Javautvecklare hos PostNord Strålfors i Alingsås

Vill du utforska lösningar, innovera och inspirera inom Java och DevOps? Då kommer du stortrivas på PostNord Strålfors i Alingsås! PostNord Strålfors står inför en spännande resa av digital transformation och tillväxt. På denna resa kommer du som Javautvecklare tillsammans med Tools & Platform teamet visa vägen framåt och stötta de andra teamen för att möjliggöra utveckling i framkant av tjänster för hela norden! För dig som vill utforska och experimentera med den senaste tekniken inom Java och mikrotjänster, för dig som vill inspirera andra att göra detsamma. Chansen att bli en nyckelspelare inom ett ledande företag för digital kommunikation, den finns här FÖR DIG. Vi erbjuder dig • En kreativ arbetsmiljö med erfarna kollegor där du får stor möjlighet att påverka framtida beslut. • Flexibel arbetsplats med en kultur präglad av öppenhet, omtänksamhet och god kommunikation. • Spännande tekniska utmaningar inom kommunikationsinriktade tjänster för både B2B- och B2C-segmentet. • Förmåner såsom tjänstepension, extra semesterdagar och arbetstidsförkortning. Det här gör du hos oss Hos PostNord Strålfors kommer du att bidra brett i deras digitala transformation genom att: • Delta i utvecklingen av arbetssätt, strategier och livscykelhantering för utvecklingsteamen.  • Utforska och prova nya lösningar i samarbete med arkitekter och andra utvecklare. • Stödja och hjälpa utvecklingsteamet med förvaltning och underhåll av vår utvecklar-toolbox. • Bidra med kunskap inom Kubernetes och OpenShift för att optimera utvecklingsteamens arbete.    Ditt team och arbetsplats Vi sitter i fina lokaler precis ett stenkast från tågstationen i Alingsås, ca 30 minuter utanför Göteborg. Det nya Tools and Plattform-teamet dit du kommer tillhöra ska fokusera på att bygga och underhålla Strålfors utvecklar-toolbox (IDP) som kommer att nyttjas av samtliga utvecklingsteam. Teamet består av både utvecklare och DevOpsare samt en lösningsarkitekt. Teamet arbetar enligt SAFe och SCRUM både inom underhåll, förvaltning och mycket experimenterande. Vi erbjuder en hybridlösning där du får möjlighet att både jobba tre dagar från kontoret och två hemifrån. Mer om dig Vi ser att du har god erfarenhet av Javautveckling, mikrotjänstorienterad arkitektur och har erfarenhet av DevOps-principer. Det är meriterande om du arbetat med Openshift, Kubernetes, Docker och någon form av Frontendverktyg. Framför allt är du intresserad av teknik, systemutveckling och gillar att bidra till samt stötta andra i det med dina kunskaper.  För att trivas i rollen tror vi att du som person ser ett stort värde i samarbete, är innovativ och vill testa nya vägar framåt. För dig som är initiativ- och ansvarstagande finns det gott om utrymme för i denna roll. Du behärskar både svenska och engelska. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Data Engineer Generative AI to Adlibris, Stockholm

