SJR in Sweden AB jobb

Lediga jobb hos SJR in Sweden AB

Pensionsadministratör till FörsäkringsGirot
SJR in Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

SJR tillsätter nu en Pensionsadministratör till FörsäkringsGirot. Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti/september med anställning hos SJR där du kommer arbeta som uthyrd konsult till FörsäkringsGirot under en period om 6 månader inledningsvis. Därefter finns fina möjligheter att bli erbjuden en direktanställning hos FörsäkringsGirot alternativt bli förlängd på uppdraget. På kontoret på Wallingatan mitt i centrala Stockholm möts man av en familjär och varm atmosfär där kvalitet och professionalitet genomsyrar såväl bolagets kultur som arbetsresultat. Om tjänsten Som Pensionsadministratör ansvarar du för on-boarding samt en smidig och effektiv administration av försäkringar och pensioner för våra kundföretag. Du hanterar en bred variation av kundärenden och ger support både via telefon och ärendehanteringssystem. I denna roll arbetar du med administration och support kopplat till tjänstepensioner och andra kollektivavtalade försäkringar, där du säkerställer en korrekt och effektiv hantering för våra kunder. Ansvarsområden - Hantering av kundärenden kopplade till betalningar, premier, kollektivavtal, pensioner och löner. - On-boarding av nya kunder och säkerställande av en smidig försäkrings- och pensionsadministration. - Support och vägledning till kunder via telefon och ärendehanteringssystem. - Utveckling och effektivisering av administrativa processer för att förbättra kvalitet och användarupplevelse. - FörsäkringsGirot befinner sig i en spännande fas av utveckling och digitalisering, där målet är att skapa smartare och mer kostnadseffektiva lösningar för kunderna. Därför är det viktigt att du har ett stort systemintresse och drivs av att utveckla processer som förenklar och kvalitetssäkrar administrationen. I denna roll spelar ditt trevliga bemötande och din sociala kompetens en central roll i att öka kundnöjdheten. Du blir en del av ett engagerat team inom Pensionsservice, där specialister och generalister arbetar tillsammans för att skapa en trivsam arbetsmiljö och leverera hög kundservice. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom pensions- eller försäkringsadministration och du har bred systemvana samt ett teknik/systemintresse och goda erfarenheter som Excel-användare. Du har en kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person har du har hög social kompetens och ett nyfiket och tillmötesgående förhållningssätt. Vidare är du driven och nyfiken person med skinn på näsan och du är van att leda dig själv. Tack vare ditt trevliga sätt och din kommunikativa förmåga har du lätt att bygga goda relationer och du gillar verkligen att utveckla och hjälpa såväl kunder som kollegor. Vad erbjuder vi Trivs du i en miljö där verksamheten fokuserar på högsta möjliga kundvärde och ständigt säkerställer kundens, medarbetarens och företagets utveckling? Vill du ha en arbetsgivare som värdesätter samarbete, är proaktiv och professionell? Vill du vara en viktig del av en familjär atmosfär och en prestigelös kultur? Var då med och bidra till FörsäkringsGirots högkvalitativa leveranser som säkerställer en av de viktigaste uppgifter en arbetsgivare har, att medarbetarnas pensioner ska bli rätt. Vi som jobbar på FörsäkringsGirot trivs verkligen här. Hos oss ges ständigt möjlighet till utveckling och att få vara med och påverka. Om företaget FörsäkringsGirot ägs gemensamt av Länsförsäkringar, SEB Pension och Försäkring, Skandia och SPP och är en av Sveriges största aktörer på området pensionsadministration. Vi har fått förtroendet att hjälpa många stora arbetsgivare att säkerställa rätt försäkringsförmåner för sina anställda. Idag har vi över 800 nöjda kunder med drygt 300 000 anställda totalt. Det är vi mycket stolta över, och nu tar vi nästa steg i vår tillväxt! Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi inte4vjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

Igår
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Handläggare inom Finansbackoffice
SJR in Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

