbetssätt. • Vara delaktig i introduktion av ny omsorgspersonal. • Stödja och utveckla samarbetet mellan berörda professioner och funktioner. KVALIFIKATIONER Krav: • Vi söker dig som är utbildad undersköterska, kan visa socialstyrelsens intyg om skyddad yrkestitel alternativt kan visa att du var anställd som undersköterska vid införandet av de nya reglerna • Erfarenhet av arbete som undersköterska • Yrkeshögskoleutbildning på minst 200 YH-poäng, utbildning som silviasyster eller likvärdig högskoleutbildning inom området • Vara väl förankrad i Socialtjänstlagen och den nationella värdegrunden • Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift • Datorvana • Kan cykla och kan tänka dig att använda cykel som arbetsfordon Meriterande: • Erfarenhet av handledning av individ och grupp För att passa i rollen ser vi att du är en person som får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. I rollen behöver du ha förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till att nå målet. I din yrkesroll visar du respekt och hänsyn för dem du möter. Du har en öppen och positiv attityd då du har omsorgstagarens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Som omsorgshandledare tar du dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete i en roll där du kan göra stor skillnad. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Du ska beställa kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret och utdraget ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://etjanster.polisen.se/login/request?tid=eregisterutdrag-utdrag&lid=ebd26d83-ce2a-44d0-835a-53e4b7b8914d Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn. Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg. Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag som tillsammans skapar en trygg och inspirerande miljö för barnen. Med ditt pedagogiska ledarskap planerar, genomför, dokumenterar och analyserar du verksamheten utifrån förskolans läroplan. Vi lägger stor vikt vid att bygga goda relationer både med barnen, dina kollegor och vårdnadshavarna och du är en trygg och ansvarstagande förebild som bidrar till en positiv atmosfär. Genom ditt arbete säkerställer du att varje barn känner sig sett och får möjlighet att utvecklas i en stimulerande och trygg miljö där deras behov alltid står i centrum. Är du nyutexaminerad förskollärare får du vid din anställning en mentor. Mentorn ingår i en central grupp och har som uppgift att bidra till att du får en bra start i ditt yrkesliv hos oss. På förskolan Torpagatan 50 bildar trygghet, utveckling och lärande en helhet med utgångspunkt från förskolans styrdokument. Vi utgår från ett projektinriktat arbetssätt. Det innebär att vi arbetar utforskande tillsammans med barnen. Barnen har ett verkligt inflytande genom att vi utgår från deras fantasi, lek, nyfikenhet, intressen och tankar i vår utbildning och undervisning. Barnen är på så vis aktiva och delaktiga i lärprocesserna. Under en del av dagen delas barnen in i mindre projektgrupper. I dem möter barnen ansvarspedagoger som följer, dokumenterar och undervisar utifrån barnens intressen, behov och utveckling. Förskollärare är en ansvarskrävande roll, men den medför också stora möjligheter att få vara med att påverka och forma vår verksamhet. Vi lägger stort fokus på barnens pedagogiska utbildning och arbetar enligt förskolans läroplan där fostran, omsorg och lärande utgör en helhet. Vi erbjuder även fria pedagogiska luncher, arbetskläder för utomhusbruk, pedagogisk handledning för arbetslaget av specialpedagog och kontinuerlig kompetensutveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen och legitimation enligt Skollagen. Du har en stark förmåga att planera, genomföra, dokumentera och analysera pedagogisk verksamhet enligt förskolans läroplan. Du har också en god förståelse för och förmåga att arbeta utifrån förskolans styrdokument, värdegrund och mot förskoleförvaltningens gemensamma mål. Dessutom har du en naturlig förmåga att leda både barn och vuxna. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda samarbeten och relationer till barn, kollegor, vårdnadshavare och andra du möter. Du är ansvarstagande, har gott självledarskap och kan skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Vi ser även att du har förmåga att vara en god förebild, både för barn och vuxna. Vidare har du god digital kompetens och kan använda digitala verktyg som datorer, iPads och dokumentationssystem för pedagogiskt arbete. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig HR-specialist på Enheten för Kompetens och Arbetsmarknad. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Avdelning Försörjningsstöd i socialförvaltningen Nordost är i ständig förändring och vi söker dig som vill vara med och utveckla avdelningen tillsammans med oss. Ett viktigt mål för oss är att våra enhetschefer skall ha en god arbetsmiljö med ett rimligt antal medarbetare. Vi söker nu en engagerad enhetschef som vill vara en del i denna utveckling och vara med och göra skillnad för dem vi är till för. I förvaltningen arbetar vi med ett brett spektrum av sociala frågor. Avdelningen består av åtta enheter. Vi har ett aktivt samarbete mellan våra olika verksamheter med brukarens bästa i fokus. Omvärldsorientering och samverkan med såväl interna som externa aktörer och organisationer är viktiga framgångsfaktorer i verksamhetens utveckling. I rollen som enhetschef har du ett helhetsansvar för verksamhetsutveckling, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ditt