Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. Nu söker vi dig som vill arbeta som lokalvårdare hos oss på Sodexo. Har du dessutom erfarenhet av golvvård och fönsterputs? Då kan vi vara rätt för varandra! Vad du kommer att jobba med: • Genomföra schemalagda städuppgifter • Säkerställa att alla ytor på arbetsplatsen är rena och fräscha • Påfyllning av lager och förbrukningsmaterial • Vara en förkämpe för hälsa och säkerhet Vad du bidrar med: • Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete • God servicekänsla och förmåga att möta olika människor • Noggrann och strukturerad i ditt arbete • Kan arbeta i högt tempo och anpassa sig till förändringar när det behövs • God förmåga att ta instruktioner • En lagspelare som bidrar med positivitet till teamet • Problemlösare Vad vi erbjuder: • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet • Volontärarbete på betald arbetstid Om tjänsten Tillsvidaretjänst på 32,5%. Arbetstiden avser morgon. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Erika Englund, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem! Din ansökan vill vi ha senast [11/08]. Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning. Denna tjänst innebär även att en säkerhetsprövning på den anställde kommer att utföras. Mer om Sodexo och vilka vi är • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo Redo att vara en del av något större? Ansök idag! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Sodexo är ett globalt, familjeägt servicebolag som erbjuder servicetjänster för alla viktiga delar av livet – lärande, arbete, hälso- och sjukvård, fritid och nöjen. Våra tjänster omfattar bland annat måltider, lokalvård, hjälpmedel och fastighetsskötsel – för både företag och offentlig sektor. Med människan i fokus utvecklar vi lösningar som möter vardagens behov, nu och i framtiden. Nu söker vi en Learning Lead som vill vara med och stärka lärandet och utvecklingen inom vår organisation – både i Sverige och Danmark. Hos oss får du vara med och skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att växa och göra skillnad. Detta är ett föräldravikariat på cirka ett år, med önskad start i september eller oktober. Om rollen Som Learning Lead spelar du en central roll i vårt HR-team och ansvarar för att samordna och vidareutveckla vår strategi för lärande och kompetensutveckling. Du arbetar både operativt och strategiskt, med stort fokus på att skapa engagerande lärande- och utvecklingsinsatser för våra ledare och medarbetare. Du har ett helhetsansvar för vår Learning & Development-process i Sverige och Danmark, i nära samarbete med både lokala och globala kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planera, koordinera och vidareutveckla vårt interna utbildningsutbud, inklusive introduktionsprogram för nya medarbetare • Genomföra ledarutbildningar för våra chefer – främst via webinar men även några tillfällen i klassrum • Följa upp genomförda utbildningar och förändra utifrån utvärderingar och nya behov. • Anpassa, översätta och implementera globala utbildningar till svenska och danska sammanhang · Bidra till e-learningproduktioner i samarbete med vårt globala team eller vår lokala Learning Specialist • Samarbeta med ämnesspecialister och interna intressenter för att utveckla målgruppsanpassade utbildningar • Administrera och ge support i vårt LMS (SuccessFactors) Om dig För att trivas och lyckas i den här rollen ser vi att du har: • Akademisk utbildning inom relevant område (t. ex pedagogik, HR, management) eller motsvarande erfarenhet inom Learning & Development • Erfarenhet av utbildningsplanering och ledarutveckling • God digital kompetens, med erfarenhet av LMS (gärna SuccessFactors) och andra verktyg • Mycket god förmåga att kommunicera – i tal och skrift – på både svenska och engelska. Svenska som modersmål, engelska på minst nivå C1, då en hel del språkgranskning och översättningar förekommer. • Vana att facilitera workshops och driva utvecklingsinsatser i nära dialog med verksamheten • Ett strukturerat och nyfiket arbetssätt samt en stark vilja att skapa värde genom lärande Har du erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö, e-learningproduktioner och av att lokalanpassa globala program är det ett extra plus. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en meningsfull roll i en global kontext där du får möjlighet att påverka, växa och bidra till vår fortsatta utveckling. Hos oss får du: • En hybrid arbetsmiljö där du kombinerar arbete på vårt kontor i Stockholmsområdet med arbete på distans • Ett sammanhållet och kompetent HR-team där vi stöttar och lär av varandra • Förmåner såsom friskvårdsbidrag, lunchkort, personalrabatter och möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid • Möjligheten att göra verklig skillnad – både för våra medarbetare och i samhället i stort Ansökan och kontakt Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka ett år med önskad start i september eller oktober, på heltid (38,75 timmar/vecka). Observera att vi i dagsläget inte söker interimskonsultlösning. För frågor om rollen eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Marie Hellströmer, HR-direktör för Sverige och Danmark, [email protected]. Observera att alla medarbetare hos Sodexo genomgår identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen med din ansökan – ju förr, desto bättre Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Som städare på Sodexo är du en hygienhjälte och planetbeskyddare! Du kommer att leverera en högkvalitativ städtjänst för att skapa en säker och hälsosam miljö. Din städning har en positiv inverkan på omgivningen. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. Vårt uppdrag hos vår kund i Örebro består av daglig städ och stora möjligheter till utveckling och delaktig i en stor verksamhet med många möjligheter även inom måltidsservice Vad du kommer att jobba med: • Genomföra schemalagda städuppgifter • Säkerställa att alla ytor på arbetsplatsen är rena och fräscha • Påfyllning av lager och förbrukningsmaterial • Vara en förkämpe för hälsa och säkerhet Vad du bidrar med: • Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete • God servicekänsla och förmåga att möta olika människor • Noggrann och strukturerad i ditt arbete • Kan arbeta i högt tempo och anpassa sig till förändringar när det behövs • God förmåga att ta instruktioner • En lagspelare som bidrar med positivitet till teamet Vad vi erbjuder: • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet • Volontärarbete på betald arbetstid Om tjänsten 50% terminsbunden anställning hos kund, stora möjligheter till mer Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras genom vårat rekryteringssystem. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha omgående, då rekrytering sker löpande Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning. Mer om Sodexo och vilka vi är • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo Redo att vara en del av något större? Ansök idag! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Vill du jobba i ett globalt företag med flera utvecklingsmöjligheter och där fokus ligger på att bidra till människors livskvalitet? Som arbetsgivare gör vi det genom att till exempel erbjuda kollektivavtal, friskvårdspeng, ergonomiska arbetsredskap och olika utbildningar. Just nu söker vi tågstädare med placering i Hallsberg. Är du den vi letar efter? Till Sodexo Transport söker vi städare som gillar ett varierande och ibland utmanande arbete. Vårt städteam på centralstationen arbetar enligt ett rullande schema där arbetstiden är nätter och helger. Som städare spelar du en viktig roll för resenärernas upplevelse av resan. Du måste vara noggrann, flexibel och ibland lösa hastigt uppkomna situationer. Det kan till exempel handla om förändringar i tidsplanen eller tåg som blir försenade, då gäller det att vara kreativ och lösa situationen på bästa möjliga sätt. Du behöver vara självständig men samtidigt ha god samarbetsförmåga. Vi sätter stort värde på en bra servicekänsla hos våra medarbetare. Med det menar vi att du förutom att utföra dina arbetsgifter även kan hantera möten med olika människor, är lyhörd för kundernas behov och att du kan bjuda på ett leende även när det är mycket att göra. För att söka tjänsten måste du: • Ha genomgått grund- och gymnasieskola • Ha goda kunskaper i svenska – både tal och skrift • Vara noggrann, punktlig och flexibel • Ha god fysik eftersom städyrket stundtals är fysiskt krävande • Ha körkort Det är extra plus om du: • Har erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat serviceyrke • SRY, PRYL eller motsvarande utbildning Observera! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Frågor om tjänsten kan du däremot mejla till: [email protected]. Vi har kollektivavtal med SEKO-spår. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Här kan du se en video med en av våra fantastiska medarbetare, Betty, och vad hon tycker om att arbeta som städare av tåg: LÄNK Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi receptionister till vårt uppdrag hos Scania – en roll för dig som vill arbeta professionellt med service, bidra till en hög kundnöjdhet och vara en viktig del av vår utvecklingsresa. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans. I den här utvecklingen är rollen som receptionist avgörande. Du är ofta den första personen våra medarbetare möter – en välkomnande närvaro som sätter tonen för dagen och bidrar till den sociala pulsen i huset. Genom förstklassig service, praktiskt stöd och ett lyhört bemötande ser du till att coworkingupplevelsen blir både smidig, inspirerande och inkluderande. Du är en viktig ambassadör för Scanias kultur och varumärke, med en nyckelroll i att forma framtidens arbetsliv. Din roll – där värdskap möter struktur och relationsbyggande Som receptionist är du navet i vår serviceleverans – vårt och kundens ansikte utåt. Med ett naturligt och genuint värdskap säkerställer du att varje kontakt präglas av omtanke, kvalitet och professionalism. Du driver den dagliga driften framåt, ser förbättringsmöjligheter och är ständigt lyhörd för kundens behov. Du kommer att: • Vara arbetsplatsens självklara servicepunkt och skapa en välkomnande atmosfär • Ta emot och registrera besökare och kunder • Vara en supporterande kontaktpunkt vid förfrågningar samt hantera beställningar • Säkerställa att konferens- och mötesrum är redo, representativa och funktionella Utöver detta kommer du även, i nära samarbete med både Sodexos och Scanias organisationer, att bidra till förbättringsarbete och utveckling av arbetsplatsens serviceupplevelse. Vem vi söker – en relationsbyggare med fingertoppskänsla Vi söker en driven och serviceinriktad person med stark kommunikationsförmåga och tidigare erfarenhet från serviceyrke. Du har ett öga för detaljer och ett naturligt driv att ständigt förbättra vardagen för våra anställda, gäster och externa besökare. Du är initiativrik, ansvarstagande och har förmågan att skapa en positiv atmosfär samt bygga förtroendefulla och långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har följande egenskaper och erfarenheter: • Stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska (muntligt och skriftligt) • Tidigare erfarenhet från serviceyrke med vana av att arbeta i en kundorienterad miljö • Digital kompetens • Helikopterperspektiv – du ser helheten och agerar strategiskt • En vilja att leverera exceptionell service och skapa minnesvärda upplevelser • HLR-utbildning är meriterande, men kan tillhandahållas under anställningen Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 13 juli men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Anna-Karin Malm på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Som arbetsledare hos oss får du en viktig roll i att skapa välkomnande, professionella och inspirerande miljöer – varje dag. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans. I den här utvecklingen är våra tjänster inom Front End Services avgörande. Du och dina kollegor är ofta den första personen våra medarbetare möter – en välkomnande närvaro som sätter tonen för dagen och bidrar till den sociala pulsen i huset. Genom förstklassig service, praktiskt stöd och ett lyhört bemötande ser ni till att coworkingupplevelsen blir både smidig, inspirerande och inkluderande. Ni är viktiga ambassadörer för Scanias kultur och varumärke, med en nyckelroll i att forma framtidens arbetsliv. Din roll - operativ ledare med känsla för service och detaljer Som arbetsledare för Front End Services har du det övergripande ansvaret för våra team inom reception, växel, mood management (vardagsnära service i kontorsmiljö) samt inre växtskötsel. Du leder med engagemang, coachar dina medarbetare och skapar struktur i vardagen. Rollen innebär ett nära samarbete med kundens representanter, där du ser till att verksamheten fungerar effektivt och levererar enligt högt ställda förväntningar. Du arbetar både strategiskt och operativt – med ett öga för detaljer och helhet, kvalitet