Processingenjör - Coherent - Stockholm

Coherent (fd II-VI) söker nu en processingenjör med kunskaper och erfarenhet från halvledarindustrin till Stockholm. Har du bred teknisk kompetens och motiveras av att arbeta i en dynamisk, snabbväxande och internationell organisation med korta beslutsvägar? Vill du arbeta i ett teknikinnovativt bolag med många banbrytande optoelektroniska produkter i världsklass? Coherent (fd II-VI) utökar sin produktion i Järfälla och söker därför en processingenjör, gärna med erfarenhet från halvledarindustrin. Som processingenjör hos Coherent får du möjlighet att jobba med förbättringar i produktionen med fokus på TF, nedtunning och RIE utrustning. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Coherent är ett högteknologiskt, internationellt bolag som utvecklar framtidens komponenter inom optoelektronik. Siten i Järfälla har en unik produktion av laser-komponenter och en produktutveckling i världsklass. Här får du möjligheter att bidra till utvecklingen av produkter som används i t.ex. stora datorhallar och 5G-nät. Du kommer till ett finansiellt stabilt bolag i kraftig tillväxt som har några av världens mest kända tech-bolag som kunder. På Coherent jobbar du i en mångkulturell, kompetensintensiv och snabbväxande organisation med korta beslutsvägar. Coherent är stolta över sina värdegrunder I CARE: Integrity, Collaboration, Accountability, Respect, Enthusiasm och dessa genomsyrar såväl strategier som det dagliga arbetet. Coherent tar hand om sin personal och erbjuder dig en marknadsmässig lön, bonusmodell samt andra attraktiva förmåner. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • Vara utrustningsansvarig inom ditt område och vid behov delta i projekt • Ansvara för alla processteg som finns inom arean samt att produkt- och kvalitetskrav uppnås • Analysera resultaten från processkontroller för att identifiera trender och korrigera avvikelser • Ta fram instruktioner samt utbilda och handleda tekniker när nya moment och utrustningar ska implementeras i produktionen • Arbeta med kontinuerliga förbättringar och vara ett stöd i utvecklingen av nya produkter • Involverad eller drivande vid nya maskininköp, för att säkerhetsställa framtida processkrav. Värt att veta Avdelningen har en stark tillväxt och består idag av sju medarbetare. I rollen som processingenjör kommer du närmast samarbeta med kollegorna inom RIE & TF-arean, med produktions- och underhållspersonal, samt ingenjörer inom övriga teknikområden: litografi, epitaxi och våtkemi. Det innebär att du kommer ha många olika kontaktytor både med kollegorna på siten i Stockholm samt till viss del med kollegorna runt om i världen. Som processingenjör inom torrets och tunnfilm får du en produktionsnära roll och du förväntas arbeta på siten största delen av din arbetstid. Tjänsten som processingenjör avser heltid och du jobbar antingen dag- eller kvällsskift. De flesta arbetar mellan 8:15-16:45 men flexibilitet finns för att lägga sin arbetstid i spannet 06-23. Din arbetsplats är Coherents anläggning i Järfälla, Stockholm. Tänkt start är så snart rätt person kan vara på plats. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Fackliga företrädare på Coherent: Jessica Carlsson [email protected] (Akademikerföreningen) samt Niklas Jansson (Unionenklubben), [email protected] Våra förväntningar Vi lägger står vikt vid dina personliga egenskaper, men för att vara aktuell för rollen söker vi dig som är: civilingenjör / högskoleingenjör med examen inom teknisk fysik, materialteknik, nano-/mikro-elektronik eller liknande områden. Du är också flytande i svenska samt engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet inom halvledarprocesser och/eller metrologi eller annan relevant produktion, tillverkande industri samt erfarenhet inom tunnfilm (TF) / torrets (RIE), är det starkt meriterande men inget krav. För att du ska vara framgångsrik i rollen som processingenjör ser vi att du har en analytisk förmåga och gillar problemlösning. Du är modig, och har en drivkraft att identifiera förbättringsområden stora som små. Du trivs med teamarbete och har en god kommunikativ förmåga. Vi ser gärna att du gillar problemlösning och har en drivkraft att identifiera förbättringsområden stora som små. Du trivs med i en supporterande roll med uppgift att stödja och upprätthålla produktionen samt åtgärda mindre produktionsstörningar. Du ansvarar och driver mindre projekt inom processarean. Intresserad? I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Quality Engineer to DeLaval in Tumba, Stockholm

