Redovisningsekonom till bolag i Malmö
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en noggrann och engagerad redovisningsekonom för ett konsultuppdrag till en av våra kunder i Malmö. Om tjänsten Uppdraget passar dig som trivs med att arbeta med breda ekonomirelaterade arbetsuppgifter och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter samt bidra med din kompetens inom redovisning och bokslut. Du kommer att arbeta med löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut samt moms- och skattedeklarationer och intrastatrapportering. I rollen ingår även viss hantering av leverantörs- och kundreskontra samt att delta i förbättringsarbete av rutiner och processer. Avdelningen stöttar varandra vid behov och du blir en del av ett härligt gäng. Vi ser gärna att du har möjlighet att starta så snart som möjligt under sommaren men med viss möjlighet till ledighet vissa perioder. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning och känner dig trygg i att arbeta enligt K2 eller K3. Du har god systemvana och har gärna arbetat i flertalet ekonomisystem, gärna D365. Dessutom har du goda kunskaper i Excel och är van vid att arbeta med siffror på ett strukturerat och analytiskt sätt. Personliga egenskaper Du är noggrann och har ett öga för detaljer, samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter och driver dem i mål. Du trivs med att samarbeta med andra och är en lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Din analytiska förmåga gör att du kan tolka siffror och se samband i ekonomisk data, och du är flexibel nog att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Vad erbjuder vi - Ett spännande konsultuppdrag hos ett välkänt företag - Möjlighet att bredda din erfarenhet och bygga ditt nätverk - Stöd från engagerad konsultchef under hela uppdraget - Konkurrenskraftig ersättning och förmåner Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Lindgren på [email protected] eller Sandra Bruveris på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/iStock-1160193557-scaled.jpg

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Financial Tender & Project Controlling Specialist till Västerås

SJR söker nu en erfaren controller till rollen som Financial Tender & Project Controlling Controller Specialist Professional för ett konsultuppdrag hos vår globala kund i Västerås. Uppdraget startar den 7 juli 2025 och pågår till och med den 30 juni 2026, med möjlighet till förlängning. Detta är ett heltidsuppdrag på plats (onsite) och syftar till att täcka upp för en föräldraledighet. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult med månadslön samt tjänstepension enligt kollektivavtal. Om tjänsten I denna roll kommer du att agera affärspartner med ansvar för finansiella och kommersiella frågor inom pågående projekt. Du ansvarar för att aktivt driva projekten mot lönsamhet och kvalitet, och du kommer att hantera ett eller flera projekt samtidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med marknad och försäljning, där du stödjer verksamheten i att uppnå sina mål genom analys, uppföljning, förbättringsarbete och kostnadskontroll. Du arbetar också aktivt med kassaflödesoptimering och säkerställer hög kvalitet i finansiell rapportering och data. Ansvarsområden - Finansiellt stöd till marknad och försäljning samt förbättringsarbete kopplat till affärsmål, intäkter och kostnader. - Stöd till lokala marknads- och försäljningschefer i kund- och marknadsstrategier. - Koordinering med affärsområden, divisioner och supportfunktioner för att säkerställa tillförlitlig finansiell information. - Uppföljning och analys av affärsresultat samt förslag på åtgärder för att stärka verksamheten. - Ansvar för kassaflödesanalys, kapitaloptimering och att säkerställa god intern kontroll. - Efterlevnad av interna och externa finansiella regelverk och riktlinjer. Lämplig bakgrund För att vara aktuell för uppdraget ser vi att du har: - Mellan 5 och 10 års erfarenhet av Business Control, rapportering och månadsbokslut. -Kandidatexamen inom ekonomi eller liknande. - Tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP. - Avancerade kunskaper i Excel. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. - Erfarenhet av att arbeta självständigt i komplexa miljöer. - Förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt inom organisationen. Personliga egenskaper Vi tror att du är självgående, analytisk och lösningsorienterad med en god förståelse för affären. Du trivs med att ta ansvar och har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt. Din kommunikativa förmåga är stark, och du samarbetar gärna med olika intressenter i organisationen. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-06. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-10-2.png

