Skill Rekrytering & Bemanning AB jobb

Lediga jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB

Teknisk skribent inom mjukvaruutveckling till Saab Surveillance
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance, ett affärsområde inom Saab, är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. Vi kan erbjuda en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För oss är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter Som teknisk skribent på Saab får du en nyckelroll i att dokumentera och utveckla våra mjukvaruprojekt genom tydlig och kvalitativ processdokumentation. Du kommer att arbeta nära våra tekniker och andra specialister för att säkerställa att våra arbetssätt dokumenteras enligt senaste metoder, mallar och bästa praxis. Samverka med tekniker och ämnesexperter för att förstå komplexa mjukvaruprojekt och identifiera förbättringsområden. Skapa och uppdatera processdokumentation, inklusive instruktioner, mallar och metodbeskrivningar. Hantera förändringsförslag kopplade till processinformation och implementera uppdateringar. Säkerställa att dokumentationen alltid är aktuell, korrekt och överensstämmer med Saabs standarder. Bidra aktivt till det kontinuerliga förbättringsarbetet inom mjukvaruutvecklingsprocesser. Ge stöd och utbildning till användare av dokumentationen vid behov. #LI-DNI Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av arbete som teknisk skribent, gärna inom mjukvaruutveckling eller tekniktunga miljöer. Mycket god förmåga att skriva och redigera teknisk dokumentation på ett tydligt, strukturerat och användarvänligt sätt. Kunskap om mjukvaruutvecklingsmetoder som Agile, Scrum eller DevOps. God kommunikativ förmåga och förmåga att samarbeta med såväl tekniska som icke-tekniska intressenter. Noggrannhet, strukturerat arbetssätt och hög kvalitetsmedvetenhet. Erfarenhet av verktyg som Confluence och Git är meriterande. Kännedom om Saabs produkter och lösningar är ett plus, men inget krav. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss och planeras starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos Saab efter konsultperioden. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan.  Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected] eller Josefine Thorin, på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Projektledare till Francks Kylindustri
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om företaget Francks Kylindustri är ett av Nordens största kylföretag med en historia som sträcker sig tillbaka till 1950-talet. Företaget utvecklar tekniskt avancerade och hållbara kyl- och klimatsystem för industriella och kommersiella miljöer, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Verksamheten präglas av samarbete, långsiktighet och en stark laganda. På Francks värdesätts kunskapsdelning och gemenskap, och medarbetarna har möjlighet att utvecklas i takt med företaget. Oavsett om du är på kontoret i Linköping, Norrköping eller någon av företagets övriga orter i Sverige, är du alltid en del av något större – ett team som vill framåt tillsammans. Dina arbetsuppgifter I rollen som projektledare får du ett helhetsansvar för att driva entreprenadprojekt inom kommersiell kyla – från kalkylering och planering till genomförande, uppföljning och avslut. Du arbetar nära såväl kunder som interna team, montörer, underentreprenörer och leverantörer. Arbetet innebär att du: Tar fram kalkyler och offerter Planerar och strukturerar projektets alla delar Leder och motiverar personal i och omkring projektet Samordnar inköp, leveranser och dokumentation Ansvarar för projektets ekonomi, kvalitet och tidplan Säkerställer att både kund och team är välinformerade och trygga genom hela processen Det här är en roll för dig som vill ta ansvar, påverka och skapa resultat – i en miljö där du omges av erfarenhet, professionalism och yrkesstolthet. Resor kan förekomma i samband med projekt och kundmöten. Din profil Som projektledare hos Francks Kylindustri leder du både människor och projekt i tekniskt avancerade miljöer. Rollen innebär ansvar för helheten, och därför söker vi dig som är trygg i att fatta beslut, prioritera rätt och hålla struktur även när tempot är högt.  I och med att du ansvarar för att samordna olika aktörer, styra ekonomi och driva projekt framåt, ser vi att du har mycket god planeringsförmåga och en stark känsla för ordning och uppföljning. Du behöver kunna växla mellan detaljfokus och helhetssyn – och samtidigt få med dig andra på vägen. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Flerårig erfarenhet av projektledning inom entreprenad, installation eller liknande tekniknära miljö Förmåga att leda personal och samverka med olika roller och kompetenser Stark kommunikationsförmåga – du är tydlig, lyhörd och vågar ta samtal när det behövs En organiserad och strukturerad arbetsstil, kombinerad med flexibilitet Förmåga att identifiera risker och agera proaktivt God förhandlingsvana och förståelse för ekonomiska samband Vi ser dig som har ett genuint intresse för affären och motiveras av att skapa både lönsamhet och hållbara resultat. Du har också en god samarbetsförmåga, visar empati i ditt ledarskap och tar dig an uppgiften med en prestigelös attityd. Du har god svenska och engelska i tal och skrift samt B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av AutoCAD, BAS P/U och entreprenadjuridik – men det är inte ett krav. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Francks kylindustri tillsammans med Skill. Vi jobbar med löpande urval och tillsättning. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot svarar du på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Har du frågor om möjligheter eller vår rekryteringsprocess kan du kontakta ansvarig rekryterare Emma Kilian, [email protected]. #LI-DNI

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Systemspecialist med fokus på processförändring & systemstöd
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Systemförvaltare m.fl.