Dive into and explore the world of generative AI-solutions and maintain Adlibris Data Lakehouse as a Data Engineer in Stockholm Are you one who wish to come along with Adlibris on their journey towards providing customers with an e-commerce that is their own digital librarian? With the help of generative AI, you will contribute to building a product recommendation experience worthy of all the millions of remarkable stories that is Adlibris’ book repertoire!Working closely with the business your mission as a Data Engineer within the Data & insight team is to help Adlibris make use of, store and enrich data to create value for the organization. The Opportunity At Adlibris you get a supportive environment, challenging projects and opportunities for both personal and professional growth. You will have a team where your ideas matter and your efforts contribute to tangible results for the business. A company with an entrepreneurial spirit that welcomes different ideas, opinions and solutions with a collaborative, open and friendly environment. Your Challenge Here you will be part of cutting-edge projects using Azure Databricks and a thriving community of Data Engineers, Data Scientists, and Business Analysts. • Develop and maintain pipelines in our Azure Databricks platform. • Explore and develop how Adlibris uses data, improving product categorization models to create product recommendations using generative AI. • Support Business Analysts and Data Scientists in data modeling within the Lakehouse architecture. • Collaborate closely with Market Activation Specialists and Data Scientists to develop automations in personalization and advanced data enrichment. The Team and Workplace You will be part of the Data & Insight team at Adlibris, where the goal is to drive insights and develop data-driven, AI-supported automations. The team comprises Data Engineers, Data Scientists, and Business Analysts, working together to integrate data seamlessly into Adlibris´ processes. The team gathers at the office for 2-3 days a week, while for the rest, you have the freedom to work from wherever suits you best. About You Ideal candidates for this position possess a dynamic blend of technical prowess and collaborative spirit. We see that you are curious and have a strong interest in AI and want to explore the possabilities that it provides.To thrive as a Data Engineer, you have gathered a couple of years experience in Data Engineering, building data pipelines in modern lakehouse architecture, previously and preferably working with the Databricks platform and Azure DevOps. We also see that you have a strong command of Python and SQL. It is meritorious to have a background in a similar role within E-commerce or digital industries. If you´re someone who enjoys the dynamic intersection of technology and collaboration in an agile environment, who actively seek self-improvement and find motivation in building great solutions, this is the role for you! Let´s Connect! We have chosen to work with Ada Digital in this recruitment. Their recruitment process focuses on transparency, inclusion and a fast moving candidate experience. And now we want to know more about you – on your own terms! To apply, please fill out the short form, briefly motivate why you are interested in the position, and attach your CV or LinkedIn-profile. No additional documentation is needed. You can then, in real-time, follow your application online as our recruiters are working with it. We work with a continues selection process which means we might hire a candidate before the final apply date, so apply already today! Interested and want to know more? Please contact our recruiter today. We are looking forward to connecting soon!

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Ekonomiassistent till A-sprinkler, Stockholm

A-sprinkler - ett ledande företag inom konstruktion, installation och service av sprinklersystem - söker nu en ekonomiassistent! Trivs du med att arbeta i en varierande roll inom ekonomi och projektadministration? Som ekonomiassistent på A-sprinkler får du möjlighet att arbeta i en bred roll med huvudfokus på fakturering, reskontra och projektadministration. A-sprinkler söker nu sin nästa kollega till deras kontor i Järfälla, Stockholm.Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Som ekonomiassistent på A-sprinkler kommer du till en verksamhet som präglas av engagemang och stort hjärta. Hos A-sprinkler har du goda utvecklingsmöjligheter på ett företag som kännetecknas av öppenhet, hjälpsamhet samt nybyggaranda och som välkomnar initiativ och goda idéer. Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal via Installatörsföretagen (IN).  Engagemang och nyfikenhet är ledorden på A-sprinkler. Företaget strävar ständigt efter att bli bättre och ligger i framkant vad gäller hållbarhet, teknik och innovativa lösningar. Dina arbetsuppgifter Som ekonomiassistent på A-sprinkler har du en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Det innebär att du: • Hanterar projektadministration i ekonomisystemet SAP • Deltar vid projektavstämningar och projektgenomgångar • Fakturerar månadsvis och mot olika deadlines • Ansvarar för leverantörs- och kundreskontra • Gör kontoavstämningar vid bokslut • Arbetar med registervård • Hanterar övriga förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen Värt att veta Du kommer att få en ordentlig omboarding och arbetar tillsammans med två andra kompetenta ekonomiassistenter som sitter med liknande arbetsuppgifter. I denna roll kommer du att utgå ifrån A-sprinklers fina kontor i Järfälla. Våra förväntningar Vi söker dig som: • Har tidigare erfarenhet av att jobba med projektadministration. • Har tidigare erfarenhet av reskontra arbete, inkl. fakturering. Det är starkt meriterande om du har jobbat i ekonomisystemet SAP. • Är flytande i svenska i både tal och skrift. • Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, eftersom SAP Codex är på engelska och vissa möte hålls på engelska. Personlighetsmässigt ser vi gärna att du: • Har en god kommunikativ förmåga då du i din roll har många interna kontakter. • Har ett strukturerat och organiserat arbetssätt för att kunna hantera variationen av arbetsuppgifter och samtidigt kunna svara på olika frågor. • Är ansvarstagande och tar initiativ till att du kommer framåt i ditt arbete. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Redovisningsekonom sökes till kund i Stockholm

Vi söker en Redovisningsekonom med goda kunskaper inom kundreskontra till välkänt företag i Stockholm Är du redovisningsekonom med kunskaper inom finansiell analys och transaktionsdata? Då har vi ett spännande uppdrag för dig. Vår kund behöver din expertis inom området för att täcka en tillfällig arbetstopp. Du kommer in som en räddare i nöden och kommer verkligen uppskattas av dina kollegor.Uppdraget har start omgående och löper 6 månader med god möjlighet till förlängning. Ditt anställningserbjudande Du kommer att vara anställd av oss på TNG under konsultuppdragets löptid. Vid oss har du förutom en dedikerad konsultchef även schyssta villkor såsom friskvårdsbidrag och kollektivavtal. Du kommer att sitta i kundens lokaler på Gärdet i Stockholm. Uppdragsgivaren är ett internationellt företag med inriktning mot konfektion. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är bland andra att: • Säkerställa revisionsföljsamhet inom detaljhandeln, internt och externt. • Implementera och upprätthålla revisionsprocesser. • Daglig avstämning av betalningar och utredning av skillnader. • Hantera avstämning av presentkort, bonuscheckar och kassa • Spåra och utreda kassaskillnader. • Ansvar för balansräkning och avstämningar. • Ge ekonomiskt stöd vid butiksöppningar och nedläggningar. Värt att veta Som AR-redovisningsspecialist, som de kallar rollen på kontoret, har du det övergripande ansvaret för att säkerställa hög kvalitet i redovisningen av e-handelstransaktioner, försäljningsredovisning inom detaljhandeln och alla kassaaktiviteter i butiken. Du är den primära kontaktpersonen för butikschefer, kundtjänst, systemägare och det globala omnichannel-teamet, vilket innebär att du spelar en central roll i att hantera och samordna redovisningsprocesserna för olika verksamhetsenheter och funktioner. Våra förväntningar Av dig som söker önskar vi: • Kunskaper inom redovisning, finansiell analys och GAAP. • Goda färdigheter i Microsoft Office-program, särskilt Excel. • Universitetsutbildning inom redovisning och/eller finans. • Tidigare erfarenhet inom revision, redovisning eller finans, helst inom detaljhandeln, med 2-4 års erfarenhet. • Önskvärd erfarenhet av SAP. • Språkkunskaper: Engelska och svenska, tyska är meriterande Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

29 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Bli DevOps-engineer hos Toyota i Mjölby

Är du en möjliggörare som vill bidra med mjukvarulösningar och verktyg som DevOps-Engineer hos Toyota i Mjölby? Då kan du bli en central del i att driva DevOps-arbetet för att säkerställa att Toyota Material Handling Manufacturing Sweden har en utvecklingsmiljö i världsklass. Som DevOps Engineer spelar du en avgörande roll i att säkerställa smidiga och effektiva utvecklingsprocesser från kod till leverans. Du utvecklar och stödjer pipelines, CI/CD-verktyg och interna verktyg för utvecklare inom hela Auto Solutions och R&D.Här är din möjlighet att påverka och forma framtidens utvecklingsprocesser samtidigt som du är en del av en ledande global aktör inom fordonsindustrin, hela tiden i korta feedbackloopar där du tydligt ser nyttan av det du bidrar med. Vi erbjuder dig Som en del av Auto Solutions på Toyota Material Handling Manufacturing Sweden får du en spännande resa med utmaningar och möjligheter att växa. Du erbjuds: • En arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas och bredda dig både inom och utanför din roll. • Flexibilitet och stöd för att balansera arbete och liv. • En kultur präglad av samarbete, innovation och öppenhet Det här gör du hos oss Här blir du en DevOps-ambassadör och kommer att arbeta brett mot samtliga team med allt från Azure pipelines, infrastruktur och automatisering. Mer konkret innefattar det att du: • Skriver, utvecklar och stödjer pipelines och CI/CD-verktyg. • Utvecklar hjälpverktyg för mjukvarutest. • Undersöker och utforskar framtida testutrustning. • Utvecklar och stödjer interna verktyg för utvecklare. • Assisterar i framtagande av utvecklarmiljöer. • Kontinuerligt förbättrar och moderniserar utvecklarnas arbetssätt. Ditt team och arbetsplats Du kommer att arbeta nära andra DevOps-ingenjörer och mjukvaruutvecklare inom Toyotas Material Handlings R&D-avdelning Auto Solutions i Mjölby. Avdelningen består idag 70 medarbetare där ungefär 35 av oss arbetar inom mjukvara. Hela R&D-avdelningen som består av cirka 300 ingenjörer som alla får effekt av teamets och ditt arbete Mer om dig För att trivas i och passa för rollen ser vi att du samlat på dig ett antal års erfarenhet inom mjukvaruutveckling och har tidigare erfarenhet av DevOps-utveckling. Du bör ha mycket goda kunskaper i Python eller C++ och Linux samt Azure Pipelines eller liknande CI/CD-ramverk. Det är meriterande om du även har kunskaper i Powershell, Bash och CANopen, samt av molnbaserade lösningar och agilt arbetssätt. Som person är du ansvarstagande, engagerad och lösningsorienterad med god förmåga att arbeta i grupp och stötta kollegor. Vi söker dig som gillar att nå resultat och tar initiativ till att skapa förbättring i ett helhetsperspektiv. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Lager -/ driftchef sökes för konsultuppdra

Välkänt företag i nordvästra Stockholm söker en Lagerchef för ett tidsbestämt uppdrag Vill du leda och forma framtidens lager och logistikverksamhet? Vi söker dig med flerårig erfarenhet som chef inom drift, lager eller logistik, med särskild tonvikt på e-handel, detalj- eller dagligvaruhandeln. Du är en ledare som brinner för att utveckla och coacha dina medarbetare, samtidigt som du har en djup förståelse för effektiva logistikprocesser. Ta chansen att komma in tillfälligt i vårt team och driva vår verksamhet mot nya höjder!Uppdraget har start omgående och löper till oktober med chans till förlängning. Ditt anställningserbjudande Vi välkomnar dig till en arbetsplats där du uppskattas för din omtanke för medarbetare och din kunskap inom lager och logistik. Då vi rekryterar för en permanent tjänst önskar vi din erfarenhet och kompetens under tiden för att driften ska fortgå i det dagliga.  I samarbete med dina driftschefskollegor har du ansvaret för att säkerställa depåns personalresurser, inklusive både företagets anställda och inhyrd personal. Med din drivkraft och engagemang skapar du en inspirerande miljö där medarbetarna ges möjlighet att nå sina individuella och företagets mål med goda prestandamöjligheter. Dina arbetsuppgifter I rollen innebär det att du tar ledaransvar för att operativt styra, fördela och prioritera arbetsuppgifter för lagerpersonalen. Du ansvarar även för att utvärdera och följa upp verksamheten samt arbeta mot uppsatta KPI:er. Att genomföra medarbetarsamtal, hantera lönesättning och se till arbetsmiljön och rehabilitering är också centrala delar av ditt ansvar. Därutöver ingår att kontinuerligt förbättra och effektivisera processerna för att säkerställa en smidig verksamhet. Du ansvarar för ett team på ca 20 personer. Värt att veta Uppdraget har start omgående och löper ca 5 månader. Antingen är du anställd vid oss på TNG för uppdragetslöptid eller så är du underkonsult. Våra förväntningar Du som söker har flerårig erfarenhet inom likande tjänster. Du har tidigare varit chef och har vana att jobba med lagerprocesser och operativ drift. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en person som är ödmjuk, beslutsam och redo att agera. Du är van vid att ta ansvar för ditt eget arbete genom att planera, prioritera och skapa struktur. Som ledare är du inte bara en coach utan även en problemlösare, som tar itu med utmaningar med en positiv inställning. Vi ser ledarskap som en nyckelfaktor för att nå framgång. Din kommunikation är tydlig och du agerar i enlighet med dina ord. Du involverar dina medarbetare i att sätta mål och skapa visioner, vilket skapar en känsla av delaktighet, glädje och engagemang. Vidare är du öppen för förändringar, ser möjligheter framför risker och är inte rädd att testa nya idéer. Du pratar och skriver flytande svenska.   Intresserad? Detta är ett interimsuppdrag som chef, där du antingen kan bli anställd som hos konsult hos oss på TNG Tech eller blir anlitad som underkonsult för att arbeta på plats hos vår kund. På TNG är vi specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och uppdraget kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Operativ inköpare till Mediplast i Malmö

Vill du jobba med operativt inköp inom den medicintekniska branschen på Mediplast i Malmö? Motiveras du av att arbeta i en bransch som gör skillnad och bidrar till att rädda liv? I den spännande rollen som Operativ Inköpare på Mediplast kommer du att arbeta i en högt tempo och dynamisk miljö. Här kommer du att ha en självständig roll där du ansvarar operativt för inköp och leveranser, både från leverantörer och vår egen tillverkning. Varmt välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande På Mediplast erbjuds du en plats på ett företag med starka ambitioner. Mediplast spelar en avgörande roll i samhället genom att dagligen leverera upp till 13 000 paket till regioner och sjukvården. Med en bred portfölj av produkter, från förbrukningsvaror till avancerad medicinteknik kan vi erbjuda smarta lösningar till våra kunder som kan förbättra, eller till och med rädda liv! Genom över 60 år av engagemang har vi byggt upp starka och nära relationer med våra kunder, och vi värdesätter att vara en partner som finns där vid varje steg på vägen. Vår kultur präglas av värden som ödmjukhet, hjälpsamhet, personligt ansvar och respekt. Varje handling vi vidtar är alltid med patientens bästa i åtanke. Hos Mediplast är vi mer än bara en arbetsplats – vi är en gemenskap där samarbete och kreativitet trivs. Vi investerar i din personliga och professionella utveckling genom vår egen Sales Academy och andra inspirerande utbildningsprogram inom bland annat presentationsteknik, förhandlingsteknik och ledarskap. För oss är en hälsosam livsstil grundläggande. Från vårt moderna gym till gruppträning, friskvårdsbidrag och försäkringsförmåner främjar vi välbefinnande och prestation varje dag. För dig som gillar att cykla (och samtidigt göra en insats för miljön!) erbjuder vi även möjligheten att leasa en förmånscykel. Vi förstår vikten av balans och återhämtning. Därför erbjuder vi 30 timmar i arbetstidsförkortning så att du kan återvända till jobbet mer energifylld och fokuserad. När du blir en del av Mediplast blir du en del av en passionerad gemenskap som strävar efter att göra verklig skillnad. Tillsammans arbetar vi för att förbättra människors hälsa och liv. Dina arbetsuppgifter Här kommer du ha en självständig roll där du kommer att ha operativt ansvar för inköp och leveranser, både från leverantörer och vår egen tillverkning. Du kommer att ha personligt ansvar för ett antal leverantörer och aktivt arbeta för att säkerställa långsiktiga relationer.  • Dagligen hantera inköp, både från leverantörer och från vår egen produktion • Hantera leveransplaner och ledtider • Hantera forecast, lagernivåer och lageromsättning • Demand planning Värt att veta Du är placerad vid Mediplasts kontor i Malmö och rapporterar till Purchasing & Strategic Sourcing Manager. Våra förväntningar Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom operativt inköp och har en god förståelse för hela Supply Chain. Som Operativ Inköpare hos oss kommer du att arbeta med inköp från leverantörer, men också med inköp från egen produktion. Detta innebär att du även hanterar demand planning, vilket kräver god planeringsförmåga och struktur på egna arbetsrutiner. Det är viktigt att du är bekväm och van vid att arbeta med ERP-system och har starka Excel-kunskaper. Ditt arbetssätt präglas av struktur och analytiskt tänkande, riskutvärdering och ett gott konsekvenstänk. Du har en god förmåga att ta egna initiativ och du bidrar till att utveckla tydliga arbetsrutiner. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav för denna roll. Du trivs i en självständig roll där det krävs stor noggrannhet och precision. Viktigast av allt är att du delar inställningen i vår företagskultur som är präglad av ödmjukhet, hjälpsamhet, respekt och ett stort personligt ansvarstagande med fokus på patienten och vårdpersonalen. Du har relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från Medtech branschen. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

25 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Ingenjör till W5 Solutions Production, Älmhult

Kombinera dina ingenjörskunskaper med projektledning och arbeta med systemlösningar till försvars- och civilsäkerhetssektorn! Gillar du som ingenjör att vara delaktig i den tidiga fasen i utvecklingsarbetet, där offertunderlaget tas fram och systemdesignen sätts? För att sedan kunna leda och driva projektet från kundorder till leverans? Då kan detta vara din nästa utmaning. Välkommen med din ansökan! Vi söker en engagerad och målinriktad systemingenjör och projektledare som vill vara en del av vårt dynamiska team. Ta chansen att växa och utvecklas och i en generalistposition där du får använda din passion för teknik och bli en viktig del i teamet för att hitta välfungerande systemlösningar som uppfyller kundens förväntningar. Ditt anställningserbjudande Här får du möjligheten att jobba med olika offerter/projekt och vara med från uppstart till att produkten är klar och levereras till kunden. Du blir en del av ett team som gillar och att diskutera tekniska lösningar och som drivs av innovation. Du får en fantastisk möjlighet att vara med och växa och utvecklas i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. W5 Solutions Production siktar på att vara en av världens ledande leverantörer av tekniska och innovativa systemlösningar till försvars- och civilsäkerhetssektorn inom våra fokusområden. Dina arbetsuppgifter • Arbeta med fokus på att skapa värde och uppfylla kundens förväntningar. • Ansvarar för att ta fram och bereda tekniska underlag för offerter enligt kundens behov och önskemål. • Delta som projektledare i de både den tidiga fasen - offert, samt genomförandet - projekt. • Skapa och övervaka den grundläggande systemstrukturen och arbetspaketen (WBS) för att underlätta för kommande utvecklingsarbete. • Utforma systemblockdiagram efter funktionella krav och systemtekniska lösningar. • Ha förståelse för komplexa system med dess ingående funktioner och inbördes relationer. • Övervaka och säkerställa att produkten uppfyller kundens krav. • Validera att produkten är i linje med kundens önskemål. • Driva ett engagerat projektteam. • Ta fram tidplaner och andra projektdokument. • Ha löpande kundkontakt för uppföljning i projekten.   Värt att veta W5 Solutions Production i Älmhult utvecklar, producerar, levererar och underhåller intelligent och modulär simulatorhårdvara. Portföljen består av kompletta simulatorsystem exempelvis kabiner och cockpit samt delkomponenter som riktdon, paneler och sikten. Produkter inom detta område har en livslängd på över 20 år vilket resulterar i långa kontrakt som inkluderar omfattande serviceåtaganden. W5 Solutions Production AB har drygt 70 medarbetare på siterna Älmhult, Solna och Nacka strand, varav 40 st är placerade i Älmhult. Våra förväntningar • Ingenjörsbakgrund med bred kunskap, gärna inom mekanik eller el. • Van att arbeta med kunddriven utveckling och känsla för affären. • Förmåga att förstå och tolka kundens behov och krav. • Stark projektledningsförmåga och förmåga att kommunicera både med kund och internt. • Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. • Du trivs med att jobba dynamiskt och vara lyhörd och coachande i din roll. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Redovisningsekonom till konsultuppdrag, Södertälje

Är du konsult och vill få en spännande möjlighet att arbeta som Redovisningsekonom på ett stort energibolag i Södertälje? Är du van vid att självständigt hantera bokslut och avstämningar och letar efter ditt nästa uppdrag som redovisningsekonom? Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom för ett konsultuppdrag till vår kund i Södertälje. Du kommer vara en viktig medarbetare i vår kunds team och ha möjligheten att arbeta med spännande projekt i en stöttande miljö.Detta är ett konsultuppdrag med start 2024-08-12 som pågår t.o.m. 2024-11-30.Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Som redovisningsekonom på detta bolag och avdelning kommer du att vara en central del av teamet och ha möjlighet att påverka och bidra till vår framgång. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, möjlighet att arbeta med stora bolag och chansen att utvecklas både professionellt och personligt. Dina arbetsuppgifter Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara att: • självständigt hantera månadsbokslutsarbete och avstämningar. • stötta ansvarig ekonom i ett projekt gällande fission. • hjälpa till med löpande redovisningsarbete och grov analys. • kunna hugga tag där det behövs. Värt att veta Du kommer att vara en del av ett dedikerat team med två ekonomer, fyra ekonomiassistenter och en ekonomiansvarig. Vi erbjuder en väldigt stöttande och hjälpsam arbetsmiljö. Alla i teamet är på plats minst tre dagar i veckan och som konsult förväntas du vara på plats största delen av din din arbetstid. Startdatum är 2024-08-12 och uppdraget beräknas pågå t.o.m. 2024-11-30, med en arbetsvecka på 39 timmar/vecka. Våra förväntningar Vi söker en noggrann, driven och kommunikativ redovisningsekonom och konsult som är van vid att självständigt hantera bokslut och avstämningar. Du har mycket god systemvana samt vana från större bolag. Det är meriterande om du har erfarenhet av Unit4 ERP. Du bör vara serviceinriktad, lösningsfokuserad och ha förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Att vara en bra lagspelare är viktigt då du kommer samarbeta med olika delar av organisationen. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Servicedeskmedarbetare inom IT sökes för uppdrag

Till vår kund söker vi en serviceinriktad och engagerad supporttekniker / supportmedarbetare till deras IT Servicedesk omgående Är du intresserad av att få arbeta på ett globalt företag och på ett företag som fokuserar på utveckling och engagemang? Är du intresserad av IT, trivs i en serviceinriktad roll och är tillgänglig för uppdrag omgående och över sommaren? Då kan det här uppdraget passa dig.Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Vår kund erbjuder en arbetsplats där din insats kommer att göra skillnad och där du har möjlighet påverka arbetssätt, processer och din egen utveckling. Du kommer att tillhöra ett team med hög kompetens och mycket engagemang. Inledningsvis är du anställd av oss på TNG för uppdraget, men det finns sedan goda möjligheter till förlängning eller direkt anställning hos kunden. Hos oss är du en viktig medarbetare som gör skillnad. Vi värdesätter därför din trygghet och erbjuder en stabil anställning med kollektivavtal via Unionen, konkurrenskraftiga villkor, rättvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Dessutom inkluderar våra förmåner friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande som ex: • Hjälpa företagets användare att komma till rätta med IT-relaterade problem • Stötta företagets användare i att beställa, installera, konfigurera och använda IT-utrustning såsom smartphones, datorer, konferensutrusning, skrivare och tillbehör • Hantera användaraccess till företagets interna och externa IT-system och resurser • Arbeta tätt ihop med kollegorna i de olika länderna kring deras IT-tjänster • Genomföra återkommande underhållsarbete i deras servermiljöer och agera på övervakningsevent Värt att veta Tjänsten är placerad hos vår kund, strax utanför Örebro. Du blir en del av en grupp på 11 medarbetare och ingår i koncernens IT-organisation med 50 medarbetare. Med tanke på att man kommer arbeta med IT support nationellt så kan det innebära resor till någon av företagets övriga fabriker eller kontor runt om i Sverige. Våra förväntningar Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och som är serviceinriktad. Har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter är det högst meriterande. Det är även meriterande med någon form av IT-utbildning. Vi ser gärna att du har en generell förståelse och kunskap för IT-infrastruktur, modern teknologi och kompetens inom olika användarmiljöer (PC/mobil). Vidare krävs det att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska samt meriterande om du även kan finska och/eller danska. Vi söker dig som är lösningsorienterad, initiativtagande och som trivs med att hjälpa andra. Du är ansvarstagande, pedagogisk och flexibel. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG IT Digital och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG är vi specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

24 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024