Interested in working in a globally recognized company at the forefront of technology in food production? Apply now! As a Quality Engineer at DeLaval, you will play a key role in making a difference, both in the short run and long term. DeLaval is at the forefront in development and manufacturing of technical solutions for dairy farmers worldwide. Your role will involve ensuring that products maintain the highest quality standards by being involved in the entire process from design and development to risk management. Does this sound interesting?We warmly welcome your application! Purpose, Offer and Benefits You will become part of a professional and international organization with high ambitions and expertise. Despite the high level of competence, the atmosphere is characterized by a relaxed and inclusive community. In your role, you will not only have the opportunity to expand your professional network but also to continue developing your skills. At DeLaval, you will have secure employment conditions and opportunities for competence development. You will receive a thorough introduction to the company, its customers, and the company´s business model. At DeLaval, the quality of the company´s products and services is of utmost importance. With a long-term strategic goal of significantly reducing costs related to poor quality, you have the opportunity to directly impact growth and make a significant difference for the company´s continued development forward. DeLaval´s success is based on its core values: Passion, People, Professionals, and Partnerships, which connect individuals across all units and geographical areas. For DeLaval, success is more than just knowledge; it is strongly related to behaviors. At DeLaval, we are guided by three behaviors: Setting Direction, Making Things Happen, and One DeLaval. Your Responsibilities In your role as a Quality Engineer, you will work cross-functionally to ensure that quality requirements are met throughout all stages. The role will be both reactive in solving arising problems and proactive in preventing new issues. Your main responsibilities include: • Gathering and analyzing feedback from the market about products to ensure fact-based decisions. • Conducting investigations (root cause analyses) to identify and address the causes of quality issues. • Actively participating in the planning, design, and management of risks related to product development, especially concerning the quality aspects of the product. • Acting as an auditor for internal processes,influencing the outcome of quality efforts. • Reviewing, creating, and updating processes needed to maintain/improve the quality level of products. • Act as a bridge to other functions to ensure that the quality level of the products is withheld or improved before it is in use at the customer site. The Bigger Picture As a Quality Engineer, you will work at the office and facility in Tumba, southern Stockholm. The role is a permanent position with a 40-hour workweek starting according to agreement. The role allows for hybrid work, and there is some travel to other facilities in Europe. You will report to the Quality Assurance Manager. Our Expectations To succeed and thrive in the role, we would like you to have: • A Master of Science degree or equivalent education. • Previous experience in quality or technical positions within manufacturing industries (mechanical or electronic). • Experience using tools and methods for problem management. • Fluency in English (as it´s the corporate language) both spoken and written, and preferably a good level of Swedish in both spoken and written communication since you will have many different contact points both internally and externally. If you also speak Polish or another third language, it is an advantage. • Good knowledge of the Office package. • As a person, you are proactive and communicative. You can communicate with individuals in various positions and contexts. Your strong analytical skills and your ability to prioritize and deliver according to set goals make you thrive in a dynamic and professional environment. You are open and curious with a strong sense of responsibility. Interested? The recruitment is administered by TNG Tech, specialists in unbiased and scientific recruitment, staffing and interim solutions within Engineering, Supply Chain Management and Production. We're excited to see your application with either a CV or LinkedIn profile – no need for a cover letter – just use our straightforward application form. Please note that we can not accept any applications by e-mail. However, you are always welcome to contact the recruiter with questions. After the application has been submitted, we will both anonymize your personal data, and invite you to do some of our recruitment tests, before making an initial assessment. Of course, we'll give you more details about each step when the time comes. As soon as you submit your application, you can track it in real-time on our website. Keep in mind that we're reviewing applications continuously, so the position might be filled before the final application date. Let’s stay in touch!