9 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Group CFO till Tollsbo Group
SJR in Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du ta ett koncernövergripande strategiskt ansvar i en internationell tillväxtkoncern? Tollsbo Group är moderbolag till snabbväxande, lönsamma och väletablerade företag som AJ Produkter, DPJ Workspace, Cowab samt en omfattande internationell produktionsverksamhet med egna produktionsenheter i Europa. Koncernen är verksam i över 20 länder, har mer än 1 100 medarbetare och en omsättning som överstiger 3,5 miljarder SEK. Koncerngemensamt erbjuder man lösningar för moderna arbetsmiljöer inom kontor, lager, industri och utbildning – med egen produktutveckling, tillverkning och försäljning via både e-handel och projektförsäljning. Bolaget är familjeägt med stark tillväxtagenda, såväl organiskt som genom strategiska förvärv. Nu söker vi en Group CFO som vill ta ett strategiskt helhetsgrepp om koncernens finansfunktion med ansvar för den finansiella strategin och styrningen på global nivå. Om tjänsten Som Group CFO blir du en nyckelperson i att leda koncernens fortsatta tillväxtresa – både organiskt och via förvärv. Rollen innebär ett helhetsansvar för den finansiella styrningen, inklusive investeringar, kapitalstruktur, risk, compliance och koncernövergripande finansprocesser. Du kommer också att arbeta mot de olika dotterbolagens CFO: er för att koordinera processer och hitta synergier inom koncernen. Ansvarsområden Exempel på ansvarsområden: • Utveckla och implementera koncernens finansiella strategi • Etablera och leda strukturen för rapportering, budget och prognos på koncernnivå, i samarbete med dotterbolagen • Hantera kapitalanskaffning, kassaflödesstyrning och bankrelationer • Driva M&A-processer: genomföra due diligence, förvärv och integration • Ansvara för koncernens legala och regulatoriska efterlevnad • Stärka koncernens digitala mognad inom ekonomi (ERP/BI/data) • Vara del av investeringsbeslut, riskbedömning och bolagsstyrning på styrelsenivå Det här är en nyckelroll med brett mandat, där du får arbeta nära både ägarfamiljen och koncernens CEO. Du förväntas bidra till såväl strategiska förvärv som den långsiktiga utvecklingen av en modern, effektiv och värdeskapande finansfunktion. Du rapporterar till Group CEO och ingår i koncernledningen. Lämplig bakgrund Vi söker dig som: • Har minst 10 års erfarenhet i ledande Finance Director/CFO-/Group CFO-roll, företrädelsevis i internationell kontext • Är van att arbeta på koncernnivå med komplex bolagsstruktur och ansvar för synergier och tillväxt • Har dokumenterad erfarenhet av M&A, inklusive DD, förvärv, integration och transformation • Är trygg i dialog med ägare, styrelse och externa partners • Har erfarenhet av kapitalanskaffning, skattestrukturer, investeringar samt strategiskt utvecklingsarbete inom detta område • Är strategiskt stark med en hög analytisk förmåga och god operativ förståelse som gör att du kan visualisera komplexa scenarion och ta fram affärsmässiga beslutsunderlag • Är en ledare med hög integritet och affärsdriv som kan entusiasmera och skapa en tydlig vilja att nå gemensamma Meriterande är tidigare erfarenhet från private equity-bolag med kraftig tillväxt via förvärv. Du har ett helhetsperspektiv, strategisk höjd och förmågan att omsätta komplexa frågeställningar till tydliga beslut. Vad erbjuder vi Sammanfattningsvis innebär rollen en möjlighet att: - vara med och forma en koncernstruktur i snabb tillväxt - verka i en entreprenörsdriven organisation med höga ambitioner - arbeta med brett mandat nära såväl ägare, styrelse och Group CEO - att bli en del av en koncern med starka varumärken och internationell närvaro Ansökan Ansökan Rekryteringsprocessen hanteras av SJR Executive Search. Urval sker löpande. För frågor kontakta: Tomas Vinnersten, Senior Rekryteringskonsult, SJR Executive Search, +46 (0)766 47 16 14 eller [email protected] Läs mer på: www.sjr.se www.ajprodukter.se www.dpj.se www.cowab.se #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/06/DPJ-scaled.jpg

