Vi söker nu en Kundrådgivare till ett konsultuppdrag på Vattenfall. Du blir anställd av oss på Poolia men arbetar ute hos Vattenfall på deras kontor i Solna. Du kommer att tillhöra ett team som arbetar med mikroproduktion – främst solcellsanslutningar och relaterade kundärenden. Arbetet sker på plats i Solna och kan innebära varierande uppgifter inom avdelningen beroende på behov. Om tjänsten • Ort: Solna, Stockholm • Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka • Start: 1 juli 2025 • Slut: 30 september 2025 Dina arbetsuppgifter i huvudsak Efter introduktion, utbildning och godkänt drogtest/säkerhetsintervju placeras du inom ett av följande fokusområden: • Ärendehantering: Arbeta med att registrera avtal kopplat till kundernas solcellsanläggningar – en förutsättning för att de ska kunna börja använda sin anläggning och få ersättning. Här hanterar du backlogg samt stöttar kundtjänst vid behov. • Kundtjänst: Hantera inkommande kundsamtal. Arbetet är till viss del repetitivt men passar dig som uppskattar tydliga ramar och möjlighet till god balans mellan arbete och fritid. Observera att placering och arbetsuppgifter även kan påverkas av införandet av ett nytt system under hösten. Vem är du? Vi söker dig som: • Har eftergymnasial utbildning (krav) • Har mycket god datavana och snabb fingersättning • Kan uttrycka dig flytande i svenska i både tal och skrift • Är social, serviceinriktad och bekväm med kundkontakt via telefon Meriterande: • Erfarenhet från kundservice eller administrativt arbete • Tidigare arbete i SAP • Tekniskt eller relaterat intresse eller kompetens • Fler språkkunskaper utöver svenska och engelska Du trivs i en strukturerad miljö, är nyfiken och vill bidra till ett effektivt team. Om du visar engagemang och framåtanda finns det möjlighet till utveckling och breddning inom andra områden längre fram. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Välkommen med din ansökan till Poolia – vi ser fram emot att höra från dig! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en drivande kraft bakom lönsamma affärer och nöjda kunder? Hos EAB får du möjlighet att arbeta med välkända kvalitetsprodukter inom industriportar, där du ansvarar för hela säljprocessen – från första kundkontakt till färdig leverans. Du får en strategisk roll i ett affärsområde med stor potential, med frihet att påverka både din vardag och utvecklingen framåt. Placeringsort är i Östersund eller Timrå, välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som teknisk säljare hos EAB får du ett helhetsansvar för affären inom vårt affärsområde industriportar – från första kontakt till slutförd leverans. Du arbetar både med att hitta nya kunder och förvalta befintliga relationer. Ditt fokus är att förstå behov, föreslå tekniskt och ekonomiskt smarta lösningar, lämna offerter och sluta avtal. I projekt där montage ingår ansvarar du även för planering, uppföljning och fakturering. I rollen får du ta ett tydligt helhetsansvar – du arbetar strukturerat och affärsmässigt genom hela säljprocessen, från första kundkontakt till avslutad affär. Du ansvarar för din egen säljbudget och har frihet att planera och driva ditt arbete mot uppsatta mål. Du använder moderna verktyg, inklusive AI-stöd, för att effektivisera och förbättra säljprocessen. Du förväntas även ta ansvar för din egen utveckling genom att ta fram en personlig kompetensutvecklingsplan. Rollen erbjuder goda möjligheter att växa i takt med affärsområdets expansion. Vem är du? Vi söker en tekniskt kompetent och affärsmässigt driven person som har förmågan att inte enbart sälja produkter, utan också identifiera kundbehov och leverera värdeskapande lösningar. Du tar ansvar för hela säljprocessen, följer upp affärer och arbetar målinriktat för att uppnå resultat. Vi ser gärna att du har: • En teknisk bakgrund eller god teknisk förståelse • Erfarenhet av teknisk försäljning, projektförsäljning eller motsvarande roll • Ett strukturerat och