June Avfall söker en nyfiken och lösningsorienterad person med teknisk förståelse och förmåga att se hur system och processer bäst stödjer verksamheten. Du trivs med att bygga struktur, utveckla arbetssätt och säkerställa att verksamhetskritiska system fungerar effektivt i praktiken. Rollen kombinerar operativt ansvar med strategisk påverkan – i en organisation som driver samhällsutveckling genom miljöarbete, hållbarhet och digitalisering. Om företaget June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs gemensamt av Jönköping, Habo och Mullsjö kommun. Den 1 januari 2018 tog bolaget över ansvaret för sophämtning, slamtömning och sortergårdsverksamhet för drygt 167 000 invånare i de tre kommunerna. Vi präglas av ett starkt engagemang och en vilja att arbeta för en hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi är över 100 medarbetare och har en omsättning på ca 200 miljoner kronor.  Om rollen Vi söker en nyckelperson i vår digitala utvecklingsresa, som kommer arbeta i nära samarbete med verksamheten för att säkerställa att vårt centrala verksamhetssystem, EDP Future, används effektivt, vidareutvecklas efter behov och stödjer både operativa rutiner och långsiktiga mål.  Du blir den som förstår både systemets tekniska möjligheter och organisationens praktiska verklighet – och som kan omsätta strategi till konkret genomförande. Dina arbetsuppgifter innebär: Förvaltning, utveckling och konfiguration av verksamhetssystemet (EDP Future & EDP Mobile) Internt systemstöd, support och utbildning av kollegor Samordning och tillgängliggörande av verksamhetsdata och statistik Förbättring och implementering av processer och rutiner kopplade till systemet. Ansvara för dialog och kravställning gentemot systemleverantörer Delta i projekt och utvecklingsinitiativ Stödja vid inköp, upphandlingar och införande av ny teknik Du tillhör utvecklingsavdelningen, där din närmaste chef är utvecklingschefen. Du kommer att samarbeta tätt och dela flera arbetsuppgifter med business controller. I teamet finns också en verksamhetsutvecklare och två miljöingenjörer. I din roll arbetar du också nära logistiker, samt i samverkan med kommunens centrala digitaliseringsavdelning, som hanterar övergripande IT och serverdrift. Det är du som håller ihop den dagliga systemanvändningen lokalt. Din profil Det viktigaste är din vilja att skapa förändring – inte hur lång din erfarenhet är. Vi ser gärna att du besitter: En förståelse för IT-system och databaser. Erfarenhet av att förvalta system. Kunskaper om API:er, integrationer och systemdrift är meriterande. Grundläggande SQL-kompetens är ett plus, men inget krav. Eftergymnasial utbildning inom IT, gärna inom systemvetenskap, datavetenskap eller likvärdiga erfarenheter förvärvade på annat sätt. Vi välkomnar både dig som har några års erfarenhet, och dig som är relativt ny i karriären men har stort driv, förmåga och nyfikenhet.  Varför June Avfall & Miljö?  June Avfall & Miljö driver viktiga samhällsfunktioner i en bransch i förändring – med hållbarhet, digitalisering och kvalitet i fokus. Deras vision är att omvandla avfall till resurser för ett hållbart samhälle. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare har möjlighet till personlig utveckling och där våra värdeord; engagemang, respekt och ansvar beskriver vårt arbetssätt. Varje medarbetare är en del av bolaget och bidrar till dess framgång. Tjänsten & ansökningsförfarande Då ansökan öppnar under semestertider kan återkoppling från oss dröja något. Urval och intervjuer sker senast i augusti. Tjänsten är placeras på Torsvik strax söder om Jönköping, med möjlighet till hemarbete en dag per vecka. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Rollen innebär en tillsvidareanställning hos June Avfall & Miljö, provanställning kan komma att tillämpas  All kontakt angående tjänsten sker via ansvarig rekryterare hos Skill: Ben Saeang, [email protected] eller Elisa Herrman, [email protected] . #LI-DNI

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Industriarbetare sökes till Väderstad