och upplevelse. Vad du kommer att jobba med • Planera, leda och följa upp verksamheten inom Front End Services • Säkerställa att alla tjänsteområden levereras enligt avtal, rutiner och kvalitetsmål • Coacha, stötta och utveckla teamet i det dagliga arbetet • Vara en närvarande ledare och förebild i kunddialog och service • Upprätthålla goda relationer med kundens kontaktpersoner och andra intressenter • Arbeta systematiskt med arbetsmiljö, säkerhet och trivsel • Följa upp avvikelser, dokumentera och arbeta med förbättringar • Bidra till vidareutveckling av serviceupplevelsen och skapa mervärde i kundens vardag Vad du bidrar med • Erfarenhet från serviceverksamhet inom något eller flera av områdena reception, kontorsservice, växel, eller liknande • Tidigare ledarerfarenhet eller erfarenhet som teamledare, samordnare eller arbetsledare • En naturlig känsla för värdskap, struktur och kommunikation • Förmåga att skapa engagemang och samarbete i teamet • Lösningsorienterat arbetssätt och stark känsla för kvalitet och detaljer • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Vårt erbjudande - mer än bara ett jobb Hos oss får du möjlighet att växa i en dynamisk miljö där varje roll räknas. Vi erbjuder: • En flexibel och lärande organisation • Stort fokus på hälsa, säkerhet och hållbarhet • Möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid • Löpande kompetensutveckling • En arbetsplats där du får göra skillnad – varje dag Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 6 juli men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Lina Larsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. För denna roll kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på slutkandidat. Slutkandidat kommer att informeras och behöva lämna sitt medgivande innan kontroll påbörjas. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Som arbetsledare hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa hög kvalitet och god samordning inom våra tjänsteområden på uppdraget hos Scania i Oskarshamn. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans. Din roll - operativ ledare med fokus på kvalitativ leverans Som arbetsledare inom vår verksamhet hos Scania i Oskarshamn ansvarar du för vårt team av medarbetare inom lokalvård och logistik. Du arbetar nära verksamheten, planerar den dagliga driften, coachar dina medarbetare och ser till att arbetet utförs enligt avtalade kvalitetsnivåer. Rollen är både operativ och administrativ – du är med där det händer och har samtidigt överblick och struktur. Vad du kommer att jobba med • Planera, leda och följa upp daglig drift inom både lokalvård och logistik • Säkerställa att verksamheten bedrivs enligt gällande avtal, rutiner och kvalitetskrav • Leda och fördela arbete i teamet samt delta operativt vid behov • Upprätthålla goda relationer med kund och interna samarbetspartners • Arbeta systematiskt med arbetsmiljö och säkerhet • Bidra till förbättringsarbete, effektivisering och utveckling av verksamheten • Dokumentera, följa upp avvikelser och hantera administrativa uppgifter i våra system Vad du bidrar med • Erfarenhet från liknande tjänster inom lokalvård, logistik eller service • Tidigare erfarenhet som arbetsledare eller samordnare är starkt meriterande • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • B-körkort är ett krav • Struktur, ansvarstagande och ett lösningsfokuserat mindset • Förmåga att coacha, inspirera och skapa teamkänsla Vårt erbjudande - mer än bara ett jobb Hos oss får du möjlighet att växa i en dynamisk miljö där varje roll räknas. Vi erbjuder: • En flexibel och lärande organisation • Stort fokus på hälsa, säkerhet och hållbarhet • Möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid • Löpande kompetensutveckling • En arbetsplats där du får göra skillnad – varje dag Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda till vardagar dagtid, men viss variation kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Lina Larsson, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 6 juli. För denna tjänst genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med extern leverantör. Du som slutkandidat kommer att informeras och tillfrågas om ditt medgivande innan detta sker. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Som medarbetare inom logistik är du anställd av Sodexo och arbetar i uppdrag hos vår kund Scania i Oskarshamn. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen inte bara är en plats att arbeta på utan ett strategiskt verktyg för flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi vill skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts, samarbetar och utvecklas tillsammans. Din roll – en viktig serviceresurs Som logistikmedarbetare är du en nyckelperson i det dagliga arbetet med att anpassa och förflytta utrustning, möbler och material inom Scanias olika verksamheter. Du skapar förutsättningar för att arbetsplatserna fungerar optimalt – i rätt tid och med rätt resurser på rätt plats. Ditt arbete bidrar till effektiva logistikflöden och smidiga interna omställningar, något som är avgörande för att stötta verksamhetens utveckling och flexibilitet. Du kommer bland annat att: • Planera, genomföra och följa upp interna flyttar av möbler, utrustning och kontorsmaterial • Posthantering • Koordinera flyttuppdrag i samverkan med kund och interna intressenter • Säkerställa att utrustning hanteras varsamt och enligt säkerhetsrutiner • Hålla ordning i förråd och logistikytor • Dokumentera utförda uppdrag och avvikelser i interna system • Arbeta med förbättringsinitiativ och bidra till utveckling av flyttlogistiken • Vara en serviceinriktad kontaktperson vid förändringar i arbetsmiljön Vem är du? – En strukturerad och kommunikativ lagspelare Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och har ett logistiskt tänk. Du tycker om att ta ansvar, planera ditt arbete och bidra till teamets gemensamma mål. Du har ett serviceinriktat arbetssätt och känner stolthet i att skapa ordning och smidiga lösningar i en föränderlig miljö. För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Gymnasieutbildning (3 år) • B-körkort och truckkort B • Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom logistikverksamhet • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • Erfarenhet av administrativa system och verktyg såsom Outlook, Teams, Word och Excel • Förmåga att arbeta både självständigt och i team med hög noggrannhet • Stark kommunikations- och samarbetsförmåga Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 6 juli men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Lina Larsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Vår kund är Region Östergötland och vi finns på Vrinnevisjukhuset, samt vårdcentraler/folktandvård i hela Östergötland. I vårt uppdrag ingår olika tjänster som lokalvård, måltid, reception, inre logistik mm. Vi söker nu en till Gruppledare till vårt städuppdrag på Vrinnevisjukhuset i Norrköping med inriktning på speciella insatser såsom golvvård, användning av olika typer av städmaskiner, fönsterputs, byggstäd m.m Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår städleverans. Om rollen Gruppledarrollen är en nyckelroll i våra uppdrag. Du driver och utvecklar uppdraget tillsammans med din arbetsledare, som är din närmaste chef. I arbetet ingår daglig planering utifrån planerade timmar och beställningar, semesterplanering, utbildning, hygienobservationer samt beställning av material. Mycket fokus kommer att ligga på särskilda insatser såsom golvvård, fönsterputs, byggstäd med mera, men även uppföljning av medarbetare som utför daglig städning inom städområden – beroende på verksamhetens behov vid frånvaro. På sjukhuset har vi även en avropsorganisation som hanterar särskilda uppdrag, såsom till exempel patienttransporter, hantering av avlidna, smittstäd, slutstäd eller akutstäd. Vi använder ett digitalt uppföljningssystem för att utveckla, följa upp och säkra vår städleverans och i arbetsuppgifterna ingår daglig uppföljning av data från systemet tillsammans med medarbetarna och närmaste chef. Vi lägger stor vikt på seriositet och lämplighet i denna nyckelroll. Kvalifikationer: • Du skall ha genomgått gymnasieskola eller motsvarande • Erfarenhet av yrkesmässig städning (erfarenhet från städning på sjukhus är meriterande) eller annat servicearbete • Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • INSTA 800, SRY, PRYL eller motsvarande utbildning är meriterande • B-körkort är ett krav • Tidigare erfarenhet som Gruppledare/driftledare eller motsvarande är meriterande. • God datavana och att kunna använda en smartphone/iPad är också ett krav. Personliga egenskaper: • Självgående med god servicekänsla och som skall kunna hantera olika möten med människor • Lyhörd för kundens behov och har lätt att ta till dig nya arbetsuppgifter • God samarbetsförmåga • Arbetar noggrant och metodiskt, använder material och utrustning med ansvar • Representativ och vara en god ambassadör för vårt företag • Tar ansvar för kvalitetsuppföljning för teamet och är beredd att hjälpa en kollega när så behövs • Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap • Positiv attityd • Du delar våra värderingar serviceanda, laganda och utveckling • Du kan planera och prioritera, både ditt eget och andras arbete. • God förmåga att hantera svåra situationer samt att vara strukturerad och tydlig. Anställningsform och arbetstider: Tjänsten är baserad på heltid 100%, dagtid/kväll/helg enligt schema och kräver flexibilitet. Provanställning tillämpas. Lön enligt överenskommelse. Har du frågor kontakta arbetsledare Elin Johansson via e-mail: [email protected] Då intervjuprocess sker löpande, ansök snarast. Ansökan kan endast göras via vår hemsida/rekryteringsverktyg. Observera att alla medarbetare ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning. Välkommen att söka! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Sodexo Hjälpmedelsservice är en del av Sodexo Healthcare. Vi vill att våra tjänster ska vara det bästa alternativet för den enskilde människan, för företaget, miljön och ekonomin. Hjälpmedelsservice möter behov från både brukare och förskrivare. Våra hjälpmedelskonsulenter och anpassningstekniker utvärderar noggrant varje hjälpmedel. De ska vara hållbara, säkra, lätta att använda och kunna användas av olika åldersgrupper. Sodexos värderingar är serviceanda, laganda och utveckling. Arbetsbeskrivning Som hjälpmedelskonsulent får du utlopp för hela din kunskap, din erfarenhet och kreativitet. Med olika åtgärder kan du göra stor skillnad för personer med hjälpmedelsbehov. Du ingår i ett konsultationsteam med bred kompetens där ni tillsammans bidrar till det goda livet för personer med funktionsnedsättning. Du arbetar konsultativt och ger vårdgivarna i Östergötland expertstöd kring hjälpmedel. Du genomför utprovningar, utbildningar, handlägger anpassningar och specialanpassningar av hjälpmedel, tillsammans med våra tekniker. Sodexo Hjälpmedelsservice är i en utvecklingsfas och söker därför två hjälpmedelskonsulenter. Du arbetar främst med att: • ge information och rådgivning gällande hjälpmedel • ge konsultativt stöd till förskrivare • hålla utbildningar till förskrivare • medverka vid upphandling och sortimentsarbete • orderläggning, beredning och övrig dokumentation. Om dig Vi söker dig som har bred erfarenhet av hjälpmedel för vuxna och/eller barn. Som hjälpmedelskonsulent har du möjlighet att fokusera på något/några produktområden och vi ger dig löpande utveckling inom kompetensområdet. Beroende på din kompetens och tidigare erfarenhet är vi intresserade av att föra en dialog kring önskade produktområden. De områden du arbetar med kan dock växla över tid, beroende på verksamhetens behov. Teamet ansvarar tillsammans för arbete med alla inkommande uppdrag från vårdgivarna inom ramen för hela sortimentet. I Östergötland är våra kunder både Region Östergötland och länets tretton kommuner. Du är legitimerad arbetsterapeut, fysioterapeut eller logoped med flerårig erfarenhet i yrket och av arbete med hjälpmedelsförskrivningar samt utprovningar. Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift. Du är van datoranvändare med goda kunskaper i Officeprogrammen och har giltigt körkort för bil samt god körvana. För att ge god service i rollen som hjälpmedelskonsulent behöver du: • kunna skifta fokus och anpassa dig utifrån vad som händer • ha god samarbetsförmåga • ha god pedagogisk förmåga • vara serviceinriktad Om tjänsten och ansökan Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Personlig lämplighet är av stor betydelse. Erfarenhet av svår sittproblematik är meriterande men inget krav. Noggrann introduktion och vägledning kommer att ske vid påbörjad anställning. Vid fackliga frågor kontakta Marika Malmersjö och vid frågor angående tjänsten kontakta produktionschef Petra Björklid telnr. 013-277800. Arbetet är på heltid mån-fre 8:00-16:30 Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Välj ett jobb för att visa detaljer