självständigt arbetssätt med god förmåga att planera och prioritera • Vana vid förhandling och en god förmåga att bygga och vårda kundrelationer • Intresse för industri, bygg, installation eller angränsande områden Du är dessutom öppen för att utveckla ditt arbetssätt genom att ta till dig nya verktyg och metoder, exempelvis digitala och AI-baserade lösningar, som kan stärka dig ytterligare i rollen. I denna rekryteringsprocess samarbetar EAB Norrland AB med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson på [email protected], +46 768 694 756. Om verksamheten EAB Norrland AB är ett, till merparten familjeägt, bolag grundat 1986. Företaget har sitt kontor och säte i Timrå, och är verksamt i hela Norrland. Den starka kompetensen, många års erfarenhet samt hållbara produkter och konstruktioner från EAB i Smålandstenar, har gjort företaget till en stark aktör inom portar, lagerinredning och stålhallar. Vår värdegrund vilar på tre hörnstenar; Engagemang, Kompetens och Omtanke.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en drivande kraft bakom lönsamma affärer och nöjda kunder? Hos EAB får du möjlighet att arbeta med välkända kvalitetsprodukter inom industriportar, där du ansvarar för hela säljprocessen – från första kundkontakt till färdig leverans. Du får en strategisk roll i ett affärsområde med stor potential, med frihet att påverka både din vardag och utvecklingen framåt. Placeringsort är i Östersund eller Timrå, välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som teknisk säljare hos EAB får du ett helhetsansvar för affären inom vårt affärsområde industriportar – från första kontakt till slutförd leverans. Du arbetar både med att hitta nya kunder och förvalta befintliga relationer. Ditt fokus är att förstå behov, föreslå tekniskt och ekonomiskt smarta lösningar, lämna offerter och sluta avtal. I projekt där montage ingår ansvarar du även för planering, uppföljning och fakturering. I rollen får du ta ett tydligt helhetsansvar – du arbetar strukturerat och affärsmässigt genom hela säljprocessen, från första kundkontakt till avslutad affär. Du ansvarar för din egen säljbudget och har frihet att planera och driva ditt arbete mot uppsatta mål. Du använder moderna verktyg, inklusive AI-stöd, för att effektivisera och förbättra säljprocessen. Du förväntas även ta ansvar för din egen utveckling genom att ta fram en personlig kompetensutvecklingsplan. Rollen erbjuder goda möjligheter att växa i takt med affärsområdets expansion. Vem är du? Vi söker en tekniskt kompetent och affärsmässigt driven person som har förmågan att inte enbart sälja produkter, utan också identifiera kundbehov och leverera värdeskapande lösningar. Du tar ansvar för hela säljprocessen, följer upp affärer och arbetar målinriktat för att uppnå resultat. Vi ser gärna att du har: • En teknisk bakgrund eller god teknisk förståelse • Erfarenhet av teknisk försäljning, projektförsäljning eller motsvarande roll • Ett strukturerat och självständigt arbetssätt med god förmåga att planera och prioritera • Vana vid förhandling och en god förmåga att bygga och vårda kundrelationer • Intresse för industri, bygg, installation eller angränsande områden Du är dessutom öppen för att utveckla ditt arbetssätt genom att ta till dig nya verktyg och metoder, exempelvis digitala och AI-baserade lösningar, som kan stärka dig ytterligare i rollen. I denna rekryteringsprocess samarbetar EAB Norrland AB med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson på [email protected], +46 768 694 756. Om verksamheten EAB Norrland AB är ett, till merparten familjeägt, bolag grundat 1986. Företaget har sitt kontor och säte i Timrå, och är verksamt i hela Norrland. Den starka kompetensen, många års erfarenhet samt hållbara produkter och konstruktioner från EAB i Smålandstenar, har gjort företaget till en stark aktör inom portar, lagerinredning och stålhallar. Vår värdegrund vilar på tre hörnstenar; Engagemang, Kompetens och Omtanke.