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Om företaget Väderstad Group förser det moderna lantbruket med högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad Group finns idag representerat i 40 länder.  Dina arbetsuppgifter Vi söker montörer, materialhanterare, svetsare och lackerare. Montör: Montera små och stora komponenter – uppgifterna varierar beroende på avdelning. Materialhanterare: Ansvarar för att leverera material till produktionen och viss lagerhantering. Svetsare: Du kan antingen jobba med manuell- eller robotsvets. Där du svetsar/producerar delar/ramar enligt ritning och standard, samt kvalitetssäkrar och utför operatörsunderhåll av fixturer och maskiner. Som robotsvetsare hanterar du även stopp i roboten.  Lackerare: Du kommer utöver din huvuduppgift, lackering, även arbeta med kvalitetskontroll, upp- och nedhängning av material, maskering och truckkörning. Arbetstid: 2-skift: 05:54-15:06 mån-tors, 05:54-14:24 fre. 15:00-23:36 mån-tors, ledig fre. Vi söker olika profiler Som montör söker dig som gärna har tidigare erfarenhet av montering, antingen från arbetslivet eller från fritiden. Med fördel är du tekniskt intresserad och har vana vid att använda olika typer av verktyg. Gällande materialhantering ser vi att du har erfarenhet sedan tidigare av truckkörning, alternativt annat förekommande fordon inom lager/industri. Du kan även trivas med enklare plock och pack där inte specifikt truckkörning är en del av arbetsdagen. Som svetsare söker vi dig med erfarenhet av antingen manuell- eller robotsvets. För lackerare söker vi dig med erfarenhet av industriell lackering. Väderstad värdesätter även personliga egenskaper högt och letar efter dig som är en god kollega, pålitlig och har hög arbetsmoral. Krav: - Körkort - Traverskort (kan få hjälp med utbildning inför start, men bekosta själv) - Specifika truckbehörigheter beroende på avdelning och uppdrag(kan få hjälp med utbildning inför start, men bekosta själv) -  Specifika svetsutbildningar beroende på avdelning och uppdrag Ansökningsförfarande Tjänsten är en konsultlösning där du blir anställd på Skill men uthyrd som konsult hos Väderstad. Efter 6 månaders anställning hos Skill finns goda chanser till en tillsvidareanställning och slutmål att bli fastanställd hos Väderstad. I den här processen sker urvalsarbetet med början vecka 31, men du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Annonsen är för kommande behov och tiden för eventuell tillsättning kan därmed variera. Bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare  Jesper Björklund, [email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail. Välkommen in med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
11 december 2025
Rekryterande konsultchef till Skill
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

På Skill är människan alltid i fokus. Vi tror att när rätt personer hamnar på rätt plats kan vi förändra allt – för individer, företag och samhället i stort. Nu söker vi en rekryterande konsultchef till vårt team i Norrköping. Här får du chansen att kombinera din passion för rekrytering och personalfrågor i en roll som är både dynamisk och betydelsefull. Är du redo att utvecklas tillsammans med ett team som värdesätter samarbete, framgångar och – viktigast av allt – att ha roligt längs vägen? Om företaget På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med huvudkontor i Linköping, därutöver har vi kontor i Stockholm, Norrköping, Tranås, Jönköping, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona. Idag är vi drygt 125 medarbetare internt och omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder, vi gör även flera hundra rekryteringar direkt till kund varje år. Din nya roll – en kombination av människor och resultat Som rekryterande konsultchef är dina dagar fyllda med variation, utmaningar och meningsfulla möten. Din roll är central i att matcha rätt människor med rätt möjligheter samtidigt som du stöttar och hjälper våra konsulter utvecklas. Exempel på dina ansvarsområden: Skapa engagerande annonser, granska CV:n och hålla intervjuer Bygga ett starkt kandidatnätverk, via bland annat LinkedIn Ansvara för våra konsulter på olika kunduppdrag och vara deras trygga punkt i vardagen Coacha och utveckla våra konsulter genom kontinuerliga samtal Hantera personalärenden kopplat till arbetsrätt, arbetsmiljö och arbetsanpassning Administrativa arbetsuppgifter kopplat till ovan Bli en del av ett lösningsorienterat team, som drivs av att skapa positiva och starka relationer med våra värdefulla kandidater, konsulter och kunder. Tillsammans ansvarar teamet för att rekrytera både tjänstemän och arbetare, och du kommer att ha en viktig roll i den processen. I teamet arbetar idag 10 konsultchefer och rekryterare, flera kundansvariga säljare och en operativ chef – och vi ser fram emot att välkomna dig som en del av vårt team! Din