10 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Affärsområdeschef Kran och Miljö (avfall och återvinning) till AkkaFRAKT
SJR in Sweden AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du liksom vi, affärsdrivna med siktet inställt på att alltid hitta den bästa lösningen för våra kunder, medlemmar och samarbetspartners? Vill du ta ett helhetsansvar för att driva och utveckla två av våra fem affärsområden där du har goda möjligheter att påverka branschen och skapa bestående värden? Vi har en lång historia av att vara i framkant, ständigt utveckla vår affär och utifrån en familjär kultur uppnår vi resultat tillsammans. Som affärsområdeschef på AkkaFRAKT blir du en del av en framåtblickande och affärsmässig ledningsgrupp, där du bidrar genom våra värderingar: ledarskap, engagemang och klurighet. AkkaFRAKT är en ekonomisk förening som består av ca 100 egna företagare. Hos oss på AkkaFRAKT hanterar vi med passion och energi allt från anläggningstransporter, lantbrukstransporter och förflyttningar av maskiner av olika slag. Varje affärsområde har ett flertal marknadsområden som erbjuder tjänster anpassade för olika transportbehov. AkkaFRAKT förfogar tillsammans över cirka 350 fordon och sammantaget sysselsätter verksamheten cirka 450 personer. Vi letar nu efter vår nästa kollega att ta det övergripande ansvaret för våra affärsområden Kran och Miljö (avfall och återvinning). Inom dessa båda områden hanterat vi dagligen transporter såsom kranlyft av transportbodar, storsäckar, byggavfall, farligt avfall och mycket annat. Om tjänsten Som affärsområdeschef har du det övergripande ansvaret för din affär inklusive medarbetare, ansvar för kundnöjdhet men även för tillväxt och lönsamhet. Samtidigt som du har det övergripande ansvaret för dina affärsområden ser du till helheten och vad som är bäst för våra medlemmar och medarbetare inom hela AkkaFRAKT. Det innebär att du alltid strävar efter samarbete och samverkan med övriga affärsområdeschefer, samt stödfunktioner, allt för att säkra en kundupplevelse av hög kvalité. Mycket av ditt fokus kommer att vara på att driva tillväxt inom dina områden där vi särskilt ser möjligheter att utveckla vårt erbjudande inom avfall och återvinning. Din drivkraft att hitta nya lösningar och, nya typer av samarbeten kommer att vara en nyckel för att du ska lyckas i din roll och få såväl affärsområden, som AkkaFRAKT och branschen i stort att utvecklas. En annan viktig del av rollen är att leda och inspirera 10-talet medarbetare, främst transportledare men även säljare och administratörer. Det är viktigt att du kan balansera ett coachande, tryggt och modernt ledarskap med ett affärsmässigt driv och en kommersiell ådra. Ansvarsområden Dina huvudsakliga ansvarsområden blir att: • Leda och inspirera ett tiotal medarbetare; främst transportledare men även säljare och administratörer. • Utveckla affären genom att utmana ramar och att hitta nya produkter, tjänster och affärsmodeller. • Initiera nya och utveckla befintliga kundrelationer och säkerställa långsiktigt goda relationer • Vara kontaktperson, både ställa krav och stötta, våra medlemmar • Driva och ta ansvar för den övergripande affären (P&L) för dina två affärsområden • Vara en aktiv del av bolagets ledningsgrupp och se till och bidra till helhetsutvecklingen av AkkaFRAKT. Lämplig bakgrund Du behöver ha erfarenhet av att utveckla och leda ett affärsområde, team, dotterbolag, division, enhet eller motsvarande. Erfarenhet från branscherna du kommer arbeta i eller en närliggande bransch är meriterande, särskilt avfallshantering, återvinning, transport av byggmaterial eller bygglogistik och krantransporter. För att ha rätt förutsättningar att lyckas i rollen ser vi gärna att