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Kvalitetsingenjör till DeLaval i Tumba, Stockholm

Vill du arbeta i ett globalt företag i teknisk framkant inom livsmedelsproduktion? DeLaval i Tumba söker en Kvalitetsingenjör! Som Kvalitetsingenjör hos DeLaval kommer du ha en nyckelroll i att göra skillnad, både på kort och lång sikt! DeLaval är ledande inom utveckling och tillverkning av tekniska lösningar för mjölkbönder över hela världen. Din roll blir att säkerställa att produkterna håller högsta kvalitet genom att vara delaktig i hela processen från design och utveckling till riskhantering. Låter det intressant?Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ditt anställningserbjudande Du blir en del av en professionell och internationell organisation med höga ambitioner och expertis. Trots den höga kompetensnivån präglas atmosfären av en avslappnad och inkluderande gemenskap. I din roll kommer du inte bara ha möjlighet att utvidga ditt professionella nätverk, utan också att fortsätta utveckla din kompetens. Hos DeLaval har du trygga anställningsvillkor och möjligheter till kompetensutveckling. Du erbjuds en grundlig introduktion till företaget, kunder och företagets affärsmodell. Hos DeLaval är kvalitén på företagets produkter och tjänster av yttersta vikt. Med en långsiktig strategisk målsättning att markant minska kostnaderna för dålig kvalitet får du chansen att direkt påverka tillväxten och göra en betydande sillnad för företagets fortsatta utveckling framåt. DeLavals framgång grundar sig i deras kärnvärden, Passion, People, Professionals och Partnerships som förbinder individer över alla enheter och geografiska områden. För DeLaval är framgång mer än bara kunskap och starkt relaterat till beteenden. På DeLaval styrs vi av tre beteenden Setting Direction, Make Things Happen och One DeLaval.   Dina arbetsuppgifter I din roll som Kvalitetsingenjör kommer du arbeta tvärfunktionellt för att säkerställa att kvalitetskrav uppnås genom alla led. Rollen kommer vara både reaktiv genom att lösa uppkomna problem och proaktiv för att förebygga att nya problem uppstår. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Insamling och analys av feedback från marknaden om produkter för att säkerställa faktabaserade beslut. • Genomföra undersökningar (rotorsaksanalyser) för att identifiera och åtgärda orsakerna till kvalitetsproblem. • Delta aktivt i planering, utformning och hantering av risker i samband med produktutveckling, speciellt när det rör kvalitetsaspekterna av produkten. • Vid behov agera som revisor för de interna processer som påverkar resultatet av kvalitetsarbetet. • Granska, skapa och uppdatera processer som behövs för att bibehålla / förbättra kvalitetsnivå på produkterna. • Fungera som länk till andra avdelningar för att säkerställa att den tilltänkta kvalitetsnivån uppnås eller förbättras före leverans till kund. Värt att veta Som kvalitetsingenjör jobbar du på kontoret och anläggningen i Tumba, södra Stockholm. Rollen är en tillsvidareanställning med 40 h arbetsvecka med start enligt överenskommelse. Rollen tillåter hybridarbete och det förekommer visst resande till andra anläggningar i Europa. Du rapporterar till Quality Assurance Manager. Våra förväntningar För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du har: • Universitetsexamen, Master of Science, eller annan likvärdig utbildning. • Tidigare erfarenhet från kvalitets- eller tekniska positioner inom tillverkningsindustrier (mekanisk eller elektronisk). • Erfarenhet av att använda verktyg och metoder för problemhantering. • Flytande engelska i tal och skrift (engelska som koncernspråk) och gärna god svenska nivå i både tal och skrift då du kommer ha många olika kontaktytor både internt och externt. Kan du även polska eller något tredje språk är det en fördel. • God kunskap Officepaket Som person är du framåt och kommunikativ. Du kan prata med personer i olika positioner och sammanhang. Din starka analytiska förmåga och din känsla för att kunna prioritera och leverera enligt uppsatta mål gör att du trivs bra i en dynamisk och professionell miljö. Du är öppen och nyfiken som person med stor ansvarskänsla. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
.Net Developer to Swedbank Pay in Oslo