profil Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning (t.ex. HR eller beteendevetenskap) och några års arbetslivserfarenhet. Du trivs i mötet med människor, är flexibel och har förmågan att strukturera och prioritera dina uppgifter – även i ett högt tempo. Meriterande: Erfarenhet inom rekrytering och/eller bemanning Erfarenhet från industri- och/eller teknikbranschen Ett starkt nätverk inom branschen För att trivas i rollen gillar du utmaningen i att vara flexibel och kommunikativ för att kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter, även i ett högt arbetstempo. Hos oss eftersträvar vi hög kvalitet i våra processer, därav ser vi att ett strukturerat arbetssätt faller sig naturligt för dig. Rollen bygger på daglig dialog med externa kontakter, här har du stor fördel i din förmåga att skapa och behålla goda relationer. Vi tror att den här rollen passar dig som tycker om att vara i pulsen där det händer, får en boost av mötet med människor och drivs av att teamet når sina mål. Då vi är mycket på plats ute hos våra kunden behöver du ha körkort för den här tjänsten. Du behöver också ha goda kunskaper i både svenska och engelska.  Hos oss får du mer än ett jobb Vi tror att en bra balans mellan arbete och fritid är nyckeln till hållbar framgång. Därför erbjuder vi: Flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån delar av veckan 30 dagars semester – vi värdesätter tid för återhämtning Kompetensutveckling – vi vill att du ska växa tillsammans med oss Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet att arbeta ideellt på arbetstid En kultur präglad av laganda, glädje och professionalism Välkommen till en arbetsplats där vi tror på varandra, firar våra framgångar och aldrig glömmer bort att ha kul längs vägen! Ansökningsförfarande Vi ser fram emot att höra från dig! Start sker så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Sista dag för ansökan är 9/7 där urval sker löpande. För en fördomsfri rekrytering använder vi tester tidigt i processen. De kandidater som går vidare efter ett första urvalssteg kommer att bli inbjudna till tester på mejl. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef- [email protected] eller 011-199472. Välkommen till Skill – där människor gör skillnad, varje dag!

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Supplier Quality Engineer till GKN Aerospace
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid deras anläggning i Trollhättan utvecklas och tillverkas avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Företaget arbetar även med motorunderhåll. Hos GKN Aerospace blir du en del av ett globalt företag där teknik, innovation och samarbete är centrala drivkrafter. Du får arbeta i en framtidsbransch med goda utvecklingsmöjligheter, både professionellt och personligt. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor, en trygg anställning och en arbetsmiljö där din insats gör skillnad – på riktigt. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ingå i GKN:s team av motiverade och erfarna kvalitetsingenjörer. Du kommer främst att arbeta med deras externa värdekedja, stödja och granska deras leverantörers tillverkningskvalifikationer och arbeta aktivt tillsammans med leverantörerna för att säkerställa att de når och upprätthåller GKN:s kvalitetsstandarder. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att bygga och upprätthålla starka relationer med leverantörerna för att främja ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete. Förutom att arbeta med GKN:s leverantörer kommer du också att ha ett brett internt nätverk och samarbeta med ME-ingenjörer, designingenjörer, metodspecialister och materialingenjörer för att fastställa tillverkningskvalifikationskrav samt arbeta med samma team i problemlösning och kvalitetssäkring.  Teamarbete är nyckeln och du som SQE kommer att njuta av den verkliga fördelen av att arbeta med dedikerade och skickliga kollegor från många olika områden inom företaget.  Huvudsakliga ansvarsområden:  Bygga och upprätthålla starka relationer med leverantörer för att säkerställa långsiktig leveranssäkerhet och kvalitet. Aktivt arbeta med och stödja leverantörernas övergripande kvalitetsprestanda. Assistera vid introduktion och uppstart av nya produkter för att säkerställa att kvalitetskrav och tidsplaner uppfylls. Leda problemlösning och kvalitetsförbättringsinsatser.  Hantera produktkvalificering genom First Article Inspection och Engineering Source Substantiation hos leverantörer.  Introducera och följa upp PPAP enligt AS9145 och AS13100 hos leverantörer. Din profil För att lyckas i rollen behöver du ha ett gott kvalitetsmedvetande, vara strukturerad, en lagspelare med en vinnande inställning. Vi söker en nyfiken och tekniskt intresserad person med förmåga att snabbt sätta sig in i nya teknologier och kvalitetskrav. Du kommunicerar tydligt med både interna team, leverantörer och kunder, och har förståelse för kulturella skillnader i internationella samarbeten. Du är analytisk, löser problem effektivt och har öga för detaljer. Du arbetar proaktivt med riskhantering och visar tålamod i långsiktiga kvalitetsförbättringar. Samarbetsförmåga, initiativkraft och hög integritet är också viktiga egenskaper, liksom att kunna dra insiktsfulla slutsatser från data för att driva förbättringar. Kunskap om flygprodukter, processer och teknologier.  Kunskap om kvalitetsverktyg och metoder, såsom FMEA, SPC, MSA och 8D. Kommunikationsfärdigheter, både på svenska och engelska. Meriterande: Kandidatexamen inom relevant studieområde eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet som tillverkningsingenjör, designingenjör eller kvalitetsingenjör. Kunskap i APQP och PPAP, helst inom flygindustrin. Denna tjänst är baserad på GKN Aerospace i Trollhättan. Resor så som leverantörsbesök ingår i rollen och görs i mån av behov. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med möjlighet till övergång till GKN. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Maria Haswani, [email protected]

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Junior konsult inom elektronikutveckling till Saab Huskvarna
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Om rollen Som konsult kommer du att vara en del av ett erfaret team och arbeta med utveckling av avancerade kretskort för flygande applikationer. Arbetet spänner över hela utvecklingskedjan: Formulera och skriva tekniska krav Design av elscheman Genomföra simuleringar Testa och verifiera kretskort Dokumentation enligt gällande rutiner och kvalitetskrav Vi söker dig som har: Civil- eller högskoleingenjörsexamen inom elektronik eller likvärdig utbildning Ett stort tekniskt intresse och vilja att utvecklas inom hårdvarunära konstruktion God förmåga att samarbeta och kommunicera Strukturerat arbetssätt och noggrannhet i teknisk dokumentation Tidigare erfarenhet av liknande uppgifter (t.ex. via examensarbete eller praktik) är meriterande, men inte ett krav – vi värdesätter din potential och ditt engagemang! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med chans till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Gentonis Gjikokaj, [email protected] Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan Sista ansökningsdatum är 2 juli.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Produktionsledare till TvNo i Norrköping
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Produktionschefer inom tillverkning

Om företaget TvNo Textilservice AB har varit en stabil kraft inom textilservice sedan 1972. Med bas i Norrköping har vi vuxit till att bli ett av Sveriges ledande tvätterier, där vi stolt levererar högkvalitativ textilservice till vården i Östergötland och Jönköpings län. Vi är ett fullserviceföretag som hanterar allt från textilförsörjning till hygieninriktad processtyrning för att säkerställa att våra 1300 kunder – från stora sjukhus till små vårdmottagningar – alltid får det de behöver, i rätt tid och till rätt pris. Vi är ett miljöcertifierat företag med en stark passion för hållbarhet. Med en mångkulturell arbetsplats på cirka 150 anställda från 26 olika länder, sätter vi värde på mångfald och samarbete. Vår omsättning ligger på cirka 140 miljoner kronor per år, och vi befinner oss nu på en spännande resa mot fortsatt tillväxt och innovation. Dina arbetsuppgifter Som produktionsledare hos oss blir du en nyckelspelare i vår pågående förändringsresa. Du blir en av fyra produktionsledare och tillsammans leder och inspirerar varsitt team på cirka 35 tvättoperatörer. I rollen har du ett helhetsansvar för att planera, driva och utveckla produktionen så att våra höga krav på kvalitet, leveranssäkerhet och effektivitet uppnås. Vi söker dig som har med dig värdefull erfarenhet från tidigare arbetsplatser där du framgångsrikt har implementerat leantänk, utvecklat effektiva processer och skapat ett tydligt förbättringsfokus. Du vet vad som krävs för att bygga upp strukturer som håller