Vill du arbeta i en dynamisk och utvecklande roll där du får kombinera noggrannhet och struktur med varierande arbetsuppgifter inom finans? Trivs du på ett företag där samarbete och prestigelöshet speglar kulturen? Då ska du fortsätta läsa nedan. Om tjänsten Nu söker vi på SJR en handläggare till Finansbackoffice som vill bli en del av vår kunds sammansvetsade team. Uppdraget är start 1 sept 2025 och till 28 feb 2026, därefter finns stor chans till anställning hos kunden. Kunden sitter centralt i Stockholm och erbjuder hybridarbete. Ansvarsområden Som handläggare inom Finansbackoffice får du en central roll i att hantera den dagliga administrationen av finansiella transaktioner som tex ränte-swappar och fx-swappar. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera: • Kontroll av bekräftelser och utförande av settlement-uppdrag • Administrativ hantering av emissioner och säkerheter. • Kontoavstämningar, rapportering och bokföring. • Kommunikation via mail och telefon med olika finansiella aktörer. Du arbetar i nära samarbete med två kollegor i ett mindre team som präglas av ödmjukhet, laganda och ett lösningsorienterat arbetssätt. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och har erfarenhet av administration inom backoffice, treasury eller bank. Du ska ha god kunskap om finansiella räntebärande instrument (exempelvis ränteswapar) och har arbetat med ovanstående arbetsuppgifter i minst ett år tidigare. Du har en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska. Personliga egenskaper För att trivas hos kunden bör du ha en administrativ förmåga där du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt. Vidare har du en hög stressnivå och är ansvarstagande. Hos kunden är det ett prestigelöst och samarbetsvilligteam som är positiva och sprider härlig energi omkring sig. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta TA Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-6.jpg

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Redovisningsekonom med erf. av norsk redovisning, på 30–100%
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Låter det lockande att få tillhöra ett snabbväxande företag och ett större ekonomiteam bestående av härliga och engagerade människor? Just nu söker vi en erfaren Redovisningsekonom till vår kund som sitter i fräscha lokaler på Lindholmen och som självklart tillämpar hybridarbete. Om tjänsten I rollen som Redovisningsekonom ingår du i ekonomiteamet som jobbar tätt tillsammans och sköter självständigt ekonomin för två norska bolag inom koncernen. Om du vill arbeta en högre sysselsättningsgrad fylls rollen upp med redovisning för andra svenska bolag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: -Löpande bokföring -Månadsrapportering -Årsbokslut -Skatter, moms -Budget, prognos -Kund- och leverantörsfakturering -Personaladministration Eventuellt innefattar rollen även utläggshantering och löneadministration. Uppdraget ska tillsättas så snart som möjligt och vi söker dig som vill arbeta någonstans mellan 30–100%, med flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta en del hemifrån. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via SJR, men skulle längre fram om intresse finns kunna övergå till en direkt anställning hos vår kund. Du sitter i trevliga lokaler på Lindholmen, dit det är enkelt att ta dig med kommunaltrafik. Lämplig bakgrund Vi söker dig som känner dig trygg i redovisningen och har erfarenhet av norska redovisningsregler sedan tidigare. Du är troligen civilekonom eller har annan relevant eftergymnasial utbildning och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande för att lyckas i rollen är en generellt god systemvana och att kunna använda Excel som arbetsredskap. Personliga egenskaper För att lyckas i denna roll är du en noggrann, prestigelös och handlingskraftig person som är kunnig inom ditt område. Du är flexibel och van vid att arbeta självständigt, effektivt och strukturerat samt trivs i en föränderlig miljö. Vidare är du en kommunikativ lagspelare som uppskattar att få bli en del av ett hjälpsamt team! Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-06. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_interim__natur_annons-60-1.png

2 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Financial Controller med revisionsbakgrund till kommersiellt bolag