du har utbildning inom ekonomi, bygg, logistik, miljö (avfall och återvinning) eller liknande från högskola eller universitet samt väl dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt ledarskap. För att trivas i rollen ser vi att du är både handlingskraftig och kommersiellt driven. Du har jobbat med försäljning och är duktig på att bygga relationer. Du är även nyfiken, lösningsorienterad och trivs med att förhandla och vårda långsiktiga kundrelationer. Du ser till helheten och vet att nöjda medarbetare, nöjda kunder, fokus på hållbarhet och långsiktig lönsamhet hänger ihop. Vi ser det som självklart att du behärskar Officepaketet och att du välkomnar den digitala utvecklingen för att göra vårt företag och bransch ännu bättre. Du är bekväm med att befinna dig i händelsernas centrum och trivs med både ett stort ansvar och ett stort mandat att påverka. Personliga egenskaper Som ledare är du närvarande, stöttande och trygg och du har ett naturligt coachande förhållningssätt. Du måste också vara prestigelös och van att samarbeta med och bygga förtroende hos personer i olika roller och på olika nivåer i en organisation. Då du blir en viktig länk mellan medlemmar, kunder och interna stödfunktioner behöver du såväl integritet som kommunikativ och pedagogiska färdigheter. Då våra befintliga som potentiella kunder finns runt om i landet blir resande en del av rollen. Ansökan Låter denna roll som rätt steg för dig? Skicka i så fall in din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan! I denna rekrytering har AkkaFRAKT valt att samarbeta med SJR. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten, [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/06/Skarmbild-2025-06-16-183747.png

10 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Erfaren Kredithandläggare
SJR in Sweden AB
Banktjänstemän

Har du tidigare arbetat som kredithandläggare och är serviceinriktad? Har du arbetat i hela flödet kring kreditprocessen och trivs på ett bolag i framkant? Då ska du fortsätta att läsa nedan. Om tjänsten Nu söker vi till vår kund som sitter centralt i Stockholm en kredithandläggare till ett konsultuppdrag. Uppdraget är start i augusti och 1 år framåt. Därefter finns stor chans till att bli anställd hos kunden. Kunden erbjuder hybridarbete med 3 dagar på plats. I denna roll kommer du att arbeta med kreditbevakning, inkassohantering, handläggning av ärenden och konkursobestånd för koncernens samtliga dotterbolag. I den här rollen har du ett flertal kontaktytor och kundkontakter och du kommer även att sammanställa rapporter över befarade kundförluster. Ansvarsområden I denna roll kommer du att arbeta mot många olika kontaktytor samt i huvudsak med b.la dessa arbetsuppgifter; - Kreditbevakning - Konkursobestånd - Krav - Inkassohantering - Reserveringar - Tvistehantering Lämplig bakgrund Du ska tidigare ha arbetat som kredithandläggare och även ha erfarenhet från kund och krav samt inkasso. För att trivas hos kunden bör du ha arbetat i något stort affärssystem. Kunden är inne i ett systembyte till SAP vilket gör att det ställer krav på att du klarar av att hantera olika system samtidigt. Personliga egenskaper För att trivs hos kunden bör du vara noggrann och strukturerad samt att du gillar att arbeta i team såväl som att driva ditt eget arbete framåt. Du kan arbeta i en transaktionsintensiv miljö utan att tumma på service och laganda. Hos kunden är kollegorna prestigelös och flexibla samtidigt som de har skinn på näsan. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig TA Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-35.png

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Redovisningsekonom med fokus på ekonomisk förvaltning