Join Swedbank Pay´s Product and Development team in Oslo! We are seeking a talented .Net Developer to join our dynamic team. At Swedbank Pay in Oslo, you can develop and expand your competence with diverging workdays that are characterized by interesting projects and tasks. If you’re looking to be challenged and be part of a strong professional community, then this is the workplace for you! The Opportunity We are driven by innovation and our ambition is to help people, companies, and society grow. And we live by our values, Open – Simple - Caring. We offer you, among other things, the possibility to: • Shape the future of payments with exciting initiatives and technology like .Net, Angular and Azure. • Collaborate with competent and open-minded colleagues in a supportive environment. • Enjoy an office perfect located in central Oslo and attractive benefits. Your Challenge As a Backend Developer at Swedbank Pay, you´ll work with .Net based payment solutions for our Nordic clients. You will play a key role in driving our projects forward and work closely with our talented cross-team of professionals to design, develop, and implement cutting-edge solutions. You will work with technologies like .Net, Kubernetes, Docker and Azure. The Team and Workplace You´ll be part of one of our Product and Development team in Oslo, which consists of additional developers, testers and product owners. We use continuous deployment and share knowledge across the team through demos, daily stand-ups, retro meetings, and reviewing roadmaps. You will report to an inspiring och dedicated team leader that will support your professional goals. The Oslo office is located at Kongens gate 6. It provides many things – including a restaurant in the building and a stimulating environment where creativity thrives. The work is done according to a hybrid remote model. About You We are looking for an innovative and experienced .Net developer with a genuine interest in software development and agile way-of-working. If you have experience in other technologies like Angular, TypeScript, Kubernetes, Docker, SQL and cloud technologies it is an advantage. As a person you have strong problem-solving skills, a passion for innovation and thrive in fast-paced environments. Being able to communicate fluently in English and a Nordic language is a requirement. Let´s Connect! We have chosen to work with Ada Digital in this recruitment. Their recruitment process focuses on transparency, inclusion and a fast moving candidate experience. And now we want to know more about you – on your own terms! To apply, please fill out the short form, briefly motivate why you are interested in the position, and attach your CV or LinkedIn-profile. No additional documentation is needed. You can then, in real-time, follow your application online as our recruiters are working with it. We work with a continues selection process which means we might hire a candidate before the final apply date, so apply already today! Interested and want to know more? Please contact our recruiter today. We are looking forward to connecting soon!

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Junior Systemspecialist Trading till SEK

Vill du ta första eller nästa steg inom fintech? Svensk Exportkredit i Stockholm söker en systemspecialist inom trading! Är du nyexad eller ny i karriären med ett stort intresse för fintech, bank och finans? Svensk Exportkredit söker nu en ny kollega till deras specialistgrupp för plattformen MX. Här möter du humor, kompetens och samarbetsvilja – och devisen att alla frågor är bra frågor! Vi erbjuder dig Först och främst – att växa tillsammans med oss i en kreativ arbetsmiljö med spännande och utmanande uppgifter, där du garanterat kommer att utvecklas och lära dig nytt. Vår systemmiljö och vår affär är komplex och vi kommer tillsammans att bygga vidare ditt fintech- och tradingintresse till både en bredd och spets. Vi erbjuder dig: • Ett starkt engagemang och snabba beslutsprocesser, där varje kollega spelar en viktig roll • En roll där ditt engagemang och nyfikenhet får gensvar och din leverans gör skillnad Det här gör du hos oss Teamet ansvarar för plattformen MX från leverantören Murex, som är SEK:s tradingplattform och risk- och finanssystem, som används i både front- och back office för order management, pricing, risk management, P&L och cash management. För dig som systemspecialist innebär det att du kommer att arbeta med: • Konfigurering, vidareutveckling och livscykelhantering av MX • Att ta in och tolka krav, där du rådger och bidrar med din expertis för att skapa en förståelse för verksamhetens behov, och den tekniska lösning som möter detta på bästa sätt Du samarbetar tätt med både ditt team, med olika delar av affärsverksamheten (bland annat Front Office, Risk och Treasury) och med externa MX- och Murex-experter för att se till att våra lösningar är optimerade, uppdaterade och uppgraderade för att stödja och främja vår affär. Just nu ligger vi på MX.3. Om du är nyfiken på att titta lite under huven på hur vi jobbar med MX kan du läsa mer här: https://www.linkedin.com/pulse/successful-journey-towards-frequent-upgrades-mx/?trackingId=yt4udUYnR2mGNmdBAGnhTg%3D%3D  Ditt team och arbetsplats Vi är 9 personer i teamet med en bred teknisk och affärsmässig kunskap, och en blandning av juniora och seniora kollegor. Vårt kontor ligger på Fleminggatan 20 i Stockholm och vi spenderar merparten av vår tid på kontoret, med ett flexibelt arbetssätt och distansarbete när det passar uppgiften. Mer om dig Vi söker dig med en akademisk utbildning med inslag av matematik, inriktad mot ex. ekonomi och finans, industriell ekonomi eller IT. Du har ett stort intresse för bank och finans och det är ett plus om du arbetat inom ex. front- eller back office eller i en liknande roll i en bank eller ett finansiellt institut. Men: det viktiga för oss är din nyfikenhet, vilja att lära och utvecklas. Du är bekväm med både svenska och engelska som arbetsspråk. Som person och kollega är du en lagspelare som trivs och drivs av att samarbeta med andra. Du gillar att ta dig an och lösa problem och drar dig inte för att bidra med din åsikt eller input. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Systemspecialist Utlåning till Svensk Exportkredit

SEK i Stockholm söker dig med erfarenhet av utlånings- eller finansiella system till centrat av deras tekniska miljö och affär! Har du en bakgrund inom utlåningssystem eller affärssystem inom bank och finans och ett intresse att växa, utmanas och utvecklas i hjärtat av vår affär? Vårt centrala utlåningssystem ligger till grund för vår affärsverksamhet – att finansiera svensk exportnäring, ge företag möjlighet att växa och bidra till jobb och tillväxt i Sverige. Nu söker vi en områdeskunnig Systemspecialist med ansvar för att förvalta, utveckla och konfigurera våra tekniska lösningar för utlåning. Vi erbjuder dig Detta är en ny roll för oss och du kommer att få utrymme att bidra med din kompetens, dina idéer och ditt engagemang för att forma vår väg framåt. Tillsammans med dina specialistkollegor inom både IT och affär säkerställer du att vårt utlåningssystem har tekniska förutsättningar för att möta våra, marknadens och kundernas behov – både dagens och morgondagens. Vi erbjuder dig: • Att arbeta i och påverka det system och det affärsområde som ligger närmast vår kärnaffär och våra kunder • En organisation med snabba beslutsvägar där vi samarbetar över funktionsgränserna • En ambitiös organisation med fokus på prestation och utveckling Det här gör du hos oss Du har ett övergripande ansvar för att förvalta, konfigurera, utveckla och supportera vårt utlåningssystem. Du arbetar i skärningspunkten mellan affär och IT och har löpande dialog med verksamheten för att förstå och omvandla behov till funktionella konfigurationer. Du arbetar med vårt centrala utlåningssystem vilket gör att du i din roll har en överblick och förståelse för anslutande systems data, integrationer och kopplingar. Rent konkret innebär det: • Kravtolkning • Lösningsdesign • Konfigurering, installation och utveckling • Löpande kvalitetssäkring, dokumentation och incidenthantering Vi deployar i Azure DevOps CI/CD och versionshanterar i GIT. Ditt team och arbetsplats Ditt team, Team Lending, består av 7 personer med en bred teknisk och affärsmässig kunskap, och en blandning av juniora och seniora kollegor. Vårt kontor ligger på Fleminggatan 20 i Stockholm och vi arbetar med ett flexibelt arbetssätt och distansarbete när det passar uppgiften. Mer om dig Vi söker dig med erfarenhet av utlåningssystem eller affärssystem inom bank och finans. Vi söker dig med en förförståelse, eller ett intresse för utlåningsprocesser. Du har erfarenhet av systeminstallation och -konfigurering och det är meriterande med erfarenhet eller kunskap inom SQL och databasteknik. Du är bekväm med både svenska och engelska som arbetsspråk. Som person och kollega är du en lagspelare som trivs och drivs av att samarbeta med andra. Du gillar att ta dig an och driva förändring, ta initiativ och lösa problem. Du drar dig inte för att bidra med din åsikt eller input. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Projektledare IT till Svensk Exportkredit

Dags för nästa steg inom projektledning? SEK söker en Projektledare med inriktning IT-projekt inom den finansiella sektorn! Nu finns möjligheten att kliva in i en projektledarroll med bredd och stor variation på SEK i Stockholm för dig som vill fortsätta växa och utmanas. Här arbetar du med IT- och affärsprojekt inom bland annat regelverk och compliance, tekniska förflyttningar och digitalisering som möjliggör vårt viktiga uppdrag – att på ett säkert och hållbart sätt finansiera svensk export, både på hemmaplan och internationellt! Nu söker vi dig med erfarenhet inom bank- och finansbranschen som vill arbeta med spännande och utmanande projekt som för oss vidare in i framtidens finansiella och digitala lösningar. Vi erbjuder dig • Konkurrenskraftiga förmåner i ett bolag där din kompetens värderas högt • Att samordna och driva projekt inom främst IT, regelverk och hållbarhet med duktiga, engagerade och trevliga kollegor • Stora möjligheter att utvecklas i din roll som projektledare, och i takt med att vår organisation utvecklas Det här gör du hos oss I rollen som projektledare hos oss arbetar du brett med projekt inom bland annat implementation och efterlevnad av finansiella- och säkerhetsregelverk, systemuppgraderingar och -inköp, effektivisering och digitalisering. Projekten varierar i storlek, omfattning och budget men de har samtliga gemensamt att du som projektledare samarbetar med styrgrupp och sponsor (vanligtvis från företagsledningen eller linjechef), och med bland annat krav- och testledare, arkitekter och andra kollegor inom både IT och affär. Som projektledare innebär det att du: • Planerar, leder och deltar vid behov hands-on i projekt, med ansvar för koordinering, leverans och kvalitet • Följer löpande upp projektets progress, och identifierar och tar action på eventuella risker • Förankrar kravspecifikationer, skapar tids- och aktivitetsplaner och jobbar med budgetuppföljning och lägesrapportering Ditt team och arbetsplats I denna roll tillhör du vårt PMO. Vi är en central grupp som består av testledare, kravanalytiker och projektledare, som arbetar med SEK:s hela verksamhet i både större och mindre projekt. Vi är ett tiotal kollegor, både konsulter och anställda. Vårt kontor ligger på Fleminggatan 20 i Stockholm och vi spenderar merparten av vår tid på kontoret, med ett flexibelt arbetssätt och distansarbete när det passar uppgiften. Mer om dig Vi söker dig som har några års erfarenhet inom projektledning och som har arbetat inom bank- och finansbranschen som anställd eller konsult. Du trivs i en roll där leder och planerar, men också kavla upp ärmarna och hugga in där det behövs. Vi använder både svenska och engelska som arbetsspråk och du kan kommunicera obehindrat på båda språken. Det är meriterande om du arbetat med projekt inom finansiella regelverk (ex. Dora, Basel, IRRBB, CSRBB eller ESG) och/eller hållbarhet. Utöver det är det inte ett krav, men ett stort plus om du arbetat som projektledare för IT-projekt eller har annan IT-erfarenhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av agilt arbetssätt. Som person och kollega är du en lagspelare som gärna och effektivt arbetar med andra mot gemensamma mål, och du förmedlar budskap på ett tydligt, klart och engagerande vis. Du driver både kort- och långsiktiga resultat genom ett proaktivt arbetssätt, och tar ansvar för att resultat uppnås i tid och med hög kvalitet. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Lagerchef till bolag inom produktion Stockholm

Vill du som Lagerchef vara en del av förändringsresan hos ett välrenommerat globalt bolag inom teknik i södra Stockholm? Då kanske du är vår kunds nya lagerchef som vill vara med och utveckla lagerverksamheten in i framtiden? Som Lagerchef till vår kund, i södra Stockholmsområdet, kommer du leda och driva arbetet med digitalisering och automatisering inom lagerverksamheten framåt. Du får möjlighet att bidra med dina kunskaper och ditt ledarskap till ett globalt och stabilt bolag som är ledande inom sin bransch. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ditt anställningserbjudande Du kommer till ett medelstort, stabilt och globalt bolag som befinner sig på en spännande tillväxtresa. Dina arbetsuppgifter Din roll kommer vara både strategisk och operativ. Du ansvarar för kontinuerlig utveckling av personal, processer och arbetssätt med tonvikt på utveckling och förbättring av affärssystem inom lagerverksamheten. Du är trygg med att arbeta enligt Lean-principerna. Dina ansvarsområden inkluderar: • Daglig ledning och koordinering av lagerverksamheten. • Optimering av lagerflöden och förbättring av processer för att maximera effektiviteten. • Nära samarbete med produktion. • Driva utvecklingsprojekt, till exempel utveckla och förbättra användningen av affärssystem i lagerverksamheten, agera som Superuser för SAP • Ansvara för lagrets digitala system och processer. • Personalansvar, rekrytering och utveckling av lagrets medarbetare. • Upprätthållande av hög säkerhets- och kvalitetsstandard på lagret. • Budget och kostnadskontroll för lagerverksamheten. Värt att veta Som Lagerchef rapporterar du till Produktionschefen och du har personalansvar över ett 20-tal medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, dagtid med möjlighet till flex och du utgår från enheten i södra Stockholm. Våra förväntningar För att trivas och vara aktuell för rollen tror vi att du har: • Högskoleexamen inom tekniskt område eller liknande, alternativt en teknisk gymnasieutbildning med mångårig relevant erfarenhet. • Erfarenhet av att leda ett arbetslag med drygt 25 medarbetare inom produktion/montering/logistik. •  Erfarenhet av att driva och implementera digitalisering-och automatiseringsprocesser. • Praktisk erfarenhet av att använda Lean-verktyg samt ledning av förbättringsarbete • Tidigare erfarenhet från arbete i affärssystem. Det är speciellt meriterande om du arbetat med affärssystemet SAP. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du som person känner dig trygg i ditt ledarskap med en vilja att driva och leda förbättringsarbete. Du är målfokuserad och drivs av att uppnå och överträffa uppsatta mål. Du är analytiskt lagd och har god organisatorisk förmåga i kombination med ett effektivt kommunikationssätt. Du kommer ha många kontaktytor både inom och utanför organisationen och du är den typen av person som gillar att utmana traditionella tankesätt på ett ödmjukt och professionellt sätt. För rollen behöver du kunna prata och skriva flytande svenska och engelska. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Supply Chain Manager at AstraZeneca Gothenburg

Seeking 2 Supply Chain Managers for Clinical Trial medications at AstraZeneca in Gothenburg Would you like to utilise your planning and supply chain knowledge to lead clinical supplies for your portfolio of global clinical studies? With constant new products and launches, there has never been a better time to join Global Clinical Supply Chain at AstraZeneca in Gothenburg. Apply today and join shape our future with a significant contribution to life-changing medicines! Purpose, Offer and Benefits This is a consulting assignment for a duration of 1 year. You will be employed by TNG during the assignment period. Please note that the selection is ongoing. We have an exciting opportunity for talented Supply Chain Managers to join our Clinical Study Supply Chain team in Gothenburg, Sweden. This is a key role within our Clinical Manufacturing and Supply teams, and we make sure clinical trial medications are available at the right quality, in the right quantity at the right time for every patient taking part in AstraZeneca´s trials all over the world. Our goal is to never miss a patient. Your Responsibilities • Project manage the delivery of clinical supplies effectively and consistently, and input to the balance of costs and any risks to supply. • Ensure effective communication with project teams and key partners across a global network. • Support risk management of individual studies with proactive mitigation of risks that potentially impact the quality or delivery of supplies. • Take ownership for Inventory management including any rework and recalls, extensions of shelf life and expiry date management, or stock destruction. • Manage the Interactive Response Technology (IRT) system to execute demand and supply planning. • Work within GMP Quality Management Systems ensuring that you actively handle any deviations, complaints and change controls. The Bigger Picture In Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) we are the bridge which turns forward-thinking science into actual medicines that help millions of people around the world. We work across the entire value chain, crafting and delivering active ingredients, formulations and devices required to support new medicines – from supplies for use in early toxicology studies and clinical trials to developing the technology to ensure drugs can be scaled up for commercial manufacture. Our Expectations • Bachelor´s Degree in a scientific or supply chain subject area – equivalent experience will be considered. • Experience within a supply chain management environment with a holistic knowledge of end-to-end supply chain activities • Experience of demand planning and forecasting and risk identification and management • Experience in running projects and in?uencing customer demands. • Strong in?uencing, negotiating and problem-solving skills, across geographical and cultural boundaries • Excellent English written and verbal communication skills. • Proficient IT skills with an ability to adapt and operate in bespoke multiple systems. Desirable for the role • Awareness of GMP (Good Manufacturing Practise) and GCP (Good Clinical Practice) • Knowledge of clinical development processes relevant to the supply of clinical materials • Lean knowledge and understanding • Experienced in handling Quality Events (Deviations, Change Controls, Complaints) Interested? This is a staffing assignment which means that you are employed by TNG, but work for one of our customers. If you are interested in this position, apply right now! The selection process is ongoing and the position can be filled before the last apply-date. If you have any questions, please contact the recruiter.

22 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Jobba extra på Ada Digital som Talent Agent

Vågar du prova det oprövade? Ser du lösningar där andra ser problem? Välkommen som Talent Agent på deltid hos oss på Ada Digital. Ada Digital i Stockholm söker nu en Talent Agent för att jobba extra 1–3 dagar i veckan. Vi är specialister på rekrytering, konsulter och talangprogram inom IT och digital utveckling. Krångligt, kanske du tänker då – absolut inte! Vi vet att för att lyckas så behöver man jobba på ett helt annat sätt än tidigare. Tänka om. Och göra tvärtom. Gillar du att behöva använda både pannbenet och det som finns bakom det är rollen som Talent Agent rätt för dig. Vi erbjuder dig Här är du del av en organisation som är liten nog att vara enkel att påverka framåt - och som samtidigt erbjuder trygghet och utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: • Ett flexibelt och långsiktigt extrajobb vid sidan av dina studier • Att arbeta med rekrytering till spännande kunder, stora som små och inom en bredd av branscher • Att arbeta med rekrytering med ett agilt, datadrivet arbetssätt med fokus på både teamwork och kontinuerliga förbättringar • Det roligaste ansvaret i vår process: att kartlägga, hitta, approchera och attrahera kandidater och vara med från första kontakt till signerat avtal. Och oroa dig inte om du inte vet vad en Agil Coach, Data Engineer eller Release Manager gör och vad de går igång på – det lär du dig hos oss. Det här gör du hos oss Som Talent Agent är du vårt nav! Du arbetar tillsammans med våra rekryterare i deras rekryteringsprocesser och dina arbetsuppgifter omfattar: • Gemensamma uppstartsmöten hos våra kunder där du och ansvarig rekryterare tillsammans ringar in kompetens- och attraktionsprofil för rollen som ska rekryteras. • Att skriva säljande annonser där du lyfter fram det unika i varje tjänst. • Search enligt vår agila rekryteringsprocess, där du använder digitala verktyg (bland annat Linkedin Recruiter) och sociala medier för att nå ut till passiva kandidater som inte är aktivt arbetssökande. • Att stötta våra Talent Business Partners i att hantera ansökningar, kandidater, referenstagningar och bakgrundskontroller. • Säkerställa en fantastisk kandidatupplevelse och vara med och ständigt utveckla vårt arbetssätt. Ditt team och arbetsplats Du blir del av ett innovativt, inkluderande och engagerat företag och arbetar tätt tillsammans med alla våra rekryterare. Du kommer arbeta närmast det team som arbetar med kandidatattraktion och utveckling av vårt search-arbete, som just nu består av 5 personer. Vi har alla olika bakgrunder och erfarenheter – vissa av oss har jobbat med rekrytering innan och vissa har lärt sig området hos oss. Vi sitter tillsammans med vårt moderbolag TNG i nyrenoverade lokaler bredvid Mall of Scandinavia och Solna Station. Hos oss är det kort sträcka från idé till genomförande och vi har en genomgående positiv energi. Mer om dig Vi söker dig som studerar på eftergymnasial nivå och som har minst 2 år kvar av dina studier. Inriktning är mindre viktigt men vi tror att någon som pluggar exempelvis personalvetenskap, IT, analys, ekonomi, sälj eller marknadsföring skulle tycka att det vi gör är roligt. Vårt arbetsspråk är svenska och vi söker dig som kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.  Vi söker dig som vill utveckla dina kunskaper inom rekrytering och har ett genuint intresse för IT och tech. Vi på Ada Digital är inspirerade av Ada Lovelace – världens första programmerare. Hon var begåvad, motiverad och tänkte på ett annorlunda sätt än övriga samtida matematiker gjorde. Vi ser gärna att du är en Ada också – lösningsorienterad, självgående, kreativ och med en positiv grundinställning. Så här får vi kontakt Vi på Ada Digital strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Och vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024