över tid – och har gjort det förut. Din erfarenhet blir en viktig tillgång i vårt arbete med att vidareutveckla daglig styrning, skapa tydligare flöden och etablera en kultur där ständiga förbättringar är en naturlig del av vardagen. Du är en stark, närvarande och utvecklingsinriktad ledare som arbetar nära din grupp. Med ett coachande ledarskap skapar du engagemang, trygghet och delaktighet. Du ser potentialen i dina medarbetare och arbetar aktivt för att de ska kunna växa i sina roller och bidra till teamets gemensamma framgång. Tjänsten innefattar även ansvar för personaladministration såsom tidsrapportering, sjukfrånvaro, rehab, rekrytering och lönesättning. Du arbetar i nära samverkan med kollegor inom produktionsteknik, underhåll och övriga produktionsledare – där du bidrar med såväl operativ styrning som strategiskt utvecklingsarbete för att ta verksamheten till nästa nivå. #LI-DNI Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att leda inom industrin och som drivs av att arbeta med människor och utveckling. Du har tidigare haft personalansvar och är trygg i din ledarroll – du vågar fatta beslut, är närvarande i vardagen och skapar förtroende genom tydlig kommunikation och ett lyhört förhållningssätt. Du brinner för att få människor att växa och har erfarenhet av att arbeta med personalfrågor som omtankesamtal, rehabiliteringsärenden, rekrytering och utvecklingssamtal. Du är van att coacha, inspirera och skapa engagemang i arbetsgruppen för att tillsammans nå gemensamma mål. Vi ser gärna att du har arbetat med LEAN och har ett starkt förbättringsfokus där du ser värdet i ständiga förbättringar, struktur och processtänk. Din förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter och driva förändringsarbete är avgörande i vår pågående utvecklingsresa. Att arbeta datadrivet och målinriktat är en självklarhet för dig. Du har god datorvana, behärskar Officepaketet och uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad och trivs i en miljö där du får ta ansvar, göra skillnad och påverka utvecklingen framåt. Inför anställning på TvNo görs bakgrundskontroll och drogtest. Ansökningsförfarande TvNo samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen för den här tjänsten. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvariga rekryterare Anna-Stina Pantzare, [email protected], 011-470 53 03 Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Information om ansökningsprocessenOm du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra arbetspsykologiska tester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Senior affärsutvecklare för gasturbinmarknaden till Againity

Againity har tagit fram en lösning för att med sina egenutvecklade ORC-turbiner producera upp till 10 000 kW el från outnyttjade spillvärme i gasturbiners avgaser. För närvarande består vårt säljteam av sex engagerade säljare och processingenjörer som arbetar tätt tillsammans för att nå vår vision om en mer energieffektiv värld. Om Againity Againity AB grundades 2013 och har sedan dess vuxit från ett start-up till ett etablerat och snabbt växande företag med en stark och familjär organisationskultur. Vi är ledande inom tillverkning av ORC-turbiner som omvandlar spillvärme till klimatsmart el. Vårt innovativa arbete har resulterat i utmärkelsen Årets Gasell som snabbast växande företag i Östergötland. Med en ständigt växande produktportfölj, inklusive nya lösningar för gasturbinmarknaden, fortsätter vi att expandera och söker nu fler engagerade medarbetare till vårt team i Norrköping. Dina arbetsuppgifter Som senior affärsutvecklare för gasturbinmarknaden har du en nyckelposition där du ansvarar för att utveckla en relativt ny marknad med enorm potential såväl ekonomiskt som miljömässigt. I rollen ingår att etablera nya säljkanaler parallellt med direktkontakt med de prospekt som äger gasturbiner och dieselgeneratorer runt om i världen. Du arbetar med uppsökande försäljning via platsbesök, telefon, mail och videomöten och deltar i konferenser och mässor i den utsträckning det anses värdeskapande. Resor är därmed en naturlig del av tjänsten och vi söker dig som trivs med att vara ute på fältet och möta nya människor, även om en majoritet av arbetet utgår från kontoret i Norrköping. Din profil Vi söker dig som har ett skarpt affärssinne, brinner för att skapa kundrelationer och trivs i en utvecklande roll med stor påverkan på affärsutveckling. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från teknisk försäljning inom gasturbiner eller ångturbiner installerade på gasturbiner. Vi ser gärna att du har arbetat med försäljning till större organisationer och företag samt har erfarenhet av projektförsäljning. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett dynamiskt team där såväl samarbete som initiativtagande är centralt. Vi värdesätter egenskaper som engagemang, resultatfokus och förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Du behärskar svenska och engelska väl, har B-körkort och är bekväm med att arbeta i Officepaketet. Vårt erbjudande Hos oss ges en unik möjlighet att göra skillnad inom klimatsmart elproduktion, bidra till en mer hållbar framtid och samtidigt utvecklas i din karriär. Hållbarhetsfokus: Vi arbetar varje dag för en grönare framtid. Utvecklingsmöjligheter: Vi investerar i din personliga och professionella utveckling. Engagerad företagskultur: Njut av frukostar varje morgon, två uppskattade internkonferenser per år och after work med kollegorna. Konkurrenskraftig lön: Vi erbjuder en lön som speglar din erfarenhet, kompetens och prestation. Ansökningsförfarande Tjänsten är en direkt rekrytering till Againity. Ansvarig rekryterare är Matilda Ingeson på Skill som nås på 013-495 88 23 alt [email protected]. Urval sker löpande så ta gärna kontakt redan idag för att ställa frågor eller visa intresse för tjänsten. #LI-DNI

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Servicetekniker till Polyamp!
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Om företaget Vi har egen utveckling och tillverkning av AC/DC- och DC/DC-omvandlare. Vår specialitet är spänningsomvandlare med hög tillförlitlighet, för användning i tuffa miljöer. Polyamp är även specialiserade inom design och tillverkning av system för minskyddsutrustning för svenska och internationella marinstridskrafter. Vi tillverkar också sensorer för att mäta elektriska fält under vatten där det finns både civila och marinmilitära applikationer. Vi är i en spännande och expansiv fas och behöver därför fylla på drivna och engagerade servicetekniker hos oss. Vårt huvudkontor finns i Sollentuna och tillverkningen i Åtvidaberg varifrån den här tjänsten utgår ifrån. Dina arbetsuppgifter Som servicetekniker på Polyamp är dina dagar varierande och innehåller ständigt nya utmaningar, men målet är tydligt - att säkerställa att de produkter som lämnar Polyamp är felfria. För dig innebär det att arbeta med testning och felsökning av Polyamps breda katalog av produkter och system. Arbetet innehåller även produktionsförberedande moment och olika typer av installationer. På sikt kan du även få driva projekt på egen hand. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där man samarbetar över gränserna – samtidigt som du får stort eget ansvar för dina uppgifter och projekt. Din profil Vi tror att du är en nyfiken, analytisk och lösningsorienterad person, som trivs när du får kombinera både din tekniska kompetens med praktiska arbete. Du har en bakgrund inom el - antingen från utbildning eller förvärvat genom arbetslivserfarenhet. Kanske arbetar du idag som industrielektriker eller inom underhåll, och vill ta nästa steg i karriären. Eller så är du elkonstruktör och söker en roll i en platt organisation där du får vara med och påverka på riktigt. Vi ser gärna att du har: Goda kunskaper i att tolka, förstå och felsöka med hjälp av elscheman och mätutrustning. Förmåga att samarbeta, kommunicera och bidra till en positiv arbetsmiljö. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skriv Varför välja Polyamp? Trygghet och stabilitet - ett väletablerat företag med långsiktig säkerhet och i en expansiv fas. Balans i livet – vi värdesätter livet utanför jobbet och erbjuder flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete när det är möjligt. Utvecklingsmöjligheter - regelbundna interna och externa utbildningar. Vi uppmuntrar egna initiativ och frihet i att växa i sin roll Ansökningsförfarande Tjänsten är en hyrrekrytering där du inledningsvis anställs av Skill och jobbar på uppdrag hos Polyamp, men där avsikten är att anställningen tas över av kund efter en tid. Urvalsprocessen och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Observera att urvalet är på paus under sommarveckorna 27-30 och drar sedan igång igen v31, vilket gör att återkoppling kan dröja.  Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Rasmus Bank, [email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025