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Är du en kommunikativ redovisningsekonom med bakgrund inom bostadsrättsföreningar och söker en ny utmaning? Eller har du arbetat som redovisningsekonom ett par år och är nyfiken på ekonomisk förvaltning? Då vill vi på SJR Uppsala komma i kontakt med dig! Om tjänsten I den här rollen får du en varierad vardag där du arbetar med budget, bokslut och redovisning – samtidigt som du har en central roll i kontakten med kunder. Det är en perfekt möjlighet för dig som trivs i en kombination av analys, struktur och relationsbyggande. Du blir en del av ett tight team om sju personer – en grupp där man hjälps åt, skrattar ihop och stöttar varandra i vardagen. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på ca 5-6 månader med start den 1 september. För rätt person finns goda möjligheter att övergå i anställning hos kund. Ansvarsområden Dina främsta arbetsuppgifter innefattar: Ansvara för den löpande bokföringen för flera kunduppdrag Upprätta, analysera och presentera budgetar samt bokslut Följa upp och utvärdera kunders ekonomiska ställning och affärsverksamhet Hantera låneärenden, finansiell planering och andra ekonomiska frågor Bygga långsiktiga kundrelationer genom att identifiera och möta deras behov Fungera som huvudkontakt i ekonomiska frågor gentemot kunder och externa intressenter Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, gärna i kombination med erfarenhet av ekonomisk förvaltning och kundkontakt. Alternativt har du arbetat självständigt i några år med löpande redovisning. Du har goda kunskaper i digitala system och har lätt för att sätta dig in i nya verktyg. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra, och har en flexibel inställning som gör att du kan hantera olika typer av uppgifter parallellt. Det är ett plus om du gärna bidrar till förbättringar i arbetssätt och delar med dig av nya idéer. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av arbete med bostadsrättsföreningar och/eller redovisning enligt K3-regelverket. Personliga egenskaper Som person ser vi gärna att du är analytisk och noggrann, med en förmåga att ta en rådgivande roll när det behövs. Det är också värdefullt om du har ett strategiskt tänk och kan bidra till att utveckla långsiktigt hållbara lösningar. Din kommunikativa förmåga gör att du kan förklara ekonomiska frågor på ett tydligt och lättförståeligt sätt, oavsett komplexitet. Ansökan Har du frågor? Tveka inte att kontakta Isabell Bengtsson på [email protected] alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-10 Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-62.jpg

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Redovisningsekonom till centrala Uppsala
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren Redovisningsekonom och finns tillgänglig för nytt jobb inom kort? Då vill vi på SJR i Uppsala komma i kontakt med dig. Till vår trevliga kund belägen i centrala Uppsala söker vid dig som kan stötta upp på ekonomiavdelningen nu under sommaren och det kan även bli längre än så. Du bör kunna jobba större delen av sommaren. Uppdraget kan utföras på del eller heltid och antingen kan du fakturera genom eget bolag som underkonsult eller så anställs du av oss. Du får givetvis reda på vilket företag det avser vid kontakt med oss. Ansvarsområden Du kommer få vara stöd till kollegor och hjälpa till med: - Kund- och leverantörsreskontra - Fakturering/inbetalning - Skapa betalningsunderlag/betala fakturor - Löpande bokföring - Upprätta skatte- och momsredovisning - Stämma av balanskonton - SCB-statistik - Bokslutsarbete Lämplig bakgrund Vi ser att du har en högskoleutbildning inom ekonomi alternativt en KY utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha jobbat med redovisning i några år på en ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå sam ha goda kunskaper i Excel och vara flytande i svenska och engelska. Personliga egenskaper Som konsult uppskattar vi att du är flexibel, samarbetsvillig och strukturerad. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnéa Järverup. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-13.jpg

14 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Logistics Manager till Samsung
SJR in Sweden AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