Vill du arbeta med avancerad elektronik i en global koncern där det du gör faktiskt gör skillnad? Hos Sanmina får du det bästa av två världar – tryggheten och resurserna från ett börsnoterat teknikföretag, kombinerat med en familjär och öppen arbetsmiljö i Örnsköldsvik. Sanmina är en kontraktstillverkare som tillverkar några av de mest värdefulla och komplexa elektronik- och mekanik- produkterna i världen. Vi arbetar i en internationell miljö med hög teknisk nivå, där det du gör är en viktig del i att skapa produkter som räddar liv och förbättrar människors hälsa – “What we make, makes a difference.” Är du redo att ta nästa steg i karriären – där teknik, samhällsnytta och personlig utveckling går hand i hand? Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som Testingenjör – felsökning och support i serieproduktion spelar du en central roll i att säkra driften av våra testsystem. Du arbetar nära produktionen och agerar länk mellan testutveckling, produktion, operatörer och kvalitet. Ditt fokus ligger på felsökning av både hårdvara och mjukvara samt underhåll av testutrustning i pågående produktion. Du kommer att: • Felsöka och underhålla testsystem för kretskort (ICT/FCT) samt mer komplexa produkter • Agera supportresurs mot produktionen vid tekniska fel • Tolka och förstå olika felfall, göra rotorsaksanalyser • Kommunicera med leverantörer och kunder vid behov, särskilt vid kundägd utrustning • Läsa och förstå datablad, kretsscheman och processinstruktioner • Uppdatera och föreslå förbättringar i testinstruktioner Tjänsten är på heltid med placering i Örnsköldsvik Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, kommunikativ och gillar att lösa problem tillsammans med andra. Du trivs i en miljö där du får vara en del av hela processen – från produktion till teknik diskussioner med kunder. Viktigast är att du har viljan att lära och att du vågar fråga. Vi tror att du har: • Eftergymnasial utbildning inom elektronik • Goda kunskaper i svenska och engelska • Erfarenhet från felsökning/testmiljö inom elektronik (meriterande) • Grundläggande förståelse för hårdvara och mjukvara • God datorvana och gärna erfarenhet av något programmeringsspråk Personliga egenskaper vi värdesätter: • Social trygghet och god kommunikationsförmåga • Lösningsorienterad och analytisk • Öppen, nyfiken och initiativtagande • Prestigelös och samarbetsvillig Kunskap inom programmering eller erfarenhet av LabVIEW, TestStand, är meriterande men inget krav. Det viktigaste är att du är villig att lära och ta till dig information. Om verksamheten Sanmina är en global kontraktstillverkare av högteknologiska och komplexa elektronik- och mekanikprodukter. I Örnsköldsvik är vi cirka 200 anställda och fokuserar främst på medicinteknik och industri. Vi är en del av en världsledande koncern med 35 000 anställda globalt. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Vill du vara med och skapa innovativa styrlösningar för framtidens inomhusklimat? Trivs du i en roll där teknik, kundkontakt och problemlösning möts? Då kan du vara vår nästa applikationsingenjör till TSS Controls i Jönköping! Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte. FläktGroup är marknadsledande av innovativa och energieffektiva lösningar för inomhusklimat, som säkerställer komfort, säkerhet och prestanda samtidigt som vi minskar klimatavtrycket. Vi har satt den tekniska standarden i över 100 år och kan med våra breda produktportfölj möta de mest omfattande kundkraven. FläktGroup ägs av Triton och har huvudkontor i Tyskland. Vi är verksamma över hela världen och har produktionsanläggningar i Europa, Asien och USA. Together We Create Excellence. For Life. Läs mer om oss på www.flaktgroup.com Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad Applikationsingenjör till vår avdelning Technical Sales Support (TSS) Controls, en viktig del av FläktGroups tekniska nav. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära både kunder, säljare och produktutveckling i en internationell miljö, där ditt arbete gör skillnad varje dag. Om rollen TSS Controls stöttar våra säljare globalt med teknisk expertis inom FläktGroups styrlösningar. Vi arbetar brett – från offertarbete och applikationsanpassningar till support och utbildning. I rollen som applikationsingenjör kommer du att: Stötta våra säljare med teknisk support och rådgivning i tidiga projektskeden Hantera offertförfrågningar och anpassa lösningar efter kundens behov Ge ordersupport och följa upp tekniska detaljer i kundprojekt Agera värd vid kundbesök på vår site i Jönköping Hålla utbildningar för både interna och externa tekniker Delta i projektarbete och förbättringsinitiativ Du blir en nyckelperson i att säkerställa att våra kunder får rätt lösning – snabbt, effektivt och med hög kvalitet. Vissa resor förekommer i tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som har en teknisk utbildning, gärna som högskoleingenjör inom automation, maskinteknik eller motsvarande, alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom erfarenhet som servicetekniker inom styr & regler, installation eller energioptimering. Du har troligtvis arbetat inom tillverkande industri eller i en teknisk supportroll, och har därmed ett strukturerat arbetssätt och god datorvana. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt, är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Vi är ett team som ständigt strävar efter att hitta smarta, kundanpassade lösningar, därför söker vi dig som har ett starkt teknikintresse, är nyfiken och serviceinriktad, samt trivs med att samarbeta och bygga relationer. Du har inga problem med att kavla upp ärmarna när det behövs och motiveras av att bidra med din kompetens i en dynamisk miljö. Det är meriterande om du har kunskap inom kylteknik eller ventilationssystem, erfarenhet av utbildning eller presentationer, samt om du tidigare har arbetat i internationella projektmiljöer. Vi erbjuder dig Hos FläktGroup får du: En viktig roll i ett erfaret och sammansvetsat team på fem personer Möjlighet att påverka och utvecklas i en internationell kontext En arbetsplats med hög teknisk kompetens, korta beslutsvägar och god sammanhållning Ett företag som arbetar aktivt för att minska klimatavtrycket och förbättra inomhusmiljöer globalt Vårt Löfte För oss är det enkelt. För att kunna vara den ledande leverantören av energieffektiva ventilationslösningar är vår tekniska utveckling och våra engagerade medarbetare centrala. På FläktGroup Sweden AB jobbar ca 600 anställda och vi har produktion och utveckling i Jönköping och säljkontor på 16 platser runt om i Sverige. Vi erbjuder spännande utmaningar i en internationell miljö. Här jobbar specialister och generalister inom bland annat försäljning, utveckling, produktion, IT, logistik, marknad och ekonomi. Hos oss på FläktGroup är närheten till våra kunniga medarbetare inom flera yrkesområden en styrka som skapar en tydlig helhet. Här finns en kultur som präglas av laganda och entreprenörskap, där vår vardag kännetecknas av en ambitiös och flexibel inställning. Vi hjälps tillsammans åt för att hitta den bästa lösningen, oavsett vilka utmaningar vi stöter på. Både i vårt arbete och för våra kunder. För det är tillsammans vi skapar något enastående. För hela livet. Övrig information Placering är på vår site i Jönköping. Poolia ansvarar endast för rekryteringsprocessen. Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Halima Iman Barre på [email protected].
Nu söker vi erfarna Arkivarier för kommande konsultuppdrag i Stockholm med omnejd. - Omfattning: Heltid/Deltid - Start: under 2025 - Längd: Oftast 3-9 månader, ibland längre Du blir anställd av Poolia men jobbar ute hos vår kund i Stockholmsområdet. Om tjänsten Vi märker ett ökat behov av att tillfälligt hyra in konsulter med Arkivkunskaper. Är du intresserad av att vara med i vår kandidatbank för Arkivarier så får du gärna registrera dig via länken i denna annons. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Sedvanliga arbetsuppgifter så som: - Undersöka, granska och gallra handlingar som ska bevaras och vilka som kan förstöras. - Organisera och katalogisera: - Ger råd och service till medarbetare och allmänheten - Följa lagar och standarder - Vad får lämnas ut och vad får inte lämnas ut Du kan hamna på olika uppdrag inom exempelvis kommuner, myndigheter, museer mm Vem är du? För att vara aktuell för de olika uppdragen, behöver du ha tidigare erfarenhet av att jobbat som Arkivarie inom myndighet, kommun eller kommunala bolag etc. Du har en relevant Arkivarieutbildning eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du har några års erfarenhet inom yrket, och gärna jobbat i olika system relaterat till yrket. Om verksamheten Låter detta som uppdrag som skulle kunna passa in på dig? Då skicka du in en ansökan via länken i annonsen. Så har vi möjlighet att kontakta dig när passande uppdrag kommer in. Kanske är du fortsatt tillgänglig och intresserad av ett konsultuppdrag :) Håll gärna ögonen öppna också efter specifikt riktade annonser för olika uppdrag på vår sida www.poolia.se och på Arbetsförmedlingen. Välkommen!
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag som Onsite IT-supporttekniker? Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom Onsite IT-supporttekniker får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne med omnejd och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i. Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen som Onsite IT-supporttekniker: - Användarsupport onsite och desk - Felsökning och reparation av hård- och mjukvara - Uppsättning och installation av arbetsplatser Observera att det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare för att vara aktuell för kommande uppdrag. Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil. Välkommen med din ansökan! Om verksamheten Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 111 till 117 av 117 jobb