uppdrag innebär att du leder, planerar, utvecklar och följer upp enhetens arbete och uppdrag utifrån gällande lagstiftning, uppställda mål, planer och en rättssäker handläggning. Du ansvarar för att effektivisera arbetsprocesser samt att utveckla samarbetet och samverkan såväl internt som externt. Som enhetschef ansvarar du självständigt för enheten med uppdrag från avdelningschef och sätter den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Som enhetschef hos oss ingår du i en ledningsgrupp där vi tillsammans arbetar för helheten och stöttar varandra i olika frågor. Du ingår även i nätverk över staden med andra chefer för att hålla samman frågorna för Göteborgs Stad. Inom förvaltningen finns en mångfald av kompetens och vilja till att utvecklas tillsammans. Du har självklart även tillgång till våra stödfunktioner såsom verksamhetsutvecklare, HR, ekonomi och administration. Socialförvaltningen Nordost är en förvaltning med ett spännande utvecklingsarbete där du kan få möjligheten att vara en del av detta. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du som söker behöver också ha gedigen erfarenhet inom socialtjänstområdet som chef, arbetsledare eller förste socialsekreterare. Du behöver ha god kunskap om den lagstiftning inom området ekonomiskt bistånd men också inom områden som arbetsrätt, socialtjänstlagen och förvaltningslagen. För tjänsten krävs också att du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten. Eftersom dokumentation är en central del av enhetschefens uppdrag krävs det att du har god vana att arbeta med dokumentation och uppföljning. Goda IT-kunskaper är ett krav och det är meriterande om du tidigare arbetat i stadens system som t.ex. treserva, personec m.m. Du behöver också ha god förståelse i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du talar fler språk utöver detta. Har du gått en chefsutbildning som t.ex. morgondagens chef eller annan likvärdig utbildning är det meriterande. Följande kompetenser ingår i Göteborgs stad ledarkriterier; analytisk, förändringsorienterad, helhetssyn, lyhörd, mål- och resultatorienterad och påverka andra. Dessa kriterier kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete och i intervjusituation. - Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. - Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. - Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. - Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. - Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. - Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Att arbeta hos oss förutsätter lyssnande och lärande, närvaro och lyhördhet. Det dagliga arbetet kan innehålla både oväntade och svårhanterade situationer och det är därför viktigt att du är trygg i din yrkesroll och kan ge råd och stöd till dina medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekrytering kan vi komma att genomföra bakgrundskontroller i samband med erbjudande om tjänst. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett självständigt arbete där du har möjlighet att själv planera och påverka din arbetsdag i samråd med dina kollegor. Tillsammans med patienten arbetar du utifrån dennes personcentrerade mål och utför bedömningar, insatser och utvärderingar som syftar till att ge största möjliga självständighet i livet och du är för många en viktig person i deras vardag. I arbetet ingår att handleda stödpersonal, utföra och delegera rehabiliteringsinsatser samt att förskriva, prova ut och följa upp medicintekniska hjälpmedel. Du arbetar med ett fördjupat uppdrag i team tillsammans med fysioterapeut, sjuksköterskor, stödpersonal och har ett nära samarbete med enhetschefer, biståndshandläggare och anhöriga. Genom att arbeta nära i teamet har vi tillsammans ett värdefullt utbyte och en bred kompetens samt möjlighet till att utföra gemensamma insatser när behov finns. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att finnas i det palliativa teamet, men du behöver snabbt kunna ställa om för att utföra insatser även inom övriga områden om det är påkallat av arbetssituation och prioriteringar. Enheten på Bror Nilssons gata 5 är en stabil och erfaren arbetsgrupp där vi självklart stöttar varandra kollegialt och tar oss an utmaningar med samlade krafter. Vi befinner oss mitt i det sprudlande och internationellt präglade Lindholmen, nära kajen där vi på sommarhalvåret kan äta vår lunch samtidigt som vi ser båtarna passera på den glittrande älven. Till oss kommer man lätt med buss, båt, cykel och snart också spårvagn. Vi välkomnar dig till en organisation med ett ständigt utvecklingsfokus. För dig som nyanställd inom den kommunala hälso-och sjukvården erbjuder Göteborgs Stad ett introduktionsprogram. Programmet är individuellt utformat utifrån olika kompetensområden och pågår i cirka ett år. Vi arbetar med kompetenshöjande insatser, internutbildningar och erbjuder olika karriär- och utvecklingsmöjligheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Vi ser att du har erfarenhet av habilitering/rehabiliteringsarbete. Du behöver vara trygg i din yrkesroll och vara van förskrivare av hjälpmedel. B-körkort samt körvana för att ta sig snabbt mellan patienter är ett krav för tjänsten. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i palliativ vård. Du är samarbetsorienterad och har förmåga att behålla lugn och signalera trygghet även i påfrestande situationer och kan hantera såväl yrkesmässiga som existentiella samtal. Du är hjälpsam och beredd att bistå kollegor även inom andra områden och arbetsuppgifter. Vi förutsätter att du är nyfiken och intresserad av att utvecklas inom yrke och fördjupning. ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Var med och skapa världens bästa stad för ett långt och värdigt liv nu söker vi en socialt ansvarig samordnare (SAS)! Som SAS ingår du i en enhet tillsammans med stadens medicinskt ansvariga sjuksköterskor (MAS) och medicinskt ansvariga för rehabilitering (MAR). Vi arbetar nära varandra och strävar efter att vara en aktiv partner i kvalitetsutvecklingen i förvaltningen. Just nu satsar vi extra på att arbeta mer förebyggande, både strategiskt och tillsammans med verksamheterna. Hos oss hjälps vi åt, stöttar varandra och delar kunskap för att hitta smartare arbetssätt. Vi ser fram emot att hälsa dig välkommen som vår nya kollega! I ditt arbete ingår bland annat omvärldsbevakning, särskilt gällande lagstiftning. Du deltar i nätverk och arbetsgrupper inom och utanför förvaltningen och fungerar som stöd till verksamheterna när det gäller att höja kvaliteten och arbeta förebyggande. Du deltar som sakkunnig i ledningsgrupper och andra forum, och en stor del av uppdraget handlar om att utreda och bedöma Lex Sarah-rapporter samt anmälningar till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Du granskar förvaltningens äldreomsorg och föreslår förbättringar för att säkerställa att lagar, föreskrifter och beslut följs. Du stödjer verksamheterna i det systematiska kvalitetsarbetet och bidrar till utveckling av rutiner och arbetssätt. Arbetet kräver att du är strukturerad och kan prioritera mellan uppgifter. Du planerar mycket av ditt arbete självständigt och har möjlighet att arbeta hemifrån eller från annan plats när det passar. Vi ser fram emot att välkomna dig som en del av vårt SAS-team tillsammans gör vi skillnad varje dag! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant samt flera års erfarenhet av att arbeta inom socialt arbete. Du är väl insatt i lagstiftningen och i social dokumentation. Du behöver även ha erfarenhet av kvalificerat utredningarbete och verksamhetsutveckling. Erfarenhet och kunskap om äldreomsorg, av ledarskap och verksamhetsutveckling. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Vi kan erbjuda dig ett spännande utvecklingsarbete tillsammans med kunniga chefer och medarbetare. Vi är Göteborg, är du det också? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Verksamhetsområde personligt stöd utför personlig assistans, ledsagarservice och kontaktpersoner vuxna inom hela Göteborg. Tillsammans med dina enhetschefskollegor driver du utvecklingen av verksamhetsområdet. Du kommer ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp där ni kommer att vara tretton enhetschefer, en verksamhetsutvecklare, en metodutvecklare, en bemanningscontroller och en verksamhetscontroller. Uppdraget som enhetschef innefattar följande arbetsuppgifter: • Personal-, budget- och arbetsmiljöansvar • Ansvar för enhetens verksamhetsområde • Formulera och fastställa operativa mål och strategier för enheten samt följa upp och utvärdera resultatet Som chef i vårt område har du tillgång till ett nära ledarskap och i vår ledningsgrupp arbetar vi ständigt med att säkerställa verksamhetens kvalitet och stödet till den enskilde. Vi satsar även mycket på att utveckla vår ledningsgrupp och rollen som chef. Som stöd i ditt arbete har du tillgång till en välfungerande stödorganisation för metod- och verksamhetsutveckling, korttidsrekrytering, schemaplanering och administration. Göteborgs Stad erbjuder goda möjligheter till stöd och utveckling genom bland annat chefscoaching och ett flertal olika utbildningar. Som ny enhetschef kommer du att delta i stadens centrala chefsintroduktion samt ett lokalt introduktionsprogram. Sedan finns även goda chanser till viss förlängning för tjänsten. Vi har mycket framåtanda och tycker också att en del av jobbet är att ha kul tillsammans. I vår ledningsgrupp tycker vi att olikheter är en styrka. Vill du vara en del av oss? KVALIFIKATIONER Vi står inför ett viktigt utvecklingsarbete och därför söker vi dig som har erfarenhet av förändringsarbete och trivs med vara med och leda arbetet mot en ändamålsenlig organisation. Vi önskar att du har en för området relevant högskoleutbildning om minst tre år. Till exempel socionom, social omsorg, vård eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du behöver ha god datorvana i form av erfarenhet av arbete med digital teknik. Då kommunikation är en viktig del av arbetet krävs det att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha minst två års erfarenhet som enhetschef inom LSS, samt gärna erfarenhet av system som Personec, Adato, Proceedo och/eller Stratsys. Det är meriterande om du har erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och kunskap om konflikthantering. Vi söker dig som på ett flexibelt sätt kan ändra hur du arbetar när saker förändras. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Vi ser också att du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt och förstår det gemensamma uppdraget. Vidare ser vi att du motiveras av att lära dig nya saker och utvecklas. Du kommer själv med nya idéer och tar initiativ till förbättringar. Du omvärldsbevakar aktivt inom ditt yrkesområde och reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet. Slutligen kan du se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer kommer att hållas på vårt kontor på Första Långgatan 28A. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer