Enhetschef för mark- och exploateringsenheten till Kristianstads kommun
Bemannia AB (Publ.)
Förvaltnings- och planeringschefer

Nu finns möjlighet för dig som är intresserad i en utmanande roll som enhetschef inom samhällsbyggnad och exploatering  där det eftersöks en tydlig och engagerad ledare med drivkraft att utveckla både verksamhet och människor. Du trivs i en strukturerad miljö där du får omsätta mål till konkreta resultat – tillsammans med kompetenta kollegor och medarbetare. Om uppdraget Spännande chefsuppdrag inom samhällsutveckling! Vi söker en engagerad ledare med intresse för att ta ett helhetsansvar för ett team på 13 medarbetare. Rollen innebär ansvar för personal, ekonomi, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Tjänsten är på heltid och sträcker sig till 2025-12-31 med möjlighet till förlängning och visst distansarbete – en chans att göra verklig skillnad i en viktig samhällsfunktion. Dina arbetsuppgifter Att arbeta som chef inom samhällsutveckling innebär att leda och engagera ett team med fokus på att driva viktiga frågor som formar framtidens samhälle. Med personalansvar får du möjlighet att påverka utvecklingen inom infrastruktur, markförvaltning och långsiktigt hållbar samhällsplanering. Det här är en roll för dig som vill göra skillnad – strategiskt, hållbart och med människan i centrum. Infrastrukturfrågor, markförvaltning samt köp och försäljning av fastigheter Identifiera attraktiva lägen för bostadsbyggande och verksamheter och driva hela processen Skapa strategier för arbetet med mark- och exploateringsfrågor Arbeta för en långsiktigt hållbar tillväxt samt övergripande och strategiska utvecklingsfrågor Dialog med sakägare och intressenter för att skapa hållbara överenskommelser som varar över tid Dina kvalifikationer Högskoleexamen Erfarenhet av att ha varit chef God datorvana, kunskap i officepaketet. Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. B-körkort Som ledare är du strukturerad, målinriktad och har förmåga att driva utveckling genom uppföljning, analys och förståelse för helheten. Du skapar engagemang genom tydlig kommunikation, tillit och delaktighet, och förankrar mål i dialog med medarbetarna. Med nyfikenhet och omvärldsorientering driver du långsiktig samhällsnytta, utmanar arbetssätt och utvecklar både verksamheten och ditt eget ledarskap. Meriterande Erfarenhet inom samhällsbyggnad eller samhällsutveckling, Erfarenhet av ledande befattning i en politiskt styrt organisation erfarenhet av avtalsskrivning, förhandling och genomförandefrågor God engelska i tal och skrift Utbildning inom fastighetsjuridik och fastighetsekonomi Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-06-26 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman och [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på +46 72 194 50 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Redovisningsekonom till Norrköping
Bemannia AB (Publ.)
Redovisningsekonomer

Har du flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete? Då kan detta vara ett uppdrag för dig. Om uppdraget Vi söker en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag med start 2025-08-11 och pågår till 2026-09-04. Uppdraget är på heltid 100% och arbetet utförs i kundens lokaler i Norrköping. Enheten består idag av sex medarbetare som har ett nära samarbete med verksamheten. Dina arbetsuppgifter Du kommer i första hand att arbeta med: Period- och årsbokslut Redovisningsfrågor Projekt- och anläggningsredovisning Rapportering till Skatteverket och SCB Löpande redovisning I tjänsten ingår även att arbeta med utveckling utifrån enhetens utvecklingsplan. Dina kvalifikationer En högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig Mycket god datavana och kunskaper i Officepaketet Mycket goda kunskaper i Excel och är van att arbeta i olika affärssystem Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi  Som person är du ansvarstagande och noggrann. Du uppskattar struktur och har en god samarbetsförmåga men kan arbeta självständigt. Vi söker dig som ser till helheten och trivs med att arbeta tillsammans med och stötta kollegor och verksamheten i olika processer. Meriterande  Att ha arbetat med hela ekonomiprocessen Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-06-27. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Projektcontroller till Sigtuna

Nu söker vi för kunds räkning en driven projektcontroller till ett uppdrag med start 11/8 och ett år framåt. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia på 100% med start 2025-08-11 tom 2026-08-11. Du kommer att arbetat på enhets kontor och det finns möjlighet till distansarbete. Som projektcontroller är din roll att tillsammans med projektorganisationen och respektive verksamhetschef följa upp pågående investerings- och exploateringsprojekt samt vara delaktig i kommunens arbete med utvecklad ekonomistyrning tillsammans med övriga funktioner inom kommunledningskontoret. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer det ingå: Att vara behjälplig som stöd och bollplank i tidiga skeden där viktiga beslut med hänsyn till projektupplägg och ekonomistyrning tas. Delaktig i att genomföra ekonomisk riskbedömning av projekt tillsammans med projektledare och vara ett stöd i framtagandet av projektkalkyler och indelning i komponenter. Säkerställa tillsammans med ansvarig chef att beslut i projekt följer delegationsordning. Ansvara för månadsavstämning av projekten. Stödja chefer och projektledare i beredning av projektärenden till styrgrupp. Utveckla/ta fram processer och rutiner. Dina kvalifikationer Relevant högskoleutbildning inom ekonomi. Flera års erfarenhet från liknande roll. Du har erfarenhet av arbete med investeringar och stora projekt samt erfarenhet av projektstödsystem. Goda kunskaper i Excel Generellt goda kunskaper i olika ekonomisystem. Svenska flytande i såväl tal som skrift. Vi ser att du arbetar enligt tydliga processer. Du organiserar och planerar ditt arbete väl och slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du arbetar med problemlösning utan att missa de långsiktiga strategierna samt ser logik och samband i komplex information eller miljö. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 27/6 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-8934700  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Ekonomihandläggare till myndighet i Kristinehamn
Bemannia AB (Publ.)
Redovisningsekonomer

Har du arbetat med statlig redovisning samt har en kandidatexamen inom ekonomiområdet? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en ekonomihandläggare till vår kund i Kristinehamn för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid 100% och pågår från 2025-09-01 till 2025-12-30. Du arbetar under kontorstider på kundens kontor i Kristinehamn.  Dina arbetsuppgifter Rollen innebär kvalificerat arbete inom avräkningar och anpassningar av rollen utifrån den avräkningstjänst som håller på att utvecklas på myndigheten. Du arbetar med all förekommande handläggning gällande processen från att ett beslut om återkrav har inkommit för att utreda möjligheten till avräkning innan eventuell fakturering. Även delavräkningar förekommer samt kundkontakt inom området. Kundfakturaprocessen och alla förekommande arbetsuppgifter kring detta är också aktuellt. Dina kvalifikationer Utbildning inom ekonomi motsvarande kandidatexamen, helst inom redovisning Tidigare arbetat med statlig redovisning Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom området  Kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som i skrift Meriterande  Erfarenheter inom området avräkningar Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3 juli 2025.   Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Administratörer till kund i Kalmar
Bemannia AB (Publ.)
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du arbetat med administrativa uppgifter i minst ett år samt erfarenhet av ärendehanteringssystem? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan.  Om uppdraget Vi söker flera administratörer/arkivassistenter till vår kund i Kalmar. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Bemannia som preliminärt startar under augusti och pågår till 2025-10-31. Du arbetar på kundens kontor i Kalmar under vardagar och kontorstider. Inför start kommer en UC-kontroll genomföras. Dina arbetsuppgifter Som arkivassistent kommer du att arbeta med rensning och utsortering av arkiv. Du kommer även att förbereda inför gallring av handlingar. Vidare kommer du att: Gå igenom pappersakter Gå igenom fysiska handlingar för utsortering av bevarandehandlingar Gallra arkiv Dina kvalifikationer Fullständig gymnasieexamen Erfarenhet från minst ett års arbete med administrativa arbetsuppgifter Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10 juli 2025.  Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Lärarvikarie på Ekerö
Bemannia AB (Publ.)
Grundskollärare

Vi söker engagerade lärarvikarier som vill bidra till ungas lärande genom ett flexibelt och utvecklade extrajobb i Ekerö kommun. Om uppdraget Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering. Vi har i nuläget avtal med Ekerö kommun för att stötta upp med engagerade vikarier till deras kommunala grundskolor. Dina arbetsuppgifter Som lärarvikarie ersätter du skolans ordinarie personal vid frånvaro, oftast av akut karaktär samt kortare vakanser. Du behöver vara förberedd på att bokas på arbete med kort varsel, oftast samma morgon. Du ansvarar för- och leder undervisningen i enlighet med den planering som ordinarie lärare överlämnar. Om skolan inte tillhandahåller med planering i förväg kan du behöva tillhandahålla en sådan själv. Efter avslutad undervisning så ansvarar du för den eventuella dokumentation som behöver göras samt att lämna över till ordinarie personal. Dina kvalifikationer Avslutad gymnasieexamen eller motsvarande. Minst sex (6) månaders erfarenhet av undervisning på heltid alternativt tolv (12) månader på halvtid samt goda ämneskunskaper Du ska kunna arbeta minst två vardagar per vecka och vara bekväm med att bokas till pass samma morgon. God datorvana. För att passa i rollen som lärarvikarie är du en tydlig ledare men också en god lagspelare och en bra förebild. Du har även ett brinnande engagemang för arbete med barn och unga. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till [email protected] . Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Vikarier sökes till förskolor på Ekerö

Vi söker nu engagerade vikarier till ett flexibelt extrajobb på förskolor runt om på Ekerö. Om uppdraget Som vikarierande barnskötare arbetar du ambulerande på olika förskolor. Du ersätter förskolans ordinarie personal vid främst akuta behov och blir bokad med kort varsel. Vikariatens längd varierar från enstaka dagar till längre vikariat. Du väljer själv vilka dagar i veckan du vill arbeta och vi matchar dig med uppdrag som passar din tillgänglighet och kvalifikationer. Dina arbetsuppgifter Som vikarie på förskola är arbetet varierande och innebär sedvanliga arbetsuppgifter för barnskötare såsom; Stötta ordinarie personal i den pedagogiska verksamheten Utföra aktiviteter med barnen enligt en planering Vara behjälplig vid måltider Dina kvalifikationer Avslutad barnskötarutbildning alternativt minst 6 månaders erfarenhet av arbete i förskola. Tillgänglig för arbete minst 2 vardagar per vecka Kunna bli bokad på uppdrag samma morgon Bekväm med en resväg upp emot en timme till arbetet För att passa i rollen som vikarie är du en god lagspelare och en bra förebild. Du har även ett brinnande engagemang för arbete med barn. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till [email protected] alternativt 08-122 00 450 under kontorstid. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Sektionschef till myndighet i Örebro

Har du minst fem års chefserfarenhet samt tidigare arbetslivserfarenhet inom IT? Då kan detta vara ett uppdrag för dig. Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker nu en sektionschef till vår kund i Örebro. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia med planerad 1 oktober och förväntas pågå till och med 31 augusti 2026. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs på plats hos vår kund i Örebro. Det finns möjlighet att arbeta 1-2 dagar/vecka på distans, detta ska dock förankras med chef på plats. Det finns möjlighet till semester i sommar under vecka 27-31 samt vid jul- och nyårsveckorna 52 och 1.  Dina arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra en sektion med inriktning mot systemutveckling inom avdelning it. På sektionen består av tio anställda och dessa har roller så som systemutvecklare, it-arkitekter och scrummaster. Sektionen arbetar i agila team och medarbetarna finns idag i Örebro och Kista vilket innebär att det kan förekomma resor i tjänsten.  Som sektionschef kommer du att: Ansvara över verksamhets-, budget- och personaldelar Dina kvalifikationer Arbetslivserfarenhet inom IT Minst fem års arbetslivserfarenhet av formellt chefskap Arbetslivserfarenhet av förändringsledning Arbetslivserfarenhet av verksamhetsutvecklings- och förändringsarbete Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.  Tidigare erfarenhet och kunskap om systemutvecklingsarbete  Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-07-01. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Julia Aldén, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073-746 37 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Administratör med fokus på uthyrningsverksamhet till kund i Göteborg

Har du flerårig erfarenhet från uthyrning i kundfokuserad verksamhet? Då kan du vara rätt person för detta uppdrag!  Om uppdraget Vi söker en administratör till ett kommunalt bolag i Göteborg med fokus på uthyrningsverksamhet. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som preliminärt startar den 1 september och pågår åtta månader framåt. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Tjänstgöringsgraden är 100% och du arbetar på kundens kontor i centrala Göteborg. Arbetet sker under vardagar och kontorstider. Det finns viss möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter. Inför starten av tjänsten kommer bakgrundskontroll att genomföras.  Dina arbetsuppgifter Administration kring uthyrning som t ex annonsering och urval av hyresgäster från HomeQ och hålla lägenhetsvisningar för intressenter. Skriva hyreskontrakt samt vara kundens säljare behjälplig med kontraktsskrivning och säljförberedande administration. Kontakt med hyresnämnd för att söka anstånd med besittningsrätt vid varje enskilt upprättande av korttidskontrakt. Administration i uthyrningsprogram samt delta i uppbyggnad i det nya systemstödet. Arbetsuppgifter kopplade till tillträde för ny hyresgäst. Dina kvalifikationer Minst gymnasieexamen, gärna någon relevant eftergymnasial påbyggnad för uppdraget. Flerårig erfarenhet från uthyrning i kundfokuserad verksamhet eller annan erfarenhet som är att betrakta som likvärdig. God administrativ förmåga. God IT-vana/datavana. Vi söker en person som är strukturerad och kundorienterad med affärsmässigt och serviceinriktat fokus. Du ska vara lösningsfokuserad, engagerad och noggrann. Eftersom kunden är en liten organisation är flexibilitet och förmåga att se uppdraget i det lite större sammanhanget viktigt. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 27/6. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, [email protected].  För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Administratör med fokus på uthyrningsverksamhet till kund i Göteborg
Bemannia AB (Publ.)
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du flerårig erfarenhet från uthyrning i kundfokuserad verksamhet? Då kan du vara rätt person för detta uppdrag!  Om uppdraget Vi söker en administratör till ett kommunalt bolag i Göteborg med fokus på uthyrningsverksamhet. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som preliminärt startar den 1 september och pågår åtta månader framåt. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Tjänstgöringsgraden är 100% och du arbetar på kundens kontor i centrala Göteborg. Arbetet sker under vardagar och kontorstider. Det finns viss möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter. Inför starten av tjänsten kommer bakgrundskontroll att genomföras.  Dina arbetsuppgifter Administration kring uthyrning som t ex annonsering och urval av hyresgäster från HomeQ och hålla lägenhetsvisningar för intressenter. Skriva hyreskontrakt samt vara kundens säljare behjälplig med kontraktsskrivning och säljförberedande administration. Kontakt med hyresnämnd för att söka anstånd med besittningsrätt vid varje enskilt upprättande av korttidskontrakt. Administration i uthyrningsprogram samt delta i uppbyggnad i det nya systemstödet. Arbetsuppgifter kopplade till tillträde för ny hyresgäst. Dina kvalifikationer Minst gymnasieexamen, gärna någon relevant eftergymnasial påbyggnad för uppdraget. Flerårig erfarenhet från uthyrning i kundfokuserad verksamhet eller annan erfarenhet som är att betrakta som likvärdig. God administrativ förmåga. God IT-vana/datavana. Vi söker en person som är strukturerad och kundorienterad med affärsmässigt och serviceinriktat fokus. Du ska vara lösningsfokuserad, engagerad och noggrann. Eftersom kunden är en liten organisation är flexibilitet och förmåga att se uppdraget i det lite större sammanhanget viktigt. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 27/6. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, [email protected].  För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025