Är du en erfaren revisor som tagit steget mot controlling och söker nästa utmaning i en kommersiell miljö? Vi söker nu en Financial Controller till ett spännande uppdrag där rätt person har möjlighet att bli anställd direkt hos kund. Önskad start efter sommaren - med hänsyn till uppsägningstid. Bolaget sitter i fina lokaler i Solna. Om tjänsten I rollen som Financial Controller kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att företagets finansiella rapportering håller högsta kvalitet. Du kommer att arbeta nära både ekonomi- och ledningsteamet samt andra affärsfunktioner. Uppdraget är ett konsultuppdrag med omedelbar start, och för rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering. Vår kund är ett internationellt bolag med starkt kommersiellt fokus och en kultur som präglas av samarbete, innovation och globalt perspektiv. Du blir en del av ett engagerat team där din kompetens värdesätts och där du får möjlighet att påverka. Ansvarsområden • Säkerställa korrekt och tidsenlig finansiell rapportering enligt IFRS • Upprätthålla hög standard i redovisning och interna kontroller • Hantera kassaflödesprognoser och likviditetsplanering • Ansvara för skattedeklarationer (bolagsskatt, moms, arbetsgivaravgifter) • Delta i kostnads- och marginalanalyser samt affärsplanering • Koordinera externa revisioner och bistå med nödvändig dokumentation • Stötta CFO och Head of Finance i koncernrapportering och ad hoc-projekt Lämplig bakgrund • Cirka 5 års erfarenhet från revision, gärna från en av de större byråerna • 3-6 års erfarenhet som Financial Controller, gärna i ett kommersiellt bolag • Goda kunskaper i IFRS och svenska redovisningsregler • Erfarenhet av större ERP-system, gärna SAP • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Meriterande: • Erfarenhet från fordonsindustrin eller annan tillverkande verksamhet • Tidigare ledarskapserfarenhet eller ansvar för team Personliga egenskaper • Analytisk och lösningsorienterad • Strukturerad och noggrann • Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera deadlines • Samarbetsvillig och kommunikativ Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
AP-specialist till fastighetsbolag i City
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en engagerad och noggrann ekonomiassistent som är trygg i hela leverantörsreskontraflödet? Trivs du i en positiv miljö där du får ett härligt samarbete med dina kollegor? Då ska du fortsätta att läsa här nedan, Om tjänsten SJR söker nu en erfaren AP-specialist för ett konsultuppdrag hos ett fastighetsbolag med kontor i centrala Stockholm. Uppdraget har start i mitten eller slutet av augusti och pågår initialt i 8 månader, med god möjlighet till förlängning. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss. Ansvarsområden I rollen som AP-specialist kommer du att arbeta i affärssystemet Oracle och ha ansvar för flera centrala delar inom leverantörsreskontra. Du rapporterar till Head of Finance och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: - Hantering av leverantörsfakturor för verksamheten i Sverige, Norge och Finland - Kontering och genomförande av betalningar - Avstämning av bankkonton - Utförande av enklare balansavstämningar Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och erfarenhet av att arbeta med hela processen inom leverantörsreskontra. Du är van att arbeta i olika affärssystem och har du dessutom arbetat i Oracle ses det som ett plus, men det är inget krav. Du arbetar noggrant, tar ansvar och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i den här rollen ser vi att du är noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du har ett tydligt servicetänk. Du är en pålitlig och hjälpsam lagspelare som värdesätter goda samarbeten. Eftersom du kommer ha kontakt med bland annat leverantörer är det viktigt att du är kommunikativ och har en positiv attityd. Du har dessutom ett prestigelöst förhållningssätt och är flexibel i ditt arbetssätt. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-18. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-14.png

6 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Erfaren redovisningsekonom till Värnamo
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vår kund i Värnamo behöver stötta upp med en duktig redovisningsekonom, med start i början av augusti. För rätt person kan det finnas möjligheter till något mer långsiktigt. Uppdraget utförs på plats på kundens kontor i Värnamo. Om tjänsten Rollen innefattar bl a löpande redovisning, bankavstämningar, moms- och skatteredovisning, kontoavstämningar, rapportering. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen behöver du ha flera års erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Du är van att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar. Du har arbetat i flera olika system och sätter dig snabbt in i nya rutiner och processer. Personliga egenskaper Som person är du lugn, trygg i din roll och kommunikativ. Du arbetar strukturerat och är van att arbeta mot deadlines. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Persson, [email protected]. Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/07/Bild-Sodexo-scaled.jpg

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Redovisningsekonom med erfarenhet av SAP – start omgående
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vi söker nu en självständig och erfaren redovisningsekonom till ett långt uppdrag hos ett större internationellt bolag med placering i Solna. Uppdraget är på heltid och sträcker sig över 12 månader, med start omgående och möjlighet till semester under sommaren. Ansvarsområden Du kommer att arbeta inom en central redovisningsfunktion med fokus på kvalitet, noggrannhet och förbättringsarbete. Rollen innebär ansvar för redovisning enligt IFRS och lokal GAAP, bokslutsarbete, extern revision och finansiell rapportering. Du måste ha tidigare erfarenhet av SAP. • Minst 3–5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i större organisation eller koncern • Obligatorisk erfarenhet av SAP • Goda kunskaper i IFRS och minst en uppsättning lokala redovisningsregler • Relevant akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • God förståelse för IT-baserade rapporteringssystem Personliga egenskaper För att passa i rollen är du proaktiv, lösningsorienterad och trivs i förändring. Du har ett genuint intresse för redovisning, arbetar strukturerat och har lätt för att samarbeta – men är också trygg i att arbeta självständigt. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-09. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-61.png