SJR tillsätter nu en Logistics Manager som vill vara med och forma framtidens logistiklösningar i en nyckelroll till ett långt konsultuppdrag på flera år hos vår kund Samsung. Uppdraget är med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid och det finns möjlighet till hybridarbete. Till detta uppdrag söker vi efter dig som vill gå som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal. Om tjänsten Som Logistics Manager på Samsung får du en nyckelroll med strategiskt ansvar för vår nordiska logistik- och tullverksamhet. Du leder ett team med fem specialister och ansvarar för att säkerställa effektiva, kostnadsoptimerade och hållbara logistiklösningar i nära samarbete med vår logistikpartner Samsung SDS. Rollen är mindre operativ då all fysisk logistik är outsourcad – ditt fokus ligger istället på att driva utveckling, skapa struktur, utmana leverantörer och arbeta affärsnära i en föränderlig miljö. Ansvarsområden - Ansvara för den nordiska logistik- och tullorganisationen, inklusive ledarskap för ett team på fem personer - Leda strategiska initiativ och förbättringsprojekt kopplade till logistik och tullhantering - Förhandla avtal och driva upphandlingar, särskilt inom tulltjänster - Agera huvudkontakt gentemot Samsung SDS och andra externa leverantörer - Följa upp prestationer, analysera kostnader och säkerställa leveranser enligt avtal och KPI:er - Delta i affärsgranskningar, initiera förbättringsförslag och driva innovation i nära samarbete med andra affärsområden - Ansvara för rapportering till ledning och huvudkontor Lämplig bakgrund Vi söker dig som har minst 5–7 års erfarenhet inom logistik, supply chain eller tullhantering, och som har arbetat i verksamheter där logistikverksamheten är outsourcad. Du har ledarerfarenhet, gärna med personalansvar, och en god förståelse för tullfrågor samt erfarenhet av upphandlingar kopplade till logistik och tull. Du har en stark analytisk förmåga, är van att arbeta datadrivet och har erfarenhet av att förhandla och utvärdera leverantörer. Det är meriterande om du har arbetat inom elektronikbranschen eller FMCG. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är strategisk i ditt arbetssätt, men också beredd att kavla upp ärmarna när situationen kräver det. Du är relationsskapande och trygg i samarbeten med både interna och externa parter. Du tar gärna initiativ, har förmåga att driva förändring och förbättring, och är analytisk med ett öga för detaljer samtidigt som du har förmågan att se helheten. Din prestigelöshet, lösningsorienterade inställning och starka ansvarskänsla gör att du bidrar till att skapa stabilitet och utveckling i verksamheten. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-10. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Redovisningsekonom till bolag inom försäkring och kapitalförvaltning
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vill du arbeta i en bred och varierad roll med fokus på ekonomi, redovisning och finansadministration? SJR tillsätter nu en Redovisningsekonom till vår kund, en samhällsviktig organisation som arbetar med statlig tjänstepension och kapitalförvaltning med kontor i centrala Stockholm. Här får du möjlighet att bidra till en trygg framtid för över 900 000 medlemmar, i en miljö som präglas av samarbete, öppenhet och långsiktighet. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader med start i mitten av augusti, och för rätt person finns goda möjligheter att erbjudas en direktanställning hos vår kund därefter (hyrköp). Om tjänsten I denna roll arbetar du brett inom ekonomi och finans, med ansvar för såväl löpande redovisning som administration kopplad till kapitalförvaltning och försäkringsrörelse. Du blir en del av ett mindre team där alla bidrar till helheten, och får en viktig roll i att säkerställa korrekt hantering av stora finansiella flöden. Ansvarsområden Finansadministration: - Kontroll och betalningar av finansiella transaktioner (ex. värdepapper, valutaaffärer) - Avstämningar av likvid och huvudbok relaterad till kapitalförvaltningen - Arbete i SimCorp Dimension Ekonomi och redovisning: - Löpande bokföring och huvudboksavstämningar - Delaktighet i månadsbokslut - Leverantörsfakturahantering (registrering och betalning) - Hantering av transaktioner och avstämningar kopplat till försäkringsrörelse - Arbete i Hogia Ekonomi och Approval Övrig administration: - Post- och arkivhantering - Kontaktperson mot vissa leverantörer Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet av redovisningsarbete. Du har god förståelse för ekonomiska flöden och avstämningsarbete samt vana av att arbeta i olika ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenhet från finans- eller försäkringsverksamhet. Du kommunicerar flytande på svenska i tal & skrift. Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är ansvarstagande och självgående, med en hög grad av noggrannhet – särskilt när det gäller hantering av stora belopp. Du är prestigelös och hjälpsam, och ser det som naturligt att bidra där det behövs. Du har även lätt för att arbeta i mindre team och trivs i en vardag där du får ta eget ansvar i en dynamisk miljö. Vad erbjuder vi Hos vår kund får du arbeta i en trygg och långsiktig organisation med stort samhällsansvar. Dem erbjuder flexibla arbetsvillkor med möjlighet till hybridarbete, moderna lokaler i centrala Stockholm och en arbetsmiljö där samarbete och gemensamma mål står i fokus. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-10. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Reskontraspecialist till värdsledande företag i Södertälje
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Reskontraspecialist AP & AR till vår kunds Shared Service Center. Dem sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med start i slutet av augusti. För rätt person finns möjlighet att därefter bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybridmodell där du förväntas arbeta på plats i Södertälje ca 50% av veckan och resterande tid hemifrån. Om tjänsten I rollen som reskontraspecialist jobbar du inom Order to Cash samt Source to Pay processerna med fokus på vår kunds viktiga kund- och leverantörsrelationer fungerar effektivt. Ett perfekt jobb för dig som trivs med att jobba i en bred roll med många kontaktytor. Du kommer att bli en del i ett serviceorienterat och kunnigt team om sju personer med bra samarbete. Vi delar med oss av vår erfarenhet och kunskap och hjälps åt för att tillsammans få en bra fungerande arbetsfördelning. Du behöver kontinuerligt uppdatera dina kunskaper via utbildning och genom att följa utvecklingen internt då vår kund befinner sig i ett transformativt skede både vad gäller system och organisation. Vi ser med fördel att du har gedigen erfarenhet av en liknande roll. Vår kund genomgår just nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Detta påverkar även vår kunds finansiella processer och dess IT-systemstöd tillsammans med infrastrukturen. Ansvarsområden - Tillhandahålla service och support till våra kollegor, kunder och leverantörer via samtal och mail - Hantera inkasso och ärenden från kronofogdemyndigheten - Ta ägarskap över problem och eventuella eskaleringar genom att lösa eller koordinera dessa - Bidra till att förbättra våra interna processer och system genom att identifiera rotorsaker till de avvikelser som du hanterar - Utveckla tjänsteleveransen gällande kvalitet och värdeskapande från vår BPO lösning i Bangalore, Indien - Förekommande ad hoc-uppgifter - I denna roll har man schemalagd telefontid: 09.00-11.30 samt 12.30-15.00 på rullande schema. Lämplig bakgrund • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna från högskola/universitet • Mångårig erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra. Erfarenhet av kundreskontra är meriterande • Flytande svenska och engelska i tal och skrift Personliga egenskaper För att du ska trivas i rollen och lyckas med arbetet söker vi dig som är strukturerad, självgående, lösningsorienterad och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är heller inte rädd för att ta stöd från dina kollegor när det behövs. Du är en positiv och öppen person som gillar att hjälpa andra och lösa problem. Du tar gärna egna initiativ och lätt för att samarbeta och kommunicera. I denna roll är du spindeln i nätet och måste trivas med många kontaktytor både via telefon och mejl. Du drivs av att skapa en positiv kundupplevelse och har med största sannolikhet erfarenhet av kundtjänst eller annat serviceyrke. Du trivs att jobba i en föränderlig miljö där det händer mycket. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Levin. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-10. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025