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Ekonomiassistent med fokus på Leverantörsreskontran
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Ekonmiassistent med erfarenhet av SAP Om tjänsten Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta med leverantörsreskontra i ett bolag med stabil tillväxt och god struktur. Du blir en viktig kugge i det dagliga arbetet med fakturahantering, avstämningar och kontakt med leverantörer. Rollen innebär även att du får möjlighet att bidra till förbättringsarbete och utveckling av rutiner. Uppdraget är på 2-4 månader med start från juli. Ansvarsområden Hantering och kontering av leverantörsfakturor Avstämning av konton och betalningar Kontakt med leverantörer och interna avdelningar Medverkan vid månadsbokslut Förbättring av processer och rutiner Lämplig bakgrund Vi söker dig som har: Minst 1–2 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra God förståelse för ekonomiska flöden och redovisning Erfarenhet av SAP S/4HANA är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Personliga egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du är: Nyfiken – du gillar att förstå helheten och ifrågasätta gamla arbetssätt Initiativtagande – du ser vad som behöver göras och tar tag i det Noggrann – du har ett öga för detaljer och gillar att göra rätt Samarbetsvillig – du trivs med att arbeta i team och bidra till en god arbetsmiljö Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Bruveris på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/01/61924e9a0e140bcfdcd5d286_photo-colart-p-500.jpeg

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Hyresadministratör till fastighetsbolag i City
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Till fastighetsbolag med kontor i centrala Stockholm tillsätter SJR nu en Hyresadministratör till ett långt konsultuppdrag på 12 månader med start omgående. Om tjänsten Du blir en del av ekonomiavdelningen och arbetar nära såväl kollegor som hyresgäster i en bred och viktig roll. Ansvarsområden I rollen kommer du att ha ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter kopplade till hyresadministration och ekonomi. Du kommer bland annat att arbeta med fakturering av bostadshyresgäster samt vidarefakturering till lokalhyresgäster. Hyresavisering, hantering av inbetalningar samt påminnelse- och inkassohantering ingår också i det dagliga arbetet. Du ansvarar för registrering av e-faktura- och autogiroanmälningar, följer upp hyror och tillägg, samt hanterar både depositioner och hyreshöjningar. Rollen innefattar även kvartalsvisa avstämningar, bokföring och framtagning av rapporter, liksom upplägg av nya fastigheter i systemet. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av hyresadministration och som har en avslutad eftergymnasial utbildning. Du har god systemvana och en förståelse för ekonomiska flöden, samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i fastighetssystem som Momentum eller Visma. Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och självgående. Vill du vara med och bidra till ett mer hållbart boende i en organisation med höga ambitioner inom miljö och klimat? Då ser vi fram emot din ansökan! Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-17. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Uppdragsledare inom incidenthantering
SJR in Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Till vår kund i Uppsala söker vi nu en expert som kan etablera en gemensam process för incidenthantering. Uppdraget innebär att ta fram en praktisk, lagstadgad och verksamhetsanpassad modell för att hantera person- och informationssäkerhetsincidenter i en stor och komplex organisation. Du kommer ansvara för att stärka organisationens förmåga att agera snabbt, säkert och samordnat vid incidenter – från rapportering till återställning. Om tjänsten Vår kund är en stor och geografiskt utspridd organisation med omfattande informationshantering. De hanterar mycket information – en del av den är känslig och kräver extra skydd. En extern granskning har nyligen visat att det finns behov av en gemensam och tydlig process för hur man ska hantera incidenter som rör personuppgifter och informationssäkerhet. I uppdraget ingår även att tillsätta ett team som består av nödvändig kompetens, där minst en i uppdragsteamet ska ha kompetens inom informationssäkerhet och dataskydd. Uppdraget är planerat att starta i augusti 2025 och pågå året ut. Ansvarsområden Uppdraget innebär att ta fram en gemensam, praktiskt fungerande incidenthanteringsprocess som uppfyller lagkrav och fungerar i en stor och varierad verksamhet. Processen ska omfatta alla typer av incidenter och inkludera: • Tydliga rapporteringsvägar och mottagningsfunktion • Roll- och ansvarsfördelning • Rutiner för utredning, åtgärder och eventuell anmälan till tillsynsmyndighet • Kommunikation med berörda parter • Dokumentation och uppföljning Vid uppdragets slut ska det finnas: • En pedagogisk och användbar processbeskrivning • En kravspecifikation för eventuell systemlösning • En gemensam rapporteringskanal för alla medarbetare • Rutiner för kontinuerlig testning och uppdatering av processen • Ett etablerat Incident Response Team Processen ska även ta hänsyn till organisatoriska strukturer, offentlighetsprinciper, internationell verksamhet och leverantörsincidenter. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen har du dokumenterad erfarenhet av incidenthantering. Du har tidigare arbetat med att ta fram, införa och driva processer för hantering av incidenter – särskilt inom informationssäkerhet och dataskydd. Du har också förmåga att självständigt leda uppdrag, samordna olika kompetenser och driva arbetet framåt enligt uppsatta mål och tidsramar. Ansökan Har du frågor? Tveka inte att kontakta Isabell Bengtsson på [email protected] alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-27. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-2.jpg

9 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025